ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 жовтня 2018 року м.Житомир справа № 806/1922/18
категорія 8.1
Житомирський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Єфіменко О.В.,
секретаря судового засідання Коваля О.В.,
за участю:
представників позивача Поліщук І.О., Грищенко В.В.,
представника відповідача Зеленюка Ю.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Традиція-СТІ" до Головного управління ДФС у Житомирській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
встановив:
17.04.2018 до Житомирського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Традиція-СТІ" (далі - ТОВ "Традиція-СТІ) до Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області (далі - ГУ ДФС у Житомирській області), у якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 15.01.2018 №0003805112.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що працівниками контролюючого органу під час проведення камеральної перевірки ТОВ "Традиція-СТІ" встановлено, що підприємство порушило граничні терміни реєстрації податкових накладних №12 від 24.05.2016, №4 від 25.01.2017, №9 від 13.07.2017, №21 від 29.09.2017, №10 від 19.10.2017, №11 від 19.10.2017, №9 від 13.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних на 3, 7, 1, 26, 21, 21 та 1 день відповідно, на підставі чого до ТОВ "Традиція-СТІ" застосовано штраф у розмірі 10% на суму 492583,46 грн та у розмірі 20% на суму 10333,34 грн. Позивач не погоджується з такими висновками акта перевірки, зокрема у частині реєстрації податкової накладної №9 від 13.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму 488889,10 грн. Зазначає, що протягом дня 30.11.2017 за допомогою програмного забезпечення електронного документообігу "М.Е.Doc" до Єдиного реєстру податкових накладних подавалась на реєстрацію декілька разів податкова накладна №9 від 13.11.2017 із зазначеною сумою податку на додану вартість у розмірі 488889,10 грн. Проте, до кінця операційного дня 30.11.2017 платнику податків не було надіслано квитанції про прийняття вказаної податкової накладної. Відповідну квитанцію було отримано платником лише 01.12.2017. Крім того, операційний день для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних триває з 0 до 23-ї години. У зв'язку із чим позивач вважає, що податкова накладна №9 від 13.11.2017 на суму 488889,10 грн була відправлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних без порушень часу операційного дня, визначеного пунктом 3 "Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 №341) (далі - Порядок №1246) та відповідно до статті 200-1 Податкового Кодексу України щодо електронного адміністрування податку на додану вартість.
01.12.2017 о 09 год. 58 хв. було отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних з повідомленням про те, що податкова накладна ТОВ "Традиція-СТІ" №9 від 13.11.2017 не прийнята Державною фіскальною службою України у зв'язку з неможливістю підтвердити суму ПДВ, вказану у податковій накладній, внаслідок чого до ТОВ "Традиція-СТІ" застосовано штрафну санкцію у розмірі 492583,46 грн. Однак позивач стверджує, що ним вже після завершення операційного часу отримано квитанцію про неприйняття ДФС України податкової накладної №9 від 13.11.2017, у зв'язку з неможливістю підтвердити суму ПДВ, вказану у податковій накладній. Отже, податкове повідомлення-рішення від 15.01.2018 №0003805112 про стягнення штрафних санкцій за порушення строків реєстрації податкової накладної є неправомірним і підлягає скасуванню.
Після усунення позивачем недоліків позовної заяви, ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 18.05.2018 відкрите провадження у даній справі та призначено справу до судового розгляду за правилами загального позовного провадження з призначенням підготовчого засідання на 13.06.2018 на 15 год. 30 хв.
08.06.2018 на адресу суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву (а.с. 73-75).
13.06.2018 позивачем подано заяву про збільшення позовних вимог, з урахуванням якої позивач просить:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Житомирській області від 15.01.2018 №0003805112;
- визнати протиправною та скасувати податкову вимогу від 06.02.2018 №1370-17 на суму податкового боргу у розмірі 50289,33 грн (а.с. 85-89).
У підготовчому засіданні 13.06.2018 оголошено перерву до 05.07.2018 до 10:00 у зв'язку з необхідністю представника відповідача ознайомитись з заявою про збільшення позовних вимог (а.с. 95).
У підготовчому засіданні 05.07.2018 оголошено перерву до 15.08.2018 до 14:00 для отримання додаткових доказів (а.с. 106).
15.08.2018 у підготовчому засіданні задоволено клопотання представника позивача та відкладено розгляд справи на 28.08.2018 на 10:00 (а.с. 112).
28.08.2018 у підготовчому засіданні розгляд справи відкладено на 03.10.2018 на 14:00, у зв'язку із задоволенням клопотання представника позивача про відкладення розгляду справи (а.с. 118).
03.10.2018 у судовому засіданні оголошено перерву до 31.10.2018 до 14:00 для отримання додаткових доказів від представника відповідача (докази скасування вимоги) (а.с. 140).
У судовому засіданні 31.10.2018 представниками позивача подано заяву про зменшення розміру позовних вимог, згідно з якої просили визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 15.01.2018 №0003805112 в частині 48888,91 грн. Представники позивача зменшені позовні вимоги підтримали у повному обсязі та просили їх задовольнити, з підстав зазначених у позовній заяві та заяві про зменшення позовних вимог (а.с. 144).
Представник відповідача у судовому засіданні 31.10.2018 позов не визнав, просив відмовити у задоволенні позовних вимог з підстав, що зазначені у відзиві на позовну заяву (а.с. 73-75). В обґрунтування заперечень пояснив, що під час камеральної перевірки було встановлено, що ТОВ "Традиція-СТІ" допущено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних у ЄРПН на загальну суму 502916,80 грн, чим порушено п.201.10 ст.201 ПК України. Згідно з даними Інформаційної системи ЄРПН, податкові накладні №12 від 24.05.2016, №4 від 25.01.2017, №9 від 13.07.2017, №21 від 29.09.2017, №10 від 19.10.2017, №11 від 19.10.2017, №9 від 13.11.2017, виписані ТОВ Традиція-СТІ , зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням законодавчо встановлених термінів, а саме: на 3, 7, 1, 26, 21, 21 та 1 день відповідно. У зв'язку з чим складено податкове повідомлення-рішення від 15.01.2018 №0003805112 та застосовано до позивача штрафні санкції у розмірі 10% на суму 492583,46 грн та 20% на суму 10333,34 грн.
Також представник відповідача щодо тверджень позивача про порушення контролюючим органом ст.76 ПК України пояснив, що позивач помилково та необґрунтовано надає поширювальне тлумачення ч.1 ст.76 Податкового кодексу України, крім того позивачем не взято до уваги норми ч.2 даної статті. ГУ ДФС у Житомирській області вважає безпідставними доводи позивача щодо порушення податковим органом строків проведення камеральної перевірки, яка проведена у відповідності до норм визначених статтею 102 Податкового кодексу та з врахуванням строків давності.
Крім того, представником відповідача зазначено, що позивач не надав жодного доказу, що б підтверджував надіслання податкової накладної №9 від 13.11.2017. Представником відповідача пояснено, що електронний документ вважається одержаним адресатом з часу надходження авторові повідомлення в електронній формі від адресата про одержання цього електронного документа автора, якщо інше не передбачено законодавством або попередньою домовленістю між суб'єктами електронного документообігу. У разі ненадходження до автора підтвердження про факт одержання цього електронного документа вважається, що електронний документ не одержано адресатом. При відправленні електронних документів платник податків самостійно визначає кінцевий термін їх відправлення (враховуючи час на своєчасну доставку документів до контролюючого органу у разі можливого пошкодження телекомунікаційного зв'язку або ненадходження першої квитанції). Податкова звітність в електронному вигляді, отримана контролюючим органом пізніше терміну, встановленого законодавством для податкової звітності вважається поданою з порушенням терміну.
Крім того, представник відповідача зазначив, що датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Тобто, дата та час, вказані у квитанції про реєстрацію податкової накладної №9 від 17.11.2017 і отриманої позивачем є 01.12.2017 о 09:58, яка була надана до позовної заяви. Таким чином, податкова накладна не була прийнята так як відповідно до п.3 Порядку №1246 операційний день для реєстрації документів триває щодня з 0 до 23-ї години. Представник відповідача вважає, що ГУ ДФС у Житомирській області правомірно винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення.
Вислухавши представників позивача та представника відповідача, перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд дійшов висновку про те, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.
Судом встановлено, що на підставі п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20 розділу І, п.57.2 ст.57 розділу ІІ, п.200.10 ст.200 розділу V Податкового кодексу України (далі - ПК України), у порядку п.п.75.1.1 п.75.1 ст.75, ст.76 глави 8 розділу ІІ ПК України відповідачем проведено камеральну перевірку ТОВ Традиція-СТІ .
За результатами перевірки складено акт від 20.12.2017 №2949/06-30-51-12 Про результати камеральної перевірки даних, податкової звітності з податку на додану вартість та даних Єдиного реєстру податкових накладних ТОВ Традиція-СТІ за травень 2016 року, січень, липень, вересень, жовтень, листопад 2017 року, за висновками якого ТОВ Традиція-СТІ порушило граничні терміни реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 10-11).
На підставі акта перевірки від 20.12.2017 №2949/06-30-51-12 відповідачем прийняте податкове повідомлення-рішення від 15.01.2018 №0003805112, яким до ТОВ Традиція-СТІ застосовано штраф у розмірі 10% на суму 492583,46 грн та 20% на суму 10333,34 грн за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних у розмірі 51325,02 грн (а.с. 12-13).
Не погодившись з вказаним податковим повідомленням-рішенням, позивач оскаржив його до Державної фіскальної служби України (а.с. 55-57).
Рішенням від 21.02.2018 №6409/6/99-99-11-03-01-25 розгляд скарги продовжено (а.с. 58).
Рішенням Державної фіскальної служби України від 30.03.2018 №11438/6/99-99-11-03-01-25 про результати розгляду скарги податкове повідомлення-рішення від 15.01.2018 №0003805112 залишене без змін, а скаргу - без задоволення (а.с. 59-61).
Не погодившись із податковим повідомленням-рішенням ТОВ Традиція-СТІ звернулось до суду з даним адміністративним позовом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює ПК України.
У відповідності до пункту 75.1 статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
За правилами підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій).
У свою чергу, порядок проведення камеральної перевірки врегульовано статтею 76 ПК України. Зокрема, така перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова. Порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 цього Кодексу. Камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання. Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу.
Відповідно до п.200.10 ст.200 ПК України контролюючий орган проводить камеральну перевірку заявлених у декларації даних протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації.
Відповідачем проведено камеральну перевірку 20.12.2017, якою перевірено податкові накладні, заявлені у вчасно поданих деклараціях за період - травень 2016 року, січень, вересень, жовтень, листопад 2017 року, та встановлено їх подання з порушенням строку, визначеного п.200.10 ст.200 ПК України.
Згідно з п.201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п.п.201.10 п.201 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами, (далі - Реєстр), (п.п.14.1.60 п.14.1 ст.14 ПК України).
Відповідно до абзацу чотирнадцятого п.201.10 ст.201 ПК України граничним днем реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця у Єдиному реєстрі податкових накладних є останній день календарного місяця, в якому вони складені.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня (абзац п'ятий п.201.10 ст.201 ПК України).
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції (абзац дев'ятий п.201.10 ст.201 ПК України).
Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин (абзац десятий п.201.10 ст.201 ПК України).
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних (абзац тринадцятий п.201.10 ст.201 ПК України).
Відповідно до п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Згідно з положеннями ст.120-1.1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї (далі - податкова накладна та/або розрахунок коригування), до Єдиного реєстру податкових накладних, звіряння даних, що містяться у виданих платникам податку на додану вартість - отримувачам (покупцям) товарів (послуг) податковій накладній та/або розрахунку коригування, з відомостями, які містяться у Реєстрі визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок №1246).
Пунктом 2 Порядку №1246 визначено, що внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру (далі - реєстрація) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.
Після складення податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/ або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку (п.11 Порядку №1246).
Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі до ДФС здійснюється їх розшифрування, перевіряється електронний цифровий підпис, визначається відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, та у разі відсутності причин для відмови проводиться їх реєстрація (п.12 Порядку №1246).
Відповідно до п.13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/ або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС (п.14 Порядку №1246).
Отже, законодавством чітко визначено порядок оформлення, подачі, прийняття та реєстрації податкових накладних.
13.11.2017 ТОВ Традиція-СТІ відповідно до вимог п.201.10 ст.201 ПК України було складено податкову накладну №9, яку 30.11.2017 з метою спрощення надання податкової звітності з використанням телекомунікаційних каналів зв'язку, відповідно до ПК України, Цивільного кодексу України, Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронний цифровий підпис , Про інформацію , Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах , Про телекомунікації надіслано на сервер поштової скриньки ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 30.11.2017 об 11:15, о 14:24 та о 16:55 (а.с. 130-133).
Станом до 23 год. 00 хв. 30.11.2017 ТОВ Традиція-СТІ мало право здійснити реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної із сумою податку 488889,10 грн.
Податкові зобов'язання ТОВ Традиція-СТІ за податковою накладною №9 від 13.11.2017 сформовано за рахунок наданих послуг для ТОВ Ятрань .
Неодноразово 30.11.2017 об 11:15, о 14:24 та о 16:55 20 год. 47 хв. ТОВ Традиція-СТІ за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення у вигляді електронних файлів: - 06250036104331J1201009100000000811120170625.XML;
- 06250036104331J1201009100000000911120170625.XML;
- 06250036104331J1201009100000001011120170625.XML.
Згідно з витягом з системної програми формування та подання до органів ДФС засобами телекомунікаційного зв'язку податкової звітності, податкових накладних та реєстрів податкових накладних в електронному вигляді направив відповідачу на реєстрацію у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладу №9 від 13.11.2017 із зазначеною сумою податку на додану вартість у розмірі 488889,10 грн.
Вказане підтверджується електронним повідомленням:
- від 30.11.2017 14 год. 22 хв. (а.с. 130), на яке позивачу надійшла квитанція №1 від 30.11.2018 згідно з якою документ не прийнято з тих підстав, що сума ПДВ у документі (488889,10) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (186314,94) з врахуванням суми ПДВ на яку накладено арешт за рішенням суду (0.00) (а.с. 131);
- від 30.11.2017 16 год. 01 хв. (а.с. 132), на яке позивачу надійшла квитанція №1 від 30.11.2018 згідно з якою документ не прийнято з тих підстав, що сума ПДВ у документі (488889,10) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (186314,94) з врахуванням суми ПДВ на яку накладено арешт за рішенням суду (0.00) (а.с. 133);
- від 30.11.2017 18 год. 50 хв. (а.с. 135), на яке позивачу надійшла квитанція №1 від 01.12.2018, тобто вже на наступний день, згідно з якою документ не прийнято з тих підстав, що сума ПДВ у документі (488889,10) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (186314,94) з врахуванням суми ПДВ на яку накладено арешт за рішенням суду (0.00) (а.с. 134).
У електронних повідомленнях, отриманих платником, було зазначено, що звіт доставлено у поштову скриньку ДФС України 30.11.2017 у період часу до 23:00.
Проте до кінця операційного дня - 30.11.2017 платнику податків не було надіслано квитанції про прийняття або неприйняття вказаної податкової накладної.
Відповідну квитанцію №1 ТОВ Традиція-СТІ було отримано лише 01.12.2017 о 09:58 (а.с. 134).
Згідно з приписами п.201.10 ст.201 ПК України датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції - тобто 30.11.2017 до 23 год. 00 хв.
Як вже зазначалось у п.2 Порядку №1246 визначено, що внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру (далі - реєстрація) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до податкової накладної до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Наведене вказує, що податкова накладна №9 від 13.11.2017 на суму 488889,10 грн у була відправлена на реєстрацію в ЄРПН без порушень часу операційного дня, визначеного пунктом 3 Порядку №1246 та відповідно до ст.201 ПК України щодо електронного адміністрування податку на додану вартість.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених п.201.1 ст.201 та/або п.192.1 ст.192 ПК України, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Крім того, ст.201.10 ПК України визначено, що якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вже після закінчення операційного часу та операційного дня, а саме 01.12.2017 о 09 год. 58 хв., ТОВ Традиція-СТІ отримало квитанцію від ДФС про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі Додаткових накладних, з позначенням про те, що податкова накладна ТОВ Традиція-СТІ №9 від 13.11.2017 не прийнята ДФС України у зв'язку з неможливістю підтвердити суму ПДВ, вказану у податковій накладній.
З огляду на те, що ТОВ Традиція-СТІ своєчасно подано податкову накладну для проведення її реєстрації, тобто виконані обов'язки, передбачені вищевказаними положеннями ПК України та Порядку №1246, підстави для висновків про порушення термінів реєстрації накладної та застосування штрафних санкцій відсутні.
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що ТОВ Традиція-СТІ направило до відповідача податкову накладну №9 від 13.11.2017 в останній день граничного терміну - 30.11.2017 до 23 год. 00 хв., що підтверджується доказами у матеріалах справи (а.с. 130, 132), у зв'язку з чим відповідачем неправомірно застосовано штраф у розмірі 51325,02 грн.
Отже, саме внаслідок дій контролюючого органу, що виразились у ненадісланні позивачу квитанції про неприйняття податкової накладної протягом операційного дня (30.11.2017 до 23 год. 00 хв.), позивач був позбавлений можливості зареєструвати податкову накладну 30.11.2017 до 23 год. 00 хв.
Крім того, фактично реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, це результат дій двох сторін - платника та контролюючого органу.
При цьому, згідно з положеннями Порядку №1246 фактично сама реєстрація - це дії з боку ДФС - у вигляді надсилання квитанції, що підтверджує реєстрацію.
Обов'язками платника, згідно цього ж Порядку, фактично є правильне оформлення та своєчасне надіслання накладних.
Отже, платник не може нести відповідальність за ті дії, обов'язку з проведення яких законодавством на нього не покладено.
Неналежне виконання позивачем вимог податкового законодавства стосовно своєчасності реєстрації податкової накладної відбулось з вини відповідача, що виключає протиправність дій платника податків, та як наслідок, притягнення його до відповідальності. Відсутність вини платника податків, як необхідної складової податкового правопорушення, обумовила протиправність застосування штрафних (фінансових) санкцій спірним податковим повідомленням-рішенням.
Як видно із встановлених обставин справи, відсутні підстави для притягнення позивача до відповідальності у вигляді штрафу згідно з п.120-1.1 ст.120-1 розділу ІІ ПК України.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 15.01.2018 №0003805112 у частині стягнення штрафу у сумі 48888,91 грн є незаконним.
Згідно з ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідач не довів правомірність податкового повідомлення-рішення від 15.01.2018 №0003805112 про стягнення штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкової накладної, а тому суд задовольняє позовні вимоги ТОВ Традиція-СТІ .
Вирішуючи питання розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
При зверненні до суду з адміністративним позовом позивачем сплачений судовий збір у розмірі 1762,00 грн. У зв'язку із задоволенням позовних вимог суд дійшов висновку, що судові витрати, понесені позивачем, належать відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача у сумі 1762,00 грн.
Крім того, ч.2 ст.132 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Згідно з п.1 ч.1 ст.7 Закону України від 08.07.2011 №3674-VI Про судовий збір сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі зменшення розміру позовних вимог або внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом.
З огляду на вказане, суд доходить до висновку про необхідність повернути з Державного бюджету на користь ТОВ Традиція-СТІ сплаченого згідно з платіжним дорученням від 01.08.2018 №578 судового збору у сумі 1762,00 грн., у зв'язку з поданням заяви про зменшення позовних вимог (а.с. 144).
Керуючись статтями 77, 90, 139, 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
вирішив:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Традиція-СТІ" (вул. Домбровського, 45, кв. 5, м. Житомир, 10029. РНОКПП/ЄДРПОУ: 36104331) до Головного управління ДФС у Житомирській області (вул. Юрка Тютюнника, 7, м. Житомир, 10003. РНОКПП/ЄДРПОУ: 39459195) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Житомирській області від 15.01.2018 №0003805112 в частині 48888,91 грн.
Стягнути з Головного управління ДФС у Житомирській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Традиція-СТІ" 1762,00 грн судових витрат по сплаті судового збору.
Повернути Товариству з обмеженою відповідальністю "Традиція-СТІ" з Державного бюджету України 1762,00 грн судових витрат по сплаті судового збору, сплачених згідно з платіжним дорученням від 01.08.2018 №578.
Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням приписів підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України.
Повне судове рішення складене 09 листопада 2018 року.
Головуючий суддя О.В. Єфіменко
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2018 |
Оприлюднено | 12.11.2018 |
Номер документу | 77744982 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Єфіменко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Єфіменко Ольга Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні