РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 листопада 2018 року справа № 823/2484/18
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого - судді: Руденко А.В.,
за участю:
секретаря: Сачинської В.С.,
представників позивача - ОСОБА_1, ОСОБА_2 (за довіреностями);
представника відповідача - ОСОБА_3 (за ордером адвоката),
розглянувши у відкритому судовому засіданні в загальному позовному провадженні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом сільськогосподарського приватно-орендного підприємства Відродження , треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_4 та ОСОБА_5, до державного реєстратора прав на нерухоме майно КП Реєстр Плюс ОСОБА_6, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ТОВ Маяк-Агро про визнання протиправним та скасування рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень,-
ВСТАНОВИВ:
До Черкаського окружного адміністративного суду звернулось сільськогосподарське приватно-орендне підприємство «Відродження» з позовом до державного реєстратора прав на нерухоме майно комунального підприємства «РЕЄСТР-ПЛЮС» ОСОБА_6, треті особи на стороні позивача ОСОБА_7 та ОСОБА_8, в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень №22189210 від 01.09.2017.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що 02.08.2008 уклав з ОСОБА_9 договір оренди земельної ділянки площею 1,97 га, розташованої в адміністративних межах Шполянської територіальної громади строком на 10 років. Вказаний договір 29.04.2009 зареєстрований у Шполянському відділі ЧРФ ДП «Центр-ДЗК» за №040979900249. 03.08.2014 ОСОБА_9 помер та відповідно до свідоцтва про право на спадщину власниками вказаної земельної ділянки є його спадкоємці: ОСОБА_8 та ОСОБА_4, котрі в червні 2018 звернулися до позивача з метою укладення додаткової угоди для заміни сторони в договорі та продовження його строку. При зверненні до державного реєстратора Васильківської сільської ради отримали відповідь про те, що 01.09.2017 державним реєстратором комунального підприємства «Реєстр-Плюс» ОСОБА_6 здійснено державну реєстрацію права оренди земельної ділянки за ТОВ Маяк-Агро на підставі договору оренди землі від 01.02.2014.
Позивач вважає оскаржуване рішення незаконним, оскільки державним реєстратором проведено державну реєстрацію права оренди земельної ділянки без врахування існуючого та зареєстрованого договору, чим порушено норми статей 10, 18, 24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» .
31 липня 2018 року до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач заперечує проти задоволення позову та зазначає, що перед проведенням державним реєстратором ОСОБА_6 реєстраційної дії нею було зроблено запит та отримано інформацію Державного земельного кадастру про право власності та речові права щодо земельної ділянки з кадастровим номером 7125710100:02:001:0438, з якої було встановлено відсутність будь-яких зареєстрованих прав на вказану земельну ділянку.
Відповідач зазначає, що зважаючи на повну відповідність поданих документів вимогам чинного законодавства та відсутність законних підстав для відмови в проведенні державної реєстрації, державний реєстратор ОСОБА_6 зареєструвала право оренди за ТОВ Маяк-Агро .
02 серпня 2018 року до суду надійшла відповідь на відзив, в якій позивач зазначає, що після надходження заяви уповноваженої особи ТОВ Маяк-Агро державний реєстратор зобов'язана була: перевірити обмеження та обтяження на цю земельну ділянку; звернути увагу, що кадастровий номер в договорі оренди землі від 01.02.2014 дописано, оскільки станом на 01.02.2014 такий номер не існував; здійснити письмовий запит до Шполянського відділу ГУ Держгеокадастру у Черкаській області про перевірку обмежень земельної ділянки. Грубо порушуючи процедуру перевірки обмежень спірної земельної ділянки, 01 вересня 2017 року відповідач здійснив подвійну реєстрацію оренди вказаної земельної ділянки.
20 серпня 2018 року до суду надійшло заперечення, в якому відповідач зазначає, що право оренди ТОВ Маяк-Агро на спірну земельну ділянку виникло на підставі договору оренди землі від 01.02.2014, тобто після 01.01.2013. Разом із заявою про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно уповноваженою особою ТОВ Маяк-Агро подано інформацію з Державного земельного кадастру, з якої чітко вбачається відсутність будь-яких зареєстрованих прав та обтяжень на земельну ділянку. За вказаних обставин, державний реєстратор не зобов'язана була запитувати додаткову інформацію від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію, до 01 січня 2013 року.
Заповнення рукописно ідентифікуючих даних в договорах оренди землі є звичайною практикою та не може свідчити про невідповідність документа вимогам законодавства.
17 вересня 2018 року до суду надійшли пояснення позивача, в яких зазначає, що договір оренди землі від 02.08.2008, укладений між ОСОБА_9 та СПОП Відродження зареєстрований державою 29.04.2009, є дійсним станом на 01.09.2017, а подвійна реєстрація права оренди на земельну ділянку не допускається. Відповідач під час проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно не виконав обв'язку перевірити інформацію про наявність або відсутність вже зареєстрованих речових прав з метою недопущення існування їх подвійної державної реєстрації.
Ухвалою суду про прийняття заяви до розгляду та відкриття провадження в адміністративній справі від 02.07.2018 до участі у справі як третю особу на стороні відповідача залучено ТОВ Маяк-Агро , яке письмових заперечень до суду не надало, у судове засідання представник не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду був повідомлений належним чином.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив задовольнити позов з підстав, викладених в адміністративному позові.
Представник відповідачів заперечував проти задоволення позовних вимог та просив відмовити у задоволенні позову з підстав, зазначених у відзиві на позов.
Заслухавши представників сторін, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд встановив таке.
Сільськогосподарське приватно-орендне підприємство Відродження зареєстроване як юридична особа Шполянською районною державною адміністрацією Черкаської області 03 лютого 2000 року.
Згідно з Державним актом на право приватної власності на землю серія І-ЧР №008104-306 ОСОБА_9 був власником земельної ділянки площею 1,97 га в адмінмежах Шполянської міської ради, з призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що підтверджується
02 серпня 2008 року між ОСОБА_9 (Орендодавець) та сільськогосподарським приватно-орендним підприємством Відродження (Орендар) укладено договір оренди землі, за яким Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення площею 1,97 га, яка знаходиться на території Шполянської міської ради. Договір укладено на 10 років.
Договір оренди землі зареєстрований у Шполянському відділі ЧРФ ДП Центр ДЗК 29 квітня 2009 року за №040979900249.
30 квітня 2009 року земельна ділянка передана згідно акта прийому-передачі земельної ділянки до Договору оренди землі від 30.04.2009.
03 серпня 2014 року Орендодавець земельної ділянки ОСОБА_9 помер. Спадкоємці за законом ОСОБА_7 та ОСОБА_8 успадкували спірну земельну ділянку в рівних частинах, що підтверджується свідоцтвами про право на спадщину за законом від 19.05.2018.
01 вересня 2017 року державним реєстратором комунального підприємства Реєстр-Плюс ОСОБА_6 зареєстровано право оренди на спірну земельну ділянку за товариством з обмеженою відповідальністю Маяк-Агро на підставі договору оренди землі від 01.02.2014, укладеним з ОСОБА_9; рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень №36928598 від 06.09.2017; строк дії: 49 років.
19 травня 2018 року право власності на земельну ділянку площею 1,9677 га, яка розташована в адмінмежах Шполянської міської ради, з цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, зареєстровано за ОСОБА_7 (1/2) та ОСОБА_8 (1/2) (витяги з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 19.05.2018).
У червні 2018 року спадкоємці звернулись до сільськогосподарського приватно-орендного підприємства Відродження для укладення додаткової угоди у зв'язку із зміною сторони договору, та закінченням строку дії Договору оренди землі у квітні 2019 року.
Після звернення позивача до державного реєстратора Васильківської сільської ради в с.Васильків Шполянського району Черкаської області з метою реєстрації додаткової угоди стало відомо про державну реєстрацію права оренди на спірну земельну ділянку за ТОВ Маяк-Агро строком на 49 років.
Не погоджуючись з рішенням державного реєстратора про державну реєстрацію права оренди на земельну ділянку за ТОВ Маяк-Агро , позивач звернувся до суду.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд виходить з наступного.
Статтею 125 Земельного кодексу України передбачено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Відповідно до статті 126 Земельного кодексу України право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .
Закон України від 01.07.2004 №1952-IV "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (далі - Закон №1952-IV) регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою таких прав.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 2 Закону №1952-IV державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Зі змісту п. 3 ч. 1 ст. 2 Закону №1952-IV вбачається, що заявником є власник, інший правонабувач, сторона правочину, у яких виникло речове право, або уповноважені ними особи - у разі подання документів для проведення державної реєстрації набуття, зміни або припинення права власності та інших речових прав.
Згідно з ч. 1 ст. 4 Закону №1952-IV державній реєстрації прав підлягає, зокрема, право право оренди (суборенди) земельної ділянки.
Частина 3 статті 10 Закону №1952-IV передбачає, що державний реєстратор:
1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема:
відповідність обов'язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом;
відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав;
відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах;
наявність обтяжень прав на нерухоме майно;
наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов'язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації;
2) перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення;
3) під час проведення державної реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, обов'язково запитує від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, засвідчені в установленому законодавством порядку копії документів тощо), необхідну для такої реєстрації, у разі відсутності доступу до відповідних носіїв інформації, що містять відомості, необхідні для проведення державної реєстрації прав, чи у разі відсутності необхідних відомостей в єдиних та державних реєстрах, доступ до яких визначено цим Законом, та/або у разі, якщо відповідні документи не були подані заявником.
Органи державної влади, підприємства, установи та організації зобов'язані безоплатно протягом трьох робочих днів з моменту отримання запиту надати державному реєстратору запитувану інформацію в паперовій та (за можливості) в електронній формі;
4) під час проведення реєстраційних дій обов'язково використовує відомості Державного земельного кадастру.
Відповідно до абз. 2 п. 12 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 №1127, під час розгляду заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав державний реєстратор обов'язково використовує відомості Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна та Державного реєстру іпотек, які є архівною складовою частиною Державного реєстру прав, а також відомості з інших інформаційних систем, доступ до яких передбачено відповідно до законодавства, у тому числі відомості з Державного земельного кадастру.
Відповідно до ч. 4 ст. 18 Закону №1952-IV державній реєстрації підлягають виключно заявлені речові права на нерухоме майно та їх обтяження, за умови їх відповідності законодавству і поданим/отриманим документам.
Підстави для відмови в державній реєстрації прав встановлені статтею 24 Закону №1952-IV. Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 24 Закону №1952-IV у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо: наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями.
Із системного аналізу законодавчо закріпленої компетенції державного реєстратора вбачається, що одним із його обов'язків є встановлення відсутності суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями. І для перевірки цієї інформації з метою недопущення одночасного існування подвійної державної реєстрації прав державний реєстратор під час розгляду заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, обов'язково повинен використовувати відомості Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна та Державного реєстру іпотек, які є архівною складовою частиною Державного реєстру прав, а також відомості з інших інформаційних систем, доступ до яких передбачено відповідно до законодавства, у тому числі відомості з Державного земельного кадастру та Єдиного реєстру документів; та під час проведення державної реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року запитувати від відповідних органів інформацію, які відповідно до чинного на момент оформлення права законодавства проводили таке оформлення, вимагати у разі потреби подання додаткових документів тощо.
Такий обов'язок узгоджується із закріпленими частиною першою статті 3 Закону №1952-IV засадами державної реєстрації прав, зокрема гарантуванням державою об'єктивності, достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження (пункт 1).
Судом встановлено, що 01 вересня 2017 року уповноважена особа товариства з обмеженою відповідальністю Маяк-Агро ОСОБА_10 звернувся до комунального підприємства Реєстр-Плюс із заявою про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки, кадастровий номер 7125710100:02:001:0438.
Відповідно до матеріалів реєстраційної справи №1344059071257 до заяви додано перелік документів: договір оренди землі від 01.02.2014, статут товариства з обмеженою відповідальністю Маяк-Агро , Інформацію Державного земельного кадастру від 31.08.2017 на земельну ділянку з кадастровим номером 7125710100:02:001:0438; державний акт на право приватної власності на землю І-ЧР №008104, виданий Шполянською міською радою; довіреність №113 від 22.08.2017; квитанція.
01 вересня 2017 року державним реєстратором комунального підприємства Реєстр-Плюс ОСОБА_6 зареєстровано право оренди на спірну земельну ділянку за товариством з обмеженою відповідальністю Маяк-Агро на підставі договору оренди землі від 01.02.2014; рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень №36928598 від 06.09.2017; строк дії: 49 років.
На підтвердження перевірки відповідачем відомостей з Державного земельного кадастру в матеріалах реєстраційної справи міститься Інформація Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку станом на 31.08.2017.
Згідно ч. 1 ст. 10 Закону України Про Державний земельний кадастр від 07.07.2011 №3613-VI (у подальшому - Закон №3613) земельна ділянка є об'єктом Державного земельного кадастру.
Ч. 2 ст. 30 Закону №№3613 передбачає, що державний реєстратор речових прав на нерухоме майно під час проведення державної реєстрації речових прав на земельні ділянки має безпосередній доступ та користується відомостями з Державного земельного кадастру в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Порядок доступу державних реєстраторів прав на нерухоме майно та користування відомостями Державного земельного кадастру затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 №509, який визначає механізм безпосереднього доступу державних реєстраторів прав на нерухоме майно до відомостей Державного земельного кадастру та користування такими відомостями під час проведення державної реєстрації речових прав на земельні ділянки шляхом інформаційної взаємодії між Державним реєстром речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) та Державним земельним кадастром.
Згідно з п.п. 8,9,10,11 вказаного Порядку доступ до відомостей про земельну ділянку, у тому числі до відомостей про власників, користувачів земельної ділянки, перенесених з державного реєстру земель, що містяться в Державному земельному кадастрі забезпечується шляхом формування державним реєстратором прав на нерухоме майно за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав пошукового запиту за кадастровим номером земельної ділянки; адміністратор Державного земельного кадастру в режимі реального часу передає до Державного реєстру прав відомості про земельну ділянку за критеріями, зазначеними в пошуковому запиті; структура та формат інформаційних файлів, що передаються та приймаються в порядку інформаційної взаємодії, процедури взаємодії інформаційних систем та зміни до них визначаються Мін'юстом та Держгеокадастром відповідними спільними рішеннями, які оформляються окремими протоколами, підготовленими на підставі цього Порядку; інформаційні файли повинні містити повну актуальну інформацію стосовно відомостей про земельну ділянку.
В матеріалах реєстраційної справи відсутній запит відповідача до Державного земельного кадастру щодо спірної земельної ділянки, та інформація державного кадастрового реєстратора. Відтак відповідач не здійснила перевірку відомостей з Державного земельного кадастру про наявність зареєстрованих прав на спірну земельну ділянку з метою виявлення суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами.
Посилання відповідача на Інформацію Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку від 31.08.2017 як доказ перевірки відомостей Державного земельного кадастру є необгрунтованим, оскільки по- перше вказана інформація роздрукована з офіційного веб-сайта Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру у відповідності до ст. 36 Закону №3613 як інформація, що підлягає оприлюдненню, і по-друге - роздрукована напередодні прийняття відповідачем заяви ТОВ Маяк-Агро про реєстрацію договору оренди земельної ділянки від 01.02.2014.
Водночас, як встановлено судом, договір оренди земельної ділянки між СПОП Відродження та ОСОБА_9 на спірну земельну ділянку, не припинений на час прийняття оскаржуваного рішення, був зареєстрований в установленому законодавством порядку.
Так, з листа відділу у Шполянському районі Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області від 31.07.2018 №29-23-0.360-665/114-18 вбачається, що відповідно до електронного реєстру договорів оренди землі, переданого Відділу разом з Інвентаризаційним описом №1 закритих книг записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі на земельну ділянку площею 1,97 га, яка розташована в адмінмежах Шполянської міської ради Шполянського району Черкаської області, що належить гр. ОСОБА_9 на підставі державного акта на право приватної власності на землю серія І-ЧР №008104, зареєстровано договір оренди землі за номером 040979900249 від 29.04.2009, який укладено між власником земельної ділянки та СПОП Відродження строком на 10 років. Інформація щодо укладання та реєстрації додаткової угоди про розірвання вищевказаного договору оренди землі у Відділі відсутня.
Таким чином, наявність такої суперечності між заявленим ТОВ Маяк-Агро та вже зареєстрованим правом СПОП Відродження у розумінні пункту 5 частини першої статті 24 Закону № 1952-IV є підставою для відмови у державній реєстрації прав.
Однак, через неналежне виконання державним реєстратором його обов'язків під час розгляду заяви ТОВ Маяк-Агро про державну реєстрацію права користування земельною ділянкою та прийняття відповідного рішення факт існування реєстрації права СПОП Відродження на користування цією ж ділянкою залишився поза увагою відповідача, що призвело до подвійної державної реєстрації права.
Одночасне існування державної реєстрації кількох прав оренди на одну земельну ділянку суперечить засадам офіційного визнання і підтвердження державою фактів виникнення прав на нерухоме майно, є порушенням чинного законодавства та інтересів позивача, за яким право оренди земельної ділянки зареєстровано первинно та не припинялося.
Аналогічний висновок міститься у постанові ОСОБА_11 Верховного Суду від 12.06.2018 у справі №823/378/16, постанові Верховного Суду від 03.10.2018 у справі №823/917/16.
Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону № 3613 земельній ділянці, відомості про яку внесені до Державного земельного кадастру, присвоюється кадастровий номер.
Відповідно до листа відділу у Шполянському районі Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області від 31.07.2018 №29-23-0.360-665/114-18 земельна ділянка з кадастровим номером 7125710100:02:001:0438 зареєстрована у ДЗК 16.11.2015 за заявою гр. ОСОБА_12, про що був отриманий витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку на підтвердження державної реєстрації земельної ділянки у ДЗК.
Дослідивши документи, подані 01.09.2017 уповноваженою особою ТОВ Маяк-Агро із заявою про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно, суд встановив, що договір оренди землі від 01.02.2014 містить дописку в п. 2.1 Договору, зокрема, дописано кадастровий номер земельної ділянки №7125710100:02:001:0438. Такого висновку суд дійшов під час візуального огляду документа та у зв'язку з тим, що станом на момент укладення договору оренди землі 01.02.2014 спірна земельна ділянка не мала кадастрового номеру, а в державному акті на право приватної власності на землі І-ЧР №008104-306 така інформація була відсутня.
Відповідно до ч. 1 ст. 22 Закону №1952-IV документи, що подаються для державної реєстрації прав, повинні відповідати вимогам, встановленим цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Не розглядаються документи з підчищеннями або дописками, закресленими словами та іншими не обумовленими в них виправленнями, заповнені олівцем, з пошкодженнями, що не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст, а також оформлені з порушенням вимог законодавства.
Враховуючи явну дописку в договорі оренди землі, документи, подані 01.09.2017 уповноваженою особою ТОВ Маяк-Агро із заявою про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно, не підлягали розгляду.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що рішення від 06.09.2017 №36928598 прийнято відповідачем з порушенням положень ст.ст. 10, 18, 22, 24 Закону №1952-IV, відтак є протиправним і підлягає скасуванню.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими, а вимоги такими, що належить задовольнити.
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу , стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Відтак, судові витрати позивача по сплаті судового збору підлягають стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів.
Керуючись ст.ст. 6, 9, 14, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
Позовну заяву сільськогосподарського приватно-орендного підприємства Відродження (вул. Дар'ївська, 109, м. Шпола, Черкаська область, 20603, код ЄДРПОУ 30709466) задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно комунального підприємства Реєстр Плюс ОСОБА_6 (вул. Кузьми Скрябіна, 1, с. Скибин, Жашківський район, Черкаська область) від 06.09.2017 індексний номер: 36928598, номер запису про інше речове право: 22189210, про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки за кадастровим номером 7125710100:02:001:0438, орендодавець: ОСОБА_9, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1, орендар: товариство з обмеженою відповідальністю Маяк-Агро , код ЄДРПОУ 32447157.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань комунального підприємства Реєстр-Плюс (вул. Кузьми Скрябіна, 1, с. Скибин, Жашківський район, Черкаська область, код ЄДРПОУ 40440344) на користь сільськогосподарського приватно-орендного підприємства Відродження (вул. Дар'ївська, 109, м. Шпола, Черкаська обл., 20603, код ЄДРПОУ 30709466) витрати по сплаті судового збору у сумі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) гривні.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо її не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційного суду за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення виготовлений 15 листопада 2018 року.
Суддя А.В. Руденко
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2018 |
Оприлюднено | 19.11.2018 |
Номер документу | 77912696 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
А.В. Руденко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні