Рішення
від 30.10.2018 по справі 1940/1427/18
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 1940/1427/18

30 жовтня 2018 рокум. Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючого судді Мартиць О.І.

за участю:

секретаря судового засідання Придаткевич Н.В.

представника позивача товариства з обмеженою відповідальністю "Зборівська птахофабрика" - адвоката ОСОБА_1

представника відповідача - Головного управління ДФС у Тернопільській області ОСОБА_2, довіреність від 06.02.2018 №1000/10/19-00-10-02-12/2613

представника відповідача - Державної фіскальної служби України ОСОБА_2, довіреність від 17.01.2018 №99-99-11-17/19/9

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю "Зборівська птахофабрика" до Головного управління ДФС у Тернопільській області, Державної фіскальної служби України про скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

23 липня 2018 року до Тернопільського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю "Зборівська птахофабрика" до Головного управління Державної фіскальної служби України у Тернопільській області про скасування рішення комісії Головного управління ДФС у Тернопільській області №625347/32147172 від 02.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №11/2 від 26.09.2017 та зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну №11/2 від 26.09.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позовні вимоги обґрунтовано наступними обставинами.

Товариством з обмеженою відповідальністю "Зборівська птахофабрика" було складено податкову накладну №11/2 від 26.09.2017 на суму 950000,00 грн. та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Однак, згідно з отриманою квитанцією №9205146346 від 06.10.2017 реєстрацію податкової накладної було зупинено.

Позивач направив на адресу відповідача повідомлення №1 від 30.03.2018 з підтверджуючими документами та поясненнями. Проте рішенням комісії ДФС №625347/32147172 від 02.04.2018 позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №11/2 від 26.09.2017 з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити), розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Позивач не погоджується із спірними рішеннями, вважає їх протиправними та такими, що підлягають скасуванню, що і стало причиною звернення до суду з даним позовом.

30.07.2018 ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін та призначено у справі судове засідання на 30.08.2018 о 14:30 год. В судовому засіданні 30.08.2018 залучено до участі у справі в якості співвідповідача Державну фіскальну службу України, розгляд справи відкладено на 20.09.2018 о 12:00 год. 20.09.2018 оголошено перерву до 09.10.2018, а 09.10.2018 до 30.10.2018.

05.09.2018 представник позивача через відділ документального забезпечення подав заяву про збільшення позовних вимог, та виклав прохальну частину позовної заяви наступним чином:

- скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Тернопільській області №625347/32147172 від 02.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №11/2 від 26.09.2017;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №11/2 від 26.09.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

- стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Зборівська птахофабрика" суму судового збору у розмірі 1763,00 грн. з рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень Головного управління ДФС у Тернопільській області.

В судовому засіданні 30.10.2018 представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, наведених у позові та у відповіді на відзив від 25.09.2018 (арк.спр.40-41), просив задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідачів в судовому засіданні 30.10.2018 проти позову заперечила, свою позицію виклала у відзиві на адміністративний позов від 20.09.2018 (арк.спр.30-34), долучених до матеріалів справи. Зокрема, зазначила, що вказані податкові накладні були прийняті податковим органом, проте їх реєстрацію зупинено на підставі пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (надалі - ПК України) внаслідок того, що за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД:0105 та запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

В повідомленні щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій ПН/РК, реєстрація яких зупинено від 30.03.2018 №1 ТзОВ "Зборівська птахофабрика" пояснює, що "товариство з обмеженою відповідальністю "Зборівська птахофабрика" сільськогосподарське підприємство, яке займається вирощуванням птиці, а саме курей бройлерів, що має незмінний характер. Основним видом діяльності згідно КВЕД-2010 до вересня 2017 був 01.47 - вирощування свійської птиці. На даний момент КВЕД змінено на 35.11 - виробництво електроенергії, у зв'язку з тим, що планується для ефективнішої роботи підприємства застосовувати енергію вітру для виробництва електроенергії. Підприємство зареєстровано 26.04.2005 здійснює свою господарську діяльність у Зборівському районі Тернопільської області. До 01.01.2017 застосовувало спеціальний режим оподаткування відповідно статті 209 Податкового кодексу України. На сьогодні товаровиробник є платником податку на прибуток на загальних підставах. Основним на даному етапі видом діяльності підприємства є вирощування птиці, а саме курей бройлерів (КВЕД -2010 01.47). Для здійснення господарської діяльності ТзОВ "Зборівська птахофабрика" має всі виробничі потужності. Підприємство орендує земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка включена до Податкової декларації з плати за землю. Середньооблікова кількість працівників складає 10 працівників. Балансова вартість основних фондів складає 1,804 тис. грн. На балансі підприємства є будівлі і споруди, які використовуються в господарській діяльності балансова вартість, яких складає 799,1 тис. грн., а також обладнання , балансова вартість якого складає-1005,2 тис. грн. Основним покупцем сільськогосподарської продукції-птиці є Товариство з обмеженою відповідальністю "Білий Берег" ЄДРПОУ 35039068. ТОВ "Білий Берег" закуповує птицю у ТзОВ "Зборівська птахофабрика" у живій вазі. (Договір №1 від 03.01.2017). Основними постачальниками є: ПСП "Фенікс", ПП "Гонта", ТзОВ "Ветсинтез", TзOB "Агролайф корми", ТзОВ "Д-МІКС Україна", ТзОВ "АГРОБАРВИ", ПП "ВетАгро", ТзОВ "ЕВРОВЕТ" та інші. Товариством 2017 рік сплачено ПДФО - 47879,85 грн., військового збору - 4613,51 грн., ЄСВ - 69489,55 грн., орендної плати за землю - 60659,74 грн., екологічного податку-6981,06 грн., збору за спец користування води - 904,03 грн." (арк. спр.10)

Також, товариством з обмеженою відповідальністю "Зборівська птахофабрика" було надано для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних наступні документи: - договір №1 від 03.01.2017 з ТзОВ "Білий берег", - видаткову накладну №2 від 08.09.2017 на ТзОВ "Білий берег" та ще два документи невідомого формату, які лише в переліку документів, самі документи не відкриваються. Представник відповідачів, зазначає, що наданих документів не було достатньо для підтвердження господарської операції, тому прийнято рішення №625347/32147172 від 02.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної.

З огляду на викладене, представник відповідача вважає, що оскаржуване рішення є законним, а тому правові підстави для задоволення позовних вимог ТзОВ "Зборівська птахофабрика" відсутні, відтак, просила суд відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.

25.09.2018 представник позивача подав відповідь на відзив, де зазначив, що оскільки у квитанції №9205146346 від 06.10.2017 не вказано конкретного виду критерію оцінки ступеня ризику, переліку документів, вичерпний перелік яких встановлений наказом №567, позивачем було надано письмові пояснення та копії документів, змісту та кількості яких на думку позивача було достатньо для підтвердження господарської операції по спірній податковій накладній. (арк.спр.40-41)

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, заслухавши пояснення учасників справи та дослідивши і оцінивши подані докази в їх сукупності, суд з'ясував наступне.

Судом встановлено, що 03.01.2017 між ТзОВ "Зборівська птахофабрика" і ТзОВ "Білий Берег" було укладено договір №1, предметом якого є продаж на забій курчат-бройлерів. Поставка товару здійснюється партіями. Ціна та асортимент визначаються у видаткових накладних. Сума даного договору складає 20000000,00 грн. (арк.спр.6-7)

26.09.2017 на підставі платіжних доручень №490 та №489, ТзОВ "Білий берег" перерахували на рахунок ТзОВ "Зборівська птахофабрика" кошти в загальній сумі 950000,00 (в тому числі ПДВ 158333,33 грн.). (арк.спр.13-14) Відповідно до призначень платежу, які вказані в даних платіжних дорученнях, вказані кошти це попередня оплата за кури, згідно договору №1 від 03.01.2017.

За наслідком поставки товару та на виконання вимог статті 187 ПК України ТзОВ "Зборівська птахофабрика" складено та направлено на реєстрацію податкову накладну від 26.09.2017 №11/2. Реєстрацію даної податкової накладної було зупинено та запропоновано платнику надати пояснення та копії документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Позивач, на виконання пропозиції вказаної у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної №11/2 від 26.09.2017, сформував та направив на адресу відповідача, повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції від 30.03.2018 з поясненнями та додатками до нього.

Однак, представник відповідача, зазначає, що товариством з обмеженою відповідальністю "Зборівська птахофабрика" крім пояснень, надано для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних наступні документи: - договір №1 від 03.01.2017 з ТзОВ "Білий берег"; - видаткову накладну №2 від 08.09.2017 на ТзОВ "Білий берег" та ще два документи невідомого формату, які лише в переліку документів, самі документи не відкриваються, внаслідок чого було прийнято рішення №625347/32147172 від 02.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної.

Визначаючись щодо позовних вимог, суд виходить з наступного.

Відповідно до статті 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Статтями 61, 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Юридична відповідальність особи має індивідуальний характер.

Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) встановлено, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до статей 8, 9 КАС України усі учасники адміністративного процесу є рівними перед законом і судом, а розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а суд згідно з статтею 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

При цьому, порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі Порядок №1246) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Як передбачено пунктом 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

Згідно із пункту13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Як слідує з квитанції від 06.10.2017 про зупинення реєстрації податкової накладної №11/2 від 26.09.2017, вона містять інформацію про те, що "ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 0105. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК".(арк.спр.9)

Так, пункт 6 Критеріїв оцінки ступня ризиків наказу №567 містить у собі визначення двох різних критеріїв: моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: 1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 % загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); 2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI ПК України стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі; 3) розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів).

Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" затверджено

- Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації;

- Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації .

Відповідно до пункту 12 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Згідно пункту 13 вказаного Порядку у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;

2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;

3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

За нормами пункту 14 Порядку перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг). (пункт 15 Порядку)

Згідно пункту 16. Порядку письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. (пункт 18 Порядку)

Відповідно до пункту 19 Порядку комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Зазначені комісії приймають рішення про:

реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;

відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. (пункт 20 Порядку)

За положеннями пункту 21 Порядку підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Згідно пункту 23 Порядку комісією регіонального рівня протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку:

щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу;

щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.

Комісія центрального рівня протягом семи робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів відповідно до пункту 15 цього Порядку, але не раніше отриманого рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі комісії регіонального рівня, може прийняти інше рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Прийняте комісією центрального рівня рішення реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу, а рішення Комісії регіонального рівня скасовується. (пункт 24 Порядку)

Відповідно до пункту 26 Порядку якщо комісією центрального рівня у визначений пунктом 24 цього Порядку строк не прийнято інше рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, рішення комісії регіонального рівня набирає чинності з дня, наступного після закінчення строку, визначеного пунктом 24 цього Порядку, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку. (пункт 27 Порядку)

Згідно пункту 28. Порядку податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;

протягом п'яти робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить менше 30 млн. гривень;

протягом семи робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 30 млн. гривень включно.

В судовому засіданні представник відповідачів зазначив, що надані позивачем документи не є достатніми для реєстрації спірної податкової накладної №11/2 від 26.09.2017, виписаної товариством з обмеженою відповідальністю "Зборівська птахофабрика" на загальну суму постачання 950000,00 грн., в тому числі ПДВ 158333,33 грн. по операції з постачання курей, оскільки позивачем не надано первинних документів щодо придбання товарів, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, акти приймання передачі, розрахункові документи, а також жодного розрахункового документа та банківських виписок з особових рахунків.

Суд погоджується з доводами податкового органу, оскільки з наданих для реєстрації документів неможливо було дослідити умови поставки товару, умови зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження товару, умови оплати товару та фактичну оплату.

Долучення до матеріалів справи представником позивача додаткових документів: видаткової накладної №3 від 13.11.2017 (арк.спр.16), товарно-транспортної накладної №3 від 13.11.2017 (арк.спр.17), договору поставки №050717 від 05.07.2017 (арк.спр.42), видаткової накладної №РН-0000208 від 26.09.2017 (арк.спр.43), договору поставки №85/11 від 21.09.2011 (арк.спр.44-45), видаткової накладної №2761 від 09.10.2017, на думку суду, не підтверджують в повній мірі реальність господарської операції та не є достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної.

Таким чином, позивач не виконав вимоги законодавства та не надав для розблокування податкової накладної всіх документів для підтвердження здійснення господарської операції, за якою ним подана на реєстрацію податкова накладна, що відповідно до пункту 21 "Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 є підставою для прийняття комісією контролюючого органу рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування.

За таких умов, суд не вбачає протиправності оскаржуваного рішення №625347/32147172 від 02.04.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №11/2 від 26.09.2017 та не має законних підстав для скасування спірного рішення і, відповідно, зобов'язання зареєструвати податкову накладну №11/2 від 26.09.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю "Зборівська птахофабрика" не обґрунтовані, не відповідають вимогам законодавства та не підлягають задоволенню.

Підстави для відшкодування судових витрат у справі відповідно до положень статті 139 КАС України відсутні.

Керуючись статтями 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю "Зборівська птахофабрика" (місцезнаходження: вул. Куклинці, будинок 90, м. Зборів, Тернопільська область, 47201, код ЄДРПОУ 32147172) до Головного управління ДФС у Тернопільській області (місцезнаходження: вул. Білецька, 1, м. Тернопіль, 46021, код ЄДРПОУ 39403535), Державної фіскальної служби України (місцезнаходження: Львівська пл., 8, м. Київ-53, 04053, код ЄДРПОУ 39292197) про скасування рішення комісії Головного управління ДФС у Тернопільській області №625347/32147172 від 02.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №11/2 від 26.09.2017 та зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну №11/2 від 26.09.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 05 листопада 2018 року.

Головуючий суддя Мартиць О.І.

копія вірна:

Суддя Мартиць О.І.

Дата ухвалення рішення30.10.2018
Оприлюднено07.11.2018
Номер документу77629463
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —1940/1427/18

Ухвала від 15.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 15.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 14.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 14.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 24.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 19.12.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 11.12.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Рішення від 30.10.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Рішення від 30.10.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 30.07.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні