Рішення
від 27.11.2018 по справі 2040/8027/18
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

27 листопада 2018 р. № 2040/8027/18

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Сагайдака В.В.,

при секретарі судового засідання - Савчук С.С.,

за участі:

представника позивача - Полухіна А.В.,

представників відповідача - Леньшиної О.В., ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові адміністративну справу за позовом Державної екологічної інспекції у Харківській області (майдан Свободи, 5, Держпром, 1 під., 2 пов., м. Харків, 61022, код ЄДРПОУ 37999518) до Товариства з обмеженою відповідальністю "РОДОМИР-АГРО" (вул. Лугова, буд. 7, с. Кам'яна Яруга, Чугуївський район, Харківська область, 63512, код ЄДРПОУ 39350740) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду ,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач, Державна екологічна інспекція у Харківській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "РОДОМИР-АГРО", в якому просить суд:

застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до ТОВ "РОДОМИР - АГРО" у вигляді повного зупинення роботи джерел утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря а саме: зернонавантажувача, ємності для зберігання пального обладнаного насосом, двох складських приміщень, твердопаливного котлу опалення, встановленого у приміщенні, обладнаному під мехмайстерню до отримання ТОВ "РОДОМИР - АГРО" відповідного дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами на зазначені джерела утворення викидів шляхом опломбування (опечатування) вказаного Державною екологічною інспекцією у Харківській області;

контроль за виконанням рішення покласти на Державну екологічну інспекції у Харківській області.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що проведеним заходом контролю встановлено низку порушень чинного законодавства України, які здатні спричинити загрозу життю та здоров'ю людей.

Представник позивача у судовому засіданні заявлені позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив суд позов задовольнити.

Представники відповідача у судовому засіданні заперечували проти позову, просили відмовити у його задоволенні, посилаючись на обставини, наведені у відзиві.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.

Судом встановлено, що заступником начальника Державної екологічної інспекції у Харківській області 03.07.2018 р. прийнято наказ №528/01-04 Про здійснення планового заходу (перевірки) ТОВ "РОДОМИР - АГРО"(а.с.10).

На підставі наказу №528/01-04 та направлення на проведення планової перевірки дотримання вимог (а.с.11) головним спеціалістом відділу державного екологічного нагляду (контролю) поводженням з відходами та небезпечними хімічними речовинами проведено перевірку ТОВ "РОДОМИР - АГРО" з 12.07.2018 р. по 18.07.2018 р., за результатами якої складено акт від №528/01-04/03-09(а.с.12-33).

Згідно з актом інспектором були виявлені наступні порушення:

відсутній дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від наступних джерел утворення викидів, які знаходяться на балансі та (або) у використанні ТОВ РОДОМИР-АГРО , а саме: зернонавантажувач, ємність для зберігання пального обладнана насосом, два складських приміщення, твердопаливний котел опалення встановлений у приміщенні обладнаному під мехмайстерню. Зазначене обладнання та ємність знаходяться у використанні підприємства, що також підтвердив на момент проведення перевірки директор ТОВ РОДОМИР-АГРО ОСОБА_1

повітря без дозволу на викиди забруднюючих речовин атмосферне повітря;

не призначено відповідальну особу у сфері поводження з відходами;

на ТОВ "РОДОМИР - АГРО" не визначено склад і властивості відходів, що утворюються під час здійснення своєї господарської діяльності;

на підприємстві утворюються промислові відходи. Так, під час натурного обстеження приміщення обладнане під мехмайстерню, яке знаходиться у користуванні ТОВ РОДОМИР-АГРО виявлено розташування відходів, а саме: пластикова пляшка, металобрухт. Журнал первинного обліку відходів по формі №1-ВТ не ведеться;

статистична звітність за формою №1-відходи до органів статистики не здається;

відсутні договори з відповідними організаціями, які утворюються при здійсненні власної діяльності підприємства;

декларація про відходи за формою та в порядку, затвердженими ПКМУ № 118 не розроблена (а.с.13).

З метою усунення порушень природоохоронного законодавства, виявлених під час перевірки дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища в діяльності ТОВ "РОДОМИР - АГРО" 18.07.2018 р. державним інспектором складено припис №31/03-09(а.с.34-36).

Згідно матеріалів справи примірник припису направлено рекомендованим листом з повідомленням про вручення засобами поштового зв'язку 18.07.2018 р.(а.с.36).

Крім того, 20.07.2018 р. державним інспектором складено протокол №000910 про адміністративне правопорушення відносно директора ТОВ "РОДОМИР - АГРО" ОСОБА_1 та постанову про накладення адміністративного стягнення №03-22-91(а.с.38).

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05 квітня 2007 року №877-V.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно із положеннями ч.4 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" виключно законами встановлюються, зокрема, повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності.

Відповідно до приписів ч. 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" Орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю).

Повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.

Згідно з ч. 1 ст. 20-2 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить, зокрема, організація і здійснення у межах компетенції державного нагляду (контролю) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства, в тому числі про поводження з відходами; щодо наявності дозволів, лімітів та квот на спеціальне використання природних ресурсів, дотримання їх умов.

Центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів є Державна екологічна інспекція України, правовий статус якої визначено у Положенні, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 2017 року №275.

Відповідно до п. 2 розділу 2 Положення про Державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України 11.08.2017 №312, Держекоінспекція здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог, зокрема, природоохоронного законодавства.

Як передбачено положеннями ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.

В останній день перевірки два примірники акта підписуються посадовими особами органу державного нагляду (контролю), які здійснювали захід, та суб'єктом господарювання або уповноваженою ним особою, якщо інше не передбачено законом.

Якщо суб'єкт господарювання не погоджується з актом, він підписує акт із зауваженнями

Зауваження суб'єкта господарювання щодо здійснення державного нагляду (контролю) є невід'ємною частиною акта органу державного нагляду (контролю).

У разі відмови суб'єкта господарювання підписати акт посадова особа органу державного нагляду (контролю) вносить до такого акта відповідний запис.

Один примірник акта вручається керівнику чи уповноваженій особі суб'єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі в останній день заходу державного нагляду (контролю), а другий зберігається в органі державного нагляду (контролю).

На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства.

Згідно із приписами ч. 1 ст. 8 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" орган державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, під час здійснення державного нагляду (контролю) має право: вимагати від суб'єкта господарювання усунення виявлених порушень вимог законодавства; вимагати припинення дій, які перешкоджають здійсненню державного нагляду (контролю); відбирати зразки продукції, призначати експертизу, одержувати пояснення, довідки, документи, матеріали, відомості з питань, що виникають під час державного нагляду (контролю), у випадках та порядку, визначених законом; надавати (надсилати) суб'єктам господарювання обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень і недоліків; застосовувати санкції до суб'єктів господарювання, їх посадових осіб та вживати інших заходів у межах та порядку, визначених законом.

Судом встановлено, що 15.08.2018 р. між ПП Науково-технічним центром Екосистема плюс (в якості виконавця) та ТОВ РОДОМИР-АГРО (в якості замовника) укладено договір про надання послуг (виконання робіт) №114/18(а.с.66-67).

На виконання умов вказаного вище договору відповідачем 12.11.2018 року отримано від ПП Науково-технічний центр Екосистема плюс належним чином оформлений дозвіл №6325483501-4415 на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, лист за вих. №01-35/4087 від 15.10.2018 Чугуївської районної державної адміністрації харківської області, протокол № СГЛ ВКАП 163/2018 дослідження повітря населених міст від 16 жовтня 2018 року, звіт з інвентаризації викидів забруднюючих речовин в атмосферу від стаціонарних джерел виробничого майданчика РОДОМИР-АГРО (а.с.96-147).

Приписами ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку що позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що задоволенню не підлягають.

Розподіл судових витрат здійснити в порядку ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. ст. 243, 246, 255, 271, 287, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову Державної екологічної інспекції у Харківській області (майдан Свободи, 5, Держпром, 1 під., 2 пов., м. Харків, 61022, код ЄДРПОУ 37999518) до Товариства з обмеженою відповідальністю "РОДОМИР-АГРО" (вул. Лугова, буд. 7, с. Кам'яна Яруга, Чугуївський район, Харківська область, 63512, код ЄДРПОУ 39350740) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - відмовити.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку, передбаченому п.п. 15.5. п. 15 ч. 1 Розділу VII Перехідних положень КАС України до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.

В разі, якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 27 листопада 2018 р.

Суддя Сагайдак В.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.11.2018
Оприлюднено28.11.2018
Номер документу78120386
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2040/8027/18

Рішення від 27.11.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

Ухвала від 23.10.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

Ухвала від 26.09.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні