Постанова
від 15.11.2018 по справі 813/4163/17
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 листопада 2018 рокуЛьвів№ 857/1127/18

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді: Глушка І.В.,

суддів: Большакової О.О., Макарика В.Я.,

за участю секретаря судового засідання: Омеляновської Л.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові апеляційну скаргу представника ОСОБА_1 - адвоката ОСОБА_2 на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 25 червня 2018 року, ухвалене суддею Сподарик Н.І. у м.Львові о 14:27, повний текст якого складений 05 липня 2018 року, у справі №813/4163/17 за позовом ОСОБА_1 до Головного територіального управління юстиції у Львівській області, Державного реєстратора Головного територіального управління юстиції у Львівській області Власової Галини Юріївни, з участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Громадської організації "Всеукраїнська авіаційна організація "АОПА - Україна", про визнання бездіяльності протиправною та зобов"язання до вчинення дій,-

ВСТАНОВИВ:

15 листопада 2017 року позивач - ОСОБА_1 звернувся до суду із позовом до відповідача - Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Львівській області, з участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Громадської організації "Всеукраїнська авіаційна організація "АОПА - Україна", у якому з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог просив визнати бездіяльність державного реєстратора протиправною та зобов'язати скасувати записи про внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо Громадської організації "Всеукраїнська авіаційна організація "АОПА - Україна" (ЄДРПОУ 26548402; місцезнаходження: 79022, м.Львів, вул. Виговського,29-а), а саме:

-в графі Прізвище, ім'я, по-батькові, дата обрання (призначення) осіб, які обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, уповноважених представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори та дані про наявність обмежень щодо представництва від імені юридичної особи - записи про те, що Хазан Геннадій Едурдович - керівник з 29.11.2011, Хазан Геннадій Едурдович - підписант з 29.11.2011; Хазан Геннадій Едурдович - голова комісії з припинення або ліквідатор;

- запис про місцезнаходження юридичної особи - АДРЕСА_1;

- запис про перебування юридичної особи в процесі припинення - з 30.06.2017;

- запис про визначення засновниками (учасниками) юридичної особи строку для заявлення кредиторами своїх вимог - 02.09.2017.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що при внесенні до Єдиного державного реєстру запису про перебування Громадської організації Всеукраїнська авіаційна асоціація АОПА - Україна в процесі припинення, а також запису про голову комісії з припинення або ліквідатора Хазан Геннадій Едурдович державним реєстратором не було враховано, те, що подані для реєстрації документи не відповідали вимогам чинного законодавства, статуту громадського об'єднання.

Зазначає, що всупереч вимогам ч.19 ст.17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань документи подавались до державного реєстратора для реєстрації рішення припинення громадської організації неповноважним представником, а також до державного реєстратора не було надано необхідних документів для здійснення реєстраційних дій, перелік яких передбачений ч.9 ст.17 цього Закону, зокрема відсутнє рішення про визначення персонального складу комісії з припинення із зазначенням реєстраційних номерів облікових карток платників податків.

Вважає дії державного реєстратора щодо проведення реєстраційної дії шляхом внесення 30.06.2017 до Єдиного державного реєстру запису про перебування Громадської організації Всеукраїнська авіаційна асоціація АОПА - Україна в процесі припинення, а також запису про голову комісії з припинення або ліквідатора Хазан Геннадій Едурдович протиправними, що має наслідком скасування відповідних записів в реєстрі.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 04 січня 2018 року здійснено заміну первинного відповідача Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Львівській області на належного - Головне територіальне управління юстиції у Львівській області та залучено Громадську організацію "Всеукраїнська авіаційна організація "АОПА - Україна" в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача.

23 квітня 2018 року Львівський окружний адміністративний суд ухвалою судового засідання, постановленою без виходу до нарадчої кімнати, залучено Державного реєстратора Головного територіального управління юстиції у Львівській області Власову Галину Юріївну в якості співвідповідача.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 27 квітня 2018 року задоволено клопотання представника позивача про закриття провадження в частині позовних вимог; закрито провадження в адміністративній справі №813/4163/17 в частині позовних вимог про скасування записів про те, що Хазан Геннадій Едуардович - керівник з 29.11.2011; Хазан Геннадій Едуардович - підписант з 29.11.2011 та скасування запису про місцезнаходження юридичної особи - АДРЕСА_1.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 25 червня 2018року в задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Не погоджуючись з вказаним рішенням суду, представник позивача - адвокат ОСОБА_2 оскаржила його в апеляційному порядку. Вважає, що оскаржуване рішення ухвалене з неповним з'ясуванням обставин, що мають значення для справи, з порушенням норм матеріального та процесуального права та підлягає скасуванню з підстав, викладених у апеляційній скарзі. Просить скасувати оскаржуване судове рішення та ухвалити нове, яким позовні вимоги про скасування записів про те, що Хазан Геннадій Едуардович є головою комісії з припинення/ліквідатор, про перебування юридичної особи в процесі припинення з 30.06.2017, про визначення засновниками (учасниками) юридичної особи строку про заявлення кредиторами своїх вимог 02.09.2017 - задовольнити.

Заслухавши суддю-доповідача, представника позивача, представника відповідача відповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційу скаргу слід задовольнити з наступних підстав.

Так, судом першої інстанції достовірно встановлено, матеріалами справи підтверджено, що Громадська організація Всеукраїнська авіаційна асоціація АОПА-Україна зареєстрована 28.04.2004, що стверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Громадська організація створена на підставі рішення установчих зборів Громадської організації Всеукраїнська авіаційна асоціація АОПА-Україна , протоколу №1 від 03 лютого 2004 року.

Загальними зборами Громадської організації Всеукраїнської авіаційної асоціації АОПА-Україна 26.06.2017 винесено рішення у формі протоколу про припинення діяльності організації шляхом ліквідації; призначення ліквідатором (головою ліквідаційної комісії) Всеукраїнської авіаційної асоціації АОПА-Україна Хазана Геннадія Едуардовича; надання кредиторам два місяці з дня публікації в бюлетені для пред'явлення своїх вимог до Всеукраїнської авіаційної асоціації АОПА-Україна .

27.06.2017 уповноваженою особою від Асоціації Кісіль І.Д. державному реєстратору було надано документи для проведення реєстраційної дії внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи щодо припинення Громадської організації Всеукраїнської авіаційної асоціації АОПА-Україна .

Державний реєстратор на підставі поданих документів для здійснення реєстраційної дії щодо припинення юридичної особи в результаті ліквідації вніс записи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців: Хазан Геннадій Едуардович - голова комісії з припинення або ліквідатор; юридична особа в процесі припинення - з 30.06.2017; запис про визначення засновниками (учасниками) юридичної особи строку для заявлення кредиторами своїх вимог - 02.09.2017.

ОСОБА_1 вважаючи проведення даних реєстраційних дій державним реєстратором протиправним, звернувся до суду звернувся до суду з вимогою про їх скасування.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами у справі, колегія суддів виходить з наступного.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".

Згідно з ч.1 ст.25 цього Закону державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі: 1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації; 2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі або заборону (скасування заборони) вчинення реєстраційних дій, а також надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження"; 3) рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку відповідно до статті 34 цього Закону.

Відповідно до ч.2 ст.6 Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Згідно з ч.12 ст.17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов'язаного з її банкрутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 2) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Водночас статтею 15 Закону встановлено вимоги до оформлення документів, що подаються для державної реєстрації.

Зокрема в силу п.7 ч.1 цієї статті рішення про припинення юридичної особи має містити відомості про персональний склад комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії), її голову або ліквідатора, реєстраційні номери облікових карток платників податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), про порядок та строк заявлення кредиторами своїх вимог.

Статтею 27 визначено перелік підстав, за яких розгляду документів, поданих для державної реєстрації підлягають зупиненню.

Так, підставами для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, є: 1) подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі; 2) невідповідність документів вимогам, установленим статтею 15 цього Закону; 3) невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 4) невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 5) невідповідність реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта) відомостям, наданим відповідно до статті 13 цього Закону; 6) несплата адміністративного збору або сплата не в повному обсязі; 7) подання документів з порушенням встановленого законодавством строку для їх подання. Зупинення розгляду документів з підстав, не передбачених цією статтею, не допускається.

Відповідно до ч.1 ст. 28 Закону підставами для відмови у державній реєстрації, зокрема є: документи подано особою, яка не має на це повноважень; не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку; документи суперечать вимогам Конституції та законів України; документи суперечать статуту громадського формування.

Тобто в межах спірних правовідносин дослідженню підлягають обставини правомірності здійснення державним реєстратором запису про внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, щодо Громадської організації Всеукраїнська авіаційна асоціація АОПА - Україна .

Відповідно до ч.1 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно з ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв язок доказів у їх сукупності. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили (ч.ч.2, 3 ст. 90 КАС України).

Суд першої інстанції, зазначаючи що оскаржуване рішення (запис) про включення відомостей про юридичну особу породжує лише зміни в Єдиному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань інформації відносно третьої особи, дійшов висновку, що таке рішення (запис) відповідача безпосередньо не змінюють правовий стан позивача у справі. Відмовляючи в задоволенні позову суд зазначив, що позивач із відповідачем безпосередньо у публічно-правові відносини не вступав, а оскаржуване рішення жодним чином не порушує право або законний інтерес позивача саме у сфері публічно-правових відносин.

Так, 17 червня 2015 року Залізничним районним судом м.Львова у справі №462/8533/13ц було ухвалено заочне рішення, яким задоволено позовні вимоги ОСОБА_9 та ОСОБА_1 до Громадської організації Всеукраїнська авіаційна організація АОПА-Україна , визнано недійсним рішення Ради Асоціації, оформлене протоколом №3 від 28.10.2011, визнано недійсним та скасовано рішення Загальних зборів Асоціації, оформлене протоколом №2 від 29.11.2011 року; скасовано записи про внесення змін до відомостей, що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, щодо Громадської організації Всеукраїнська авіаційна асоціація АОПА-Україна (код ЄДРПОУ: 26548402; місцезнаходження: 79022, м.Львів, вул.Виговського, 29а): запис про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи від 17.02.2012 №10731050002009430: інші зміни, зміна складу або інформації про засновників; запис про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах від 17.02.2012 №10731070003009430: зміна місцезнаходження, зміна додаткової інформації, зміна керівника юридичної особи, зміна складу підписантів; запис про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах від 10.07.2012 №14151070004027095: зміна видів діяльності; запис про підтвердження відомостей про юридичну особу від 29.04.2013 №14151060005027095: зміна додаткової інформації; запис про підтвердження відомостей про юридичну особу від 20.05.2014 №14151060006027095: зміна додаткової інформації; запис про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи від 09.09.2014 №14151050007027095: інші зміни.

Рішенням Апеляційного суду Львівської області від 22 травня 2017 року було частково задоволено апеляційну скаргу Громадської організації Всеукраїнська авіаційна асоціація АОПА-Україна ; скасовано заочне рішення Залізничного районного суду м.Львова від 17 червня 2015 року в частині задоволення позову; заочне рішення Залізничного районного суду м.Львова від 17 червня 2015 року про задоволення позову ОСОБА_9 та ОСОБА_1 в частині скасування записів про внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб - підприємців скасовано та ухвалено в цій частині вимог нове рішення, яким в задоволенні позовної вимоги ОСОБА_9 та ОСОБА_1 до Громадської організації Всеукраїнська авіаційна асоціація АОПА -Україна , треті особи, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Державний реєстратор Солом'янської районної в м.Києві державної реєстрації Алєксєєнко Тетяна Олексіївна, Державний реєстратор Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції Василаш Галина Ярославівна, Державний реєстратор Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції Брик Олена Богданівна, Львівське міське управління юстиції в особі Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції про скасування записів про внесення змін до відомостей, що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - відмовлено; в решті рішення суду залишити без змін.

Зокрема рішенням суду, що набрало законної сили встановлено, що ОСОБА_1 є дійсним членом Ради Асоціації Громадської організації Всеукраїнська авіаційна асоціація АОПА-Україна з моменту її створення. Тобто, звертаючись до суду з даним адміністративним позовом позивач правомірно покликався на те, що ліквідація громадської організації, порушує його права, свободи та інтереси як дійсного члена громадської організації.

Зазначена обстанина встановлена рішенням суду у цивільній справі, що набрало законної сили, що в силу ч.4 ст. 78 КАС України є підставою звільнення від доказування.

31.01.2018 державним реєстратором було виконано рішення Апеляційного суду Львівської області від 22.05.2017 щодо скасування реєстраційних дій, проведених на підставі рішення Ради Асоціації, оформленого протоколом №3 від 28.10.2011; та рішення Загальних зборів Асоціації, оформленого протоколом №2 від 29.11.2011.

Тобто оскаржувані записи були внесені в ЄДР до моменту повідомлення управління юстиції про рішення апеляційного суду Львівської області від 22.05.2017, що сторонами не заперечується.

Разом з тим, державним реєстратором при прийнятті документів не здійснено їх перевірку на наявність підстав для зупинення їх розгляду чи відмови у державній реєстрації, як це передбачено ч.2 ст. 6 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань .

З наявних в матеріалах справи доказів апеляційним судом встановлено, що на адвокатський запит від 06.02.2018 Головним територіальним управлінням юстиції у Львівській області листом №2836/0/1-18 від 09.02.2018 були скеровані копії документів, поданих Громадською організацією Всеукраїнська авіаційна асоціація АОПА - Україна для внесення рішення засновників даної організації про припинення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Згідно опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії було надано рішення засновників (учасників) або уповноважениного ними органу щодо припинення юридичної особи, документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи, реєстр присутніх.

Як слідує з матеріалів справи рішення про припинення діяльності Громадської організації Всеукраїнська авіаційна асоціація АОПА - Україна оформлене протоколом загальних зборів №01101 від 26.06.2017, на яких були присутні сім членів асоціації. Вказаним рішення вирішено припинити діяльність асоціації шляхом ліквідації, ліквідатором призначено Хазана Г.Е. та надано кредиторам два місяці з дня публікації в бюлетні для пред'явлення своїх вимог до асоціації.

Додатком №1 до протоколу від 26.06.2017 долучено реєстр присутніх на загальних зборах асоціації.

Дослідивши надані реєстратору документи, колегією суддів встановлено, їх невідповідність вимогам до оформлення документів, що подаються для державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи.

Так, всупереч вимог п.7 ч.1 ст.15 Закону рішення загальних зборів Громадської організації Всеукраїнська авіаційна асоціація АОПА - Україна , оформлене протоколом №01101 від 26.06.2017, не містить відомості про персональний склад комісії з припинення із зазначенням реєстраційних номерів облікових карток платників податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта) та не вказано про порядок заявлення кредиторами своїх вимог.

Крім того, прийняте рішення суперечить статуту громадського формування, що в розумінні ч.1 ст. 28 Закону є безумовною підставою для відмови у державній реєстрації рішення про припинення юридичної особи на підставі поданих для державної реєстрації документів.

Відповідно до пункту 11 частини 1 статті 11 Закону України Про громадські об'єднання порядок прийняття рішення щодо саморозпуску або реорганізації громадського об'єднання, а також щодо використання його коштів та іншого майна, що залишилися після саморозпуску, повинен бути обов'язково зазначений у Статутному документі юридичної особи, крім того ст.98 Цивільного кодексу України передбачено, що загальні збори учасників товариства мають право приймати рішення з усіх питань діяльності товариства, у тому числі і з тих, що належать до компетенції інших органів товариства, рішення загальних зборів приймаються простою більшістю від числа присутніх учасників, якщо інше не встановлено установчими документами або законом.

Водночас відповідно до п. 8.3 нової редакції Статуту Громадської організації Всеукраїнська авіаційна асоціація АОПА - Україна , на предмет відповідності якому державний реєстратор зобов'язаний був перевірити подані для державної реєстрації рішення та документи, за рішення про саморозпуск асоціації мають проголосувати ? всіх дійсних членів асоціації. На цих же зборах має бути створено ліквідаційну комісію з числа присутніх на зборах дійсних членів, кількістю не менше п яти осіб або доручено Раді Асоціації здійснювати повноваження ліквідаційної комісії для проведення припинення Асоціації як юридичної особи. Тобто, чинним на час прийняття рішення про припинення діяльності Асоціації шляхом ліквідації Статутом було передбачено інший порядок припинення Асоціації.

Разом з тим для переліку всіх дійсних членів асоціації державному реєстратою слід було подати реєстр всіх дійсних членів асоціації. Натомість державному реєстратору було надано лише реєстр присутніх на загальних зборах без зазначення персональних даних вказаних осіб.

Слід зазначити, що документи реєстратору для вчинення реєстраційних дій подано особою, яка не мала на це повноважень, оскільки доручення, видане Кісіль І.Д. для представництва інтересів Громадської організації Всеукраїнська авіаційна асоціація АОПА - Україна в усіх органах державної влади з приводу державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом ліквідації та вчинення усіх дій, пов'язаних з виконанням даного документтя №01/01 від 20.06.2017, підписане Хазан Г.Е. як головою Всеукраїнської авіаційної асоціації АОПА - Україна , однак судовим рішенням, яке набрало законної сили 22.05.2017, визнано недійсним та скасовано рішення загальних зборів Громадської організації Всеукраїнська авіаційна асоціація АОПА - Україна , оформлене протоколом №2 від 29.11.2011 про надання Хазану Г.Е. повноважень для вчинення відповідних реєстраційних дій щодо прийнятих рішень.

Наведені обставини в своїй сукупності під час прийняття рішення залишилися поза увагою суду першої інстанції, що має наслідком його скасування.

Аналізуючи наведені правові норми та обставини справи, колегія суддів приходить до висновку про підставність та обґрунтованість позовних вимог.

Відповідно до частини першої статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Суд першої інстанції не виконав вказані вимоги процесуального закону, оскільки до спірних правовідносин не вірно застосував норми матеріального та процесуального права, що призвело до ухвалення незаконного рішення, яке підлягає скасуванню.

Відповідно до ч. 6 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України якщо суд апеляційної чи касаційної інстанції, не повертаючи адміністративної справи на новий розгляд, змінить судове рішення або ухвалить нове, він відповідно змінює розподіл судових витрат.

За правилами ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При вирішенні питання про розподіл судових витрат суд, зокрема, враховує чи пов язані ці витрати з розглядом справи; чи є розмір таких витрат обґрунтованим та пропорційним до предмета спору (п.1, п.2 ч.9 ст.139 КАС України).

Відповідно до ст. 322 КАС України в резолютивній частині постанови суду апеляційної інстанції зазначається про новий розподіл судових витрат, понесених у зв язку з розглядом справи у суді першої інстанції, - у випадку скасування або зміни судового рішення та про розподіл судових витрат, понесених у зв язку з переглядом справи у суді апеляційної інстанції.

В розумінні ч. 1 ст.132 КАС України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов язаних з розглядом справи.

Відповідно до квитанцій №194 від 14.11.2017 (т.1 а.с.8), №ПН1956К від 28.11.2017 (т.1 а.с.72), №ПН1957К від 28.11.2017 (т.1 а.с.73), №ПН1954К (т.1 а.с.74) позивачем при зверненні до суду з адміністративним позовом сплачено судовий збір на загальну суму 2560,00 грн та відповідно до квитанції №ПН738К від 27.08.2018 за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 25 червня 2018 року у справі №813/4163/17 - в сумі 2880,00 грн (т.1 а.с. 231).

Частину судового збору позивачу було повернуто ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 27 квітня 2018 року про закриття провадження в адміністративній справі в частині позовних вимог.

Таким чином, оскільки документально підтвердженими судовими витратами позивача є сплачений судовий збір, розмір якого є обгрунтованим та пропорційним до предмета спору в сумі 4160,00 грн, колегія суддів приходить до висновку про його стягнення за рахунок бюджетних асигнувань суб єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі.

Керуючись статтями 139, 242, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 328, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу представника ОСОБА_1 - адвоката ОСОБА_2 задовольнити, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 25 червня 2018 року у справі №813/4163/17 - скасувати.

Адміністративний позов ОСОБА_1 задовольнити.

Зобов язати державного реєстратора Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Львівській області Власову Галину Юріївну скасувати запис про внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, щодо Громадської організації Всеукраїнська авіаційна асоціація АОПА - Україна (код ЄДРПОУ 26548402, місцезнаходження: 79022, м. Львів, вул.Виговського,29-а), а саме в графі Прізвище, ім я, по-батькові, дата обрання (призначення) осіб, які обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, уповноважених представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами, або осіб, які мають право вчиняти від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори та дані про наявність обмежень щодо представництва від імені юридичної особи - скасувати запис про те, що Хазан Геннадій Едуардович - голова комісії з припинення або ліквідатор.

Зобов язати державного реєстратора Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Львівській області Власову Галину Юріївну скасувати запис про перебування юридичної особи в процесі припинення - 30.06.2017.

Зобов язати державного реєстратора Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Львівській області Власову Галину Юріївну скасувати запис про визначення засновниками (учасниками) юридичної особи строку для заявлення кредиторами своїх вимог - 02.09.2017.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного територіального управління юстиції у Львівській області (ЄДРПОУ 34942940) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1) судові витрати у розмірі 4160,00 (чотири тисячі сто шістдесят) гривень сплаченого судового збору.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття.

Касаційна скарга на судове рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення безпосередньо до суду касаційної інстанції.

У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя І. В. Глушко судді О. О. Большакова В. Я. Макарик Постанова складена в повному обсязі 26.11.2018.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.11.2018
Оприлюднено27.11.2018
Номер документу78092052
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/4163/17

Ухвала від 09.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 02.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 25.03.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 13.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 21.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 06.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 15.11.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 19.10.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 10.09.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 29.08.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні