Ухвала
від 21.11.2018 по справі 420/5962/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/5962/18

УХВАЛА

21 листопада 2018 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Балан Я.В., розглянувши матеріали позовної заяви Військової частини А2571 до Відділу надання адміністративних послуг Біляївської районної державної адміністрації Одеської області, про скасування дій/записів, -

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою звернулась Військова частина А2571 до Відділу надання адміністративних послуг Біляївської районної державної адміністрації Одеської області, про:

Скасування в Єдиному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, реєстраційні дії/записи про військову частинуА2571:

- включення відомостей про юридичну особу; 19.09.2018 року, 18.10.2005 року, номер запису №15311200000000494;

- підтвердження відомостей про юридичну особу;09.11.2006 року, номер запису №15311060001000494;

- внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах; 30.12.2014 року, номер запису №1557107003000468; зміна додаткової інформації, зміна керівника юридичної особи;

- внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в

установчих документах; 01.12.2016 року, номер запису №15571070004000468; зміна додаткової інформації, зміна керівника юридичної особи.

Відповідно до ч.1 ст.171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи: 1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; 2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); 3) відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; 4) належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; 5) позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); 6) немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Розглянувши позовну заяву, суд дійшов висновку, що вона належить до залишення без руху з наступних підстав.

Згідно з ч.5 ст.160 КАС України в позовній заяві зазначаються: 1) найменування суду першої інстанції, до якого подається заява; 2) повне найменування (для юридичних осіб) або ім'я (прізвище, ім'я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв'язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти; 3) зазначення ціни позову, обґрунтований розрахунок суми, що стягується, - якщо у позовній заяві містяться вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної оскаржуваним рішенням, діями, бездіяльністю суб'єкта владних повноважень; 4) зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; 5) виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини; 6) відомості про вжиття заходів досудового врегулювання спору - у випадку, якщо законом встановлений обов'язковий досудовий порядок урегулювання спору; 7) відомості про вжиття заходів забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви, якщо такі здійснювалися; 8) перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви; 9) у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб'єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача; 10) у справах щодо оскарження нормативно-правових актів - відомості про застосування оскаржуваного нормативно-правового акта до позивача або належність позивача до суб'єктів правовідносин, у яких застосовується або буде застосовано цей акт; 11) власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.

Вказані вимоги позивачем при поданні позову не виконані.

В позовній заяві позивач просить суд скасувати в Єдиному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань наявні записи про військову частину А2571:

- №15311200000000494 від 19.09.2001 року, 18.10.2005 року;

- №15311060001000494 від 09.11.2006 року;

- №1557107003000468 від 30.12.2014 року

- №15571070004000468 від 01.12.2016 року;

Відповідно до ч.1 ст.5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: 1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; 2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; 3) визнання дій суб'єкта владних повноважень протиправними та зобов'язання утриматися від вчинення певних дій; 4) визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання вчинити певні дії; 5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб'єкта владних повноважень; 6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб'єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.

Суд зазначає, що позовна заява підписана командиром військової частини А2571 - ОСОБА_1, проте до позову не надані документи, які підтверджують його повноваження на представництво інтересів військової частини А2571 (наказ про призначення на посаду, тощо).

Зі змісту позову незрозуміло в чому полягає порушене право позивача у сфері публічно-правових відносин, оскільки позовна заява не містить вимог про визнання протиправними дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, та в порушення п.9 ч.5 ст.160 КАС України позивач в позовній заяві належним чином не обґрунтував з посиланнями на норми законодавства, яким чином оскаржуване рішення відповідача порушує його права, свободи, інтереси.

Відповідно до ч.1 ст.161 КАС України до позовної заяви додаються її копії, а також копії доданих до позовної заяви документів відповідно до кількості учасників справи, крім випадків, визначених частиною другою цієї статті.

Згідно з ч.4 ст.161 КАС України позивач зобов'язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).

Відповідно до ч.2 ст.79 КАС України позивач, особи, яким законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб, повинні подати докази разом із поданням позовної заяви.

Згідно з ч.4 ст.79 КАС України якщо доказ не може бути поданий у встановлений законом строк з об'єктивних причин, учасник справи повинен про це письмово повідомити суд та зазначити: доказ, який не може бути подано; причини, з яких доказ не може бути подано у зазначений строк. Учасник справи також повинен надати докази, які підтверджують, що він здійснив усі залежні від нього дії, спрямовані на отримання відповідного доказу.

В порушення вказаних норм позивач до позовної заяви не надав в повному обсязі доказів, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та не зазначив про причини, з яких докази не можуть бути подані разом із поданням позовної заяви. Також, позивач не надає доказів, які підтверджують, що він здійснив усі залежні від нього дії, спрямовані на отримання цих доказів, та не зазначив де знаходяться оригінали письмових доказів.

Згідно з ч. 3 ст. 161 КАС України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Відповідно до ч.1 ст.1 Закону України "Про судовий збір" судовий збір - збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом.

Відповідно до пп.1 п.3 ч.2 ст.4 Закону України Про судовий збір за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою встановлюється ставка судового збору у сумі 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно з ст.7 Закону України Про Державний бюджет України на 2018 рік з 01.01.2018 року розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб становить 1762,00 грн.

Відповідно до ч.3 ст.6 Закону України Про судовий збір у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Позивачем в адміністративному позові заявлено чотири не майнові позовні вимоги.

Тобто, за звернення до суду із вказаним позовом позивач мав сплатити судовий збір у розмірі 7048,00 гривень (1762,00 *4 = 7048,00).

На підтвердження факту сплати судового збору позивач надав платіжне доручення №1399 від 14 листопада 2018 року про сплату судового збору у розмірі 1762,00 гривень, таким чином, позивачу необхідно надати до суду докази доплати судового збору у розмірі 5286,00 гривень.

Статтею 122 КАС України, визначено, що позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим кодексом або іншими законами.

Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи, встановлюється шестимісячний строк, якщо, не встановлено інше, обчислюється з дня коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Як вбачається з позовної заяви, позивач дізнався про порушення його прав після отримання розпорядження Начальника штабу - першого заступника командування Сухопутних військ Збройних Сил України ОСОБА_2, №531 від 02.05 2018 року, яким зобов'язано до 05 травня 2018 року провести перевірку реєстрації підпорядкованих військових частин.

Згідно даних КП ДСС Одеського Окружного адміністративного суду, позивач з позовною заявою звернувся 16.11.2018 року.

Поміж іншим, суд зазначає, що військова частина А2571, належить до суб'єктів владних повноважень. Згідно статті 4 КАС України, суб'єкт владних повноважень, це орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Статтею 122 КАС України, визначено, що для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб'єкту владних повноважень право на пред'явлення визначених законом вимог.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про пропущення строку звернення до адміністративного суду позивачем.

Відповідно до статті 123 КАС України, у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.

Положення вказаної норми кореспондуються з положеннями ч.6 ст.161 КАС України, відповідно до яких у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов'язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.

Разом з тим, всупереч вимогам ч.6 ст.161 КАС України позивачем не додано до позову заяву про поновлення строку звернення до адміністративного суду та докази поважності причин його пропуску.

Згідно з ч.2 ст.169 КАС України в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).

За наведених обставин слід запропонувати позивачу протягом 10 днів з дня вручення даної ухвали усунути вказані вище недоліки позовної заяви шляхом подання до суду: належним чином оформленого позову, відповідно до вимог статей 160, 161 КАС України, його копій та копій документів відповідно до кількості учасників справи, наданням відповідних належних доказів по справі, документу про доплату судового збору у сумі 5286,00 гривень; заяви про поновлення пропущено строку звернення до адміністративного суду із зазначенням причин його пропуску та доказів на підтвердження їх поважності.

Суд зазначає, що у випадку не усунення зазначених недоліків у встановлений строк, заява вважатиметься неподаною і буде повернута позивачеві.

Керуючись ст.ст.5, 79, 94,122,123, 160, 161, 169, 243, 248, 256 КАС України, суд -

УХВАЛИВ:

Позовну заяву Військової частини А2571 (67668, Одеська область, Біляївський район, с. Великий Дальник, код ЄДРПОУ 07739122) до Відділу надання адміністративних послуг Біляївської районної державної адміністрації Одеської області (67600, м. Біляївка, вул. Миру 19, код ЄДРПОУ 39082830), про скасування в Єдиному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, реєстраційні дії/записи про військову частинуА2571:включення відомостей про юридичну особу; 19.09.2018 року, 18.10.2005 року, номер запису №15311200000000494; підтвердження відомостей про юридичну особу;09.11.2006 року, номер запису №15311060001000494; внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах; 30.12.2014 року, номер запису №1557107003000468; зміна додаткової інформації, зміна керівника юридичної особи; внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах; 01.12.2016 року, номер запису №15571070004000468; зміна додаткової інформації, зміна керівника юридичної особи - залишити без руху.

Надати позивачу для усунення зазначених недоліків десятиденний строк, з дня отримання ухвали про залишення позовної заяви без руху, для усунення недоліків позовної заяви, та запропонувати подати до Одеського окружного адміністративного суду - заяву про поновлення строку звернення до адміністративного суду та докази поважності причин його пропуску або вказати яка непереборна сила стала на заваді позивачу з своєчасним зверненням до суду за захистом своїх прав, свобод чи інтересів.

Роз'яснити позивачу, що у випадку не усунення зазначених недоліків у встановлений строк, заява вважатиметься неподаною і буде йому повернута.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.

Суддя Балан Я.В.

Дата ухвалення рішення21.11.2018
Оприлюднено22.11.2018
Номер документу77991276
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування дій/записів

Судовий реєстр по справі —420/5962/18

Ухвала від 13.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 27.01.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 19.12.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 20.12.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 28.11.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 29.11.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 21.11.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 20.11.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні