КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 листопада 2018 року м. Кропивницький Справа № П/811/2030/17
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Черниш О.А.,
за участю секретаря судового засідання Бондар Я.Г.,
розглянувши за правилами загального позовного провадження адміністративну справу
за позовом:
позивач: Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області (25009, м. Кропивницький, вул. Соборна, 7-а, код ЄДРПОУ 20632802)
представник: ОСОБА_1
відповідач: публічне акціонерне товариство "Пересувна механізована колона 37" (25004, м. Кропивницький, вул. Генерала Родимцева, 94-А , код ЄДРПОУ 01036595)
представники: ОСОБА_2, ОСОБА_3,
про стягнення заборгованості, -
за зустрічним позовом:
позивач: публічне акціонерне товариство "Пересувна механізована колона 37" (25004, м. Кропивницький, вул. Генерала Родимцева, 94-А , код ЄДРПОУ 01036595)
представники: ОСОБА_2, ОСОБА_3,
відповідач: Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області (25009, м. Кропивницький, вул. Соборна, 7-а, код ЄДРПОУ 20632802)
представник: ОСОБА_1
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: ОСОБА_4 (25005, АДРЕСА_1, РНОКПП НОМЕР_1)
представник: ОСОБА_5
про визнання протиправним та скасування рішення , -
В С Т А Н О В И В:
Кропивницьке об'єднане управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області (надалі - Кропивницьке об'єднане УПФУ) звернулося до суду з позовами до публічного акціонерного товариства "Пересувна механізована колона 37" (надалі - ПАТ "ПМК-37") про стягнення заборгованості з відшкодування витрат на виплату та доставку пільгових пенсій.
Позови Кропивницького об'єднаного УПФУ мотивовано тим, що ПАТ "ПМК-37" має заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених та виплачених його працівникам ОСОБА_6 та ОСОБА_4 на пільгових умовах за списком №2 за період з травня по серпень 2017 року в розмірі 13999,76 грн. та за період з вересня по грудень 2017 року в розмірі 14303,69 грн. Оскільки відповідачем вказані кошти добровільно не сплачені, позивач просить суд стягнути їх на свою користь.
Ухвалами судді від 27.11.2017 та від 14.12.2017 року відкрито провадження в адміністративних справах №П/811/2030/17, №П/811/2318/17 за цими позовами.
Між тим, ПАТ "ПМК-37" також звернулося до суду з позовом до Кропивницького об'єднаного УПФУ про визнання протиправним та скасування рішення Кропивницького об'єднаного УПФУ про призначення ОСОБА_4 пенсії на пільгових умовах (протокол №1197 від 10.02.2017 року).
Позов ПАТ "ПМК-37" мотивовано тим, що ОСОБА_4 у період з 11.11.1982 року по 21.08.1992 року працював на посаді майстра будівельних і монтажних робіт у ПАТ "ПМК-37". Вважаючи, що Кропивницьке об'єднане УПФУ безпідставно зарахувало ОСОБА_4 стаж на вказаній посаді до спеціального стажу та призначило йому пенсію на пільгових умовах відповідно до статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" (за списком №2), позивач просить суд визнати протиправним та скасувати спірне рішення.
Ухвалою судді від 11.12.2017 року відкрито провадження в адміністративній справі №П/811/2232/17 за вказаним позовом ПАТ "ПМК-37" та залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_4.
Ухвалою суду від 11.01.2018 року адміністративні справи №П/811/2030/17, №П/811/2318/17 за позовами Кропивницького об'єднаного УПФУ до ПАТ "ПМК-37" про стягнення заборгованості з відшкодування витрат на виплату та доставку пільгових пенсій та адміністративну справу №П/811/2232/17, яку вирішено розглядати як зустрічний позов ПАТ "ПМК-37" до Кропивницького об'єднаного УПФУ, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - ОСОБА_4, про визнання протиправним та скасування рішення про призначення ОСОБА_4 пенсії на пільгових умовах (протокол №1197 від 10.02.2017 року) об'єднано в одне провадження, прийнято рішення здійснювати розгляд об'єднаної справи №П/811/2030/17 за первісним та зустрічним позовами за правилами загального позовного провадження.
На стадії підготовчого провадження відповідач за первісним позовом - ПАТ "ПМК-37" - подав до суду відзив на позовну заяву із запереченнями проти позову, в якому стверджуючи, що всупереч статті 58 Конституції України та статті 100 Закону України "Про пенсійне забезпечення", Кропивницьке об'єднане УПФУ безпідставно призначило ОСОБА_4 пільгову пенсію, тому підстави для її відшкодування ПАТ "ПМК-37" відсутні, просив суд у задоволенні позовних вимог Кропивницького об'єднаного УПФУ відмовити.
Відповідач за зустрічним позовом - Кропивницьке об'єднане УПФУ - подав до суду відзив на позовну заяву із запереченнями проти позову ПАТ "ПМК-37", в якому стверджував, що рішення про призначення пільгової пенсії ОСОБА_4 прийнято Кропивницьким об'єднаним УПФУ, зокрема, на підставі довідки про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній №2 від 24.01.2017 року, виданої ПАТ "ПМК-37". Оскільки, вказаний у цій довідці трудовий стаж ОСОБА_4 на посаді майстра будівельних і монтажних робіт відноситься до списку №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затверджених Кабінетом Міністрів України, Кропивницьким об'єднаним УПФУ призначена та виплачується ОСОБА_4 пільгова пенсія відповідно до п. "б" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення". З цих підстав Кропивницьке об'єднане УПФУ просить суд у задоволенні позовних вимог ПАТ "ПМК-37" відмовити.
Позивач за зустрічним позовом - ПАТ "ПМК-37" подав до суду відповідь на відзив, у якій наполягав на протиправності прийнятого Кропивницьким об'єднаним УПФУ рішення про призначення ОСОБА_4 пільгової пенсії.
Третя особа ОСОБА_4 подав пояснення щодо зустрічного позову, в яких проти позову ПАТ "ПМК-37" заперечив. Проте згодом подав додаткові пояснення, у яких стверджував, що пільгова пенсія повинна нараховуватися йому відповідно до статті 100 Закону України "Про пенсійне забезпечення" та відшкодовуватися Кропивницьким об'єднаним УПФУ.
Кропивницьке об'єднане УПФУ 19.02.2018 року подало до суду заяву про збільшення розміру позовних вимог, в якій до його первісних позовних вимог додано вимогу про стягнення з ПАТ "ПМК-37" заборгованості з відшкодування витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за січень 2018 року у розмірі 3483,02 грн. У зв'язку з цим Кропивницьке об'єднане УПФУ просить суд стягнути з ПАТ "ПМК-37" заборгованість з відшкодування витрат на виплату та доставку пільгових пенсій на загальну суму 31786,47 грн., з яких заборгованість за період з травня по серпень 2017 року у сумі 13999,76 грн., з вересня по грудень 2017 року у сумі 14303,69 грн., за січень 2018 року у сумі 3483,02 грн.
Ухвалою від 23.02.2018 року суд прийняв вказану заяву до розгляду, закрив підготовче провадження та призначив справу до судового розгляду по суті у судовому засіданні.
У судовому засіданні 18.04.2018 року на підставі статті 52 КАС України замінено сторону - Кропивницьке об'єднане УПФУ - його правонаступником - Головним управлінням Пенсійного фонду України в Кіровоградській області.
У ході судового розгляду учасники справи подали заяви про розгляд справи без їхньої участі, у порядку письмового провадження.
Відповідно до частини 3 статті 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.
Розглянувши справу в порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами, суд встановив такі обставини та дійшов до таких висновків.
Публічне акціонерне товариство "Пересувна механізована колона 37" з 28.04.1992 року зареєстроване як юридична особа. (а.с. 76 - 82, т.1)
У трудових відносинах з ПАТ "ПМК-37" перебували громадяни ОСОБА_6 та ОСОБА_4 (а.с. 12, 216, т.1)
Вказаним особам органами Пенсійного фонду призначена пенсія за віком на пільгових умовах відповідно до пункту "б" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" (за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затверджених Кабінетом Міністрів України). (а.с. 11, 14-16, т.1)
З метою відшкодування витрат, понесених Пенсійним фондом на виплату та доставку цих пенсій, Долинським об'єднаним УПФУ, яким призначена пенсія ОСОБА_6, а також Кропивницьким об'єднаним УПФУ, яким призначена пенсія ОСОБА_4, сформовано розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, у яких визначено місячний розмір витрат на виплату пенсій ОСОБА_6 - з 2017 року у розмірі 97,14 грн., з жовтня 2017 року у розмірі 91,49 грн. (а.с. 5, 64, т.1), ОСОБА_4 - з травня 2017 року у розмірі 2959,46 грн., з червня 2017 року у розмірі 3483,02 грн. (та 202, 68 грн. фактичних витрат за період з дати призначення (перерахунку) пенсії до дати формування розрахунку), з липня 2017 року у розмірі 3483,02 грн., з січня 2018 року у розмірі 3483, 02 грн. (а.с. 6-9, т.1, а.с. 139, т.2).
Вказані розрахунки направлено до ПАТ "ПМК-37" для відшкодування витрат, понесених Пенсійним фондом на виплату та доставку пенсій. (а.с. 5 - 9зв., т.1)
Проте, у встановлені строки визначені у цих розрахунках місячні суми за травень 2017 року у сумі 3056,60 грн., за червень у сумі 3782,84 грн., за липень 2017 року у сумі 3580,16 грн., за серпень 2017 року у сумі 3580,16 грн., за вересень 2017 року у сумі 3580,16 грн., за жовтень 2017 року у сумі 3574,51 грн., за листопад 2017 року у сумі 3574,51 грн., за грудень 2017 року у сумі 3574,51 грн. та за січень 2018 року у сумі 3483,02 грн. не сплачені. Внаслідок цього утворилася заборгованість у розмірі 31786,47 грн., стягнення якої є предметом даного спору за первісним позовом. (а.с. 84, т.2)
Вирішуючи цей спір, суд виходив з того, що відповідно до пункту 2 розділу XV "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.
До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди
1) особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбачених Законом України "Про пенсійне забезпечення".
У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 цього Закону.
При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.
Підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону.
Виплата пенсій особам, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників, за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, та особам, пенсії яким призначені відповідно до пунктів "в" - "е" та "ж" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", здійснюється до 1 січня 2005 року за рахунок коштів Пенсійного фонду, а з 1 січня 2005 року - за рахунок коштів Державного бюджету України до досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону;
2) окремим категоріям працівників залежно від умов праці за результатами атестації робочих місць можуть призначатися пенсії за рахунок коштів підприємств та організацій, але не раніше ніж за 5 років до досягнення віку, передбаченого статтею 26 цього Закону, в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 цього Закону;
3) особам, які працювали на роботах із шкідливими і важкими умовами праці та мали або матимуть право на пенсію відповідно до статті 100 Закону України "Про пенсійне забезпечення", пенсії призначаються за нормами цього Закону, виходячи з вимог віку та стажу, встановлених раніше діючим законодавством.
Порядок відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", врегульований розділом 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління ПФУ від 19.12.2003 року №21-1, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 року за №64/8663 (надалі - Інструкція №21-1, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до п.6.1 Інструкції №21-1 відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в таких розмірах: для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Інструкції (крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку), - також 100 відсотків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до абзацу першого частини 2 Прикінцевих положень Закону застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах.
Згідно з пунктом 6.2 Інструкції №21-1 витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах особам, які мають стаж, що дає право на призначення цих пенсій на декількох підприємствах, покриваються цими підприємствами пропорційно стажу роботи з урахуванням вимог абзацу третього підпункту 1 пункту 2 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування". При цьому стаж роботи на останньому підприємстві враховується у повному розмірі, а з попередніх місць роботи осіб він додається до стажу, необхідного для призначення пенсій на пільгових умовах.
У разі ліквідації або зміни власника підприємства суми зазначених витрат Пенсійному фонду вносять правонаступники (п.6.3 Інструкції №21-1 ).
Розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій (п.6.4 Інструкції №21-1).
Розрахунки складаються на підставі відомостей відділів з призначення пенсій органів Пенсійного фонду України, які подаються згідно з додатком 8 та додатком 8а до 1 січня поточного року та протягом 10 днів з дня прийняття рішення про призначення нової пенсії.(п.6.5 Інструкції №21-1).
Пунктом 6.6 Інструкції №21-1 передбачено, що додаткові пенсії, додаткові витрати на виплату підвищеного розміру пенсії відповідно до статті 8 Закону України "Про підвищення престижності шахтарської праці", доплати, надбавки та підвищення призначені відповідно до законодавства України, які виплачуються за рахунок інших джерел, ніж кошти Пенсійного фонду України, не включаються до розміру фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, що підлягають відшкодуванню.
Підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. У разі зміни розміру пенсії або настання обставин, які впливають на суму відшкодування (смерть пенсіонера, зміна місця проживання тощо), органи Пенсійного фонду повідомляють про це підприємства у розрахунку, який направляється підприємству в місячний строк з дня прийняття рішення про зміну розміру пенсії або про припинення виплати пенсії. Суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону, сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць. (п.6.7 Інструкції №21-1)
Згідно з п. 6.8 Інструкції №21-1 у разі призначення пенсій на пільгових умовах особам, які мають необхідний стаж роботи не за місцем призначення цієї пенсії, орган Пенсійного фонду за місцем призначення пенсії надсилає розрахунок згідно з додатками, зазначеними у пункті 6.4 цієї глави для зазначених підприємств, у двох примірниках через орган Пенсійного фонду за місцезнаходженням цього підприємства (крім підприємств, місцезнаходженням яких є вільна економічна зона "Крим"). Відшкодування сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у таких випадках здійснюється підприємством на рахунки органу Пенсійного фонду за місцезнаходженням підприємства.
У разі ліквідації підприємства без правонаступників або визнання банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" розрахунки для відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, органу Пенсійного фонду України за місцезнаходженням такого підприємства та безпосередньо підприємству не направляються.
Матеріалами справи підтверджується, що заборгованість ПАТ "ПМК-37" з відшкодування витрат на виплату та доставку пенсії, призначеної на пільгових умовах громадянину ОСОБА_6, за період з травня по грудень 2017 року складала 760,17 грн., що узгоджується з наданим позивачем розрахунком (а.с. 84, т. 2). Відповідач ПАТ "ПМК-37" у ході судового розгляду справи визнав наявність цієї заборгованості та сплатив її. (а.с. 196, т.2)
Вирішуючи вимоги позову Кропивницького об'єднаного УПФУ в частині стягнення з ПАТ "ПМК-37" заборгованості з відшкодування витрат на виплату пенсії, призначеної на пільгових умовах громадянину ОСОБА_4, у розмірі 31026, 30 грн., а також спір за зустрічним позовом ПАТ "ПМК-37", суд установив такі обставини та дійшов до таких висновків.
ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1, з 11.11.1982 року був прийнятий на роботу майстром до Кіровоградського будівельно-монтажного управління №37 треста "Кіровоградводбуд", яке у 1996 році було перетворено у ВАТ "ПМК-37", а згодом змінено найменування на ПАТ "ПМК-37". (а.с. 191, т.1) З роботи на вказаному підприємстві позивач звільнився 21.02.2001 року, що підтверджується записами у його трудовій книжці. (а.с. 159 - 161, т.1) Стаж його роботи на цьому підприємстві склав 18 років 3 місяці 11 днів.
У лютому 2017 року ОСОБА_4, досягнувши 57 років, звернувся до Кропивницького об'єднаного УПФУ із заявою про призначення йому пенсії за віком на пільгових умовах за Списком №2. (а.с. 213, т.2)
Згідно з протоколом Кропивницького об'єднаного УПФУ №1197 від 10.02.2017 року ОСОБА_4 призначена пенсія за віком на пільгових умовах відповідно до статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" (за Списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників з шкідливими та важкими умовами праці, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах) у розмірі 3923, 75 грн. з 14.12.2016 року. (а.с. 203, т.2)
Загальний стаж роботи позивача склав 37 років 2 місяці 20 днів, пільговий - 9 років 9 місяців 11 днів. (а.с. 202 - 205, т.2)
Пенсія призначена відповідно до абзацу 2 пункту "б" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" зі зменшенням пенсійного віку на 3 роки (на 1 рік за кожні 2, 5 роки пільгового стажу), оскільки позивач не мав повного стажу роботи із шкідливими і важкими умовами праці, передбаченого абзацом 1 пункту "б" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", але мав не менше половини стажу на зазначених роботах та передбачений загальний стаж роботи.
При цьому, до стажу роботи позивача на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, зараховано період роботи на посаді майстра будівельних і монтажних робіт в ПАТ "ПМК-37" з 11.11.1982 року по 21.08.1992 року, підтверджений довідкою №2 від 24.01.2017 року про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, виданою ПАТ "ПМК -37". (а.с. 238, т.2)
Виплативши ОСОБА_4 пенсію, орган Пенсійного фонду, керуючись підпунктом 1 пункту 2 розділу XV "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", розділом 6 Інструкції №21-1, направив розрахунки про відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку цих пенсій до ПАТ "ПМК-37" як до підприємства, на якому ОСОБА_4 набув стаж, що дав йому право на призначення цієї пенсії. Однак ПАТ "ПМК-37" заперечило свій обов'язок відшкодовувати ці витрати, стверджуючи, що ОСОБА_4 безпідставно призначена пенсія на пільгових умовах відповідно до статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".
Статтею 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" передбачені умови призначення пенсії за віком.
Згідно з абзацом 1 частини 1 цієї статті (у редакції, чинній на час звернення ОСОБА_4 за призначенням пенсії) особи мають право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років та наявності страхового стажу не менше 15 років.
Відповідно до пункту "б" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи працівники, зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці, - за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць - після досягнення 55 років і при стажі роботи не менше 30 років у чоловіків, з них не менше 12 років 6 місяців на зазначених роботах, і не менше 25 років у жінок, з них не менше 10 років на зазначених роботах.
Працівникам, які не мають стажу роботи із шкідливими і важкими умовами праці, передбаченого абзацом першим цього пункту, але мають не менше половини стажу на зазначених роботах, за наявності передбаченого загального стажу роботи пенсії за віком на пільгових умовах призначаються із зменшенням пенсійного віку, встановленого абзацом першим частини першої статті 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" чоловікам - на 1 рік за кожні 2 роки 6 місяців такої роботи; жінкам - на 1 рік за кожні 2 роки такої роботи.
Частиною 2 статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" передбачено, що порядок пенсійного забезпечення осіб, які працювали до введення в дію цього Закону на роботах із шкідливими і важкими умовами праці, передбачених законодавством, що діяло раніше, визначається статтею 100 цього Закону.
Пунктом 1 постанови Верховної Ради України від 06.12.1991 року №1931-XII "Про порядок введення в дію Закону України "Про пенсійне забезпечення" постановлено ввести в дію Закон України "Про пенсійне забезпечення" з 1 січня 1992 року - в частині норм, що стосуються призначення і виплати пенсій та коригування рівнів пенсій, призначених до введення цього Закону; з 1 квітня 1992 року - в повному обсязі.
Відповідно до статті 100 Закону України "Про пенсійне забезпечення" особам, які працювали до введення в дію цього Закону на роботах із шкідливими і важкими умовами праці, передбачених раніше діючим законодавством, пенсії за віком призначаються на таких умовах:
а) особам, які мають на день введення в дію цього Закону повний стаж на зазначених роботах, що давав право на пенсію на пільгових умовах, пенсії в розмірах, передбачених цим Законом, призначаються відповідно до вимог за віком і стажем, встановлених раніше діючим законодавством;
б) особам, які не мають повного стажу роботи із шкідливими і важкими умовами праці, вік, необхідний для призначення пенсії відповідно до статті 12, знижується пропорційно наявному стажу в порядку, передбаченому статтями 13-14 цього Закону, виходячи з вимог цього стажу, встановлених раніше діючим законодавством.
Суд установив, що підставою для призначення ОСОБА_4 пільгової пенсії відповідно до пункту "б" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" стала довідка №2 від 24.01.2017 року про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, видана ПАТ "ПМК-37". (а.с. 12, т. 1)
Згідно з цією довідкою ОСОБА_4 працював повний робочий день у період з 11.11.1982 року по 21.08.1992 року на посаді майстра будівельних і монтажних робіт, що передбачена розділом ХХVІІ Списку №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників з шкідливими і важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.1994 року №162. До спеціального стажу зараховано 9 років 9 місяців 10 днів.
Наказом Міністерства праці та соціальної політики України №383 від 18.11.2005 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2005 року за №1451/11731, затверджено Порядок застосування Списків №1 і №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників при обчисленні стажу роботи, що дає право на пенсію за віком на пільгових умовах (надалі - Порядок №383).
Пунктом 1 Порядку №383 передбачено, що згідно з пунктом другим Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за Списком N 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників (далі - Список № 1) та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за Списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників (далі - Список №2), затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, які мали право на пенсію за віком на пільгових умовах, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.
До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди пенсії призначаються за нормами Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" за умови досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення".
Цей Порядок регулює застосування Списків №1 і №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників (далі - Списки) при обчисленні стажу роботи, що дає право на пенсію за віком на пільгових умовах відповідно до підпунктів "а", "б" статті 13 та статті 100 Закону України "Про пенсійне забезпечення".
Відповідно до пунктів 3, 8, 10 Порядку №383 при визначенні права на пенсію за віком на пільгових умовах застосовуються Списки, що чинні на період роботи особи. До пільгового стажу зараховується весь період роботи на відповідних посадах або за професіями незалежно від дати їх внесення до Списків за умови підтвердження документами відповідних умов праці за час виконання роботи до 21.08.92 та за результатами проведення атестації робочих місць за умовами праці після 21.08.92 (приклади у додатках 1, 2).
При визначенні права на пенсію за віком на пільгових умовах відповідно до статті 100 Закону України "Про пенсійне забезпечення" застосовуються "Список N 1 производств, цехов, профессий и должностей на подземных работах, на работах с вредными условиями труда и в горячих цехах, работа в которых дает право на государственную пенсию на льготных условиях и в льготных размерах" і "Список N 2 производств, цехов, профессий и должностей, работа в которых дает право на государственную пенсию на льготных условиях и в льготных размерах", затверджені постановою Ради Міністрів СРСР від 22.08.56 №1173.
Для підтвердження стажу роботи зі шкідливими і важкими умовами праці необхідно подати трудову книжку із оформленими належним чином записами про займану посаду і період виконуваної роботи, виписку із наказу по підприємству про проведення атестації на відповідному робочому місці та, у разі відсутності в трудовій книжці відомостей, що визначають право на пенсію на пільгових умовах, уточнюючу довідку, передбачену пунктом 20 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.93 №637.
Відповідно до пунктів 1, 3 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній (надалі - Порядок №637) основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами.
За відсутності трудової книжки, а також у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні необхідні записи або містяться неправильні чи неточні записи про періоди роботи, для підтвердження трудового стажу приймаються довідки, виписки із наказів, особові рахунки і відомості на видачу заробітної плати, посвідчення, характеристики, письмові трудові договори і угоди з відмітками про їх виконання та інші документи, які містять відомості про періоди роботи.
Пунктом 20 Порядок №637 передбачено, що у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні відомості, що визначають право на пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установлені для окремих категорій працівників, для підтвердження спеціального трудового стажу приймаються уточнюючі довідки підприємств, установ, організацій або їх правонаступників (додаток №5).
У довідці має бути вказано: періоди роботи, що зараховуються до спеціального стажу; професія або посада; характер виконуваної роботи; розділ, підрозділ, пункт, найменування списків або їх номери, до якого включається цей період роботи; первинні документи за час виконання роботи, на підставі яких видана зазначена довідка.
Згідно з пунктами 23, 24 Порядку №637 документи, що подаються для підтвердження трудової діяльності, повинні бути підписані посадовими особами і засвідчені печаткою (у разі наявності).
Для підтвердження трудового стажу приймаються лише ті відомості про періоди роботи, які внесені в довідки на підставі документів.
Як передбачено статтею 101 Закону України "Про пенсійне забезпечення", органи, що призначають пенсії, мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі.
Підприємства та організації несуть матеріальну відповідальність за шкоду, заподіяну громадянам або державі внаслідок несвоєчасного оформлення або подання пенсійних документів, а також за видачу недостовірних документів, і відшкодовують її.
Суд установив, що оскільки ОСОБА_4 не працював у ПАТ "ПМК-37" на роботах зі шкідливими і важкими умовами праці у період дії Списку №2, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.1994 року №162, тому уточнююча довідка №2 від 24.01.2017 року з посиланням на цей Список видана ПАТ "ПМК-37" безпідставно. Орган Пенсійного фонду при призначенні пенсії ОСОБА_4 на це уваги не звернув.
Натомість у період роботи ОСОБА_4 застосовувався Список №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників з шкідливими і важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затверджений постановою Ради Міністрів СРСР від 22.08.1956 року №1173, розділом XXIX "Будівництво будівель і споруд" якого була передбачена посада майстра. (а.с. 188 - 189, т.1)
Судом установлено, що ПАТ "ПМК-37" листом №21 від 29.01.2018 року повідомило Кропивницьке об'єднане УПФУ про відкликання довідки №2 від 24.01.2017 року. (а.с. 12, т.2)
Замість неї ПАТ "ПМК-37" видало ОСОБА_4 нову уточнюючу довідку №30 від 07.02.2018 року про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, згідно з якою ОСОБА_4 працював повний робочий день у період з 11.11.1982 року по 31.12.1991 року на будівництві нових об'єктів водогосподарського призначення на посаді майстра будівельних і монтажних робіт, що передбачена розділом XXIX Списку №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників з шкідливими і важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затверджений постановою Ради Міністрів СРСР від 22.08.56 №1173. До спеціального стажу зараховано 9 років 1 місяців 20 днів. (а.с. 89, т.2)
У зв'язку з цим розпорядженням Кропивницького об'єднаного УПФУ №178501 від 12.02.2018 року змінено умови призначення пенсій за віком на пільгових умовах із застосуванням статті 100 Закону України "Про пенсійне забезпечення", здійснено перерахунок стажу позивача та до стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, зараховано період роботи на посаді майстра будівельних і монтажних робіт в ПАТ "ПМК-37" з 11.11.1982 року по 31.12.1991 року, підтверджений довідкою №30 від 07.02.2018 року, який склав 9 років 1 місяць 21 день. На розмір призначеної ОСОБА_4 пенсії такий перерахунок не вплинув. (а.с. 94, 253 - 256, т.2)
Зі змісту статті 100 Закону України "Про пенсійне забезпечення" випливає, що право на пенсію відповідно до цієї норми має особа, яка набула необхідний стаж роботи із шкідливими і важкими умовами праці, що дає право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, у тому числі зі зниженням пенсійного віку пропорційно наявному стажу, до 01.01.1992 року і після цієї дати не працювала на цих роботах. При цьому наявності атестації робочих місць не вимагається.
Відповідно до пункту 2 розділу XV "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" відшкодуванню Пенсійному фонду України підлягають фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення". Натомість пенсії, призначені відповідно до статті 100 Закону України "Про пенсійне забезпечення", відшкодуванню не підлягають.
Отже, підприємство не зобов'язане відшкодовувати витрати на виплату і доставку пільгових пенсій особам, які працювали на роботах із шкідливими і важкими умовами праці до набрання чинності Законом України "Про пенсійне забезпечення" та яким пенсія призначена відповідно до статті 100 Закону України "Про пенсійне забезпечення".
Відтак, призначивши ОСОБА_4 пільгову пенсію відповідно до статті 100 Закону України "Про пенсійне забезпечення", орган Пенсійного фонду встановив, що ОСОБА_4 набув необхідний стаж роботи із шкідливими і важкими умовами праці, що дає право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах згідно із Списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених постановою Кабінету Міністрів СРСР від 22.08.1956 року №1173, до 01.01.1992 року і після цієї дати не працював на роботах із важкими і шкідливими умовами праці. Том суд визнає безпідставним покладення на ПАТ "ПМК-37" обов'язку покривати витрати Пенсійного фонду на виплату такої пенсії та направлення йому розрахунків, передбачених додатком 6 до Інструкції №21-1.
Суд не приймає до уваги доводи позивача за первісним позовом щодо того, що розрахунки підлягають виконанню відповідачем, позаяк не оскаржені ним та не скасовані у встановленому порядку. Суд зазначає, що розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, які здійснюються відповідно до 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", не є актами індивідуальної дії, у зв'язку з чим не можуть бути окремим предметом оскарження в адміністративній справі, оскільки зазначені розрахунки не носять обов'язкового характеру для виконання платником та не тягнуть за собою безспірне стягнення вказаних у розрахунках сум. Вказані суми стягуються в судовому порядку. Відповідач не позбавлений права надавати заперечення проти такого розрахунку при розгляді справи щодо стягнення відповідних сум витрат.
Вирішуючи первісний позов Кропивницького об'єднаного УПФУ про стягнення з ПАТ "ПМК 37" 31786,47 грн. заборгованості з відшкодування витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, суд установив, що з цієї суми 760,17 грн. (витрати на виплату пенсії ОСОБА_6.) вже сплачені відповідачем, а 31026, 30 грн. (витрати на виплату пенсії ОСОБА_4.) безпідставно заявлені йому до відшкодування. Відтак у задоволенні первісного позову слід відмовити.
Вирішуючи зустрічну позовну вимогу ПАТ "ПМК-37" про визнання протиправним та скасування рішення Кропивницького об'єднаного УПФУ про призначення ОСОБА_4 пенсії на пільгових умовах, що оформлене протоколом №1197 від 10.02.2017 року, суд дійшов до таких висновків.
Порядок звернення за призначенням (перерахунком) пенсії передбачений статтею 44 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", відповідно до якої заява про призначення (перерахунок) пенсії та необхідні документи подаються до територіального органу Пенсійного фонду або до уповноваженого ним органу чи уповноваженій особі в порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, особисто або через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально.
Органи Пенсійного фонду мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, видані ними для оформлення пенсії, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі та достовірність поданих відомостей про осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню, умови їх праці та інших відомостей, передбачених законодавством для визначення права на пенсію.
Відповідно до частини 5 статті 45 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" документи про призначення (перерахунок) пенсії розглядає територіальний орган Пенсійного фонду та не пізніше 10 днів з дня їх надходження приймає рішення про призначення (перерахунок) або про відмову в призначенні (перерахунку) пенсії.
Порядок оскарження дій страхувальників, виконавчих органів Пенсійного фонду унормований статтею 105 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
Відповідно до частини 1 статті 105 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" застраховані особи та члени їхніх сімей мають право на оскарження дій (бездіяльності) страхувальників, виконавчих органів Пенсійного фонду та їх посадових осіб відповідно до законодавства про звернення громадян, а також у судовому порядку. Страхувальники мають право на оскарження дій (бездіяльності) виконавчих органів Пенсійного фонду та їх посадових осіб у порядку підлеглості до вищого органу або посадової особи, а також у судовому порядку.
Частиною 2 статті 105 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" передбачено, що оскарження дій страхувальників чи виконавчих органів Пенсійного фонду здійснюється в разі, якщо страхувальником або посадовими особами виконавчих органів Пенсійного фонду порушено права і законні інтереси застрахованих осіб, створено перешкоди для здійснення прав і законних інтересів таких осіб внаслідок дій чи бездіяльності страхувальника, посадових осіб виконавчих органів Пенсійного фонду чи прийнятого виконавчими органами Пенсійного фонду рішення або покладено на застраховану особу чи пенсіонера обов'язки, які не передбачені цим Законом.
Постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 року №22-1, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 27.12.2005 року за №1566/11846, затверджено Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (надалі - Порядок №22-1).
Відповідно до пунктів 4.1, 4.2 Порядку №22-1 орган, що призначає пенсію, розглядає питання про призначення пенсії, перерахунок та поновлення виплати раніше призначеної пенсії, а також про переведення з одного виду пенсії на інший при зверненні особи з відповідною заявою (додаток 3).
При прийманні документів орган, що призначає пенсію:
1) перевіряє правильність оформлення заяви, відповідність викладених у ній відомостей про особу даним паспорта та документам про стаж;
2) перевіряє зміст і належне оформлення наданих документів;
3) перевіряє копії відповідних документів, фіксує й засвідчує виявлені розбіжності (невідповідності).
Орган, що призначає пенсію, має право вимагати від підприємств, установ та організацій, фізичних осіб дооформлення у тримісячний строк з дня подання заяви прийнятих і подання додаткових документів, передбачених законодавством, а також перевіряти обґрунтованість їх видачі;
4) видає пам'ятку пенсіонеру (додаток 4), копія якої зберігається у пенсійній справі.
Згідно з пунктом 4.3 Порядку №22-1 не пізніше 10 днів після надходження заяви та за наявності документів, необхідних для призначення, перерахунку, переведення з одного виду пенсії на інший та поновлення виплати пенсії (у тому числі документів, одержаних відповідно до абзацу другого підпункту 3 пункту 4.2 цього розділу), орган, що призначає пенсію, розглядає подані документи та приймає рішення щодо призначення, перерахунку, переведення з одного виду пенсії на інший, поновлення раніше призначеної пенсії без урахування періоду, за який відсутня інформація про сплату страхових внесків до Пенсійного фонду України.
Рішення органу про призначення пенсії, перерахунок та поновлення виплати раніше призначеної пенсії, а також про переведення з одного виду пенсії на інший візується спеціалістом, який його підготував, та спеціалістом, який його перевірив. Рішення підписується начальником управління (заступником начальника управління відповідно до розподілу обов'язків) та завіряється печаткою управління.
Пунктом 4.7 Порядку №22-1 передбачено, що право особи на одержання пенсії установлюється на підставі всебічного, повного і об'єктивного розгляду всіх поданих документів органом, що призначає пенсію. Орган, що призначає пенсію, не пізніше 10 днів після винесення рішення видає або направляє адміністрації підприємства, установи, організації або особі повідомлення про призначення, відмову в призначенні, перерахунку, переведенні з одного виду пенсії на інший із зазначенням причин відмови та порядку його оскарження.
Відповідно до якої частини 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Статтею 5 КАС встановлено право на судовий захист і передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.
Таким чином, обов'язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб'єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду. Такий висновок зробив Верховний Суд України у постанові від 01.12.2015 року у справі №21-3715а15.
Спірне рішення про призначення пенсії є індивідуальним актом, яким згідно з п.19 ч.1 ст.4 КАС України є акт (рішення) суб'єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.
Правовий акт індивідуальної дії мають право оскаржити особи, щодо яких його застосовано.
Верховний Суд України у постанові від 10.04.2012 року у справі №21-1115во-10 вказав, що визнання протиправним рішення суб'єкта владних повноважень можливе лише за позовом особи, право або законний інтерес якої порушені цим рішенням.
Спірне рішення Кропивницького об'єднаного УПФУ про призначення ОСОБА_4 пенсії, оформлене протоколом №1197 від 10.02.2017 року, створює правові наслідки та задовольняє законні інтереси виключно третьої особи і тому не могло спричинити порушення прав та законних інтересів ПАТ "ПМК-37" у публічно-правовій сфері. Зважаючи на це, ПАТ "ПМК-37" не є учасником публічно-правових відносин, які виникли між органом Пенсійного фонду та застрахованою особою ОСОБА_4 з приводу призначення йому пенсії за віком на пільгових умовах, а спірне рішення безпосередньо не стосується прав та законних інтересів ПАТ "ПМК-37".
Суд зазначає, що підприємство, яке не погоджується з покладенням на нього органами Пенсійного фонду обов'язку відшкодовувати витрати та виплату та доставку пенсій, призначених пенсіонеру на пільгових умовах, вправі заперечувати проти вимог щодо стягнення з нього цих сум, але не має права оскаржувати призначення пенсій громадянам органами Пенсійного фонду.
Відтак у задоволенні зустрічного позову ПАТ "ПМК-37" про скасування рішення слід відмовити.
Сторонами за первісним позовом судові витрати у справі не понесені.
Враховуючи, що спір за зустрічним позовом вирішено не на користь позивача ПАТ "ПМК-37", підстави для присудження йому судового збору, сплаченого при зверненні до суду з цим позовом, відсутні.
Керуючись статтями 9, 90, 139, 242-246, 250, 251, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області відмовити.
У задоволенні зустрічного адміністративного позову публічного акціонерного товариства "Пересувна механізована колона 37" відмовити.
Копію рішення суду надіслати учасникам справи.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду, шляхом подачі апеляційної скарги через Кіровоградський окружний адміністративний суд, у 30-денний строк, установлений статтею 295 КАС України.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду О.А. Черниш
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2018 |
Оприлюднено | 19.11.2018 |
Номер документу | 77912279 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
О.А. Черниш
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні