ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"06" листопада 2018 р. справа № 0940/1600/18
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Микитюка Р.В.,
за участю секретаря судового засідання - Костюк О.С.,
представника позивача - Госедла Р.І.,
представника відповідача Головного управління ДФС в Івано-Франківській області - Бондара О.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: товариства з обмеженою відповідальністю "Віта Констракшн"
до відповідача: Надвірнянського управління ГУ ДФС в Івано-Франківській області, Головного управління ДФС в Івано-Франківській області
про визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення №0014535301 від 10.07.2018 року, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Віта Констракшн" (далі також - ТзОВ "Віта Констракшн") звернулося до суду з позовом до Надвірнянського управління ГУ ДФС в Івано-Франківській області, Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0014535301 від 10.07.2018.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Надвірнянським управлінням ГУ ДФС в Івано-Франківській області проведено камеральну перевірку ТзОВ "Віта Констракшн" з питань своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, виписаних за період з 16.03.2018 по 16.04.2018.
За результатами перевірки складено акт від 19.06.2018 року №9660/09-19-53-01/35486251. Актом встановлено, що ТзОВ "Віта Констракшн" порушено п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України (надалі також, ПК України) що стосується терміну реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме: №2 від 16.03.2018, №3 від 19.03.2018, №4 від 20.03.2018, №5 від 21.03.2018, №6 від 26.03.2018, №7 від 28.03.2018 (дата реєстрації 16.04.2018, граничний термін реєстрації - 15.04.2018) .
На підставі даного акту перевірки Надвірнянським управлінням ГУ ДФС в Івано-Франківській області винесено податкове повідомлення-рішення №0014535301 від 10.07.2018, яким за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів застосовано штраф в сумі 23322,01 грн.
Позивач вважає необґрунтованими висновки податкового органу, викладені в акті перевірки, оскільки податкові накладні були складені та внесені до ЄРПН 15.04.2018, однак протягом операційного дня платникові податку не надіслано квитанцію, що підтверджує прийняття або неприйняття податкової накладної.
З огляду на викладене, позивач просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0014535301 від 10.07.2018.
Відповідач скористався своїм правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду 29.10.2018 (а.с. 71-72). У відзиві зокрема зазначив, що відповідно до вимог ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Позивачем в супереч крайньому терміну реєстрації податкових накладних, який вбачається з матеріалів справи становив 15.04.2018 зареєстровано податкові накладні 16.04.2018, про що свідчать квитанції про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, тому спірне податкове повідомлення-рішення за №0014535301 від 10.07.2018, яким до позивача застосовано штраф в розмірі 23322,01 грн., прийняте правомірно та в межах і у спосіб передбачений законодавством.
Позивач скористався своїм правом на подання відповіді на відзив, яка надійшла на адресу суду 05.11.2018 (а.с. 82-83). У відповіді на відзив представник позивача зазначив зокрема, що відповідачем не враховано абзацу 13 п.201.10 статті 201 ПК України, якою визначено, що якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідачем проігноровано факт, що податкові накладні були надіслані для реєстрації 15.04.2018. І оскільки, протягом операційного дня платникові податку не надіслано квитанцію, що підтверджує прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття податкових накладних, то в силу абз. 13.п.201.10 статті 201 ПК України останні вважаються зареєстрованими в день їх подання.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю з підстав, наведених у позовній заяві та відповіді на відзив, просив позов задовольнити повністю.
Представник відповідача Головного управління ДФС в Івано-Франківській області в судовому засіданні позовні вимоги не визнав з підстав відзиву на позовну заяву. Вважає, що контролюючим органом правомірно було винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення, а відтак просив суд в задоволенні позову відмовити повністю.
Представник Надвірнянського управління ГУ ДФС в Івано-Франківській області в судове засідання не з`явився, хоча належним чином повідомлявся про дату, час та місце розгляду адміністративної справи.
Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь в справі, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, судом встановлено наступне.
Частина 1 статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) визначає, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.
Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Содом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Віта Констракшн" зареєстроване як юридична особа, що підтверджується копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 58-61).
Надвірнянським управлінням ГУ ДФС в Івано-Франківській області проведено камеральну перевірку ТзОВ "Віта Констракшн" з питань своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних виписаних за період з 16.03.2018 по 16.04.2018.
За результатами перевірки складено акт від 19.06.2018 року №9660/09-19-53-01/35486251. Актом встановлено, що ТзОВ "Віта Констракшн" порушено п. 201.10 ст. 201 ПК України , а саме реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням терміну реєстрації (1, 1, 1, 1, 1, 1 календарні дні) на загальну суму 233220,14 грн. з податку на додану вартість, зазначену в таких податкових накладних (а.с.8-9).
На підставі даного акту від 19.06.2018 року №9660/09-19-53-01/35486251 Надвірнянським управлінням ГУ ДФС в Івано-Франківській області винесено податкове повідомлення-рішення №0014535301 від 10.07.2018, яким за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів застосовано штраф в сумі 23322,01 грн. (а.с. 7).
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Пункт 201 ПК України обумовлює обов`язок платника ПДВ на дату виникнення податкового зобов`язання скласти податкову накладну в електронній формі та зареєструвати її Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.
Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.
З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
При цьому в матеріалах справи міститься інформація (в тому числі скріншоти) з ЄРПН (повідомлення про отримання звітності) стосовно: - реєстрації 16.04.2018 податкової накладної №2, виданої 16.03.2018; - реєстрації 16.04.2018 податкової накладної №3 виданої 19.03.2018; - реєстрації 16.04.2018 податкової накладної №4 виданої 20.03.2018; - реєстрації 16.04.2018 податкової накладної №5 виданої 21.03.2018; - реєстрації 16.04.2018 податкової накладної №6 виданої 23.03.2018; - реєстрації 16.04.2018 податкової накладної №7 виданої 28.03.2018 (а.с. 10-21).
Також судом встановлено, що позивачем 15.04.2018 направлено до контролюючого органу на реєстрацію податкові накладні №2 від 16.03.2018 о 19 год.10 хв., №3 від 19.03.2018 о 19 год. 14 хв., №4 від 20.03.2018 о 19 год.17 хв., №5 від 21.03.2018 о 19 год. 19 хв., №6 від 26.03.2018 о. 19 год. 22 хв., №7 від 28.03.2018 о 19 год. 32 хв. (а.с. 10, 12, 14, 16, 18, 20).
Згідно абзаців 9,10 пункту 201.10 статті 201 ПК України якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом (абз.11 пункту 201.10 статті 201 ПК України в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
На переконання суду, спростовним є факт порушення передбачених даною нормою строків при реєстрації Товариством податкових накладних №2 від 16.03.2018, №3 від 19.03.2018, №4 від20.03.2018, №5 від 21.03.2018, №6 від 26.03.2018, №7 від 28.03.2018, оскільки реєстрація таких здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов'язань, тобто без порушення терміну, визначеного податковим законодавством.
Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. (частини 1, 2 статті 77 КАС України)
Оцінюючи правомірність дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст.2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, встановлюючи при цьому чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Системний аналіз наведених правових норм при застосуванні до правовідносин, що є предметом судового дослідження, вказує на те, що відповідач, який є суб'єктом владних повноважень при прийнятті оскаржуваного податкового повідомлення-рішення діяв без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, без дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), та без дотримання принципу верховенства права, що призвело до безпідставного збільшення податкового навантаження на товариство.
Беручи до уваги обставини викладені вище, суд вважає, що відповідачем протиправно, всупереч вимогам чинного законодавства прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 10.07.2018 року №0014535301, яке з огляду на його безпідставність слід визнати протиправним та скасувати.
Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Таким чином, за рахунок бюджетних асигнувань Надвірнянського управління ГУ ДФС в Івано-Франківській області на користь "Віта Констракшн" слід стягнути судовий збір в розмірі 1 762 грн., сплачений позивачем відповідно до платіжного доручення від 03.09.2018 року №1039.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Надвірнянського управління ГУ ДФС в Івано-Франківській області №0014535301 від 10.07.2018 року.
Стягнути з Надвірнянського управління ГУ ДФС в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 41790123) за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Віта Констракшн" (код ЄДРПОУ 35486251) 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) гривні сплаченого судового збору.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Учасники справи:
позивач: товариство з обмеженою відповідальністю "Віта Констракшн", адреса: участок Щивки, 2, с. Паляниця, Яремча, місто, Івано-Франківська область, 78593, код ЄДРПОУ - 35486251;
відповідач: Надвірнянське управління ГУ ДФС в Івано-Франківській області, адреса: вул. Визволення,2, м. Надвірна, Надвірнянський район, Івано-Франківська область, 78400, код ЄДРПОУ 41790123;
відповідач: Головне управління ДФС в Івано-Франківській області, адреса: вул. Незалежності, буд. 20, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76018, код ЄДРПОУ 39394463.
Суддя Микитюк Р.В.
Рішення складене в повному обсязі 12 листопада 2018 р.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2018 |
Оприлюднено | 13.11.2018 |
Номер документу | 77758103 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Микитюк Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні