5.1.2
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
19 листопада 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 360/3322/18
Головуючий суддя Луганського окружного адміністративного суду Пляшкова К.О., розглянувши за правилами загального позовного провадження у письмовому провадженні справу за позовом Державної екологічної інспекції у Луганській області до Калмиківської сільської ради Старобільського району Луганської області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),
ВСТАНОВИВ:
22 жовтня 2018 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної екологічної інспекції у Луганській області (далі - позивач, Інспекція) до Калмиківської сільської ради Старобільського району Луганської області (далі - відповідач, Калмиківська сільська рада), в якому позивач просить суд застосувати до відповідача заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді тимчасової зупинки експлуатації артезіанської свердловини для видобування підземної води № Л5346, глибиною 70 м, яка розташована в центральній частині с. Кринички Старобільського району Луганської області, до отримання дозволу на спеціальне водокористування, передбаченого статтями 44, 49 Водного кодексу України.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, на підставі статті 20-2 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , наказу Інспекції від 13.09.2018 № 244/01-01-04, направлення від 14.09.2018 № 462/01-03-19 на проведення позапланової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства з метою перевірки скарги фізичної особи щодо порушення природоохоронного законодавства, яка надійшла до Інспекції 12.09.2018, Інспекцією у період з 20.09.2018 по 21.09.2018 проведено позапланову перевірку дотриманням вимог природоохоронного законодавства Калмиківською сільською радою.
Під час позапланової перевірки встановлено, що на балансі Калмиківської сільської ради є артезіанська свердловина № Л5346 глибиною 70 м, яка розташована в центральній частині с. Кринички Старобільського району Луганської області.
Паспорт на артезіанську свердловину в наявності та зареєстрований Державним управлінням екології та природних ресурсів в Луганській області (згідно з паспортом свердловина закінчена бурінням 23.11.2005). Водовимірювальним приладом для обліку забраної води свердловина не обладнана.
Забір підземної води з артезіанської свердловини Калмиківською сільською радою здійснюється без дозволу на спеціальне водокористування, що є порушенням вимог пункту 9 частини першої статті 49 Водного кодексу України,
За результатом позапланової перевірки Інспекцією складено акт № 284. Відносно посадової особи Калмиківської сільської ради складено протоколи про адміністративні правопорушення за статтями 48, 60, 61 КУпАП України та винесено постанову про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу у сумі 136,00 грн, який у встановлений законодавством строк добровільно сплачений 26.09.2018.
Калмиківській сільській раді надано припис щодо усунення виявлених порушень природоохоронного законодавства від 21.09.2018 № 284.
Таким чином, позивач просить суд застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до відповідача.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 23.10.2018 відкрито провадження в справі, визначено справу розглядати за правилами загального позовного провадження (арк. спр. 1-2).
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 06.11.2018 закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті у відкритому судовому засіданні (арк. спр. 41).
Представник позивача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, подав заяву про розгляд справи за його відсутності (арк. спр. 46).
Відповідач явку свого повноважного представника у судове засідання не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, подав заяву від 30.10.2018 № 416/1 про розгляд справи за відсутності його представника. Також у заяві зазначено, що Калмиківська сільська рада з позовними вимогами згодна. Тобто відповідач позов визнав (арк. спр. 45).
Згідно з частиною першою статті 205 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Відповідно до частини дев'ятої статті 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Керуючись статтею 205 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу у письмовому провадженні.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77, 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд встановив таке.
На підставі наказу Інспекції від 13.09.2018 № 244/01-01-04 (арк. спр. 8), направлення від 14.09.2018 № 462/01-03-19 (арк. спр. 9) проведено перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства Калмиківською сільською радою, за результатами якої складено акт від 20.09-21.09.2018 № 284 (арк. спр. 10).
Згідно з актом перевірки на балансі Калмиківської сільської ради перебуває артезіанська свердловина № Л5346 глибиною 70 м, яка розташована в центральній частині с. Кринички в 1,5 кілометрах на південь-захід від дороги.
Паспорт на артезіанську свердловину в наявності та зареєстрований Державним управлінням екології та природних ресурсів в Луганській області (згідно з паспортом свердловина закінчена бурінням 23.11.2005). Водовимірювальним приладом для забраної води свердловина не обладнана.
Калмиківська сільська рада не звітує за державною статистичною звітністю за формою № 2-ТП (водгосп), затвердженою наказом Держкомстату України від 30.09.1997 № 230, що є порушенням статті 44 Водного кодексу України та постанови Кабінету Міністрів України від 08.10.2012 № 963 Про затвердження Порядку державного обліку артезіанських свердловин, облаштування їх засобами вимірювання об'єму видобутих підземних вод . У зв'язку з чим довідка по підприємству щодо кількості видобутої та використаної води не надана.
Забір води з артезіанської свердловини Калмиківською сільською радою здійснюється без дозволу на спеціальне водокористування, що є порушенням статті 49 Водного кодексу України.
Інспекцією винесено припис від 21.09.2018 № 284 щодо усунення порушень вимог природоохоронного законодавства (арк. спр. 11), яким Калмиківській сільській раді приписано:
1) розробити план організаційно-технічних заходів щодо усунення виявлених порушень природоохоронного законодавства. Копію наказу з визначенням осіб, відповідальних за виконання кожного пункту припису та надати на адресу Державної екологічної інспекції у Луганській області, термін виконання - 10 днів після отримання припису, нормативне обґрунтування - стаття 20-2 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища ;
2) отримати дозвіл на спеціальне водокористування, термін виконання - до 21.11.2018, нормативне обґрунтування - стаття 49 Водного кодексу України;
3) обладнати артезіанську свердловину вимірювальним пристроєм, термін виконання - до 21.11.2018, нормативне обґрунтування - стаття 44 Водного кодексу України;
4) провести заходи з консервації, ліквідаційного тампонажу; надати на адресу Державної екологічної інспекції у Луганській області інформацію про проведені заходи, акт консервації, ліквідаційного тампонажу свердловини, термін виконання - до 21.11.2018, нормативне обґрунтування - стаття 20-2 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , стаття 105 Водного кодексу України.
Також, за наслідками проведеної перевірки за порушення статей 44, 49 Водного кодексу України складено протоколи від 20.09.2018 № 000882, № 000883, 000891 про адміністративне правопорушення стосовно секретаря Калмиківської сільської ради (арк. спр. 12, 13, 14).
Згідно з постановою від 20.09.2018 № 000891 про накладення адміністративного стягнення на секретаря Калмиківської сільської ради накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 272,00 грн (арк. спр. 15).
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.2017 № 275, Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів і який реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Правовий статус Державної екологічної інспекції у Луганській області регламентується Положенням про Державну екологічну інспекцію у Луганській області, затвердженим наказом Державної екологічної інспекції України від 28.09.2017 № 652 (далі - Положення).
Пунктом 1 розділу І Положення Інспекція є територіальним органом Держекоінспекції та їй підпорядковується. Повноваження Інспекції поширюються на територію Луганської області.
Згідно з підпунктом 3 пункту 2 розділу ІІ Положення Інспекція здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про охорону, раціональне використання вод та відтворення водних ресурсів.
Відповідно до пункту 3 розділу ІІ Положення Інспекція проводить перевірки (у тому числі документальні) із застосуванням інструментально-лабораторного контролю, складає відповідно до законодавства акти за результатами здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства з питань, що належать до її компетенції, надає обов'язкові до виконання приписи щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства та здійснює контроль за їх виконанням, здійснює лабораторні вимірювання (випробування).
Пунктом 5 розділу ІІ Положення визначено, що Інспекція звертається до суду із позовом щодо обмеження чи зупинення діяльності підприємств і об'єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично-допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин.
Згідно зі статтею 1 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (далі - Закон № 877-V) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища;
заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.
Відповідно до частини п'ятої, частини одинадцятої статті 4 Закону № 877-V виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
Плановий чи позаплановий захід щодо суб'єкта господарювання - юридичної особи має здійснюватися у присутності керівника або особи, уповноваженої керівником. Плановий чи позаплановий захід щодо фізичної особи - підприємця має здійснюватися за його присутності або за присутності уповноваженої ним особи.
Абзацом 4 частини першої статті 6 Закону № 877-V встановлено, що підставою для здійснення позапланового заходу є: звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров'ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу.
Частиною шостою статті 7 Закону № 877-V визначено, що за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості:
- дату складення акта;
- тип заходу (плановий або позаплановий);
- форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо);
- предмет державного нагляду (контролю);
- найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід;
найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.
Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб'єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.
В останній день перевірки два примірники акта підписуються посадовими особами органу державного нагляду (контролю), які здійснювали захід, та суб'єктом господарювання або уповноваженою ним особою, якщо інше не передбачено законом.
Якщо суб'єкт господарювання не погоджується з актом, він підписує акт із зауваженнями.
Зауваження суб'єкта господарювання щодо здійснення державного нагляду (контролю) є невід'ємною частиною акта органу державного нагляду (контролю).
У разі відмови суб'єкта господарювання підписати акт посадова особа органу державного нагляду (контролю) вносить до такого акта відповідний запис.
Один примірник акта вручається керівнику чи уповноваженій особі суб'єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі в останній день заходу державного нагляду (контролю), а другий зберігається в органі державного нагляду (контролю).
Частиною сьомою статті 7 Закону № 877-V передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства (частина восьма статті 7 Закону № 877-V).
Положеннями частини першої статті 20-2 Закон України від 25.06.1991 № 1264-ХІІ Про охорону навколишнього природного середовища (далі - Закон № 1264-ХІІ) визначено, що до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища, зокрема, належить:
- організація і здійснення у межах компетенції державного нагляду (контролю) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства, зокрема: про екологічну та радіаційну безпеку, про оцінку впливу на довкілля; про використання та охорону земель; про охорону і раціональне використання вод та відтворення водних ресурсів; про охорону атмосферного повітря; про поводження з відходами; щодо наявності дозволів, лімітів та квот на спеціальне використання природних ресурсів, дотримання їх умов тощо (пункт а );
- обмеження чи зупинення (тимчасове) діяльності підприємств і об'єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, законодавства про оцінку впливу на довкілля, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин ( пункт в );
- складання протоколів про адміністративні правопорушення та розгляд справ про адміністративні правопорушення, накладення адміністративних стягнень у випадках, передбачених законом (пункт г );
- пред'являти претензії про відшкодування збитків і втрат, заподіяних державі в результаті порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища (пункт ґ);
- одержання безоплатно в установленому порядку необхідних для виконання покладених на нього завдань інформації, документів і матеріалів від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій усіх форм власності та їх посадових осіб, фізичних осіб (пункт д);
- надання обов'язкових до виконання приписів щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства з питань, що належать до його компетенції, інформування дозвільних органів про надані приписи суб'єктам господарювання, що здійснюють діяльність на підставі дозволів у сфері охорони навколишнього природного середовища, та здійснення контролю за їх виконанням (пункт е).
Відповідно до статті 44 Водного кодексу України водокористувачі, окрім іншого, зобов'язані: здійснювати засобами вимірювальної техніки, у тому числі автоматизованими, облік забору та використання вод, контроль за якістю і кількістю скинутих у водні об'єкти зворотних вод і забруднюючих речовин та за якістю води водних об'єктів у контрольних створах, а також подавати відповідним органам звіти в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законодавчими актами; здійснювати спеціальне водокористування лише за наявністю дозволу (пункт 7); здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу (пункт 9); своєчасно сплачувати збори за спеціальне водокористування та інші збори відповідно до законодавства (пункт 11).
Згідно зі статтею 48 Водного кодексу України спеціальне водокористування - це забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об'єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів. Спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами насамперед для задоволення питних потреб населення, а також для гоподарсько- побутових лікувальних, оздоровчих, сільськогосподарських, промислових, транспортних, енергетичних, рибогосподарських та інших державних і громадських потреб.
Статтею 49 Водного кодексу України передбачено, що спеціальне водокористування є платним та здійснюється на підставі дозволу на спеціальне водокористування.
Таким чином, виходячи із наведених норм чинного законодавства України, обов'язковою умовою для спеціального водокористування є наявність спеціального дозволу, здійснення засобами вимірювальної техніки обліку забору та використання вод.
Отже, відповідач, як суб'єкт господарської діяльності, повинен дотримуватись вищезазначених положень чинного законодавства.
Як слідує із заяви Калмиківської сільської ради від 30.10.2018 № 416/1, відповідач позов визнав.
Суд також бере до уваги, що акт перевірки підписаний відповідачем без зауважень.
Таким чином, станом на час розгляду справи по суті судом установлено, що виявлені під час перевірки порушення Калмиківською сільською радою не усунені та мають місце, що є порушенням вимоги природоохоронного законодавства.
Окрім того, суд звертає увагу відповідача на те, що відповідно до положень частини п'ятої статті 4 Закону № 877-V відновлення виробництва суб'єктом господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
Станом на час розгляду справи доказів отримання позивачем повідомлення щодо виконання Калмиківською сільською радою припису від 21.09.2018 № 284 суду не надано, перевірку повідомлення щодо виконання припису інспекцією не проведено.
Оскільки відповідачем допущено порушення вимог статті 20-2 Закону № 1264-ХІІ, статей 44 та 49 Водного кодексу України, які на час розгляду та вирішення справи не усунуті, суд дійшов висновку, що вимоги Інспекції про застосування до Калмиківської сільської ради заходів реагування у сфері державного нагляду у вигляді тимчасової зупинки експлуатації артезіанської свердловини до отримання дозволу на спеціальне водокористування є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Однак, згідно з частиною першої статті 142 КАС України у разі вирішення справи шляхом примирення, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу п'ятдесяти відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.
Позивачем при зверненні до суду сплачено судовий збір у розмірі 1762,00 грн, що підтверджено платіжним дорученням від 08.10.2018 № 475 (арк. спр. 3).
Враховуючи, що відповідачем подано заяву про визнання позову до початку розгляду справи по суті, суд вважає за необхідне повернути позивачу з Державного бюджету України п'ятдесят відсотків судового збору, що дорівнює 881,00 грн.
Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов Державної екологічної інспекції у Луганській області (місцезнаходження: 93400, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Гагаріна, будинок 93, код за ЄДРПОУ 37991372) до Калмиківської сільської ради Старобільського району Луганської області (місцезнаходження: 92711, Луганська область, Старобільський район, село Калмиківка, вулиця Аграрна, будинок 25, код за ЄДРПОУ 26411031) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) задовольнити повністю.
Застосувати до Калмиківської сільської ради Старобільського району Луганської області заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді тимчасової зупинки експлуатації артезіанської свердловини для видобування підземної води № Л5346, глибиною 70 метрів, яка розташована в центральній частині села Кринички Старобільського району Луганської області, до отримання дозволу на спеціальне водокористування, передбаченого статтями 44 та 49 Водного кодексу України.
Повернути Державної екологічної інспекції у Луганській області судовий збір, сплачений при зверненні до Луганського окружного адміністративного суду з позовом за платіжним дорученням від 08 жовтня 2018 року № 475, у розмірі 881,00 грн (вісімсот вісімдесят одна гривня).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя К.О. Пляшкова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.11.2018 |
Оприлюднено | 20.11.2018 |
Номер документу | 77920208 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.О. Пляшкова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні