Ухвала
від 22.10.2018 по справі 175/714/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №175/714/18

Провадження №1-кп/175/87/18

Ухвала

Іменем України

22 жовтня 2018 року

Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області у складі:

головуючого - судді ОСОБА_1 ,

за участю: секретаря ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3 ,

обвинуваченої ОСОБА_4 ,

захисника ОСОБА_5 ,

представника потерпілого ОСОБА_6 ,

представника потерпілого ОСОБА_7

представник третьої особи за цивільним позовом ОСОБА_8 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у смт. Слобожанське обвинувальні акти у кримінальних провадженнях №42018040000000192 та №42017040000000688 відносно

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Підгородне. Дніпропетровського району, Дніпропетровської області, громадянки України, проживаючої та зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 , працюючої начальником відділу правового забезпечення Дніпровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області, раніше не судимої,

обвинуваченої у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч.2 ст.367 КК України,

встановив:

01 березня 2018 року з прокуратури Дніпропетровської області надійшов обвинувальний акт по кримінальному провадженню №42017040000000688 від 08 червня 2017 року відносно ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 обвинуваченої у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.364 КК України.

У підготовчому провадженні прокурором пред`явлено цивільний позов в інтересах держави в особі Слобожанської селищної ради Дніпровського району Дніпропетровської області до ОСОБА_4 , треті особи ТОВ «ЕПІЦЕНТР К», ТОВ «ЕПІЦЕНТР Н» про визнання дій незаконними, витребування із незаконного володіння, припинення права користування

04 квітня 2018 року з прокуратури Дніпропетровської області надійшов обвинувальний акт по кримінальному провадженню №42018040000000192 від 23.02.2018 року відносно ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 обвинуваченої у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України.

Ухвалою Дніпропетровського районного суду Дніпропетровської області від 11 травня 2018 року судове провадження по справі №175/1152/18 за обвинувальним актом у кримінальному провадженні №42018040000000192 по обвинуваченню ОСОБА_4 за ч.2 ст.364 КК України та судове провадження по справі №175/714/18 за обвинувальним актом у кримінальному провадженні №42017040000000688 по обвинуваченню ОСОБА_4 за ч.2 ст.364 КК України об`єднано в одне судове провадження, надавши йому загальний номер №175/714/18.

Стороною обвинувачення, у відповідності до ст. 338 КПК України, було змінено правову кваліфікацію у кримінальному провадженню №42017040000000688 на ч. 2 ст. 367 КК України, та на ч.2 ст. 367 КК України у кримінальному проваджені №42018040000000192, оскільки дійшов до переконання, про необхідність змінення обвинувачення та складання нового обвинувального акту, в якому сформулював змінене обвинувачення та виклав обґрунтування прийнятого рішення.

Так, згідно з обвинувальним актом від 18жовтня 2018року,по епізодуу кримінальномупровадженню №42018040000000192 від23.02.2018року, ОСОБА_4 обвинувачується у тому, що ОСОБА_4 , перебуваючи відповідно до Розпорядження голови Дніпропетровської районної державної адміністрації №382-к від 23.02.2007 в період 2007 року до теперішнього часу на посаді начальника юридичного відділу Дніпропетровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області (Дніпровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області), та, достовірно знаючи про обов`язок діяти в межах Конституції України та законів України, вчинила умисний службовий злочин у сфері службової діяльності за наступних обставин.

Відповідно до ст. 40 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», перші заступники та заступники голови, інші посадові особи місцевих державних адміністрацій здійснюють функції і повноваження відповідно до розподілу обов`язків, визначених головами місцевих державних адміністрацій, і несуть відповідальність за стан справ у дорученій сфері перед головою місцевої державної адміністрації, органами виконавчої влади вищого рівня.

Відповідно до Регламенту Дніпропетровської районної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови райдержадміністрації №3202-р від 20.08.2010, правове забезпечення діяльності районної держадміністрації, а також надання методичної та іншої практичної допомоги з правових питань здійснює юридичний відділ апарату районної держадміністрації.

п.41 Регламенту, юридичний відділ відповідно до покладених на нього завдань: забезпечує відповідність законодавству проектів розпоряджень голови районної держадміністрації, рішень колегії, а також інших актів районної держадміністрації; проводить правову експертизу проектів розпоряджень голови районної держадміністрації, готує висновки правової експертизи у разі їх невідповідності актам законодавства та/або подає пропозиції щодо приведення таких проектів у відповідність з вимогами законодавства.

п.42 Начальник юридичного відділу:

здійснює керівництво роботою юридичного відділу, несе персональну відповідальність за виконання покладених на відділ завдань; бере участь у нарадах і засіданнях, що проводяться у районній держадміністрації; організовує роботу працівників юридичного відділу, дає відповідні доручення щодо виконання покладених на відділ завдань, вносить пропозиції стосовно заохочення працівників відділу та притягнення їх до відповідальності згідно із законодавством; виконує інші передбачені законодавством функції.

Згідно посадової інструкції начальника юридичного відділу райдержадміністрації, затвердженої розпорядженням голови Дніпропетровської районної державної адміністрації від 27.02.2009, ОСОБА_4 відповідно до покладених на неї завдань:

-здійснює керівництво діяльністю відділу, розподіляє обов`язки між працівниками, очолює та контролює їх роботу;

-забезпечує дотримання вимог законодавства під час підготовки проектів розпоряджень та доручень голови райдержадміністрації;

-забезпечує організацію роботи з правових питань;

-приймає участь в підготовці проектів розпоряджень голови райдержадміністрації згідно компетенції відділу та вживає заходів в межах повноважень райдержадміністрації щодо їх скасування в разі, коли розпорядження голови райдержадміністрації суперечать Конституції України, Законам України та іншим актам законодавства;

-та інші.

Таким чином, начальник юридичного відділу Дніпропетровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області ОСОБА_4 обіймає у період часу із 23.02.2007 посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих функцій, та, відповідно до п. 1 примітки до ст.367 та п. 2 примітки до ст. 368 Кримінального кодексу України остання була, на момент вчинення злочину (кримінального правопорушення) службовою особою, яка займає відповідальне становище.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень і у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 15 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі охорони земель належать: забезпечення реалізації державної політики щодо використання та охорони земель; участь у розробленні та забезпеченні виконання загальнодержавних і регіональних (республіканських) програм у галузі використання та охорони земель; економічне стимулювання раціонального використання та охорони земель відповідно до закону; установлення обмежень (обтяжень) у використанні, тимчасова заборона (зупинення) чи припинення використання земельної ділянки громадянами та юридичними особами в разі порушення ними вимог законодавства в галузі охорони земель.

Згідно ст. 21 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», місцева державна адміністрація в галузі використання та охорони земель, природних ресурсів і охорони довкілля розробляє та забезпечує виконання у встановленому порядку програм раціонального використання земель, лісів, підвищення родючості грунтів, що перебувають у державній власності; розпоряджається землями державної власності відповідно до закону; вживає заходів до відшкодування шкоди, заподіяної порушенням законодавства про охорону довкілля підприємствами, установами, організаціями і громадянами, тощо.

Відповідно до пункту ґ частини 1 статті 91 Земельного кодексу України власники земельних ділянок зобов`язані підвищувати родючість ґрунтів та зберігати інші корисні властивості землі.

Відповідно до статті 172 Земельного кодексу України консервації підлягають деградовані і малопродуктивні землі, господарське використання яких є екологічно небезпечним та економічно неефективним. Консервації підлягають також техногенно забруднені земельні ділянки, на яких неможливо одержати екологічно чисту продукцію, а перебування людей на цих земельних ділянках є небезпечним для їх здоров`я. Консервація земель здійснюється шляхом припинення їх господарського використання на визначений термін та залуження або заліснення. Консервація земель здійснюється за рішеннями органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування на підставі договорів з власниками земельних ділянок.

Досудовим розслідуванням встановлено, що на підставі державних актів на право власності на земельні ділянки ТОВ«АРТ ЛЕНД» з 2008 року належать 23 земельні ділянки загальною площею 45,3922 га «для ведення підсобного сільськогосподарського господарства (рілля)» на території Підгородненської міської ради Дніпропетровського району Дніпропетровської області.

У зв`язку з виробничою необхідністю у ТОВ «АРТ ЛЕНД» виникла необхідність у зміні цільового призначення зазначених земельних ділянок та використання їх у комерційних цілях з іншим цільовим призначенням.

При цьому керівництву ТОВ «АРТ ЛЕНД» було достовірно відомо, що відповідно до ст. 21 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» місцева державна адміністрація розпоряджається землями державної власності відповідно до закону та що відповідно до п.8-10 Порядку зміни цільового призначення земельних ділянок, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №502 від 11 квітня 2002 року, зміна цільового призначення земельних ділянок ріллі для інших потреб, ніж для сільськогосподарських, ведення лісового і водного господарства, будівництва об`єктів, призначених для обслуговування членів територіальних громад району відбувається за рішенням Кабінету Міністрів України.

Для задоволення потреб щодо використання земельних ділянок у комерційних цілях керівництво ТОВ «АРТ ЛЕНД» звернулось до Дніпропетровської облдержадміністрації з проханням зміни цільового призначення 23 земельних ділянок загальною площею 45,3922 га «для ведення підсобного сільськогосподарського господарства» з «ріллі» на інші цілі, пов`язані з комерційною діяльністю.

У зв`язку з цим приблизно на початку липня 2011 року у встановленої особи, матеріали щодо якої виділено в окреме провадження, виник злочинний умисел, направлений на зміну цільового призначення земельних ділянок, що перебували у власності ТОВ«АРТ ЛЕНД», з «ріллі» на «інші комерційні потреби» та отримання неправомірної вигоди цією юридичною особою у вигляді несплати втрат сільськогосподарського виробництва, спричинених вилученням сільськогосподарських угідь.

При цьому відповідно до ст. 21 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» місцева державна адміністрація розпоряджається землями державної власності відповідно до закону та що відповідно до п.8-10 Порядку зміни цільового призначення земельних ділянок, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №502 від 11 квітня 2002 року, зміна цільового призначення земельних ділянок ріллі для інших потреб, ніж для сільськогосподарських, ведення лісового і водного господарства, будівництва об`єктів, призначених для обслуговування членів територіальних громад району відбувається за рішенням Кабінету Міністрів України.

Для реалізації свого злочинного наміру, розуміючи неможливість практичної реалізації своїх протиправних дій самотужки, а також задля створення уявної правомірності вчинення своїх злочинних дій, маскуючи їх під виглядом легітимної діяльності у вигляді взаємодії Дніпропетровської обласної державної адміністрації та Дніпропетровської районної державної адміністрації, надаючи цьому зовнішніх ознак законної діяльності, встановленою особою, матеріали щодо якої виділено в окреме провадження, розроблено злочинний план, який не доведено до відома голови Дніпропетровської районної державної адміністрації, а вирішено використати свої повноваження як керівника місцевої державної адміністрації вищого рівня.

Так, реалізовуючи свій злочинний умисел, направлений на зміну цільового призначення земельних ділянок, що перебували у власності ТОВ«АРТ ЛЕНД» з «ріллі» на «інші комерційні потреби» та отримання неправомірної вигоди іншою юридичною особою у вигляді несплати ТОВ«АРТ ЛЕНД» втрат сільськогосподарського виробництва, спричинених вилученням сільськогосподарських угідь, а також реалізовуючи свій злочинний план, приблизно в липні 2011 року встановлена особа, матеріали щодо якої виділено в окреме провадження, надала вказівку голові Дніпропетровської районної державної адміністрації ОСОБА_9 прийняти на особистому прийомі представників ТОВ «АРТ ЛЕНД» та допомогти їм вирішити питання щодо земельної ділянки.

29.08.2011 до Дніпропетровської районної державної адміністрації надійшла заява №4449-3/9 від ТОВ «АРТ ЛЕНД» з питання затвердження технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку при об`єднанні земельних ділянок, що знаходяться у власності ТОВ«АРТ ЛЕНД» «для ведення підсобного сільського господарства» на території Підгородненської міської ради Дніпропетровського району.

Крім цього, 29.08.2011 до Дніпропетровської районної державної адміністрації надійшла заява №4450-3/9 від ТОВ «АРТ ЛЕНД» з питання затвердження технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку при об`єднанні земельних ділянок, що знаходяться у власності ТОВ«АРТ ЛЕНД» «для ведення підсобного сільського господарства» на території Підгородненської міської ради Дніпропетровського району.

Розглянувши вказані документи, начальник юридичного відділу Дніпропетровської районної державної адміністрації ОСОБА_4 , неналежним чином виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, в порушення вимог ст.ст. 15, 21 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», ст.ст. 17, 20, 22, 33 Земельного кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України №677 від26.05.2004, п. 10 постанови Кабінету Міністрів України №502 від11.04.2002, а також без врахування вимог Наказу Держкомзему України 17.10.2002 № 175, яким затверджено «Порядок консервації земель», 08.09.2011, знаходячись на своєму робочому місці, у робочий час, у приміщенні Дніпропетровської районної державної адміністрації, що знаходиться за адресою: смт.Слобожанське (колишня назва смт. Ювілейне), вул. Теплична, 5, Дніпровського (Дніпропетровського) району Дніпропетровської області, підготувала та подала на підпис голові Дніпропетровської районної державної адміністрації ОСОБА_9 розпорядження № 2016-р та № 2017-р від 08.09.2011, чим створила умови для подальшої незаконної зміни цільового призначення та заниження суми втрат сільськогосподарського виробництва при вилученні вказаних земель для використання у цілях, не пов`язаних із веденням сільського господарства.

В свою чергу голова Дніпропетровської районної державної адміністрації ОСОБА_9 , неналежно виконуючи свої службові обов`язки, через несумлінне ставлення до них, не перевіривши наявність правових підстав для переведення сільськогосподарських угідь площею 26,0000 га та 19,3922 га , що знаходяться у власності ТОВ«АРТ ЛЕНД» на території Підгородненської міської ради Дніпропетровського району з «орнопридатних угідь (ріллі)» на «пасовища», в порушення вимог ст.ст. 15, 21 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», ст.ст. 17, 20, 22, 33 Земельного кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України №677 від26.05.2004, п. 10 постанови Кабінету Міністрів України №502 від11.04.2002, а також без врахування вимог Наказу Держкомзему України від 17.10.2002 № 175, який затверджує «Порядок консервації земель», 08.09.2011, знаходячись на своєму робочому місці, у робочий час, у приміщенні Дніпропетровської районної державної адміністрації за адресою: смт.Слобожанське (колишня назва смт. Ювілейне), вул. Теплична,5, Дніпровського (Дніпропетровського) району Дніпропетровської області, видав розпорядження № 2016-р та № 2017-р від 08.09.2011, якими незаконно змінив вид угідь земельних ділянок загальною площею 26,0000 га та 19,3922 га, розташованих на території Підгородненської міської ради Дніпропетровського району, що перебувають у власності ТОВ «АРТ ЛЕНД», з «ріллі» на «пасовища».

У подальшому встановлена особа, матеріали щодо якої виділено в окреме провадження, реалізовуючи свій злочинний умисел, направлений на зміну цільового призначення земельних ділянок, що перебували у власності ТОВ«АРТ ЛЕНД» з «ріллі» на «інші комерційні потреби» та отримання неправомірної вигоди зазначеною вище юридичною особою у вигляді несплати втрат сільськогосподарського виробництва, спричинених вилученням сільськогосподарських угідь, достовірно знаючи про те, що вид угідь земельної ділянки загальною площею 26,0000 га, розташованої на території Підгородненської міської ради Дніпропетровського району, що перебуває у власності ТОВ «АРТ ЛЕНД», змінено з «ріллі» на «пасовища» незаконно та всупереч вимог ст.ст. 15, 21 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», ст.ст. 17, 20, 22, 33 Земельного кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України №677 від26.05.2004, п. 10 постанови Кабінету Міністрів України №502 від11.04.2002, а також без врахування вимог Наказу Держкомзему України від 17.10.2002 № 175, який затверджує «Порядок консервації земель», підготувала та видала розпорядження голови обласної державної адміністрації №Р-549/0/3-12 «Про зміну цільового призначення земельної ділянки загальною площею 26,000 га, яка перебуває у власності ТОВ «АРТ ЛЕНД», яким затвердила проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, цільове призначення якої змінюється; змінив цільове призначення земельної ділянки загальною площею 26,000 га із «земель сільськогосподарського призначення (для ведення підсобного сільського господарства (пасовища)» на «землі промисловості для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель і споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (виробничо-складського комплексу)» та зобов`язала ТОВ «АРТ ЛЕНД» здійснити відшкодування втрат сільськогосподарського виробництва (пасовищ) у розмірі 1698,056 тис. грн.

Крім того, встановлена особа, матеріали щодо якої виділено в окреме провадження, реалізовуючи свій злочинний умисел, направлений на зміну цільового призначення земельних ділянок, що перебували у власності ТОВ«АРТ ЛЕНД» з «ріллі» на «інші комерційні потреби» та отримання неправомірної вигоди зазначеною вище юридичною особою у вигляді несплати втрат сільськогосподарського виробництва, спричинених вилученням сільськогосподарських угідь, достовірно знаючи про те, що вид угідь земельної ділянки загальною площею 19,3922 га, розташованої на території Підгородненської міської ради Дніпропетровського району, що перебуває у власності ТОВ «АРТ ЛЕНД», змінено з «ріллі» на «пасовища» незаконно та всупереч вимог ст.ст. 15, 21 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», ст.ст.17, 20, 22, 33 Земельного кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України №677 від26.05.2004, п. 10 постанови Кабінету Міністрів України №502 від11.04.2002, а також без врахування вимог Наказу Держкомзему України від 17.10.2002 № 175, який затверджує «Порядок консервації земель», діючи умисно, підготувала та видала розпорядження голови обласної державної адміністрації №Р-551/0/3-12 «Про зміну цільового призначення земельної ділянки загальною площею 19,3922 га, яка перебуває у власності ТОВ «АРТ ЛЕНД», яким затвердила проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, цільове призначення якої змінюється; змінив цільове призначення земельної ділянки загальною площею 19,3922 га із «земель сільськогосподарського призначення (для ведення підсобного сільського господарства (пасовища)» на «землі промисловості для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель і споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (виробничо-складського комплексу)» та зобов`язала ТОВ «АРТ ЛЕНД» здійснити відшкодування втрат сільськогосподарського виробництва (пасовищ) у розмірі 1334,849 тис.грн.

При цьому загальний розмір втрат сільськогосподарського виробництва, спричинених вилученням сільськогосподарських угідь земельних ділянок площею 26,0000 га та 19,3922 га, розташованих на території Підгородненської міської ради Дніпропетровського району, що перебувають у власності ТОВ«АРТ ЛЕНД» для «земель сільськогосподарського призначення (для ведення підсобного сільського господарства (пасовища)» на підставі розпоряджень голови обласної державної адміністрації №№Р?549/0/3-12 та Р?551/0/3-12 складає 3032905 грн.

В свою чергу загальний розмір втрат сільськогосподарського виробництва, спричинених вилученням сільськогосподарських угідь земельних ділянок площею 26,0000 га та 19,3922 га, розташованих на території Підгородненської міської ради Дніпропетровського району, що перебувають у власності ТОВ«АРТ ЛЕНД» для сільськогосподарських угідь «рілля» складає 8172564грн.

Різниця між загальним розміром втрат сільськогосподарського виробництва, спричинених вилученням сільськогосподарських угідь земельної ділянки, яка передається у власність ТОВ «АРТ ЛЕНД» загальною площею 45,3922 га як для ріллі та між розміром втрат сільськогосподарського виробництва внаслідок зміни цільового призначення земельних ділянок, які перебувають у приватній власності ТОВ «АРТ ЛЕНД», на території Дніпропетровського району, загальною площею 45,3922 га як для пасовищ складає 5139659 грн.

Своїми діями ОСОБА_4 вчинила службову недбалість, тобто неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам, тобто кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 367 КК України.

Крім того, згідно обвинувального акту від 18.10.2018 року, по епізоду у кримінальному провадженню №42017040000000688 від 08 червня 2017 року, ОСОБА_4 , перебуваючи відповідно до Розпорядження голови Дніпропетровської районної державної адміністрації №382-к від 23.02.2007 в період 2007 року до теперішнього часу на посаді начальника юридичного відділу Дніпропетровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області (Дніпровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області), та, достовірно знаючи про обов`язок діяти в межах Конституції України та законів України, вчинила умисний службовий злочин у сфері службової діяльності за наступних обставин.

Відповідно до ст. 40 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», перші заступники та заступники голови, інші посадові особи місцевих державних адміністрацій здійснюють функції і повноваження відповідно до розподілу обов`язків, визначених головами місцевих державних адміністрацій, і несуть відповідальність за стан справ у дорученій сфері перед головою місцевої державної адміністрації, органами виконавчої влади вищого рівня.

Відповідно до Регламенту Дніпропетровської районної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови райдержадміністрації №3202-р від 20.08.2010, правове забезпечення діяльності районної держадміністрації, а також надання методичної та іншої практичної допомоги з правових питань здійснює юридичний відділ апарату районної держадміністрації.

п.41 Регламенту, юридичний відділ відповідно до покладених на нього завдань: забезпечує відповідність законодавству проектів розпоряджень голови районної держадміністрації, рішень колегії, а також інших актів районної держадміністрації; проводить правову експертизу проектів розпоряджень голови районної держадміністрації, готує висновки правової експертизи у разі їх невідповідності актам законодавства та/або подає пропозиції щодо приведення таких проектів у відповідність з вимогами законодавства.

п.42 Начальник юридичного відділу:

здійснює керівництво роботою юридичного відділу, несе персональну відповідальність за виконання покладених на відділ завдань; бере участь у нарадах і засіданнях, що проводяться у районній держадміністрації; організовую роботу працівників юридичного відділу, дає відповідні доручення щодо виконання покладених на відділ завдань, вносить пропозиції стосовно заохочення працівників відділу та притягнення їх до відповідальності згідно із законодавством; виконує інші передбачені законодавством функції.

Згідно посадової інструкції начальника юридичного відділу райдержадміністрації, затвердженої розпорядженням голови Дніпропетровської районної державної адміністрації від 27.02.2009, ОСОБА_4 відповідно до покладених на неї завдань:

-здійснює керівництво діяльністю відділу, розподіляє обов`язки між працівниками, очолює та контролює їх роботу;

-забезпечує дотримання вимог законодавства під час підготовки проектів розпоряджень та доручень голови райдержадміністрації;

-забезпечує організацію роботи з правових питань;

-приймає участь в підготовці проектів розпоряджень голови райдержадміністрації згідно компетенції відділу та вживає заходів в межах повноважень райдержадміністрації щодо їх скасування в разі, коли розпорядження голови райдержадміністрації суперечать Конституції України, Законам України та іншим актам законодавства;

-та інші.

Таким чином, начальник юридичного відділу Дніпропетровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області ОСОБА_4 обіймає у період часу із 23.02.2007 посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих функцій, та, відповідно до п. 1 примітки до ст.367 та п. 2 примітки до ст. 368 Кримінального кодексу України остання була, на момент вчинення злочину (кримінального правопорушення) службовою особою, яка займає відповідальне становище.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень і у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 15 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі охорони земель належать: забезпечення реалізації державної політики щодо використання та охорони земель; участь у розробленні та забезпеченні виконання загальнодержавних і регіональних (республіканських) програм у галузі використання та охорони земель; економічне стимулювання раціонального використання та охорони земель відповідно до закону; установлення обмежень (обтяжень) у використанні, тимчасова заборона (зупинення) чи припинення використання земельної ділянки громадянами та юридичними особами в разі порушення ними вимог законодавства в галузі охорони земель.

Згідно ст. 21 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», місцева державна адміністрація в галузі використання та охорони земель, природних ресурсів і охорони довкілля розробляє та забезпечує виконання у встановленому порядку програм раціонального використання земель, лісів, підвищення родючості ґрунтів, що перебувають у державній власності; розпоряджається землями державної власності відповідно до закону; вживає заходів до відшкодування шкоди, заподіяної порушенням законодавства про охорону довкілля підприємствами, установами, організаціями і громадянами, тощо.

Статтею 41 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» голови місцевих адміністрацій видають розпорядження одноособово і несуть за них відповідальність згідно із законодавством.

Досудовим розслідуванням встановлено, що земельній ділянці площею 23,8108 га кадастровий номер 1221455800:01:082:0002, яка знаходиться за межами населеного пункту на території Слобожанської (Ювілейної) селищної ради Дніпровського району Дніпропетровської області присвоєно адресу: АДРЕСА_2 .

Розпорядженням голови Дніпропетровської районної державної адміністрації від 24.11.2011 № 2555-р Про продаж земельної ділянки ТОВЕпіцентр К для комерційного використання за межами населеного пункту на території Ювілейної селищної ради, погоджено звітз експертноїгрошової оцінки земельної ділянки площею 23,8108 га кадастровий номер 1221455800:01:082:0002 по вул. Бабенка, 25 у смт. Слобожанське (Ювілейне) Дніпровського району Дніпропетровської області; затверджено ціну продажу, без урахування ПДВ, яка складає 12 560 197,00 (дванадцять мільйонів п`ятсот шістдесят тисяч дев`яносто сім гривень) на підставі звіту з експертної грошової оцінки від 01.10.2011 та за взаємною згодою сторін; надано дозвіл на укладання угоди про розірвання договору оренди земельної ділянки, який укладений між райдержадміністрацією та ТОВ «Град Строй Сістем» від 24.11.2006; надано дозвіл на продаж ТОВ «Епіцентр К» земельної ділянки площею 23,8108 га кадастровий номер 1221455800:01:082:0002 на території Слобожанської (Ювілейної) селищної ради Дніпровського району Дніпропетровської області за межами населеного пункту для комерційного використання.

На частині цієї земельної ділянки площею 5,8 га розташовані будівлі та споруди торгівельно-розважального комплексу, які належать ТОВ «Епіцентр К» згідно свідоцтва про право власності на нерухоме майно, виданого Ювілейною селищною радою Дніпропетровського району Дніпропетровської області від 17.02.2011, що підтверджує витяг про державну реєстрацію прав Комунального підприємства Дніпропетровського району «Бюро технічної інвентаризації» від 17.02.2011 № 29043477. На іншій частині зазначеної земельної ділянки будь-які об`єкти нерухомості відсутні.

У ході досудового розслідування призначено та проведено експертизу з питань землеустрою та оціночно-земельну експертизу, відповідно до висновків якої встановлено невідповідність розпорядження голови Дніпропетровської районної державної адміністрації від 24.11.2011 № 2555-р вимогам чинного законодавства.

Так, згідно ст. ст. 116, 118, 123, 124, 134, 186 Земельного кодексу України, ст. ст. 25, 50, 56 Закону України Про землеустрій (в редакціях, чинних до 2012 року), громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону, на підставі відповідних проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок або технічної документації із землеустрою щодо складання документів, які посвідчують право на земельну ділянку.

При цьому, проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок підлягають затвердженню органами, які надали дозвіл на їх розроблення.

Згідно ст. 5, ч.13 ст.21, ст.23 Закону України Про державний земельний кадастр, ст. ст. 1, 25 Закону України Про землеустрій, п.п.1 п.2 постанови Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №1051 Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру, п.п.15 п.24, п.50 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №1051, результати робіт із землеустрою та оцінки земель, в тому числі документація із землеустрою, оформлюються у паперовій та електронній формі і перевіряються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, на відповідність встановленим вимогам до змісту, структури і технічних характеристик щодо розроблення такого документа.

Аналогічні норми були передбачені Тимчасовим порядком ведення державного реєстру земель, затвердженим наказом Держкомзему від 02.07.2003 №174 (чинний в період з 05.08.2003 по 20.08.2012). При цьому, згідно Порядку №174, до 20.08.2012 (дата втрати чинності), здійснення процедури перевірки та приймання обмінного файлу належало до повноважень Центру державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах та його структурних підрозділів.

Отже, документація із землеустрою набуває статусу офіційного документа після її затвердження відповідним органом (у випадках, передбачених законодавством), або після перевірки обмінного файлу відповідним органом (у випадках, якщо документація із землеустрою не підлягає затвердженню).

Технічна документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку та продажу земельної ділянки у власність ТОВ Епіцентр К для комерційного використання на території Слобожанської (Ювілейної) селищної ради Дніпропетровського району Дніпропетровської області, на підставі якої сформовано земельну ділянку кадастровий номер 221455800:01:082:0002, площею 23,8108 га (далі Технічна документація №002), затверджена розпорядженням Голови Дніпропетровської районної державної адміністрації від 26.09.2011 №2115-р.

Вказана документація розроблена на підставі розпорядження Голови Дніпропетровської районної державної адміністрації від 28.05.2010 №2356-з, термін дії якого продовжено розпорядженням голови Дніпропетровської районної державної адміністрації від 06.07.2011 №1525-р.

Згідно ст.122, п.12 розділу Х Земельного кодексу України, в період з 28.05.2010 по 26.09.2011, надання земельних ділянок за рахунок земель за межами населених пунктів (крім земель приватної власності та земель, на яких розташовані державні підприємства, господарські товариства, у статутних капіталах яких державі належать частки (акції, паї), об`єкти незавершеного будівництва, законсервовані об`єкти та об`єкти, що підлягають приватизації) для будівництва об`єктів, пов`язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району, зокрема, підприємств торгівлі, належало до повноважень відповідних районних державних адміністрацій.

Відповідно до ст. 29 Закону України Про землеустрій, відповідністю документації із землеустрою вимогам законодавства є відповідність її складу, змісту і правил оформлення відповідній нормативно-технічній документації з питань здійснення землеустрою.

Станом на 26.09.2011 вимоги до складу технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, були визначені ст. 56 Закону України про землеустрій, відповідно до п.Г якої, документація із землеустрою має включати матеріали польових геодезичних робіт і план земельної ділянки, складений за результатами кадастрової зйомки, які у матеріалах Технічної документації №002 відсутні та, крім того, відсутні матеріали, складені за результатами тахеометричного знімання, передбачені п.п.7.4.13 п.7.4 Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500, затвердженої наказом Укргеодезкартографії від 09.04.1998 №56.

Також, п.2.8 Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженої наказом держкомзему України від 18.05.2010 №376 було встановлено, що станом на 26.09.2011 акт прийомки-передачі межових знаків на зберігання включається до документації із землеустрою після виконання робіт із встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та закріплення їх межовими знаками.

Згідно п.2.1 Інструкції №376 та ст. 186 Земельного кодексу України, станом на 26.09.2011 акти прийомки-передачі межових знаків на зберігання повинні були включатись до документації із землеустрою, в тому числі до технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, до затвердження цієї документації відповідним органом.

Технічна документація №002 затверджена розпорядженням голови Дніпропетровської райдержадміністрації від 26.09.2011 №2115-р. Разом із тим, в складі технічної документації наявні акт відновлення меж земельної ділянки в натурі та передачі на зберігання межових знаків від 25.10.2011 року та акт перенесення на місцевість меж зон обмежень від 25.10.2011 року. Таким чином, вказаним розпорядженням затверджено технічну документацію із землеустрою до проведення польових робіт по визначенню меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Крім того, технічна документація №002 розроблена із метою визначення меж та продажу земельної ділянки, яка станом на 26.09.2011 (дату затвердження) перебувала у оренді ТОВ Град Строй Сістем на підставі договору оренди землі від 24.11.2006. У складі технічної документації наявна нотаріальна згода вказаного підприємства на вилучення із його користування вказаної земельної ділянки, надана 28.09.2011.

Статтею 141 Земельного кодексу України визначено, що однією із підстав припинення права користування земельною ділянкою, у тому числі на умовах оренди, є добровільна відмова від права користування земельною ділянкою.

Згідно ст. 31 Закону України Про оренду землі та ст. ст. 525, 651 Цивільного кодексу України, у разі добровільної відмови від права користування земельною ділянкою на умовах оренди, договір оренди землі може бути розірваний за згодою сторін або за рішенням суду в порядку, встановленому законом.

Таким чином, розпорядженням голови Дніпропетровської районної державної адміністрації від 26.09.2011 №2115-р затверджено Технічну документацію №002 ще до надання ТОВ град Строй Систем згоди на вилучення з користування товариства земельної ділянки.

Крім того, у пояснювальній записці, що є невід`ємною частиною Технічної документації №002 зазначено, що ...площа земельної ділянки зменшилася та становить 23.8108 га забудованих земель, що використовуються для комерційних цілей...

Відповідно до розділу 3 Збірника укрупнених показників вартості відтворення функціональних об`єктів-аналогів для оцінки малоповерхових будинків, будівель та споруд (додаток 2 до п.2 наказу Фонду Держмайна України та Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 23.12.2004 №2929/227), забудованою площею земельних ділянок вважається площа, зайнята всіма будівлями; забудованою слід також вважати площу під заглибленими (підземними) спорудами, під арками будинків.

Відповідно до Інструкції з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженої наказом Держкомстату України від 05.11.1998 №377 (втратив чинність 01.01.2016), забудованими землями, наданими для комерційного використання, є землі, які використовуються головним чином комерційними, торговими і відповідними службами торговими центрами, комерційними банками, автозаправними станціями, ремонтними майстернями, готелями, ресторанами, барами, їдальнями, торговими складами та будівлями органів управління ними.

Натомість, Актом перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом земельної ділянки від 13.09.2017 №253-ДК/261/АП/09/01-17 встановлено, що забудованою є частина земельної ділянки кадастровий номер 1221455800:01:082:0002 площею 5,8 га.

Те, що частина земельної ділянки кадастровий номер 1221455800:01:082:0002 площею 18,0101 га на час розроблення та затвердження Технічної документації №002 була не забудованою, підтверджується також відомостями Публічної кадастрової карти, яка згідно ст. ст. 1, 2, 35, 36 Закону України Про Державний земельний кадастр є офіційними відомостями Державного земельного кадастру.

Таким чином, вказані відомості про площу забудови земельної ділянки кадастровий номер 1221455800:01:082:0002 у пояснювальній записці, що долучена до Технічної документації №0002, є такими, що не відповідають дійсності.

Згідно статті 134, 135 Земельного кодексу України (в редакції на час винесення розпорядження голови Дніпропетровської районної державної адміністрації від 24.11.2011 № 2555-р) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті, а саме розташування на земельних ділянках об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб.

Відповідно до ч.1 ст. 79 Земельного кодексу України, земельна ділянка це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.

Відповідно до ст. 1 Закону України Про землеустрій, межування земель комплекс робіт із встановлення чи відновлення в натурі (на місцевості) меж адміністративно-територіальних одиниць, меж земельних ділянок власників, землекористувачів, у тому числі орендарів, із закріпленням їх межовими знаками встановленого зразка.

Відповідно до п.1.3 Інструкції №376 в редакції, чинній станом на 26.09.2011, межа земельної ділянки сукупність ліній, що утворюють замкнений контур і розмежовують земельні ділянки.

Технічна документація №0002 розроблена з метою, зокрема, продажу земельної ділянки державної власності, на частині якої розташовано об`єкти нерухомого майна, що перебувають у власності ТОВ Епіцентр К на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 17.02.2011 серії НОМЕР_1 .

Вказані об`єкти нерухомого майна було побудовано на земельній ділянці площею 23,8523 га, яка на час будівництва об`єктів перебувала у оренді ТОВ Гар Строй Систем на підставі договору оренди землі від 24.11.2006 та суборенді ТОВ Епіцентр К на підставі договору суборенди від 21.03.2007. Згідно технічної документації №0002, площа земельної ділянки становить 23,8108 га тобто менше від первинної площі на 0,0415 га.

В пояснювальній записці, що є невід`ємною частиною Технічної документації №0002 зазначено, що Межі земельної ділянки приведені у відповідність до розробленого та затвердженого проект землеустрою щодо визначення розмірів і меж водоохоронної зони та смуги відведення магістрального каналу ФЗС в районі ТРК ТОВ Епіцентр К на території Ювілейної селищної ради Дніпропетровського району. В зв`язку з цим площа земельної ділянки зменшилась та становить 23,8108 забудованих земель, що використовуються для комерційних цілей.

Проект землеустрою щодо визначення розмірів і меж водоохоронної зони та смуги відведення магістрального каналу ФЗС в районі ТРК ТОВ Епіцентр К на території ювілейної селищної ради Дніпропетровського району затверджено розпорядженням голови Дніпропетровської районної державної адміністрації від 16.08.2011 №1906-р.

Таким чином, у зв`язку зі зміною меж земельної ділянки, на якій розташовані об`єкти нерухомого майна, що перебувають у власності ТОВ Епіцентр К, у зв`язку із визначенням розмірів і меж водоохоронної зони та смуги відведення магістрального каналу ФСЗ, на підставі Технічної документації №0002 сформовано нову земельну ділянку, відмінну по межах та площі від земельної ділянки, яка перебувала у оренді ТОВ Град Строй Систем та суборенді ТОВ Епіцентр К.

Таким чином, частина земельної ділянки загальною площею 23,8108 га, кадастровий номер 1221455800:01:082:0002, яка знаходиться за межами населеного пункту на території Слобожанської (Ювілейної) селищної ради Дніпровського району Дніпропетровської області та якій у подальшому було присвоєно адресу: вул. Бабенка, 25, смт. Слобожанське(Ювілейне)Дніпровського районуДніпропетровської області, що була вільна від забудови (площа вільної від забудови частини становить 18,0101 га), або право на неї, відповідно до статей 134, 135 Земельного кодексу України підлягали продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), та не могла бути продана ТОВ Епіцентр К на підставі розпорядження голови Дніпропетровської районної державної адміністрації від 24.11.2011 № 2555-р.

Відповідно до висновків вказаної експертизи, ринкова вартість земельної ділянки площею 23,8108 га, кадастровий номер 1221455800:01:082:0002, яка знаходиться за межами населеного пункту на території Слобожанської (Ювілейної) селищної ради Дніпровського району Дніпропетровської області та якій у подальшому було присвоєно адресу: АДРЕСА_2 станом на 24.11.2011 становить 19 680 014,00 грн.

Виходячи з вищенаведеного, начальник юридичного відділу Дніпропетровської районної державної адміністрації ОСОБА_4 , неналежним чином виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них у період з 28.10.2011 по 24.11.2011 (більш точна дата досудовим слідством не встановлена), у робочий час, знаходячись на своєму робочому місці у приміщенні Дніпропетровської районної державної адміністрації, що знаходиться за адресою: смт.Слобожанське (колишня назва смт. Ювілейне), вул. Теплична, 5, Дніпровського (Дніпропетровського) району Дніпропетровської області, розглянувши Технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку та продажу земельної ділянки у власність ТОВ Епіцентр К для комерційного використання на території Слобожанської (Ювілейної) селищної ради Дніпропетровського району Дніпропетровської області, на підставі якої сформовано земельну ділянку кадастровий номер 221455800:01:082:0002,площею 23,8108га та документи, додані до неї, порушуючи вимоги ст. 19 Конституції України; ст. ст. 79, 122, 134, 135, 141, п.12 розділу Х Земельного кодексу України; ст. ст. 525, 651 Цивільного кодексу України; ст. ст. 15, 21, 40, 41 Закону України «Про місцеві державні адміністрації»; ст. ст. 116, 118, 123, 124, 134, 186 Земельного кодексу України; ст. ст. 1, 25, 29, 50, 56 Закону України Про землеустрій; ст. 5, ч.13 ст.21, ст.23 Закону України Про державний земельний кадастр; ст. ст. 1, 25 Закону України Про землеустрій; ст. 31 Закону України Про оренду землі, а також діючи без урахування вимог п.п.1 п.2 постанови Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №1051 Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру; п.п.15 п.24, п.50 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №1051; Тимчасового порядку ведення державного реєстру земель, затвердженого наказом Держкомзему від 02.07.2003 №174 (чинний в період з 05.08.2003 по 20.08.2012); п.п.1.3, 2.1, 2.8 Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженої наказом держкомзему України від 18.05.2010 №376; Розділу 3 Збірника укрупнених показників вартості відтворення функціональних об`єктів-аналогів для оцінки малоповерхових будинків, будівель та споруд (додаток 2 до п.2 наказу Фонду Держмайна України та Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 23.12.2004 №2929/227); Інструкції з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженої наказом Держкомстату України від 05.11.1998 №377, підготувала, скріпила своїм особистим підписом у графі Виконавець: Начальник юридичного відділу райдержадміністрації та подала на підпис голові Дніпропетровської районної державної адміністрації ОСОБА_9 розпорядження голови Дніпропетровської районної державної адміністрації від 24.11.2011 №2555-р, який останній того ж дня підписав, тобто видав, та яким незаконно надано дозвіл на продаж ТОВ «Епіцентр К» земельної ділянки площею 23,8108 га кадастровий номер 1221455800:01:082:0002 на території Слобожанської (Ювілейної) селищної ради Дніпровського району Дніпропетровської області за межами населеного пункту для комерційного використання.

В подальшому, першого грудня 2011 року між Дніпропетровською районною державною адміністрацією та ТОВ Епіцентр К на підставі розпорядження Дніпропетровської районної державної адміністрації №2555-р від 24 листопада 2011 року укладено договір купівлі-продажу земельної ділянки площею, яка не відповідає вимогам діючого законодавства України та за недостовірною (заниженою) вартістю.

Таким чином, внаслідок неналежного виконання ОСОБА_4 своїх службових обов`язків, що виразились у підготовці, скріпленні своїм особистим підписом у графі Виконавець: Начальник юридичного відділу райдержадміністрації та подані на підпис голові Дніпропетровської районної державної адміністрації ОСОБА_9 розпорядження голови Дніпропетровської районної державної адміністрації від 24.11.2011 №2555-р, територіальній громаді Дніпропетровського району спричинено збитків на суму 19 680 014,00 грн., що більше, ніж у 250 разів перевищує розмір неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.

Своїми діями ОСОБА_4 вчинила службову недбалість, тобто неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам, тобто кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 367 КК України.

19жовтня 2018року усудовому засіданні захисник ОСОБА_5 подала письмове клопотання про звільнення ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності та закриття кримінальних проваджень у зв`язку із закінченням строків давності на підставі ч.1 ст.49 КК України.

У судовому засіданні захисник просив клопотання задовольнити.

Обвинувачена ОСОБА_4 , якій головуючим роз`яснені правові наслідки застосування ст.49 КК України, підтримала клопотання свого захисника.

Прокурор не заперечував проти задоволення клопотання. Цивільний позов просив залишити без розгляду.

Представники потерпілихпокладалися нарозсуд суду.

Представник третьоїособи,за цивільнимпозовом,у судовомузасіданні заперечувавпроти клопотаннязахисника щодозвільнення обвинуваченоївід кримінальноївідповідальності тазакриття кримінальногопровадження напідставі ст.49КК України.

Вивчивши обвинувальний акт і обсудивши клопотання у нарадчій кімнаті, суд приходить до наступного.

За приписом частини 4 статті 286 КПК України, якщо під час здійснення судового провадження щодо провадження, яке надійшло до суду з обвинувальним актом, сторона кримінального провадження звернеться до суду з клопотанням про звільнення від кримінальної відповідальності обвинуваченого, суд має невідкладно розглянути таке клопотання.

Згідно зп.1ч.2ст.284КПК України кримінальне провадження закривається судом у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності.

Згідно з положенням п.3 ч.1 ст.49 КК України особа звільняється від кримінальної відповідальності за вчинення злочину середньої тяжкості, якщо з дня вчинення нею злочину і до дня набрання вироком законної сили минуло п`ять років.

Відповідно до ч.3 ст.12 КК України злочином середньої тяжкості є злочин, за який передбачене основне покарання у виді штрафу в розмірі не більше десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавлення волі на строк не більше п`яти років.

Виходячи з того, що з дня вчинення ОСОБА_4 інкримінованого їй кримінального правопорушення, яке відповідно до ч.3 ст.12 КК України віднесене до категорії злочинів середньої тяжкості, минуло понад п`ять років, клопотання захисника підлягає задоволенню з підстав, передбачених п.3 ч.1 ст.49 КК України, оскільки за приписом вказаної статті кримінального закону і п.1 ч.2 ст.284 КПК України звільнення особи від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності є обов`язковим видом звільнення.

Цивільний позов, заявлений прокурором в рамках даної справи, залишити без розгляду, роз`яснивши прокурору їх право на звернення з даними вимогами в порядку цивільного судочинства.

Захід забезпечення кримінального провадження, у вигляді арешту майна ОСОБА_4 на частину будинку АДРЕСА_1 необхідно скасувати, у зв`язку з відсутністю на даний час потреби у застосуванні цього заходу.

Згідно Реєстру матеріалів досудового розслідування, речові докази у кримінальному провадженні відсутні.

Витрати на залучення експерта стороною обвинувачення не заявлялися.

Керуючись ст.ст.12, 49 КК України, ст.ст.284, 286, 334, 342, 372 КПК України, суд

ухвалив:

Клопотання захисника адвоката ОСОБА_5 - задовольнити.

На підставіп.3ч.1ст.49ККУкраїниобвинувачену ОСОБА_4 звільнити від кримінальної відповідальності за злочин, передбачений ч.2 ст.367 КК України, у зв`язку із закінченням строків давності, закривши відносно неї кримінальне провадження №42018040000000192.

На підставіп.3ч.1ст.49ККУкраїниобвинувачену ОСОБА_4 звільнити від кримінальної відповідальності за злочин, передбачений ч.2 ст.367 КК України, у зв`язку із закінченням строків давності, закривши відносно неї кримінальне провадження №42017040000000688.

Цивільний позов прокурора в інтересах держави в особі Слобожанської селищної ради Дніпровського району Дніпропетровської області до ОСОБА_4 , треті особи ТОВ «ЕПІЦЕНТР К», ТОВ «ЕПІЦЕНТР Н» про визнання дій незаконними, витребування із незаконного володіння, припинення права користування залишити без розгляду.

Арешт на майно ОСОБА_4 , а саме: 50% (1/2 частини) будинку АДРЕСА_1 скасувати.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом 7 днів з дня її оголошення.

Суддя ОСОБА_1

СудДніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення22.10.2018
Оприлюднено02.03.2023
Номер документу77986184
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —175/714/18

Ухвала від 22.10.2018

Кримінальне

Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області

Бойко О. М.

Ухвала від 03.07.2018

Кримінальне

Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області

Бойко О. М.

Ухвала від 11.05.2018

Кримінальне

Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області

Бойко О. М.

Ухвала від 02.04.2018

Кримінальне

Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області

Бойко О. М.

Ухвала від 02.04.2018

Кримінальне

Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області

Бойко О. М.

Ухвала від 02.03.2018

Кримінальне

Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області

Бойко О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні