ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
06.11.2018 р. Справа № 914/1202/17
За позовом : Галицької районної адміністрації Львівської міської ради, м. Львів
до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-торгової фірми "Сільвер-Ореол", м. Львів
за участю третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Львівського міського комунального підприємства "Айсберг", м. Львів
про демонтаж самовільно встановленого каміну та димової труби
Суддя У.І. Ділай
Секретар М.Я. Куць
За участю представників:
від позивача: Левик С.А. - головний спеціаліст (Довіреність №31-вих-7031 від 13.12.2017)
від відповідача: Зубашевський Н.П. - представник (Довіреність б/н від 29.08.2017)
На розгляд Господарського суду Львівської області поступив заява Галицької районної адміністрації Львівської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-торгової фірми "Сільвер-Ореол", за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Львівського міського комунального підприємства "Айсберг" про демонтаж самовільно встановленого каміну.
Ухвалою суду від 15.06.2017 (суддя Крупник Р.В.) порушено провадження у справі, її розгляд призначено на 29.06.2017.
Ухвалою суду від 29.06.2017 розгляд справи відкладено на 03.08.2017.
Ухвалою суду від 03.08.2017 розгляд справи відкладався на 14.08.2017.
Ухвалою від 14.08.2017 суд продовжив строк розгляду справи на п'ятнадцять днів та відклав її розгляд на 31.08.2017.
Ухвалою Господарського суду Львівської області від 30.08.2017 (суддя Крупник Р.В.) зупинено провадження у справі № 914/1202/17 для проведення судової експертизи та матеріали справи направленні до Львівського науково-дослідного інституту судових експертиз.
05.09.2018 на адресу Господарського суду Львівської області повернулись матеріали справи № 914/1202/17 з Львівського науково-дослідного інституту судових експертиз та висновок експерта №4657 судово будівельно-технічної експертизи.
У зв'язку із закінченням повноважень як вперше призначеного на посаду судді Крупника Р.В. та враховуючи необхідність розгляду питання про поновлення провадження у справі № 914/1202/17, згідно протоколу автоматичного розподілу було призначено суддю Ділай У.І.
Провадження у справі 914/1202/17 порушено 15.06.2017 за правилами ГПК України в редакції від 06.11.1991 по 15.12.2017.
15.12.2017 набрав чинності новий ГПК України, відповідно до п.9 ч.1 р.ХІ Перехідних положень якого справи в судах першої та апеляційної інстанції, провадження у яких порушено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Ухвалою суду від 10.09.2018 поновлено провадження у справі, прийнято до провадження у новому складі суду та призначено підготовче судове засідання на 02.10.2018.
Ухвалою від 02.10.2018 підготовче судове засідання відкладено на 06.11.2018.
Представник позивача в судовому засіданні 06.11.2018 підтримав позовні вимоги, просив їх задоволити.
У судовому засіданні 06.11.2018 представник відповідача заперечив проти позовних вимог, а також зазначив, що даний спір не підлягає вирішенню в порядку господарського судочинства.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін, суд зазначає наступне.
Згідно зі статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.
Критеріями розмежування судової юрисдикції є суб'єктний склад правовідносин, предмет спору та характер спірних матеріальних правовідносин. Крім того, таким критерієм може бути пряма вказівка в законі на вид судочинства, в якому розглядається визначена категорія справ.
Як встановлено судом, Галицька районна адміністрація Львівської міської ради як виконавчий орган місцевого самоврядування звернулась до суду за захистом своїх повноважень у сфері будівництва, щодо факту самочинного будівництва.
Правовий статус позивача урегульовано у Положенні про Галицьку районну адміністрацію Львівської міської ради, затвердженому рішенням виконкому Львівської міської ради від 01 листопада 2016 року №977 "Про затвердження Положення про Залізничну районну адміністрацію Львівської міської ради та її структури" з подальшими змінами.
Згідно з пунктом 1.1 цього Положення позивач є виконавчим органом Львівської міської ради відповідно до ухвали міської ради від 26.05.2016 № 505 "Про затвердження структури виконавчих органів Львівської міської ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів", утвореним відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".
У вказаному Положенні передбачені повноваження районної адміністрації, до яких, зокрема, належать: 4.24. Розгляд та вжиття заходів у встановленому міською радою та виконавчим комітетом порядку щодо фактів порушення розміщення тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності, малих архітектурних форм та літніх майданчиків; 4.49. Надання дозволів на влаштування елементів благоустрою і озеленення у встановленому виконавчим комітетом порядку; 4.50. Розгляд питань та вжиття заходів у порядку, встановленому виконавчим комітетом, щодо фактів самовільного будівництва (погодження, приведення до попереднього стану, демонтажу тощо).
У статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що адміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір. Публічно-правовий спір - спір, це спір в якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв'язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій.
Згідно з пунктами 3, 5 частини першої статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень; за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, коли право звернення до суду для вирішення публічно-правового спору надано такому суб'єкту законом.
Характерною ознакою публічно-правових спорів є сфера їх виникнення - публічно-правові відносини, тобто передбачені нормами публічного права суспільні відносини, що виражаються у взаємних правах та обов'язках їх учасників у різних сферах діяльності суспільства, зокрема пов'язаних з реалізацією публічної влади.
Публічно-правовим вважається також спір, який виник з позовних вимог, що ґрунтуються на нормах публічного права, де держава в особі відповідних органів виступає щодо громадянина не як рівноправна сторона у правовідносинах, а як носій суверенної влади, який може вказувати або забороняти особі певну поведінку, давати дозвіл на передбачену законом діяльність тощо.
Як орган місцевого самоврядування Галицька районна адміністрація Львівської міської ради відповідно до статті 25 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР Про місцеве самоврядування в Україні правомочна розглядати та вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до її відання.
У статті 30 згаданого Закону передбачено, зокрема, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження: управління об'єктами житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв'язку, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг населенню.
Відповідно до підпункту 3 пункту б частини першої статті 31 цього Закону до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження, зокрема, здійснення в установленому порядку державного контролю за дотриманням законодавства, затвердженої містобудівної документації при плануванні та забудові відповідних територій; зупинення у випадках, передбачених законом, будівництва, яке проводиться з порушенням містобудівної документації і проектів окремих об'єктів, а також може заподіяти шкоди навколишньому природному середовищу.
Аналогічну норму закріплено у статті 14 Закону України від 16 листопада 1992 року № 2780-XII Про основи містобудування .
Згідно зі статтею 7 вказаного Закону № 2780-ХІІ державне регулювання у сфері містобудування здійснюється, зокрема, органами місцевого самоврядування, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю, іншими органами в порядку, встановленому законодавством.
У справі, що розглядається, Галицька районна адміністрація звернулася з позовом про зобов'язання відповідача демонтувати самовільно влаштований камін в нежитлових приміщеннях (магазину-кафе) загальною площею 49,0 кв.м та димову трубу від нього по фасаду будинку №12 на вулиці Озаркевича у місті Львові.
Отже, спірні правовідносини в цій справі обумовлені реалізацією позивачем передбачених Законом України Про місцеве самоврядування в Україні делегованих повноважень щодо здійснення державного контролю за дотриманням законодавства у сфері містобудівної діяльності. Здійснення такого державного контролю означає обов'язковість прийнятих за його результатами рішень для підконтрольного суб'єкта, що свідчить про владно-управлінський характер, а отже і публічно-правову природу таких правовідносин.
Зважаючи на викладене, Господарський суд Львівської області дійшов висновку, що спір, який є предметом цього розгляду, є публічно-правовим, оскільки виник за участю суб'єкта владних повноважень, який реалізовує у спірних правовідносинах надані йому чинним законодавством владні управлінські функції стосовно виявлення та усунення порушень у сфері містобудівної діяльності шляхом знесення самочинно збудованого об'єкта містобудування. Справа за позовом такого суб'єкта владних повноважень, який звернувся до суду з позовом про демонтаж самочинно збудованого об'єкта, відповідно до наведеного вище припису закону, належить до юрисдикції адміністративних судів.
Аналогічна правова позиція викладена в постанові Великої Палати Верховного Суду України від 30.05.2018 у справі №464/5495/13-ц.
При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду (ч. 5 ст. 236 ГПК України).
Відповідно до пункту першого частини 1 статі 231 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд закриває провадження у справі, якщо: спір не підлягає вирішенню в порядку господарського судочинства.
За вказаних обставин, суд дійшов висновку закрити провадження у справі.
Керуючись п.1 ч.1 ст.231, ст.ст. 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1.Провадження у справі закрити.
2.Повернути Галицькій районній адміністрації Львівської міської ради (79000, м. Львів, вул. Ф. Ліста, 1, ідентифікаційний код 20847537) з державного бюджету 1600,00грн судового збору.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена в апеляційному порядку відповідно до розділу 4 Господарського процесуального кодексу України.
Інформацію по справі, яка розглядається можна отримати за наступною веб-адресою: http://lv.arbitr.gov.ua/sud5015.
Суддя Ділай У.І.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2018 |
Оприлюднено | 09.11.2018 |
Номер документу | 77718777 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Ділай У.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні