Рішення
від 31.10.2018 по справі 914/924/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31.10.2018 Справа №914/924/17

За позовом: Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради, м. Львів, до відповідача: Товариство з обмеженою відповідальністю "Мінпродукт Галичини" , с. Рокитне, Львівська область, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Галицька районна адміністрація м. Львова, м. Львів, про: стягнення боргу в розмірі 220892,13 грн.

Суддя Козак І.Б.

при секретарі Гелеш Г.М.

Представники:

Від позивача: Піхоцька Л.В. - представник (довіреність №2302-вих-4482 від 12.07.2018р.),

Від відповідача: Галуга Я.І. - представник (довіреність б/н від 26.02.2018р.).

Від третьої особи: не з'явився.

На розгляд господарського суду Львівської області подано позовну заяву Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю "Мінпродукт Галичини", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Галицька районна адміністрація м. Львова, про стягнення боргу в розмірі 220892,13 грн.

Рішенням господарського суду Львівської області від 07.07.2017р. залишеним без змін постановою Львівського апеляційного господарського суду від 18.10.2017р. позовні вимоги задоволено частково: стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "Мінпродукт Галичини" на користь Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради заборгованість в сумі 219337 грн. 55 коп. та 3290 грн. 06 коп. судового збору.

Постановою Верховного суду України у справі № 914/924/17 від 09.07.2018р. касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Мінпродукт Галичини" задоволено частково, рішення господарського суду Львівської області від 07.07.2017 року та постанову Львівського апеляційного господарського суду від 18.10.2017 року у справі № 914/924/17 скасовано, справу направлено до Господарського суду Львівської області на новий розгляд.

Системою автоматизованого розподілу справу №914/924/17 передано для розгляду судді Козак І.Б.

Ухвалою суду від 17.08.2018р. справу прийнято до розгляду та призначено підготовче судове засідання на 20.09.2018р. У судовому засідання 20.09.2018р. оголошувалася перерва до 16.10.2018р. Ухвалою суду від 16.10.2018р. продовжено строк підготовчого засідання та відкладено розгляд справи на 25.10.2018р. Ухвалою суду від 25.10.2018р. закрито підготовче провадження, розгляд справи по суті призначено на 31.10.2018р.

31.10.2018р. розпочинається розгляд справи по суті.

У судовому засіданні 31.10.2018р. представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав. Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що відповідач в порушення умов договору на право тимчасового користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності на умовах оренди для розміщення об'єктів соціально-культурного, торгівельного та іншого призначення № Г-71-14(П) від 23.05.2014, укладеного між ним та позивачем, використовував більшу площу елементу благоустрою комунальної власності для розміщення відкритого літнього майданчика, ніж було передбачено паспортом відкритого літнього майданчика та договором, у зв'язку з чим відповідно до вимог договору Управлінням донараховану відповідачу оренду плату в 10-кратному розмірі за період користування площею більшою, ніж визначену паспортом та договором.

Представник відповідача у судовому засіданні 31.10.2018р. проти позову заперечив з таких мотивів:

· У матеріалах справи відсутні докази невідповідності відкритого літнього майданчика по вул.Братів Рогатинців, 49 у м. Львові погодженому проекту його розміщення;

· Відповідач не був повідомлений про проведення замірів спірного майданчика;

· Позивачем не надано доказів права власності на переданий в оренду конструктивний елемент благоустрою комунальної власності;

· Позивачем не подано обґрунтованого розрахунку заявлених позовних вимог;

· Акти обстеження відповідачем не отримано.

Представник третьої особи у судове засідання 31.10.2018р. не з'явився, причин неприбуття не повідомив. У поясненні (вх.№32439/18 від 04.09.2018р.) підтримав позовні вимоги УКВ ДЕР ЛМР, просив позов задоволити.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доводи представників сторін, суд встановив таке.

23.05.2014 р. між Управлінням комунальної власності Департаменту економічної політики Львівської міської ради, правонаступником якого є Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради (позивач) та ТзОВ "Мінпродукт Галичини" (відповідач) укладено Договір № Г-71-14(П) на право тимчасового користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності на умовах оренди для розміщення об'єктів соціально-культурного, торгівельного та іншого призначення (надалі - Договір).

Відповідно до п. 2.1.1 Договору, предметом цього договору є надання Орендодавцем Орендареві права на тимчасове користування окремим конструктивним елементом благоустрою комунальної власності площею 210,00 кв. м. (тротуар, газон, тощо) за адресою: м. Львів, вул. Братів Рогатинців, 49.

Згідно з п. 2.3.1 Порядку отримання дозволів на встановлення відкритих літніх майданчиків у м. Львові біля об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності, затвердженого ухвалою № 2452 Львівської міської ради від 05.03.2009 р., Управління архітектури Департаменту містобудування Львівської міської ради надає архітектурно-художні вимоги щодо естетичного оформлення майданчика для виготовлення проекту літнього майданчика ліцензованою проектною організацією.

Згідно з пунктом 3.2. договору, орендар сплачує орендодавцеві плату за користування об'єктом площею 210 кв.м щомісячно до 25 числа поточного місяця. Відповідно до пункту 3.1. договору, обов'язок внесення орендної плати орендарем виникає з часу укладення договору оренди для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення.

В пункті 3.3. договору сторони погодили, що конкретні розміри орендованої площі встановлюються під час видачі (перереєстрації) дозволу на розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення відповідно до пункту 2 Положення про оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення на підставі представленої і погодженої у встановленому порядку проектної документації. В паспорті № 71 відкритого літнього майданчика, виданого відповідачу Департаментом містобудування Управління архітектури Львівської міської ради, який є додатком до укладеного між сторонами договору, визначено площу місця розташування в розмірі 210,00 кв.м.

Відповідальність сторін визначена в розділі 4 договору, в пункті 4.2. якого встановлено, що при невідповідності встановленого об'єкта соціально-культурного, торговельного та іншого призначення погодженому проекту ставка орендної плати збільшується у десять разів на період до усунення відхилень від проекту, до часу його демонтажу або отримання дозволу на його розміщення.

Розділом 5 договору визначено, що будь-які суперечки, претензії та вимоги, що виникають між сторонами у зв'язку з виконанням цього договору, вирішуються шляхом переговорів між сторонами. Якщо суперечки та розбіжності не вирішуються шляхом переговорів, сторони мають право звернутися до господарського суду.

Відповідно до розділу 7 договору, термін дії договору встановлюється з 08.04.2013 до 01.11.2013; з 01.04.2014 до 01.11.2014; з 01.04.2015 до 01.11.2015; з 01.04.2016 до 01.11.2016; з 01.04.2017 до 01.11.2017.

Пунктом 6 "Об'ємно-планувальні вимоги" Архітектурно-художніх вимог № 92 на розробку проекту влаштування літніх майданчиків за адресою м. Львів, вул. Братів Рогатинців, 49, та благоустрою прилеглої території від 29.01.2014 (замовник - Товариство з обмеженою відповідальністю "Мінпродукт Галичини") передбачено встановлення відкритого літнього майданчика на існуючому замощенні, тобто без влаштування настилів/подіумів.

Відповідно до наявної у справі копії паспорта № 71 відкритого літнього майданчика біля об'єкта ресторанного господарства, виданого Товариству з обмеженою відповідальністю "Мінпродукт Галичини" Управлінням архітектури департаменту містобудування Львівської міської ради, загальна площа відкритого літнього майданчика за адресою: м. Львів, вул. Братів Рогатинців, 49 становить 210,00 кв.м Термін дії паспорта: з 01.04.2013 до 01.11.2013; з 01.04.2014 до 01.11.2014; з 01.04.2015 до 01.11.2015; з 01.04.2016 до 01.11.2016; 01.04.2017 до 31.11.2017.

Ухвалою Львівської міської ради від 05.03.2009 р. № 2452 "Про затвердження Порядку отримання дозволів на встановлення відкритих літніх майданчиків у м. Львові біля об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності" передбачено, що районні адміністрації здійснюють перевірку літніх майданчиків на відповідність об'єктів погодженим проектам, про що складається відповідний акт з переліком всіх відхилень.

Актом обстеження відкритого літнього майданчика на відповідність погодженому проекту від 25.05.2016 р. встановлено, що порушена конфігурація відкритого літнього майданчика на літньому майданчику ТзОВ "Мінпродукт Галичини" на вул. Братів Рогатинців, 49, встановлено що даний майданчик влаштовано з відхиленням від погодженої схеми прив'язки, порушено конфігурацію. Площа відкритого літнього майданчика має становити 210,00 кв.м. а фактично становить 268,25 кв.м., влаштовано дерев'яний подіум площею 53,4м 2 , що не передбачено затвердженим архітектурно-художнім вимогам. Позивач звертає увагу на те, що обстеження проводилось у присутності адміністратора закладу п. Юрія, який від підпису відмовився, про що член комісії, п. О. Ковальська, засвідчила своїм підписом.

Листом №3108 вих350 від 30.05.2016р. Галицька РА ЛМР повідомила відповідача про невідповідність влаштування літнього майданчика на вул. Братів Рогатинців, 49, у м. Львові погодженому проекту та просила у термін до 20.06.2016р. усунути виявлені порушення.

22.06.2016 р. проведено повторне обстеження даного об'єкта. Складений акт, в якому комісія зазначає, що відкритий літній майданчик не відповідає погодженому проекту. На літньому майданчику зафіксовані ті ж порушення, що і актом від 25.05.2016 р. Адміністратор закладу від підпису відмовився, про що члени комісії, п. О. Ковальська та п. Ю. Верхола засвідчили своїми підписами.

В результаті проведення обстеження даного відкритого літнього майданчика, 17.08.2016 р. відповідним актом обстеження встановлено, що порушення частково усунені, проте, не усунено відхилення від проекту в частині площі відкритого літнього майданчика (перебільшена на 24,00 кв.м) та влаштованого всупереч архітектурно - художнім вимогам подіум біля входу в заклад.

Актом обстеження відкритого літнього майданчика від 10.10.2016 р. встановлено, що на літньому майданчику ТзОВ "Мінпродукт Галичини" на вул. Братів Рогатинців, 49 площа відкритого літнього майданчика приведена у відповідність до погодженого проекту.

Позивачем проведено донарахування орендної плати за період з 25.05.2016р. до 22.06.2016р. на суму 46583,12 грн, що підтверджується Актом №11 від 11.10.2016р.

Позивачем проведено донарахування орендної плати за період з 23.06.2016р. до 10.10.2016р. на суму 174321,13 грн, що підтверджується Актом №51 від 28.02.2017р.

При вирішенні спору суд керувався такими нормами права.

Вказівки, що містяться у постанові суду касаційної інстанції, є обов'язковими для суду першої та апеляційної інстанцій під час нового розгляду справи (ч.1 ст. 316 ГПК України).

У постанові від 09.07.2018р. Верховний Суд зазначив, зокрема, таке: ….Судами не з'ясовано, якими доказами підтверджено повідомлення відповідача про встановлену Галицькою районною адміністрацією Львівської міської ради невідповідність відкритого літнього майданчику погодженому проекту та вимогу щодо усунення порушень у визначений термін, оскільки подані у справі Управлінням та Адміністрацією супровідні листи до відповідача не містять доказів про направлення цих листів або їх вручення безпосередньо орендарю у відповідності до пункту 4.2.4 Порядку. Наявна в актах обстеження примітка про те, що обстеження здійснено у присутності представника закладу, зроблена комісією, яка проводила обстеження, за відсутності в акті підпису уповноваженої особи відповідача .

На виконання вказівок суду касаційної інстанції, ухвалою від 17.08.2018р. господарський суд Львівської області зобов'язував учасників процесу надати письмові пояснення з урахуванням висновків, викладених у постанові від 09.07.2018р. Верховним Судом у складі Касаційного господарського суду України.

Суд звертає увагу на форму і зміст актів обстеження майданчика. Акт обстеження, за загальним правилом, фіксує встановлені факти або дії конкретних осіб і складається за загальноприйнятим правилом - у присутності безпосередньо за місцем встановлення зазначеного факту. Відповідальність за викладені в акті факти несе організація, яка складала цей акт. Акт вважається прийнятим і набуває чинності після підписання його всіма членами комісії або всіма особами, які брали участь в його складенні. Особа, яка не погоджується зі змістом акта, все ж таки зобов'язана його підписати з обумовленням своєї незгоди. Подані позивачем Акти обстеження літнього майданчика складені працівниками Галицької РА ЛМР без участі відповідача.

Позивачем подано клопотання (вх..38950/18 від 16.10.2018р.) про долучення до матеріалів справи копії листа УКВ ДЕП ЛМР від 16.11.2016р. №2302-вих-4906. У цьому листі позивач повідомляє відповідача про те, що листом №4-3108-99 від 02.07.2016р. Галицька РА ЛМР скерувала акт обстеження від 25.05.2016р. спірного літнього майданчика; листом №4-3108-99 від 02.07.2016р. Галицька РА ЛМР скерувала акт проведення повторного обстеження ВЛМ від 22.06.2016р.

Суд звертає увагу позивача на те, що докази надіслання Актів обстеження спірного літнього майданчика у матеріалах справи відсутні, оскільки зі змісту листів № 3108вих 350 від 30.05.2016р., №4-3108-99 від 02.07.2016р. Галицької РА ЛМР не вбачається надіслання таких актів відповідачу, додатками до листів ці акти не зазначені, опис вкладення до поштових відправлень ні позивачем, ні Галицькою РА ЛМР не надано.

Галицькою РА ЛМР у поясненні (вх.№32439/18 від 04.09.2018р.) зазначено, що адміністрацією дотримано Порядку отримання паспортів відкритих літніх майданчиків у м.Львові біля об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності (затверджено ухвалою ЛМР №2452 від 05.03.2009р.) в частині повідомлення відповідача про усунення допущених ним порушень та надіслано ТзОВ Мінпродукт Галичини припис від 30.05.2016р. №3108-вих-350 про усунення порушення розміщення літнього майданчика у термін до 20.06.2016р., що підтверджується копією фіскального чеку відділення поштового зв'язку (а.с.115, т.1). Щодо фото фіксації порушення, подання графічних матеріалів, абрисів території, які б підтверджували/фіксували порушення відповідачем, то, на думку Галицької РА ЛМР, Порядком отримання паспортів відкритих літніх майданчиків у м.Львові біля об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності (затверджено ухвалою ЛМР №2452 від 05.03.2009р.) не передбачено фіксування порушень за допомогою графічних матеріалів, фотозображень та/або абрисів територій.

Відтак, у матеріалах справи відсутні докази надіслання позивачем чи третьою особою Актів обстеження спірного літнього майданчика ТзОВ "Мінпродукт Галичини" на вул. Братів Рогатинців, 49. Доказів фотофіксування, графічних матеріалів розміщення літнього майданчика відповідачем з порушенням паспорта розміщення на більшу площу ні позивачем, ні третьою особою не подано.

Відповідно до ч.1 ст.74 ГПК України обов'язком сторін у господарському процесі є доведення суду тих обставин, на які вони посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Позивачем не подано суду належних достатніх доказів розміщення спірного майданчика відповідачем з порушенням паспорта його прив'язки, відтак відсутні підстави для нарахування та стягнення 220892,13 грн. з відповідача. Зазначене є підставою для відмові у задоволенні позовних вимог повністю.

Враховуючи ту обставину, що справа передана на новий розгляд, розподіл судових витрат у справі, в тому числі, й сплаченого за подання апеляційної та/або касаційної скарги, здійснює господарський суд, який приймає рішення за результатами нового розгляду справи, керуючись загальними правилами розподілу судових витрат. Згідно ч. 4 ст. 129 ГПК України, у разі відмови в позові судовий збір покладається на позивача. Здійснивши підрахунок понесених відповідачем витрат, суд встановив, що ця сума становить 10270,72 грн. (3644,72 грн за подання апеляційної скарги + 6626,00грн за подання касаційної скарги) і підлягає стягненню з позивача.

Враховуючи наведене, керуючись ст.ст. 46, 73, 74, 76-79, 91, 123, 129, 233, 236, 238, 241 ГПК України, господарський суд

ВИРІШИВ:

1. У задоволенні позову відмовити повністю.

2. Стягнути з Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради (адреса: 79008, м. Львів, пл.Галицька, 15, код ЄДРПОУ 25558625) на користь Товариство з обмеженою відповідальністю "Мінпродукт Галичини" (адреса: 81092, вул.Центральна, 1, с.Рокитне Яворівський р-н, Львівська обл., код ЄДРПОУ 38188188) 10270,72 грн. понесених судових витрат за подання апеляційної та касаційної скарги у цій справі.

3. Відповідно до ч. 1 ст. 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

4. Апеляційну скаргу на рішення суду можна подати в порядку, визначеному р. IV Господарського процесуального кодексуУкраїни.

5. Інформацію у справі, яка розглядається, можна отримати за такою веб-адресою: http://lv.arbitr.gov.ua.

Повний текст рішення складено 09.11.2018р.

Суддя Козак І.Б.

Дата ухвалення рішення31.10.2018
Оприлюднено09.11.2018
Номер документу77719301
СудочинствоГосподарське
Суть: стягнення боргу в розмірі 220892,13 грн

Судовий реєстр по справі —914/924/17

Постанова від 12.03.2019

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Хабіб Марія Іванівна

Ухвала від 12.02.2019

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Хабіб Марія Іванівна

Ухвала від 22.01.2019

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Хабіб Марія Іванівна

Ухвала від 07.12.2018

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Хабіб Марія Іванівна

Ухвала від 26.11.2018

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Хабіб Марія Іванівна

Рішення від 31.10.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Рішення від 25.10.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 16.10.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 17.08.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Постанова від 09.07.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Баранець О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні