Рішення
від 06.11.2018 по справі 0440/7157/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 листопада 2018 року Справа № 0440/7157/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Прудника С.В. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Алекс-Алькор до департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Одеській області про визнання незаконною та скасування постанови, -

ВСТАНОВИВ:

24 вересня 2018 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю Алекс-Алькор до департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Одеській області з вимогами:

- визнати незаконною та скасувати постанову департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області від 23.08.2018 р. № 80/1015-05/1-8428/1 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

В обґрунтування позову позивач посилається на те, що постанова про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 23.08.2018р. №80/1015-05/1-8424/1 є незаконною, оскільки перевірка була проведена з порушенням чинного законодавства. Товариство з обмеженою відповідальністю Алекс-Алькор зазначає, що позивачу не направлялися та не надавалися наказ та направлення про проведення перевірки, що свідчить про неповідомлення позивача про здійснення щодо нього заходів державного контролю.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.09.2018 року відкрито провадження у даній адміністративній справі, та призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження.

Представником відповідача 18.10.2018 року надано до суду відзив на позовну заяву, в якому просив у задоволенні позову відмовити, мотивуючи тим, що на підставі наказу № 533/1 від 21.06.2018 року департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції у Одеській області, з метою перевірки виконання вимог припису від 13.04.2018 року, здійснено позапланову перевірку щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил при будівництві автомобільної заправної станції (АЗС) за адресою: Одеська обл., Біляївський район, с.Латівка, вул.Дорожна, 8. Перевіркою встановлено, що забудовником ТОВ Алекс-Алькор виконується будівництво автомобільної заправної станції без отримання дозволу на виконання будівельних норм на земельній ділянці, яка не відведена для цієї мети, чим порушено ч.1 ст.37 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності . Вказує, що згідно даних єдиного реєстру відсутня інформація щодо видачі/реєстрації документів дозвільного або декларативного характеру на об'єкт містобудування за адресою: Одеська область, Біляївський р-н, с. Латівка, вул. Дорожна, 8, кадастровий номер земельної ділянки 5121080300:03:001:0562, цільове призначення для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.

Справа розглянута в межах строку розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, встановленого статтею 258 Кодексу адміністративного судочинства України - в межах шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Дослідивши всі документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Товариство з обмеженою відповідальністю Алекс-Алькор (ЄДРПОУ 31609837) зареєстровано 18.12.2001 року виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради.

Судом встановлено, що 20.06.2018 року департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції у Одеській області на підставі перевірки виконання вимог припису від 13.04.2018 року видано наказ № 96/1П про проведення позапланової перевірки вимог містобудівного законодавства при будівництві автомобільної заправної станції (АЗС) за адресою: Одеська обл., Біляївський район, с.Латівка, вул.Дорожна, 8, кадастровий номер земельної ділянки 5121080300:03:001:0562.

На виконання наказу № 96/1П від 20.06.2018 року видано направлення для проведення позапланового заходу № 533/1 від 21.06.2018 року.

У період з 12.07.2018 року по 13.07.2018 року департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції у Одеській області проведено позапланову перевірку вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об'єкті за адресою: Одеська обл., Біляївський район, с.Латівка, вул.Дорожна, 8, кадастровий номер земельної ділянки 5121080300:03:001:0562, замовником якого є Товариство з обмеженою відповідальністю Алекс-Алькор .

За результатом перевірки вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил складено акт № 533/1 від 13.07.2018 року, відповідно до висновків якого встановлено: перевіркою з виїздом на місце за вищевказаною адресою встановлено виконання будівельних робіт з улаштування автомобільної заправної станції (АЗС). На момент проведення перевірки зведено будівлю операторської та навіс АЗС. Будівельний майданчик огороджено тимчасовим парканом. Враховуючи наявну та надану інформацію встановлено, що дана земельна ділянка, розташована за адресою: Одеська область, Біляївський р-н, с. Латівка, вул. Дорожна, 8 має площу 0,3044 га, кадастровий номер 5121080300:03:001:0562, цільове призначення - для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, перебуває в оренді ТОВ Алекс-Алькор . Відповідно до ст. 376 Цивільного кодексу України: житловий будинок, будівля споруда, інше нерухоме майно вважаються самочинним будівництвом, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи чи належно затвердженого проекту, або з істотними порушеннями будівельних норм і правил. Відповідно до ДСТУ-Н Б В. 1.2-16-2013 Визначення класу наслідків (відповідальності) та категорії складності об'єктів будівництва та керуючись п. 8 ст. 32 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності зі змінами від 17.01.2017 р. № 1817-VІІ, даний об'єкт будівництва відноситься до класу наслідків - ССЗ. Відповідно до статті 37 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об'єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з середніми (СС2) та значними (ССЗ) наслідками, підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт. Відповідно до частини третьої статті 34 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності від 17.02.2011 р. № 3038-VІ, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, веде єдиний реєстр документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів (далі - єдиний реєстр). Внесення даних до Єдиного реєстру з присвоєнням реєстраційного номера здійснюється на підставі інформації, наданої органами державного архітектурно-будівельного контролю. Згідно з даними єдиного реєстру, відсутня інформація щодо видачі/реєстрації документів дозвільного або декларативного характеру на об'єкт містобудування, розташований за адресою: Одеська область, Біляївський р-н, с. Латівка, вул. Дорожна, 8, кадастровий номер земельної ділянки 5121080300:03:001:0562. Враховуючи вищевикладене, забудовником ТОВ Алекс-Алькор , ЄДРПОУ 31609837 виконується будівництво автомобільної заправної станції (АЗС) без отримання дозволу на виконання будівельних робіт на земельній ділянці, яка не відведена для цієї мети, чим порушено ч. 1 ст. 37 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності . 3 виїздом на місце щодо перевірки виконання вимог припису від 13.04.2018 року посадовою особою встановлено, що вищезазначений об'єкт побудований. Згідно з даними єдиного реєстру, відсутня інформація щодо видачі/реєстрації документів дозвільного або декларативного характеру на об'єкт містобудування, розташований за адресою: Одеська область, Біляївський р-н, с. Латівка, вул. Дорожна, 8, кадастровий номер земельної ділянки 5121080300:03:001:0562. До Департаменту листи щодо виконання вимог припису не надходили. На підставі вищезазначеного ТОВ Алекс-Алькор , ЄДРПОУ 31609837 вимоги припису від 13.04.2018 року не виконано, чим порушено п. 4 ч. 1 ст. 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .

13.07.2018 року департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області складено:

- припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил згідно якого зазначено, що ТОВ Алекс-Алькор , ЄДРПОУ 31609837 вимоги припису від 13.04.2018 року не виконано, чим порушено п. 4 ч. 1 ст. 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , та зазначено вимогу усунути порушення містобудівного законодавства до 14.07.2018 року;

- протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, а саме: ТОВ Алекс-Алькор , ЄДРПОУ 31609837 вимоги припису від 13.04.2018 року не виконано, чим порушено п. 4 ч. 1 ст. 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , та призначений розгляд справи про порушення у сфері містобудівної діяльності на 15:00 год. 27.07.2018 року.

Представник за довіреністю ТОВ Алекс-Алькор Лашкевич Д.В. відмовився від зауважень та від підпису вказаного протоколу, про що інспектором зроблено відповідний запис в останньому.

Акт перевірки № 533/1 від 13.07.2018 року, припис від 13.07.2018 року та протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 13.07.2018 року направлені ТОВ Алекс-Алькор поштою разом з супровідним листом від 13.07.2018 року за № 1015-05/1-6727.

На підставі виявлених перевіркою порушень та протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області винесено постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 23.08.2018 р. № 80/1015-05/1-8428/1, якою ТОВ Алекс-Алькор визнано винним у вчинені правопорушення передбаченого абз.1 п.1 ч.6 ст.2 Закону України Про відповідальність у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф у сумі 27615,00 грн.

У вказаній постанові зазначено, що керівник ТОВ Алекс-Алькор або уповноважена особа на розгляд справи не з'явились.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органу владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта, встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Дотримання цих критеріїв вказує на правомірність рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.

Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності № 877-V від 05.04.2007 року визначені правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду(контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).

Згідно статті 1 Закону № 877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно з частиною 2 статті 8 Закону № 877-V органи державного нагляду (контролю) та їх посадові особи під час здійснення заходів державного нагляду (контролю) зобов'язані повно, об'єктивно та неупереджено здійснювати державний нагляд (контроль) у межах повноважень, передбачених законом.

Процедура здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих і будівельних робіт та ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів будівництва регламентована Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року № 553 (далі - Порядок № 533).

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів встановлені Законом України Про регулювання містобудівної діяльності № 3038-VI (далі - Закон № 3038-VI).

Як встановлено статтею 41 Закону № 3038-VI державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Частиною 2 пункту 1 Порядку № 553 закріплено, що державний архітектурно-будівельний контроль відповідно до повноважень, визначених статтею 7 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , здійснюється такими органами державного архітектурно-будівельного контролю: виконавчими органами з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад; структурними підрозділами з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських держадміністрацій; Держархбудінспекцією.

Пунктом 3 Порядку № 553 встановлено, що державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється посадовими особами органів державного архітектурно-будівельного контролю відповідно до їх посадових інструкцій та функціональних повноважень.

Відповідно до пункту 5 Порядку № 533 державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

Згідно з пунктом 7 Порядку № 553 позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Відповідно до частини 4 статті 5 Закону України № 877 органи державного нагляду (контролю) здійснюють планові заходи з державного нагляду (контролю) за умови письмового повідомлення суб'єкта господарювання про проведення планового заходу не пізніш як за десять днів до дня здійснення цього заходу.

Частиною 5 статті 7 Закону України № 877 визначено, що перед початком здійснення заходу посадові особи органу державного нагляду (контролю) зобов'язані пред'явити керівнику суб'єкта господарювання або уповноваженій ним особі посвідчення (направлення) та службове посвідчення, що засвідчує посадову особу органу державного нагляду (контролю), і надати суб'єкту господарювання копію посвідчення (направлення). Посадова особа органу державного нагляду (контролю) без посвідчення (направлення) на здійснення заходу та службового посвідчення не має права здійснювати державний нагляд (контроль) суб'єкта господарювання.

Суб'єкт господарювання має право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходу, якщо вони не пред'явили документів, передбачених цією статтею.

Відповідно до пункту 9 Порядку № 553 державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у присутності суб'єктів містобудування або їх представників, які будують або збудували об'єкт будівництва.

Пунктом 13 Порядку № 553 передбачені права суб'єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, зокрема зазначено, що суб'єкта містобудування має право: вимагати від посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю дотримання вимог законодавства; перевіряти наявність у посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю службових посвідчень; бути присутнім під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю; за результатами перевірки отримувати та ознайомлюватись з актом перевірки, складеним органом державного архітектурно-будівельного контролю; подавати в письмовій формі свої пояснення, зауваження або заперечення до акта перевірки, складеного органом державного архітектурно-будівельного контролю за результатами перевірки.

Під час проведення позапланової перевірки посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю зобов'язана пред'явити службове посвідчення та надати копію направлення для проведення позапланової перевірки (абз.11 п.7 Порядку №553).

Пунктом 12 Порядку №553 визначено, що посадові особи органу державного архітектурно-будівельного контролю під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю зобов'язані: у повному обсязі, об'єктивно та неупереджено здійснювати державний архітектурно-будівельний контроль у межах повноважень, передбачених законодавством; дотримуватися ділової етики у взаємовідносинах із суб'єктами господарювання та фізичними особами; ознайомлювати суб'єкта містобудування чи уповноважену ним особу з результатами державного архітектурно-будівельного контролю у строки, передбачені законодавством; за письмовим зверненням суб'єкта містобудування надавати консультативну допомогу у здійсненні державного архітектурно-будівельного контролю; надсилати повідомлення про проведення планової перевірки суб'єкту містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, рекомендованим листом та/або за допомогою електронного поштового зв'язку або вручати особисто під розписку керівнику суб'єкта містобудування чи його уповноваженій особі із зазначенням дати початку та дати закінчення перевірки не пізніше ніж за десять днів до її початку.

Відповідно до положень пунктів 16-22 Порядку № 553 за результатами державного архітектурно-будівельного контролю посадовою особою органу державного архітектурно-будівельного контролю складається акт перевірки відповідно до вимог, установлених цим Порядком. У разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, крім акта перевірки складається протокол та припис про усунення порушень.

Акт перевірки підписується посадовою особою інспекції і суб'єктом містобудування щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, якому надається копія акту та припис, в разі його винесення, а в разі незгоди з актом перевірки суб'єкт містобудування підписує його із зауваженнями, які є невід'ємною частиною акту.

В разі відмови суб'єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, підписати акт перевірки та припис, посадова особа інспекції робить у акті відповідний запис, а в разі відмови від отримання акту та припису, вони надсилаються йому рекомендованим листом з повідомленням.

Постанова про накладення штрафу у триденний строк після її прийняття вручається під розписку суб'єкту містобудування (керівнику або уповноваженому представнику суб'єкта містобудування) або надсилається рекомендованим листом з повідомленням, про що робиться запис у справі.

Таким чином, з аналізу зазначених норм законодавства вбачається, що державний архітектурно-будівельний контроль повинен здійснюватись в присутності суб'єкта містобудування, який повинен ознайомитись з його результатами, зокрема з актом перевірки, приписом, протоколом, має право на надання пояснень, документів, які спростовують порушення, заперечень, тощо.

В своєму позові позивач посилається, що перевірку було проведено з порушенням передбаченого порядку її проведення, а саме відсутній наказ про проведення перевірки та направлення на перевірку, а представник підприємства не був присутній при проведенні перевірки. При цьому, як вбачається з акту перевірки від 13.04.2018 року, позаплановий захід здійснювався в присутності представника за довіреністю ТОВ Алекс-Алькор , та до акта перевірки відповідачем додано довіреність від 04.05.2018 року за № 137/01, якою уповноважено Лашкевич Дмитра Володимировича на представництво інтересів ТОВ Алекс-Алькор .

Крім того, судом досліджено фотоматеріали, зроблені інспектором департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області Соловей Д.А. під час проведення позапланової перевірки ТОВ Алекс-Алькор , з яких вбачається присутність осіб з боку ТОВ Алекс-Алькор та здійснення будівельних робіт на перевіряємому об'єкті - наявність будівельних матеріалів, будівельного інструменту, драбин тощо.

За викладених обставин можливо стверджувати, що інспектор, який проводив перевірку - Соловей Д.А., був допущений до її проведення без зазначення жодних підстав щодо неправомірності його дій з посиланням на порушення процедури проведення перевірки, ТОВ Алекс-Алькор не складено акт не допуску до перевірки, та не надано будь-яких доказів в підтвердження зазначеного, а тому посилання позивача стосовно порушення порядку проведення перевірки суд вважає необґрунтованими.

Щодо виявлених порушень суд зазначає, що підставою для винесення постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 23.08.2018 р. № 80/1015-05/1-8428/1, стали порушення п.4 ч.1 ст.41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .

Так, підставами для проведення позапланової перевірки є, зокрема перевірка виконання суб'єктом містобудування вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю.

Підготовчі та будівельні роботи, які не відповідають вимогам законодавства, будівельним нормам, стандартам і правилам, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без набуття права на їх виконання, підлягають зупиненню до усунення порушень законодавства у сфері містобудівної діяльності.

Згідно абзацу першого пункту 1 частини 6 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності суб'єкти містобудування несуть відповідальність у вигляді штрафу за такі правопорушення: невиконання приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил - у розмірі п'ятнадцяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

За поясненням відповідача, означена перевірка була проведена щодо виконання ТОВ Алекс-Алькор вимог припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 13.04.2018 року.

ТОВ Алекс-Алькор в ході розгляду справи не надано доказів виконання вимог припису від 13.04.2018 року або доказів скасування припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 13.04.2018 року.

На підставі вищевикладеного, департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області правомірно застосовано до ТОВ Алекс-Алькор штрафну санкцію за порушення у сфері містобудівної діяльності на загальну суму 27615,00 грн., що в повній мірі відповідає вимогам Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності .

Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є необґрунтованими, а вимоги такими, що не підлягають задоволенню.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи відмову у задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю Алекс-Алькор , суд приходить до висновку про відсутність підстав для присудження і всіх здійснених позивачем документально підтверджених судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст.ст. 139, 242-243, 245-246, 258, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою Алекс-Алькор (вул.Шинна, 4, м.Дніпро, 49107; код ЄДРПОУ 31609837) до департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Одеській області (вул.Канатна, 83, м.Одеса, 64107) про визнання незаконною та скасування постанови - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя (підпис) Рішення не набрало законної сили 06.11.18р. З оригіналом згідно Помічник судді С. В. Прудник А.О. Мединська

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.11.2018
Оприлюднено18.11.2018
Номер документу77907058
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0440/7157/18

Постанова від 26.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 19.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 19.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 14.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Рішення від 06.11.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

Ухвала від 25.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні