Ухвала
від 23.11.2018 по справі 480/4273/18
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про відкриття провадження в адміністративній справі

23 листопада 2018 р. Справа № 480/4273/18

Суддя Сумського окружного адміністративного суду Соколов В.М., перевіривши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, 84601) до Управління Пенсійного фонду України в Кролевецькому районі (вул. Спортивна, 9, м. Кролевець, Сумська область, 41300) про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

19 листопада 2018 року позивач, ОСОБА_1 звернулася до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Управління Пенсійного фонду України в Кролевецькому районі, в якому просить:

1. Визнати дії Управління Пенсійного фонду України в Кролевецькому районі Сумської області щодо припинення пенсійних виплат ОСОБА_1 неправомірними.

2. Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в Кролевецькому районі Сумської області поновити нарахування та виплату пенсії за віком ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 та сплатити заборгованість за період, починаючи з моменту припинення виплати, на рахунок ОСОБА_1 відкритий позивачем в уповноваженому банку - Публічному акціонерному товаристві Державний ощадний банк України .

3. Допустити негайне виконання постанови суду в частині присудження виплати пенсії у межах суми стягнення за один місяць.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач є особою переміщеною з району проведення антитерористичної операції, що підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи. На даний час перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Кролевецькому районі Сумської області, яке до 2015 року нараховувало та виплачувало їй пенсію. Не надавши позивачу жодного рішення з приводу припинення виплати їй пенсії, телефоном повідомили, що така виплата була припинена у зв'язку тим, що вона постійно не мешкає на контрольованій Україною території Донецької області.

Позовна заява відповідає вимогам статей 160, 161 КАС України, підлягає розгляду за правилами адміністративного судочинства, підсудна Сумському окружному адміністративному суду, підстави для залишення її без руху, повернення або відмови у відкритті провадження відсутні.

В силу п. 3 ч. 6 ст. 12, п. 2 ч. 1 ст. 263 Кодексу адміністративного судочинства України вказана справа є справою незначної складності та підлягає розгляду в порядку спрощеного провадження без виклику сторін.

Також суд зазначає, що відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними).

У позовній заяві позивач вказала, що виплата пенсії їй припинена у 2015 році, а до суду звернулася в листопаді 2018 року.

Так, відповідно до ч. ч. 1, 6 ст. 121 КАС України суд за заявою учасника справи поновлює пропущений процесуальний строк, встановлений законом, якщо визнає причини його пропуску поважними, крім випадків, коли цим Кодексом встановлено неможливість такого поновлення. Про поновлення або продовження процесуального строку, відмову у поновленні або продовженні процесуального строку суд постановляє ухвалу, яка не пізніше наступного дня з дня її постановлення надсилається особі, яка звернулася із відповідною заявою.

Згідно з ч. 1 ст. 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів (ч. 2 ст. 122 КАС України).

Відповідно до ч. 3 ст. 122 КАС України для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Спір у цій справі пов'язаний з припиненням виплати пенсійним органом пенсійного забезпечення ОСОБА_1, які є джерелом її існування, її доходом та власністю (матеріальним інтересом, захищеним статтею 1 Першого протоколу до Конвенції). Відповідно строк звернення до адміністративного суду для відновлення порушеного права на отримання пенсії може обмежуватися лише спеціальною нормою Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", що не суперечить положенням ч. 1 ст. 122 КАС України, яка не виключає можливості розгляду спорів у справах, пов'язаних з пенсійними виплатами за минулий час поза межами шестимісячного строку.

З урахуванням норм Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", без обмеження будь-яким строком мають виплачуватися лише нараховані суми пенсії, не отримані з вини органу, що призначає і виплачує пенсію.

Як зазначила в адміністративному позові позивач, в телефонному режимі в січні 2018 р. відповідач повідомив її про причини припинення виплати пенсії, при цьому жодного рішення про припинення виплати пенсії з 2015 року, з якого було б можливо встановити підстави такого припинення, не було надано, невиплата є триваючою з 2015р. по день звернення до суду.

Враховуючи зазначене, суд не має правових підстав для відмови в судовому захисті права позивача на отримання належної їй пенсії та вважає за необхідне визнати причини пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними та поновити позивачу строк звернення до адміністративного суду.

Також ОСОБА_1 у позовній заяві просила про звільнення чи відстрочення від сплати судового збору, яка мотивована тим, що пенсія є основним і єдиним джерелом її існування, а з моменту припинення її виплати позивач знаходиться у скрутному матеріальному становищі.

Щодо заявленого клопотання про звільнення/відстрочення сплати судового збору, суд зазначає таке.

Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 132 КАС України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Відповідно до положень ч. ч. 1, 2 ст. 133 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк. Якщо у строк, встановлений судом, судові витрати не будуть оплачені, позовна заява залишається без розгляду або витрати розподіляються між сторонами відповідно до судового рішення у справі, якщо сплату судових витрат розстрочено або відстрочено до ухвалення судового рішення у справі.

Пунктом 3 ч. 1 ст. 8 Закону України "Про судовий збір" визначено, що враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов: предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров'ю. Згідно з ч. 2 вказаної статті суд може звільнити позивача від сплати судового збору на підставах, передбачених частиною першою статті 8 зазначеного Закону.

Як вбачається з копій документів, доданих до позовної заяви, позивач є пенсіонером, а також має статус особи, яка перемістилася з району проведення антитерористичної операції, вимоги позивача стосуються саме невиплати пенсійним фондом пенсії, що є джерелом доходу позивача.

Враховуючи те, що звільнення від сплати/відстрочення сплати судового збору є правом суду, зважаючи на обов'язковість сплати судового збору, як передумови відкриття провадження та подальшого її розгляду судом, з метою дотримання права позивача на доступ до правосуддя, суд вважає за необхідне задовольнити клопотання та звільнити позивача від сплати судового збору. Крім того, така ж правова позиція викладена в рішенні Європейського суду з прав людини від 19.06.2001 у справі "Креуз проти Польщі", в якому Європейський суд зазначив, що сплата судових витрат не повинна перешкоджати доступу до суду, ускладнювати цей доступ таким чином і такою мірою, щоб завдати шкоди самій суті цього права, та має переслідувати законну мету.

Керуючись ст. ст. 122-123, 133, 160-167, 169, 171, 260-263 КАС України, суд,-

У Х В А Л И В:

1. Відкрити провадження в адміністративній справі №480/4273/18 за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Кролевецькому районі про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити дії (Номер категорії справи 10.2.4).

2. Визнати поважними причини пропуску строку звернення до суду з позовом та поновити ОСОБА_1 строк звернення до суду з позовом до Управління Пенсійного фонду України в Кролевецькому районі про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити дії.

3. Звільнити ОСОБА_1 від сплати судового збору за подання позову до суду.

4. Розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

5. Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в Кролевецькому районі надати суду завірену належним чином копію пенсійної справи ОСОБА_1; довідку з інформацією про стан нарахування ОСОБА_1 пенсійних виплат, починаючи із 01.01.2015; письмову інформацію про час з якого ОСОБА_1 не нараховується та не виплачується пенсія, підстави такого не нарахування та не виплати.

6. Згідно з ч. 1 ст. 261 Кодексу адміністративного судочинства України встановити відповідачу 15-денний строк з дня вручення йому копії ухвали для подання відзиву на позов, доказів, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача. У вказаний строк зобов'язати відповідача надати документи, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів іншим учасникам справи.

Попередити відповідача, що згідно з ч. 6 ст. 162 КАС України у разі неподання відзиву на позов у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішить справу за наявними матеріалами.

7. Роз'яснити сторонам, що інформацію по справі, що розглядається, можна отримати в мережі Інтернет на офіційному веб-порталі судової влади України на веб-сторінці http://court.gov.ua/fair/sud1870/.

8. Копію ухвали про відкриття провадження у справі надіслати сторонам.

9. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена лише щодо мотивів порушення правил підсудності в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги через Сумський окружний адміністративний суд протягом п'ятнадцяти днів з дня її складення. В іншій частині ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя В.М. Соколов

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.11.2018
Оприлюднено27.11.2018
Номер документу78074293
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —480/4273/18

Ухвала від 25.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Яковенко М.М.

Ухвала від 01.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Яковенко М.М.

Ухвала від 01.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Яковенко М.М.

Рішення від 20.12.2018

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

Ухвала від 20.12.2018

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

Ухвала від 23.11.2018

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні