Ухвала
від 14.11.2018 по справі 1340/4235/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1340/4235/18

У Х В А Л А

з питань вжиття заходів забезпечення позову

14 листопада 2018 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого - судді - Гулкевич І.З.,

секретар судового засідання Іванес Х.О.

за участю : представника позивача Яцишин О.В., представника відповідача Сивоус С.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові клопотання позивача про забезпечення адміністративного позову за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Охоронна фірма Український Легіон до Головного управління Держпраці у Львівській області про визнання протиправною та скасування постанови,-

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю Охоронна фірма Український Легіон звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Держпраці у Львівській області про визнання протиправною та скасування постанови про накладення штрафу №ЛВ851/474/АВ/ФС від 20.08.2018 року.

Представником позивача через канцелярію суду за вхідним № 35661 від 08.11.2018 року подано клопотання про забезпечення адміністративного позову, в якому позивач просить вжити заходи забезпечення адміністративного позову шляхом зупинення виконавчого провадження ВП №57499582 відкритого старшим державним виконавцем Сихівського відділу ДВС м. Львів Головного територіального управління юстиції у Львівській області Лесиком В.Р. на підставі постанови про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами №ЛВ851/474/АВ/ФС від 29 серпня 2018 року начальника Головного управління Держпраці у Львівської області Вільхової О.О. про накладення на ТзОВ Охоронна фірма Український Легіон штрафу у розмірі 335 070,00 грн ; заборонити Сихівському відділу ДВС м. Львів Головного територіального управління юстиції у Львівській області здійснювати будь-які дії примусового характеру щодо стягнення коштів на підставі постанови про накладення штрафу №ЛВ851/474/АВ/ФС від 29 серпня 2018 року про накладення на ТзОВ Охоронна фірма Український Легіон штрафу у розмірі 335 070,00 грн; заборонити Сихівському відділу ДВС м. Львів Головного територіального управління юстиції у Львівській області здійснювати будь-які дії примусового характеру щодо стягнення коштів на підставі постанови про стягнення виконавчого збору в розмірі 33 507,00 грн в межах виконавчого провадження ВП №57499582.

В обгрунтування клопотання про забезпечення позову зазначають, що у разі звернення стягнення на суму, що вказана в постанові про накладення штрафу №ЛВ851/474/АВ/ФС від 29.08.2018 р з Товариства з обмеженою відповідальністю Охоронна фірма Український Легіон буде списана значна сума коштів, що для позивача буде нести надзвичайно тяжкі наслідки, а при подальшому задоволенні судом позовних вимог і скасуванні постанови про накладення штрафу №ЛВ851/474/АВ/ФС від 29 серпня 2018 року, відновлення порушення прав позивача буде неможливе або потребуватиме значних зусиль, часу та витрат для повернення коштів та відновлення фінансової стабільності Товариства, та може призвести до унеможливлення нормальної комерційної діяльності та скорочення обсягів діяльності і відповідно, скорочення штату працівників.

Представник позивача в судовому засіданні заяву про забезпечення позову підтримав, просив задовольнити повністю.

Представник відповідача в судовому засіданні щодо забезпечення позову просив відмовити повністю.

При постановлені ухвали суд виходить з такого.

Розглянувши заяву про забезпечення позову, дослідивши необхідні для розгляду заяви матеріали адміністративної справи, суд приходить висновку про задоволення клопотання про забезпечення позову частково, виходячи з наступного:

Відповідно до ч. 1 ст. 150 КАС України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

Згідно положень ч. 2 ст. 150 КАС України забезпечення позову допускається, якщо:

1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або

2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Приписами частини 1 статті 151 КАС України передбачено, що позов може бути забезпечено: зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; забороною відповідачу вчиняти певні дії; встановленням обов'язку відповідача вчинити певні дії; забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.

Аналіз змісту вказаних норм свідчить про те, що суд може забезпечити позов лише за наявності 2 обов'язкових умов: існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі та якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.

Як вбачається із доданих до заяви про забезпечення позову матеріалів, 24 жовтня 2018 року державним виконавцем Сихівського відділу ДВС м. Львів Головного територіального управління юстиції у Львівській області винесено постанову про відкриття виконавчого провадження ВП № 57499582 на виконання постанови Головного управління Держпраці у Львівській області від 24 жовтня 2018 року № ЛВ851/474/АВ/ФС про накладення штрафу.

Отже, в межах виконавчого провадження ВП № 57499582 здійснюється примусове виконання постанови Головного управління Держпраці у Львівській області № ЛВ851/474/АВ/ФС від 29 серпня 2018 року про накладення штрафу та постанови про стягнення виконавчого збору в розмірі 33 507,00 грн, яка є предметом судового оскарження у даній справі.

Позивач просить забезпечити позов шляхом зупинення виконавчого провадження ВП №57499582 , заборони Сихівському ВДВС м. Львів Головному територіальному управлінню юстиції здійснювати дії щодо стягнення коштів та дії примусового характеру щодо стягнення коштів на підставі постанови про стягнення виконавчого збору, то суд вважає за необхідне зазначити, що Законом України Про виконавче провадження не передбачено випадків, які би дозволяли суду на підставі його рішення забороняти вчинення виконавчих дій за виконавчим провадженням. Натомість Законом України Про виконавче провадження встановлена можливість зупиняти вчинення виконавцем виконавчих дій щляхом зупинення стягнення на підставі виконавчого документа (Постанови).

Згідно з пунктом 11 Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, затвердженого постановою КМ України від 17.07.2013 №509 не сплачені у добровільному порядку штрафи стягуються органами державної виконавчої служби (щодо штрафів, передбачених частиною другою статті 265 Кодексу законів про працю України).

Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 3 Закону України Про виконавче провадження від 02.06.2016 № 1404-VІІІ (далі - Закон № 1404) відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню рішення на підставі рішень інших державних органів та рішень Національного банку України, які законом визнані виконавчими документами.

Згідно ч. 1 ст. 26 Закону № 1404 виконавець розпочинає примусове виконання рішення на підставі виконавчого документа, зазначеного у статті 3 цього Закону за заявою стягувача про примусове виконання рішення.

Таким чином, враховуючи той факт, що державним виконавцем розпочато примусове виконання постанови про накладення на Товариство з обмеженою відповідальністю Охоронна фірма Український Легіон штрафу у розмірі 335070,00 грн. та вчиняються дії зі стягнення з позивача вказаної суми, суд дійшов висновку про наявність підстав для забезпечення позову та зупинення дії постанови Головного управління Держпраці у Львівській області № ЛВ851/474/АВ/ФС від 29 серпня 2018 року до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі № 1340/4235/18.

Відповідно до 2 ч.1 ст. 34 Закону України "Про виконавче провадження" виконавець зупиняє вчинення виконавчих дій у разі зупинення судом стягнення на підставі виконавчого документу.

Таким чином. примусове виконання оскаржуваної Постанови може призвести до значної шкоди інтересам позивача та негативних наслідків у вигляді звернення стягнення на кошти, майно тощо, накладення заборони розпоряджатися та/або користуватися майном, яке належить йому на праві власності, у тому числі коштами, або обмеження у користуванні таким майном. При цьому без вжиття заходів забезпечення позову усунути негативні наслідки буде неможливо або для цього необхідно буде докласти значних зусиль та витрат.

Враховуючи вищенаведене, суд дійшов до висновку про необхідність часткового задоволення клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю Охоронна фірма Український Легіон про забезпечення позову та наявність підстав для вжиття заходів забезпечення адміністративного позову шляхом зупинення стягнення на підставі Постанови.

Керуючись статтями 9, 150, 151,154, 243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

постановив:

Клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю Охоронна фірма Український Легіон про забезпечення адміністративного позову задовольнити частково.

Зупинити стягнення на підставі постанови про накладення штрафу Головного управління Держпраці у Львівській області від 20.08.2018 р №ЛВ851/474/АВ/ФС до набрання законної сили рішенням у справі №1340/4235/18.

В решті клопотання про забезпечення позову відмовити повністю.

Ухвала з питань забезпечення адміністративного позову може бути оскаржена. Оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.

Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п'ятнадцяти днів з дня її проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст ухвали виготовлено 19 листопада 2018 року.

Суддя Гулкевич І.З.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.11.2018
Оприлюднено20.11.2018
Номер документу77921432
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1340/4235/18

Постанова від 02.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 01.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 14.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 15.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Постанова від 06.06.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 22.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 10.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Рішення від 19.02.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 16.01.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 14.11.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні