Рішення
від 15.11.2018 по справі 210/4629/15-а
ДЗЕРЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КРИВОГО РОГУ

ДЗЕРЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА ОСОБА_1

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 210/4629/15-а

Провадження № 2-а/210/6/18

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

"15" листопада 2018 р. Дзержинський районний суд м. Кривого Рогу у складі :

головуючого судді Літвіненко Н.А.

при секретарі Севанян М.Б.

з участю предст. відповідача ОСОБА_2

з участю предст. відповідача ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Кривому Розі справу за адміністративним позовом Громадської організації Рух Справедливий Кривбас , ОСОБА_4 голови ГО Рух Справедливий Кривбас до ОСОБА_5 ОСОБА_6 міського голови, відділу освіти виконкому Металургійної районної у місті ради про скасування наказу,-

В С Т А Н О В И В:

Позивачі ГО Рух Справедливий Кривбас , ОСОБА_4 голова ГО Рух Справедливий Кривбас звернулися до суду з позовом до ОСОБА_5 ОСОБА_6 міського голови, відділу освіти виконкому Металургійної районної у місті ради про скасування наказу.

В обґрунтування позову зазначали, що їм стало відомо про те, що 17.03.2015 р. начальник відділу освіти виконкому Дзержинської районної в місті ради ОСОБА_7 без рішення ОСОБА_6 міської ради, яка є власником комунального майна у м. Кривому Розі видає НАКАЗ № 123 Про реорганізацію ОСОБА_6 загальноосвітньої школи І-ПІ ступенів Центр освіти , де було вказано - Керуючись законами України Про загальну середню освіту . Про державний бюджет України , рішенням виконкому ОСОБА_6 міської ради від 11.03.2015 р.№ 116 Про стан надання загальної середньої освіти в освітянських закладах міста в умовах реформування освіти в України і з метою здійснення оптимізації видатків бюджету на у тримання закладів освіти району. НАКАЗУЮ - 1. Відділу освіти: 1.1. Здійснити до 01.09.2015 р. реорганізацію криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Центр освіти шляхом: - вивільнення приміщення ОСОБА_6 загальноосвітньої ніколи І-ІІІ ступенів Центр освіти по вул Ціолковською. 20: - переведення учнів 1-9 класів з денною формою навчання до складу учнів ОСОБА_6 загальноосвітньої школи I- III ступенів № 15: - розміщення адміністрації закладу та класів з вечірньою формою навчання в приміщенні ОСОБА_6 загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 7, 1.2. Створити комісію з проведення реорганізації КЗШ ЦО у складі: Голова комісії: ОСОБА_7, начальник відділу освіти. Члени комісі - ОСОБА_8 заступник начальника відділу освіти: Гурова В К. завідуюча районним методичним кабінетом: ОСОБА_9, головний бухгалтер ЦБЗО; ОСОБА_10 головний спеціаліст з охорони дитинства відділу освіти, ОСОБА_11, методист районного методичного кабінету, ОСОБА_12 спеціаліст матеріального відділу ЦБЗО. 1.3.. Повідомити до 20.03 2015 року профспілковий комітет ОСОБА_6 загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Центр освіти про реорганізацію навчального закладу. 1.4. Довести до відома працівників школи про проведення реорганізації навчального закладу. 1.5. Провести збори трудового колективу К3Ш ЦО з питання здійснення реорганізації навчального закладу до 20.03.2015 р. 2.7. Внести зміни до Статуту у зв'язку з переведенням накладу на ІІ-ІІІ ступінь навчання до 01.08.2015р.

Згідно цього наказу діти та вчителі повинні залишити будівлю ОСОБА_6 загальноосвітньої школи Т-ТТТ ступенів Центр освіти ОСОБА_6 міської ради Дніпропетровської області та перейти до інших закладів. Тобто Криворізька загальноосвітня школа І-ПІ ступенів Центр освіти ОСОБА_6 міської ради Дніпропетровської області фактично ліквідується, у той же час земельна ділянка під ОСОБА_6 загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів Центр освіти ОСОБА_6 міської ради Дніпропетровської області передається у використання відділу освіти виконкому Дзержинської районної в місті ради. Дітей у школі не має, а земельна ділянка належить не існуючому навчальному закладу. Крім того, без рішення ОСОБА_6 міської ради ОСОБА_7 став видавати накази про передачу майна ЦЕНТРА ОСВІТИ І-ІІІ ступенів. На підставі НАКАЗУ № 123 Про реорганізацію ОСОБА_6 загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Центр освіти від 17.03.2015 р. в.о. директора ЦЕНТРУ ОСВІТИ І-ІІІ ступенів ОСОБА_13 видає НАКАЗ № 62 Про попередження про можливе звільнення у зв'язку зі скороченням штату працівників від 29.04.2015 р., де вказує - На виконання вимог статей 40 (п.1), 49 (п. 2) Кодексу законів про працю України, керуючись наказом відділу освіти виконкому Дзержинської районної у місті ради від 17.03.2015 № 123 Про реорганізацію ОСОБА_6 загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Центр освіти , у зв'язку зі зміною умов праці та можливим скороченням штату працівників: 1.1. Попередити персонально під підпис всіх працівників закладу про можливе звільнення, вручивши повідомлення. Голові ПК школи ОСОБА_14: 3.1. Тримати на контролі дотримання вимог чинного законодавства ...

Тобто, ні відділ освіти виконкому Металургійної районної у місті ради, ані керівник відділу освіти виконкому Металургійної районної у місті ради не мали повноважень проводити реорганізацію Центру освіти І-ІІІ ступенів, а також звільняти працівників Центру освіти І-ІІІ ступенів та переводити учнів в інші навчальні заклади.

Просять визнати дій відділу освіти виконкому Металургійної районної в місті ради, а також бездіяльність ОСОБА_5, ОСОБА_6 міського голови щодо реорганізації Центру освіти І-ІІІ ступенів та звільнення 54 працівників Центру освіти І-ІІІ ступенів незаконними, такими, що порушують норми Конституції та законів України, зобов'язати відділ освіти виконкому Металургійної районної у місті ради скасувати наказ № 123 Про реорганізацію ОСОБА_6 загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Центр освіти від 17.03.2015 року, зобов'язанні ОСОБА_5, ОСОБА_6 міського голову поновити діяльність ОСОБА_6 загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Центр освіти .

Із заперечень ОСОБА_6 міського голови вбачається, що повноваження міського голови чітко встановлені статтею 42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .

Як вбачається із переліку, визначеного вищевказаною статтею, законодавцем не делеговано міському голові функції по вирішенню питань реорганізації закладів освіти та прийому і звільнення з роботи педагогічних працівників.

Вищенаведене, в тому числі, додатково підтвердженням приписами прямої норми чинного законодавства, а саме п. 10 ч. 4 ст. 42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні відповідно до якої міський голова призначає на посади та звільняє з посад керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, крім керівників дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів.

Порядок та механізм реорганізації комунальних закладів освіти та регулювання трудових відносин належним чином нормативно врегульовано на законодавчому рівні.

Крім того, в структурі виконавчого комітету міської ради функціонує профільний підрозділ - управління освіти і науки, на який покладено обов'язок, серед іншого, організації і здійснення контролю за дотриманням законодавства в галузі освіти (п. 2.3 Положення про управління освіти і науки виконкому міської ради у новій редакції, затвердженого рішенням ОСОБА_6 міської ради від 29.01.2009 №3006), реалізації державної та місцевої політики в галузі, спрямованої на удосконалення системи освіти, забезпечення рівного доступу до якісної освіти, культурних та національних прав і запитів усіх громадян (п. 2.1 Положення), комплектування навчальних закладів педагогічними працівниками, в тому числі керівними кадрами (п. 2.9 Положення), створення умов для здобуття громадянами дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної та вищої освіти (п.2.5 Положення), навчально-методичне керівництво та інспектування навчальних закладів, що знаходяться в межах відповідної території і є комунальною власністю; координація діяльності цих навчальних закладів, а також навчальних закладів інших форм власності, відповідно до повноважень, наданих органами місцевого самоврядування (п. 2.6 Положення).

Просить відмовити позивачам в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Із заперечень відділу освіти виконкому Металургійної районної у місті ради вбачається, що у зв'язку з необхідністю упорядкування освітньої галузі демографічними змінами в складі населення міста та з метою ефективного використання коштів міського бюджету ОСОБА_6 міською радою було прийнято рішення від 24.04.2013 № 1917 Про створення шляхом злиття закладів освіти нової юридичної особи ОСОБА_6 загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Центр освіти ОСОБА_6 міської ради Дніпропетровської області .

Рішенням виконкому Дзержинської районної у місті ради від 15.05.2013 №210 було створено комісію з реорганізації ОСОБА_6 загальноосвітньої школи 1-11 ступенів Центр освіти та ОСОБА_6 загальноосвітньої школи 1-Ш ступенів № 56 ОСОБА_6 міської ради шляхом злиття.

Відділом освіти виконкому Дзержинської районної у місті ради на виконання вищевказаних рішень було видано наказ від 18.05.2013 № 235 Про затвердження плану заходів з реорганізації ОСОБА_6 загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Центр освіти та ОСОБА_6 загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 56 ОСОБА_6 міської ради шляхом злиття та утворення нової юридичної особи - ОСОБА_6 загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Центр освіти ОСОБА_6 міської ради Дніпропетровської області .

Відповідно до плану заходів та рішень виконкому Дзержинської районної у місті ради від 29.08.2013 № 356 та № 357 було затверджено ліквідаційні баланси ОСОБА_6 загальноосвітньої школи П-ІІІ ступенів Центр освіти та ОСОБА_6 загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 56.

30.08.2013 року було отримано Повідомлення Реєстраційної служби ОСОБА_6 міського управління юстиції Дніпропетровської області про проведення державної реєстрації припинення юридичних осіб.

Наказом управління комунальної власності міста від 30.08.2013р. № І77ум Про затвердження статуту ОСОБА_6 загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Центр освіти ОСОБА_6 міської ради Дніпропетровської області було затверджено статут нової юридичної особи та внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб про проведення державної реєстрації ОСОБА_6 загальноосвітньої ніколи І-ІІІ ступенів Центр освіти (ЄДРПОУ 38788241).На виконання рішення виконкому ОСОБА_6 міської ради від 24.04.2013 № 1917 Про створення шляхом злиття закладів освіти нової юридичної особи ОСОБА_6 загальноосвітньої ніколи І-ІІІ ступенів Центр освіти ОСОБА_6 міської ради Дніпропетровської області комісією відділу освіти було складено акт від 09.09.2013 року та надано повний пакет підтверджуючих документів до управління комунальної власності міста. У рішенні виконкому ОСОБА_6 міської ради від 27.05.2015 № 3678 Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на вул. Ціолковського 20, реєстрацію права комунальної власності на неї й надання її в постійне користування для розміщення ОСОБА_6 загальноосвітньої школи II- III ступенів Центр освіти ОСОБА_6 міської ради Дніпропетровської області помилково вказано ІІ-І1І ступенів замість І-ІІІ ступенів). Відділом освіти було укладено договір з ТОВ ГЕОХОРА ПЛЮС на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою вул. Ціолковського, 20 та надано відповідні реєстраційні документи закладу, в яких вказано назву навчального закладу - Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Центр освіти . Виконавцем робіт в проекті землеустрою допущена помилка в документації, яку було подано для затвердження, що і призвело до вказаних невірних даних у рішенні. Відповідно до змін внесених до Закону України Про освіту Законом України Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України від 28.12. 2014 року № 76-У111, а саме ч. 4 ст. 36 Закону України Про освіту викладена у такій редакції: "Створення загальноосвітніх навчальних закладів здійснюється відповідно до Закону України "Про загальну середню освіту". Реорганізація і ліквідація загальноосвітніх навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням сесії місцевої ради, державної і приватної форм власності - за рішенням засновника (засновників)". Запропонована відділом освіти реорганізація змінила місце розташування закладу та навчання учнів, що надало змогу оптимізувати видатки бюджету на утримання споруди (приблизно 1 000 000,00 грн.), на заробітну плату працівників (приблизно 800 000,00грн.) та довело до планової потужності використання приміщень КЗШ № 15.Законом України Про Державний бюджет України на 2015 рік від 28.12.2014 № 80- III ст. 27, встановлено порядок розподілення освітньої субвенції місцевим бюджетам (за рахунок коштів якої здійснюється фінансування видатків бюджету на утримання закладів освіти у 2015 році) за формульним розрахунком який враховує середній показник наповнюваності класів за останні три роки, розрахований на підставі аналізу мережі та контингенту загальноосвітніх шкіл по Україні, а не фактичну потребу в коштах, як це було раніше. Таким чином, на 2015 рік обсяги видатків на утримання закладів освіти передбачено бюджетом значно менше ніж у попередні роки, дефіцит бюджету по галузі Освіта м. Кривого Рогу становив близько 80 млн. грн. на початок року. Дефіцит бюджету відділу освіти виконкому Дзержинської районної у місті ради на 2015 рік для здійснення видатків загальноосвітніх шкіл по фонду оплати праці становив 5 млн. грн., по оплаті комунальних послуг (енергоносіїв) 2 млн. грн. Враховуючи вимоги Бюджетного Кодексу України, а саме ч. І. ст.48 Розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами ... , виникла необхідність у проведенні оптимізації видатків бюджету.

Відділом освіти здійснено аналіз показників витрачання бюджетних коштів на утримання ОСОБА_6 загальноосвітньої школи 1-1ІІ ступенів Центр освіти , за результатами якого встановлено, що будівля закладу розрахована на перебування у ній 800 осіб (планова потужність).

На момент реорганізації закладу освіти в закладі навчалось 145 учнів денної форми навчання (8 класів) та 62 учня вечірньо-заочної форми навчання (4 класи), а також працевлаштовано 48 працівників. Всього 255 чоловік (за умови щоденного перебування у закладі), що становить 31% від планової потужності будівлі. Середня наповнюваність класів КЗШ Центр освіти становить від 14 до 18 учнів при нормативній наповнюваності не більше ЗО (згідно Закону України Про загальну середню освіту від 13.05.1999 № 651 -XIV , ст. 14). Фактичні видатки бюджету за 2014 рік на утримання КЗШ Центр освіти становили - З 013 161,35грн., у тому числі:

-заробітна плата - 1 821 221,90грн.;

-нарахування на заробітну плату - 674 558,55грн.;

-харчування учнів - 53 069,00грн.; опалення - 387 651,13грн.: ,

- водопостачання - 3 203,34грн.;

- електроенергія -42 050,11грн.;

- оплата курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників - 2 771,00грн.;

- видатки на відрядження - 280,00грн.;

- оплата інших послуг (профдезинфекції, вивіз сміття, зв'язку та інтернету) -

28 356,32грн.

Таким чином , вартість утримання одного учня за 2014 рік склала - 14 103.45грн./рік.

Із них:

заробітна плата та нарахування на заробітну плату працівників, які викладають у КЗШ (300000,00 + 108900,00грн.) : 266учнів = 537.22грн. /1 учень:

заробітна плата та нарахування на заробітну плату працівників, які викладають та працюють безпосередньо в закладі (1521221,90 + 565658,55) : 207учнів =10 081.55грн.: інші видатки

( 53069,00+387651.13+3203,34+42050.1 1+28356,32) : 207учнів = 484.68грн.

При цьому середній показник по місту за 2014 рік становить 8.6 тис, грн.

За результатами аналізу за 1 квартал 2015 року, вартість утримання одного учня склала 3834,90грн., в порівнянні з 1 кварталом 2015 року /квартал проти 1-го кварталу 2014 року - 3525,86 грн. Прогнозний показник вартості утримання одного учня до кінця 2015 року становила 20 000,00грн.(з урахуванням збільшення цін на енергоносії).

Відділом освіти після детального вивчення питання та цілого ряду вжитих заходів з метою збереження мережі закладів освіти району, було прийнято рішення щодо реорганізації ОСОБА_6 загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Центр освіти шляхом переведення учнів 1-9 класів з денною формою навчання до складу КЗШ № 15, вивільнення приміщення по вул. Ціолковського, 20 та розміщення закладу у приміщенні КЗШ № 7 по вул. Димитрова, 48, про що і було зазначено в наказі відділу освіти від 17.03.2015 № 123 Про реорганізацію ОСОБА_6 загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Центр освіти .

19.03.2015року профспілковий комітет було проінформовано заступником начальника відділу освіти ОСОБА_15 про наявність наказу відділу освіти, 20.03.2015 року даний наказ було доведено до відома колективу ОСОБА_6 загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Центр освіти .

Вищезазначеним наказом відділу освіти доручено директору КЗШ Центр освіти розробити план заходів щодо проведення реорганізації та визначитись до 01.04.2015р. з мережею класів на 2015-2016 навчальний рік з урахуванням змін, пов'язаних з реорганізацією закладу.

Відповідно до нової мережі класів, було здійснено розрахунок кількості штатних одиниць та педагогічних працівників, які залишились працювати в закладі з 01.09.2015 року, а також з'ясовано кількість працівників, які підлягали звільненню за ст.40 п.1 КЗпП України.

Завідуючу районним методичним кабінетом ОСОБА_16 було зобов'язано при проведенні у квітні 2015 року комплектації педагогічними кадрами закладів освіти, першочергово працевлаштувати працівників КЗШ Центр освіти . Працівників,які залишаться не працевлаштованими або відмовляться від запропонованого працевлаштування

попереджено персонально про звільнення за скороченням штату з 01.05.2015 року. Згідно ч.2. ст.49 КЗпП України працівники, які вивільняються у зв'язку із скороченням штату попереджені персонально не пізніше ніж за два місяці.

Згідно п.4. ст. 49 КЗпП України передбачено, що власник або уповноважений ним орган не пізніше трьох місяців з часу прийняття рішення проводить консультації з профспілковим комітетом про заходи щодо запобігання звільненню чи зведенню їх кількості до мінімуму або пом'якшення несприятливих наслідків будь-якого звільнення. З дати прийняття рішення про реорганізацію (17.03.2015) до дати можливого звільнення працівників (01.07.2015) три з половиною місяці. Отже відділом освіти, трудові права працівників закладу не було порушено і дотримано вимоги діючого законодавства України в повному обсязі.

06.07.2015року наказом відділу освіти №302 було внесено зміни до попереднього наказу від

17.03.2015№123 Про реорганізацію ОСОБА_6 загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Центр освіти .

Таким чином, фактично станом на 01.09.2015 року приміщення по вул. Ціолковського,20 використовується адміністрацією закладу, учні денної форми навчання (за заявами батьків) переведені до КЗШ№15 - 89 учнів та КЗШ№66 - 8 учнів, до інших закладів району та міста - 32 учні (всього 129 учнів), учнів вечірньої (заочної) форми навчання до КЗШ№7 (40учнів). Учні класів, що знаходяться в ОСОБА_6 виправній колонії №80 (всього 254 учні), залишились учнями ОСОБА_6 загальноосвітньої школи ІІ-ІІІ ступенів Центр освіти . Ці класи, безумовно, знаходяться при ОСОБА_6 виправній колонії розташованій по вул.Шиферна .

Проведено працевлаштування педагогічних працівників. Всього в закладі працювало 36 педагогічних працівників, 29 з яких було праце влаштовано в заклади освіти району з більшим педагогічним навантаженням ніж вони мали в КЗШ Центр освіти , 7 вчителів, які відмовились від запропонованої їм роботи звільнені за ст. 40 п.1 КЗпП України. Також за ст.40 п.1 КЗпП України звільнено 16 технічних працівників. Всі працівники отримали відповідні до законодавства виплати.

З метою збереження майна закладу наказом по відділу освіти від 05.06.2015 №101-к/тр Про внесення змін до штатного розпису, КЗШ І-ІІІ ступенів Центр освіти кількість сторожів збільшено для цілодобової охорони майна закладу.

У зв'язку із відсутністю у закладі початкових класів наказом по управлінню комунальної власності міста від 15.07.2015 №99ум Про зміну назви та затвердження статуту у новій редакції ОСОБА_6 загальноосвітньої школи ІІ-ЇІІ ступенів Центр освіти ОСОБА_6 міської ради Дніпропетровської області затверджено статут закладу у новій редакції.

Відділ освіти тримав на постійному контролі питання щодо проведення реорганізації в КЗШ Центр освіти та подальшого працевлаштування педагогічних працівників. Нарікань, звернень та претензій з боку батьків, вчителів, звільнених працівників та учнів до відділу освіти не надходило.

Просить суд відмовити в позовних вимогах позивачам.

У судовому засіданні, позивач ОСОБА_17 громадської організації Рух Справедливий Кривбас ОСОБА_4 позовні вимоги підтримав у повному обсязі з мотивів, викладених в адміністративному позові. Просив їх задовольнити.

Представник відповідача - ОСОБА_6 міського голови ОСОБА_3 в судовому засіданні позовні вимоги не визнала, просить в задоволенні позову відмовити в повному обсязі, посилаючись на раніше надані заперечення.

Представник відповідача відділу освіти виконкому Металургійної районної у місті ради ОСОБА_2 в судовому засіданні проти позову заперечує, просить в задоволенні позову відмовити, посилаючись на обставини, викладені в запереченні.

Суд, вислухавши пояснення представника позивача, представників відповідачів, дослідивши матеріали справи, вважає, що в позові позивача необхідно відмовити з наступних підстав.

В судовому засіданні встановлено, що відповідно до положень статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні (в редакції, чинній на момент прийняття оскаржуваного рішення), рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос. Рішення ради нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо радою не встановлено більш пізній строк введення цих рішень у дію.

Конституційний Суд України у своєму Рішенні від 26 березня 2002 року визначив політико-правову природу органів місцевого самоврядування, які не є органами державної влади, а є представницькими органами, через які здійснюється право територіальної громади самостійно вирішувати не будь-які питання суспільного життя, а питання саме місцевого значення, тобто такі, які пов'язані передусім з життєдіяльністю територіальних громад і перелік яких визначено у Конституції і законах України (пункти 4, 5 мотивувальної частини Рішення від 26 березня 2002 року N 6-рп/2002 у справі про охорону трудових прав депутатів місцевих рад).

Органи місцевого самоврядування, здійснюючи владу і самостійно вирішуючи питання місцевого значення, віднесені законом до їх компетенції, та приймаючи рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території, зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Такі ж положення закріплені у статті 4 Європейської хартії місцевого самоврядування, яка встановлює, що головні повноваження і функції органів місцевого самоврядування визначаються конституцією або законом; органи місцевого самоврядування в межах закону мають повне право вільно вирішувати будь-яке питання, яке не вилучене із сфери їхньої компетенції і вирішення якого не доручене жодному іншому органу;повноваження, якими наділяються органи місцевого самоврядування, як правило, мають бути повними і виключними.

В Основному Законі України передбачено форми та засоби реалізації права територіальних громад на місцеве самоврядування і вказано, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території (ч.1 ст. 144). На основі цього положення Конституції України в Законі визначено, що у формі рішень рада приймає нормативні та інші акти (ч. 1 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні ).

Конституційний Суд України у рішенні від 16.04.2009 р. за № 7-рп/2009 дійшов висновку, що органи місцевого самоврядування, вирішуючи питання місцевого значення, представляючи спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, приймають нормативні та ненормативні акти. До нормативних належать акти, які встановлюють, змінюють чи припиняють норми права, мають локальний характер, розраховані на широке коло осіб та застосовуються неодноразово, а ненормативні акти передбачають конкретні приписи, звернені до окремого суб'єкта чи юридичної особи, застосовуються одноразово і після реалізації вичерпують свою дію.

Рішенням виконкому Дзержинської районної у місті ради від 15.05.2013 №210 було створено комісію з реорганізації ОСОБА_6 загальноосвітньої школи 1-11 ступенів Центр освіти та ОСОБА_6 загальноосвітньої школи 1-Ш ступенів № 56 ОСОБА_6 міської ради шляхом злиття.

Відділом освіти виконкому Дзержинської районної у місті ради на виконання вищевказаних рішень було видано наказ від 18.05.2013 № 235 Про затвердження плану заходів з реорганізації ОСОБА_6 загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Центр освіти та ОСОБА_6 загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 56 ОСОБА_6 міської ради шляхом злиття та утворення нової юридичної особи - ОСОБА_6 загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Центр освіти ОСОБА_6 міської ради Дніпропетровської області .

Відповідно до плану заходів та рішень виконкому Дзержинської районної у місті ради від 29.08.2013 № 356 та № 357 було затверджено ліквідаційні баланси ОСОБА_6 загальноосвітньої школи П-ІІІ ступенів Центр освіти та ОСОБА_6 загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 56.

30.08.2013 року було отримано Повідомлення Реєстраційної служби ОСОБА_6 міського управління юстиції Дніпропетровської області про проведення державної реєстрації припинення юридичних осіб.

Наказом управління комунальної власності міста від 30.08.2013р. № І77ум Про затвердження статуту ОСОБА_6 загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Центр освіти ОСОБА_6 міської ради Дніпропетровської області було затверджено статут нової юридичної особи та внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб про проведення державної реєстрації ОСОБА_6 загальноосвітньої ніколи І-ІІІ ступенів Центр освіти (ЄДРПОУ 38788241).На виконання рішення виконкому ОСОБА_6 міської ради від 24.04.2013 № 1917 Про створення шляхом злиття закладів освіти нової юридичної особи ОСОБА_6 загальноосвітньої ніколи І-ІІІ ступенів Центр освіти ОСОБА_6 міської ради Дніпропетровської області комісією відділу освіти було складено акт від 09.09.2013 року та надано повний пакет підтверджуючих документів до управління комунальної власності міста. У рішенні виконкому ОСОБА_6 міської ради від 27.05.2015 № 3678 Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на вул. Ціолковського 20, реєстрацію права комунальної власності на неї й надання її в постійне користування для розміщення ОСОБА_6 загальноосвітньої школи II- III ступенів Центр освіти ОСОБА_6 міської ради Дніпропетровської області помилково вказано ІІ-І1І ступенів замість І-ІІІ ступенів). Відповідно до змін внесених до Закону України Про освіту Законом України Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України від 28.12. 2014 року № 76-У111, а саме ч. 4 ст. 36 Закону України Про освіту викладена у такій редакції: "Створення загальноосвітніх навчальних закладів здійснюється відповідно до Закону України "Про загальну середню освіту". Реорганізація і ліквідація загальноосвітніх навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням сесії місцевої ради, державної і приватної форм власності - за рішенням засновника (засновників)". Запропонована відділом освіти реорганізація змінила місце розташування закладу та навчання учнів, що надало змогу оптимізувати видатки бюджету на утримання споруди , на заробітну плату працівників та довело до планової потужності використання приміщень КЗШ № 15.Законом України Про Державний бюджет України на 2015 рік від 28.12.2014 № 80- III. Профспілковий комітет було проінформовано заступником начальника відділу освіти ОСОБА_15 про наявність наказу відділу освіти, 20.03.2015 року даний наказ було доведено до відома колективу ОСОБА_6 загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Центр освіти .

Вищезазначеним наказом відділу освіти доручено директору КЗШ Центр освіти розробити план заходів щодо проведення реорганізації та визначитись до 01.04.2015р. з мережею класів на 2015-2016 навчальний рік з урахуванням змін, пов'язаних з реорганізацією закладу.

Відповідно до нової мережі класів, було здійснено розрахунок кількості штатних одиниць та педагогічних працівників, які залишились працювати в закладі з 01.09.2015 року, а також з'ясовано кількість працівників, які підлягали звільненню за ст.40 п.1 КЗпП України.

Завідуючу районним методичним кабінетом ОСОБА_16 було зобов'язано при проведенні у квітні 2015 року комплектації педагогічними кадрами закладів освіти, першочергово працевлаштувати працівників КЗШ Центр освіти .

Таким чином, фактично станом на 01.09.2015 року приміщення по вул. Ціолковського,20 використовується адміністрацією закладу, учні денної форми навчання (за заявами батьків) переведені до КЗШ№15 - 89 учнів та КЗШ№66 - 8 учнів, до інших закладів району та міста - 32 учні (всього 129 учнів), учнів вечірньої (заочної) форми навчання до КЗШ№7 (40учнів). Учні класів, що знаходяться в ОСОБА_6 виправній колонії №80 (всього 254 учні), залишились учнями ОСОБА_6 загальноосвітньої школи ІІ-ІІІ ступенів Центр освіти . Ці класи, безумовно, знаходяться при ОСОБА_6 виправній колонії розташованій по вул. Шиферна .

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно зі статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до положень Кодексу адміністративного судочинства України підставою для скасування актів в судовому порядку є невідповідність оскаржуваного акта законодавству, порушення цим актом прав та інтересів позивача у справі.

Завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (ч. 1 ст. 2 КАС України), а право на звернення до адміністративного суду з адміністративним позовом мають усі особи, які вважають, що порушено їх права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин, як це передбачено ст. 104 КАС України.

Разом з тим, під час судового розгляду не встановлено, що ОСОБА_6 міський голова ОСОБА_5 та відділ освіти виконкому Металургійної районної у місті порушили права, свободи чи інтереси позивачів у сфері публічно-правових відносин.

Таким чином, враховуючи усе вищенаведене у задоволені адміністративного позову суд відмовляє в повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 139, 243, 244, 246, 255, 293, 295, 297, 382 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В :

В позові Громадській організації Рух Справедливий Кривбас , ОСОБА_4 голові ГО Рух Справедливий Кривбас до ОСОБА_5 ОСОБА_6 міського голови, відділу освіти виконкому Металургійної районної у місті ради про визнання дій відділу освіти виконкому Металургійної районної в місті ради, а також бездіяльність ОСОБА_5, ОСОБА_6 міського голови щодо реорганізації Центру освіти І-ІІІ ступенів та звільнення 54 працівників Центру освіти І-ІІІ ступенів незаконними, такими, що порушують норми Конституції та законів України, зобов'язанні відділу освіти виконкому Металургійної районної у місті ради скасувати наказ № 123 Про реорганізацію ОСОБА_6 загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Центр освіти від 17.03.2015 року, зобов'язанні ОСОБА_5, ОСОБА_6 міського голову поновити діяльність ОСОБА_6 загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Центр освіти - відмовити.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Дзержинський районний суд м. Кривого Рогу Дніпропетровської області до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення суду складено 23.11.2018 року.

Суддя Н. А. Літвіненко

СудДзержинський районний суд м.Кривого Рогу
Дата ухвалення рішення15.11.2018
Оприлюднено24.11.2018
Номер документу78050715
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —210/4629/15-а

Рішення від 15.11.2018

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Літвіненко Н. А.

Рішення від 15.11.2018

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Літвіненко Н. А.

Ухвала від 22.03.2017

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Літвіненко Н. А.

Ухвала від 15.11.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кобилянський М.Г.

Ухвала від 10.11.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кобилянський М.Г.

Ухвала від 12.10.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кобилянський М.Г.

Ухвала від 04.08.2016

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Літвіненко Н. А.

Ухвала від 13.06.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кобилянський М.Г.

Ухвала від 21.12.2015

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Літвіненко Н. А.

Ухвала від 16.11.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні