П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 листопада 2018 р.м.ОдесаСправа № 815/983/18
Категорія: 6.1 Головуючий в 1 інстанції: Кравченко М.М.
П'ятий апеляційний адміністративний суд у складі:
доповідача, судді: Димерлія О.О.
суддів: Коваля М.П., Єщенка О.В.
розглянув в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 24 травня 2018 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, Головного інспектора будівельного нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області Каширіна Дмитра Юрійовича, Головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області Каменського Сергія Івановича про визнання протиправними та скасування рішень, -
УСТАНОВИВ:
У березні 2018 року ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1.) звернулась до суду з вказаним адміністративним позовом та просила визнати протиправним та скасувати:
- рішення Головного інспектора будівельного нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області Каширіна Дмитра Юрійовича від 29 листопада 2017 року про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки № 18/01-14 від 31.10.2016 року стосовно реконструкції складу для зберігання сільськогосподарської технічки, інвентарю, обладнання та товарно-матеріальних цінностей шляхом обладнання прибудови за адресою: масив 34, діл. НОМЕР_1, на території Таїровської селищної ради (за межами населених пунктів), Овідіопольського району, Одеської області;
- рішення Головного інспектора будівельного нагляду Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області Каменського Сергія Івановича № 8 від 05 лютого 2018 року про скасування реєстрації повідомлення про початок виконання будівельних робіт № ОД 061172640890 від 21 вересня 2017 року з реконструкції складу для зберігання сільськогосподарської техніки, інвентарю, обладнання та товарно-матеріальних цінностей за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, Таїровська селищна рада, масив № 34, земельна ділянка НОМЕР_1 (за межами населених пунктів), замовник - ОСОБА_1;
- наказ Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області № 8 від 05 лютого 2018 року про скасування реєстрації повідомлення про початок виконання будівельних робіт № ОД 061172640890 від 21 вересня 2017 року з реконструкції складу для зберігання сільськогосподарської техніки, інвентарю, обладнання та товарно-матеріальних цінностей за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, Таїровська селищна рада, масив № 34, земельна ділянка НОМЕР_1 (за межами населених пунктів), замовник - ОСОБА_1 (далі - склад).
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що наведені рішення та наказ відповідача, є помилковими та такими, що не ґрунтуються на вимогах законодавства оскільки містобудівні умови та обмеження видавалися не на основі генерального плану, а на основі містобудівного обґрунтування розміщення складу для зберігання сільськогосподарської техніки, інвентарю, обладнання та товарно-матеріальних цінностей.
За наслідками розгляду зазначеної справи Одеським окружним адміністративним судом 24 травня 2018 року прийнято рішення про задоволення позовних вимог.
Визнано протиправним та скасовано рішення Головного інспектора будівельного нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області Каширіна Дмитра Юрійовича від 29.11.2017 року про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки № 18/01-14 від 31.10.2016 року стосовно реконструкції складу для зберігання сільськогосподарської технічки, інвентарю, обладнання та товарно-матеріальних цінностей шляхом обладнання прибудови за адресою: масив 34, діл. НОМЕР_1, на території Таїровської селищної ради (за межами населених пунктів), Овідіопольського району, Одеської області.
Визнано протиправним та скасовано рішення Головного інспектора будівельного нагляду Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області Каменського Сергія Івановича № 8 від 05.02.2018 року про скасування реєстрації повідомлення про початок виконання будівельних робіт № ОД 061172640890 від 21.09.2017 року з реконструкції складу для зберігання сільськогосподарської техніки, інвентарю, обладнання та товарно-матеріальних цінностей за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, Таїровська селищна рада, масив № 34, земельна ділянка НОМЕР_1 (за межами населених пунктів), замовник - ОСОБА_1.
Визнано протиправним та скасовано наказ Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області № 8 від 05.02.2018 року про скасування реєстрації повідомлення про початок виконання будівельних робіт № ОД 061172640890 від 21.09.2017 року з реконструкції складу для зберігання сільськогосподарської техніки, інвентарю, обладнання та товарно-матеріальних цінностей за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, Таїровська селищна рада, масив № 34, земельна ділянка НОМЕР_1 (за межами населених пунктів), замовник - ОСОБА_1.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що спірні рішення і наказ відповідача не ґрунтується на вимогах законодавства, оскільки містобудівні умови та обмеження видавалися не на основі генерального плану, а на основі містобудівного обґрунтування розміщення складу для зберігання сільськогосподарської техніки, інвентарю, обладнання та товарно-матеріальних цінностей на земельній ділянці НОМЕР_1, площею 0,1500 га, яка перебуває у власності ОСОБА_1 на масиві № 34 на території Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області (за межами населеного пункту), затвердженого Розпорядженням Овідіопольської райдержадміністрації № 141 від 22.02.2011 року, яке є чинними відповідно до п. 4 Розділу V "Прикінцевих положень" Закону Україени "Про регулювання містобудівної діяльності".
Не погоджуючись із постановою суду першої інстанції відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції як таке, що прийняте із порушенням норм матеріального та процесуального права, з неповним з'ясуванням обставин справи, та прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги органом будівельного контролю зазначено, що під час проведення перевірки встановлено, що видані ОСОБА_1 містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки за вищезазначеною адресою були видані без розроблення плану зонування території або детального плану території, чим порушено п.6 Прикінцевих положень Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", що, в свою чергу призвело до прийняття оскаржених рішень. Також відповідач зазначає. що видача містобудівних умов та обмежень на підставі рішення суду не позбавляє права інспектора на скасування їх дії.
На зазначену апеляційну скаргу надійшов відзив позивача, в якому він просить залишити зазначену апеляційну скаргу без задоволення, у зв'язку з тим, що рішення суду першої інстанції вимог є законним та об'єктивним.
В судове засідання учасники справи не з'явились, хоча належним чином були повідомлені про дату, час та місце розгляду справи, тому суд, відповідно до вимог ч.2 ст.311 КАС України, вважає можливим розглянути справу у порядку письмового провадження.
Суд апеляційної інстанції заслухав суддю-доповідача, розглянув та обговорив доводи апеляційних скарг, перевірив матеріали справи та вважає, що апеляційна скарга органу будівельного контролю не підлягає задоволенню.
Перевіряючи повноту з'ясування судом першої інстанції обставин справи та правильність застосування правових норм, апеляційний суд звертає увагу на таке.
Судом апеляційної інстанції встановлено, що ОСОБА_1 на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 16.08.2012 р. серії НОМЕР_2 та витягу про державну реєстрацію права власності №35400198 від 05.09.2012 є власником матеріально-технічного складу, що розташований за адресою: Одеська обл., Овідіопольський р-н, Таїровська селищна рада (за межами населених пунктів), масив 34, НОМЕР_1, а на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно №29607746 від 17.11.2014 р. є власником земельної ділянки загальною площею 0,15 га, яка розташована: Одеська обл., Овідіопольський р-н, Таїровська селищна рада (за межами населених пунктів), масив 34, ділянка НОМЕР_1 (кадастровий номер НОМЕР_3) для розміщення матеріально-технічного складу (складу для зберігання сільськогосподарської техніки, інвентаря, обладнання та товарно-матеріальних цінностей).
Розпорядженням Овідіопольської райдержадміністрацїї №141 від 22.02.2011 було затверджене містобудівне обгрунтування розміщення складу для зберігання сільськогосподарської техніки, інвентаря, обладнання та товарно-матеріальних цінностей на земельній ділянці НОМЕР_1, площею 0,1500га, яка перебуває у власності ОСОБА_1 на масиві №34 на території Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області (за межами населеного пункту). Зазначене містобудівне обґрунтування відповідно до ДБН Б. 1.1- 4-2009 Склад, зміст, порядок розроблення, погодження та затвердження містобудівного обґрунтування є містобудівною документацією.
Згідно з містобудівним обґрунтуванням на земельній ділянці позивача передбачено розміщення складу для зберігання сільськогосподарської техніки, інвентарю, обладнання та товарно-матеріальних цінностей, а також містобудівне обґрунтування містить містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки, у відповідності до яких запланована реконструкція об'єкту.
17.08.2016 ОСОБА_1 звернулася до Управління містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області через адміністратора відділу надання адміністративних послуг Овідіопольської РДА (опис №1221) з заявою про надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки площею 0,15 га, яка розташована: Одеська обл., Овідіопольський р-н, Таїровська селищна рада (за межами населених пунктів), масив 34, ділянка НОМЕР_1 (кадастровий номер НОМЕР_3) для реконструкції складу для зберігання сільськогосподарської техніки, інвентарю, обладнання та товарно-матеріальних цінностей шляхом обладнання прибудови, додавши до неї відповідні документи.
30.08.2016 Управління містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області прийняло рішення №1190/01-13 за результатами розгляду заяви, яким відмовлено ОСОБА_1 у наданні містобудівних умов та обмежень, а як підставу для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень вказав, що на території, де знаходиться земельна ділянка, не було розроблено детальний план території чи план зонування.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 05.10.2016 у справі №815/4670/16, яка набрала законної сили 18.10.2016, Управління містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області видати ОСОБА_1 містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки загальною площею 0,15 га, яка розташована: Одеська обл., Овідіопольський р-н, Таїровська селищна рада (за межами населених пунктів), масив 34, ділянка НОМЕР_1 (кадастровий номер НОМЕР_3), цільове призначення - для розміщення матеріально-технічного складу (складу для зберігання сільськогосподарської техніки, інвентаря, обладнання та товарно-матеріальних цінностей, для реконструкції складу для зберігання сільськогосподарської техніки, інвентарю, обладнання та товарно-матеріальних цінностей шляхом обладнання прибудови.
Управління містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області на виконання постанови Одеського окружного адміністративного суду від 05.10.2016 у справі №815/4670/16 видало ОСОБА_1 містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки для реконструкції складу для зберігання сільськогосподарської техніки, інвентарю, обладнання та товарно-матеріальних цінностей шляхом обладнання прибудови за адресою: масив №34, діл.НОМЕР_1, на території Таїровської селищної ради (за межами населених пунктів), Овідіопольського району, Одеської області №18/01-14 від 31.10.2016.
ОСОБА_1 реалізувала свої права замовника та подала відповідачу повідомлення про початок виконання будівельних робіт з реконструкції складу для зберігання сільськогосподарської техніки, інвентарю, обладнання та товарно-матеріальних цінностей за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, Таїровська селищна рада, масив №34, земельна ділянка НОМЕР_1 (за межами населених пунктів), яке було зареєстроване за №ОД 061172640890 від 21.09.2017.
Рішенням головного інспектора будівельного нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Департаменту Державної архітектурно- будівельної інспекції в Одеській області Каширіна Дмитра Юрійовича від 29.11.2017 була скасована дія містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №18/01-14 від 31.10.2016 р. стосовно реконструкції складу для зберігання сільськогосподарської техніки, інвентарю, обладнання та товарно-матеріальних цінностей шляхом обладнання прибудови за адресою: масив №34, діл.НОМЕР_1, на території Таїровської селищної ради (за межами населених пунктів), Овідіопольського району, Одеської області.
Як стверджує відповідач, містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки №18/01-14 від 31.10.2016 були скасовані за результатами планової перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил Управляння містобудування та архітектури Овідіопольської райдержадміністрації, яке знаходиться за адресою: вул.Т.Шевченка, 214, смт.Овідіополь, Одеська область, про що було складено акт перевірки від 07.09.2017р., в якому відображені порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил при видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №18/01-14 від 31.10.2016.
На підставі наказу від 22.12.2017 року № 1905 про затвердження плану перевірок об'єктів будівництва на І квартал 2018 року, направлення від 15.01.2018 року № 2 Головний інспектор будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту державної архітектурно- будівельної інспекції в Одеській області Каменський С.І. провів планову перевірку щодо дотримання суб'єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил на об'єкті: реконструкції складу для зберігання сільськогосподарської техніки, інвентарю, обладнання та товарно-матеріальних цінностей за адресою: масив № 34, діл. НОМЕР_1, на території Таїровської селищної ради (за межами населених пунктів), Овідіопольського району, Одеської області, замовник ОСОБА_1
За результатами перевірки було складено акт від 15.01.2018 року, в якому встановлено, що Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області внесено дані до Єдиного реєстру отриманих повідомлень про початок виконання підготовчих і будівельних робіт щодо повідомлення про початок виконання будівельних робіт № ОД 061172640890 від 21.09.2017 року замовник ОСОБА_1, під час проведення перевірки з виїздом на місце на об'єкті будівництва будівельні роботи з реконструкції не розпочато, замовником надано зазначені у повідомленні документи, крім іншого містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки № 18/01-14 від 31.10.2016 року, Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області винесено рішення від 29.11.2017 року про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки № 18/01-14 від 31.10.2016 року. В зв'язку з чим, було встановлено факт подання замовником будівництва недостовірних даних, зазначених у повідомленні №ОД061172640890 від 21.09.2017 року.
Рішенням головного інспектора будівельного нагляду Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області Каменського Сергія Івановича №8 від 05.02.2018 була скасована реєстрація повідомлення про початок виконання будівельних робіт №ОД061172640890 від 21.09.2017 з реконструкції складу для зберігання сільськогосподарської техніки, інвентарю, обладнання та товарно-матеріальних цінностей за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, Таїровська селищна рада, масив №34, земельна ділянка НОМЕР_1 (за межами населених пунктів), замовник - ОСОБА_1.
Наказом заступника директора Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області №8 від 05.02.2018 наказано вважати скасованою реєстрацію повідомлення про початок виконання будівельних робіт №ОД 061172640890 від 21.09.2017 з реконструкції складу для зберігання сільськогосподарської техніки, інвентарю, обладнання та товарно-матеріальних цінностей за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, Таїровська селищна рада, масив №34, земельна ділянка НОМЕР_1 (за межами населених пунктів), замовник - ОСОБА_1, та Департаменту Державної архітектурно- будівельної інспекції в Одеській області наказано забезпечити невідкладене направлення копії наказу та рішення до Державної архітектурно-будівельної інспекції для виключення запису щодо реєстрації повідомлення про початок виконання будівельних робіт №ОД 061172640890 від 21.09.2017 з реконструкції складу для зберігання сільськогосподарської техніки, інвентарю, обладнання та товарно-матеріальних цінностей за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, Таїровська селищна рада, масив №34, земельна ділянка НОМЕР_1 (за межами населених пунктів), замовник - ОСОБА_1, згідно єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмов у видачі, скасування та анулювання зазначених документів.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та доводам апеляційної скарги, а також виходячи з меж апеляційного перегляду справи, визначених статтею 308 КАС України, колегія суддів зазначає наступне.
Згідно із положеннями статті 26 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності забудова територій здійснюється шляхом розміщення об'єктів будівництва. Суб'єкти містобудування зобов'язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об'єктів. Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради вживає заходів щодо організації комплексної забудови територій відповідно до вимог цього Закону. Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.
Відповідно до статті 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності (у редакції, чинній на момент одержання позивачем містобудівних умов та обмежень від 08 листопада 2016 року) основними складовими вихідних даних є: 1) містобудівні умови та обмеження; 2) технічні умови; 3) завдання на проектування.
Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі. Перелік об'єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури.
Спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
Відповідно до пунктів 2.1, 2.2 розділу ІІ Порядку № 109 (чинного на момент виникнення спірних правовідносин) містобудівні умови та обмеження є основною складовою вихідних даних. Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом семи робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви разом із документами, передбаченими пунктом 2.2 цього розділу, у порядку, встановленому Законом України Про регулювання містобудівної діяльності .
Для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовником додаються: засвідчена в установленому порядку копія документа про право власності (користування) земельною ділянкою; ситуаційний план (схема) щодо місцезнаходження земельної ділянки (у довільній формі); викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; кадастрова довідка з містобудівного кадастру (у разі наявності); черговий кадастровий план (витяг із земельного кадастру - за умови відсутності містобудівного кадастру); фотофіксація земельної ділянки (з оточенням); містобудівний розрахунок з техніко-економічними показниками запланованого об'єкта будівництва.
Згідно з положеннями пункту 2.4 Порядку № 109 підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні.
Як вбачається з аналізу наведених правових норм, містобудівні умови та обмеження видаються на підставі містобудівної документації (в даному випадку місцевого рівня) при зверненні зацікавленої особи до уповноваженого органу з поданням визначеної документації. При цьому, підставою відмови в наданні містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні.
Стосовно тверджень органу будівельного контролю в апеляційній скарзі щодо відсутності плану зонування території та детального плану території по адресу масив 34, діл. НОМЕР_1, на території Таїровської селищної ради (за межами населених пунктів), Овідіопольського району, Одеської області, як підстави скасування ОСОБА_1 містобудівних умов та обмежень, апеляційний суд зазначає наступне.
Зі змісту статей 18 та 19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності вбачається, що план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон. В свою чергу, детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території.
Відповідно до частини другої статті 23 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності зміна функціонального призначення територій не тягне за собою припинення права власності або права користування земельними ділянками, які були передані (надані) у власність чи користування до встановлення нового функціонального призначення територій. Забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.
Положеннями частин третьої та четвертої цієї ж статті встановлено, що у разі відсутності плану зонування або детального плану території, затвердженого відповідно до вимог цього Закону, передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб забороняється. Зміна цільового призначення земельної ділянки, яка не відповідає плану зонування території та/або детальному плану території забороняється.
При цьому, на підставі пункту 6-1 Прикінцевих положень Закону України Про регулювання містобудівної діяльності дія зазначених вище положень до 01 січня 2015 року не поширюється на території, де відповідно до цього Закону не затверджені плани зонування або детальні плани територій.
Оскільки земельна ділянка, розташована по адресу масив 34, діл. НОМЕР_1, на території Таїровської селищної ради (за межами населених пунктів), Овідіопольського району, Одеської області, надана у власність ОСОБА_1 у 2014 році, а зміна цільового призначення позивачем не вимагається, то відповідно відсутність плану зонування або детального плану території не може слугувати підставою для відмови в наданні містобудівних умов та обмежень та у їх скасуванні.
Наведене узгоджується з позицією Верховного суду, викладеною у постанові від 11 квітня 2018 року по справі №803/1231/17.
За таких обставин суд першої інстанції дійшов вірного висновку про те, що рішення Головного інспектора будівельного нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області Каширіна Дмитра Юрійовича від 29.11.2017 року про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки № 18/01-14 від 31.10.2016 року стосовно реконструкції складу для зберігання сільськогосподарської технічки, інвентарю, обладнання та товарно-матеріальних цінностей шляхом обладнання прибудови за адресою: масив 34, діл. НОМЕР_1, на території Таїровської селищної ради (за межами населених пунктів), Овідіопольського району, Одеської області, замовник - ОСОБА_1 є протиправним та належить до скасування.
Оскільки зазначене рішення від 29.11.2017 року про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки № 18/01-14 від 31.10.2016 року є протиправним та підлягає скасуванню, відсутні підстави вважати, що позивач вказав недостовірні дані в зареєстрованому повідомленні № ОД 061172640890 від 21.09.2017 року про початок виконання будівельних робіт.
Отже, рішення Головного інспектора будівельного нагляду Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області Каменського Сергія Івановича № 8 від 05.02.2018 року про скасування реєстрації повідомлення про початок виконання будівельних робіт № ОД 061172640890 від 21.09.2017 року з реконструкції складу для зберігання сільськогосподарської техніки, інвентарю, обладнання та товарно-матеріальних цінностей за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, Таїровська селищна рада, масив № 34, земельна ділянка НОМЕР_1 (за межами населених пунктів), замовник - ОСОБА_1, яке прийняте на підставі рішення від 29.11.2017 року про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки № 18/01-14 від 31.10.2016 року, є протиправним та належить до скасування.
Також необхідно скасувати наказ Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області № 8 від 05.02.2018 року про скасування реєстрації повідомлення про початок виконання будівельних робіт № ОД 061172640890 від 21.09.2017 року з реконструкції складу для зберігання сільськогосподарської техніки, інвентарю, обладнання та товарно-матеріальних цінностей за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, Таїровська селищна рада, масив № 34, земельна ділянка НОМЕР_1 (за межами населених пунктів), замовник - ОСОБА_1, який прийнятий на підставі рішення Головного інспектора будівельного нагляду Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області Каменського Сергія Івановича № 8 від 05.02.2018 року про скасування реєстрації повідомлення про початок виконання будівельних робіт № ОД 061172640890 від 21.09.2017 року.
Згідно з ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч. 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 1 ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.
Згідно ч. 1 статті 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції в повній мірі досліджено обставини справи, на підставі яких суд дійшов правильного висновку про наявність правових підстав для задоволення позову.
Враховуючи те, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, відповідно до ст. 316 КАС України, апеляційна скарга має бути залишена без задоволення, а рішення або ухвала суду - без змін.
Судові витрати розподіляються відповідно до ст.139 КАС України. Враховуючи те, що сплату судового збору за подання апеляційної скарги було відстрочено до ухвалення судового рішення, судовий збір у розмірі 3171 грн 60 коп. підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області.
Керуючись ст. ст. 242, 308, 315, 316, 321, 325, 328 КАС України, апеляційний суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 24 травня 2018 року у справі за адміністративним позовом за позовом ОСОБА_1 до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, Головного інспектора будівельного нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області Каширіна Дмитра Юрійовича, Головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області Каменського Сергія Івановича про визнання протиправними та скасування рішень - без змін .
Стягнути з Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області (код ЄДРПОУ 37471912) за рахунок бюджетних асигнувань судовий збір у розмірі 3171 (три тисячі сімдесят одна ) грн 60 коп. на користь Державного бюджету України, стягувач - Державна судова адміністрація України, отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106, код ЄДРПОУ 37993783, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), МФО: 899998, рахунок отримувача №31211256026001, код класифікації доходів бюджету 22030106.
Постанова суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.
У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне судове рішення не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на касаційне оскарження, якщо касаційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому такого судового рішення.
Повний текст судового рішення складено 15.11.2018 року.
Головуючий суддя Димерлій О.О. Судді Коваль М.П. Єщенко О.В.
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2018 |
Оприлюднено | 16.11.2018 |
Номер документу | 77857819 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Димерлій О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні