ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 листопада 2018 рокуЛьвів№ 857/967/18
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого-судді Курильця А.Р.,
суддів Качмара В.Я., Мікули О.І.,
з участю секретаря Федчук М.Р.,
розглянувши в відкритому судовому засіданні в м.Львові апеляційну скаргу виконавчого комітету Луцької міської ради на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 03 серпня 2018 року у справі за позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до виконавчого комітету Луцької міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Комунальне підприємство "Луцькреклама", Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Гарант" про визнання протиправним та скасування рішення,-
суддя в 1-й інстанції Костюкевич С.Ф.,
час ухвалення рішення - 03.08.2018 року, 11:14 год.,
місце ухвалення рішення - м.Луцьк,
дата складання повного тексту рішення - 08.08.2018 року,
в с т а н о в и в :
ФОП ОСОБА_1 звернулася в суд з адміністративним позовом до виконавчого комітету Луцької міської ради, треті особи КП"Луцькреклама", Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Гарант" про визнання протиправним та скасування рішення.
Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 03 серпня 2018 року позов задоволено.
Не погоджуючись з таким рішенням, виконавчий комітет Луцької міської ради подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповне з'ясування обставин справи та невідповідність висновків суду фактичним обставинам справи, просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове про відмову в задоволенні позову.
Вимоги апеляційної скарги обґрунтовує тим, що оскаржуване рішення винесене правомірно, оскільки позивачем порушено порядок розміщення вивісок, а саме відсутній паспорт вивіски "ІНФОРМАЦІЯ_1" на фасаді будинку в АДРЕСА_1 передбачений рішенням Луцької міської ради від 25.05.2016 року №9/9 "Про Порядок розміщення вивісок у місті Луцьку". Наголошує, що судом першої інстанції в рішенні суду неточно сформульовано показання свідків. Крім того, незрозумілою є правова природа проектних пропозицій позивача, погоджених управлінням містобудування та архітектуриёоскільки на 25.10.2012 року не було встановлено обов'язку отримання паспортів для вивісок і не було затверджено форм цих паспортів.
Згідно ч.4 ст.229 КАС України, фіксування процесу не здійснювалося оскільки всі учасники справи в судове засідання не з'явилися, при цьому були повідомлені належним чином, про що сіфідчать наявні в матеріалах справи розписки про одержання поштового відправлення та повернуті поштові відправлення, які не вручені адресату з незалежних від суду причин.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників справи, перевіривши матеріали справи та апеляційну скаргу в межах наведених у ній доводів, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення виходячи з наступного.
Судом встановлено, що 18.12.2017 року інспекторами відділу контролю за розміщенням зовнішньої реклами в м. Луцьку КП "Луцькреклама" було складено акт виявлення порушення порядку розміщення вивісок в місті Луцьку №206. Даний актом засвідчено факт відсутності паспорта вивіски "ІНФОРМАЦІЯ_1" на фасаді будинку в АДРЕСА_1.
Рішенням виконавчого комітету Луцької міської ради №312-1 від 18.05.2018 року зобов'язано ФОП ОСОБА_1 провести демонтаж вивіски розміром 0,6 на 1,2 м., розмішеної без паспорту вивіски на АДРЕСА_1 протягом 14 днів з дати ухвалення рішення. Комунальному підприємству "Луцькреклама" у разі невиконання ФОП ОСОБА_1 п. 1 даного рішення, провести демонтаж вказаної вивіски за адресою: АДРЕСА_1. Витрати, пов'язані з демонтажем вивіски, покласти на ФОП ОСОБА_1
Відповідно до п. 4.31 Правил благоустрою міста Луцька, затверджених рішенням Луцької міської у ради від 29.07.2009 року №44/2 власники (балансоутримувачі) малих архітектурних форм зобов'язані здійснити благоустрій згідно з Паспортом прив'язки/генпланом розміщення малої архітектурної форми, який розробляється суб'єктом благоустрою на вимогу департаменту містобудування Луцької міської ради.
Згідно ч. 2 ст. 21 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" мала архітектурна форма - це елемент декоративного чи іншого оснащення об'єкта благоустрою. До малих архітектурних форм належать інформаційні стенди, дошки, вивіски. Розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до цього Закону за рішенням власника об'єкта благоустрою з дотриманням вимог законодавства, державних стандартів, норм і правил.
Вивіска - елемент оформлення фасаду, що містить інформацію про зареєстроване найменування суб'єкта господарювання, включаючи герби, емблеми, знаки для товарів та послуг, який займає це приміщення (будівлю). До вказаної інформації належать також дані про час роботи, повне найменування суб'єкта господарювання, а також профіль діяльності, якщо це не випливає з назви, (п.2.1 Порядку розміщення вивісок у місті Луцьку затвердженого рішенням Луцької міської ради від 25.05.2016 року №9/9).
Паспорт вивіски виготовляється суб'єктом господарюванням самостійно. Паспорт вивіски обов'язково повинен містити: фотофіксацію місця, на якому планується розташування вивіски, розміром 10x15 см, візуалізацію вивіски на фасаді будинку (споруди), ескіз вивіски з основними розмірами, кресленнями вузлів кріплення, відомостями про використовувані для виготовлення вивіски матеріали, деталі шрифтів, логотипів, зображувальних елементів. На ескізі має бути вказана інформація та зображення, які планується розмістити на вивісці, включаючи логотипи, емблеми, герби тощо. На проектних матеріалах обов'язково зазначається: найменування суб'єкта господарювання, найменування проектної організації або прізвище, ім'я, по батькові автора проекту, дата виконання проекту (п. 5,1 Л Порядку розміщення вивісок у місті Луцьку, затвердженого рішенням Луцької міської ради від 25.05.2016 р. N 9/9).
Паспорт вивіски погоджується з: - Управлінням містобудування та архітектури Луцької міської ради; уповноваженим органом охорони культурної спадщини згідно із Законом України "Про охорону культурної спадщини" (у разі необхідності) (п.5.1.2 Порядку розміщення вивісок у місті Луцьку, затвердженого рішенням Луцької міської ради від 25.05.2016 року №9/9).
Відповідно до ч. 1 ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території. Це положення також міститься і в ст. 144 Конституції України.
В судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_1 на праві приватної власності належить магазин "ІНФОРМАЦІЯ_2" (приміщення 50-1; 50-2:50-3), загальною площею 123,4 кв.м в АДРЕСА_1 на підставі свідоцтва про право власності від 12.02.2008 року.
Суд першої інстанції вірно встановив, що ФОП ОСОБА_1 отримала у встановленому порядку паспорт оздоблення фасаду та влаштування вивісок приміщення магазину "ІНФОРМАЦІЯ_2", порізка скла по АДРЕСА_1, який було погоджено з управлінням містобудування та архітектури 25.10.2012 року.
Як вбачається з листа від 23.07.2018 року за №20-13/385 в.о. начальника управління містобудування та архітектури Луцької міської ради вбачається, що відповідно до зведеної номенклатури строк зберігання справ з індексом 20-8 становить 5 років, тому в даному управлінні відсутні документи, що стосуються погодження вивісок приміщення магазину "ІНФОРМАЦІЯ_2" та порізки скла по АДРЕСА_1 за 2012 рік.
Відповідач як на підставу правомірності прийняття оскаржуваного рішення посилається на Порядок розміщення вивісок у місті Луцьку, затверджений рішенням Луцької міської ради від 25.05.2016 року №9/9, проте даний Порядок не підлягає застосуванню у спірних правовідносинах, оскільки прийнятий в 2016 році, а паспорт позивача погоджений ще у 2012 році, ніким не скасований та у ньому не вказано про термін його дії, тому є безстроковим.
У зв'язку з тим, що правовідносини з погодження Паспорту оздоблення фасаду магазину "ІНФОРМАЦІЯ_2" та вивіски в 2012 році не регулювались Порядком розміщення вивісок у місті Луцьку, затвердженого рішенням Луцької міської ради від 25.05.2016 року №9/9, тому відповідачем не міг застосовуватись вказаний порядок до спірних правовідносин з розміщення вказаної вивіски з огляду на наступне.
Згідно зі статті 6 Конституції України, органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією межах та відповідно до законів України. Органи державної влади, їх посадові особи відповідно до статті 19 Конституції зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 58 Конституції визначено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи. Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення. Суть зворотної дії нормативно-правових актів у часі полягає в тому, що їх юридична обов'язковість поширюється на правовідносини, які виникли до набрання цими нормативно-правовими актами чинності.
У рішенні Конституційного Суду України від 09.02.1999 року №1-рп/99 (справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів) зазначено, що дію нормативно правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з втратою ним чинності, тобто до події, факту - застосовується той закон або інший нормативно правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що порядок розміщення вивісок у місті Луцьку, затверджений рішенням Луцької міської ради від 25.05.2016 року №9/9 не має зворотної дії в часі, тому ФОП ОСОБА_1 правомірно було розміщено вивіску "ІНФОРМАЦІЯ_1" на фасаді будинку в м. Луцьку по АДРЕСА_1.
Крім того, вірними є висновки суду першої інстанції, що у вказаному Порядку розміщення вивісок у місті Луцьку, затвердженого рішенням Луцької міської ради від 25.05.2016 року №9/9, не вказано жодним чином, що видані до його прийняття паспорти втрачають свою дію чи зобов'язано власників та користувачів приміщень привести погоджені раніше вивіски у відповідність до вимог вказаного рішення.
Колегія суддів відхиляє покликання апелянта щодо того, що незрозумілою є правова природа проектних пропозицій позивача, погоджених управлінням містобудування та архітектури, ёоскільки на 25.10.2012 року не було встановлено обов'язку отримання паспортів для вивісок і не було затверджено форм цих паспортів, оскільки дійсність даного документу підтверджена в судовому засіданні і видання його підтверджене свідком ОСОБА_3
Колегія суддів не погоджується з висновками апелянта, що показання свідків, отриманих під час судового засідання не відповідають реальному стану речей, та зазначає, що отримання ФОП ОСОБА_1 паспорту оздоблення фасаду та влаштування вивісок приміщення магазину "ІНФОРМАЦІЯ_2", порізка скла по АДРЕСА_1, свідчить про існування вивіски з 2012 року.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З огляду на викладене колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції правильно встановив фактичні обставини справи та надав їм належну правову оцінку, доводами апеляційної скарги висновки, викладені в судовому рішенні не спростовуються і підстав для його скасування немає.
Враховуючи вищевикладене, апеляційну скаргу виконавчого комітету Луцької міської ради слід залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.
Керуючись ст.ст. 308,315,316,321,322,325,328,329 КАС України, суд, -
п о с т а н о в и в :
Апеляційну скаргу виконавчого комітету Луцької міської ради залишити без задоволення, а рішення Волинського окружного адміністративного суду від 03 серпня 2018 року у справі № 803/988/18 - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.
Головуючий суддя А. Р. Курилець судді В. Я. Качмар О. І. Мікула Повне судове рішення складено 12 листопада 2018 року.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2018 |
Оприлюднено | 13.11.2018 |
Номер документу | 77762452 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні