ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 листопада 2018 р.м. ХерсонСправа № 2140/1871/18 13 год. 52 хв.
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді: Хом'якової В.В.,
при секретарі: Перебийніс Н.Ю., за участю представника позивача - Кермача А.І., представника відповідача - Бондар І.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ІСТРА ПЛЮС" до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про визнання протиправним та скасування рішення від 23.04.2018 року № 000049/21-22-40-39832170,
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ІСТРА ПЛЮС" (далі - позивач) звернулося до суду з позовом до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (далі - відповідач), в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення від 23.04.2018 року № 000049/21-22-40-39832170 про застосування штрафу за несвоєчасне подання звіту 1-ОА про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за грудень 2017 року в розмірі 17000,00 грн.
В обґрунтування своїх позовних вимог, позивач зазначає, що 09.01.2018 року о 17 годині 31 хвилині направлено до ДФС України звіт про обсяги виробництва та/або обігу спирту, алкогольних напоїв та отримали електронне повідомлення про те, що звіт успішно відправлений. ДФС України не надіслала електронного підтвердження про отримання звіту, тому позивач о 18 годині 13 хвилин відправив повторний звіт про обсяги виробництва та/або обігу спирту, алкогольних напоїв. Документ з назвою "Повідомлення" про отримання звітності - звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв в оптовій мережі ТОВ "Істра Плюс" отримало 10.01.2018 року. Зазначений звіт доставлено в поштову скриньку ДФС України лише 10.01.2018 року о 00 годині 17 хвилин.
Квитанція № 1 за № j0208206 про доставляння документу до ДФС України та збереження звіту на центральному рівні надійшла 10.01.2018 року о 08 годині 54 хвилин. Квитанція № 2 за № j0208206 про те, що документ доставлено до Херсонської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області 10.01.2018 року о 08 годині 54 хвилин. Відповідач застосував до товариства штрафні санкції у зв'язку з несвоєчасним поданням звіту до центрального рівня ДФС України за вини несвоєчасної роботи електронної пошти на рівні відповідача. Позивач не погоджується з вказаним рішенням про застосування штрафних санкцій, вважає його неправомірним та незаконним.
Ухвалою суду від 14.09.2018 року відкрито спрощене провадження в адміністративній справі. Призначено судове засідання на 12.10.2018 року.
05.10.2018 року до суду надійшов відзив на позовну заяву. Відповідач позовні вимоги не визнає та просить відмовити у задоволенні позову. Зазначає, що Управлінням контролю за обігом та оподаткуванням товарів Головного управління ДФС у Херсонській області за результатами аналізу поданих за грудень 2017 року звітів про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за формою 1-ОА, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 №49 "Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення" встановлено несвоєчасне подання звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за формою 1-ОА ТОВ "ІСТРА ПЛЮС" . Звіт 1-ОА реєстраційний № 9287670209 за грудень 2017 року надано несвоєчасно, на підставі чого було складено відповідний висновок. На підставі норм чинного законодавства та встановлених фактів несвоєчасної подачі звіту позивачем, контролюючим органом було винесено рішення від 23.04.2018 року № 000049/21-22-40-39832170 на суму 17000,00 грн. Відповідач вважає, що при винесенні оскаржуваного рішення діяв виключно в межах норм діючого законодавства, і тому відсутні підстави для його скасування.
12.10.2018 року оголошено перерву у судовому засіданні до 07.11.2018 року.
07.11.2018 року оголошено перерву у судовому засіданні до 12.11.2018 року.
У судовому засіданні представник позивача на задоволенні позовних вимог наполягав, з підстав викладених в позовній заяві.
Представник відповідача проти задоволення позову заперечувала з підстав, викладених у відзиві на позов.
Вивчивши матеріали справи, проаналізувавши чинне законодавство, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Істра Плюс" є юридичною особою, платником податків, основний вид діяльності оптова торгівля напоями.
09.01.2018 року о 17 годині 31 хвилині направлено до ДФС України звіт про обсяги виробництва та/або обігу спирту, алкогольних напоїв за формою 1-ОА за грудень 2017 року.
09.01.2018 року о 18 годині 13 хвилин позивач відправив повторний звіт про обсяги виробництва та/або обігу спирту, алкогольних напоїв.
Документ з назвою "Повідомлення" про отримання звітності ТОВ "Істра Плюс" отримало 10.01.2018 року. Відповідно до нього звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі доставлено в поштову скриньку ДФС України 10.01.2018 об 00:17 год.
Відповідно до квитанції № 1 документ j0208206 Ф1-ОА звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі доставлено до ДФС України, збережено на центральному рівні 10.01.2018 р. 08:54 год. Виявлені помилки, а саме порушення вимог п. 49.18 ст. 49 ПКУ. Граничний термін подання звітності за звітний період - 09.01.2018 року.
Відповідно до квитанція № 2 документ j0208206 доставлено до Херсонської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області 10.01.2018 року 08:54 год.
Відповідач застосував до товариства штрафні санкції у зв'язку з несвоєчасним поданням звіту до центрального рівня ДФС України за вини несвоєчасної роботи електронної пошти на рівні відповідача.
Управлінням контролю за обігом та оподаткуванням товарів Головного управління ДФС у Херсонській області за результатами аналізу поданих за грудень 2017 року звітів про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за формою 1-ОА встановлено несвоєчасне подання звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за формою 1-ОА ТОВ "ІСТРА ПЛЮС" .
23.04.2018 року Головним управлінням ДФС у Херсонській області прийнято рішення про застосування фінансових санкцій №000049/21-22-40-39832170, відповідно до якого до ТОВ "Істра Плюс" застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 1700 грн.
09.07.2018 року контролюючим органом винесено податкову вимогу № 32136-17 на суму податкового боргу 17000 грн.
09.07.2018 року заступником начальника Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономнім Республіці Крим та м. Севастополі прийнято рішення № 62136-17 про опис майна у податковому заставу.
Не погоджуючись з рішенням про застосування фінансових санкцій, позивач звернувся до суду, просить визнати його протиправним та скасувати .
Вирішуючи спір, суд виходить з такого.
Відповідно до частини другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п.п.16.1.3 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Закон України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України.
Відповідно до ст. 16 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України. Контроль за дотриманням вимог відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства до малих виробництв виноробної продукції здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів.
Суб'єкти господарювання, які отримали ліцензії на виробництво та/або оптову торгівлю спиртом, алкогольними напоями і тютюновими виробами та здійснюють таку діяльність та/або експорт, імпорт зазначеної продукції, подають до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів за формою, встановленою цим органом.
Форма звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі та порядок його заповнення затвердженні наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 року №49 (далі - Порядок), пунктом 3 розділу 1 якого встановлено, що звіт складається окремо за кожний місяць та до 10 числа місяця, що настає за звітним, подається до органів ДФС за основним місцем обліку суб'єкта господарювання.
Згідно пункту 2 Порядку звіт в електронній формі подається засобами електронного зв'язку з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, як передбачено для податкової звітності.
У відповідності до п.49.1 ст.49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. При цьому, як передбачено п. 49.5 ст. 49 Податкового кодексу України у разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов'язаний здійснити таке відправлення на адресу відповідного контролюючого органу не пізніше ніж за п'ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, визначеного цією статтею, а при поданні податкової звітності в електронній формі, - не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.
Згідно пункту 2 розділу І Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 року (далі - Порядок) електронні документи - документи (у тому числі податкова звітність, звітність зі сплати єдиного внеску, фінансова та статистична звітність, податкові та акцизні накладні, розрахунки коригування до податкових та акцизних накладних, заяви, довідки, сервісні запити, витяги, договори, повідомлення, рішення, інші документи), які створені в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису, складення, та/або подання, та/або надіслання яких передбачається Податковим кодексом України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання Кодексу, та/або пов'язане з реалізацією прав та обов'язків платника та/або контролюючих органів згідно із нормами Кодексу, та подаються у форматі (стандарті), затвердженому в установленому законодавством порядку.
Відповідно до пункту 3-4 розділу ІІ Порядку, автор створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді, із зазначенням всіх обов'язкових реквізитів та з використанням надійного засобу ЕЦП, керуючись цим Порядком, а також Договором (крім фізичних осіб, які не є самозайнятими особами). Обов'язкові реквізити електронних документів визначаються законодавством.
Контроль за введенням даних, їх повнотою та достовірністю при створенні електронного документа покладається на його автора. Створення електронного документа завершується накладанням на нього ЕЦП підписувача (підписувачів), електронної печатки (за наявності), як передбачено для аналогічного документа в паперовому вигляді. Послуги ЕЦП можуть бути отримані у будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів (далі - АЦСК). Після накладання ЕЦП автор здійснює шифрування електронного документа з дотриманням вимог до форматів криптографічних повідомлень, затверджених в установленому законодавством порядку, та надсилає його у форматі (стандарті) засобами телекомунікаційного зв'язку до адресата протягом операційного дня.
Згідно пункту 11-14 розділу ІІ Порядку, перша квитанція надсилається автору електронного документа протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі - протягом перших двох годин наступного операційного дня.
У першій квитанції, що формується за результатами автоматизованої перевірки, зазначеної у пункті 10 цього розділу, повідомляється про результати такої перевірки. У разі негативних результатів автоматизованої перевірки у першій квитанції повідомляється про неприйняття електронного документа із зазначенням причин, у такому випадку друга квитанція не формується. На першу квитанцію накладається електронна печатка контролюючого органу, здійснюється її шифрування та надсилання автору електронного документа. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в контролюючому органі.
Якщо платнику протягом встановленого строку після відправки електронного документа не надійшла перша квитанція, електронний документ вважається не одержаним адресатом.
Не пізніше наступного робочого дня з моменту формування першої квитанції, якщо інше не встановлено законодавством та цим Порядком, формується друга квитанція.
Друга квитанція є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа. В другій квитанції зазначаються реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого (із зазначенням причини) електронного документа, результати обробки в контролюючому органі (дата та час прийняття (реєстрації) або неприйняття, реєстраційний номер, дані про автора та підписувача (підписувачів) електронного документа та автора квитанції). На другу квитанцію накладається електронна печатка відповідного контролюючого органу, здійснюється її шифрування та надсилання автору електронного документа. Другий примірник другої квитанції зберігається в контролюючому органі.
У разі наявності другої квитанції про прийняття електронного документа датою та часом прийняття (реєстрації) електронного документа контролюючим органом вважаються дата та час, зафіксовані у першій квитанції.
Згідно з приписами ст. 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.
До суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі, зокрема, неподання чи несвоєчасного подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати відповідні ліцензії, - у розмірі 17000 гривень.
Судом встановлено, що ТОВ "ІСТРА ПЛЮС" 09.10.2018 року сформовано та надіслано до Державної фіскальної служби України звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв за грудень 2017 року. Дана обставина підтверджується відомостями сторінки позивача (позивачем суду наданий скріншот програми "Соната") про успішне відправлення з Єдиного вікна подання електронних документів ДФС України звіту саме 09.10.2018 о 17 год 31 хвил, а також повторно о 18 год. 13 хвил., інших відправлень не зафіксовано ні 09.01.2018, ані 10.01.2018. Відповідач не оскаржує факт відправлення звіту саме 09.01.2018, а стверджує тільки про отримання звіту 10.01.2017. Представник відповідача вважає, що тільки квитанція № 1 є належним доказом відправлення відповідно до норм ПКУ, а , як вбачається зі змісту квитанції № 1 та квитанції № 2 звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі оброблені та прийняті відповідачем 10.01.2018.
На думку суду, такі доводи є необґрунтованими, визначальним фактом виконання позивачем обов'язку згідно із наведеною статтю 16 Закону № № 481/95-ВР є факт подання до компетентного органу вказаного звіту, а не його отримання таким. Щодо посилання представника відповідача на квитанцію № 1, як на доказ невчасного подання звіту (10.01.2018 ), суд зазначає, що перша квитанція засвідчує факт та час доставки звіту до центрального рівня ДФС України, проте не факт отримання органами ДФС звіту від позивача в цій справі.
Представник позивача вважає, що проблема з отриманням (прийняттям ) звітності виникла безпосередньо в ДФС України, а саме - замість встановлених двох годин квитанція № 1 була надіслана позивачу на протязі вісімнадцяти годин, хоч звіт був доставлений в поштову скриньку ДФС України 10.01.2018 о 00 год. 17 хвилин.. що підтверджується повідомленням ДФС України.
Суд не бере до уваги доводи відповідача щодо подання позивачем звіту 10.01.2018 року, оскільки несвоєчасне надходження звіту до ДФС України сталося не з вини ТОВ "ІСТРА ПЛЮС", а внаслідок затримки в роботі автоматизованої системи "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України, а відтак ця обставина знаходиться поза сферою впливу позивача.
Зазначене підтверджується тим, що на офіційному веб-порталі ДФС України 09 січня 2018 року було розміщено інформацію щодо можливої затримки в обробці електронних документів у зв'язку з перебоями внутрішньої мережі. А 10.01.2018 прес-служба ДФС повідомила, що проблеми з мережевим обладнанням усунені, здійснюється запуск інформаційно-телекомунікаційних систем та відновлення їх повної працездатності, роботи будуть завершені 10.01.2018 до кінця дня.
Враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку, що позивачем підтверджено належними доказами подання до органів ДФС звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв за грудень 2017 року - 09.01.2018 року, тобто до 10 числа місяця, що настає за звітним, а отже відсутнє порушення статті 16 Закону №481/95-ВР.
Відповідач посилається на те, що відповідно до п. 42-1. 7 ст. 42 ПК України у разі виявлення платником податків технічної та/або методологічної помилки у роботі електронного кабінету він має право надіслати через електронний кабінет або в інший спосіб повідомлення про виявлену технічну та/або методологічну помилку. Повідомлення про методологічну помилку надсилається методологу електронного кабінету. Повідомлення про технічну помилку надсилається одночасно методологу електронного кабінету та технічному адміністратору. Суд зауважує, що згідно вищезазначеної статті ПК України надіслання через електронний кабінет або в інший спосіб повідомлення про виявлену технічну та/або методологічну помилку - є правом, а не обов'язком позивача.
Отже, суд вважає, що за наявності у позивача обов'язку подання звітності до 10 числа місяця, що настає за звітним, останнім днем подання звітності є 9 число місяця, що передує останньому дню подання звітності. Беручи до уваги ті обставини, що позивач подав відповідачу звіт форми 1-ОА за грудень 2017 року 09 січня 2018 року до кінця операційного дня, тобто, у гранично допустимі строки, суд дійшов висновку про відсутність у позивача відповідальності за те, що з незалежних від платника податку обставин даний звіт був отриманий відповідачем 10 січня 2018 року.
Таким чином, притягнення позивача до відповідальності за порушення граничних строків подання звіту 1-ОА за грудень 2017 року є протиправним.
Відповідно до ст.90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Згідно ч. 1-2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог.
Відповідно до вимог ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 139, 143, 243-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
вирішив :
Задовольнити позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Істра Плюс"
Визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній республіці Крим та м. Севастополі про застосування фінансових санкцій від 23.04.2018 № 000049/21-22-40-39832170.
Стягнути з Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній республіці Крим та м. Севастополі (73000, м. Херсон, проспект Ушакова, 75, код ЄДРПОУ 39394259) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Істра Плюс" (73000, м. Херсон, вул. Бегми (М. Гринька), 122, код ЄДРПОУ 39832170) 1762,00 грн. витрат по сплаті судового збору.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П'ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції,який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний 19 листопада 2018 р.
Суддя Хом'якова В.В.
кат. 8.3.5
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.11.2018 |
Оприлюднено | 20.11.2018 |
Номер документу | 77921832 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Хом'якова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні