Постанова
від 05.11.2018 по справі 810/496/18
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 810/496/18 Суддя (судді) першої інстанції: Лапій С.М.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 листопада 2018 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді: Коротких А.Ю.,

суддів: Ганечко О.М.,

Сорочка Є.О.,

при секретарі Григорук В.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 18.06.2018 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ПРІНТІНВЕСТ" до Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю "ПРІНТІНВЕСТ" звернулось до Київського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області, в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області від 22.09.2017 року № 0041191207, яким до позивача застосовано штраф у сумі 25 442,75 грн. за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних за звітний період - жовтень 2015 року.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 18 червня 2018 року адміністративний позов задоволено.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням суду першої інстанції, Головне управління Державної фіскальної служби у Київській області подало апеляційну скаргу. В апеляційній скарзі апелянт, посилаючись на неповне з'ясування обставин, що мають значення для справи, недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, невідповідність висновків суду обставинам справи та на порушення судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким у задоволенні позовної заяви відмовити у повному обсязі.

На адресу Шостого апеляційного адміністративного суду надійшов відзив на апеляційну скаргу від представника товариства з обмеженою відповідальністю "ПРІНТІНВЕСТ", в якому останній просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Заслухавши суддю-доповідача, учасників процесу, які з'явились у судове засідання, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, Головним управлінням ДФС у Київській області 10 серпня 2017 року відносно позивача проведено камеральну (електронну) перевірку даних, своєчасності реєстрації податкових накладних в ЄРПН за жовтень 2015 року, за результатами якої складено акт камеральної електронної перевірки даних від 11.08.2017 року № 3025/12-02/38057315 (а.с. 48).

Згідно висновків акту перевірки № 3025/12-02/38057315 встановлено порушення позивачем вимог п. 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, зокрема, несвоєчасність реєстрації виписаних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, що підлягають наданню покупцю-платнику податку на додану вартість, а саме: податкової накладної № 22 виписаної 22.10.2015 року, яка була зареєстрована у ЄРПН 27.11.2015 року (із затримкою на 21 день), податкової накладної № 23 виписаної 22.10.2015 року, яка була зареєстрована у ЄРПН 27.11.2015 року (із затримкою на 21 день), податкової накладної № 24 виписаної 22.10.2015 року, яка була зареєстрована у ЄРПН 27.11.2015 року(із затримкою в 21 день).

На підставі акту перевірки відповідачем прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 22.09.2017 року № 0041191207, яким встановлено порушення граничних строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених статтею 201 Податкового Кодексу України, та згідно зі статтею 120.1.1 статті 120.1 ПК України за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 127213, 74 грн. до позивача застосовано штраф у розмірі 20% у сумі 25 442, 75 грн. (а.с. 26).

Не погоджуючись з оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням, позивачем подано до ДФС України скаргу, за результатами розгляду якої ДФС України прийнято рішення від 28.12.2017 року № 31845/6/99-99-11-03-01-25, яким скаргу залишено без задоволення, а податкове повідомлення-рішення від 22.09.2017 року № 0041191207 без змін.

Не погоджуючись з зазначеними вище податковим повідомленням-рішенням позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Колегія суддів, розглядаючи справу в межах доводів апеляційної скарги, дійшла висновку про обґрунтованість та правомірність висновків суду першої інстанції з огляду на наступне.

Згідно зі статтею 201 ПК України (у редакції, чинній на момент складання позивачем податкових накладних) платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); ґ) виключено; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) виключено;і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України); ї) виключено.

Форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

За приписами пункту 201.10. статі 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

Отже, виходячи з викладеного вище положення Податкового кодексу України, лише порушення при складанні податкової накладної вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 Податкового кодексу України, є підставою для її неприйняття та супроводжується надісланням платнику податку протягом операційного дня квитанції в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття податкової накладної в електронному вигляді із зазначенням причин такого неприйняття.

Як вбачається з матеріалів справи, 21.10.2015 року почивачем було складено податкову накладну № 22 на суму 266 445, 12 грн. (ПДВ - 44 407, 52 грн.), податкову накладну № 23 на суму 282 540, 78 грн. (ПДВ - 47 090,13 грн.) та 22.10.2015 року позивач склав податкову накладну № 24 на суму 214 296,53 грн. (ПДВ - 35 716,09 грн.), на підставі чього 30 жовтня 2015 року ТОВ ПРІНТІНВЕСТ було подано вказані податкові накладні до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, з дотриманням строків, передбачених абз. 11 п. 201.10 статті 201 ПК України, що підтверджується відповідними квитанціями, наявними в матеріалах справи.

Однак, податкові накладні №№ 22, 23 та 24 не були прийняті до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних із зазначенням, що були виявлені помилки: Порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 № 233, а саме: - для платника ЄДРПОУ: 38057315 код ДПІ: 2651, не укладено Договір про визнання електронної звітності .

Судом першої інстанції вірно встановлено, що податкові накладні №№ 22, 23 та 24 містять усі встановлені статтею 201 ПК України обов'язкові реквізити, у квитанціях про неприйняття податкових накладних не міститься жодних посилань на норми ПК України, які встановлюють підстави для неприйняття податкових накладних, та не зазначається про порушення позивачем п. 201.1 статті 201 та/або п. 192.1 статті 192 Податкового кодексу України.

Як слідує з матеріалів справи, 16.10.2015 року загальними зборами ТОВ ПРІНТІНВЕСТ було прийнято рішення, оформлене протоколом № 5 загальних зборів учасників, про зміну місцезнаходження товариства, а саме: 09100, Київська область, місто Біла Церква, Сквирське шосе, буд. 227-Т. Дані відомості, на виконання вимог чинного законодавства України, були зареєстровані 20.10.2015 року в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

23.10.2015 року ТОВ ПРІНТІНВЕСТ направило на розгляд до Білоцерківської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області договір про визнання електронних документів № 231020151, який був розглянутий Білоцерківською ОДПІ та підписаний 26.10.2015 року.

Особливості перебування на обліку платників податків внаслідок зміни їх місцезнаходження врегульований наказом Міністерства фінансів України Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів від 09.12.2011 року N 1588 (надалі - Наказ).

Пунктом 10.4. Наказу передбачено, що процедури переведення платника податків шляхом взяття на облік/зняття з обліку (зміни основного місця обліку) розпочинаються та проводяться контролюючими органами у разі надходження хоча б одного з таких документів: відомостей державного реєстратора про внесення змін до відомостей про місцезнаходження (місце проживання) платника податків; заяви за формою N 1-ОПП або за формою N 5-ОПП із позначкою "Зміни", поданої платником податків до контролюючого органу за новим місцезнаходженням.

Згідно пунктів 10.7.-10.12. Наказу протягом двадцяти днів після отримання відомостей або заяви про зміну місцезнаходження платника податків контролюючий орган за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків засобами інформаційної системи в електронному вигляді формує та надсилає до контролюючого органу за новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків повідомлення за формою N 11-ОПП (із заповненими I та II розділами). Дані про надсилання повідомлення за формою N 11-ОПП заносяться до журналу реєстрації заяв, повідомлень, інших документів про припинення чи зняття з обліку платників податків за формою N 6-ОПП (додаток 13), а також до Єдиного банку даних юридичних осіб або до Реєстру самозайнятих осіб.

Протягом двох робочих днів після надходження повідомлення за формою N 11-ОПП контролюючий орган за новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків здійснює взяття його на облік (основне місце обліку), про що вносить відповідні зміни до Єдиного банку даних юридичних осіб або до Реєстру самозайнятих осіб. Відмітки про взяття на облік за новим місцезнаходженням (місцем проживання) проводяться в журналі за формою N 2-ОПП (за формою N 7-ОПП).

Після надходження повідомлення за формою N 11-ОПП із зазначенням дати взяття на облік платника податків за новим місцезнаходженням (місцем проживання) контролюючий орган за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) протягом двох робочих днів знімає з обліку платника податків (основне місце обліку). Інформація про зняття з обліку вноситься до Єдиного банку даних юридичних осіб або до Реєстру самозайнятих осіб.

Дані про взяття на облік платника податків, відомості щодо якого містяться в Єдиному державному реєстрі, передаються до Єдиного державного реєстру у день взяття на облік у контролюючому органі за новим місцезнаходженням (місцем проживання) із зазначенням: дати та номера запису про взяття на облік, назви та ідентифікаційного коду контролюючого органу, у якому платника податків взято на облік.

Крім того, пунктом 10.13. Наказу (чинного на момент зміни місцезнаходження та реєстрації податкових накладних в ЄРПН) було встановлено, що у разі зміни місцезнаходження суб'єкта господарювання - платника податків сплата визначених законодавством податків і зборів після такої реєстрації здійснюється таким платником податків за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду:

1) у такому випадку контролюючий орган за попереднім місцезнаходженням одночасно із зняттям з обліку юридичної особи - платника податків за основним місцем обліку здійснює взяття на облік платника податків за неосновним місцем обліку згідно із розділом VII цього Порядку без подання заяви платником податків та з урахуванням особливостей, визначених пунктами 10.14 - 10.21 цього розділу;

2) до закінчення року платник податків обліковується в контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) з ознакою того, що він є платником податків до закінчення року, а в контролюючому органі за новим місцезнаходженням (основне місце обліку) - з ознакою того, що він є платником податків з наступного року.

Отже, позивач у зв'язку зі зміною місцезнаходження до закінчення поточного бюджетного періоду (2015 року) обліковувався у контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням (ДПІ у Дарницькому районі ГУ ДФС у місті Києві), а в контролюючому органі за новим місцезнаходженням (Білоцерківська ОДПІ ГУ ДФС у Київській області) - обліковувався з ознакою того, що він є платником податків з наступного року.

З викладеного слідує, що податкові накладні № 22 від 21.10.2015 року, № 23 від 21.10.2015 року та № 24 від 22.10.2015 року були подані позивачем до реєстрації в ЄРПН 30 жовтня 2015 року, тобто, з дотриманням граничних строків, встановлених Податковим кодексом України, відповідали обов'язковим вимогам, встановленимп. 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, але не були зареєстровані у вказаному реєстрі з незалежних від волі позивача обставин.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності субєкта владних повноважень обовязок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, чого не було зроблено відповідачем.

Всупереч наведеним вимогам відповідач не надав суду достатніх беззаперечних доказів щодо правомірності своїх рішень, всі наведені апелянтом доводи не спростовують вірних висновків суду першої інстанції.

На підставі вищезазначеного, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив постанову з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому відсутні підстави для скасування постанови.

Керуючись ст.ст. 243 , 250, 308, 310, 315, 316, 321, 325, 328 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 18 червня 2018 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції в порядку і строки, встановлені статтями 329, 331 КАС України.

Головуючий суддя: Коротких А.Ю.

Судді: Ганечко О.М.

Сорочко Є.О.

Повний текст постанови виготовлено 08 листопада 2018 року.

v

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.11.2018
Оприлюднено12.11.2018
Номер документу77746915
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/496/18

Ухвала від 19.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 05.11.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Постанова від 05.11.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрія Юрійовича

Ухвала від 11.09.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко В. В.

Ухвала від 11.09.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко В. В.

Рішення від 18.06.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

Ухвала від 30.01.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні