Рішення
від 05.11.2018 по справі 1240/2695/18
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

6.2.1

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

05 листопада 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 1240/2695/18

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Ірметової О.В.

за участю:

секретаря судового засідання: Попової Н.І.

представника позивача: ОСОБА_1

представника відповідача: не прибув

представника третьої особи не прибув

розглянувши у підготовчому засіданні позов заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до ОСОБА_2 селищної ради Біловодського району Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Євсузький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів ОСОБА_2 селищної ради Луганської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

10 вересня 2018 року на адресу Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до ОСОБА_2 селищної ради Біловодського району Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Євсузький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів ОСОБА_2 селищної ради Луганської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії, у якому позивач просив суд:

- визнати протиправною бездіяльність ОСОБА_2 селищної ради Біловодського району Луганської області щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлею Євсузького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів ОСОБА_2 селищної ради Луганської області;

- зобов'язати ОСОБА_2 селищну раду Біловодського району Луганської області вжити заходи щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлею Євсузького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів ОСОБА_2 селищної ради Луганської області.

Позовну заяву обґрунтовано тим, що на земельну ділянку під будівлею Євсузького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів ОСОБА_2 селищної ради Луганської області, що знаходиться за адресою: Луганська область, Біловодський район, с. Євсуг, вул. Старобільська, 36, правовстановлюючі документи відсутні.

Відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку під навчальним закладом створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування закладу та навчального процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей. Вказана земельна ділянка належить ОСОБА_2 селищній об'єднаній територіальній громаді, тому її використання може здійснюватися у суворій відповідності з вимогами чинного земельного законодавства, із дотриманням певних обмежень щодо використання земель комунальної форми власності.

Отже, саме бездіяльність ОСОБА_2 селищної ради Біловодського району Луганської області, створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування школи та учбового процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.

Підставами звернення прокурора до суду стало порушення вимог земельного законодавства, що створює передумови для зловживань щодо розпорядження земельною ділянкою, ризики нормального функціонування закладу та навчального процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей, що, у свою чергу, є не виконання гарантій держави у сфері освіти.

За цим позовом прокурор набуває статусу позивача, оскільки орган, уповноважений здійснювати функції щодо зобов'язання оформити належним чином право користування земельною ділянкою Євсузького ЗЗСО І-ІІІ ступенів відсутній.

На підставі викладеного позивач просив суд задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою суду від 14.09.2018 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі № 1240/2695/18 та визначено розглядати справу за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче судове засідання на 11 жовтня 2018 року (а.с. 1-2).

11 жовтня 2018 року підготовче засідання перенесено на 05.11.2018.

09 жовтня 2018 року від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в обґрунтування якого зазначено, що наразі на виконання ч. 3 ст. 18 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяження згідно якої, у випадках, передбачених законодавством України, державна реєстрація прав проводиться після технічної інвентаризації об'єкта нерухомого майна, речові права на який підлягають державній реєстрації, та з метою державної реєстрації права оперативного управління земельною ділянкою Відділом освіти виконавчого комітету ОСОБА_2 селищної ради укладено договір на виконання робіт з колективним підприємством БІЛОВОДСЬКЕ БЮРО ТЕХНІЧНОЇ ІНВЕНТАРИЗАЦІЇ від 01.09.2018 за № 114/560. Предметом цього договору є проведення інвентаризації і виготовлення технічного паспорта на будівлю Євсузького ЗЗСО І-ІІІ ступенів, (додається) Таким чином, вимога позивача щодо визнання бездіяльності ОСОБА_2 селищної ради Біловодського району Луганської області щодо оформлення та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлею Євсузького ЗЗСО І-ІІІ ступенів є необгрунтованою, оскільки наразі на замовлення ОСОБА_2 селищної ради здійснюється технічна інвентаризація об'єкта нерухомого майна та виготовляються відповідні технічні документи.

На підставі вищевикладеного відповідач просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог.

29 жовтня 2018 року від представника позивача надійшла відповідь на відзив (а.с. 84-86), в обґрунтування якої зазначено, що про факт відсутності документів на право користування земельною ділянкою відповідачу було відомо, це підтверджується листом ОСОБА_2 селищної ради від 01.02.2018 № 126/02-13, згідно з яким правовстановлюючі документи на земельну ділянку під будівлею Євсузького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів ОСОБА_2 селищної ради Луганської області не оформлені. Аналогічно, станом на серпень поточного року, згідно з листом ОСОБА_2 селищної ради від 23.08.2018 №1382/02-13, технічна документація на земельну ділянку залишається не оформленою. При цьому, ОСОБА_2 селищна рада мала повну можливість вжити заходів щодо набуття права користування земельною ділянкою у передбачений законом спосіб. Вказані дії не потребували додаткових коштів, бо на виготовлення технічної документації на будівлі закладів загальної середньої освіти Біловодського району видатки були передбачені рішенням сесії ОСОБА_2 селищної ради від 22.12.2017 № 4/7 Про бюджет смт. Біловодськ на 2018 рік .

На підставі викладеного позивач просив суд задовольнити позовні вимоги.

02 листопада 2018 року від представника відповідача надійшли заперечення на відзив, у яких відповідач з посиланням на ст.ст. 125, 126 Земельного кодексу України та ч. 2 ст. 4 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень позивач визнав позовні вимоги в повному обсязі.

Представник позивача у підготовче засідання прибув, надав пояснення аналогічні викладеним в позові.

Представник відповідача в підготовче засідання не прибув, просив розглядати справу без його участі.

Представник третьої особи у підготовче засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.72-79 КАС України, суд дійшов наступного.

Судом встановлено, що Євсузький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів ОСОБА_2 селищної ради Луганської області (ідентифікаційний код 33451871) є юридичною особою та діє на підставі статуту (а.с. 26-33, 36-38).

Відповідно до п.п. 1.4., 4.1. Статуту засновником Євсузького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів ОСОБА_2 селищної ради Луганської області є ОСОБА_2 селищна рада Біловодського району Луганської області. Організаційно-правова форма: комунальна організація (установа, заклад). Управління закладом освіти здійснюється ОСОБА_2 селищною радою Біловодського району Луганської області, Департаментом освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації та відділом освіти виконавчого комітету ОСОБА_2 селищної ради Біловодського району Луганської області.

Місцезнаходження навчального закладу: 92830, Україна, Луганська область, Біловодський район, село Євсуг, вулиця Старобільська, будинок 36.

Рішенням ОСОБА_2 селищної ради сьомого скликання від 08.12.2017 № 2/13 «Про прийняття у комунальну власність та на баланс ОСОБА_2 селищної ради об'єднаної територіальної громади бюджетних установ та майна спільної власності територіальних громад селища та сіл Біловодського району Луганської області» вирішено прийняти у комунальну власність та на баланс ОСОБА_2 селищної ради об'єднаної територіальної громади бюджетних установ та майна спільної власності територіальних громад селища та сіл Біловодського району Луганської області згідно з додатком 1 (а.с. 16).

Відповідно до додатку до рішення ОСОБА_2 селищної ради від 08.12.2017 № 2/13 Перелік майна, яке передається до комунальної власності об'єднаної територіальної громади селища ОСОБА_2 із спільної власності територіальних громад сіл та селища Біловодського району , до зазначеного переліку, входить, зокрема, Євсузька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів: будівля школи, автобус Еталон А-08110 (а.с. 17-22).

Актом прийняття - передачі від 19.12.2017 передано до ОСОБА_2 селищної об'єднаної територіальної громади будівлю школи , розміщена за адресою: 92820, Луганська область, Біловодський район, с. Євсуг, вул. Старобільська, 36 (а.с. 23-24).

Рішенням ОСОБА_2 селищної ради сьомого скликання від 22.12.2017 № 4/39 вирішено після проведення процедури прийому-передачі майна згідно рішення ОСОБА_2 районної ради від 29.11.2017 № 23/8 Про передачу бюджетних установ та майна спільної власності територіальних громад селища та сіл Біловодського району Луганської області у комунальну власність ОСОБА_2 об'єднаної територіальної громади бюджетних установ та майна спільної власності територіальних громад селища та сіл Біловодського району Луганської області увійти до складу засновників юридичної особи Євсузький навчально-виховний комплекс Веселка (загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад), на Євсузький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів ОСОБА_2 селищної ради Луганської області. Змінено назву Євсузький навчально-виховний комплекс Веселка (загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад), на Євсузький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів ОСОБА_2 селищної ради Луганської області (а.с. 25).

ОСОБА_2 селищної ради Біловодського району Луганської області від 01.02.2018 № 126/02-13, зазначено перелік навчальних закладів в яких відсутні правовстановлюючі документи на земельні ділянки під будівлями цих закладів, до якого входить, зокрема, Євсузький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів (а.с. 13-14).

Відповідно до частини першої статті 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку (частина перша статті 92 Земельного кодексу України).

Згідно з пунктом «а» частини другої статті 92 Земельного кодексу України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.

Частиною другою статті 18 Закону України від 23.05.1991 № 1060-XII «Про освіту» , який діяв до 28.09.2017 (далі - Закон № 1060) передбачено, що навчальні заклади, засновані на загальнодержавній або комунальній власності, мають статус державного навчального закладу.

Відповідно до частини першої статті 63 Закону № 1060 матеріально-технічна база навчальних закладів та установ, організацій, підприємств системи освіти включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інші цінності. Майно навчальних закладів та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених чинним законодавством.

Згідно з частинами першою, третьою статті 22 Закону від 05.09.2017 № 2145-VIII «Про освіту» , який діє з 28.09.2017 (далі - Закон № 2145) юридична особа має статус закладу освіти, якщо основним видом її діяльності є освітня діяльність. Заклад освіти залежно від засновника може діяти як державний, комунальний, приватний чи корпоративний.

Відповідно до частини першої статті 80 Закону № 2145 до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать: нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо; майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об'єкти права інтелектуальної власності, зокрема інформаційні системи, об'єкти авторського права та/або суміжних прав; інші активи, передбачені законодавством. Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених законодавством.

Згідно з частиною другою статті 63 Закону № 1060 земельні ділянки державних навчальних закладів, установ та організацій системи освіти передаються їм у постійне користування відповідно до Земельного кодексу України.

Відповідно до частини другої статті 80 Закону № 2145 порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України.

Згідно з частиною першою статті 92 Земельного кодексу України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.

Права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають заклади освіти незалежно від форми власності (пункт ґ частини другої статті 92 Земельного кодексу України).

Відповідно до частини першої статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування (частина друга статті 116 Земельного кодексу України).

Частиною першою статті 124 Земельного кодексу України визначено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Відповідно до частини першої статті 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Згідно з частиною першою статті 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною ОСОБА_3 Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, у тому числі, у разі формування нової земельної ділянки.

Відповідно до частини другої цієї ж статті особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). ОСОБА_3 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Частиною першою статті 50 Закону України від 22.05.2003 № 858-IV «Про землеустрій» встановлено, що проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі зміни цільового призначення земельних ділянок або формування нових земельних ділянок.

Відповідно до частини третьої вказаної статті проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають, у тому числі, довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями.

Згідно з частинами третьою та шостою статті 123 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні, а у разі надання такого дозволу - у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та за необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.

Згідно зі статтею 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (стаття 126 Земельного кодексу України).

Відповідно до частини першої статті 3 Закону України від 01.07.2004 № 1952-VI «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі - Закон № 1952) державна реєстрація прав є обов'язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.

Згідно з частиною другою статті 3 Закону № 1952 права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

Старобільською місцевою прокуратурою Луганської області перевірено стан належного оформлення земельної ділянки під Євсузьким закладом загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів ОСОБА_2 селищної ради Луганської області направлено відповідні запити.

ОСОБА_2 селищної ради Біловодського району Луганської області від 23.08.2018 № 1382/02-13 у відповідь на запит позивача № 01/106/1384 вих 18 від 20.08.2018 повідомлено, що ОСОБА_2 селищна об'єднана територіальна громада ввійшла в засновники комунальних установо освіти Біловодського району у грудні 2017 року. Вивченням встановлено, що ОСОБА_2 районна державна адміністрація та ОСОБА_2 районна рада до передачі вказаних комунальних установ не приймали заходи, щодо оформлення права власності на будівлі та земельні ділянки комунальних установ освіти. У зв'язку з наведеним майже у всіх закладів освіти ОСОБА_2 селищної об'єднаної територіальної громади відсутні правовстановлюючі документи на земельні. Відсутні такі документи і під будівлею Євсузького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів. Площа земельної ділянки під будівлею Євсузького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів становить 3,57 га (а.с. 15).

Кабінетом Міністрів України 17.10.2012 прийнято розпорядження № 802-р «Про здійснення протягом 2012 і 2013 років заходів, пов'язаних з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади» , яким зобов'язано центральні органи виконавчої влади, у підпорядкуванні яких перебувають дошкільні, загальноосвітні навчальні заклади, здійснити протягом 2012 і 2013 років заходи, пов'язані з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади. Державне агентство земельних ресурсів та його територіальні органи повинні забезпечити проведення землевпорядних робіт і оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади, в установленому законодавством порядку.

Таким чином, необхідність оформлення відповідачем правовстановлюючих документів на земельну ділянку під Євсузьким закладом загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів ОСОБА_2 селищної ради Луганської області прямо передбачена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 802-р.

Відповідачем не надано доказів вжиття ним заходів, спрямованих на належне оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, а тому позовні вимоги про визнання незаконною бездіяльності щодо неоформлення права постійного користування земельною ділянкою та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлею Євсузького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів ОСОБА_2 селищної ради Луганської області слід задовольнити.

Також суд дійшов висновку про необхідність задоволення позовних вимог щодо зобов'язання відповідача вжити заходів щодо оформлення та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлею Євсузького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів ОСОБА_2 селищної ради Луганської області, оскільки права на нерухоме майно та їх обтяження підлягають обов'язковій державній реєстрації відповідно до Закону № 1952 і відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку під загальноосвітньою школою створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування школи та учбового процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.

Крім того, відповідач визнав позовні вимоги в повному обсязі.

В силу статі 189 Кодексу адміністративного судочинства України позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві. У разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог.

Суд не приймає відмови від позову, визнання позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Відповідно до ч. 3 ст. 183 КАС України, за результатами підготовчого провадження суд ухвалює рішення суду у випадку визнання позову відповідачем.

Підстав для неприйняття визнання адміністративного позову судом не встановлено.

Щодо розподілу судових витрат суд зазначає таке.

Згідно з частиною 1 статті 46 Кодексу адміністративного судочинства України сторонами в адміністративному процесі є позивач та відповідач.

Суд зазначає, що прокурор у даному випадку, звертаючись до суду з вимогами, діяв як посадова особа органу державної влади, виступаючи в інтересах держави через відсутність суб'єкта владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження. Отже, у даному випадку прокурор є суб'єктом владних повноважень, оскільки виступає в інтересах держави, у зв'язку з відсутністю суб'єкта владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно з частиною 2 зазначеної статті при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

З аналізу зазначених норм КАС України встановлено, що законодавець в даному випадку передбачив стягнення на користь суб'єкта владних повноважень судових витрат, тільки пов'язаних із залученням свідків та проведення експертизи, стягнення витрат зі сплати судового збору за подання позову на користь суб'єкта владних повноважень законодавець не передбачив.

Оскільки прокурор у вказаній справі є суб'єктом владних повноважень та виконує функції з представництва інтересів держави в суді, виходячи з аналізу наведених норм, суд дійшов висновку щодо відмови у стягненні з відповідача судового збору на користь прокуратури Луганської області.

Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до ОСОБА_2 селищної ради Біловодського району Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Євсузький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів ОСОБА_2 селищної ради Луганської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії,- задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправною бездіяльність ОСОБА_2 селищної ради Біловодського району Луганської області щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлею Євсузького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів ОСОБА_2 селищної ради Луганської області.

Зобов'язати ОСОБА_2 селищну раду Біловодського району Луганської області вжити заходи щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлею Євсузького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів ОСОБА_2 селищної ради Луганської області.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першогоо апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст судового рішення складено та підписано 15 листопада 2018 року.

Суддя ОСОБА_4

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.11.2018
Оприлюднено16.11.2018
Номер документу77856042
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1240/2695/18

Рішення від 05.11.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 15.11.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Рішення від 05.11.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 14.09.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні