Постанова
від 07.09.2018 по справі 760/17166/18
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3/760/5615/18

Справа №760/17166/18

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 вересня 2018 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Усатова І.А., при секретарі Ковальській К.О., за участю представника Київської міської митниці ДФС України Кептене Д.А., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, станом на дату переміщення товару - керівник ТОВ КП КВІТКА ПОЛОНИНИ (ЄДРПОУ 40653331), зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1, РНОКПП НОМЕР_1, за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, суддя -

В С Т А Н О В И В :

У липні 2018 року у провадження судді надійшов адміністративний матеріал про притягнення громадянина України ОСОБА_2, керівника ТОВ ТОВ КП КВІТКА ПОЛОНИНИ , до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

У матеріалах зазначено, що 04.06.2017 в зоні діяльності Львівської митниці ДФС через митний кордон України автомобілем з д.н.з. ВС3592ЕА/ВС2916ХР на підставі товаросупровідних документів: інвойси від 01.06.2017 № 808PL0117-1, від 01.06.2017 № 808PL0117-2, міжнародні автомобільні накладні (CMR) від 16.08.2016 № б.н. та книжка МДП № XW77577869, за попередніми митними деклараціями від 02.06.2017 № UA10000/2017/835862 та № UA100000/2017/835841 на адресу ТОВ КП КВІТКА ПОЛОНИНИ (ЄДРПОУ 40653331) переміщено товари керамічні та пластмасові вироби санітарно-технічного призначення та частини до них, скляні дзеркала, меблі для ванної кімнати, плафони до світильників , загальною вагою брутто 9 415,99 кг, вартістю 11 458,97 доларів США, згідно з вищезазначеними інвойсами.

Відповідно до товаросупровідних документів, поставка вищевказаних товарів здійснювалась з території Республіки Польща від компанії-відправника DHL Global Forwarding Sp.z o.o. (Польща) на адресу ТОВ КП КВІТКА ПОЛОНИНИ (Україна) на виконання умов контрактів № 24081991/30/1 від 17.01.2017 та № 24081991/60/2 від 17.01.2017, а також специфікацій до них № SPL/19 від 01.06.2017 та № SPL/20 від 01.06.2017 відповідно, укладених між ТОВ КП КВІТКА ПОЛОНИНИ та компанією NEXCROFT EARLY LP (Великобританія).

06.06.2017 зазначені вище товари доставлено до митниці призначення, та того ж дня заявлені до митного контролю та оформлення шляхом електронного декларування в Київській міській митниці ДФС за митними деклараціями № UA100130/2017/189241 та № UA100130/2017/189239, оформлені та випущені у вільний обіг.

Разом з митною декларацією від 06.06.2017 № UA100130/2017/189239 до митного контролю та оформлення, серед інших, подано перелічені вище документи, на підставі яких товари було переміщено через митний кордон України, а саме:

- комерційний інвойс (COMMERCIAL INVOICE) від 01.06.2017 № 808PL0117-1 на товари зливні сифони, вентилі, сидіння для унітазів, зливні бачки, біде, умивальники, унітази, пісуари, перегородки, умивальник з фурнітурою, системи зливу води, блоки живлення, дзеркала, кнопкові панелі, шавки, плафони загальною вартістю 5 284,57 доларів США, виставлений компанією NEXCROFT EARLY LP (Великобританія) до ТОВ КП КВІТКА ПОЛОНИНИ (Україна).

Разом з митною декларацією від 06.06.2017 № UA100130/2017/189241 до митного контролю та оформлення, серед інших, подано перелічені вище документи, на підставі яких товари було переміщено через митний кордон України, а саме:

- комерційний інвойс (COMMERCIAL INVOICE) від 01.06.2017 № 808PL0117-2 на товари біде, умивальники, унітази, аксесуари з кераміки загальною вартістю 6 174,40 доларів США, виставлений компанією NEXCROFT EARLY LP (Великобританія) до ТОВ КП КВІТКА ПОЛОНИНИ (Україна).

24.11.2017 на адресу Київської міської митниці ДФС надійшов лист Департаменту адміністрування митних платежів Державної фіскальної служби України від 24.11.2017 № 32350/7/99-99-19-02-02-17 з відповіддю митної адміністрації Республіки Польща на запит щодо перевірки автентичності документів, митне оформлення яких здійснено, серед інших, за митними деклараціями від 06.06.2017 № UA100130/2017/189241 та від 06.06.2017 № UA100130/2017/189239.

Митними органами Республіки Польща до своєї відповіді додано роздруківку транзитної ноти з системи NCTS (Нова комп'ютеризована транзитна система), відповідно до якої здійснювалось переміщення товарів з території Республіки Польща до України за супровідним транзитним документом № 17PL303080TS0VR3X3 до книжки МДП № XW77577869.

В полі Dokumenty popzednie I wymagane (kod - numer) (Попередні та необхідні документи (код - номер) зазначеної вище роздруківки наявні посилання на реєстраційні номери експортних декларацій Чеської Республіки № 17CZ53000024T44P02 та № 17CZ53000025MTIUV7, які слугували для відкриття митними органами Республіки Польща процедури транзиту за супровідним документом № 17PL303080TS0VR3X3 до книжки МДП № XW77577869.

За результатами проведеного аналізу документів, поданих до митного контролю та оформлення за митними деклараціями від 06.06.2017 № UA100130/2017/189241 та від 06.06.2017 № UA100130/2017/189239 встановлено, що книжка МДП № XW77577869 дійсно була відкрита на території Республіки Польща.

Крім того, на сканованій копії сторінки 4 книжки МДП № XW77577869, у графі 2 відривного корінця наявне посилання на номер супровідного документа до книжки МДП - 17PL303080TS0VR3X3, що підтверджує відомості, надані митними органами Республіки Польща.

27.03.2018 на адресу Київської міської митниці ДФС надійшов лист Департаменту адміністрування митних платежів Державної фіскальної служби України від 27.03.2018 № 8926/7/99-99-19-02-02-17 з матеріалами відповіді митної адміністрації Чеської Республіки на запит щодо перевірки автентичності документів, митне оформлення яких здійснено, серед інших, за митними деклараціями від 06.06.2017 № UA100130/2017/189241 та від 06.06.2017 № UA100130/2017/189239.

Митні органи Чеської Республіки до своєї відповіді додали копії експортних декларацій № 17CZ53000024T44P02 та № 17CZ53000025MTIUV7, на підставі яких митним органами Республіки Польща було відкрито процедуру транзиту за супровідним документом № 17PL303080TS0VR3X3 до книжки МДП № XW77577869.

Як слідує з відповіді митних органів Чеської Республіки, процедура експорту за декларацією № 17CZ53000024T44P02 була відкрита 01.06.2017 на підставі рахунка фактури № 1390059899 на товари загальною вартістю 75,00 євро, а процедура експорту за декларацією № 17CZ53000025MTIUV7 були відкрита 01.06.2017 на підставі рахунів-фактур №№ 1390060134, 1390060135, 1390060136, 1390060137, 1390060138, 1390060139, 1390060140, на товари загальною вартістю 43 961,60 євро.

В обох випадках поміщення митними органами Чеської Республіки товарів у процедури експорту, відправником товарів виступала компанія LAUFEN CZ s.r.o. (Чеська Республіка), одержувачем - УКРБУДМАРКЕТ (бульв. Івана Лепсе, 8, 254211 м. Київ-211, Україна).

Митний орган посилався на те, що збіг ідентифікаційних ознак транспортного засобу, наявних у графі 18 експортних декларацій № 17CZ53000024T44P02 та № 17CZ53000025MTIUV7 із ідентифікаційними ознаками транспортного засобу, яким вищеописані товари переміщено через митний кордон України, свідчить про те, що товари, митне оформлення яких здійснено за митними деклараціями від 06.06.2017 № UA100130/2017/189241 та від 06.06.2017 № UA100130/2017/189239 від фактичного місця завантаження на території Чеської Республіки до Республіка Польща слідували згідно інших товаросупровідних документів, а на території Республіки Польща митною адміністрацією останньої ці ж товари оформлені у процедурі транзиту за супровідним документом № 17PL303080TS0VR3X3 до книжки МДП № XW77577869.

При цьому, оформлення товарів митною адміністрацією Республіки Польща у процедурі транзиту за супровідним документом № 17PL303080TS0VR3X3 до книжки МДП № XW77577869 не свідчить про завершення зовнішньоекономічної операції, відкритої на території Чеської Республіки за деклараціями № 17CZ53000024T44P02 та № 17CZ53000025MTIUV7, та початок іншої, а є лише процедурою, використаною з метою приховування подробиць дійсної зовнішньоекономічної операції, яка відбулась на території Чеської Республіки, шляхом заміни товаросупровідних документів на товари для приховування дійсної вартості товарів, а також відомостей про їх фактичного одержувача.

Зазначено, що в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари зливні сифони, вентилі, сидіння для унітазів, зливні бачки, біде, умивальники, унітази, пісуари, перегородки, умивальник з фурнітурою, системи зливу води, блоки живлення, дзеркала, кнопкові панелі, шавки, плафони, аксесуари з кераміки , загальною вагою брутто 9 415,99 кг, вартістю 44 036,60 євро або 1 297 907,53 грн. по курсу НБУ на день переміщення товарів через митний кордон України - 1 євро - 29,47338200 грн., переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача товарів, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Відповідно до інформації, наявної в ІТС Податковий блок , на дату переміщення вищезазначених товарів через митний кордон України, на посаді керівника підприємства ТОВ КП КВІТКА ПОЛОНИНИ перебував громадянин України ОСОБА_2.

Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_2 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов'язаний забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

Митний орган вказав, що дії громадянина України ОСОБА_2 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 1 297 907,53 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Представник Київської міської митниці ДФС України в судовому засіданні підтримав позицію Київської міської митниці ДФС та просив притягнути громадянина України ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

В судове засідання особа, яка притягується до адміністративної відповідальності -не з'явився, будучи повідомлений про дату та час судового засідання належним чином.

З урахуванням вимог ст. 526 МК України, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.

Заслухавши учасників судового розгляду, дослідивши матеріали справи, суддя дійшов висновку про те, що адміністративний матеріал № 0475/10000/18 від 02.08.2018 підлягає поверненню до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки, виходячи з таких підстав.

Відповідно до частини першої статті 527 МК у справі про порушення митних правил орган доходів і зборів або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з таких постанов:

1) про проведення додаткової перевірки;

2) про накладення адміністративного стягнення;

3) про закриття провадження у справі.

Згідно з частиною другою статті 527 МК у постанові про проведення додаткової перевірки зазначаються конкретні суб'єкти, завдання та строки перевірки. Ці дії не повинні порушувати права громадянина, шкодити господарській діяльності юридичної особи.

Відповідно до частини другої статті 494 МК протокол про порушення митних правил повинен містити такі дані:

1) дату і місце його складення;

2) посаду, прізвище, ім'я, по батькові посадової особи, яка склала протокол;

3) необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до відповідальності за порушення митних правил, якщо її встановлено;

4) місце, час вчинення, вид та характер порушення митних правил;

5) посилання на статтю цього Кодексу, що передбачає адміністративну відповідальність за таке порушення;

6) прізвища та адреси свідків, якщо вони є;

7) відомості щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення та документів, вилучених згідно із статтею 511 цього Кодексу;

8) інші необхідні для вирішення справи відомості.

З наведених норм закону вбачається, що суд може прийняти до провадження справу про порушення митних правил та розглянути її по суті, коли матеріали справи містять всі необхідні для вирішення справи відомості.

Статті 278 КУпАП передбачає, що орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує такі питання:

1) чи належить до його компетенції розгляд даної справи;

2) чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення;

3) чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду;

4) чи витребувано необхідні додаткові матеріали;

5) чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних представників і адвоката.

За правилами статті 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язаний з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до частини першої статті 495 МК доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються:

1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів;

2) поясненнями свідків;

3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності;

4) висновком експерта;

5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

За змістом ч. 1 ст. 508 МК України, отримання доказів у справі про порушення митних правил необхідних для правильного її вирішення проводиться шляхом проведення процесуальних дій визначених цією статтею. До процесуальних дій належать: 1) складення протоколу про порушення митних правил; 2) опитування осіб, які притягаються до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, свідків, інших осіб; 3) витребування документів, необхідних для провадження у справі про порушення митних правил, або належним чином завірених їх копій чи витягів з них; 4) тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів, зазначених у пункті З статті 461 цього Кодексу, та документів на них; 5) митне обстеження; 6) пред'явлення товарів, транспортних засобів і документів для впізнання; 7) експертиза; 8) взяття проб та зразків для проведення дослідження (аналізу, експертизи).

Як вбачається з протоколу про порушення митних правил № 0210/10000/18 від 17.04.2018, збіг ідентифікаційних ознак транспортного засобу, наявних у графі 18 експортних декларацій № 17CZ53000024T44P02 та № 17CZ53000025MTIUV7 із ідентифікаційними ознаками транспортного засобу, яким вищеописані товари переміщено через митний кордон України, свідчить про те, що товари, митне оформлення яких здійснено за митними деклараціями від 06.06.2017 № UA100130/2017/189241 та від 06.06.2017 № UA100130/2017/189239 від фактичного місця завантаження на території Чеської Республіки до Республіка Польща слідували згідно інших товаросупровідних документів, а на території Республіки Польща митною адміністрацією останньої ці ж товари оформлені у процедурі транзиту за супровідним документом № 17PL303080TS0VR3X3 до книжки МДП № XW77577869.

При цьому, оформлення товарів митною адміністрацією Республіки Польща у процедурі транзиту за супровідним документом № 17PL303080TS0VR3X3 до книжки МДП № XW77577869 не свідчить про завершення зовнішньоекономічної операції, відкритої на території Чеської Республіки за деклараціями № 17CZ53000024T44P02 та № 17CZ53000025MTIUV7, та початок іншої, а є лише процедурою, використаною з метою приховування подробиць дійсної зовнішньоекономічної операції, яка відбулась на території Чеської Республіки, шляхом заміни товаросупровідних документів на товари для приховування дійсної вартості товарів, а також відомостей про їх фактичного одержувача.

Митний орган посилається на те, що в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари зливні сифони, вентилі, сидіння для унітазів, зливні бачки, біде, умивальники, унітази, пісуари, перегородки, умивальник з фурнітурою, системи зливу води, блоки живлення, дзеркала, кнопкові панелі, шавки, плафони, аксесуари з кераміки , загальною вагою брутто 9 415,99 кг, вартістю 44 036,60 євро або 1 297 907,53 грн. по курсу НБУ на день переміщення товарів через митний кордон України - 1 євро - 29,47338200 грн., переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача товарів, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Як вбачається з протоколу протоколі № 0210/10000/18 від 17.04.2018 міститься посилання на те, що безпосередні предмети правопорушення не вилучались, оскільки до складання протоколу про порушення митних правил, були оформлені та випущені у вільний обіг.

Відповідно до ч. 1 ст. 492 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється державною мовою.

Представником Київської міської митниці ДФС України було надано копії документів іноземними мовами, а саме: інвойс №808PL0117-1 від 01.06.2017 (а.с. 10), пакувальний лист №808PL0117-1 від 01.06.2017 (а.с. 11), книжка МДП №XW 77577869 (а.с. 12-13), лист ДФС №32350/7/99-99-19-02-02-17 від 24.11.2017 (а.с. 34-37), лист ДФС №8926/7/99-99-19-02-02-17 від 27.03.2018 (а.с. 38-44), однак, не надано до суду належним чином та уповноваженою на те особою оформлений переклад українською мовою вказаних документів.

Суддя звертає увагу, що завданням провадження в справах про адміністративне правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи та вирішення її у точній відповідності з законом. При підготовці справи до розгляду суд має вирішити питання про правильність складання протоколу та інших матеріалів справи, а при розгляді справи слід з'ясувати, чи було вчинено адміністративне правопорушення та чи винна дана особа в його вчиненні, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

На підставі вищезазначеного, матеріали справи про порушення митних правил підлягають направленню до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки обставин вчиненого ОСОБА_2 адміністративного правопорушення, під час якої органу доходів і зборів необхідно належним чином оформити матеріали справи про притягнення його до адміністративної відповідальності, враховуючи вимоги, які зазначені в цій постанові.

Керуючись статтями 49, 54, 458, 459, 483, 486, 489, 494, 511, 522, 525-526, 527, 528 Митного кодексу України, суддя -

П О С Т А Н О В И В :

Матеріали справи, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, станом на дату переміщення товару - керівник ТОВ КП КВІТКА ПОЛОНИНИ (ЄДРПОУ 40653331), зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1, РНОКПП НОМЕР_1, за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, повернути до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки.

Встановити строк для проведення додаткової перевірки два місяці.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, прокурором або митним органом, який здійснював провадження у цій справі до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя:

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення07.09.2018
Оприлюднено09.11.2018
Номер документу77685145
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/17166/18

Ухвала від 25.01.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

Постанова від 07.09.2018

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні