Рішення
від 15.11.2018 по справі 160/8511/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 листопада 2018 року Справа № 160/8511/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіЛозицької І.О. за участі секретаря судового засіданняЧерніженко К.Е. за участі: представника позивача представника позивача свідка представника відповідача ОСОБА_3 ОСОБА_4 ОСОБА_5 Гурського В.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_7 до Новомосковської районної виборчої комісії Дніпропетровської області про визнання протиправною бездіяльності та встановлення факту одноразового грубого порушення Конституції України та Закону України Про місцеві вибори

ВСТАНОВИВ:

13 листопада 2018 року о 15 год. 48 хв. ОСОБА_7 звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Новомосковської районної виборчої комісії Дніпропетровської області, в якій просить:

- визнати протиправною бездіяльність Новомосковської районної виборчої комісії Дніпропетровської області щодо не утворення Черкаської селищної виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області та не формування її складу в зв'язку з призначенням перших місцевих виборів 23 грудня 2018 року;

- встановити факт одноразового грубого порушення Новомосковською районною виборчою комісією Дніпропетровської області Конституції України та Закону України Про місцеві вибори , яке полягає у протиправній бездіяльності щодо не утворення Черкаської селищної виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області та не формування її складу в зв'язку з призначенням перших місцевих виборів 23 грудня 2018 року;

- вирішити питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених Кодексом адміністративного судочинства України.

В обґрунтування позову позивач посилається на бездіяльність Новомосковської районної виборчої комісії Дніпропетровської області щодо не утворення Черкаської селищної виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області та не формування її складу у зв'язку з призначенням перших місцевих виборів, чим відповідач допустив протиправну бездіяльність щодо виконання вимог статей 19 та 38 Конституції України та статті 22 Закону України Про місцеві вибори , чим безпосередньо порушив виборчі права позивача, зокрема, право вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13.11.2018 р. відкрито провадження у даній справі, призначено справу до підготовчого засідання на 14.11.2018 р. о 14 год. 00 хв.

14.11.2018 року було оголошено перерву у підготовчому засіданні на 15.11.2018 року о 09:00 год.

У судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали, просили позовну заяву задовольнити в повному обсязі, посилаючись на доводи, викладені в позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував, надав суду відзив, при цьому заперечуючи проти позовної заяви зазначив, що Законом України Про місцеві вибори та зокрема частиною 6 статті 22 цього Закону не надано повноважень районній територіальній виборчій комісії утворювати селищні територіальні виборчі комісії. Адже територіальні виборчі комісії є постійно діючим органом.

Крім того, за поясненнями відповідача, згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Черкаська селищна виборча комісія Новомосковського району Дніпропетровської області (51272, Дніпропетровська обл., Новомосковський район, селище міського типу Черкаське, вулиця Лісна, Гарнізонний будинок офіцерів, код ЄДРПОУ - 33919507) була створена Черкаською селищною радою 31.01.2006 року і на даний час не перебуває в процесі припинення.

Таким чином, відповідач вважає, що позовна вимога позивача про визнання протиправною бездіяльності Новомосковської районної виборчої комісії Дніпропетровської області щодо не утворення Черкаської селищної виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області прямо суперечить частині 6 статті 22 Закону України Про місцеві вибори , частині 2 статті 19 Конституції України та задоволенню не підлягає.

З приводу позовної вимоги про визнання протиправною бездіяльності Новомосковської районної виборчої комісії Дніпропетровської області щодо не формування складу Черкаської селищної виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області відповідач послався на положення частини 6 статті 22 Закону України Про місцеві вибори та зазначив, що подання до складу Черкаської селищної виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області можуть вносити відповідні Новомосковські районі організації політичних партій, а виборці не мають права на формування складу цієї комісії.

Також відповідач вважає, що у спірних правовідносинах частина 2 статті 273 КАС України є спеціальною нормою, а частина 1 статті 12 Закону Про місцеві вибори - загальною нормою, у зв'язку з чим, підлягає застосуванню саме частина 2 статті 273 КАС України, та виборчі права громадян порушені не були.

У своєму відзиві на позов відповідач зазначив і про причини, що сприяли складенню спірної ситуації, які він пов'язав з виконанням ухвали Окружного адміністративного суду міста Києва від 2 листопада 2018 року у справі №640/18007/18 про забезпечення адміністративного позову, якою в указаній справі до вирішення спору по суті вжито заходів забезпечення адміністративного позову, та зупинена дія рішень окремих місцевих рад, територіальні громади яких увійшли до складу 34 об'єднаних територіальних громадах, в яких Центральна виборча комісія постановою від 12 жовтня 2018 року № 156 призначила місцеві вибори, в тому числі рішення Черкаської селищної ради Новомосковського району Дніпропетровської області від 22 грудня 2017 року № 02-20/VII Про добровільне об'єднання територіальних громад .

З огляду на зазначене вище, відповідач вважає, що у нього взагалі відсутня будь-яка протиправна бездіяльність, та комісія належним чином виконує свої повноваження.

Заслухавши пояснення представників позивача, представника відповідача та свідка, дослідивши матеріали, справи, з'ясувавши всі фактичні обставини на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини справи.

Згідно Додатку 3 до постанови Центральної виборчої комісії від 12 жовтня 2018 року № 156 Перелік об'єднаних територіальних громад, утворених у межах Дніпропетровської області, у яких призначаються перші місцеві вибори 23 грудня 2018 року вибори відбудуться в межах Черкаської селищної об'єднаної територіальної громади до Черкаської селищної ради Новомосковського району Дніпропетровської області та на посаду Черкаського селищного голови Новомосковського району Дніпропетровської області.

Як встановлено в судовому засіданні та підтверджено матеріалами справи, ОСОБА_7 є громадянином України та зареєстрований за адресою: АДРЕСА_2, отже, позивач є виборцем на місцевих виборах до Черкаської селищної ради Новомосковського району Дніпропетровської області та на посаду Черкаського селищного голови Новомосковського району Дніпропетровської області 23 грудня 2018 року.

Пункт 1 частини першої статті 93 Закону України Про місцеві вибори передбачає, що перші місцеві вибори проводяться в порядку і строки, встановлені цим Законом, при цьому, територіальна виборча комісія утворюється у разі призначення перших виборів депутатів місцевої ради, сільського, селищного, міського голови в порядку, встановленому цим Законом.

Відповідно до частин 1, 6, 14, 15, 16 статті 22 Закону України Про місцеві вибори , склад територіальних виборчих комісій формується за поданнями зареєстрованих у встановленому законом порядку місцевих організацій партій з урахуванням обмежень, встановлених частиною другою статті 12 цього Закону, у кількості не менше 9 і не більше 18 осіб.

Районні територіальні виборчі комісії формують склад міських (крім міст, зазначених у частинах четвертій, п'ятій та восьмій цієї статті), сільських, селищних територіальних виборчих комісій у відповідному районі не пізніш як за 42 дні до дня виборів. Подання до складу відповідних територіальних виборчих комісій можуть вносити районні організації політичних партій, зазначених у частині другій цієї статті. Такі подання вносяться не пізніш як за 45 днів до дня виборів.

Виборчі комісії, зазначені у частинах четвертій - дев'ятій цієї статті, одночасно з формуванням складу територіальної виборчої комісії призначають голову, заступника голови, секретаря такої виборчої комісії.

Голова, заступник голови та секретар територіальної виборчої комісії мають призначатися від різних суб'єктів подання, визначених частиною другою цієї статті.

Рішення про формування складу територіальної виборчої комісії оприлюднюється виборчою комісією, яка сформувала склад територіальної виборчої комісії, у відповідних місцевих друкованих засобах масової інформації або в інший визначений нею спосіб не пізніше наступного дня після дня прийняття такого рішення. Рішення про зміни у складі територіальної виборчої комісії оприлюднюється у порядку та у строки, встановлені цією частиною, однак не пізніше останнього дня перед днем голосування.

19 жовтня 2018 року постановою Центральної виборчої комісії № 163 Про Календарний план основних організаційних заходів з підготовки та проведення перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 23 грудня 2018 року, було встановлено в строк до 10 листопада 2018 року включно, створити Черкаську селищну виборчу комісію Новомосковського району Дніпропетровської області.

Як встановлено в судовому засіданні та підтверджується актом, який міститися в матеріалах справи, 10 листопада 2018 року в останній день формування Черкаської селищної виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області, станом на 17 год. 42 хв. за адресою: Новомосковської районної виборчої комісії Дніпропетровської області (51200, Дніпропетровська обл., місто Новомосковськ, вул. Шевченко, 7) був відсутній весь керівний склад комісії, а саме: Голова комісії ОСОБА_8, заступник Голови ОСОБА_9 та секретар комісії ОСОБА_10., а також, інші 8 членів комісії. Біля приміщення комісії були присутні лише 7 (сім) членів комісії з 18- ти, жодного повідомлення про проведення засідання присутні члени комісії не отримували, приміщення комісії було зачинено.

Позивач надав суду свої письмові пояснення по суті заявлених позовних вимог, відповідно до яких, з посиланнями на положення ст. 20 Закону України Про місцеві вибори , пункти 1.1, 1.12, 1.13, 1.19 Порядку організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів, зазначив, що кожна виборча комісія самостійно визначає порядок та режим своєї роботи в межах, встановлених нормами виборчого законодавства.

За поясненнями позивача, на даний час відповідачем вказаний на двері приміщення Малий зал , графік його роботи. Водночас присутнім 10 листопада 2018 року членом Новомосковської районної виборчої комісії Дніпропетровської області ОСОБА_11, який також підписав акт про виявлення порушення Закону України Про місцеві вибори від 10 листопада 2018 року, підтверджено, що йому не було відомо про встановлений режим роботи цієї комісії. Зазначеним актом засвідчені виявлені факти порушень вимог чинного законодавства України, що підтверджено особистими підписами осіб, які його склали. Цей акт не є актом комісії у розумінні ст. 27 Закону України Про місцеві вибори та до нього не застосовуються вимоги щодо необхідності його реєстрації.

З приводу виявлених порушень делегована група депутатів смт. Черкаське та смт. Гвардійське звернулися до Центральної виборчої комісії із заявою про допущення Новомосковською районною виборчою комісією Дніпропетровської області 10 листопада 2018 року порушення виборчих прав місцевих організацій партій та виборців внаслідок невиконання своїх прямих обов'язків щодо утворення Черкаської селищної виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області, та проханням відреагувати на ситуацію, яка склалася.

Крім того, посилаючись на положення ч. 2, ч. 5 ст. 27 Закону України Про місцеві вибори та п. 2.4, 3.4 Порядку організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів, позивач повідомив про те, що всі спроби зв'язатися по телефону з головою комісії ОСОБА_8, заступником голови ОСОБА_9 та секретарем комісії ОСОБА_10 були безрезультатними. Це підтвердили і члени Новомосковської районної виборчої комісії Дніпропетровської області ОСОБА_11 та ОСОБА_12, які також підписали зазначений вище акт про виявлення порушення Закону України Про місцеві вибори від 10 листопада 2018 року, письмові пояснення яких з цього приводу містяться в матеріалах справи.

За твердженнями позивача, в результаті допущеної відповідачем протиправної бездіяльності Черкаська селищна комісія Новомосковського району Дніпропетровської області ані до 10 листопада 2018 року включно, ані на цей час не утворена. Тим самим позивач вважає, що виборчий процес на території Черкаської селищної об'єднаної територіальної громади (Черкаська ОТГ) може взагалі бути зірваний та не відбутися, що позбавить позивача, як виборця на цих місцевих виборах, реалізувати своє виборче право вільно обирати і бути обраними.

Допитаний в судовому засіданні в якості свідка громадянин України ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_2, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_3, який також є виборцем на цих місцевих виборах та був присутнім 10 листопада 2018 року біля приміщення Новомосковської районної виборчої комісії Дніпропетровської області, підписав акт про виявлення порушення Закону України Про місцеві вибори від 10 листопада 2018 року, звернувся до начальника Новомосковського відділення поліції Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області з заявою про вчинення кримінального правопорушення та проханням притягнути до відповідальності голову комісії ОСОБА_8, яка не призначає засідання комісії з метою утворення Черкаської селищної виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області, чим порушує його права як виборця та своїми діями зриває виборчий процес. На підтвердження своїх тверджень надав суду копію протоколу про прийняття заяви про вчинене кримінальне правопорушення або таке, що готується від 10 листопада 2018 року.

Частина перша статті 38 Конституції України регламентує, що громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Народне волевиявлення здійснюється через вибори, референдум та інші форми безпосередньої демократії (стаття 69 Конституції України).

Відповідно до вимог Конституції України (стаття 92, стаття 19) проведення виборів в Україні визначається виключно законами України, а органи, які проводять вибори, мають діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною першою статті 20 Закону України Про місцеві вибори визначено, що виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.

Виборчі комісії зобов'язані діяти відповідно до Конституції України та законів України (частина третя статті 19 Закону України Про місцеві вибори .

Щодо посилання представника відповідача на неможливість утворення Черкаської селищної виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області та не формування її складу у зв'язку з призначенням перших місцевих виборів 23 грудня 2018 року у зв'язку з виконанням ухвали Окружного адміністративного суду міста Києва від 2 листопада 2018 року у справі № 640/18007/18 про забезпечення адміністративного позову, якою в указаній справі до вирішення спору по суті вжито заходів забезпечення адміністративного позову, та зупинена дія рішень окремих місцевих рад, територіальні громади яких увійшли до складу 34 об'єднаних територіальних громадах, в яких Центральна виборча комісія Постановою від 12 жовтня 2018 року № 156 призначила місцеві вибори, в тому числі, рішення Черкаської селищної ради Новомосковського району Дніпропетровської області від 22 грудня 2017 року № 02-20/VII Про добровільне об'єднання територіальних громад .

Суд зазначає, що відповідно до частини 4 статті 151 КАС України, якою зазначено, що заходи забезпечення позову, які застосовує суд, не можуть зупиняти, унеможливлювати або в інший спосіб порушувати безперервність процесу призначення, підготовки і проведення виборів.

Також суд зазначає, що вищевказаним рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 2 листопада 2018 року у справі № 640/18007/18 про забезпечення адміністративного позову, було зупинено дію рішень окремих місцевих рад, територіальні громади яких увійшли до складу 34 об'єднаних територіальних громад, проте, жодної заборони щодо вчинення дій щодо створення Черкаської селищної виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області та не формування її складу в зв'язку з призначенням перших місцевих виборів 23 грудня 2018 року з відповідного рішення не вбачається.

Щодо посилання представника відповідача на постанову Центральної виборчої комісії від 08.11.2018 року № 202, як на підставу не створення Черкаської селищної виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області та не формування її складу, суд також не погоджується з думкою представника відповідача у зв'язку з тим, що вказаною постановою, Центральна виборча комісія вважає за необхідне звернути увагу відповідних територіальних виборчих комісій в частині, що їх стосується.

У зв'язку з чим, суд дійшов висновку про необґрунтованість посилання представника відповідача на вищевказане рішення як на підставу не створення Черкаської селищної виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області та не формування її складу.

Крім того, щодо надісланих електродним листом на адресу суду доказів відповідача, а саме: копії рішення № 02-20/VII від 22.12.2017 року Про добровільне об'єднання територіальної громади та копії додатку до відповідного рішення, відповідні докази судом не беруться до уваги, у зв'язку з тим, що вони не стосуються предмету спору.

Відповідно до частини 5 ст. 77 КАС України, якщо учасник справи без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд вирішує справу на підставі наявних доказів.

Згідно статті 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмету доказування.

Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Враховуючи викладене, позовні вимоги ОСОБА_7 підлягають частковому задоволенню.

Отже, з метою повного та ефективного захисту прав, свобод та інтересів позивача, суд визнає протиправною бездіяльність Новомосковської районної виборчої комісії Дніпропетровської області щодо не утворення Черкаської селищної виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області та не формування її складу в зв'язку з призначенням перших місцевих виборів 23 грудня 2018 року.

Щодо позовних вимог про встановлення факту одноразового грубого порушення Новомосковською районною виборчою комісією Дніпропетровської області Конституції України та Закону України Про місцеві вибори , яке полягає у протиправній бездіяльності щодо не утворення Черкаської селищної виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області та не формування її складу в зв'язку з призначенням перших місцевих виборів 23 грудня 2018 року, суд зазначає наступне.

Визнання протиправною бездіяльності Новомосковської районної виборчої комісії Дніпропетровської області щодо не утворення Черкаської селищної виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області та не формування її складу в зв'язку з призначенням перших місцевих виборів 23 грудня 2018 року та встановлення факту одноразового грубого порушення Новомосковською районною виборчою комісією Дніпропетровської області Конституції України та Закону України Про місцеві вибори , яке полягає у протиправній бездіяльності щодо не утворення Черкаської селищної виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області та не формування її складу в зв'язку з призначенням перших місцевих виборів 23 грудня 2018 року, є фактично тотожними позовними вимогами.

Отже, суд вважає, що позивачем було обрано не належний спосіб захисту, заявляючи позовні вимоги про встановлення факту одноразового грубого порушення Новомосковською районною виборчою комісією Дніпропетровської області Конституції України та Закону України Про місцеві вибори , яке полягає у протиправній бездіяльності щодо не утворення Черкаської селищної виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області та не формування її складу в зв'язку з призначенням перших місцевих виборів 23 грудня 2018 року.

Суд також зазначає, що це не позбавляє права, позивача, звернутися із відповідною заявою до Центральної виборчої комісії.

У зв'язку з чим, суд приходить до висновку про відмову в задоволенні позовної вимоги про встановлення факту одноразового грубого порушення Новомосковською районною виборчою комісією Дніпропетровської області Конституції України та Закону України Про місцеві вибори , яке полягає у протиправній бездіяльності щодо не утворення Черкаської селищної виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області та не формування її складу в зв'язку з призначенням перших місцевих виборів 23 грудня 2018 року.

Так, згідно частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною першою статті 77 КАС України становлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Положеннями частини 1 статті 73 КАС України визначено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.

Частиною дев'ятою статті 273 КАС України передбачено, що суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Разом із тим, відповідно до частини 1 статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторона, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому, суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб'єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору (частина 3 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України).

При зверненні до суду з даним позовом судовий збір позивачем сплачено не було.

За визначенням статті 1 Закону України Про судовий збір судовий збір - це збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду. Судовий збір включається до складу судових витрат. Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України Про судовий збір , судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Підпунктом 1 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України Про судовий збір встановлено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою ставка судового збору складає 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Відповідно до абз. 2 ч. 3 ст. 6 Закону України Про судовий збір , у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Позовна заява містить дві позовні вимоги немайнового характеру, а відтак сума, яку повинен був сплатити позивач при зверненні до суду із цим позовом, складає 1409,60 грн. (704, 80 грн. х 2).

Тому суд дійшов висновку, що стягнення з позивача на користь Державного бюджету України підлягає судовий збір у розмірі 704,80 грн., та стягненню з відповідача - Новомосковської районної виборчої комісії Дніпропетровської області, на користь Державного бюджету України підлягає судовий збір у розмірі 704,80 грн.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 2, 9, 73, 76, 77, 139, 151 242, 243, 245, 246, 255, 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_7 до Новомосковської районної виборчої комісії Дніпропетровської області про визнання протиправною бездіяльності та встановлення факту одноразового грубого порушення Конституції України та Закону України Про місцеві вибори - задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Новомосковської районної виборчої комісії Дніпропетровської області щодо не утворення Черкаської селищної виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області та не формування її складу в зв'язку з призначенням перших місцевих виборів 23 грудня 2018 року.

У задоволенні адміністративного позову в іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути з ОСОБА_7 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1, адреса: 51270, АДРЕСА_1) на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 704,80 грн. (сімсот чотири гривні 80 коп.).

Стягнути з Новомосковської районної виборчої комісії Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 33919491, адреса: 51200, Дніпропетровська область, м. Новомосковськ, вул. Шевченко, 7 ) на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 704,80 грн. (сімсот чотири гривні 80 коп.).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 278 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.О. Лозицька

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.11.2018
Оприлюднено16.11.2018
Номер документу77852294
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/8511/18

Постанова від 19.11.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 17.11.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Рішення від 15.11.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

Ухвала від 14.11.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

Ухвала від 13.11.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні