Рішення
від 21.11.2018 по справі 0240/3548/18-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

21 листопада 2018 р. Справа № 0240/3548/18-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі судді Чернюк Алли Юріївни, розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом: ОСОБА_1 (АДРЕСА_1)

до: Літинської районної ради Вінницької області (вул. Соборна, 7, смт. Літин, Вінницька область, 22300)

про: визнання протиправним та скасування рішення

ВСТАНОВИВ:

04.10.2018 року до Вінницького окружного суду звернулася позивач - ОСОБА_1 з адміністративним позовом до відповідача - Літинської районної ради Вінницької області про визнання протиправним та скасування рішення.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач вказала, що 21 сесія 7 скликання Літинської районної ради Вінницької області 28.03.2018 року прийняла рішення № 391 Про заходи щодо реорганізації комунального закладу Літинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги .

В подальшому, 22 сесія 7 скликання Літинської районної ради Вінницької області 13.06.2018 року прийняла рішення № 401 Про затвердження статуту комунального некомерційного підприємства Літинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги . Разом з тим, пунктом 4 зазначеного рішення вирішено призначити виконуючим обов'язки головного лікаря комунального некомерційного підприємства Літинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги ОСОБА_1 на період до проведення конкурсу на посаду головного лікаря комунального некомерційного підприємства Літинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги .

Вважаючи вказане рішення протиправним в частині призначення виконуючим обов'язки головного лікаря комунального некомерційного підприємства Літинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги , таким що погіршує її правове становище, позивач звернулася з даним позовом до суду.

Ухвалою суду від 09.10.2018 року відкрито провадження в справі та вирішено здійснювати розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін. Також відповідачу встановлено строк для подання відзиву на позовну заяву.

22.10.2018 року на адресу суду від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому представник просив у задоволенні позовних вимог відмовити повністю. Як підставу для відмови в задоволенні позовних вимог вказав, що із змісту адміністративного позову не вбачається ні суть порушень, ні обставин та доказів, що їх підтверджують.

Так, пунктом 4.5 рішення 21 сесії районної ради 7 скликання від 28.03.2018 року №391 Про заходи щодо реорганізації комунального закладу Літинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги , комісії з реорганізації комунального закладу Літинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги доручено попередити працівників про можливе звільнення у зв'язку зі скороченням штату. Оскільки, головний лікар ОСОБА_2 перебувала в трудових відносинах з комунальним закладом Літинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги , вона також була попереджена про можливе звільнення.

Відповідно до чинного законодавства України, розглянувши клопотання комунального закладу Літинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги від 04.05.2018 року №234/01, враховуючи висновки постійних комісій районної ради з питань освіти, культури, охорони здоров'я, соціального захисту та зайнятості населення, з питань бюджету та комунальної власності, пунктом 1 рішення 22 сесії районної ради 7 скликання від 13.06.2018 року № 401 Про затвердження статуту комунального некомерційного підприємства Літинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги затверджено Статут комунального некомерційного підприємства Літинський районний центр первинної медико - санітарної допомоги . Пунктом 7.2 вказаного статуту визначено, що поточне керівництво (оперативне управління) Підприємством здійснює керівник Підприємства - головний лікар, який призначається на посаду на конкурсній основі шляхом укладання контракту на термін від шести місяців до 5 років і звільняється з неї відповідно до порядку, визначеного чинним законодавством та відповідним рішенням Літинської районної ради.

Водночас, представник відповідача зазначив, що згідно ст. 16 Закону України Основи законодавства України про охорону здоров'я керівники державних та комунальних закладів охорони здоров'я призначаються на посаду уповноваженим виконавчим органом управління власника закладу охорони здоров'я на конкурсній основі шляхом укладання з ними контракту на термін від трьох до п'яти років. Порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров'я та порядок укладання контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров'я, а також типова форма такого контракту затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, на думку представника відповідача, чинним законодавством України не передбачено трудових відносин з керівником новоствореного некомерційного комунального підприємства на підставі трудового договору на невизначений термін.

Крім того, представник відповідача вказав, що ОСОБА_1 фактично не було звільнено з комунального некомерційного підприємства Літинський районний центр первинної медико - санітарної допомоги .

Відтак, на думку представника відповідача, Літинською районною радою Літинського району Вінницької області враховано та не порушено вимог чинного законодавства України, а тому у задоволенні позовних вимог слід відмовити.

В судове засідання представник позивача не прибув, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся завчасно та належним чином. Однак, на адресу суду від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Представник відповідача в судове засідання також не прибув, хоча повідомлявся належним чином. Разом з тим, подав до суду клопотання про розгляд справи без його участі.

Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З огляду на викладені обставини, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження без участі представників сторні.

Суд вивчивши матеріали справи, надавши їм юридичну оцінку, встановив, що 08.02.2011 року рішення 4 сесія 6 скликання Літинської районної ради Вінницької області № 43 Про заходи щодо реформування первинного рівня надання медичної допомоги в районі , ОСОБА_1 призначено керівником комунального закладу Літинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги .

28.03.2018 року 21 сесія 7 скликання Літинської районної ради Вінницької області прийняла рішення № 391 Про заходи щодо реорганізації комунального закладу Літинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги .

13.06.2018 року 22 сесія 7 скликання Літинської районної ради Вінницької області прийняла рішення № 401 Про затвердження статуту комунального некомерційного підприємства Літинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги .

Пунктом 4 вказаного рішення вирішено призначити виконуючим обов'язки головного лікаря комунального некомерційного підприємства Літинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги ОСОБА_1 на період до проведення конкурсу на посаду головного лікаря комунального некомерційного підприємства Літинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги .

Позивач, вважаючи п. 4 вказаного рішення щодо призначення виконуючим обов'язки головного лікаря комунального некомерційного підприємства Літинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги протиправним, таким що погіршує її правове становище в частині припинення її безстрокового трудового договору та можливого обов'язку укладання контракту строком на 5 років за результатами проведення відкритого конкурсу на зайняття вказаної посади, позивач звернулася з даним позовом до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд звертає увагу на наступне.

Законом України від 06.04.2017 року "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров'я" внесено окремі зміни до Основ законодавства України про охорону здоров'я. Відповідно до пункту 2 Прикінцевих положень цього ж Закону, державні та комунальні заклади охорони здоров'я - бюджетні установи можуть реорганізовуватися в казенні підприємства або комунальні некомерційні підприємства.

Згідно п.п. 3 п. 3 Прикінцевих положень вказаного Закону звільнення працівників закладів, що реорганізуються відповідно до пункту 2 цього розділу, допускається лише у разі, якщо неможливо перевести працівника за його згодою на іншу роботу.

Як зазначалося, відповідно до рішення 4 сесія 6 скликання Літинської районної ради Вінницької області від 08.02.2011 року № 43 Про заходи щодо реформування первинного рівня надання медичної допомоги в районі , ОСОБА_1 призначено на посаду керівника комунального закладу Літинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги .

Згідно з ч. 9 ст. 16 Основ законодавства України про охорону здоров'я від 19.12.1992 року, в редакції, яка діяла на час укладення з керівником комунального закладу Літинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги ОСОБА_2 трудових договору, укладення контрактів передбачалося лише з керівниками державних закладів охорони здоров'я. Водночас, щодо призначення на посади керівників комунальних закладів охорони здоров'я, то керівники таких закладів призначалися на посади шляхом укладення з ними безстрокового трудового договору.

Відповідно до статуту установи комунального закладу Літинський районний центр первинної медико - санітарної допомоги , в редакції від 25.12.2012 року, було визначено, що вказане підприємство очолює головний лікар, який призначається на посаду районною радою за поданням Літинської райдержадміністрації та звільняється сесією районної ради. Водночас, передбачено, що керівника закладу може бути звільнено з посади на підставах, передбачених Кодексом законів про працю України.

Таким чином, суд доходить висновку, що на час прийняття оскаржуваного п. 4 рішення 22 сесії 7 скликання Літинської районної ради Вінницької області № 401 від 13.06.2018 року з керівником закладу Літинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги ОСОБА_2 укладено та діяв безстроковий трудовий договір.

Відповідно до п. 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 року Про порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров'я підставою для проведення конкурсу є рішення органу управління, яке приймається протягом трьох робочих днів з моменту виникнення вакантної посади.

Проте, як зазначалося посада головного лікаря комунального закладу Літинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги вакантною не була, оскільки відповідно до рішення 4 сесія 6 скликання Літинської районної ради Вінницької області від 08.02.2011 року № 43 Про заходи щодо реформування первинного рівня надання медичної допомоги в районі з ОСОБА_2 було укладено безстроковий трудовий договір. Разом з цим, згідно з п.п. 3 п. 3 Прикінцевих положень Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров'я", звільнення працівників закладів, що реорганізуються відповідно до пункту 2 цього розділу, не допускається.

Таким чином, суд доходить висновку, що п. 4 рішення 22 сесії 7 скликання Літинської районної ради Вінницької області № 401 від 13.06.2018 року, яким відповідач вирішив призначити виконуючим обов'язки головного лікаря комунального некомерційного підприємства Літинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги ОСОБА_1 на період до проведення конкурсу на посаду головного лікаря комунального некомерційного підприємства Літинський районний Центр первинної медико-санітарної допомоги, не відповідає приписам Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров'я" є протиправним та порушує гарантовані Конституцією України та іншими законами, права і свободи, гарантії стабільності суспільних відносин, у тому числі відносин між державою і громадянами.

Крім того, суд зазначає, що відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Законом України "Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров'я щодо удосконалення надання медичної допомоги" від 07.07.2011 року, який набрав чинності 01.01.2012 року, внесено зміни до Основ законодавства України про охорону здоров'я, зокрема, в частині порядку призначення керівників державних та комунальних закладів охорони здоров'я.

Згідно з частинами восьмою, дев'ятою статті 16 Основ законодавства України про охорону здоров'я призначення на посаду та звільнення з посади керівника закладу охорони здоров'я здійснюються відповідно до законодавства, а керівники державних, комунальних закладів охорони здоров'я призначаються на посаду шляхом укладення з ними контракту.

Пунктом 3 Постанови Кабінету Міністрів України "Про застосування контрактної форми трудового договору з керівником підприємства, що є у державній власності" від 19.03.1993 року № 203 (із наступними змінами) та пунктом 6 Положення про порядок укладання контракту з керівником підприємства, що є у державній власності передбачено, що з керівниками підприємств, раніше обраними чи призначеними на посаду, також укладаються або переукладаються контракти.

Пунктом 5 цієї ж Постанови рекомендовано місцевим органам виконавчої влади при укладанні контрактів з керівниками підприємств, що є у комунальній власності, застосовується порядок передбачений Положенням цієї Постанови.

Отже, за відсутності імперативного законодавчого регулювання зазначена норма щодо обов'язкового укладання або переукладання контрактів з керівниками підприємств, установ та організацій комунальної форми власності, призначеними на посаду раніше набрання чинності вказаною постановою, має виключно рекомендаційний характер

Водночас, рішенням Конституційного Суду України від 9 лютого 1999 року N 1-рц/99 (справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів) дано офіційне тлумачення положень статті 58 Основного Закону України, відповідно до якого дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється із втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.

У Рішенні від 13 травня 1997 року N 1-зп/97 (справа щодо несумісності депутатського мандата) Конституційний Суд України зазначив, що закони та інші нормативно - правові акти поширюють свою дію на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності. Закріплення названого принципу на конституційному рівні є гарантією стабільності суспільних відносин, у тому числі відносин між державою і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становите не буде погіршене прийняттям більш пізнього закону чи іншого нормативно-правового акта.

Таким чином, укладання трудових договорів у формі контракту є обов'язковим лише для осіб, які призначаються на посади керівників закладів охорони здоров'я після 01.01.2012 року, і не поширюється на керівників цих закладів, призначених до цієї дати.

Підсумовуючи викладене, суд наголошує, що позивач призначена на посаду головного лікаря комунального закладу Літинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги рішенням 4 сесія 6 скликання Літинської районної ради Вінницької області від 11.06.2011 року №43, а з нею укладено безстроковий трудовий договір, що підтверджується самим рішення, Статутом установи.

Водночас, п. 4 рішення 22 сесія 7 скликання Літинської районної ради Вінницької області № 401 від 13.06.2018 року Про затвердження статуту комунального некомерційного підприємства Літинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги щодо призначення виконуючим обов'язки головного лікаря комунального некомерційного підприємства Літинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги ОСОБА_2 на період до проведення конкурсу на посаду головного лікаря вказаного закладу, суттєво порушує права та інтереси позивача.

При цьому, вказаний наказ в оскаржуваній частині не відповідає приписам Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров'я", п. 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1094 Про порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров'я , а тому підлягає скасуванню в судовому порядку.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Дослідивши усі обставини справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність доказів, суд встановив протиправність п. 4 рішення 22 сесія 7 скликання Літинської районної ради Вінницької області № 401 від 13.06.2018 року Про затвердження статуту комунального некомерційного підприємства Літинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги , а тому такий підлягає скасуванню. При цьому позовні вимоги слід задовольнити в повному обсязі.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд вказує, що відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, враховуючи, що заявлені позовні вимоги підлягають задоволенню, позивач, квитанцією підтвердила сплату судового збору в розмірі 1409,60 гривень, а тому на користь ОСОБА_1 слід стягнути, за рахунок бюджетних асигнувань Літинської районної ради Вінницької області, сплачений при зверненні до суду судовий збір.

Керуючись ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним пункт 4 рішення 22 сесії 7 скликання Літинської районна рада Вінницької області від 13.06.2018 року № 401 Про затвердження статуту комунального некомерційного підприємства Літинський - районний центр первинної медико - санітарної допомоги .

Скасувати пункт 4 рішення 22 сесії 7 скликання Літинської районна рада Вінницької області від 13.06.2018 року № 401 Про затвердження статуту комунального некомерційного підприємства Літинський - районний центр первинної медико - санітарної допомоги щодо призначення виконуючим обов'язки головного лікаря комунального некомерційного підприємства Літинський районний центр первинної медико - санітарної допомоги ОСОБА_1 на період до проведення конкурсу на посаду головного лікаря комунального некомерційного підприємства Літинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги .

Стягнути на користь ОСОБА_1 ( РНОКПП НОМЕР_1, адреса: АДРЕСА_1) за рахунок бюджетних асигнувань Літинської районної ради Вінницької області (код ЄДРПОУ 21728987, адреса: вул. Соборна, 7, смт. Літин, Вінницька область, 22300) сплачений судовий збір в розмірі 1409,60 гривень (одна тисяча чотириста дев'ять гривень шістдесят копійок).

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач: ОСОБА_1 ( РНОКПП НОМЕР_1, адреса: АДРЕСА_1)

Відповідач: Літинська районна рада Вінницької області (код ЄДРПОУ 21728987, адреса: вул. Соборна, 7, смт. Літин, Вінницька область, 22300)

Повний тест судового рішення виготовлено: 26.11.2018

Суддя Чернюк Алла Юріївна

Дата ухвалення рішення21.11.2018
Оприлюднено28.11.2018
Номер документу78115876
СудочинствоАдміністративне
Суть: визнання протиправним та скасування рішення

Судовий реєстр по справі —0240/3548/18-а

Постанова від 07.03.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Постанова від 07.03.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 19.02.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 15.01.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 29.12.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Рішення від 21.11.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

Ухвала від 09.10.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні