Рішення
від 06.11.2018 по справі 804/4665/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 листопада 2018 року Справа № 804/4665/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Захарчук - Борисенко Н.В.

при секретарі судового засідання - Музиці Я.І.

представника позивача - ОСОБА_1

представника відповідача - ОСОБА_2

представника третьої особи 1 - ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору Приватне підприємство «КВАРТА - М» , Товариство з обмеженою відповідальністю « 21 СТОРІЧЧЯ» про визнання протиправною та скасування податкової вимоги,-

ВСТАНОВИВ:

22.06.2018 ОСОБА_3 звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору Приватне підприємство «КВАРТА - М» , Товариство з обмеженою відповідальністю « 21 СТОРІЧЧЯ» , у якому просить визнати протиправною та скасувати податкову вимогу від 18 січня 2018 року №5148-17/62 винесену Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивачем було отримано податкову вимогу №5148-17/62 від 18.01.2018 року, відповідно до якої сума податкового боргу платника податків (позивача) станом на 17.01.2018 року становить 160 597, 28 грн., у тому числі земельний податок з фізичних осіб (код класифікації доходів бюджету- 18010700) 2.82 грн., орендна плата з фізичних осіб (код класифікації доходів бюджету - 18010900) 160594,46 грн. На земельній ділянці, яка знаходиться за адресою: вул. Панікахи, 36-Д, кадастровий номер 1210100000:02:133:0135. На вказаній земельній ділянці знаходяться нежитлові будівлі, будівля підприємства торгівлі, які належали позивачу на підставі рішення Виконавчого комітету Дніпропетровської ради №3434 від 28.08.2006 року та зареєстроване в реєстрі прав власності на нерухоме майно за реєстраційним номером 15914541 згідно з Витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно №11756718, виданого КП Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації 06.09.2006 року. 29.03.2011 року між ОСОБА_3 (продавцем) та ТОВ 21 СТОРІЧЧЯ (покупцем) (код ЄДРПОУ 37214190), був укладений Договір купівлі - продажу нерухомого майна, посвідченого приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу ОСОБА_4 за № в реєстрі 178. Згідно з п.14 вказаного Договору купівлі - продажу право власності на нерухоме майно виникає у покупця з моменту нотаріального посвідчення договору та його державної реєстрації відповідно до ст.334 ЦК України. З огляду на викладене, на думку позивача, саме з цього моменту право власності на нерухоме майно, яке знаходиться за адресою: м. Дніпро, вул. Панікахи, 36д, у позивача припинилось. Право власності у ТОВ 21 СТОРІЧЧЯ виникло з 21.04.2011 року.

Ухвалою суду від 23.06.2018 року було відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження.

26.07.2018 року від позивача надійшла заява про зміну предмету позову, в якій ОСОБА_3 зазначає, що у зв'язку із тим, що податкова вимога видана відповідачем на підставі податкових повідомлень - рішень про визначення сум податкового зобов'язання за орендною платою з фізичних осіб № 11035-1309 від 22.09.2017 року (сума 26 143,99 грн.), 11036-1309 від 22.09.2017 року (сума 74 664,14грн.), 1 1037-1309 від 22.09.2017 року (сума 56 477,61грн.), 11038-1309 від 22.09.2017 року (сума 53 280, 76 грн.), які були отримані позивачем 27.06.2018 року, то пред'явленню податкової вимоги передувало складання контролюючим органом (Відповідачем) вище перелічених податкових повідомлень-рішень, які позивачем не були отримані в строк. З огляду на викладене, ОСОБА_3 просить прийняти заяву про зміну предмету позову до розгляду, визнати протиправними та скасувати повідомлення-рішення № 11035-1309 від

22.09.2017 року (сума податкового зобов'язання 26143, 99грн.), 11036-1309 від 22.09.2017 року (сума податкового зобов'язання - 24 664, 14 грн.), 11037-1309 від 22.09.2017 року (сума податкового зобов'язання - 56 477, 61 грн.) 11038 -1309 від 22.09.2017 року (сума податкового зобов'язання - 53280, 76 грн.; визнати протиправною та скасувати податкову вимогу від 18.01.2018 року №5148-17/62, винесену Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області.

Представник позивача у судовому засіданні 06.11.2018 року позовні вимоги з урахуванням заяви про зміну предмету позову підтримав в повному обсязі та просив задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні 06.11.2018 року проти позову заперечував в повному обсязі, надав письмовий відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що відповідно до листа Департаменту по роботі з активами Дніпропетровської міської ради від 31.01.2018 року № 7/11-142 ОСОБА_3 є платником орендної плати з фізичних осіб (код платежу 1 8010900), а саме: на підставі договору оренди земельної ділянки від 07.07.2010 року № 250 за земельну ділянку площею 0.0300 га, розташовану за адресою: м. Дніпро, вул. Панікахи, 119А до 18.08.2025 року; на підставі договору оренди земельної ділянки від 02.12.2008 року № 4363 за земельну ділянку площею 0,0627 га, розташовану за адресою: м. Дніпро, вул. Панікахи, 36Д до 26.01.2024 року. З огляду на викладене, представник відповідача зазначив, що при прийнятті оскаржуваної податкової вимоги та податкових повідомлень - рішень ГУ ДФС у Дніпропетровській області діяло на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, у зв'язку з чим податкові повідомлення - рішення та податкова вимога є обгрунтованими та законними. Отже податкові повідомлення-рішення є узгодженими, відповідно позовні вимоги ОСОБА_3 про скасування податкової вимоги та податкових повідомлень - рішень, на думку представника відповідача, задоволенню не підлягають.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійний вимог щодо предмету спору Приватного підприємства КВАРТА - М у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив задовольнити в повному обсязі.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійний вимог щодо предмету спору Товариство з обмеженою відповідальністю « 21 СТОРІЧЧЯ» у судове засідання 06.11.2018 року не з'явився, надав заяву про розгляд справи без участі.

Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача та представника третьої особи 1, розглянувши подані документи і матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини справи.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ОСОБА_3 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) було отримано від Головного управління ДФС у Дніпропетровській області податкову вимогу №5148-17/62 від 18.01.2018 року та податкові повідомлення - рішення №11035-1309 від

22.09.2017 року (сума податкового зобов'язання 26143, 99грн.), 11036-1309 від 22.09.2017 року (сума податкового зобов'язання - 24 664, 14 грн.), 11037-1309 від 22.09.2017 року (сума податкового зобов'язання - 56 477, 61 грн.) 11038 -1309 від 22.09.2017 року (сума податкового зобов'язання - 53280, 76 грн.

03.04.2018 року позивачем до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області було направлено листа про надання роз'яснення щодо періоду та визначення земельних ділянок, по яким було здійснено нарахування податкового боргу.

Листом від 12.04.2018 року за № 3285/04-62-013-20 позивача було повідомлено про те, що згідно з листом Департаменту по роботі з активами Дніпропетровської міської ради від 31.01.2018 року № 7/11-142 позивач є платником орендної плані з фізичних осіб (код платежу 18010900) на підставі договору оренди земельної ділянки від 07.07.2010 року №250 за земельну ділянку площею 0,0300 га, розташовану за адресою: м. Дніпро, вул. Панікахи,119А до 18.08.2025 року, та на підставі договору оренди земельної ділянки від 02.12.2008 року №4363 за земельну ділянку площею 0, 0627 га, розташовану за адресою: м. Дніпро, вул. Панікахи, 36 Д до 26.01.2024 року. Згідно з листом Відділу у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 12.05.2017р. № 8-4-0.38-335/107-17 нормативна грошова оцінка на 2017 рік складає: за земельну ділянку площею 0,0300га, розташовану за адресою: м. Дніпро, вул. Панікахи, 119А - 871466,27 грн., за земельну ділянку площею 0, 0627га, розташовану за адресою: м. Дніпро, вул. Панікахи, 36Д - 1 882 586, 85грн . Розрахунок земельного податку з фізичних осіб за земельну ділянку площею 0, 0627 га, розташовану за адресою: м. Дніпро, вул. Панікахи, 36Д, за 2016 рік становить 53 280,76 грн., за 2017 рік -56 477,61 грн., розрахунок земельного податку з фізичних осіб за земельну ділянку площею 0.0300га. розташовану за адресою: м. Дніпро, вул. Панікахи, 119А. за 2016 рік становить 24 664, 14грн., за 2017 рік 26 143,99 грн.

Не погоджуючись із податковою вимогою та податковими повідомленнями - рішеннями, суд звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку діям суб'єкта владних повноважень, суд виходить з такого.

Статтею 206 Земельного кодексу України встановлено, що використання землі в Україні є платним, а об'єктом оподаткування с земельна ділянка. За земельні ділянки, надані в оренду справляється орендна плата.

Відповідно до п.п.14.1.147 п.14.1 ст.14 ПК України, плата за землю - обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Згідно ст.271 ПК України, базою оподаткування є: - нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом; - площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

Рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Відповідно до п.275.3 ст.275 ПК України (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин), ставки податку за земельні ділянки (за винятком сільськогосподарських угідь та земель лісогосподарського призначення) диференціюють та затверджують відповідні сільські, селищні, міські ради виходячи із ставок податку, встановлених пунктом 275.1 цієї статті, функціонального використання та місцезнаходження земельної ділянки, але не більше трикратного розміру цих ставок податку, з урахуванням коефіцієнтів, установлених пунктом 275.2 цієї статті.

Згідно ст.288 ПК України (в редакції на момент укладення договору оренди), підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Платником орендної плати є орендар земельної ділянки.

Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

З матеріалів справи видно, що 22.12.2018 року між Дніпропетровською міською радою, як Орендодавцем, та ОСОБА_3, як Орендарем, був укладений Договір оренди землі, посвідчений приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу ОСОБА_5 за № в реєстрі 4363, та зареєстрованого у ДМВ ДРФ ДП Центр ДЗК 26.01.2009р року за № 040910400077 (далі - Договір оренди землі - 1). Відповідно до Договору оренди землі -1 на земельну ділянку, яка знаходиться за адресою: вул. Панікахи, 36-Д, кадастровий номер: 1210100000:02:133:0135. Згідно з п.3.1. Договору оренди землі-1, останній укладений на 15 років. Пункт 5.1. Договору оренди землі-1 встановлює, що остання передається в оренду по фактичному розміщенню будівлі підприємтва торгівлі.

На вказаній земельній ділянці знаходяться нежитлові будівлі, будівля підприємства торгівлі, які належали Позивачу на підставі Свідоцтва про право власності на нерухоме майно, виданого виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради 01.09.2006 року на підставі рішення Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради № 3434 від 28.08.2006 року та зареєстроване в реєстрі прав власності на нерухоме майно за реєстраційним номером №15914541 згідно з Витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно № 11756718, виданого КГІ Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації 06.09.2006 року.

29.01.2011 року між ОСОБА_6 (продавцем) та ТОВ 21 СТОРІЧЧЯ (покупцем) (код ЄДРПОУ 37214190) був укладений Договір купівлі - продажу нерухомого майна, посвідченого приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу ОСОБА_4 за № в реєстрі №178. Згідно з п.14 вказаного Договору купівлі - продажу право власності на нерухоме майно виникає у покупця з моменту нотаріального посвідчення договору та його державної реєстрації відповідно до ст.334 ЦК України. Договір купівлі - продажу був зареєстрований 21.04.2011 року.

Також, відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна № 128293504 від 20.06.2018 року на сьогоднішній день власником нерухомого майна, яке знаходиться за адресою: м. Дніпро, вул. Панікахи, 36д є Приватне підприємство КВАРТА-М (код ЄДРПОУ 38598460). На підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно індексний № 42355561. видане 17.08.2015 року реєстраційною службою Дніпропетровського міського управління юстиції Дніпропетровської області.

07.07.2010 року між Дніпропетровською міською радою, як Орендодавцем, та ОСОБА_3, як Орендарем, був укладений Договір оренди землі, посвідчений приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу ОСОБА_7С за № в реєстрі 250, та зареєстрованого у ДМВ ДРФ ДП Центр ДЗК 18.08.2010 року за № 041010400568 (далі - Договір оренди землі 2). Відповідно до Договору оренди землі-2 кадастровий номер земельної ділянки, яка знаходиться за адресою: вул. Панікахи. 119-А. кадастровий номер: 1210100000:02:135:0315. Згідно з п.3.1. Договору оренди землі-2, останній укладений па 15 років. Пункт 5.1. Договору оренди землі-1 встановлює, що остання передається в оренду по фактичному розміщенню будівлі торговельного комплексу.

На вказаній земельній ділянці знаходиться нежитлова будівля, будівля торговельного комплексу, які належали Позивачу на підставі Свідоцтва про право власності на нерухоме майно, виданого виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради 21.0б,2007р, на підставі рішення Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради № 1722 від 14.06.2007 року, та зареєстроване в реєстрі прав власності на нерухоме майно за реєстраційним номером 19302344 згідно Витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно № 15084765, виданого КП Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації 02.07.2007 року.

29.03.2011 роу між ОСОБА_3 (Продавцем) та ТОВ 21 СТОРІЧЧЯ (Покупцем) (код ЄДРПОУ- 37214190), був укладений Договір купівлі-продажу нерухомого майна, посвідченого приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу ОСОБА_4 за № в реєстрі 175. Згідно п. 14 вказаного Договору купівлі-продажу право власності па нерухоме майно виникає у Покупця з моменту нотаріального посвідчення договору та його державної реєстрації відповідно до ст. 334 ЦК України. Так, Договір купівлі-продажу був зареєстрований 21.04.2011 року.

Таким чином, на законодавчому рівні визначальним для встановлення обов'язку особи сплачувати орендну плату за земельну ділянку є факт перебування такої земельної ділянки у користуванні вказаної особи.

Згідно з п. 12.3 ст. 12 Податкового кодексу України сільські, селищні, міські ради та ради об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів.

Пунктом 4.1 додатку 2 Рішення Дніпропетровської міської ради від 15.07.2015 року № 3/65 встановлено, що річна сума орендної плати у відсотках від нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, які надано в користування, становить 3 %.

Пунктом 4.1 додатку 2 Рішення Дніпропетровської міської ради від 15.02.2017 року №12/18 встановлено, що річна сума орендної плати у відсотках до нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, які надано в користування, становить для земельних ділянок сільськогосподарського призначення, житлової та громадської забудови. природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого призначення. рекреаційного призначення. історико-культурного призначення, лісогосподарського призначення: водного фонду, промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, за винятком земельних ділянок, зазначених у пункті 4.1.2 цього додатка - 3.0.

Згідно з п. 288.7 ст. 288 І ІКУ податковий період, порядок обчислення орендної плати строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.

Згідно з п. 286.5 ст. 286 ПКУ нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному статтею 58 нього Кодексу.

Відповідно до п.п. 289.1 ст. 289 ПКУ для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.

Виходячи з вищенаведеного та згідно з листом Департаменту по роботі з активами Дніпропетровської міської ради від 31.01.2018 року № 7/11-142 ОСОБА_3 є платником орендної плати з фізичних осіб (код платежу 1 8010900). а саме: .

На підставі договору оренди земельної ділянки від 07.07.2010 року № 250 за земельну ділянку площею 0, 0300 га. розташованої за адресою: м. Дніпро, вул. Панікахи, 119А до 18.08.2025 року.

На підставі договору оренди земельної ділянки від 02.12.2008 року № 4363 за земельну ділянку площею 0.0627 га. розташованої за адресою: м. Дніпро, вул. Панікахи. 36Д до 26.01.2024 року.

Згідно з листом Департаменту по роботі з активами Дніпропетровської міської ради від 18.05.2017 року №12/11-150 в інформаційній (автоматизованій) підсистемі Фіскальний кадастр Муніципальної земельної інформаційної системи м. Дніпропетровська за наявною станом на 15.05.2017 року інформацією не виявлено реєстраційних записів щодо договорів про розірвання договорів оренди землі, укладених між Дніпропетровською міською радою та гр. ОСОБА_8М. на земельні ділянки за адресами: м. Дніпро, вул. Панікахи, 119А та вул. Панікахи, 36Д.

Згідно з листом Відділу у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 22.05.2017 року № 8-4-0.38-335/107-17 нормативна Грошова оцінка на 2017 рік складає:

За земельну ділянку за адресою: м. Дніпро, вул. Панікахи, 36Д (кадастровий номер 1210100000:02:133:0135), площею 0,0627 га - 1 882 586, 85 грн.

За земельну ділянку за адресою: м. Дніпро, вул. Панікахи, 119А (кадастровий номер 1210100000:02:135:0315), площею 0,0300 га - 871 466, 27 грн.

Значення коефіцієнта індексації за 2016 рік - 1,06, тобто нормативна грошова оцінка на 2016 рік складає:

За земельну ділянку за адресою: м. Дніпро, вул. Папікахи, 36Д (кадастровий номер 1210100000:02:133:0135), площею 0,0627 га 1 882 586, 85 грн./1,06=1 776 025, 33 грн.

За земельну ділянку за адресою: м. Дніпро, вул. Панікахи, 119А (кадастровий номер 1210100000:02:135:0315), площею 0,0300га 871 466,27 грн./1,06=822 137, 99 грн.

Розрахунок земельного податку з фізичних осіб за земельну ділянку площею S=0, 0627 га, розташовану за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Панікахи, 36Д за 2016 рік: 1776025, 33 грн.*3%= 53280,76 грн.

Розрахунок земельного податку з фізичних осіб за земельну ділянку площею S 0,0627 га, розташовану за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Панікахи, 36 Д за 2017 рік:

1882586,85 грн.*3%-56477,61 грн.

Розрахунок земельного податку з фізичних осіб за земельну ділянку S=0,0300 га, розташовану за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Панікахи, 119А за 2016 рік: 822137, 99 грн.*3% 24664, 14 грн.

Розрахунок земельного податку з фізичних осіб за земельну ділянку 0, 0300 га. розташовану за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Панікахи, 119А за 2017 рік: 871466, 27 грн.*3%=26143,99 грн.

Суд звертає увагу, що відносини оподаткування не регулюються на засадах угоди, дані відносини регулюються засобами владних приписів з боку держави шляхом прийняття законодавчих норм, орендна плата є податком за користування землею, розмір якої передбачено владними регулюючими нормами, зокрема ПК України.

Зі змісту статей 120 Земельного кодексу України та 377 Цивільного кодексу України витікає, що до особи, яка набула право власності на житловий будинок, будівлю або споруду, переходить право власності, право користування на земельну ділянку, на якій вони розміщені. При цьому, з огляду на пріоритетність застосування норм Податкового кодексу України перед нормами інших галузей права у регулюванні податкових правовідносин, недотримання норм земельного, цивільного законодавства щодо реєстрації права оренди земельних ділянок, припинення цього права не впливає на права та обов'язки платників у сфері оподаткування.

Статтею 31 Закону Про оренду землі визначено, що договір оренди землі може бути розірваним за згодою сторін. На вимогу однієї із сторін договір оренди може бути достроково розірваний за рішенням суду в порядку, встановленому законом. Розірвання договору оренди землі в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачено законом або цим договором.

Враховуючи вищенаведені норми Закону та ст.654 Цивільного кодексу України, розірвання договору оренди землі здійснюється у формі договору та відповідні відомості даного договору повинні вноситись до державного реєстру земель.

Суд зазначає, що позивачем не надано до суду доказів повернення земельних ділянок (акти приймання-передачі, тощо) від позивача до орендодавця (Дніпропетровської міської ради).

Таким чином, суд звертає увагу, що докази про те, що повноваження ОСОБА_3 як орендаря вказаних земельних ділянок закінчились - відсутні.

Отже, на підставі вимог податкового законодавства, суд вважає, що ОСОБА_3 повинен сплачувати орендну плату за земельну ділянку державної або комунальної власності до розірвання Договору та повернення орендодавцеві земельної ділянки.

Судом не враховується доводи позивача про порушення контролюючим органом порядку направлення на адресу позивача оспорюваних податкових повідомлень-рішень, оскільки вказані процедурні порушення не можуть бути окремою підставою для скасування податкових повідомлень-рішень за умови встановлення правомірності формування таких податкових повідомлень-рішень.

Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 ст.77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Приписами статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Відтак, приймаючи до уваги вищенаведене в сукупності, проаналізувавши докази, наявні в матеріалах справи, та приписи чинного законодавства, суд дійшов висновку, що відповідач діяв на підставі та в межах наданих чинним законодавством повноважень, а отже, позовні вимоги ОСОБА_3 є необґрунтованими, недоведеними та безпідставними, що свідчить про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову та скасування податкових повідомлень-рішень та податкової вимоги суб'єкта владних повноважень.

З урахуванням того, що позов не підлягає задоволенню, судові витрати слід покласти на позивача згідно до вимог ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовної заяви ОСОБА_3 (52070, Дніпропетровська область, Дніпропетровський район, с. Новоолександрівка, вул. Гагаріна, буд.4-В) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (49000, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд.17-а), треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору Приватне підприємство «КВАРТА - М» (49000, м. Дніпро, вул. Енергетична, буд. 14 - А), Товариство з обмеженою відповідальністю « 21 СТОРІЧЧЯ» (49000, м. Дніпро, вул. Г. Сталінграду, буд.203) про визнання протиправною та скасування податкової вимоги - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 16 листопада 2018 року.

Суддя ОСОБА_9

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.11.2018
Оприлюднено23.11.2018
Номер документу78016859
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/4665/18

Постанова від 27.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 25.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 05.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 30.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Постанова від 30.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 14.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 02.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 12.12.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Рішення від 06.11.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Рішення від 06.11.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні