Рішення
від 26.11.2018 по справі 1340/5145/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№1340/5145/18

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 листопада 2018 року м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд, у складі:

Головуючого-судді: Мричко Н.І.,

за участю секретаря судового засідання Мусій С.В.,

позивача ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Дрогобицької районної державної адміністрації Львівської області про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії, -

в с т а н о в и в :

ОСОБА_1 (надалі - Позивач) звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Управління праці та соціального захисту населення Дрогобицької районної державної адміністрації Львівської області (надалі - УПСЗН Дрогобицької державної адміністрації Львівської області, Відповідач), в якому просив:

- визнати протиправними дії УПСЗН Дрогобицької районної державної адміністрації Львівської області щодо скасування ОСОБА_1 та членам його сім'ї довічного права на 50-відсоткову знижку по оплаті житлової площі, комунальних послуг, а також палива з 07.11.2015 року;

- зобов'язати УПСЗН Дрогобицької районної державної адміністрації Львівської області поновити ОСОБА_1 та членам його сім'ї довічного права на 50-відсоткову знижку по оплаті житлової площі, комунальних послуг, а також палива без обмежень норм споживання та без урахування середньомісячного сукупного доходу сім'ї, виконавши для цього всі необхідні дії в межах його повноважень та здійснивши відшкодування витрат з дати призупинення 07.11.2015 року і довічно.

Позивач обгрунтовує позовні вимоги протиправними діями Відповідача щодо позбавлення його та членів його сім'ї встановленої довічно 50-відсотковою знижкою по оплаті жилої площі, комунальних послуг та палива.

Ухвалою суду від 05.11.2018 відкрито спрощене провадження в адміністративній справі з викликом сторін.

22.11.2018 Відповідачем подані заперечення на позовну заяву, які суд розцінює як відзив на позовну заяву. Проти задоволення позовних вимог ОСОБА_1 заперечує повністю, просить у задоволенні таких відмовити. Зазначає, що з 07.11.2015 втратив чинність Закон України Про міліцію та набрав чинності Закон України Про Національну поліцію . Вказує, що Законом України Про національну поліцію не передбачені пільги для поліцейських та членів їх сімей. У судове засідання сторони явку уповноважених представників не забезпечили, належним чином повідомлені про час, дату та місце проведення судового засідання (арк. справи 39).

Також 22.11.2018 суд одержав клопотання Відповідача про розгляд справи без участі уповноваженого представника Відповідача (арк. справи 41).

З'ясувавши зміст спірних правовідносин, дослідивши долучені до матеріалів справи докази, суд встановив такі обставини та відповідні їм правовідносини.

ОСОБА_1 є пенсіонером органів внутрішніх справ України та отримує пенсію за вислугу років (арк. справи 13).

Згідно з довідкою фінансово-економічного управління УМВСУ у Львівській області № 91/18261 від 10.11.2005, ОСОБА_1 та члени його сім'ї мають право довічно, відповідно до Закону України Про міліцію на 50-відсоткову знижку З 20 жовтня 2008 року позивачу та членам його сім'ї було встановлено довічно 50-відсоткову знижку по оплаті жилої площі, комунальних послуг, а також палива.

З 07.11.2015 року, як зазначає Позивач, його та членів його сім'ї позбавлено 50-відсоткової знижки по оплаті житлової площі, комунальних послуг, а також палива, у зв'язку втратою чинності Закону України Про міліцію та набранням чинності Закону України Про Національну поліцію .

Відповідач у своїй відповіді від 23.10.2018 № 05-1125 повідомив Позивача про те, що він втратив право на пільги зі сплати житлово-комунальних послуг, у зв'язку з набранням чинності Закону України Про національну поліцію , згідно з яким вказаних вище пільг для поліцейських не передбачено (арк. справи 11).

Вважаючи протиправними дії Відповідача, позивач звернувся з позовом до суду.

При вирішенні спору, суд застосовує наступні норми права.

Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону Про міліцію від 20.12.1990 № 565-XII (надалі - Закон № 565-XII) працівникам міліції та членам їх сімей надається 50-процентна знижка по оплаті жилої площі, комунальних послуг, а також палива, в межах норм, встановлених законодавством.

Згідно з пунктами 68, 69 розділу ІІ Закону України від 28 грудня 2007 року № 107-VI Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України (надалі - Закон № 107-VI) у статтю 22 Закону № 565-XII були внесені зміни про те, що пільги по оплаті комунальних послуг надаються в межах норм, встановлених законодавством (доповнення до частини четвертої цієї статті); Пільги на безплатне забезпечення житлом з опаленням і освітленням за встановленими нормами працівникам міліції, які живуть і працюють у сільській місцевості та в селищах міського типу, а також пільги працівникам міліції по оплаті жилої площі, комунальних послуг і палива з 50-процентною знижкою надаються за умови, якщо розмір наданих пільг у грошовому еквіваленті разом із середньомісячним сукупним доходом працівника міліції за попередні шість місяців не перевищує величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (нова частина шоста цієї статті). Частину першу статті 24 Закону України Про Державну кримінально-виконавчу службу України від 23.06.2005 № 2713-IV (надалі - Закон № 2713-IV) доповнено абзацом другим про те, що Пільги, компенсації та гарантії, передбачені цим Законом, надаються за рахунок і в межах бюджетних асигнувань на утримання відповідних бюджетних установ .

Проте Конституційний Суд України Рішенням від 22 травня 2008 року № 10-рп/2008 положення пунктів 68, 69 розділу II Закону № 107-VI визнав такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними).

Відповідно до статті 152 Конституції України закони, інші нормативно-правові акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним судом України рішення про їх неконституційність.

Отже, положення статті 22 Закону № 565-XII і статей 23, 24 Закону № 2713-IV, у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, давали право особам, на яких поширювалася дія цих Законів, на 50-процентну знижку по оплаті жилої площі, комунальних послуг, а також палива.

Відповідно до частини першої статті 19 Закону України від 5 жовтня 2000 року № 2017-III Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії виключно законами України визначаються пільги щодо оплати житлово-комунальних, транспортних послуг і послуг зв'язку та критерії їх надання.

Частиною другою статті 21 цього Закону визначено, що окремо визначаються нормативи коштів Державного бюджету України та місцевих бюджетів, що спрямовуються на покриття витрат підприємств, установ і організацій соціально-культурного, житлово-комунального та побутового обслуговування, які не покриваються виплатами населення.

Аналіз наведених норм права дає підстави для висновку, що безпосередньому забезпеченню і судовому захисту підлягають законодавчо закріплені права громадян, зокрема й ті, які встановлюють певні соціальні пільги. Відшкодування витрат, пов'язаних із наданням пільг на оплату електроенергії працівникам міліції, державної кримінально-виконавчої служби та/чи іншій категорії осіб, встановленій законом, звільнених за віком, хворобою або вислугою років, має здійснюватися без обмежень норм споживання.

Відповідно до статті 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй. Конституція України є нормами прямої дії. Звернення до суду для захисту конституційних прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується.

Частиною 3 статті 22 Конституції України передбачено, що при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Внесення змін до статті 22 Закону України Про міліцію та подальше скасування Закону України Про міліцію , у зв'язку з набранням чинності Закону України Про національну поліцію не може бути підставою для позбавлення позивача пільг щодо оплати за комунальні послуги в розмірі 50%, в зв'язку з тим, що відповідно до статті 22 Закону України Про міліцію , якою закріплено соціальний захист працівників міліції, держава гарантує працівникам міліції соціальний захист, а в частині 6 цієї статті зазначено, що за працівниками міліції, звільненими зі служби за віком, хворобою, або вислугою років, зберігається право на пільги згідно з цим Законом.

Більше того, що Верховною Радою України внесені зміни в законодавство і соціальні гарантії були повернуті, шляхом прийняття Закону України Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх співробітників органів внутрішніх справ та членів їхніх сімей від 23.12.2015 (набрав чинності з дня, наступного за днем його опублікування). Так, пункт 15 розділу XI Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про Національну поліцію доповнено абзацом другим такого змісту: За колишніми працівниками міліції, у тому числі пенсіонерами, а також членами їхніх сімей, іншими особами зберігаються пільги, компенсації і гарантії, передбачені цим Законом для колишніх поліцейських, членів їхніх сімей, інших осіб . Зміни спрямовані на реалізацію конституційних принципів рівності, справедливості, пропорційності і недискримінації під час унормування законом соціального і правового захисту як поліцейських, так і колишніх працівників міліції, в тому числі пенсіонерів, інвалідів, а також членів їх сімей, інших осіб.

У відповідності з вимогами Положення про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 117 від 29.01.2003, саме Управління праці та соціального захисту населення організують збирання, систематизацію та зберігання інформації про пільговика, ведуть облік пільговиків.

Таким чином, аналізуючи приписи законодавства у взаємозв'язку з обставинами справи, суд дійшов висновку, що дії відповідача є протиправними і порушене право Позивача підлягає захисту шляхом зобов'язання УПСЗН Дрогобицької районної державної адміністрації у Львівській області поновити Позивачу та членам його сім'ї з 07.11.2015 права на 50-відсоткову знижку по оплаті житлової площі, комунальних послуг, а також палива.

Щодо судових витрат, суд вважає, що такі слід стягнути на користь Позивача, з огляду на таке.

Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі.

Під час звернення до суду ОСОБА_1 сплатив судовий збір, що підтверджується квитанцією № 148В57394 від 29.10.2018 (арк. справи 4).

Керуючись статтями 2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії Управління праці та соціального захисту населення Дрогобицької районної державної адміністрації Львівської області щодо скасування ОСОБА_1 та членам його сім'ї довічного права на 50-відсоткову знижку по оплаті житлової площі, комунальних послуг, а також палива з 07.11.2015 року.

Зобов'язати Управління праці та соціального захисту населення Дрогобицької районної державної адміністрації Львівської області (Код ЄДРПОУ: 22402302, місцезнаходження:82100, Львівська область, м. Дрогобич, вул. 22-січня 41) поновити ОСОБА_1 (Ідентифікаційний код: НОМЕР_1, місце проживання: АДРЕСА_1) та членам його сім'ї довічне право на 50-відсоткову знижку по оплаті житлової площі, комунальних послуг, а також палива без обмежень норм споживання та без урахування середньомісячного сукупного доходу сім'ї, виконавши для цього всі необхідні дії в межах його повноважень та здійснивши відшкодування витрат, з дати призупинення 07.11.2015 року і довічно.

Стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Дрогобицької районної державної адміністрації Львівської області (вул.22-січня, 41, м.Дрогобич, Львівська область, 82100; код ЄДРПОУ 22402302) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 (Ідентифікаційний код: НОМЕР_1, місце проживання: АДРЕСА_1) сплачений судовий збір в сумі 704 (сімсот чотири) гривні 80 копійок.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складений 27.11.2018.

Суддя Мричко Н.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.11.2018
Оприлюднено28.11.2018
Номер документу78119558
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1340/5145/18

Ухвала від 20.09.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 03.08.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 12.06.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 03.09.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 23.07.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 22.07.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 20.07.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Рішення від 26.11.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 05.11.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні