ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 жовтня 2018 р.м. ХерсонСправа № 540/2075/18 15 год. 30 хв.
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Морської Г.М.,
при секретарі: Кованій В.А.,
за участю:
представника позивача - ОСОБА_1,
представників відповідача - ОСОБА_2, ОСОБА_3,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Максвелл Агро" до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про визнання протиправним та скасування Наказу № 1001 від 25.09.2018 року,
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Максвелл Агро" (далі-позивач) звернулось до суду з позовом до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (далі-відповідач), в якому просить скасувати наказ №1001 від 25.09.2018 року про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки позивача.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем видано наказ №1001 від 25.09.2018 року про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки позивача. Вказаний наказ позивач вважає протиправним, виданим без належної правової підстави. Так, відповідно до Наказу №1001 від 25.09.2018 р. підставою для призначення позапланової документальної невиїзної перевірки став п.п 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 та ст. 79 ПК України. На думку позивача для здійснення документальної позапланової невиїзної перевірки, контролюючий орган спочатку повинен надати письмовий запит позивачу про надання пояснень та їх документального підтвердження стосовно здійснення взаємовідносин з контрагентами, і лише після отримання відповідної інформації або відмови у наданні пояснень, відповідач повинен був призначити перевірку. Письмовий запит відповідач про надання інформації та її документальне підтвердження позивачу не надавав. Тому вважає, що неправомірність призначення документальної позапланової невиїзної перевірки позивача підтверджується відсутністю належним чином оформленого обов'язкового письмового запиту відповідача, в якому б останній посилався на отримання інформації, що свідчить про порушення позивачем законодавства України, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Крім того, протиправність оскаржуваного наказу обґрунтовує неповідомленням позивача про проведення такої перевірки у строки, визначені податковим законодавством. Також стверджує про відсутність у податкового органу підстав для прийняття наказу № 1001 від 25.09.2018р., оскільки відповідачем уже призначена позапланова виїзна документальна перевірка ТОВ Максвелл Агро наказом № 972 від 14.09.2018р., яка в т ому числі охоплює той самий період діяльності позивача із тими самими контрагентами.
Враховуючи викладені обставини, позивач просить скасувати наказ №1001 від 25.09.2018 року.
Ухвалою від 08.10.2018р. провадження у справі відкрите, розгляд справи призначений на 26.10.2018р. за правилами спрощеного позовного провадження.
Ухвалою від 26.10.2018р. за клопотанням представника позивача розгляд справи відкладено на 31.10.2018р.
31 жовтня 2018р. в судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив задовольнити позов з підстав, викладених у ньому.
Представники відповідача проти позовних вимог заперечували, просили відмовити в задоволенні позову з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву. Зокрема, зазначили, що твердження ТОВ «Максвелл Агро» про не надання запитів та відсутності підстав для проведення перевірки згідно наказу ТУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі № 25.09.2018 № 1001 не відповідає дійсності. Оскільки контролюючим органом були направлені запити, однак відповіді надані не у повному обсязі. За результатами розгляду наданих документів та відповідей Головним управлінням ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі наказом від 14.09.2018 № 972 призначено проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Максвелл Агро» . Перевірка повинна була проводитись з 18.09.2018 р. по 20.09.2018 р. У зв'язку з ненаданням документів через втрату складено Акт «Про ненадання документів під час проведення перевірки ТОВ «Максвелл Агро» та неможливість проведення перевірки» № 2285/21-22-14-06 від 20.09.2018 та наказом Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі від 21.09.2018 № 993 перенесено терміни проведення перевірки з 20.09.2018р.20.09.2018 до дати відновлення документів. Таким чином, перевірка згідно наказу від 14.09.2018 № 972 припинена. Так як, ТОВ «Максвелл Агро» на запити відповідача частково надані копії первинних бухгалтерських документів, наказом ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі від 25.09.2018 № 1001 прийнято рішення про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Максвелл Агро» . Крім того, ТОВ «Максвелл Агро» надіслано рекомендованим листом із повідомленням про вручення за податковою адресою підприємства письмове повідомлення про дату початку та місце проведення документальної позапланової невиїзної перевірки від 25.09.2018, копію наказу від 25.09.2018 № 1001, повідомлення про запрошення платника податків до кабінету прийому громадян ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі.
Таким чином, відповідач вважає позов необґрунтованим та просить відмовити в його задоволенні.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи та проаналізувавши норми чинного законодавства, судом встановлено наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Максвелл Агро" зареєстроване юридичною особою 27.11.2015р. та, як платник податків, перебуває на обліку у Херсонському ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області (Чаплинське відділення).
На адресу позивача контролюючим органом направлені запити:
1. від 04.04.2016 №3093/21-03-12-01 про надання документальних підтверджень та пояснень щодо проведених фінансово-господарських операцій з ТОВ «ОТРАДА-Агро» (33511359), ТОВ «АГОТОК ЛТД» (32809847), ТОВ «УКРАГРОСОЛІД ІНТЕРНЕШНЛ» (40144993) за лютий 2016 року.
Позивачем надано відповідь від 15.04.2016 №1/15-04 з копіями підтверджуючих документів на 87 аркушах, при цьому документи надано не в повному обсязі, сертифікати походження товару відсутні.
2. від 20.04.2016 №422/10/21-03-12-01-14 про надання документальних підтверджень та пояснень щодо проведених фінансово-господарських операцій з ПП «Грін Ліф» (31293345) та неіснуючого контрагента з ІПН « 400000000000» з питання включення до складу податкового кредиту в декларації з ПДВ за березень 2016р,
Відповідь підприємством не надано.
3. від 28.10.2017 №1940/10/21-22-14-06-19 про надання документів, що безпосередньо стосуються господарських відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків (їх відображення в обліку та звітності) з ТОВ «ІК «Плазма Плюс» (код 39557886) за квітень 2016, ТОВ «Укртрейд Альянс» (код 40033864) за квітень 2016, ТОВ «Укрстройагропроект» (код 38481193) за березень - червень 2016.
Відповідь Товариством не надана. Лист повернуто поштою за закінченням терміну зберігання.
Судом встановлено, що вказаний запит направлений не на адресу ТОВ "Максвелл Агро" (75200, Херсонська обл.., Чаплинський район, с.м.т. Чаплинка, вул. Кудрі, б.3Г), а на адресу м. Херсон, вул. Московська, буд.9/7.
4. від 14.02.2017 №360/10/21-22-12-01-08 про надання документів, що безпосередньо стосуються господарських відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків (їх відображення в обліку та звітності) з контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями у грудні 2016 року.
Вказаний запит також направлений не на адресу Товариства, у зв'язку з чим відповідь не надана. Лист повернуто поштою за закінченням терміну зберігання.
5. від 05.12.2017 №6222/10/21-22-12-01-08 за березень-червень по взаємовідносинам з контрагентами-постачальниками ПП ВК «Цемент» (код 35870029) за березень, травень, червень 2017, ПП «Добробут Трейд» (код 40408526) за квітень 2017, ПП «Колос» (код 38045027) за квітень-травень 2017.
На вказаний письмовий запит позивачем надано відповідь (лист від 22.01.2018, вх.№677/7) не в повному обсязі, а саме: не надано регістрів бухгалтерського обліку по рахунку 631, 361, копії товарно-транспортних накладних надані в неналежному вигляді, неможливо ідентифікувати транспортні засоби, тощо.
6. від 13.08.2018р. №9042/10/21-22-14-06-16 за квітень 2018 року про надання документів, що безпосередньо стосуються господарських відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків (їх відображення в обліку та звітності) з ТОВ «Домінон» (код 41386509).
Позивачем надана відповідь від 28.08.2018 №13 без підтверджуючих документів.
За результатами розгляду наданих позивачем документів та відповідей Головним управлінням ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі наказом від 14.09.2018 № 972 на підставі ст.20, п. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78, п. 79.1, п. 79.2, п. 79.3 ст. 79 ПК України призначено проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Максвелл Агро» (код 40144993) з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на прибуток підприємства за 2016, 2017 роки та податку на додану вартість за звітні (податкові) періоди лютий-червень, серпень, грудень 2016, березень - червень 2017, квітень 2018 року по взаємовідносинам з контрагентами - постачальниками: ТОВ «ІК «Плазма Плюс» (код 39557886) за лютий, квітень 2016, ТОВ «Укртрейд Альянс» (код 40033864) за лютий, квітень, серпень 2016, ТОВ «Укрстройагропроект» (код 38481193) за лютий - червень 2016, серпень 2016, грудень 2016, ТОВ «Рост - Херсон» (код 38151336) за лютий 2016, ГІП ВК «Цемент» (код 35870029) за березень, травень, червень 2017, ПП «Добробут Трейд» (код 40408526) за квітень 2017, ПП «Колос» (код 38045027) за квітень - травень 2017, ТОВ «Домінон» (код 41386509) за квітень 2018 та з постачальником (ІПН « 400000000000» ) за березень 2016 року, подальшого використання (реалізації) придбаних у контрагентів - постачальників товарів/послуг, відображення здійснених фінансово - господарських операцій у податковій звітності.
Зі змісту наказу слідує, що проведення перевірки призначено з 18.09.2018 р. по 20.09.2018 р.
18.09.2018р. в день початку перевірки, головному бухгалтеру ТОВ «Максвелл Агро» ОСОБА_4 під підпис вручено копію наказу від 14.09.2018р. №972 та ознайомлено з направленням на перевірку від 17.09.2018р. № 575.
Крім того, 18.09.2018р. на вимогу головного бухгалтера ОСОБА_4 у зв'язку з тим, що документи за перевіряємий період знаходяться в іншому приміщенні, ревізором на підставі пунктів 20.1.2, 20.1.6 пункту 20.1 статті 20 розділу І, пункту 85.2 ст. 85 Податкового кодексу України надано запит про надання інформації з питань, документальне підтвердження з яких не надано у відповідях ТОВ «Максвелл Агро» на запити Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі, а саме: надати документи по взаємовідносинам з ТОВ «Інноваційна компанія «Плазма-Плюс» за квітень 2016 року, ТОВ "Рост-Херсон" за лютий 2016 року; ТОВ "Укртрейд Альянс" за квітень, серпень 2016 року, ТОВ "Укрстройагропроект" за лютий, березень, квітень, травень, червень, серпень, грудень 2016; ТОВ "Домінон" за квітень 2018 року; ПП "Колос" за квітень, травень 2017 року та контрагентом з не існуючим ІПН « 400000000000» за березень 2016 року, а також надати пояснення з виявлених під час аналізу наявних документів розбіжностей по ПП "КОЛОС" та ПП "ВК Цемент".
Термін на виконання запиту встановлено 19.09.2018 р.
Сторони домовились про надання витребуваних контролюючим органом документів 20.09.2018р.
Листом-повідомленням від 19-20.09.2018р. Товариством повідомлено контролюючий орган про втрату документів під час їх перевезення з місця зберігання та в підтвердження надано копію витягу з Єдиного реєстру судових розслідувань. В листі вказано, що 19.09.2018 у ввечері відбулася крадіжка із автомобіля фінансових та бухгалтерських документів ТОВ «Максвелл Агро» в смт. Чаплинка, а саме: договори, видаткові накладні, податкові накладні, рахунки, платіжні відомості, банківські виписки, товарно-транспортні накладні за 2016, 2017, 2018 роки з контрагентами постачальниками щодо яких призначена перевірка.
У зв'язку з ненаданням документів через втрату складено акт «Про ненадання документів під час проведення перевірки ТОВ «Максвелл Агро» та неможливість проведення перевірки» № 2285/21-22-14-06 від 20.09.2018р.
На підставі викладеного наказом Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі від 21.09.2018 № 993 перенесено терміни проведення перевірки до дати відновлення документів відповідно до вимог, визначених п.44.5 ст.44 Податкового кодексу України.
Копію наказу ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі від 21.09.2018 № 993 надіслано рекомендованим листом із повідомленням про вручення за податковою адресою підприємства вул. Кудрі, буд. 3-Г, смт. Чаплинка, Херсонська область, 75200 (номер поштового відправлення 7302200461080 від 25.09.2018), яке отримано 28.09.2018р.
Наказом ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі №1001 від 25.09.2018р. призначена документальна позапланова невиїзна перевірка ТОВ «Максвелл Агро» з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на прибуток підприємств за 2016 - 2017 роки та податку на додану вартість по взаємовідносинам з контрагентами - постачальниками: ТОВ «ІК Плазма Плюс» , ТОВ «Укртрейд Альянс» , ПП ВК «Цемент» , ПП «Добробут Трейд» , ПП «Колос» .
Наказ №1001 від 25.09.2018р. направлений на податкову адресу позивача.
Вказаний наказ позивач вважає протиправним та просить скасувати, що і стало підставою для звернення до суду з даним позовом.
Вирішуючи спірні правовідносини, суд враховує наступні обставини та приписи законодавства.
Положеннями ст.75 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом.
Відповідно до п.п.78.1, 78.4 ст.78 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав, зокрема 78.1.4. виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.
Про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.
Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Так, згідно з п.п.42.1, 42.2 ст. 42 ПК України податкові повідомлення - рішення, податкові вимоги або інші документи, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу.
Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Особливості проведення документальної невиїзної перевірки передбачені ст.79 ПК України, відповідно до якої документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу рішення про її проведення та за наявності підстав для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.
Документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови вручення платнику податків (його представнику) у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
Виконання умов цієї статті надає посадовим особам контролюючого органу право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки.
Присутність платників податків під час проведення документальних невиїзних перевірок не обов'язкова.
З наведених норм слідує, що законодавцем передбачений чіткий порядок та умови, які мають передувати призначенню та проведенню документальної перевірки.
Так, у відзиві на позовну заяву відповідачем зазначено, що за результатами розгляду наданих позивачем документів та відповідей на запити контролюючого органу, останнім було прийнято рішення у вигляді наказу від 14.09.2018р. №972 про проведення документальної позапланової виїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на прибуток підприємства за 2016, 2017 роки та податку на додану вартість за звітні (податкові) періоди лютий-червень, серпень, грудень 2016, березень - червень 2017, квітень 2018 року по взаємовідносинам з контрагентами - постачальниками: ТОВ «ІК «Плазма Плюс» (код 39557886) за лютий, квітень 2016, ТОВ «Укртрейд Альянс» (код 40033864) за лютий, квітень, серпень 2016, ТОВ «Укрстройагропроект» (код 38481193) за лютий - червень 2016, серпень 2016, грудень 2016, ТОВ «Рост - Херсон» (код 38151336) за лютий 2016, ГІП ВК «Цемент» (код 35870029) за березень, травень, червень 2017, ПП «Добробут Трейд» (код 40408526) за квітень 2017, ПП «Колос» (код 38045027) за квітень - травень 2017, ТОВ «Домінон» (код 41386509) за квітень 2018 та з постачальником (ІПН « 400000000000» ) за березень 2016 року, подальшого використання (реалізації) придбаних у контрагентів - постачальників товарів/послуг, відображення здійснених фінансово - господарських операцій у податковій звітності.
Відповідно до п.44.5 ст. 44 ПК України, у разі неможливості проведення перевірки платника податків у випадках, передбачених цим підпунктом, терміни проведення таких перевірок переносяться до дати відновлення та надання документів до перевірки в межах визначених цим підпунктом строків.
Судом встановлено, що наказом від 21.09.2018р. №993 перенесено проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Максвелл Агро» з 20.09.2018р. до дати відновлення документів.
Однак, вже 25.09.2018р. податковий орган приймає рішення у вигляді наказу №1001 від 25.09.2018р. про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Максвелл Агро» з метою перевірки питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на прибуток підприємства за 2016, 2017 роки та податку на додану вартість за звітні (податкові) періоди лютий-червень, серпень, грудень 2016, березень - червень 2017, квітень 2018 року по взаємовідносинам з контрагентами - постачальниками: ТОВ «ІК «Плазма Плюс» (код 39557886) за лютий, квітень 2016, ТОВ «Укртрейд Альянс» (код 40033864) за лютий, квітень, серпень 2016, ТОВ «Укрстройагропроект» (код 38481193) за лютий - червень 2016, серпень 2016, грудень 2016, ТОВ «Рост - Херсон» (код 38151336) за лютий 2016, ГІП ВК «Цемент» (код 35870029) за березень, травень, червень 2017, ПП «Добробут Трейд» (код 40408526) за квітень 2017, ПП «Колос» (код 38045027) за квітень - травень 2017, ТОВ «Домінон» (код 41386509) за квітень 2018 та з постачальником (ІПН « 400000000000» ) за березень 2016 року, подальшого використання (реалізації) придбаних у контрагентів - постачальників товарів/послуг, відображення здійснених фінансово - господарських операцій у податковій звітності.
Вказаний наказ прийнятий на підставі пп.78.1.4 п.78.1 ст.78, ст. 20 ПК України.
З наведеного слідує, що контролюючим органом повторно призначена перевірка одного і того самого періоду, що суперечить вимогам п.78.2 ст. 78 ПК України,відповідно до якого контролюючим органам забороняється проводити документальні позапланові перевірки, які передбачені підпунктами 78.1.1, 78.1.4, 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, у разі, якщо питання, що є предметом такої перевірки, були охоплені під час попередніх перевірок платника податків.
Крім того суд відмічає про суперечність позиції податкового органу з приводу призначення документальної позапланової невиїзної перевірки за спірним наказом.
Так із аналізу наведених норм ПК України слідує, що документальна невиїзна перевірка проводиться у випадку надання платником податку на письмовий запит податкового органу усіх необхідних документів для проведення такої перевірки.
Разом із тим, приймаючи наказ № 972 від 14.09.2018р. про проведення документальної виїзної перевірки, податковий орган підтвердив недостатність отриманих від ТОВ Маквелл Агро документів, проте через 10 днів 25.09.2018р. наказом № 1001 податковий орган визнає достатніми надані платником документи для проведення невиїзної документальної перевірки.
Про суперечність такої позиції ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі свідчить також і та обставина, що у відзиві на позовну заяву (а.с. 26) і у судовому засідання представник відповідача підтвердив, що на запит від 04.04.2016 №3093/21-03-12-01 про надання документальних підтверджень та пояснень щодо проведених фінансово-господарських операцій з ТОВ «ОТРАДА-Агро» (33511359), ТОВ «АГОТОК ЛТД» (32809847), ТОВ «УКРАГРОСОЛІД ІНТЕРНЕШНЛ» (40144993) за лютий 2016 року та на запит від 05.12.2017 №6222/10/21-22-12-01-08 за березень-червень по взаємовідносинам з контрагентами-постачальниками ПП ВК «Цемент» (код 35870029) за березень, травень, червень 2017, ПП «Добробут Трейд» (код 40408526) за квітень 2017, ПП «Колос» (код 38045027) за квітень-травень 2017 позивачем надані відповіді (листи від 15.04.2016 №1/15-04 та від 22.01.2018, вх.№677/7) не в повному обсязі.
Відтак податковий орган сам визнав недостатність первинних документів для проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Максвелл Агро» з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на прибуток підприємств за 2016 - 2017 роки та податку на додану вартість по взаємовідносинам з контрагентами - постачальниками: ТОВ «ІК Плазма Плюс» , ТОВ «Укртрейд Альянс» , ПП ВК «Цемент» , ПП «Добробут Трейд» , ПП «Колос» .
Таким чином, суд дійшов до висновку про неправомірність прийнятого наказу №1001 від 25.09.2018р. «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Максвелл Агро» .
Статтею 90 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили.
Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Відповідно до ч. 1, 2, 3 ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.
Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.
Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Статтею 77 КАС України, встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на викладене суд дійшов до висновку про задоволення позову.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив :
Адміністративний позов задовольнити.
Скасувати наказ Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі №1001 від 25.09.2018 року про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "Максвелл Агро" (код ЄДРПОУ 40144993).
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (код ЄДРПОУ 39394259) судовий збір у сумі 1762,00 грн. на користь ТОВ "Максвелл Агро" (код ЄДРПОУ 40144993).
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П'ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції,який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний 05 листопада 2018 р.
Суддя Морська Г.М.
кат. 8
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2018 |
Оприлюднено | 07.11.2018 |
Номер документу | 77631419 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Морська Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні