Рішення
від 18.10.2018 по справі 0440/4930/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 жовтня 2018 року Справа № 0440/4930/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Бондар М.В.

при секретарі судового засідання Бурцевій Я.Е.

за участю:

представника позивача ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Виробничого кооперативу "КАТАФОТ" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправними і скасування рішень та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Виробничий кооператив «КАТАФОТ» (далі - ВК «КАТАФОТ» , позивач) звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної фіскальної служби України (далі - ДФС України, відповідач), в якій просить (з урахуванням уточненої позовної заяви):

1) визнати протиправними та скасувати рішення Комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації: №602160/20202349 від 26.02.2018 року про відмову від реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №278; №602159/20202349 від 26.02.2018 року про відмову від реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №277; №602158/20202349 від 26.02.2018 року про відмову від реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №276; №590753/20202349 від 09.02.2018 року про відмову від реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №275; №602157/20202349 від 26.02.2018 року про відмову від реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №274; №602156/20202349 від 26.02.2018 року про відмову від реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №270; №602155/20202349 від 26.02.2018 року про відмову від реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №269; №602153/20202349 від 26.02.2018 року про відмову від реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №267; №602154/20202349 від 26.02.2018 року про відмову від реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №268; №602152/20202349 від 26.02.2018 року про відмову від реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №264;

2) зобов'язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних: податкові накладні №278, №277, №276, №275, №274, №270, №269, №267, №268, №266, №264, №263 подані ВК «КАТАФОТ» .

В обґрунтування позову зазначено, що оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, прийняті відповідачем з порушенням норм чинного законодавства, оскільки на вимогу фіскального органу після зупинення реєстрації податкових накладних, позивачем були надані всі необхідні пояснення, в яких зазначено, що ВК «КАТАФОТ» є виробничим підприємством та здійснює ремонт і технічне обслуговування машин та устаткування промислового призначення, то ж обсяги придбаного товару апріорі не можуть відповідати обсягам реалізованого. Проте, пояснення не були взяті контролюючим органом до уваги, натомість відповідачем зазначено підставу для відмови у реєстрації податкових накладних: «надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або є недостатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування» без конкретизації, які саме документи було подано з порушенням або яких саме документів недостатньо. Позивач вважає, що ним було виконані всі вимоги законодавства, необхідні для реєстрації податкових накладних, а тому відмова в реєстрації податкових накладних є протиправною, а податкові накладні мають бути зареєстровані.

Ухвалою суду від 20.07.2018 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання.

Відповідач надав відзив на позовну заяву, в якому просив відмовити у задоволенні позовних вимог та в обґрунтування своєї позиції зазначив, що оскаржувані рішення комісії ДФС України прийнято правомірно, оскільки підпунктом 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП, встановлених ПК України. Таким чином, надані платником податку копії документів, не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. Також відповідач зазначив, що питання реєстрації податкових накладних в реєстрі є дискреційною функцією фіскального органу.

Представник позивача надав до суду відповідь на відзив, у якій підтримав позицію, що викладена у позовній заяві.

17.08.2018 року перенесено підготовче засідання на 31.08.2018 року, у зв'язку з перебуванням судді Бондар М.В. у щорічній відпустці; 31.08.2018 року оголошено перерву у підготовчому засіданні до 20.09.2018 року для повторного виклику відповідача у підготовче засідання; 20.09.2018 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 18.10.2018 року.

В судовому засіданні 18.10.2018 року представник позивача підтримала позовні вимоги, просила суд задовольнити позов в повному обсязі. Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином; надав суду клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини справи.

ВК «КАТАФОТ» зареєстрований як юридична особа 22.02.1991 року та перебуває на обліку як платник податків в Дніпровській ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Згідно з видатковою накладною №237 від 30.11.2017 року позивачем реалізовано покупцю ТОВ «ГАРАНТ-АГРО» наступний товар: «перемикач важільний» , «регулятор гідравліки» , «ричаг управління гідравліки» на загальну суму 26754,02 грн., в тому числі ПДВ 20% - 4459 грн. (а.с. 20).

Оплата за реалізований товар підтверджується випискою з банку позивача станом на 29.11.2017 року (а.с. 80).

29.11.2017 року на дату виникнення податкових зобов'язань позивачем складено та 09.12.2017 року направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну №278 на загальну суму 26754,02 грн., в тому числі ПДВ 20% - 4459 грн. (а.с. 21).

11.12.2017 року від автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України надійшла квитанція №9261653503, з якої вбачається, що документ прийнято, реєстрація зупинена (а.с. 22).

Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної вказано наступні виявлені помилки: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 8536. Товариству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №567 та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

20.02.2018 року ВК «КАТАФОТ» було подано до Дніпровської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомлення №12 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по ПН/РК, реєстрація якої зупинено, з відповідними поясненнями, у яких зазначено, що ВК «КАТАФОТ» є виробником і у нього обсяг придбаного товару апріорі не може відповідати обсягу реалізованого товару. Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб в видах діяльності зазначено код 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення, за яким виробничий кооператив «КАТАФОТ» веде свою виробничу діяльність. Підприємство веде виробничу діяльність на особистому обладнанні, приміщенні та землі, має транспортні засоби для виконання виробничих потреб (а.с. 23).

Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №602160/20202349 від 26.02.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №278 від 29.11.2017 року (а.с. 24).

Вказане рішення прийнято з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Згідно з актом надання послуг №233 від 29.11.2017 року позивачем надано послуги з діагностики електрообладнання та транспортні послуги замовнику ТОВ «ГАРАНТ-АГРО» на загальну суму 2970 грн., в тому числі ПДВ 20% - 495 грн. (а.с. 25).

Оплата за надані послуги підтверджується випискою з банку позивача станом на 29.11.2017 року (а.с. 80).

29.11.2017 року на дату виникнення податкових зобов'язань позивачем складено та 14.12.2017 року направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну №277 на загальну суму 2970 грн., в тому числі ПДВ 20% - 495 грн. (а.с. 26).

15.12.2017 року від автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України надійшла квитанція №9268398098, з якої вбачається, що документ прийнято, реєстрація зупинена (а.с. 26 зворотній бік).

Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної вказано наступні виявлені помилки: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 33.12. Товариству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №567 та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

20.02.2018 року ВК «КАТАФОТ» було подано до Дніпровської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомлення №11 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по ПН/РК, реєстрація якої зупинено, з відповідними поясненнями, у яких зазначено, що ВК «КАТАФОТ»є виробником і у нього обсяг придбаного товару апріорі не може відповідати обсягу реалізованого товару. Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб в видах діяльності зазначено код 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення, за яким виробничий кооператив «КАТАФОТ» веде свою виробничу діяльність. Підприємство веде виробничу діяльність на особистому обладнанні, приміщенні та землі, має транспортні засоби для виконання виробничих потреб (а.с. 27).

Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №602159/20202349 від 26.02.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №277 від 29.11.2017 року (а.с. 28).

Вказане рішення прийнято з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Згідно з актом надання послуг №235 від 29.11.2017 року позивачем надано послуги з комп'ютерної діагностики, діагностики та ремонту електрообладнання і транспортні послуги замовнику ТОВ «АГРО-ТРЕЙД БОРИСПІЛЬ» на загальну суму 5280 грн., в тому числі ПДВ 20% - 880 грн. (а.с. 29).

Оплата за надані послуги підтверджується випискою з банку позивача станом на 29.11.2017 року (а.с. 80).

29.11.2017 року на дату виникнення податкових зобов'язань позивачем складено та 14.12.2017 року направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну №276 на загальну суму 5280 грн., в тому числі ПДВ 20% - 880 грн. (а.с. 30).

15.12.2017 року від автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України надійшла квитанція №9268397049, з якої вбачається, що документ прийнято, реєстрація зупинена (а.с.30 зворотній бік).

Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної вказано наступні виявлені помилки: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 33.12. Товариству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №567 та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

20.02.2018 року ВК «КАТАФОТ» було подано до Дніпровської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомлення №10 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по ПН/РК, реєстрація якої зупинено, з відповідними поясненнями, у яких зазначено, що ВК «КАТАФОТ» є виробником і у нього обсяг придбаного товару апріорі не може відповідати обсягу реалізованого товару. Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб в видах діяльності зазначено код 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення, за яким виробничий кооператив «КАТАФОТ» веде свою виробничу діяльність. Підприємство веде виробничу діяльність на особистому обладнанні, приміщенні та землі, має транспортні засоби для виконання виробничих потреб (а.с. 31).

Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №602158/20202349 від 26.02.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №276 від 29.11.2017 року (а.с. 32).

Вказане рішення прийнято з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Згідно з актом надання послуг №236 від 29.11.2017 року позивачем надано послуги з діагностики та ремонту електрообладнання і транспортні послуги замовнику СФГ «ЕЛІТА» на загальну суму 4290 грн., в тому числі ПДВ 20% - 715 грн. (а.с. 33).

Оплата за надані послуги підтверджується випискою з банку позивача станом на 29.11.2017 року (а.с. 80).

29.11.2017 року на дату виникнення податкових зобов'язань позивачем складено та 14.12.2017 року направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну №275 на загальну суму 4290 грн., в тому числі ПДВ 20% - 715 грн. (а.с. 34).

15.12.2017 року від автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України надійшла квитанція №9268390737, з якої вбачається, що документ прийнято, реєстрація зупинена (а.с.34 зворотній бік).

Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної вказано наступні виявлені помилки: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 33.12. Товариству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №567 та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

05.02.2018 року ВК «КАТАФОТ» було подано до Дніпровської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомлення №1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по ПН/РК, реєстрація якої зупинено, з відповідними поясненнями, у яких зазначено, що ВК «КАТАФОТ» є виробником і у нього обсяг придбаного товару апріорі не може відповідати обсягу реалізованого товару. Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб в видах діяльності зазначено код 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення, за яким виробничий кооператив «КАТАФОТ» веде свою виробничу діяльність. Підприємство веде виробничу діяльність на особистому обладнанні, приміщенні та землі, має транспортні засоби для виконання виробничих потреб (а.с. 35).

Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №590735/20202349 від 09.02.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №275 від 29.11.2017 року (а.с. 36).

Вказане рішення прийнято з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Згідно з видатковою накладною №232 від 28.11.2017 року позивачем реалізовано покупцю ТОВ «АГРІКА М» товар «патрубок гумовий вигнутий» на загальну суму 2000,02 грн., в тому числі ПДВ 20% - 333,34 грн. (а.с. 37).

Оплата за реалізований товар підтверджується випискою з банку позивача станом на 28.11.2017 року (а.с. 79).

28.11.2017 року на дату виникнення податкових зобов'язань позивачем складено та 09.12.2017 року направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну №274 на загальну суму 2000,02 грн., в тому числі ПДВ 20% - 333,34 грн. (а.с. 38).

11.12.2017 року від автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України надійшла квитанція №9261686523, з якої вбачається, що документ прийнято, реєстрація зупинена (а.с.38 зворотній бік).

Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної вказано наступні виявлені помилки: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 4009. Товариству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №567 та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

20.02.2018 року ВК «КАТАФОТ» було подано до Дніпровської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомлення №9 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по ПН/РК, реєстрація якої зупинено, з відповідними поясненнями, у яких зазначено, що ВК «КАТАФОТ» є виробником і у нього обсяг придбаного товару апріорі не може відповідати обсягу реалізованого товару. Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб в видах діяльності зазначено код 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення, за яким виробничий кооператив «КАТАФОТ» веде свою виробничу діяльність. Підприємство веде виробничу діяльність на особистому обладнанні, приміщенні та землі, має транспортні засоби для виконання виробничих потреб (а.с. 39).

Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №602157/20202349 від 26.02.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №274 від 28.11.2017 року (а.с. 40).

Вказане рішення прийнято з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Згідно з актом надання послуг №231 від 28.11.2017 року позивачем надано послуги заміни кілець гільзи двигуна, встановлення двигуна, ремонту форсунки, заміни паливних форсунок замовнику Агрофірма «ПУЗИКІВСЬКА» на загальну суму 80988 грн., в тому числі ПДВ 20% - 13498 грн. (а.с. 41).

Оплата за надані послуги підтверджується випискою з банку позивача станом на 23.11.2017 року (а.с. 78).

23.11.2017 року на дату виникнення податкових зобов'язань позивачем складено та 14.12.2017 року направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну №270 на загальну суму 30000 грн., в тому числі ПДВ 20% - 5000 грн. (а.с. 32).

15.12.2017 року від автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України надійшла квитанція №9269061861, з якої вбачається, що документ прийнято, реєстрація зупинена (а.с.42 зворотній бік).

Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної вказано наступні виявлені помилки: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 33.12. Товариству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №567 та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

20.02.2018 року ВК «КАТАФОТ» було подано до Дніпровської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомлення №8 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по ПН/РК, реєстрація якої зупинено, з відповідними поясненнями, у яких зазначено, що ВК «КАТАФОТ» є виробником і у нього обсяг придбаного товару апріорі не може відповідати обсягу реалізованого товару. Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб в видах діяльності зазначено код 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення, за яким виробничий кооператив «КАТАФОТ» веде свою виробничу діяльність. Підприємство веде виробничу діяльність на особистому обладнанні, приміщенні та землі, має транспортні засоби для виконання виробничих потреб (а.с. 43).

Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №602156/20202349 від 26.02.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №270 від 23.11.2017 року (а.с. 44).

Вказане рішення прийнято з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Згідно з актом надання послуг №213 від 22.11.2017 року позивачем надано послуги з діагностики паливної системи, заміни паливних форсунок, технічного обслуговування замовнику ТОВ «СК-АГРО» на загальну суму 12750 грн., в тому числі ПДВ 20% - 2125 грн. (а.с. 45).

Оплата за надані послуги підтверджується випискою з банку позивача станом на 22.11.2017 року (а.с. 77).

22.11.2017 року на дату виникнення податкових зобов'язань позивачем складено та 15.12.2017 року направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну №269 на загальну суму 12750 грн., в тому числі ПДВ 20% - 2125 грн. (а.с. 46).

15.12.2017 року від автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України надійшла квитанція №9269058241, з якої вбачається, що документ прийнято, реєстрація зупинена (а.с.46 зворотній бік).

Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної вказано наступні виявлені помилки: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 33.12. Товариству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №567 та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

20.02.2018 року ВК «КАТАФОТ» було подано до Дніпровської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомлення №7 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по ПН/РК, реєстрація якої зупинено, з відповідними поясненнями, у яких зазначено, що ВК «КАТАФОТ» є виробником і у нього обсяг придбаного товару апріорі не може відповідати обсягу реалізованого товару. Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб в видах діяльності зазначено код 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення, за яким виробничий кооператив «КАТАФОТ» веде свою виробничу діяльність. Підприємство веде виробничу діяльність на особистому обладнанні, приміщенні та землі, має транспортні засоби для виконання виробничих потреб (а.с. 47).

Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №602155/20202349 від 26.02.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №269 від 22.11.2017 року (а.с. 48).

Вказане рішення прийнято з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Згідно з актом надання послуг №212 від 22.11.2017 року позивачем надано послуги з технічного обслуговування замовнику ТОВ «СК-АГРО» на загальну суму 45562,50 грн., в тому числі ПДВ 20% - 7593,75 грн. (а.с. 49).

Оплата за надані послуги підтверджується випискою з банку позивача станом на 22.11.2017 року (а.с. 77).

22.11.2017 року на дату виникнення податкових зобов'язань позивачем складено та 15.12.2017 року направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну №267 на загальну суму 45562,50 грн., в тому числі ПДВ 20% - 7593,75 грн. (а.с. 50).

15.12.2017 року від автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України надійшла квитанція №9269070020, з якої вбачається, що документ прийнято, реєстрація зупинена (а.с.51).

Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної вказано наступні виявлені помилки: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 33.12. Товариству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №567 та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

20.02.2018 року ВК «КАТАФОТ» було подано до Дніпровської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомлення №5 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по ПН/РК, реєстрація якої зупинено, з відповідними поясненнями, у яких зазначено, що ВК «КАТАФОТ» є виробником і у нього обсяг придбаного товару апріорі не може відповідати обсягу реалізованого товару. Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб в видах діяльності зазначено код 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення, за яким виробничий кооператив «КАТАФОТ» веде свою виробничу діяльність. Підприємство веде виробничу діяльність на особистому обладнанні, приміщенні та землі, має транспортні засоби для виконання виробничих потреб (а.с. 52).

Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №602153/20202349 від 26.02.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №267 від 22.11.2017 року (а.с. 53).

Вказане рішення прийнято з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Згідно з актом надання послуг №230 від 23.11.2017 року позивачем надано послуги з діагностики паливної системи, заміни паливного насоса та паливний форсунок, калібровка навіски, транспортні послуги замовнику ПП «НОВАГРОС» на загальну суму 10560 грн., в тому числі ПДВ 20% - 1760 грн. (а.с. 54).

Відповідно до видаткової накладної №230 від 23.11.2017 року позивачем реалізовано покупцю ПП «НОВГРАС» товар «паливний насос» на суму 67000 грн., в тому числі ПДВ 11166,67 грн. (а.с. 55).

Оплата за товар та надані послуги підтверджується випискою з банку позивача станом на 22.11.2017 року (а.с. 77).

22.11.2017 року на дату виникнення податкових зобов'язань позивачем складено та 15.12.2017 року направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну №268 на загальну суму 77560 грн., в тому числі ПДВ 20% - 12926,67 грн. (а.с. 56).

15.12.2017 року від автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України надійшла квитанція №9269070020, з якої вбачається, що документ прийнято, реєстрація зупинена (а.с.56 зворотній бік).

Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної вказано наступні виявлені помилки: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 33.12. Товариству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №567 та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

20.02.2018 року ВК «КАТАФОТ» було подано до Дніпровської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомлення №6 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по ПН/РК, реєстрація якої зупинено, з відповідними поясненнями, у яких зазначено, що ВК «КАТАФОТ» є виробником і у нього обсяг придбаного товару апріорі не може відповідати обсягу реалізованого товару. Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб в видах діяльності зазначено код 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення, за яким виробничий кооператив «КАТАФОТ» веде свою виробничу діяльність. Підприємство веде виробничу діяльність на особистому обладнанні, приміщенні та землі, має транспортні засоби для виконання виробничих потреб (а.с. 57).

Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №602154/20202349 від 26.02.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №268 від 22.11.2017 року (а.с. 58).

Вказане рішення прийнято з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Згідно з актом надання послуг №234 від 29.11.2017 року позивачем надано послуги з регулювання клапанів, заміни масла та фільтрів, кілець трансмісії, прокладки трубної, вставки розривної секції гідравілки, комп'ютерної діагностики, транспортні послуги замовнику ФГ «СВЯТОВІТ-2011» на загальну суму 9306 грн., в тому числі ПДВ 20% - 1551 грн. (а.с. 64).

Відповідно до видаткової накладної №234 від 29.11.2017 року позивачем реалізовано покупцю ФГ «СВЯТОВІТ-2011» товар на загальну суму 23684,68 грн., в тому числі ПДВ - 3947,45 грн. (а.с. 63).

Оплата за товар та надані послуги підтверджується випискою з банку позивача станом на 16.11.2017 року (а.с. 76).

16.11.2017 року на дату виникнення податкових зобов'язань позивачем складено та 09.12.2017 року направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну №264 на загальну суму 32990,68 грн., в тому числі ПДВ 20% - 5498,45 грн. (а.с. 65).

11.12.2017 року від автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України надійшла квитанція №9261703611, з якої вбачається, що документ прийнято, реєстрація зупинена (а.с.66).

Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної вказано наступні виявлені помилки: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 33.12, 4009, 7326, 8481, 8484. Товариству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №567 та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

20.02.2018 року ВК «КАТАФОТ» було подано до Дніпровської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомлення 4 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по ПН/РК, реєстрація якої зупинено, з відповідними поясненнями, у яких зазначено, що ВК «КАТАФОТ» є виробником і у нього обсяг придбаного товару апріорі не може відповідати обсягу реалізованого товару. Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб в видах діяльності зазначено код 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення, за яким виробничий кооператив «КАТАФОТ» веде свою виробничу діяльність. Підприємство веде виробничу діяльність на особистому обладнанні, приміщенні та землі, має транспортні засоби для виконання виробничих потреб (а.с. 67).

Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №602152/20202349 від 26.02.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №264 від 16.11.2017 року (а.с. 68).

Вказане рішення прийнято з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Згідно з видатковою накладною №229 від 23.11.2017 року позивачем реалізовано покупцю ПП «НОВАГРОС» товар на загальну суму 4708 грн., в тому числі ПДВ 20% - 709,67 грн. (а.с. 59) та надано послуги з заміни масла та фільтрів, регулювання клапанів, технічного обслуговування, що підтверджується актом надання послуг №229 від 23.11.2017 року (а.с. 60).

Оплата за товар та надані послуги підтверджується випискою з банку позивача станом на 22.11.2017 року (а.с. 77).

22.11.2017 року на дату виникнення податкових зобов'язань позивачем складено та 09.12.2017 року направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну №266 на загальну суму 13348,33 грн., в тому числі ПДВ 20% - 2669,67 грн. (а.с. 61).

11.12.2017 року від автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України надійшла квитанція №9261645549, з якої вбачається, що документ прийнято, реєстрація зупинена (а.с.61 зворотній бік).

Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної вказано наступні виявлені помилки: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 33.12. Товариству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №567 та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

20.02.2018 року ВК «КАТАФОТ» було подано до Дніпровської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомлення №4 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по ПН/РК, реєстрація якої зупинено, з відповідними поясненнями, у яких зазначено, що ВК «КАТАФОТ» є виробником і у нього обсяг придбаного товару апріорі не може відповідати обсягу реалізованого товару. Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб в видах діяльності зазначено код 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення, за яким виробничий кооператив «КАТАФОТ» веде свою виробничу діяльність. Підприємство веде виробничу діяльність на особистому обладнанні, приміщенні та землі, має транспортні засоби для виконання виробничих потреб (а.с. 62).

Квитанцією №1 від 20.02.2018 року підтверджено, що документ доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України (а.с. 62 зворотній бік).

Згідно з видатковою накладною №227 від 14.11.2017 року позивачем реалізовано покупцю ПП «ІВАНІВСЬКЕ» товар на загальну суму 52375,80 грн., в тому числі ПДВ 20% - 8729,30 грн. (а.с. 70) та надано послуги технічного обслуговування та діагностики, що підтверджується актом надання послуг №227 від 14.11.2017 року (а.с. 69).

Оплата за товар та надані послуги підтверджується випискою з банку позивача станом на 13.11.2017 року (а.с. 75).

13.11.2017 року на дату виникнення податкових зобов'язань позивачем складено та 29.11.2017 року направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну №263 на загальну суму 84516,72 грн., в тому числі ПДВ 20% - 14086,12 грн. (а.с. 71).

30.11.2017 року від автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України надійшла квитанція №9253392766, з якої вбачається, що документ прийнято, реєстрація зупинена (а.с.73).

Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної вказано наступні виявлені помилки: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 33.12, 4009, 7326, 8309, 8409, 8483, 8484, 8708. Товариству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №567 та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

20.02.2018 року ВК «КАТАФОТ» було подано до Дніпровської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомлення №3 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по ПН/РК, реєстрація якої зупинено, з відповідними поясненнями, у яких зазначено, що ВК «КАТАФОТ» є виробником і у нього обсяг придбаного товару апріорі не може відповідати обсягу реалізованого товару. Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб в видах діяльності зазначено код 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення, за яким виробничий кооператив «КАТАФОТ» веде свою виробничу діяльність. Підприємство веде виробничу діяльність на особистому обладнанні, приміщенні та землі, має транспортні засоби для виконання виробничих потреб (а.с. 74).

20.02.2017 року від автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України надійшла квитанція №1, з якої вбачається, що документ не прийнято (а.с. 74 зворотній бік).

Не погодившись із зазначеними рішеннями та вважаючи їх протиправними і необґрунтованими, позивач звернувся з цим позовом до суду.

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року (далі - Порядок №1246), чинного на час виникнення спірних правовідносин, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 ПК України; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 ПК України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні приписи наведені у пункті 201.16 статті 201 ПК України, в редакції, чинній на час зупинення реєстрації податкових накладних, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 ПК України.

Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №567 (далі - Критерії оцінки ступеня ризиків), в редакції, чинній на час зупинення реєстрації спірної податкової накладної.

Пункт 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків визначає критерії, за якими ДФС здійснюється моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60% - від 0,02 до 0,03; більше 50% - від 0,015 до 0,02; більше 40% - від 0,01 до 0,015, більше 30% - від 0,005 до 0,01, більше 20% - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі;

3) розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів).

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної / розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпунктах 2, 3 цього пункту, реєстрація такої (такого) податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

На час зупинення податкових накладних позивача діяв Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (далі - Перелік), яким було визначено надання наступних документів:

1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв:

договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв:

договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Також, Переліком було передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначені у Переліку, платник податку подає до ДФС в електронному вигляді засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.

Таким чином, контролюючий орган був зобов'язаний у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних чітко вказати на конкретний вид критерію, вказати пропозицію щодо надання платником податку пояснень та/або копії конкретних документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, які встановлені пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків Наказу №567.

Постановою Кабінету Міністрів України «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації» № 190 від 29.03.2017 року, яка була чинна на час прийняття оскаржуваних рішень, встановлено, комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу ; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Судом встановлено, що підставою для відмови у реєстрації податкових накладних №278 від 29.11.2017 року, №277 від 29.11.2017 року, №276 від 29.11.2017 року, №275 від 29.11.2017 року, №274 від 28.11.2017 року, №270 від 23.11.2017 року, №269 від 22.11.2017 року, №267 від 22.11.2017 року, №268 від 22.11.2017 року, №264 від 16.11.2017 року є надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Відповідачем в оскаржуваних рішеннях не зазначено, що саме стало підставою для винесення вказаних рішень, а зазначено загалом, що надані платником податку копії документів, які складені з порушенням законодавства чи недостатність поданих документів для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних. Проте, не вказано, які саме документи складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію вказаних податкових накладних.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

На підставі частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням вищевикладеного, ДФС України не доведено правомірності та обґрунтованості оскаржуваних рішень, а тому, виходячи зі змісту заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, рішення ДФС України №602160/20202349 від 26.02.2018 року про відмову від реєстрації в ЄРПН податкової накладної №278; №602159/20202349 від 26.02.2018 року про відмову від реєстрації в ЄРПН податкової накладної №277; №602158/20202349 від 26.02.2018 року про відмову від реєстрації в ЄРПН податкової накладної №276; №590735/20202349 від 09.02.2018 року про відмову від реєстрації в ЄРПН податкової накладної №275; №602157/20202349 від 26.02.2018 року про відмову від реєстрації в ЄРПН податкової накладної №274; №602156/20202349 від 26.02.2018 року про відмову від реєстрації в ЄРПН податкової накладної №270; №602155/20202349 від 26.02.2018 року про відмову від реєстрації в ЄРПН податкової накладної №269; №602153/20202349 від 26.02.2018 року про відмову від реєстрації в ЄРПН податкової накладної №267; №602154/20202349 від 26.02.2018 року про відмову від реєстрації в ЄРПН податкової накладної №268; №602152/20202349 від 26.02.2018 року про відмову від реєстрації в ЄРПН податкової накладної №264 є протиправними та підлягають скасуванню.

Водночас, в позовній заяві позивачем вказано позовну вимогу про визнання протиправним та скасування рішення відповідача №590753/20202349 від 09.02.2018 року про відмову від реєстрації в ЄРПН податкової накладної №275, проте за наслідком розгляду справи судом встановлено, відмова в реєстрації податкової накладної №275 оформлена рішенням комісії ДФС України №590735/20202349 від 09.02.2018 року. Таким чином, суд вважає невірне зазначення номеру оскаржуваного рішення відповідача технічною помилкою, яка не впливає на суть позовних вимог.

Крім того, суд зазначає, що вимога позивача про зобов'язання ДФС України зареєструвати податкові накладні №266 від 22.11.2017 року та №263 від 13.11.2017 року є передчасною, оскільки відповідачем не прийнято рішення про відмову у реєстрації зазначених податкових накладних. Отже, право позивача на час звернення до суду з цими позовними вимогами не є порушеним.

Тому, позовні вимоги в цій частині задоволенню не підлягають.

Щодо доводів відповідача, що питання реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційною функцією фіскального органу, суд зазначає наступне.

Дискреційні повноваження - це законодавчо встановлена компетенція владних суб'єктів, яка визначає ступінь самостійності її реалізації з урахуванням принципу верховенства права; ці повноваження полягають в застосуванні суб'єктами адміністративного розсуду при здійсненні дій і прийнятті рішень.

Отже, у разі відсутності у суб'єкта владних повноважень законодавчо закріпленого права адміністративного розсуду при вчиненні дій/прийнятті рішення, та встановлення у судовому порядку факту протиправної поведінки відповідача, зобов'язання судом суб'єкта прийняти рішення конкретного змісту не можна вважати втручанням у дискреційні повноваження, адже саме такий спосіб захисту порушеного права є найбільш ефективним та направлений на недопущення свавілля в органах влади.

Суд зазначає, що дискреційні функції Державної фіскальної служби України як суб'єкта владних повноважень під час прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних чітко визначені законом, оскільки наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 визначений вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Оскільки під час розгляду справи у суді позивачем доведено надання ним до ДФС України пояснень, з яких вбачаються підстави для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних №278 від 29.11.2017 року, №277 від 29.11.2017 року, №276 від 29.11.2017 року, №275 від 29.11.2017 року, №274 від 28.11.2017 року, №270 від 23.11.2017 року, №269 від 22.11.2017 року, №267 від 22.11.2017 року, №268 від 22.11.2017 року, №264 від 16.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд вважає, що, у даному випадку, у відповідача відсутня дискреція як можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, у зв'язку з чим повний та ефективний захист порушеного права позивача може бути здійснений шляхом зобов'язання ДФС України здійснити реєстрацію податкових накладних ВК «КАТАФОТ» №278 від 29.11.2017 року, №277 від 29.11.2017 року, №276 від 29.11.2017 року, №275 від 29.11.2017 року, №274 від 28.11.2017 року, №270 від 23.11.2017 року, №269 від 22.11.2017 року, №267 від 22.11.2017 року, №268 від 22.11.2017 року, №264 від 16.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З огляду на зазначене, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог ВК «КАТАФОТ» частково.

До закінчення судових дебатів, позивачем оголошено заяву про стягнення судових витрат після ухвалення рішення по суті для надання можливості представнику позивача подати докази, що підтверджують розмір понесених позивачем судових витрат.

Відповідно до частин 3 та 4 статті 143 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо сторона з поважних причин не може до закінчення судових дебатів у справі подати докази, що підтверджують розмір понесених нею судових витрат, суд за заявою такої сторони, поданою до закінчення судових дебатів у справі, може вирішити питання про судові витрати після ухвалення рішення по суті позовних вимог; для вирішення питання про судові витрати суд призначає судове засідання, яке проводиться не пізніше п'ятнадцяти днів з дня ухвалення рішення по суті позовних вимог.

Отже, суд вважає за можливе вирішити питання про судові витрати в судовому засіданні, призначеному на іншу дату.

Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

Позов Виробничого кооперативу «КАТАФОТ» (адреса: 52001, Дніпропетровська область, м. Підгородне, вул. Жовтнева, буд.126; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 20202349) до Державної фіскальної служби України (адреса: 04053, м. Київ, Львівська пл., 8; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 39292197) про визнання протиправними і скасування рішень та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації:

- №602160/20202349 від 26.02.2018 року про відмову від реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №278;

- №602159/20202349 від 26.02.2018 року про відмову від реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №277;

- №602158/20202349 від 26.02.2018 року про відмову від реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №276;

- №590735/20202349 від 09.02.2018 року про відмову від реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №275;

- №602157/20202349 від 26.02.2018 року про відмову від реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №274;

- №602156/20202349 від 26.02.2018 року про відмову від реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №270;

- №602155/20202349 від 26.02.2018 року про відмову від реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №269;

- №602153/20202349 від 26.02.2018 року про відмову від реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №267;

-№602154/20202349 від 26.02.2018 року про відмову від реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №268;

- №602152/20202349 від 26.02.2018 року про відмову від реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №264.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складені Виробничим кооперативом «КАТАФОТ» податкові накладні податкову накладну №278 від 29.11.2017 року, №277 від 29.11.2017 року, №276 від 29.11.2017 року, №275 від 29.11.2017 року, №274 від 28.11.2017 року, №270 від 23.11.2017 року, №269 від 22.11.2017 року, №267 від 22.11.2017 року, №268 від 22.11.2017 року, №264 від 16.11.2017 року.

У задоволенні іншої частини позову - відмовити.

Призначити судове засідання для вирішення питання про судові витрати на 26 жовтня 2018 року о 11 годині 30 хвилин.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в строки, передбачені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до пп.15.5 п.15 ч.1 розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду в повному обсязі складено 26.10.2018 року.

Суддя ОСОБА_2

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.10.2018
Оприлюднено22.11.2018
Номер документу77953307
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0440/4930/18

Ухвала від 07.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 11.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Рішення від 18.10.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Рішення від 26.10.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 20.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 09.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні