Рішення
від 05.11.2018 по справі 1940/1310/18
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 1940/1310/18

05 листопада 2018 рокум.Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

судді Баранюка А.З.

за участю:

секретаря судового засідання Кухар О.Л.

представника позивача: Щербатюка О.Д.;

представників Міністерства юстиції України: Гути О.М., Гули Т.В.:

представника Державного підприємства "Національні інформаційні системи":

Гораль О.П.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом комунального підприємства Лазарівської сільської ради з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, бізнесу та громадських формувань до Міністерства юстиції України, Державного підприємства Національні інформаційні системи про визнання протиправними та скасування наказів і зобов'язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Тернопільського окружного адміністративного суду звернулось комунальне підприємство Лазарівської сільської ради з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, бізнесу та громадських формувань (надалі - позивач, КП Лазарівської сільської ради з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, бізнесу та громадських формувань) із адміністративним позовом до Міністерства юстиції України (надалі - відповідач, МЮУ), Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Міністерства юстиції України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Державне підприємство Національні інформаційні системи (надалі ДП Національні інформаційні системи ), у якому просило:

визнати протиправним та скасувати наказ Міністерства юстиції України від 11.05.2018 № 1495/5 Про тимчасове блокування доступу державних реєстраторів КП Лазарівської сільської ради з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, бізнесу та громадських формувань до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно ;

визнати протиправним та скасувати наказ Міністерства юстиції України від 11.06.2018 № 1793/5 Про скасування акредитації суб'єкта державної реєстрації - КП Лазарівської сільської ради з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, бізнесу та громадських формувань ;

зобов'язати Державне підприємство Національні інформаційні системи Міністерства юстиції України розблокувати доступи державним реєстраторам підприємства до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Позовні вимоги мотивовано тим, що оскаржувані накази прийнято відповідачем із порушенням норм діючого законодавства, зокрема, позивач вказує на порушення відповідачем процедури прийняття та строків надіслання оскаржуваних наказів. Всупереч положенням статті 58 Конституції України відповідачем здійснено відносно позивача перевірку у сфері державної реєстрації прав в порядку статті 37-1 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та Порядку здійснення контролю у сфері державної реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2016 року № 990 (далі - Порядок № 990), за період до набрання вказаними нормами та Порядком чинності, в результаті чого прийняті протиправні накази, які підлягають скасуванню, оскільки вони порушують права та законні інтереси позивача.

Ухвалою судді від 16.07.2018 відкрито провадження в адміністративній справі №1940/1310/18 та призначено її до розгляду за правилами загального позовного провадження.

Після відкриття провадження у справі позивачем була подана заява про забезпечення позову шляхом зупинення дії оскаржуваного наказу Міністерства юстиції України від 11.05.2018 року № 1495/5 Про тимчасове блокування доступу державних реєстраторів комунального підприємства Лазарівської сільської ради з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, бізнесу та громадських формувань до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно , зупинення дії оскаржуваного наказу Міністерства юстиції України від №1793/5 від 11.06.2018 Про скасування акредитації суб'єкта державної реєстрації - комунального підприємства Лазарівської сільської ради з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, бізнесу та громадських формувань , відновлення доступу державним реєстраторам підприємства до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Ухвалою суду від 16.07.2018 відмовлено у задоволенні заяви позивача про забезпечення позову.

Позивачем до закінчення підготовчого засідання подано заяву про зміну позовних вимог, у якій він просив:

- залучити як відповідача по даній справі Державне підприємство Національні інформаційні системи , відповідно виключивши його зі складу третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору;

- виключити зі складу відповідачів по даній справі Комісію з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Міністерства юстиції України у зв'язку з відмовою позивача від позовних вимог до Комісії.

Судове засідання 13.08.2018 не проводилося у зв'язку із перебуванням головуючого судді Баранюкa А.З. у відпустці, розгляд справи було відкладено на 03.09.2018.

Ухвалами суду, постановленими в судовому засіданні без виходу до нарадчої кімнати, від 03.09.2018, 18.09.2018, 10.10.2018, 23.10.2018, 26.10.2018, 31.10.2018 та 05.11.2018 розгляд справи було відкладено.

Представник МЮУ подав суду відзив на позовну заяву, у якому зазначив, що твердження позивача про порушення відповідачем при прийнятті оскаржуваних наказів та проведенні перевірки діяльності позивача у сфері державної реєстрації статті 58 Конституції України є безпідставними, оскільки положеннями чинного законодавства не встановлені обмеження щодо здійснення Міністерством юстиції України контрою реєстраційних дій, що були вчинені до набрання чинності Порядку № 990 (30.12.2016). У відзиві зазначено, що проведеною щодо позивача камеральною перевіркою встановлено ряд порушень вимог законодавства у сфері державної реєстрації прав на нерухоме майно при здійсненні реєстраційних дій державними реєстраторами КП Лазарівської сільської ради з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, бізнесу та громадських формувань, що носили систематичний характер. При здійсненні вказаної перевірки та винесенні оскаржуваних наказів Міністерство юстиції України діяло в межах своїх повноважень та відповідно до вимог діючого законодавства України, а тому оскаржувані накази є законними, натомість позовні вимоги є безпідставними та необґрунтованими, а тому у їх задоволенні слід відмовити.

Представник ДП Національні інформаційні системи подав суду відзив на позовну заяву, у якому зазначив, що ДП Національні інформаційні системи є технічним адміністратором Державного реєстру прав, не уповноважене приймати владно-управлінські рішення, а лише безпосередньо їх виконує. Одночасно із цим, у ДП Національні інформаційні системи відсутнє право перевірки законності рішень Міністерства юстиції України та право відмови від їх виконання. Зважаючи на вказане вище, дії ДП Національні інформаційні системи вчинені у відповідності до вимог чинного законодавства України, що спростовує твердження позивача про їх протиправність, а тому у задоволенні позовних вимог до нього просить суд відмовити.

В судовому засіданні 05.11.2018 представник позивача позовні вимоги підтримав з мотивів, викладених у позовній заяві, просив позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Представники відповідача - Міністерства юстиції України в судовому засіданні просили відмовити у задоволенні позову з мотивів, викладених у відзиві на позовну заяву.

Представник відповідача - ДП Національні інформаційні системи в судовому засіданні просив відмовити у задоволенні позову з мотивів, викладених у відзиві на позовну заяву

Суд, заслухавши в судовому засіданні пояснення представників позивача та відповідачів, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши матеріали, що містяться у справі, прийшов до переконання, що у задоволенні позовних вимог слід відмовити з наступних підстав.

Судом встановлено, що Наказом МЮУ від 20.03.2018 № 851/7 Про проведення моніторингу реєстраційних дій у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , у тому числі, відносно позивача призначено проведення моніторингу реєстраційних дій у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (т. 2 а. с. 4-6).

За результатами проведення моніторингу реєстраційних дій державних реєстраторів позивача відповідачем було складено акт від 02.04.2018, яким зафіксовано факт виявлення порушення вимог статей 3, 10, 16, 18, 23, 26 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень від 01.07.2004 № 1952-IV (далі - Закон № 1952-IV), пункту 12 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127 (далі - Порядок № 1127), пункти 10, 11, 12, 20 Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1141 (далі - Порядок № 1141) (а. с. 209-215).

На підставі наведеного акта за результатами проведення моніторингу реєстраційних дій державних реєстраторів КП Лазарівської сільської ради з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, бізнесу та громадських формувань, наказом МЮУ від 20.04.2018 № 1375/7 призначено проведення камеральної перевірки позивача (а. с. 26).

Вказаний наказ надісланий позивачу листом відповідача від 20.04.2018 № 4821/19.3.2/33-18 (а. с. 25), а також був розміщений на офіційному веб-сайті МЮУ (а. с. 154).

За результатами камеральної перевірки позивача відповідачем було складено довідку від 03.05.2018 (а. с. 198-205), якою зафіксовані допущені порушення вимог законодавства у сфері державної реєстрації прав на нерухоме майно, а саме:

- на порушення вимог статей 10, 18, 26 Закону та пункту 12 Порядку № 1127 державним реєстратором КП Лазарівської сільської ради з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, бізнесу та громадських формувань Дуб'юк Галиною Ярославівною не здійснено пошуку заяв у базі даних Державного реєстру прав для встановлення черговості їх розгляду, не здійснено пошуків відомостей у Державному реєстрі прав для встановлення підстав для зупинення розгляду заяв, відмов та прийняття відповідних рішень за результатом розгляду заяв про скасування №№ 19971213, 20011824, 19988255, 20005078, 20009524, 20010308, 20011000, 20011824, 20012345, 20012833, 20013332, 20013848, 20014387, 20014922, 20015900, 20064294, 20065055, 20066071, 20069789, 20086827, 20089458, 20093521, 20094393, 20095887, 20096422, 20077967, 20079035, 20081389, 20081924, 20082338, 20082673, 20086827, 20101782;

- на порушення вимог статей 10, 18, 26 Закону № 1952-IV, пунктів 12, 22 Порядку № 1127 та пунктів 10, 11 Порядку № 1141 за заявами про внесення змін №№ 20075374, 21595846, 22126519, 22127866, 22128624, 22129332, 22129929, 22134429, 22134505, 22134576, 22134701 державним реєстратором КП Лазарівської сільської ради з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, бізнесу та громадських формувань Бунт Ярославою Іванівною не здійснено пошуків у базі даних заяв; за заявами №№ 20445254, 20445423, 20445612, 20447026, 20850726 - не здійснено пошуків у базі даних заяв, не здійснено пошуків відомостей за ідентифікаторами пошуку у Державному реєстрі прав, не сформовано витяги; за заявами №№ 21379876, 21602484 - не здійснено пошуків у базі даних заяв, не сформовано витяги;

- на порушення вимог статей 10, 18, 26 Закону № 1952-IV та пунктів 12, 22 Порядку № 1127 за заявами про внесення змін №№ 21163914, 21414134 державним реєстратором КП Лазарівської сільської ради з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, бізнесу та громадських формувань Царик Наталею Михайлівною не здійснено пошуків у базі даних заяв; за заявами №№ 20901797, 21414134, 22274825 - не сформовано витяги, за заявою № 22961145 - не здійснено пошуків у базі даних заяв, не здійснено пошуків відомостей за ідентифікаторами пошуку у Державному реєстрі прав;

- на порушення вимог статей 10, 18, 26 Закону № 1952-IV та пунктів 12, 22 Порядку № 1127 за заявою про внесення змін № 21679798 державним реєстратором КП Лазарівської сільської ради з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, бізнесу та громадських формувань Ясінською Лілією Богданівною не здійснено пошуків у базі даних заяв, не сформовано витяг;

- на порушення вимог статей 3, 10, 16, 18, 23 Закону № 1952-IV (у редакції на момент здійснення реєстраційних дій) державним реєстратором Бунт Я.І. під час розгляду заяви про державну реєстрацію права власності № 21060490 не виготовлено електронні копії документів, поданих заявником для проведення реєстраційних дій, про що свідчить відсутність зазначених документів в пункті меню Супровідні документи Державноїго реєстру прав, як інформаційної системи та не зупинено розгляд заяви № 2160490 для отримання інформації про зареєстровані права до 01.01.2013, оскільки відсутні необхідні відомості;

- на порушення вимог статей 3, 10, 16, 18 Закону № 1952-IV (у редакції на момент здійснення реєстраційних дій) державним реєстратором Бунт Я.І. під час розгляду заяв про державну реєстрацію права власності №№ 21061791, 21065605 не виготовлено електронні копії документів, поданих заявниками для проведення реєстраційних дій; за заявою № 22893992 частково не додано електронних копії витягу з ДЗК, виданого 20.06.2017 відділом Держгеокадастру у Підволочиському районі за № НВ-6103640202017; за заявою № 22894431 - частково не додано електронних копії витягу з ДЗК, виданого 20.06.2017 відділом Держгеокадастру у Підволочиському районі за № НВ-6103640332017;

- на порушення вимог статей 3, 10, 16, 18 Закону № 1952-IV (у редакції на момент здійснення реєстраційних дій) державним реєстратором Дуб'юк Г.Я. під час розгляду заяви про державну реєстрацію права власності № 21548376 не виготовлено електронну копію виписки із протоколу № 2 засідання загальних зборів KCП МАЯК від 08.06.2000, подану заявником для проведення реєстраційних дій; за заявою № 23068068 не виготовлено електронну копію рішення Монастириського районного суду Тернопільської області від 14.06.2017 за справою № 603/291/17;

- на порушення вимог частини третьої статті 10, частини першої статті 23 Закону № 1952-IV (у редакції, на момент здійснення реєстраційних дій) за заявами №№ 22377580, 22635766 (державний реєстратор Бунт Я.І.), за заявою № 21187320 (державний реєстратор Дуб'юк Г.Я.) проведено державну реєстрацію права власності без інформації про зареєстровані до 01.01.2013 речові права на відповідне нерухоме майно;

- на порушення вимог пункту 20 Порядку № 1141 при відкритті розділу № 1286200961246 на земельну ділянку з кадастровим номером 6124682700:01:001:0279 державним реєстратором Бунт Я.І., не внесено дату державної реєстрації земельної ділянки та найменування органу, що провів таку реєстрацію.

Аналогічні порушення здійснені при розгляді заяв №№ 22830448, 22890467, 22893992, 22894431, 22902174, 22902398, 22903420, 22905218, 22905494, 22906018, 22906289, 23062382 (державний реєстратор Бунт Я.І.); №№ 22843590, 22843825, 22918482, 22919076, 22919592, 22920335, 26108864, 26055850, 24266432, 24343160, 23953934, 24362211 (державний реєстратор Ясінська Л.Б.); №№ 23019562, 23019107, 23019992, 23020469, 23068068 (державний реєстратор Дуб'юк Г.Я.);

-при відкритті розділу № 1295225761224 на будинок складу і сторожки для чергування на тракторній бригаді, розташований за адресою; Тернопільська обл. Збаразький р-н. с. Максимівка, вул. І. Франка, 44/34 державним реєстратором Ясінською Л.Б. при розгляді заяви № 23038081 за наявності технічного паспорта, не внесено загальну площу будівлі, що є порушенням вимог пункту 20 Порядку № 1141;

- державним реєстратором Бунт Я.І. здійснено внесення змін до розділу № 1218188861246 за заявами №№ 21675493, 21379876 з порушенням вимог статей 3, 10, 18, 26 Закону № 1952-IV, пункту 12 Порядку № 1127, пункту 12 Порядку № 1141, оскільки реєстраційні дії відбулися за іншою заявою без здійснення пошуків у базі даних заяв; без здійснення пошуків відомостей за ідентифікаторами пошуку у Державному реєстрі прав та формування витягу.

Виходячи з наведеного Комісія дійшла висновку про порушення державними реєстраторами вимог Закону № 1952-IV, Порядку № 1127, Порядку № 1141 та запропонувала тимчасово заблокувати доступ державним реєстраторам КП Лазарівської сільської ради з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, бізнесу та громадських формувань до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, а саме: Бунт Ярослави Іванівни строком на 4 (чотири) місяці, Дуб'юк Галини Ярославівни строком на 3 (три) місяці, Ясінської Лілії Богданівни строком на 1 (один) місяць, Царик Наталі Михайлівни строком на 14 (чотирнадцять) днів, а також направити матеріали проведеної камеральної перевірки щодо КП Лазарівської сільської ради з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, бізнесу та громадських формувань до постійно діючої Комісії з питань акредитації суб'єктів державної реєстрації та моніторингу відповідності таких суб'єктів вимогам акредитації стосовно відповідності такого суб'єкта вимогам акредитації для розгляду та прийняття рішення відповідно до законодавства.

Наказом МЮУ від 11.05.2018 № 1495/5 державним реєстраторам КП Лазарівської сільської ради з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, бізнесу та громадських формувань було тимчасово заблоковано доступ до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно: Бунт Ярослави Іванівни строком на 4 (чотири) місяці, Дуб'юк Галини Ярославівни строком на 3 (три) місяці, Ясінської Лілії Богданівни строком на 1 (один) місяць, Царик Наталі Михайлівни строком на 14 (чотирнадцять) днів (а. с. 206). Вказаний наказ надсилався позивачу листом відповідача від 11.05.2018 № 5663/19.3.2/33-18 (а.с.19).

Листом від 18.05.2018 № 5874/19.3.1/33-13 МЮУ повідомило позивача про дату, час та місце розгляду Комісією справи щодо скасування акредитації та направлено копії матеріалів камеральної перевірки (а. с. 28).

Комісією з питань акредитації суб'єктів державної реєстрації та моніторингу відповідності таких суб'єктів вимогам акредитації, в результаті розгляду матеріалів проведеної камеральної перевірки позивача, складено висновок від 05.06.2018 про скасування акредитації суб'єкта державної реєстрації - КП Лазарівської сільської ради з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, бізнесу та громадських формувань, яким зафіксовано, що оскільки за результатами проведеної камеральної перевірки встановлено численні порушення вимог порядку державної реєстрації державними реєстраторами КП Лазарівської сільської ради з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, бізнесу та громадських формувань, Комісія приходить до висновку про необхідність скасування акредитації КП Лазарівської сільської ради з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, бізнесу та громадських формувань (а. с. 196).

На підставі висновку комісії з питань акредитації суб'єктів державної реєстрації та моніторингу відповідності таких суб'єктів вимогам акредитації про скасування акредитації суб'єкта державної реєстрації - КП Лазарівської сільської ради з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, бізнесу та громадських формувань, наказом МЮУ від 11.06.2018 № 1793/5 скасовано акредитацію суб'єкта державної реєстрації КП Лазарівської сільської ради з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, бізнесу та громадських формувань у зв'язку з тим, що за результатами проведення камеральної перевірки встановлено численні порушення вимог державної реєстрації державними реєстраторами, які перебувають у трудових відносинах з акредитованим суб'єктом державної реєстрації (а. с. 23). Вказаний наказ був надісланий відповідачем до Державного підприємства Національні інформаційні системи листом від 12.06.2018 № 6781/19.3.1/36-18 (а. с. 180), а також надсилався позивачу листом відповідача від 12.06.2018 № 6778/19.3.1/33-18 (а. с. 22).

Позивач вважає накази відповідача від 11.05.2018 № 1495/5 та від 11.06.2018 № 1793/5 протиправними, відтак звернулася до суду із відповідним позовом про їх скасування.

Визначаючись щодо позовних вимог, суд виходить з того, що відповідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України № 2747-IV від 06.07.2005 (далі - КАС України) у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Приписами частини другої статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень регулює Закон України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень від 01.07.2004 № 1952-IV (далі - Закон № 1952-IV).

Відповідно до статті 6 Закону № 1952-IV організаційну систему державної реєстрації прав становлять, окрім іншого, суб'єкти державної реєстрації прав, зокрема, акредитовані суб'єкти.

Акредитованим суб'єктом може бути юридична особа публічного права, у трудових відносинах з якою перебуває не менше ніж три державні реєстратори, та яка до початку здійснення повноважень у сфері державної реєстрації прав уклала: договір страхування цивільно-правової відповідальності з мінімальним розміром страхової суми у тисячу прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених станом на 1 січня календарного року; договір з іншим суб'єктом державної реєстрації прав та/або нотаріусом (у разі коли акредитований суб'єкт здійснює повноваження виключно в частині забезпечення прийняття та видачі документів у сфері державної реєстрації прав).

Акредитація суб'єктів та моніторинг відповідності таких суб'єктів вимогам акредитації здійснюються Міністерством юстиції України у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Аналогічні положення містяться в Законі України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 15.05.2003 № 755-IV.

Відповідно до пунктів 5,6 частини першої до статті 7 Закону № 1952-IV, Міністерство юстиції України: здійснює контроль за діяльністю у сфері державної реєстрації прав, у тому числі шляхом проведення моніторингу реєстраційних дій відповідно до цього Закону та приймає обов'язкові до виконання рішення, передбачені цим Законом; забезпечує доступ до Державного реєстру прав державних реєстраторів, суб'єктів державної реєстрації прав, визначених цим Законом, інших суб'єктів, право доступу яких визначено цим Законом, та приймає рішення про тимчасове блокування або анулювання такого доступу у випадках, передбачених цим Законом.

За приписами статті 37-1 Закону № 1952-IV, контроль у сфері державної реєстрації прав здійснюється Міністерством юстиції України, у тому числі шляхом моніторингу реєстраційних дій у Державному реєстрі прав з метою виявлення порушень порядку державної реєстрації прав державними реєстраторами, уповноваженими особами суб'єктів державної реєстрації прав.

За результатами моніторингу реєстраційних дій у Державному реєстрі прав у разі виявлення порушень порядку державної реєстрації прав державними реєстраторами, уповноваженими особами суб'єктів державної реєстрації прав Міністерство юстиції України проводить перевірки державних реєстраторів чи суб'єктів державної реєстрації прав.

Таким чином, відповідач наділений відповідними владними повноваженнями щодо контролю діяльності у сфері державної реєстрації прав, зокрема шляхом проведення моніторингу реєстраційних дій та призначення за його результатами перевірки.

У разі якщо в результаті проведеної перевірки державних реєстраторів чи суб'єктів державної реєстрації прав виявлено прийняття такими державними реєстраторами чи суб'єктами державної реєстрації прав рішень з порушенням законодавства, що має наслідком порушення прав та законних інтересів фізичних та/або юридичних осіб, Міністерство юстиції України вживає заходів до негайного повідомлення про це відповідних правоохоронних органів для вжиття необхідних заходів, а також заінтересованих осіб.

За результатами проведення перевірок державних реєстраторів чи суб'єктів державної реєстрації прав Міністерство юстиції України у разі виявлення порушень порядку державної реєстрації прав державними реєстраторами, уповноваженими особами суб'єктів державної реєстрації прав приймає вмотивоване рішення про, окрім іншого: тимчасове блокування доступу державного реєстратора, уповноваженої особи суб'єкта державної реєстрації прав до Державного реєстру прав; скасування акредитації суб'єкта державної реєстрації прав.

Порядок здійснення контролю, проведення камеральних перевірок та критерії, за якими здійснюється моніторинг, визначаються Кабінетом Міністрів України.

Згідно з пунктом 10 частини першої статті 2 Закону № 1952-IV, камеральна перевірка - перевірка, що проводиться у приміщенні Міністерства юстиції України виключно на підставі даних Державного реєстру прав.

Процедуру здійснення МЮУ відповідно до Законів України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень і державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - державна реєстрація) визначає Порядок здійснення контролю у сфері державної реєстрації, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2016 № 990 (далі - Порядок № 990).

Відповідно до пункту 1.1. Порядку № 990, моніторинг реєстраційних дій - комплекс організаційних та технічних (з використанням програмних засобів ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - реєстри) заходів, які забезпечують систематичну, вибіркову перевірку дотримання державними реєстраторами прав на нерухоме майно, державними реєстраторами юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - державні реєстратори), уповноваженими особами суб'єктів державної реєстрації законодавства під час проведення реєстраційних дій за критеріями, визначеними цим Порядком.

Згідно з пунктом 4 Порядку № 990, моніторинг реєстраційних дій проводиться на підставі відомостей реєстрів за допомогою програмних засобів їх ведення за такими критеріями: 1) порушення строків, визначених Законами; 2) проведення реєстраційних дій в неробочий час; 3) відсутність у реєстрах електронних копій документів, поданих для державної реєстрації, виготовлених шляхом їх сканування; 4) проведення реєстраційних дій на підставі судових рішень; 5) скасування (видалення) записів з реєстрів; 6) державні реєстратори та/або суб'єкти державної реєстрації, визначені Мін'юстом.

Періодичність моніторингу реєстраційних дій за окремими зазначеними критеріями, перелік державних реєстраторів та/або суб'єктів державної реєстрації, щодо яких проводиться моніторинг за критерієм, визначеним у підпункті 6 цього пункту, а також строк, протягом якого проводиться такий моніторинг, визначаються (затверджуються) Мін'юстом з розміщенням відповідної інформації на офіційному веб-сайті.

Відповідно до пункту 5 Порядку № 990, за результатами моніторингу реєстраційних дій складається відповідний акт в письмовій формі, який засвідчується підписом посадової особи Мін'юсту, що проводила такий моніторинг.

У разі виявлення на підставі акта моніторингу реєстраційних дій порушень порядку державної реєстрації проводиться камеральна перевірка державних реєстраторів та/або суб'єктів державної реєстрації.

За приписами пункту 6 Порядку № 990, камеральна перевірка проводиться на підставі наказу Мін'юсту, яким утворюється комісія у складі не менше ніж трьох посадових осіб Мін'юсту.

Камеральна перевірка проводиться у строк, що не перевищує 14 робочих днів.

Наказ Мін'юсту про проведення камеральної перевірки в обов'язковому порядку розміщується на офіційному веб-сайті.

Копія наказу Мін'юсту про проведення камеральної перевірки надсилається протягом трьох робочих днів з дня його прийняття разом із супровідним листом державному реєстратору та/або суб'єкту державної реєстрації (пункт 7 Порядку № 990).

Під час проведення камеральної перевірки комісія має право: 1) ознайомлюватися з електронними копіями документів, на підставі яких проводилися реєстраційні дії та які розміщені у реєстрах, а також з документами, створеними за допомогою програмних засобів ведення реєстрів; 2) витребувати у суб'єкта державної реєстрації, що забезпечує зберігання реєстраційних справ, у державного реєстратора копії документів в паперовій формі, відомості про які містяться в реєстрах, проте відсутні виготовлені шляхом сканування електронні копії таких документів у реєстрах; 3) вимагати від державних реєстраторів, уповноважених осіб суб'єктів державної реєстрації надання пояснень (пункт 8 Порядку № 990).

Результати камеральної перевірки оформляються довідкою, яка підписується усіма членами комісії (пункт 9 Порядку № 990).

За результатами проведеної камеральної перевірки Мін'юст на підставі довідки комісії приймає мотивоване рішення відповідно до Законів у формі наказу (пункт 10 Порядку № 990).

Зі змісту наведених приписів норм чинною законодавства, що регулює, зокрема, процедуру здійснення МЮУ відповідно до Законів України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, судом встановлено право Міністерства юстиції України з метою виявлення порушень порядку державної реєстрації прав державними реєстраторами, уповноваженими особами суб'єктів державної реєстрації прав здійснювати моніторинг реєстраційних дій у Державному реєстрі прав, а також у разі виявлення порушень порядку державної реєстрації прав проводити перевірки державних реєстраторів чи суб'єктів державної реєстрації прав.

Таким чином, проведення моніторингу та камеральної перевірки, зокрема реєстраційних дій у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно є формою реалізації Міністерством юстиції України повноважень (функцій) контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Згідно п. 13, 15, 17 Порядку акредитації суб'єктів державної реєстрації та моніторингу відповідності таких суб'єктів вимогам акредитації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.15 №1130, у разі встановлення за результатами моніторингу порушення акредитованим суб'єктом державної реєстрації вимог, передбачених пунктом 8 та абзацом п'ятим пункту 12 цього Порядку, декларування у заяві чи повідомленні недостовірних відомостей, виявлених під час розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність відповідного акредитованого суб'єкта державної реєстрації, а також у разі отримання комісією матеріалів проведеної камеральної перевірки щодо акредитованого суб'єкта державної реєстрації та/або державного реєстратора, що перебуває у трудових відносинах з таким суб'єктом, комісія у строк, що не перевищує п'яти робочих днів з дня такого встановлення (отримання), ініціює розгляд справи щодо скасування акредитації суб'єкта державної реєстрації.

Розгляд справи щодо скасування акредитації суб'єкта державної реєстрації, у тому числі в одній із сфер державної реєстрації, може бути ініційований за заявою відповідного акредитованого суб'єкта державної реєстрації.

У разі прийняття комісією висновку про скасування акредитації суб'єкта державної реєстрації Мін'юст у строк, що не перевищує п'яти робочих днів з моменту прийняття комісією висновку, приймає на його підставі мотивоване рішення про скасування акредитації такого суб'єкта у формі наказу.

Рішення, дії або бездіяльність Мін'юсту щодо проведення акредитації суб'єктів та моніторингу можуть бути оскаржені до суду.

Враховуючи наведене вище, суд приходить до переконання, що доводи позивача стосовно порушення відповідачем процедури проведення перевірки щодо діяльності позивача, а також порядку прийняття та строків надіслання оскаржуваних наказів є необґрунтованими і повністю спростованими у процесі розгляду справи судом, оскільки відповідач вчиняв передбачені законодавством дії щодо проведення перевірки позивача та відповідно винесення оскаржуваних наказів у порядку та строки передбачені законодавством. Так, дослідженими безпосередньо у судовому засіданні доказами підтверджено факти надіслання позивачу наказу № 1375/7 листом відповідача від 20.04.2018 № 4821/19.3.2/33-18 (а. с. 25), який також був розміщений на офіційному веб-сайті МЮУ (а. с. 154), надіслання наказу МЮУ від 11.05.2018 № 1495/5 листом відповідача від 11.05.2018 № 5663/19.3.2/33-18 (а.с.19), повідомлення позивача про дату, час та місце розгляду Комісією справи щодо скасування акредитації та направлено копії матеріалів камеральної перевірки листом від 18.05.2018 № 5874/19.3.1/33-13 МЮУ (а. с. 28), надіслання наказу МЮУ від 11.06.2018 № 1793/5 листом відповідача від 12.06.2018 № 6778/19.3.1/33-18 (а. с. 22).

Отже, судом встановлено, що оскаржувані накази винесені на виконання вимог статті 37-1 Закону № 1952-IV та Порядку № 990.

Що стосується суті виявлених під час проведення перевірки діяльності позивача порушень, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини третьої статті 10 Закону № 1952-IV Державний реєстратор:

1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема:

відповідність обов'язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом;

відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав;

відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах;

наявність обтяжень прав на нерухоме майно;

наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов'язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації;

2) перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупиненнярозгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення.

Відповідно до положень статті 18 Закону № 1952-IV державна реєстрація прав проводиться в такому порядку:

1) прийняття/отримання документів для державної реєстрації прав, формування та реєстрація заяви в базі даних заяв;

2) виготовлення електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та їх розміщення у Державному реєстрі прав;

3) встановлення черговості розгляду заяв, зареєстрованих у базі даних заяв;

4) перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень;

5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав (у разі відсутності підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав);

6) відкриття розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідних відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів цих прав;

7) формування витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав для подальшого використання заявником;

8) видача/отримання документів за результатом розгляду заяви.

Пунктом 12 Порядку № 1127 передбачено, що розгляд заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, здійснюється державним реєстратором, який встановлює черговість розгляду заяв, що зареєстровані в базі даних заяв на таке майно, відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами та їх обтяженнями, а також наявність підстав для проведення державної реєстрації прав, зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав.

Пунктами 10, 11, 12 Порядку № 1141 (у редакції на час здійснення реєстраційних дій) під час розгляду заяви (запиту) державний реєстратор здійснює пошук у Державному реєстрі прав відомостей про: нерухоме майно; право власності та суб'єкта цього права; інші речові права та суб'єкта цих прав; іпотеку та суб'єкта цього права; обтяження прав на нерухоме майно та суб'єкта цих прав.

Пошук у Державному реєстрі прав відомостей здійснюється за реєстраційним номером об'єкта нерухомого майна. У разі коли відомості про реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна у заяві (запиті) не зазначаються, пошук у Державному реєстрі прав відомостей здійснюється за такими ідентифікаторами:

1) за ідентифікаційними даними фізичної або юридичної особи:

для фізичної особи (громадянина України, іноземця, особи без громадянства) - прізвище, ім'я та (за наявності) по батькові, податковий номер;

для фізичної особи (громадянина України, який через свої релігійні або інші переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податку (ідентифікаційного номера), офіційно повідомив про це відповідні органи державної влади та має відмітку в паспорті громадянина України) - прізвище, ім'я та (за наявності) по батькові, номер і серія паспорта громадянина України;

для юридичної особи (резидента та нерезидента) - найменування юридичної особи та податковий номер;

2) за адресою об'єкта нерухомого майна/місцезнаходженням земельної ділянки- назва адміністративно-територіальної одиниці (Автономна Республіка Крим, область, м. Київ, м. Севастополь), району, населеного пункту або селищної, сільської ради.

3) за кадастровим номером земельної ділянки;

4) за номером запису.

Під час проведення державної реєстрації прав державний реєстратор додатково здійснює пошук інших заяв про державну реєстрацію прав та їх обтяжень на те саме майно та рішень судів про заборону вчинення дій, пов'язаних з державною реєстрацією таких прав, у базі даних про реєстрацію заяв і запитів.

Позивачем при здійсненні реєстраційних дій було порушено наведені норми законодавства, зокрема державними реєстраторами КП Лазарівської сільської ради з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, бізнесу та громадських формувань: не здійснено пошуку заяв у базі даних Державного реєстру прав для встановлення черговості їх розгляду, не здійснено пошуків відомостей у Державному реєстрі прав для встановлення підстав для зупинення розгляду заяв, відмов та прийняття відповідних рішень за результатами розгляду заяв, не здійснено пошуків у базі даних заяв, не здійснено пошуків відомостей за ідентифікаторами пошуку у Державному реєстрі прав, не сформовано витяги. Вказані порушення зафіксовані у акті від 02.04.2018, (а. с. 209-215) та довідці від 03.05.2018 (а. с. 198-205), а також підтверджені дослідженими безпосередньо у судовому засіданні скріншотами відомостей з Державного реєстру прав (а. с. 132-152).

Разом з тим, суд погоджується із доводами позивача про протиправність проведення відповідачем перевірки за період до набрання чинності статті 37-1 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та Порядку № 990.

Відповідно до частини четвертої статті 37-1 Закону № 1952-IV Кабінетом Міністрів України розроблено Порядок здійснення контролю у сфері державної реєстрації, затверджений постановою від 21 грудня 2016 року № 990, який набув чинності 30 грудня 2016 року та, зокрема, безпосередньо визначає процедуру здійснення Мін'юстом відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

На цій підставі, суд приходить до висновку про те, що повноваження зі здійснення контролю у сфері державної реєстрації прав відповідно до статті 37-1 Закону № 1952-IV та Порядку № 990 Міністерство юстиції України отримало з 02 листопада 2016 року, а порядок реалізації таких повноважень визначено лише з 30 грудня 2016 року. Тобто, повноваження Мін'юсту щодо здійснення контролю у сфері державної реєстрації прав було обмежено проведенням моніторингу та призначенням камеральних перевірок реєстраційних дій, вчинених суб'єктами державної реєстрації прав та державними реєстраторами, до набрання чинності статті 37-1 Закону № 1952-IV та Порядку № 990.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, перевірці підлягали реєстраційні дії, вчиненні державними реєстраторами КП Лазарівської сільської ради з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, бізнесу та громадських формувань як до набрання чинності статтею 37-1 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та Порядку № 990 так і після. Міністерством юстиції України під час проведення перевірки не було застосовано положень Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень у редакції, чинній на момент вчинення позивачем реєстраційних дій, а оскаржувані накази містять посилання саме на статтю 37-1 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та Порядок № 990.

Відповідно до статті 58 Конституції України, Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

Таким чином, за загальним правилом норма права діє стосовно фактів і відносин, які виникли після набрання чинності цією нормою. Тобто до події, факту застосовується закон (інший нормативно-правовий акт), під час дії якого вони настали або мали місце.

Даний висновок узгоджується з правовою позицією, висловленою Верховним Судом України у постанові від 23 квітня 2014 року у справі № 6-26цс14 та Верховним Судом у постанові від 03 травня 2018 року у справі № 904/7981/17.

Таким чином, суд погоджується з доводами позивача про те, що положення статті 37-1 Закону № 1952-IV (набула чинності 02 листопада 2016 року) та Порядку № 990 (набув чинності з 30 грудня 2016 року) не можуть застосовуватись до дій (правовідносин), що здійснені до набрання ними чинності, адже закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Даний висновок узгоджується з правовою позицією, висловленою Верховним Судом у постанові від 19 червня 2018 року у справі № 826/12868/17.

За таких обставин, суд дійшов до висновку про те, що перевірка відповідачем реєстраційних дії, вчинених державними реєстраторами КП Лазарівської сільської ради з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, бізнесу та громадських формувань до набрання чинності статтею 37-1 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та Порядку № 990, тобто до 30.12.2016 є незаконною. Отже, порушення, встановлені відповідачем при здійсненні позивачем реєстраційних дій за заявами № 19971213 від 09.12.2016, № 20011824 від 12.12.2016, № 19988255 від 09.12.2016, № 20005078 від 12.12.2016, № 20009524 від 12.12.2016, № 20010308 від 12.12.2016, № 20011000 від 12.12.2016, № 20012345 від 12.12.2016, № 20012833 від 12.12.2016, № 200133352 від 12.12.2016, № 20013848 від 12.12.2016, № 20014387 від 12.12.2016, № 20014822 від 12.12.2016, № 20015900 від 12.12.2016, № 20064294 від 14.12.2016, № 20065055 від 14.12.2016, № 20066071 від 14.12.2016, № 20069789 від 14.12.2016, № 20086827 від 15.12.2016, № 20089458 від 15.12.2016, № 20093521 від 15.12.2016, № 20094393 від 15.12.2016, № 20095887 від 15.12.2016, № 20096422 від 15.12.2016, № 20077967 від 14.12.2016, № 20079035 від 14.12.2016, № 20081389 від 14.12.2016, № 20081924 від 14.12.2016, № 20082338 від 14.12.2016, № 20082673 від 14.12.2016, № 20086827 від 15.12.2016, № 20101782 від 15.12.2016, № 20075374 від 14.12.2016 (а. с. 132 - 144) не можуть бути підставою для прийняття відповідачем оскаржуваних наказів.

Разом з тим, на підставі досліджених безпосередньо у судовому засіданні доказів судом встановлено, що відповідачем при проведенні перевірки було встановлено численні порушення вимог порядку державної реєстрації державними реєстраторами КП Лазарівської сільської ради з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, бізнесу та громадських формувань за заявами поданими після набрання чинності статтею 37-1 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та Порядку № 990. Вказані порушення носять системний характер та їх чисельність значно перевищує кількість порушень за заявами, поданими до 30.12.2016 та становить 66 заяв, зокрема: № 21595846, 22126519, 22127866, 22128624, 22129332, 22129929, 22134429, 22134505, 22134576, 22134701, 20445254, 20445423, 20445612, 20447026, 20850726, 21379876, 21602484, 21163914, 21414134, 20901797, 21414134, 22274825, 21679798, 21060490, 21061791, 21065605, 22906289, 22893992, 22894431, 21548376, 23068068, 22377580, 22635766, 21187320, 22830448, 22890467, 22893992, 22894431, 22902174, 22902398, 22903420, 22905218, 22905494, 22906018, 22906289, 23062382, 22843590, 22843825, 22918482, 22919076, 22919592, 22920335, 26108864, 26055850, 24266432, 24343160, 23953934, 24362211, 23019562, 23019107, 23019992, 23020469, 23068068, 23038081, 21675493, 21379876.

Відповідно до статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

У відповідності до частини першої та другої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії, чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на зазначене вище, та на велику кількість допущених позивачем порушень при здійсненні реєстраційних дій за заявами поданими після набрання чинності статтею 37-1 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та Порядку № 990, та на їх системний характер, а також на дотримання відповідачем при здійсненні перевірки порядку та строків передбачених законодавством, суд приходить до висновку про правомірність наказів МЮУ від 11.05.2018 № 1495/5 Про тимчасове блокування доступу державних реєстраторів КП Лазарівської сільської ради з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, бізнесу та громадських формувань до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та від 11.06.2018 № 1793/5 Про скасування акредитації суб'єкта державної реєстрації - КП Лазарівської сільської ради з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, бізнесу та громадських формувань .

Відповідно до статті 139 КАС України судові витрати стягненню не підлягають.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову комунального підприємства Лазарівської сільської ради з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, бізнесу та громадських формувань до Міністерства юстиції України, Державного підприємства "Національні інформаційні системи" про визнання протиправними та скасування наказів від 11 травня 2018 року № 1495/5 "Про тимчасове блокування доступу державних реєстраторів комунального підприємства Лазарівської сільської ради з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, бізнесу та громадських формувань до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно", від 11 червня 2018 року № 1793/5 "Про скасування акредитації суб'єкта державної реєстрації - комунального підприємства Лазарівської сільської ради з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, бізнесу та громадських формувань" та зобов'язання розблокувати доступ до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 12 листопада 2018 року.

Головуючий суддя Баранюк А.З.

копія вірна

Суддя Баранюк А.З.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.11.2018
Оприлюднено13.11.2018
Номер документу77759860
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1940/1310/18

Ухвала від 16.07.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

Рішення від 05.11.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

Ухвала від 16.07.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні