Рішення
від 10.11.2018 по справі 0840/3726/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

10 листопада 2018 року Справа № 0840/3726/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бойченко Ю.П., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (01010, м. Київ, вул. Московська, буд. 8) в особі представника відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Запорізькій області та представництва в судах департаменту НКЦПФР у Східному регіоні (69600, м.Запоріжжя, пр.Соборний, 152)

до Приватного акціонерного товариства ЯЛІТА (69035, м.Запоріжжя, пр.Маяковського, буд. 11)

про стягнення штрафу за порушення законодавства на ринку цінних паперів

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі представника відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Запорізькій області та представництва в судах департаменту НКЦПФР у Східному регіоні до Приватного акціонерного товариства ЯЛІТА в якому позивач просить суд стягнути з відповідача до Державного бюджету України штраф за порушення законодавства на ринку цінних паперів у розмірі 85000,00 грн.

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що у відношенні ПрАТ ЯЛІТА було винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери. Відомості щодо виконання відповідачем розпорядження у строки, визначені в цьому розпорядженні, до позивача не надходили. За вказаним фактом правопорушення позивачем складено акт. За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів позивачем, за невиконання розпорядження, винесено постанову від 05.07.2018 № 357-СХ-3-Е про накладення на ПрАТ ЯЛІТА штрафних санкції в розмірі 85 000,00 грн. Штраф мав бути сплачений не пізніше як через 15 днів з дати отримання постанови. В зв'язку з несплатою в добровільному порядку суми штрафних санкцій позивач звернувся з даним позовом до суду.

Ухвалою суду від 12.09.2018 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі № 0840/3726/18. Судове засідання призначено на 16.10.2018.

Представник позивача та відповідача в судове засідання не з'явились, відзиву, а також будь-яких заяв чи клопотань суду не надали. Про час та дату судового засідання повідомлені належним чином, про що свідчить відмітки на рекомендованих повідомленнях про вручення поштових відправлень та витяг з офіційного сайту ПАТ Укрпошта .

З урахуванням вимог ст.ст. 205, 229 КАС України розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження та на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до ч.4 ст.243 КАС України судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Згідно з ч.1 ст.258 КАС України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Повний текст судового рішення складено з урахуванням вищезазначених норм.

Суд, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення справи по суті, вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.

Згідно з ч. 1 ст. 1 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні від 30.10.1998 року № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Відповідно до вимог ст. 5 та ст. 6 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія, НКЦПФР). Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним ОСОБА_1 України. До системи цього органу входять Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи.

Повноваження Комісії накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів визначені пунктом 14 статті 8 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні .

Порядок та строки розгляду НКЦПФР справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів визначають Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням НКЦПФР від 16.10.2012 №1470, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 за №1855/22167.

У відповідності до вимог Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій від 16.10.2012 №1470 уповноваженою особою НКЦПФР за результатами аналізу виконання розпоряджень про усунення порушень законодавства про цінні папери 31 травня 2018 року порушено справу за правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПРАТ ЯЛІТА .

У відношенні ПрАТ ЯЛІТА було винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 80-СХ-1-Е від 15.12.2017, відповідно до якого відповідач повинен був в термін до 30.04.2018 розкрити регулярну річну інформацію за 2015 рік, а саме: розмістити у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів, опублікувати в одному з офіційних друкованих видань Верховної ОСОБА_1 України, Кабінету Міністрів України або НКЦПФР, подати до НКЦПФР та розмістити на власному веб-сайті (веб-сторінці), та в термін до 30.04.2018 повідомити Департамент НКЦПФР у Східному регіоні про виконання даного розпорядження з наданням підтверджуючих документів. (а.с. 11).

Відповідно до п. 10 ст. 8 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні №448/96-ВР від 30.10.1996 національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

Частиною 1 статті 39 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок № 3480-IV від 23.02.2006 (далі - Закон про ЦП) визначено, що емітенти цінних паперів зобов`язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені Законом та нормативно-правовими актами НКЦПФР.

Частиною 3 статті 41 Закону про ЦП встановлено, національна комісія з цінних паперів та фондового ринку встановлює додаткові вимоги до розкриття особливої інформації про емітента та вживає заходів щодо її розкриття.

Приватне акціонерне товариство зобов'язано розкривати інформацію відповідно до вимог цієї статті, крім вимог пунктів 3, 9, 10, 16-18 та 20 частини першої цієї статті (частина 4 статті 41 Закону про ЦП).

Відповідно до п. 14 Розділу І Положення емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати Інформацію в повному обсязі відповідно до вимог Положення.

Відповідно до п.8 гл. 1 розд. ІІ Положення на титульному аркуші Повідомлення, яке подається до Комісії, обов'язково зазначаються дата оприлюднення інформації в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, найменування, дата і номер офіційного друкованого видання, в якому опубліковано Повідомлення, дата оприлюднення та адреса сторінки в мережі Інтернет.

Доказів щодо виконання розпорядження № 80-СХ-1-Е від 15.12.2017 у строки, визначені в цьому розпорядженні до Департаменті НКЦПФР у Східному регіоні не надходили. Зазначені докази відповідачем до суду також не надані

Вищезазначене є невиконанням розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, яке, згідно п. 10 ст. 8 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , є обов'язковим для виконання.

За вказаним фактом правопорушення уповноваженою особою НКЦПФР складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 357-СХ-1-Е від 12 червня 2018 року. (а.с.10).

Вказане правопорушення скоєно відповідачем повторно протягом року, оскільки 15 грудня 2017 року за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери у відношенні ПрАТ ЯЛІТА було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 473-СХ-1-Е. (а.с 12).

Відповідальність за вказане порушення передбачено пунктом 8 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні .

Відповідно до п.8 ч.1 ст. 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів -

у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, -

у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою НКЦПФР у відношенні ПрАТ ЯЛІТА за не виконання розпорядження винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 05.07.2018 № 357-СХ-3-Е, відповідно до якої застосовано штрафну санкцію в розмірі 5000 (п'ять тисяч) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 85 000 (вісімдесят п'ять тисяч) грн. 00 коп. (а.с. 15).

Пунктом 2 розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій від 16.10.2012 №1470 встановлено, що штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дати отримання ним постанови.

У вищевказаній постанові також було зазначено, що штраф має бути сплачений не пізніше як через 15 днів з дати отримання постанови.

Постанова направлена на адресу ПрАТ ЯЛІТА рекомендованим листом 05 липня 2018 року, що підтверджується поштовою квитанцією до реєстру відправленої рекомендованої кореспонденції з відбитком поштового штемпеля, яка додана до матеріалів справи. (а.с. 16 - 17).

Зазначена постанова отримана представником відповідача - 13.07.2018, що підтверджується витягом з офіційного сайту ПАТ Укрпошта , який долучено судом до матеріалів справи.

Вимогами пунктів 3, 4 розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій від 16.10.2012 №1470 передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до державного бюджету України; документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії.

Сторонами не надано суду доказів оскарження постанови або сплати відповідачем штрафу згідно вказаної постанови.

Відповідно до ч.3 ст. 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Враховуючи наведене суд дійшов висновку, що позовні вимоги Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку підтверджені наданими доказами, обґрунтовані, відповідають чинному законодавству, що є підставою для їх задоволення.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Доказів, які спростовували б доводи позивача, відповідач суду не надав.

Враховуючи викладене вище, беручи до уваги той факт, що відповідно до ч. 1 ст.77 КАС України, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а відповідач належними доказами не довів факту сплати штрафу та/або усунення виявлених порушень на ринку фінансових послуг, суд вбачає достатньо підстав для задоволення позову.

Відповідно до положень ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.

Керуючись статтями 2, 77, 139, 241, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі представника відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Запорізькій області та представництва в судах департаменту НКЦПФР у Східному регіоні - задовольнити.

Стягнути з Приватного акціонерного товариства ЯЛІТА (69035, м.Запоріжжя, пр.Маяковського, буд. 11; код ЄДРПОУ 19013465) штраф у розмірі 85000 (вісімдесят п'ять тисяч) грн. 00 коп. до Державного бюджету України, на рахунок, відкритий на ім'я територіальних органів Державного казначейства за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення у повному обсязі виготовлено 10.11.2018.

Суддя Ю.П. Бойченко

Дата ухвалення рішення10.11.2018
Оприлюднено23.11.2018
Номер документу78018232
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення штрафу за порушення законодавства на ринку цінних паперів

Судовий реєстр по справі —0840/3726/18

Постанова від 06.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Постанова від 06.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 05.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 21.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Рішення від 10.11.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 12.09.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні