Рішення
від 29.10.2018 по справі 0840/3931/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

29 жовтня 2018 року о/об 10 год. 50 хв.Справа № 0840/3931/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Гудименко Я.А., розглянувши у місті Запоріжжі за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЄВРОПОСТАЧ (69057, АДРЕСА_1; код ЄДРПОУ 41164523)

до 1.Державної фіскальної служби України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197); 2.Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146)

про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю ЄВРОПОСТАЧ (надалі - позивач, ТОВ ЄВРОПОСТАЧ ) звернулося до суду з адміністративним позовом до Держаної фіскальної служби України (надалі - відповідач-1, ДФС України), Головного управління ДФС у Запорізькій області (надалі - відповідач-2, ГУ ДФС у Запорізькій області), в якому позивач, з урахуванням поданої заяви про уточнення позовних вимог, просить суд: 1) скасувати рішення комісії ГУ ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №897097/41164523 від 28.08.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 14.08.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних оформленої позивачем на суму 529999 грн. 80 коп., в тому числі ПДВ 88333 грн. 30 коп.; 2) зобов'язати ОСОБА_1 фіскальну службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №8 від 14.08.2018 (на суму 529999 грн. 80 коп., в тому числі ПДВ 88333 грн. 30 коп.) яка складена Товариством з обмеженою відповідальністю «ЄВРОПОСТАЧ» датою її фактичного отримання ДФС України 14.08.2018; 3) скасувати рішення комісії ГУ ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №903523/41164523 від 03.09.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №19 від 14.08.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних оформленої позивачем на суму 268000 грн. 08 коп., в тому числі ПДВ 44666 грн. 68 коп.; 4) зобов'язати ОСОБА_1 фіскальну службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №19 від 14.08.2018 (на суму 268000 грн. 08 коп., в тому числі ПДВ 44666 грн. 68 коп.) яка складена Товариством з обмеженою відповідальністю «ЄВРОПОСТАЧ» датою її фактичного отримання ДФС України 21.08.2018.

У позові (а.с.4-13) зазначено, що: І) 14.08.2018 ТОВ ЄВРОПОСТАЧ на виконання зобов'язань за договором поставки №ЕВ 17/01 від 01.06.2018 поставлено ТОВ КРАСИЛІВСЬКИЙ ЛИВАРНИЙ ЗАВОД Кокс КЛ в кількості 50 тон, на загальну суму 529999,80 грн., в т.ч. ПДВ 88333,30 грн., що підтверджується Видатковою накладною №РН-0000002 від 14.08.2018 та було складено податкову накладну №8 від 14.08.2018 яка 14.08.2018 направлена для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно квитанції №1, яка отримана 14.08.2018 податкову накладну №8 від 14.08.2018 прийнято, але реєстрацію зупинено, та зазначено: відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена оскільки ПН/РК відповідає критеріям п.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. 27.08.2018 відповідно до пп.201.16.2 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України ТОВ ЄВРОПОСТАЧ направлено в електронному вигляді до ДФС повідомлення за №1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН від 14.08.2018 за №8 та документи довільного формату із зазначеним переліком документів, що підтверджують реальність здійснення оподатковуваної операції, з придбання реалізованого товару. Однак, Рішенням Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області №897097/41164523 від 28.08.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 14.08.2018 відмовлено у реєстрації податкової накладної №8 від 14.08.2018 з таких підстав: Неподання платником податку копій документів: Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити) . Не погоджуючись із прийнятим рішенням з підстав того, що всі вказані документи були надані Комісії разом із поясненнями, у встановлені чинним законодавством порядку та строки ТОВ ЄВРОПОСТАЧ звернулося до ДФС України зі скаргою на рішенням Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області №897097/41164523 від 28.08.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 14.08.2018 до якої також додані всі документи, які підтверджують факт придбання компонентів для виготовлення готових кормів для тваринництва, а також подальшу їх реалізацію. Однак рішенням Комісії з питань розгляду скарг №29332/41164523/2 від 10.09.2018 відмовлено в задоволенні скарги на рішення Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області №897097/41164523 від 28.08.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 14.08.2018. Позивач вважає рішення Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області №897097/41164523 від 28.08.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 14.08.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних за своїм характером незаконним, необґрунтованим як нормативно, так і документально. ІІ) 14.08.2018 ТОВ ЄВРОПОСТАЧ на виконання зобов'язань за договором поставки №53 від 26.04.2018 поставлено ПрАТ МЕТАЛІТ чавун ПЛ1-ПЛ2 в кількості 20 тон, на загальну суму 268000,08 грн., в т.ч. ПДВ 44666,68 грн., що підтверджується Видатковою накладною №РН-0000003 від 14.08.2018, та складено податкову накладну №19 від 14.08.2018, яка 21.08.2018 направлена для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно квитанції №1, яка отримана 21.08.2018 податкову накладну №19 від 14.08.2018 прийнято, але реєстрацію зупинено, та зазначено, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК зупинена оскільки ПН/РК відповідає критеріям п.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. 31.08.2018 ТОВ ЄВРОПОСТАЧ направлено в електронному вигляді до ДФС: повідомлення за №2 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН від 14.08.2018 за №19 та документи довільного формату із зазначеним переліком документів, що підтверджують реальність здійснення оподатковуваної операції, з придбання реалізованого товару. Однак, рішенням Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області №903523/41164523 від 03.09.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №19 від 14.08.2018 відмовлено у реєстрації податкової накладної №19 від 14.08.2018 з таких підстав: Неподання платником податку копій документів: Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити) . Не погоджуючись із прийнятим рішенням з підстав того, що всі вказані документи надані Комісії разом із поясненнями, у встановлені чинним законодавством порядку та строки ТОВ ЄВРОПОСТАЧ звернувся до ДФС України зі скаргою на рішенням Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області №903523/41164523 від 03.09.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №19 від 14.08.2018 до якої також додані всі документи, які підтверджують факт придбання компонентів для виготовлення готових кормів для тваринництва, а також подальшу їх реалізацію. Однак рішенням Комісії з питань розгляду скарг №30402/41164523/2 від 14.09.2018 відмовлено в задоволенні скарги на рішення Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області №903523/41164523 від 03.09.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №19 від 14.08.2018. Позивач вважає рішення Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області №903523/41164523 від 03.09.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №19 від 14.08.2018 за своїм характером необґрунтованим як нормативно, так і документально.

Представник позивача підтримав позовні вимоги, просив позов задовольнити.

Представником відповідачів-1,2 подано до суду відзив на адміністративний позов (а.с.118-121), в якому він з посиланням на приписи ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117, Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затвердженого 29.12.2010 постановою Кабінету Міністрів України №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 №341), зазначає, що Комісією ГУ ДФС у Запорізькій області прийнято Рішення №897097/41164523 від 28.08.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №8 від 14.08.2018, на загальну суму 529999,80 грн., в т.ч. ПДВ 88333,30 грн. щодо поставки товару (кокс КЛ) на адресу ТОВ Красилівський ливарний завод , яка зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. За висновком комісії підставами відмови у реєстрації податкової накладної №8 від 14.08.2018 при опрацюванні документів було наступне: - У наданому пакеті документів відсутні первинні документи, які передбачені п.1.1 Договору №ЕВ17/01 від 01.07.2017 з ТОВ Красилівський ливарний завод - специфікації, якими визначається, найменування, асортимент, кількість товару, надання яких передбачене пунктами 13, 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 за №117; - Відсутність первинних документів на оплату/передплату за придбання товару від покупця ТОВ Красилівський ливарний завод , враховуючи, що відповідно до п.4.2 Договору №ЕВ17/01 передбачено здійснення передплати 100% ціни товару; - Відсутні документи, у яких визначено місце зберігання коксу КЛ, враховуючи, що ані у Договорі зберігання №010717 від 01.07.2017 з ТОВ Гермес Мет , ані у жодному з актів приймання-передачі ТМЦ, фактичне місце зберігання ТМЦ не визначено та не вказувалось. Також відповідно до ТТН адресою доставки ТМЦ та його відвантаження був юридичний адрес позивача, тож відсутні ТТН про перевезення ТМЦ з місця зберігання (яке досі не відоме) до місця навантаження (юридична адреса позивача); - Відсутність первинних документів на оплату/передплату послуг зберігання ТМЦ зберігану ТОВ Гермес Мет ; - У товарно-транспортних накладних №0000000001 від 14.08.2018, перевізник ФОП Матюшенко, за маршрутом м.Запоріжжя - м.Красилів на ТОВ Красилівський ливарний завод , та ТТН №0000000002 від 14.08.2018, перевізник ФОП Матюшенко, за маршрутом м.Запоріжжя - м.Красилів на ТОВ Красилівський ливарний завод , місцем навантаження вантажу вказано АДРЕСА_2 - юридична адреса позивача, яка не може бути місце зберігання 50 тон коксу; - У товарно-транспортній накладній ТТН №П-00000015 від 20.07.17, перевізник ТОВ Запоріжлогістик , за маршрутом м.Дніпро-м.Запоріжжя на ТОВ Європостач від ТОВ Промсіт , місцем навантаження вантажу вказано м.Дніпро, але юридичною адресою ТОВ Промсіт є м.Київ, вул.Шота Руставелі, 33б. Рішення №9035237/41164523 від 03.09.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №19 від 14.08.2018, на загальну суму 268000,0 грн., в т.ч. ПДВ 44666,68 грн. щодо поставки товару (чавун ПЛ1-ПЛ2, 20 тон) на адресу ПрАТ Металіт , яка зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. За висновком комісії підставами відмови у реєстрації податкової накладної №19 від 14.08.2018 при опрацюванні пакетів документів було наступне: - Відсутні документи, у яких визначено місце зберігання чавуна ПЛ1 ПЛ2, враховуючи, що ані у Договорі зберігання №010717 від 01.07.2017 з ТОВ Гермес Мет , ані у жодному з актів приймання-передачі ТМЦ, фактичне місце зберігання ТМЦ не визначено та не вказувалось. Також відповідно до ТТН адресою доставки ТМЦ та його відвантаження був юридичний адрес позивача, тож відсутні ТТН про перевезення ТМЦ з місця зберігання (яке досі не відоме) до місця навантаження (юридична адреса позивача). - У товарно-транспортних накладних №0000000003 від 14.08.2018, перевізник ФОП Матюшенко, за маршрутом м. Запоріжжя - м. Кропивницький на ПрАТ Металит та ТТН №П-00000006 від 19.07.2017, перевізник ТОВ Запоріжлогістик , від ТОВ Промсіт з м.Київ до ТОВ Європостач м.Запоріжжя, місцем навантаження/відвантаження вантажу вказано АДРЕСА_2 - юридична адреса позивача, яка не може бути місце зберігання 20 тон чавуна. Відсутні документи щодо оплати товару від покупця ПрАТ Металит , оплата відповідно до п.5.2 Договору №53 від 26.04.2018 повинна здійснитись протягом 14 днів з дати фактичної поставки товару, тобто до 29.08.2018. Повідомлення надіслане позивачем 31.08.2018.

Представник відповідачів-1,2 проти позову заперечував, просив у задоволенні позову відмовити.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з'ясував наступне.

В абз.1 п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України зазначено, що на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб'єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до підпункту 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу.

Згідно з абз.1-2 п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Як зазначено у п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

У Листі Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 Критерії ризиковості платника податку , зокрема, зазначено: 1.Платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: … 1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником. Головні управління ДФС в областях, м.Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення. … .

Належної мотивації підстав та причин віднесення ТОВ ЄВРОПОСТАЧ (та вчинених з ТОВ КРАСИЛІВСЬКИЙ ЛИВАРНИЙ ЗАВОД , ПрАТ МЕТАЛІТ операції з постачання товару), до ризикових платників податків відповідно до пп.1.6 п.1 Листа Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 прийняті ГУ ДФС у Запорізькій області Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №897097/41164523 від 28.08.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 14.08.2018, №903523/41164523 від 03.09.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №19 від 14.08.2018 - не містять.

Відсутня така інформація і у Квитанціях про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних: №9171494211 від 14.08.2018, №9176845328 від 21.08.2018.

У п.18-п.21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженому 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117, передбачено: 18. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. 19. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). 20. Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. 21. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства .

Відповідно до п.21 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , затвердженому 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117 (надалі - Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ) комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Відповідачем-2 не надано до суду доказів додержання вимог п.21 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , результатів проведених звірок/перевірок інформаційних джерел та наданих позивачем документів.

У п.17 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , зокрема, зазначено: … Під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення. Протокол підписується головою комісії контролюючого органу (у разі його відсутності - заступником), заступником голови комісії, секретарем комісії та членами комісії, які брали участь у засіданні. Забезпечення обліку матеріалів роботи комісії контролюючого органу покладається на секретаря такої комісії. …

Відповідачем-2 не надано до суду копію протоколу засідання Комісії під час прийняття Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.08.2018 за №895439/39290839, матеріалів роботи комісії, тощо.

Відтак, відповідачем-2 документально не доведено додержання процедури розгляду матеріалів.

Відповідно до п.19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затвердженого 29.12.2010 постановою Кабінету Міністрів України №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України №341 від 26.04.2017) (надалі - Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних ), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Згідно з п.20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

В обґрунтування позовних вимог позивачем надано до суду: податкові накладні №8 від 14.08.2018, №19 від 14.08.2018; договір поставки №ЕВ17/01 від 01.06.2018; Специфікацію №03 від 14.08.2018; видаткову накладну №РН-0000002 від 14.08.2018; товарно-транспортні накладні №0000000001 від 14.08.2018, №0000000002 від 14.08.2018; Рахунок №СФ-0000003 від 14.08.2018; Договір перевозки автомобільним транспортом №ЕВ17/05 від 20.05.2017; Договір-заявку №51 від 14.08.2018; Договір-заявку №52 від 14.08.2018; Акт приймання-передачі послуг перевезення №51 від 14.08.2018; Акт приймання-передачі послуг перевезення №52 від 14.08.2018; Рахунок №51 від 14.08.2018 (оплата послуг перевезення); Платіжне доручення №140 від 21.08.2018 (оплата вартості транспортних послуг); Договір поставки №210 від 02.10.2017; Специфікацію №7 від 16.12.2017; Видаткову накладну №90 від 16.12.2017; Рахунок №90 від 16.12.2017; Податкову накладну №53 від 16.12.2017 з квитанцією №1; Видаткову накладну №П-00000014 від 20.07.2017; Рахунок №П-00000014 від 20.07.2017; Податкову накладну №14 від 20.07.2017 з квитанцією №1; Платіжне доручення №29 від 26.07.2017, №38 від І 1.08.2017; Договір поставки №53 від 26.04.2017; Видаткову накладну №РН-0000003 від 14.08.2018; товарно-транспортну накладну №0000000003 від 14.08.2018; Рахунок №СФ-0000004 від 14.08.2018; Договір-заявку №б/н від 14.08.2018; Акт приймання-передачі послуг перевезення №11/1 від 14.08.2018; Рахунок №11/1 від 14.08.2018 (оплата послуг перевезення); Податкову накладну №12 від 14.08.2018 з квитанцією №1; Платіжне доручення №141 від 27.08.2018; інші документи.

У Рішенні про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №897097/41164523 від 28.08.2018 (щодо відмови у реєстрації податкової накладної №8 від 14.08.2018), підставою відмови у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДФС у Запорізькій області зазначено: Прийнято рішення про: відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Підстави - Ненадання платником податку копій документів … Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити); Розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; … (а.с.19).

У Рішенні про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №903523/41164523 від 03.09.2018 (щодо відмови у реєстрації податкової накладної №19 від 14.08.2018), підставою відмови у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДФС у Запорізькій області зазначено: Прийнято рішення про: відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Підстави - Ненадання платником податку копій документів … Договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити) … (а.с.74).

Судом досліджено Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено та додані до них документи, які надсилались позивачем до контролюючого органу.

У чому саме полягає: … ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. … , як то зазначено у Квитанціях про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних: №9171494211 від 14.08.2018 (а.с.21), №9176845328 від 21.08.2018 (а.с.76), відповідач-1,2 документально суду не довів.

Звідси, пропозиції відповідача-1,2 надати позивачу пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , як то зазначено у Квитанціях, на думку суду є необґрунтованими.

Судом з'ясовано, що вказані пояснення надаються платником податків у довільній формі.

Суд вважає, що контролюючий орган не може вимагати від позивача того, що не регламентовано нормою права.

Що саме повинен був зазначити у поясненнях позивач, хід викладення інформації - відповідачі-1,2 суду не довели.

Як свідчать матеріали справи, позивачем надавались письмові пояснення та документи, на підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних, до яких застосована процедура зупинення реєстрації згідно з п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України.

Отже, позиція відповідачів-1,2 стосовно непідтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних, до яких застосована процедура зупинення реєстрації згідно з п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України - є необґрунтованою.

Позивачем, на думку суду, надані документи та пояснення, достатні для прийняття контролюючим органом рішень про реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних складених ТОВ ЄВРОПОСТАЧ податкових накладних.

З урахуванням приписів ч.2 ст.2 КАС України суд оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності приходить до висновку, що Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №897097/41164523 від 28.08.2018, №903523/41164523 від 03.09.2018 прийняті відповідачем-2 не обґрунтовано, без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, не розсудливо, а отже є неправомірними і підлягають скасуванню.

Водночас, з метою поновлення порушених прав та інтересів позивача ОСОБА_1 фіскальна служба України повинна бути зобов'язана зареєструвати податкові накладні ТОВ ЄВРОПОСТАЧ , які є предметом спору, в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх надходження до контролюючого органу.

У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).

Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладене вище, позовні вимоги ТОВ ЄВРОПОСТАЧ є обґрунтованими і підлягають задоволенню. Доводи відповідачів-1,2 не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).

Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 143, 243-246 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146) №897097/41164523 від 28.08.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 14.08.2018, оформленої Товариством з обмеженою відповідальністю ЄВРОПОСТАЧ (69057, АДРЕСА_1; код ЄДРПОУ 41164523), на суму на суму 529999 грн. 80 коп., в тому числі ПДВ 88333 грн. 30 коп.

Зобов'язати ОСОБА_1 фіскальну службу України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №8 від 14.08.2018 (на суму на суму 529999 грн. 80 коп., в тому числі ПДВ 88333 грн. 30 коп.), яка складена Товариством з обмеженою відповідальністю ЄВРОПОСТАЧ (69057, АДРЕСА_1; код ЄДРПОУ 41164523), датою її фактичного отримання ОСОБА_1 фіскальною службою України - 14.08.2018.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146) №903523/41164523 від 03.09.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №19 від 14.08.2018, оформленої Товариством з обмеженою відповідальністю ЄВРОПОСТАЧ (69057, АДРЕСА_1; код ЄДРПОУ 41164523) на суму на суму 268000 грн. 08 коп., в тому числі ПДВ 44666 грн. 68 коп.

Зобов'язати ОСОБА_1 фіскальну службу України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №19 від 14.08.2018 (на суму 268000 грн. 08 коп., в тому числі ПДВ 44666 грн. 68 коп.), яка складена Товариством з обмеженою відповідальністю ЄВРОПОСТАЧ (69057, АДРЕСА_1; код ЄДРПОУ 41164523), датою її фактичного отримання ОСОБА_1 фіскальною службою України - 21.08.2018.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ЄВРОПОСТАЧ (69057, АДРЕСА_1; код ЄДРПОУ 41164523) з бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197), Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146) солідарно судові витрати в сумі 3524 грн. 00 коп.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.255 КАС України.

Рішення суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.292, 295, 297 КАС України.

Повний текст судового рішення складено 29.10.2018.

Суддя О.О. Прасов

Дата ухвалення рішення29.10.2018
Оприлюднено07.11.2018
Номер документу77628656
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —0840/3931/18

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 28.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Постанова від 28.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 31.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 31.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 16.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Рішення від 29.10.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 29.10.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 29.10.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 01.10.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні