Рішення
від 20.07.2018 по справі 826/9622/16
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

  ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 20 липня 2018 року                      №826/9622/16 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Шрамко Ю.Т., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю “П І Компані” до Київської міської митниці ДФС про зобов'язання вчинити дії, ВСТАНОВИВ: До Окружного адміністративного суду міста Києва, (також далі - суд), звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю “П І Компані”, (далі - позивач, ТОВ “П І Компані”), з позовом до Київської міської митниці ДФС, (також далі - відповідач), в якому просить зобов'язати відповідача підготувати висновок про повернення платнику податків ТОВ “П І Компані” надмірно сплачених митних та інших платежів у розмірі 30358,65 грн., сплачених на підставі скасованого судом рішення про коригування митної вартості від 06 серпня 2015 року №100270002/2015/700014/2 та подати такий висновок для виконання відповідному органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів. Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва (суддя Іщук І.О.) від 30 червня 2016 року відкрито провадження в адміністративній справі. У подальшому, у зв'язку із припиненням повноважень судді Іщука І.О. щодо здійснення правосуддя, у провадженні якого перебувала справа та ним не розглянута по суті, відповідно до протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями, для її подальшого розгляду і вирішення визначено суддю Шрамко Ю.Т., на підставі чого ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 квітня 2017 року справу прийнято до провадження судді Шрамко Ю.Т. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що митним органом протиправно відмовлено у поверненні надмірно сплачених до Державного бюджету України коштів, оскільки документ, на підставі якого нараховано надмірні митні платежі скасовано судовим рішенням, яке набрало законної сили. Відповідач позовні вимоги не визнав, просив у задоволенні позову відмовити повністю, оскільки оскаржувані дії (бездіяльність) вчинені ним на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Враховуючи викладене та зважаючи на достатність наявних у матеріалах справи доказів для розгляду та вирішення справи по суті, у відповідному судовому засіданні судом прийнято рішення про подальший розгляд та вирішення справи у порядку письмового провадження. Оцінивши належність, допустимість, достовірність та достатність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у матеріалах справи доказів у їх сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд встановив наступне. 05 серпня 2015 року позивачем ввезено на митну територію України товар, для митного оформлення якого до Київської міської митниці ДФС України подано митну декларацію №100270002/2015/257633. Київською міською митницею ДФС України позивачу відмовлено у митному оформленні задекларованого товару, у зв'язку з чим оформлено картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №100270002/2015/00081. Підставою для відмови у митному оформленні було рішення про коригування митної вартості товарів від 06 серпня 2015 року №100270002/2015/700014/2, відповідно до якого митна вартість товару визначена 1,3500 USD/одиницю із застосуванням резервного методу. У подальшому, відповідачем надано згоду на випуск товарів у вільний обіг під гарантійні зобов'язання, шляхом сплати позивачем до державного бюджету сум податків і зборів згідно з митною вартістю, визначеною митним органом в повному обсязі. ТОВ “П І Компані” оскаржило до суду вищевказані рішення Київської міської митниці ДФС та картку відмови. Так, постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 грудня 2015 року в адміністративній справі №826/18964/15, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 18 лютого 2016 року, визнано протиправними і скасовано рішення Київської міської митниці ДФС від 06 серпня 2015 року №100270002/2015/700014/2 та картку відмови в митному оформленні товарів від 06 серпня 2015 року №100270002/2015/00081. Зокрема, у вказаному судовому рішенні судом встановлено, що заявлену декларантом ТОВ “П І Компані” митну вартість товару, визначену відповідно до статті 57 Митного кодексу в режимі імпорту (за першим методом - за ціною договору (вартістю операції), було неправомірно скориговано в сторону збільшення. Також встановлено сплату ТОВ “П І Компані” за митною декларацією від 06 серпня 2015 року №100270002/2015/00081 на виконання рішення Київської міської митниці ДФС від 06 серпня 2015 року №100270002/2015/700014/2 митних платежів на загальну суму 30358,65 грн., в тому числі ввізне мито в сумі 7989,12 грн., додатковий імпортний збір в сумі 3994,56 грн., податок на додану вартість в сумі 18374,97 грн. Враховуючи вищевикладене, позивач звернувся до відповідача із заявами від 03 березня 2016 №01/43 та від 24 березня 2016 №01/74 про повернення надмірно сплачених митних платежів та внесення змін до митної декларації в розмірі 30358,65 грн. Відповідач листами від 18 березня 2016 року №1952/10/26-70-19-01 та від 20 квітня 2016 року №2840/10/26-70-19-01 повідомив позивача про відсутність правових підстав для повернення коштів з Державного бюджету України та внесення відповідних змін до митної декларації від 06 серпня 2015 року №100270002/2015/257729. Листом від 20 травня 2016 року №3460/10/26-70-19-01 Київська міська митниця ДФС повідомила позивача, що виконання усіх митних формальностей стосовно партії товарів, що декларувались за митною декларацією від 05 серпня 2015 року №100270002/2015/257633, остаточно відбулось за митною декларацією від 06 серпня 2015 року №100270002/2015/257729, за якою товари випущені у вільний обіг на митну територію України. Не погоджуючись із такими діями відповідача, позивач звернувся до суду з даним позовом, при вирішенні якого суд виходить із такого. Відповідно до статті 24 Митного кодексу України кожна особа має право оскаржити рішення, дії або бездіяльність органів доходів і зборів, їх посадових осіб та інших працівників, якщо вважає, що цими рішеннями, діями або бездіяльністю порушено її права, свободи чи інтереси. Порядок, умови та процедура повернення помилково та/або надміру сплачених платежів законодавчо врегульовані. Так, згідно з частинами першою-третьою статті 301 МК повернення помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів здійснюється відповідно до Бюджетного та Податкового кодексів України. У разі виявлення факту помилкової та/або надмірної сплати митних платежів орган доходів і зборів не пізніше одного місяця з дня виявлення такого факту зобов'язаний повідомити платника податків про суми надміру сплачених митних платежів. Помилково та/або надміру зараховані до державного бюджету суми митних платежів повертаються з державного бюджету в порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Пунктом 43.3 статті 43 Податкового кодексу України передбачено, що обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми. Відповідно до пунктів 43.4-43.5 Податкового кодексу України платник податків подає заяву на повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов'язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення готівковими коштами за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку. Контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів. На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, протягом п'яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Контролюючий орган несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, для виконання висновку про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету. За правилами пункту 1-4, 6, 7 розділу ІІІ Порядку повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, затвердженого наказом Державної митної служби України від 20 липня 2007 №618 (який був чинний на момент виникнення спірних правовідносин), (далі - Порядок №618), для повернення з Державного бюджету України митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, платником податків до загального відділу митного органу, яким здійснювалось оформлення митної декларації, подається заява довільної форми, яка підписується керівником і головним бухгалтером суб'єкта господарської діяльності або фізичною особою. У заяві зазначаються причини повернення коштів, реквізити банку, найменування та код за Єдиним державним реєстром підприємств і організацій України платника податків-юридичної особи, або прізвище, ім'я та по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків, або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті) та напрям перерахування коштів. Заява може бути подана не пізніше 1095-го дня, наступного за днем зарахування коштів до Деравного бюджеу України. Заява, зареєстрована в загальному відділі, після розгляду керівником (заступником керівника) митного органу разом з пакетом документів передається до відділу митних платежів митного органу для перевірки обґрунтованості повернення заявлених сум. Відділ митних платежів митного органу перевіряє факт перерахування митних та інших платежів з відповідного рахунку до Державного бюджету України та наявність переплати. Для підготовки висновку про повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи, керівництвом відділу митних платежів митного органу за потреби ініціюється проведення перевірки в митному органі щодо правильності митного оформлення із залученням відповідних підрозділів митного органу. Керівник (заступник керівника) митного органу на підставі результатів перевірки (у разі її проведення) підписує висновок про повернення, Реєстр висновків про повернення та супровідний лист, адресований органу Державного казначейства України. Відповідно до пункту 2 Порядку взаємодії територіальних органів Державної фіскальної служби України, мiсцевих фiнансових органiв та територiальних органiв Державної казначейської служби України у процесi повернення платникам податкiв помилково та/або надмiру сплачених сум грошових зобов'язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 15 рудня 2015 року №1146, повернення помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів здійснюється на підставі висновку митного органу, що здійснював оформлення митної декларації. Згідно з пунктом 11 вказаного Порядку, на пiдставi отриманих висновків вiдповiдний орган Казначейства здійснює повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань у визначеному законодавством порядку. Системний аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що у разі отримання заяви платника податків на повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань, оформленої у порядку, встановленому законодавством, орган ДФС зобов'язаний не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання такої заяви підготувати висновок про повернення помилково та/або надміру сплачених сум з відповідного бюджету та подати його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів. Аналогічну позицію висловлено Верховним Судом у постанові від 03 квітня 2018 року у справі №814/3121/15 та від 25 травня 2018 року у справі №814/4234/15. Як зазначено вище судом, постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 грудня 2015 року в адміністративній справі №826/18964/15, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 18 лютого 2016 року, визнано протиправним та скасовано рішення Київської міської митниці ДФС від 06 серпня 2015 року №100270002/2015/700014/2 та картку відмови в митному оформленні товарів від 06 серпня 2015 року №100270002/2015/00081. Отже, всі відомості, внесені до митної декларації на підставі скасованого рішення щодо визначення митної вартості товарів є помилковими, що підтверджується рішенням суду, яке набрало законної сили, а сплачені на підставі скасованого рішення про визначення митної вартості товарів митні платежі є надміру сплаченими та підлягають поверненню за умови звернення до митного органу платника податків із відповідною заявою. З матеріалів справи вбачається, що позивач у встановленому законодавством порядку та у строк, визначений пунктом 43.3 статті 43 Податкового кодексу України, звернувся до відповідача з відповідною заявою про повернення надмірно сплачених митних платежів, долучивши до неї відповідні рішення судів, митні декларації та платіжне доручення. А тому, позивач підтвердив факт надмірної сплати коштів, у зв'язку з чим у відповідача виник обов'язок скласти відповідний висновок з направленням його до органів казначейської служби. Натомість, митний орган не навів обґрунтованих підстав відмови у підготовці висновку, не перевіривши при цьому факт перерахування митних та інших платежів з відповідного рахунку до Державного бюджету України та не встановивши наявність такої переплати. Отже, оскаржуваною бездіяльністю відповідача порушено право позивача на повернення надміру сплачених до бюджету сум. Наведене є підставою для зобов'язання відповідача підготувати висновок про повернення позивачу надмірно сплачених митних платежів у розмірі 30358,65 грн. та направлення такого висновку разом із необхідними супровідними документами до виконання до відповідного органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів. Згідно з ч. 1 ст. 9, ст. 72, ч.ч. 1, 2, 5 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, (далі - КАС України), розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин. Якщо учасник справи без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд вирішує справу на підставі наявних доказів. Таким чином, із системного аналізу вище викладених норм та з'ясованих судом обставин вбачається, що позов Товариства з обмеженою відповідальністю “П І Компані” до Київської міської митниці ДФС про зобов'язання вчинити дії є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню повністю. Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Отже, стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача підлягає сплачена сума судового збору у розмірі 1378,00 грн. На підставі вище викладеного, керуючись ст.ст. 72-77, 90, 134, 139, 192, 241-246, 250, 255 КАС України, суд - В И Р І Ш И В: 1. Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю “П І Компані” (місцезнаходження: 56500, Миколаївська обл., м. Вознесенськ, вул. Жовтневої революції, 245/1, к.1; код ЄДРПОУ 35424918) до Київської міської митниці ДФС (місцезнаходження: 03680, м. Київ, вул. Івана Лепсе, 8а; код ЄДРПОУ 34922888) задовольнити повністю. 2. Зобов'язати Київську міську митницю ДФС підготувати висновок про повернення Товариству з обмеженою відповідальністю “П І Компані” суми надмірно сплачених митних платежів в розмірі 30358,65 грн. (тридцять тисяч триста п'ятдесят вісім гривень шістдесят п'ять копійок), сплачених на підставі скасованого судом рішення Київської міської митниці ДФС від 06 серпня 2015 року №100270002/2015/700014/21, та подати такий висновок разом з іншими передбаченими законодавством документами до відповідного органу Державної казначейської служби України для виконання. 3. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю “П І Компані” сплачений ним судовий збір у розмірі 1378,00 грн. (одна тисяча триста сімдесят вісім гривень нуль копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Київської міської митниці ДФС. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п'ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Суддя          Ю.Т. Шрамко

Дата ухвалення рішення20.07.2018
Оприлюднено19.11.2018
Номер документу77912365
СудочинствоАдміністративне
Сутьзобов'язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —826/9622/16

Постанова від 29.01.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Постанова від 29.01.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Ухвала від 26.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Ухвала від 26.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Рішення від 20.07.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 25.04.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 30.06.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Іщук І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні