ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 листопада 2018 року Справа № 0440/5516/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіБондар М. В. при секретарі судового засіданняБурцевій Я.Е. за участю: представника позивача Харука Р.Б. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС в Івано-Франківській області до Комунального підприємства Центр реєстрації бізнесу і нерухомості Дібровської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області, третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Товариство з обмеженою відповідальністю АГРО КАПІТАЛ СЕРВІС про скасування запису, -
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДФС в Івано-Франківській області (далі - ГУ ДФС у Івано-Франківській області, позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Комунального підприємства Центр реєстрації бізнесу і нерухомості Дібровської сільської ради Синельниківського районі Дніпропетровської області (далі - КП Центр реєстрації бізнесу і нерухомості Дібровської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровській області, відповідач), третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Товариство з обмеженою відповідальністю АГРО КАПІТАЛ СЕРВІС (далі - ТОВ АГРО КАПІТАЛ СЕРВІС , третя особа), в якій просить скасувати запис про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТОВ АГРО КАПІТАЛ СЕРВІС від 22.12.2017 року, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства.
В обґрунтування позовної заяви позивачем зазначено наступне:
- 22.12.2017 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис про зміну до установчих документів ТОВ АГРО КАПІТАЛ СЕРВІС щодо місцезнаходження підприємства;
- працівниками податкової інспекції здійснено перевірку фактичного місця ведення діяльності ТОВ АГРО КАПІТАЛ СЕРВІС та складено акт обстеження суб'єкта підприємницької діяльності №82 від 10.05.2018 року, яким зафіксовано відсутність юридичної особи за вказаною адресою: вул. Дністровська, 26, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 79018;
- ГУ ДФС у Івано-Франківській області позбавлено можливості виконати свої функції стосовно належного обліку зазначеного підприємства, контрольно-перевірочної роботи, оскільки у контролюючого органу відсутня інформація про фактичну адресу підприємства;
- державна реєстрація змін до установчих документів ТОВ АГРО КАПІТАЛ СЕРВІС проведена на підставі недостовірних документів та не відповідає нормам Цивільного кодексу України, Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців , а тому підлягає скасуванню.
Ухвалою суду від 25.07.2018 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито загальне позовне провадження у справі та призначено підготовче засідання.
Вказаною ухвалою суду відповідача зобов'язано надати до суду відзив на позов разом з доказами, що стосуються розгляду справи та запропоновано третій особі надати пояснення щодо позову та відзиву на позов.
Станом на 01.11.2018 року відзив на позов та пояснення третьої особи до суду не надходили.
На підставі частини 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
27.08.2018 року у підготовчому засіданні оголошено перерву до 18.09.2018 року, у зв'язку з неявкою сторін у підготовче засідання.
Ухвалою суду від 27.08.2018 року задоволено клопотання представника позивача та призначено проведення підготовчого засідання 18.09.2018 року в режимі відеоконференції.
Ухвалами суду від 27.08.2018 року від відповідача та Івано-Франківської міської ради витребувано докази, що стосуються розгляду справи.
18.09.2018 року у підготовчому засіданні оголошено перерву до 16.10.2018 року для надання додаткових доказів.
Ухвалою суду від 18.09.2018 року повторно зобов'язано відповідача надати до суду докази, що стосуються розгляду справи.
Ухвалою суду від 18.09.2018 року призначено підготовче засідання на 16.10.2018 року у режимі відеоконференції.
16.10.2018 року закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті у судовому засіданні на 01.11.2018 року в режимі відеоконференції.
В судовому засіданні 01.11.2018 року представник позивача підтримав позов та просив суд задовольнити позовні вимоги. Представники відповідача та третьої особи у судове засідання не з'явились, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлені належним чином.
Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи, 22.12.2017 року державним реєстратором КП Центр реєстрації бізнесу і нерухомості Дібровської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровській області здійснено державну реєстрацію змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відносно ТОВ АГРО КАПІТАЛ СЕРВІС , а саме змінено керівника, склад учасників або інформація про засновників та місцезнаходження юридичної особи на адресу: 79018, Івано-Франківська обл., м. Івано-Франківськ, вул. Дністровська, буд.26.
З урахуванням внесених змін, станом на 25.05.2018 року місцезнаходження ТОВ АГРО КАПІТАЛ СЕРВІС , згідно відображених у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей є адреса: 79018, Івано-Франківська обл., м. Івано-Франківськ, вул. Дністровська, буд.26.
Судом встановлено, що з метою підтвердження юридичної адреси платника податків працівниками ГУ ДФС в Івано-Франківській області здійснена перевірка фактичного місцезнаходження ТОВ АГРО КАПІТАЛ СЕРВІС та складено акт обстеження суб'єкта підприємницької діяльності №82 від 10.05.2018 року, яким зафіксовано відсутність юридичної особи за адресою місця реєстрації (а.с. 8).
Крім того, працівниками оперативного управління ГУ ДФС в Івано-Франківській області здійснено вихід за адресою місця реєстрації ТОВ АГРО КАПІТАЛ СЕРВІС (вул. Дністровська, буд.26, м. Івано-Франківськ), в ході якого встановлено, що за даною адресою розташований п'ятиповерховий будинок, в якому знаходяться Спільне українсько-канадське підприємство МБЕРІФ-Бізнес-Центр , магазин Єва , магазин Фокстрот , магазин Червоний маркет , магазин побутової техніки. Вивісок, рекламних щитів, банерів, інших розпізнавальних та інформаційно-довідникових указників, які б містили назву ТОВ АГРО КАПІТАЛ СЕРВІС чи будь-які інші словосполучення зі словами, вказаними у назві товариства, на житлових чи нежитлових будівлях та прилеглих до них територіях, розташованих по вул. Дністровська, не виявлено. Наведені обставини відображені у рапорті капітана податкової міліції ст. о/у з ОВС ОАС ОУ в Івано-Франківській області Кедика І.М. від 23.05.2018 (а.с. 7 зворотній бік).
Позивач вважає, що ТОВ АГРО КАПІТЛ СЕРВІСЦ не знаходиться за вказаною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань адресою, а тому внесенні відомості щодо зміни місцезнаходження юридичної особи є недостовірними та підлягають скасуванню.
Вирішуючи спір по суті суд виходить з наступного.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003 року № 755-IV (далі - Закон №755).
Відповідно до пункту 17 частини 1 статті 1 Закону №755, установчий документ юридичної особи - установчий акт, статут, програма політичної партії, модельний статут, засновницький договір, одноособова заява (меморандум), положення тощо.
Згідно з підпунктом 10 пункту 2 статті 9 Закону №755 в Єдиному державному реєстрі серед інших містяться відомості про місцезнаходження юридичної особи.
Статтею 93 Цивільного кодексу України визначено, що місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.
Відповідно до пункту 7 частини 1 статті 4 Закону №755, державна реєстрація базується на принципі об'єктивності, достовірності та повноти відомостей у Єдиному державному реєстрі.
Частиною 4 статті 17 Закону №755передбачено виключний перелік документів, які подаються для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, та які повинні відповідати вимогам, що визначені статтею 15 названого Закону.
Згідно з частиною 1 статті 25 Закону №755 державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації.
Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, згідно частини 2 названої статті Закону включає: 1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); 2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; 3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; 5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; 7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання; 8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів юридичної особи.
Таким чином у разі прийняття юридичною особою рішення про зміну свого місцезнаходження, нею подаються державному реєстратору заява та інші документи передбачені Законом №755, установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі. У той же час державному реєстратору не надано право вимагати додаткові документи, які не передбачені нормами зазначеного Закону.
Відділом з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Івано-Франківської міської ради надано до суду матеріали реєстраційної справи ТОВ АГРО КАПІТАЛ СЕРВІС , з якої вбачається, що для державної реєстрації змін до установчих документів товариством надано: реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, рішення про внесення змін до установчих документів (нотаріально засвідчена копія), нова редакція установчих документів, копія квитанції, заява про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства (нотаріально засвідчена копія), договір про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства (примірник оригіналу).
Отже, ТОВ АГРО КАПІТАЛ СЕРВІС було подано вичерпний перелік документів передбачений вищенаведеними статтями Закону №755.
Наведена обставина не спростовується доводами позивача.
Підстави для відмови у державній реєстрації наведені у статті 28 Закону №755 та є вичерпними.
У частині 4 статті 28 Закону №755 встановлено, що відмова у державній реєстрації з підстав, не передбачених цією статтею, а також відмова у державній реєстрації (легалізації) професійної спілки, її організації або об'єднання не допускається.
Відтак, державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, без розгляду та відсутності підстав для відмови у проведенні державної реєстрації, повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації таких змін.
Під час розгляду справи позивачем не надано суду доказів які б свідчили, що при вчиненні в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань оскаржуваного запису про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТОВ АГРО КАПІТАЛ СЕРВІС від 22.12.2017 року, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства, не дотримано передбачений порядок та процедуру таких дій, а тому відповідачем правомірно та в порядку передбаченим Законом №755 здійснено державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ АГРО КАПІТЛ СЕРВІС .
Крім того, Законом №755 не передбачено такого повноваження державного реєстратора як перевірка фактичного місця знаходження юридичної особи за її юридичною адресою, а тому виявлення іншими особами, в тому числі контролюючими органами, факту відсутності особи за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру, не може бути безумовною підставою для скасування реєстраційної дії, якою зареєстровано відповідні зміни у відомостях про юридичну особу.
Закон №755 дає чітке визначення статусу відомостей, внесених до Єдиного державного реєстру. Зокрема, за змістом статті 10 цього Закону якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою. Якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними.
Таким чином, Закон №755 презюмує зазначені в Єдиному державному реєстрі відомості про юридичну особу як такі, що є достовірними.
Тому, доводи ГУ ДФС у Івано-Франківській області з посиланням на висновки власної перевірки місцезнаходження товариства, як на підставу недостовірності таких відомостей, в розумінні згаданого Закону не можуть бути передумовою для скасування запису в Єдиному державному реєстрі щодо державної реєстрації відомостей про зміну місцезнаходження ТОВ АГРО КАПІТАЛ СЕРВІС .
Відповідно до частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Так, пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України встановлено, що органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення, в тому числі, щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Таким чином, орган державної податкової служби України наділений повноваженням на звернення до суду з позовом стосовно скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
В свою чергу, вичерпний перелік підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи наведений у статті 31 Закону №755, а саме: у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи. Суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
Тобто, скасування державної реєстрації змін до установчих документів, внесення запису щодо скасування державної реєстрації може бути здійснене тільки державним реєстратором на підставі: судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи; судового рішення про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи.
Однак, позивачем не наведено підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів, визначених ст. 31 названого Закону, в обґрунтування позовних вимог податковий орган посилається виключно на відсутність юридичної особи за місцезнаходженням, на підтвердження чого позивачем надано докази відсутності підприємства за адресою реєстрації.
Таким чином, позивач скористався правом на звернення до суду і його право не може бути обмежене, а заявлена позивачем вимога розглянута судом по суті, однак з урахуванням викладеного підстави для задоволення позову відсутні.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог та відмову у задоволенні позову.
Враховуючи відмову в задоволенні позову, розподіл судових витрат не здійснюється.
Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову Головного управління ДФС в Івано-Франківській області (адреса: 76000, м. Івано-Франківськ, вул. Незалежності, 20; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 39394463) до Комунального підприємства "Центр реєстрації бізнесу і нерухомості" Дібровської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області (адреса: 49000, м. Дніпро, пл. Героїв Майдану, 1, офіс 248; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 41223913), третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Товариство з обмеженою відповідальністю АГРО КАПІТАЛ СЕРВІС (адреса: 79018, м. Івано-Франківськ, вул. Дністровська, буд.26; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 40729143) про скасування запису - відмовити повністю.
Розподіл судових витрат не здійснювати.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в строки, передбачені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до пп.15.5 п.15 ч.1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду в повному обсязі складено 19.11.2018 року (у зв'язку з перебуванням судді Бондар М.В. у щорічній відпустці з 05.11.2018 року по 18.11.2018 року включно).
Суддя М.В. Бондар
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.11.2018 |
Оприлюднено | 19.11.2018 |
Номер документу | 77916330 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні