ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
13 листопада 2018 р. м. Чернівці Справа № 824/999/18-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Боднарюка О.В.,
за участю:
секретаря судового засідання Антонюка О.В.,
представника позивача Спіжавки Т.Г.,
представників відповідача Щвець О.І.,
представник третьої особи не з'явився,
розглянувши у підготовчому засіданні справу за позовом Фермерського господарства "Агро Землі України" до Державної фіскальної служби України, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Товариства з обмеженою відповідальністю "Суффле Агро Україна", про визнання протиправним та скасування рішення, про зобов'язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
Фермерське господарство "Агро Землі України" (далі - позивач), звернувся в суд з позовом до Державної фіскальної служби України, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Товариства з обмеженою відповідальністю "Суффле Агро Україна", в якому просив:
- визнати протиправним та скасувати рішення № 899977/38541257 від 31.08.2018 року комісії Державної Фіскальної Служби України щодо відмови у реєстрації податкової накладної ФГ "Агро Землі України" № 1 від 08.11.2017 року зареєстрована в ЄРПН за № 9252927944.
- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну № 1 від 08.11.2017р., зареєстрована в ЄРПН за № 9252927944 подану ФГ "Агро Землі України;
- стягнути судові витрати на користь позивача;
До початку судового засідання представником відповідача подано відзив на адміністративний позов, в якому окрім іншого відповідач звертає увагу суду на те, що позивачем скарга на рішення Комісії ГУ ДФС у Чернівецькій області про відмову у реєстрації податкової накладної №899977/38541257 від 31.08.2018 року не подавалась. Разом з тим позовні вимоги до ДФС України є похідними від вимог, які б мали ставитись до Головного управління ДФС у Чернівецькій області, комісією якого було прийняте оскаржуване рішення від 31.08.2018 року.
Враховуючи наведе вище, в підготовчому засідання судом поставлено на обговорення питання про залучення до участі у справі в якості другого відповідача (співвідповідача) -Головне управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області.
Представник позивача не заперечував щодо залучення до участі у справі в якості другого відповідача (співвідповідача) - ГУ ДФС у Чернівецькій області.
Представник відповідача вважав за доцільне залучити до участі у справі в якості другого відповідача (співвідповідача) ГУ ДФС у Чернівецькій області, в якого знаходяться документи, які стали підставою для прийняття спірного рішення.
Представник третьої особи в судове засідання не з'явився, про причини неявки не повідомив хоча належним чином був повідомлений про дату час та місце судового засідання.
Відповідно до частини 1 статті 205 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Заслухавши учасників справи, дослідивши матеріали справи суд зазначає наступне.
Пунктами 18-20 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок) передбачено, що письмові пояснення та копії документів, податні платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (у даному випадку - Комісія ГУ ДФС у Чернівецькій області), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації).
Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
У відповідності до п.п.14.1.60 п.14.1 статті 14 Податкового кодексу України, Єдиний реєстр податкових накладних (Реєстр) - це реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
З урахуванням викладеного суд вважає, що суб'єктний склад осіб, які є учасниками спірних правовідносин у справах про оскарження протиправної відмови у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових має складатись з:
Головного управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області - в частині оскарження рішення Комісії, яка прийняла рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, а Державна фіскальна служба України в частині зобов'язання зареєструвати податкову накладу в Єдиному реєстрі податкових накладних у випадку визнання протиправними та скасування рішення Комісії ГУ ДФС у Чернівецькій області про відмову у реєстрації податкової накладної.
Таким чином, позовні вимоги до ДФС України є похідними від вимог до Головного управління ДФС у Чернівецькій області, комісією якого було прийнято оскаржуване рішення №899977/38541257 від 31.08.2018 року, оскільки скасування цього рішення є самостійною підставою для реєстрації відповідної податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п.28 Порядку.
Пунктом 9 частини першої статті 4 КАС України визначено, що відповідач це суб'єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.
Згідно положень статті 46 КАС України сторонами в адміністративному процесі є позивач та відповідач. Відповідачем в адміністративній справі є суб'єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Відповідно до частини 3 статті 48 КАС України, якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.
Відповідно до частини 4-6 статті 48 КАС України, якщо позивач не згоден на заміну відповідача іншою особою, суд може залучити цю особу як другого відповідача. У разі відмови у задоволенні позову до такого відповідача понесені позивачем витрати відносяться на рахунок держави.
Під час вирішення питання про залучення співвідповідача чи заміну належного відповідача суд враховує, зокрема, чи знав або чи міг знати позивач до подання позову у справі про підставу для залучення такого співвідповідача чи заміну неналежного відповідача.
Після заміни сторони, залучення другого відповідача розгляд адміністративної справи починається спочатку.
Таким чином, з метою забезпечення всебічного та об'єктивного розгляду адміністративної справи та з'ясування обставин, що мають значення для вирішення справи, суд вважає за необхідним залучити в якості другого відповідача (співвідповідача) - Головне управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області.
На підставі наведеного та керуючись статтями 241, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
У Х В А Л И В:
Залучити в якості другого відповідача (співвідповідача) до участі у справі - Головне управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області.
Згідно статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).
У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України ухвали суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку окремо від рішення суду повністю або частково. Апеляційна скарга на ухвалу подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом п'ятнадцяти днів з дня її проголошення (складання).
Ухвалу в повному обсязі складено 14 листопада 2018 р.
Суддя Боднарюк О.В.
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.11.2018 |
Оприлюднено | 15.11.2018 |
Номер документу | 77822032 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Гончарова І.А.
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Боднарюк Олег Васильович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Боднарюк Олег Васильович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Боднарюк Олег Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні