Справа №766/14014/17
н/п 1-кс/766/15099/18
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06.11.2018 року м. Херсон
Слідчий суддяХерсонського міськогосуду Херсонськоїобласті ОСОБА_1 ,за участюсекретаря: ОСОБА_2 ,прокурора: ОСОБА_3 , розглянувши клопотання прокурора відділу прокуратури Херсонської області ОСОБА_3 , про проведення обшуку,
в с т а н о в и в :
Прокурор звернувся до слідчого судді з клопотанням в якому просив: розглянути зазначене клопотання у кримінальному провадженні № 32017230000000076.
Постановити ухвалу про надання дозволу на проведення обшуку у приміщені, розташованому за адресою: АДРЕСА_1 , що належить на праві власності ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та ПАТ «Одеський завод радіально-свердлильних верстатів» з метою відшукання та вилучення оригіналів первинних фінансово-господарських документів МПП «Антуріум» щодо взаємовідносин з ТОВ «Аутстаффер» та ТОВ «Стафф Сервіс», а саме:
- договори аутстаффінга, додатки і додаткові угоди до них, акти приймання-передачі наданих послуг з додатками, табелі робочого часу, посадові інструкції працівників, рахунки за надані послуги, договори про повну матеріальну відповідальність, інструктажі, довіреності (доручення), у тому числі на виплату коштів ;
- копії наказів на призначення і звільнення працівників;
- видаткові і прибуткові касові ордери по оплаті послуг ТОВ «Аутстаффер», платіжні доручення і банківські виписки на перерахування коштів ТОВ «Аутстаффер»;
- оборотно-сальдові відомості, картки рахунків: 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками»; 311 «Поточні рахунки в національній валюті»; 23 «Виробництво», 65 «Розрахунки за страхуванням», 66 «Розрахунки за виплатами працівників», 81 «Витрати на оплату праці», книги доходів і витрат за 2015-2018 роки;
- трудові книжки працівників;
- інформації, яка знаходиться у технічних засобах (у тому числі комп`ютерної техніки) МПП «Антуріум», які використовувались при здійсненні господарської діяльності пов`язаної з орендою працівників ТОВ «Аутстаффер», ведення бухгалтерії, видання розпоряджень, наказів, виплата заробітної платні та премії працівника, сплати податків та ЕСВ на рахунок працівників; у тому числі відшукання печаток, штампів, грошових коштів здобутих злочинним шляхом, чорнових записів, незаповнених бланків з відбитками печаток, а також інших предметів, документів і цінностей, які мають значення для кримінального провадження щодо встановлення події кримінального правопорушення та особи, яка його вчинила.
Вказане клопотання вмотивоване тим, що є достатні підстави для проведення обшуку у вказаному володінні особи, що підтверджується матеріалами клопотання.
В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав, просив його задовольнити.
Вивчивши матеріали клопотання, заслухавши пояснення прокурора, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з огляду на таке.
Відповідно до ч. 1 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Слідчим суддею встановлено, що слідчим управлінням фінансових розслідувань ГУ ДФС у Херсонській області, АР Крим і м.Севастополя проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 32017230000000076 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 212, ч. 1 ст. 212-1, ч. 2 ст. 172, ч. 1 ст. 172 КК України.
Під час проведення досудового розслідування встановлено, що ТОВ «Аутстаффер» (код ЄДРПОУ 38044531, податкова адреса: м. Херсон, пров. Білозерський, буд. 30, директор та головний бухгалтер: ОСОБА_8 ), засновником підприємства є ОСОБА_9 (РНОКПП НОМЕР_1 ) та ТОВ «Стафф Сервіс» (код ЄДРПОУ 38697427, податкова адреса: м. Херсон, вул. Дорофєєва, буд. 10, кв. 126, директор, головний бухгалтер та засновник: ОСОБА_10 (РНОКПП НОМЕР_2 ), надають СГД (фізичним та юридичним особам, яких згідно наявної інформації понад 760) послуги по наданню персоналу у різних сферах господарської діяльності на умовах аутстаффінгу (оренди трудових ресурсів), при цьому грубо порушують законодавства про працю та ухиляються від сплати податків і зборів у особливо великих розмірах, що призвело до завданню державі збитків у вигляді фактичного ненадходження до бюджету коштів у великих розмірах.
Згідно акту документальної перевірки від 14.11.17 №44/21-22-13-06/38044531 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю „Аутстаффер, код ЄДРПОУ 38044531, з питань дотримання законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками, своєчасності, достовірності, оформлення трудових відносин з працівниками, дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 27.01.2012 по 12.10.2017» встановлено порушення податкового законодавства, в тому числі: п. 291.4. ст.291, пп.292.1.2 п.292.1, п.292.6 ст.292, пп.293.3.2 пп.293.3 ст.293, пп.293.5.1 пп.293.5 ст.293 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 №2755-VІ (із змінами та доповненнями) в результаті чого занижено суму єдиного податку за період з 01.01.2015 по 31.12.2015 всього у сумі 1589637,77 грн.,; п.183.1 ст.183, п.181.1 ст.181, п.183.2 ст.183, п.183.10 ст.183, п.187.1 ст.187 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 №2755- VI (із змінами та доповненнями), в результаті чого занижено податку на додану вартість за період з 01.01.2016 по 31.08.2017 у сумі 14264047,96 грн.; пп.162.1.1 п.162.1 ст.162, пп.163.1.1 п.163.1 ст.163, пп.164.2.2 п.164.2 ст.164, пп.168.1.1 п.168.1 ст.168 Податкового кодексу України, у результаті чого визначено суму податкових зобов`язань з податку на доходи фізичних осіб за період, що перевірявся, на суму 14357,91 грн.; ст.7, ст.8, ст.9 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (із змінами та доповненням), Інструкцію про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, у результаті чого донараховано своєчасно не нарахований єдиний внесок за період, що перевірявся, на суму 26166,94 грн.
Згідно аналізу сайту http://training-group.com.ua вбачається, що посадови особи ТОВ «Аустстаффер» призивають суб`єктів господарювання до здійснення незаконної діяльності на території України шляхом використання послуг ТОВ «Аустстаффер» щодо виведення персоналу за штат підприємств, оптимізації, скорочення витрат пов`язаних з персоналом при здійсненні ними господарської діяльності у різних сферах діяльності без нарахування та сплати прибуткового податку з громадян, військового збору та єдиного внеску на обов`язкове державне соціальне страхування.
Згідно вимог ст. 39 Закону України «Про зайнятість населення» передбачено «діяльність суб`єктів господарювання, які наймають працівників для подальшого виконання ними роботи в України в іншого роботодавця. При цьому: «діяльність суб`єктів господарювання роботодавців, які наймають працівників для подальшого виконання ними роботи в України в іншого роботодавця на умовах трудових договорів, здійснюється на підставі дозволу, виданого центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції».
Порядок видачі дозволу на найманих працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні в іншого роботодавця встановлюється Кабінетом Міністрів України. У теперішній час цей порядок не діє, дозволи на найманих працівників для виконання ними роботи в Україні в іншого роботодавця не видавались і не видаються, у тому числі ТОВ «Аутстаффер» та ТОВ «Стафф Сервіс».
Таким чином надання працівників для виконання роботи у іншого роботодавця у відповідності до вимог ст. 39 Закону України «Про зайнятість населення» не відповідає чинному законодавству. Крім того: «Суб`єкти господарювання роботодавці, які наймають працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні в іншого роботодавця, направляють працівників за умови, якщо це передбачено колективним договором такого роботодавця, та за наявності згоди первинної профспілкової організації і зобов`язані:
-Укласти договір з роботодавцем про застосування праці працівника.
-Виплачувати працівникові заробітну платну в розмірі, не нижчому, ніж розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом, та заробітної платні, яку отримує працівник у роботодавця за виконання такої ж роботи.
-Забезпечувати працівнику час роботи та відпочинку на умовах, визначених для працівників роботодавця, що передбачено умовами колективного договору та правилами внутрішнього трудового розпорядку.
-Нараховувати та сплачувати єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування на користь працівника.
-Не перешкоджати укладенню трудового договору між працівником та роботодавцям, у якого виконувались ним роботи.
Таким чином ТОВ «Аутстаффер» та ТОВ «Стафф Сервіс» є роботодавцями, які виплачують грошову винагороду працівникам, переданим іншим роботодавцям за договорами аутстаффінгу і тому мають сплачувати податки та збори при виплаті заробітної платні.
Досудовим розслідуванням встановлено, що ТОВ «Аутстаффер» і ТОВ «Стафф Сервіс» надають СГД (більш ніж 760 фізичних та юридичних осіб) послуги по наданню персоналу у різних сферах господарської діяльності на умовах аутстаффінгу (оренди трудових ресурсів). При цьому обов`язки щодо нарахування та сплати прибуткового податку з громадян, військового збору та єдиного внеску на обов`язкове державне соціальне страхування ТОВ «Аутстаффер» та ТОВ «Стафф Сервіс», як податкові агенти не здійснюють, чим завдають значні збитки державному бюджету.
Висновком проведеної судово-економічної експертизи підтверджено, що ТОВ «Аутстаффер» в порушенні вимог п. 183.1 ст. 183, п. 181.1 ст. 181, п. 183.2 ст. 183, п. 183.10 ст. 183, п. 187.1 ст. 187 Податкового Кодексу України занижено суму податку на додану вартість за період з 01.01.2015 по 31.12.2015 у сумі 811701, 53 грн. та з 01.01.2016 по 31.08.2017 у сумі 13061104, 53 грн.
У ході досудового розслідування встановлено, що одним із суб`єктів, які користувались послугами ТОВ «Аутстаффер» є МПП «Антуріум» (ЕДРПОУ 24536107), яке здійснює свою господарську діяльність у приміщенні механоскладального цеху № 10, розташованого за адресою: вул. Бугаївська, 21/44.
Під час проведення досудового розслідування є достатньо підстави вважати, що документи МПП «Антуріум» (ЕДРПОУ 24536107), містять дані та підтверджують факт вчинення кримінального правопорушення, які мають суттєве значення для кримінального провадження.
04.09.2018 прокурором відділу прокуратури області процесуальним керівником у кримінальному провадженні № 32017230000000076 відповідно до вимог ст. ст. 36, 91, 131, 132, 159-164 КПК України до слідчого судді подано клопотання про надання дозволу на тимчасовий доступ до речей і документів та можливість їх вилучення, які перебувають у володінні МПП «Антуріум».
10.09.2018 ухвалою слідчого судді Херсонського міського суду Херсонської області ОСОБА_1 надано дозволу прокурору відділу прокуратури області процесуальним керівником у кримінальному провадженні № 32017230000000076 дозволу на тимчасовий доступ до речей та документів, які перебувають у володінні МПП «Антуріум».
Прокурором відділу процесуальним керівником у кримінальному провадженні відповідно до вимог ст. 36 КПК України надано доручення працівникам ОУ ГУ ДФС у Одеській області щодо пред`явлення посадовим особам МПП «Антуріум» оригіналу ухвали слідчого судді від 10.09.2018 про тимчасовий доступ до речей і документів МПП «Антуріум», вручення її копії та роз`яснення, що відповідно до вимог ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно положення цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Працівниками ОУ ГУ ДФС у Одеській області вручена посадовим особам МПП «Антуріум» ухвала слідчого судді від 10.09.2018 про тимчасовий доступ до речей і документів та роз`яснені наслідки відповідно до вимог ст. 166 КПК України щодо невиконання ухвали слідчого судді про тимчасовий доступ до речей і документів.
08.10.2018 при проведенні слідчої дії, а саме тимчасового доступу до речей і документів на підставі ухвали слідчого судді від 10.09.2018 адвокат ОСОБА_11 будучи представником МПП «Антуріум» відмовлено в наданні документів, які зазначалися в ухвалі слідчого судді про тимчасовий доступ до речей і документів, що призвело до не виконання ухвали слідчого судді.
Вказані дії адвоката ОСОБА_11 призвели до фактичного невиконання ухвали слідчого судді від 10.09.2018 про тимчасовий доступ до речей і документів МПП «Антуріум» та свідчать про змову посадових осіб МПП «Антуріум» з адвокатом ОСОБА_11 , яка також надає правову допомогу посадовим особам ТОВ «Аутстаффер» та ТОВ «Стафф Сервіс», на вчинення дій пов`язаних з перешкоджанням проведення досудового розслідування у кримінальному провадженні, а також встановлення всіх обставин події кримінального провадження та особи, яка його вчинила.
Таким чином існує обґрунтована загроза щодо знищення (втрати), підміни документів МПП «Антуріум» по взаємовідносин підприємства з ТОВ «Аутстаффер» з метою спроби уникнення від кримінальної відповідальності, передбаченої за здійсненням незаконної господарської діяльності.
На теперішній час у ході проведення досудового розслідування є достатньо підстав вважати, що у приміщенні, у якому здійснюється господарська діяльність МПП «Антуріум», за адресою: вул. Бугаївська, 21/44, м. Одеса зберігаються документи, які підтверджують причетність службових осіб вказаного підприємства до протиправної діяльності по ухиленню від сплати податків.
Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що приміщення у якому здійснює господарську діяльність МПП «Антуріум», розташоване за адресою: вул. Бугаївська, 21/44, м. Одеса належить на праві власності директору цього підприємства ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та ПАТ «Одеський завод радіально-свердлильних верстатів».
З метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення даного кримінального правопорушення, виявлення документів щодо взаємовідносин підприємств, є необхідність у проведенні обшуку в приміщенні за місцем здійснення господарської діяльності МПП «Антуріум», розташованого за адресою: вул. Бугаївська, 21/44, м. Одеса, оскільки вилучення таких речей і документів у спосіб, відмінний від обшуку неможливо, а також може призвести до їх знищення або переховування.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 131, 132, 234, 235, 369372, 395 КПК України, слідчий суддя
у х в а л и в :
Клопотання задовольнити.
Надати дозволу на проведення обшуку у приміщені, розташованому за адресою: АДРЕСА_1 , що належить на праві власності ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та ПАТ «Одеський завод радіально-свердлильних верстатів» з метою відшукання та вилучення оригіналів первинних фінансово-господарських документів МПП «Антуріум» щодо взаємовідносин з ТОВ «Аутстаффер» та ТОВ «Стафф Сервіс», а саме:
- договори аутстаффінга, додатки і додаткові угоди до них, акти приймання-передачі наданих послуг з додатками, табелі робочого часу, посадові інструкції працівників, рахунки за надані послуги, договори про повну матеріальну відповідальність, інструктажі, довіреності (доручення), у тому числі на виплату коштів ;
- копії наказів на призначення і звільнення працівників;
- видаткові і прибуткові касові ордери по оплаті послуг ТОВ «Аутстаффер», платіжні доручення і банківські виписки на перерахування коштів ТОВ «Аутстаффер»;
- оборотно-сальдові відомості, картки рахунків: 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками»; 311 «Поточні рахунки в національній валюті»; 23 «Виробництво», 65 «Розрахунки за страхуванням», 66 «Розрахунки за виплатами працівників», 81 «Витрати на оплату праці», книги доходів і витрат за 2015-2018 роки;
- трудові книжки працівників;
- інформації, яка знаходиться у технічних засобах (у тому числі комп`ютерної техніки) МПП «Антуріум», які використовувались при здійсненні господарської діяльності пов`язаної з орендою працівників ТОВ «Аутстаффер», ведення бухгалтерії, видання розпоряджень, наказів, виплата заробітної платні та премії працівника, сплати податків та ЕСВ на рахунок працівників; у тому числі відшукання печаток, штампів, грошових коштів здобутих злочинним шляхом, чорнових записів, незаповнених бланків з відбитками печаток.
Встановити строк дії ухвали до 06.12.2018 року.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддяОСОБА_1
Суд | Херсонський міський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2018 |
Оприлюднено | 09.06.2023 |
Номер документу | 77684446 |
Судочинство | Кримінальне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні