Ухвала
від 13.11.2018 по справі 903/455/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

пр. Волі, 54а, м. Луцьк, 43010, тел./факс 72-41-10

E-mail: inbox@vl.arbitr.gov.ua Код ЄДРПОУ 03499885

УХВАЛА

"13" листопада 2018 р. Справа № 903/455/16 Суддя господарського суду Волинської області Шум М.С., при секретарі судового засідання Кобисю Є.О., розглянувши заяву Луцької об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Волинській області про визнання недійсними результатів аукціону з реалізації майна банкрута проведеного 12.10.2018р.

у справі №903/455/16

за заявою Луцької об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Волинській області

до товариства з обмеженою відповідальністю "Мавекс"

про банкрутство товариства з обмеженою відповідальністю "Мавекс"

За участю представників сторін:

від ініціюючого кредитора: ОСОБА_1, відповідно до довіреності

Арбітражний керуючий ОСОБА_2

встановив:

Постановою суду від 30.01.2018р. товариство з обмеженою відповідальністю "Мавекс" (43008, м. Луцьк, вул. Підгаєцька,13а, код ЄДРПОУ 30555833) визнано банкрутом . Відкрито ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців до 30.01.2019 року.

31.01.2018р. на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оприлюднено повідомлення про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури ТзОВ "Мавекс".

Листом від 22.10.2018р. за вх. №01-95/7/18 ініціюючий кредитор у справі Луцька об'єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС у Волинській області звернулась до суду з заявою про визнання недійсними результатів аукціону з продажу майна банкрута - ТзОВ "Мавекс" проведеного 12.10.2018р.

Ухвалою суду від 23.10.2018р. заяву про визнання недійсними результатів аукціону з продажу майна банкрута - ТзОВ "Мавекс" проведеного 12.10.2018р. призначено до розгляду на 13.11.2018р.

В судовому засіданні 13.11.2018р. представник заявника - Луцької об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Волинській області в обґрунтування поданої заяви зазначає, що проведення аукціону із продажу майна боржника відбулася з порушенням норм чинного законодавства України, зокрема ініціюючим кредитором не надано погодження на продаж майна, а заставне майно реалізовано за значно нижчою ціною ніж реальна ринкова вартість майна, а тому результати аукціону підлягають скасуванню.

Ліквідатор банкрута - ОСОБА_2 щодо поданої заяви заперечив, вважає, що аукціон проведено у відповідності із ЗУ Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом та не вбачає визначених законодавством підстав для визнання результатів аукціону від 12.10.2018 р. недійсними.

Від ТзОВ "ВОЛЯ ЛУЦЬК" 12.11.2018р. надійшли пояснення, якими остання вважає заяву Луцької об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Волинській області про визнання недійсними результатів аукціону від 12.10.2018 року з реалізації майна банкрута необгрунтованою та безпідставною, у зв'язку з чим просить суд у її задоволенні відмовити.

За наслідками дослідження в судовому засіданні матеріалів справи і додатково долучених арбітражним керуючим та представником торгуючої організації до неї документів, суд приходить до наступного висновку.

Відповідно до ч. 3 ст. 55 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" результати аукціону, проведеного з порушенням вимог закону, можуть бути визнані в судовому порядку недійсними. Визнання результатів аукціону недійсними тягне за собою визнання недійсним укладеного з переможцем договору купівлі-продажу.

Стаття 42 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом в редакції чинній з 19.01.2013р. входить до розділу З Ліквідаційна процедура та передбачає порядок формування ліквідаційної маси банкрута. Зокрема, ч.4 ст.42 Закону передбачає, що майно банкрута, що є предметом забезпечення, не включається до складу ліквідаційної маси і використовується виключно для задоволення вимог кредитора за зобов'язаннями, які воно забезпечує. Продаж майна банкрута, що є предметом забезпечення, здійснюється в порядку, передбаченому цим Законом, виключно за згодою кредитора, вимоги якого воно забезпечує, або суду.

Порядок проведення аукціонів та зниження початкової вартості майна, що продається на аукціоні, визначений Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Статтями 65, 66 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, що вперше аукціон проводиться без можливості зниження початкової вартості, якщо інше не встановлено договором про проведення аукціону.

У разі закінчення аукціону без визначення переможця проводиться повторний аукціон зі зниженням початкової вартості на 20 відсотків та з можливістю подальшого зниження - початкової вартості на самому аукціоні, але не нижче, ніж до граничної вартості, - 50 відсотків початкової вартості. При цьому, про наведене зазначається у відповідному оголошенні. Другий повторний аукціон проводиться зі зниженням початкової вартості на 20 відсотків від вартості першого повторного аукціону та за відсутності бажаючих укласти договір початкова вартість знижується на крок аукціону доти, доки не виявиться бажаючий укласти договір.

Згідно вимог ч. 3 ст. 55 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" результати аукціону, проведеного з порушенням вимог закону, можуть бути визнані в судовому порядку недійсними. Визнання результатів аукціону недійсним тягне за собою визнання недійсним укладеного з переможцем договору купівлі- продажу.

Тобто, підставою для визнання результатів аукціону недійсними є порушення встановлених законодавством правил проведення аукціону, визначених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а саме: правил, які визначають процедуру підготовки (організації) аукціону; правил, які регулюють сам порядок проведення аукціону; правил, які стосуються оформлення кінцевих результатів аукціону.

Згідно ч. 1 ст. 58 Закону організатор аукціону не пізніше як за 15 робочих днів до дня початку аукціону оприлюднює на веб-сайті державного органу з питань банкрутства та Вищого господарського суду України (при проведенні електронних торгів - також на своєму веб-сайті) оголошення про проведення аукціону, а також письмово повідомляє про проведення аукціону власника майна, замовника та інших осіб, визначених замовником.

Суд зауважує, що Закон не передбачає терміну протягом якого необхідно провести реєстрацію учасників на аукціоні. Водночас, термін для реєстрації на аукціоні з продажу майна ТОВ "Мавекс" було встановлено у тривалості 2-х робочих днів. Станом на сьогоднішній день відсутні докази, щодо наявності будь - яких потенційних учасників, яким чинилися перешкоди на етапі реєстрації на аукціон.

З матеріалів справи встановлено, що вказане оголошення подавалося не вперше (6 разів: 3 рази продаж у складі ЦМК і 3 рази як окремо сформований лот), а відтак усі бажаючі мали можливість ознайомитись із лотом і здійснити відповідні дії для реєстрації на аукціоні.

Зазначена правова позиція узгоджується з практикою Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду викладеною у постанові у справі №904/3719/15 від 29.03.18р З метою визначення початкової вартості майна банкрута ліквідатором погоджено початкову вартість продажу на рівні 14115090,94 грн., що відповідає сумі визнаних вимог кредитора, що забезпечене майном.

Судом встановлено, що перед початком проведення торгів ліквідатором банкрута - ОСОБА_2 ознайомлено учасників аукціону із змістом листа ГУ ДФС у Волинській області № 3957/ФОП/03-20-17 від 11.10.18р.

За результатом проведеного ліквідатором конкурсу було укладено договір на проведення аукціону від 20.06.2018р. між ТзОВ "Мавекс" та ТзОВ "ВОЛЯ ЛУЦЬК".

Суд звертає увагу, що скаржником як забезпеченим кредитором не надавалась згода на зниження початкової вартості майна банкрута у ході аукціону, не може вплинути на результат розгляду справи, оскільки згідно вимог Закону про банкрутство забезпечений кредитор або суд надає згоду на реалізацію заставного майна, а порядок продажу такого майна банкрута встановлений спеціальними нормами Закону, у тому числі щодо встановлення початкової вартості цілісного майнового комплексу та порядку її зниження. Закон не надає права кредитору, вимоги якого забезпечені заставою майна, встановлювати додаткові вимоги щодо початкової вартості майна у вигляді цілісного майнового комплексу, що підлягає продажу на аукціоні, а також порядку її зниження. Також Законом не передбачено обов'язку ліквідатора визначати граничну межу, до якої на аукціоні може бути знижена початкова вартість майна, в тому числі і за вимогою забезпеченого кредитора.

Визначальним в даному випадку є саме факт продажу майна боржника за найбільшою ціною, у зв'язку з чим згідно частини 5 статті 44 Закону закріплено припис ліквідатору здійснити продаж майна боржника у вигляді цілісного майнового комплексу, та у разі якщо продати майно боржника у вигляді цілісного майнового комплексу не вдалося, встановлено можливість продажу майна боржника частинами.

Доводи скаржника з приводу порушення внаслідок проведення оспорюваного аукціону його прав, у зв'язку з продажем майна банкрута за ціною, яка складає близько 20 % від затверджених вимог забезпеченого кредитора, спростовуються змістом частин 3, 4 статті 66 Закону про банкрутство та розділом 4 укладеного ТОВ "Мавекс" та ТОВ "ВОЛЯ ЛУЦЬК" договору про проведення аукціону з продажу майна від 20.06.2018р., якими встановлено можливість під час проведення аукціону зниження початкової вартості на крок аукціону доти, доки не виявиться бажаючий укласти договір

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, про відсутність порушень норм Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом під час призначення та проведення аукціону з продажу майна ТзОВ "Мавекс", а отже і відмовленні в задоволенні заяви Луцької об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Волинській області про визнання недійсними результатів аукціону від 12.10.2018 року з реалізації майна банкрута по справі №903/455/18 про банкрутство ТзОВ "Мавекс"

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст.73, 74, 76, 77, 86, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, ст.ст.43, 44, 49-75 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", суд ,-

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви Луцької об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Волинській області за вих №3142/03-20-10-03-12 від 19.10.2018р. про визнання недійсними результатів аукціону від 12.10.2018 року з реалізації майна банкрута по справі №903/455/16 про банкрутство ТзОВ "Мавекс" - відмовити.

Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення (у разі неявки всіх учасників справи з моменту її підписання суддею (суддями) та може бути оскаржена протягом 10 днів з моменту оголошення (підписання) ( ст.ст. 235, 255 ГПК України). Згідно з ст. 257 ГПК України, апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Суддя М. С. Шум

Дата ухвалення рішення13.11.2018
Оприлюднено20.11.2018
Номер документу77948244
СудочинствоГосподарське
Сутьбанкрутство товариства з обмеженою відповідальністю "Мавекс"

Судовий реєстр по справі —903/455/16

Ухвала від 15.09.2020

Господарське

Господарський суд Волинської області

Шум Микола Сергійович

Ухвала від 04.09.2020

Господарське

Господарський суд Волинської області

Шум Микола Сергійович

Ухвала від 12.11.2019

Господарське

Господарський суд Волинської області

Шум Микола Сергійович

Ухвала від 12.11.2019

Господарське

Господарський суд Волинської області

Шум Микола Сергійович

Ухвала від 01.11.2019

Господарське

Господарський суд Волинської області

Шум Микола Сергійович

Ухвала від 01.11.2019

Господарське

Господарський суд Волинської області

Шум Микола Сергійович

Ухвала від 28.10.2019

Господарське

Господарський суд Волинської області

Войціховський Віталій Антонович

Ухвала від 07.10.2019

Господарське

Господарський суд Волинської області

Шум Микола Сергійович

Ухвала від 07.10.2019

Господарське

Господарський суд Волинської області

Шум Микола Сергійович

Ухвала від 30.09.2019

Господарське

Господарський суд Волинської області

Войціховський Віталій Антонович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні