Рішення
від 20.11.2018 по справі 500/4341/17
ІЗМАЇЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 500/4341/17

Провадження № 2-а/500/32/18

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 листопада 2018 року Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

в складі: головуючого судді - Бурнусуса О.О.,

за участю: секретаря судового засідання - Петрової В.В.,

представника позивача - ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Ізмаїлі адміністративну справу за позовом об'єднання адвокатів Одеська обласна колегія адвокатів до ОСОБА_2 міської ради Одеської області, третя особа - Фонд комунального майна ОСОБА_2 міської ради Одеської області про визнання протиправним рішення ОСОБА_2 міської ради №2172 - VІІ від 28.04.2017 року,-

В С Т А Н О В И В :

08.08.2017 року представник об'єднання адвокатів Одеська обласна колегія адвокатів звернувся до суду з позовом, який 03.10.2018 року уточнив та яким просив визнати протиправним рішення ОСОБА_2 міської ради від 28.04.2017 року за № 2172 - VІІ Про надання згоди на дострокове розірвання договору оренди нежитлових приміщень по вул.Михайлівська (колишня Радянської міліції), 25/2 з об'єднанням адвокатів Одеська обласна колегія адвокатів .

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 06.12.2002 року між об'єднанням адвокатів Одеська обласна колегія адвокатів та Фондом комунального майна ОСОБА_2 міської ради був укладений договір оренди нерухомого майна, нежитлового вбудованого приміщення 1 - го поверху, площею 54,7 кв.м., розташованого за адресою: Одеська область, м. Ізмаїл, вул. Радянської міліції (Михайлівська), 25/2. Зазначений договір був укладений строком на два роки з правом пролонгації по закінченню дії в момент відсутності заперечень сторін. В зазначеному приміщенні здійснюють свою адвокатську діяльність, адвокати ОСОБА_2 юридичної консультації Ради адвокатів Одеської області. Право належного використання адвокатами ОСОБА_2 юридичної консультації зазначеного приміщення підтверджується рішенням господарського суду Одеської області від 17.10.2005 року по справі 1/233-05-6029; постановою Апеляційного Господарського суду Одеської області від 01.12.2005 року по справі № 1/233-05-6029, постановою Вищого Господарського суду України від 16.02.2006 року по справі № 1/233-05-6029, постановою Ізмаїльського міськрайонного суду від 20.11.2012 року по справі № 2-а-7964/11. Однак, 28.04.2017 року на 22 - ій сесії ОСОБА_2 міської ради було прийнято рішення № 2172-VІІ Про надання згоди на дострокове розірвання договору оренди нежитлового приміщення по вул. Михайлівська (колишня Радянської міліції), 25/2 з АО Одеська обласна колегія адвокатів . 05.06.2018 року п.2 рішення ОСОБА_2 міської ради № 3766- VІІ було зазначено, що вищезгадане рішення ОСОБА_2 міської ради від 28.04.2017 року № 2172-VІІ вважається таким, що втратило силу. Представник позивача вважає протиправним рішення 22 - ї сесії ОСОБА_2 міської ради від 28.04.2017 року за № 2172-VІІ.

Згідно ч. 10 ст. 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , ч. ч. 3,4 ст. 25 Регламенту ОСОБА_2 міської ради VІІ скликання, рішення про скликання сесії ради доводиться до відома депутатів та населення не пізніше як за десять днів до сесії у виняткових випадках - не пізніше як за день до сесії із зазначення часу скликання та місця проведення сесії та питань які необхідно винести на обговорення сесії. Проте розпорядження ОСОБА_2 міського голови про скликання 22 - ї сесії ОСОБА_2 міської ради призначеної на 28.04.2017 року опубліковано не було, остання публікація про проведення сесії міської ради VІІ скликання є розпорядження про скликання 16 - ї сесії міської ради. Вперше розпорядження міського голови про скликання 22 - ї сесії було опубліковано в газеті Кур'єр тижня № 41 за 22.04.2017 року тобто за шість днів до призначеної дати сесії ОСОБА_2 міської ради. Згідно опублікованої повістки дня в газеті Кур'єр тижня № 41 за 22.04.2017 року питання про надання дозволу на розірвання договору оренди нерухомого майна нежитлового вбудованого приміщення 1 - го поверху площею 54,7 кв.м. розташованого за адресою: м. Ізмаїл, вул. Радянської міліції (Михайлівська), 25/2 не виносилося та офіційно опубліковане не було. Згідно письмової відповіді ОСОБА_2 міської ради питання про припинення договору оренди приміщення ОСОБА_2 юридичної консультації на повістку дня було винесене лише 25.04.2017 року, тобто за три дні до назначеної дати сесії та офіційно опубліковане не було ні на сайті ОСОБА_2 міської ради ні в порядку передбаченому ч. 3 ст. 24 Регламенту ОСОБА_2 міської ради.

Також, питання про припинення договору оренди приміщення ОСОБА_2 юридичної консультації до прийняття ОСОБА_2 міським головою розпорядження № 176 - р від 25.04.2017 року було вперше заявлено 25.04.2017 року тобто за три дня до призначеної дати сесії на засіданні постійної комісії ОСОБА_2 міської ради без сповіщення адвокатів ОСОБА_2 юридичної консультації про розгляд питання про використання займаного ними приміщення.

Засідання постійної депутатської комісії ОСОБА_2 міської ради по питанням комунальної власності було проведено 25.04.2017 року в закритому режимі. Адвокати про дату засідання комісії не сповіщались і на засідання комісії запрошені не були. Питання припинення договору оренди нежитлового приміщення розташованого за адресою: Одеська область, м.Ізмаїл, вул. Михайлівська, 25/2 не є додатковим питанням в розумінні ч. 9 ст. 26 Регламенту ОСОБА_2 міської ради та не могло бути включеним в повістку дня 22 - ої сесії ОСОБА_2 міської ради.

Таким чином, внесення в повістку дня 22 - ої сесії ОСОБА_2 міської ради від 28.04.2017 року питання № 8 Про надання згоди на дострокове розірвання з ОА Одеська обласна колегія адвокатів договору оренди нежитлового приміщення площею по вул. Михайлівська (колишня Радянської Міліції), 25/25 та прийняття відповідачем рішення за питанням № 8 було здійснено без сповіщення адвокатів ОСОБА_2 юридичної консультації ОА Одеська обласна колегія адвокатів та за їх відсутності.

Більш того, як зазначалось представником позивача станом на 06.12.2002 року, тобто на момент укладення договору оренди нежилого приміщення, розташованого по вул. Радянська міліція (Михайлівська), 25/2 ОСОБА_2 міська рада не була власником зазначеного житлового приміщення, будь - які документи про прийняття та оформлення права власності на нежитлове приміщення за зазначеною адресу в розпорядженні ОСОБА_2 міської ради відсутні.

Внаслідок чого рішення ОСОБА_2 міської ради Одеської області від 28.04.2017 року за № 2172 - VІІ Про надання згоди на дострокове розірвання договору оренди нежитлових приміщень по вул.Михайлівська (колишня Радянської міліції), 25/2 з об'єднанням адвокатів Одеська обласна колегія адвокатів є протиправним.

05.06.2018 року рішенням ОСОБА_2 міської ради № 3766-VII визначено, що рішення ОСОБА_2 міської ради № 2172 - VІІ Про надання згоди на дострокове розірвання з ОА Одеська обласна колегія адвокатів від 28.04.2017 року вважається таким, що втратило свою силу.

В судовому засіданні представник позивача уточнені позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив їх задовольнити.

Представник відповідача ОСОБА_2 міської ради Одеської області та третьої особи - Фонду комунального майна ОСОБА_2 міської ради Одеської області в судове засідання не з'явилась, надала клопотання про розгляд справи без її участі, проти задоволення позовних вимог заперечує у повному обсязі, підтримує правову позицію, викладену у попередніх судових засіданнях та письмових запереченнях наявних в матеріалах справи, а саме посилається на те, що 06.12.2002 року між Фондом комунального майна ОСОБА_2 міської ради Одеської області та АО Одеська обласна колегія адвокатів було укладено договір оренди нерухомого майна, а саме, нежитлового приміщення, яке знаходиться за адресою: м. Ізмаїл, вул. Рад. Міліції (нова назва - вул. Михайлівська), 25/2 площею 54,7 кв.м. строком на 2 роки (далі - Договір).

Відповідно до п.8.3 Договору у разі відсутності заяви однієї із сторін про припинення або зміну договору після закінчення його строку протягом місяця, він вважається продовженим на той самий строк та на тих самих умовах, які були передбачені договором.

Для внесення змін до Договору та приведення його у відповідність до чинного законодавства починаючи з 2006 року на адресу АО Одеська обласна колегія адвокатів неодноразово направлялися листи з вимогами надання відповідної відповіді та необхідного пакету документів. Проте, з 2006 року та на теперішній час вказане питання так і не було врегульовано.

Щодо винесення на сесію ОСОБА_2 міської ради питання про надання згоди на припинення Договору неодноразово обговорювалося на засіданнях комісії з питань комунальної власності, проте довгий час це питання так і не виносилося на сесію через тривале листування Фонду комунального майна та АО Одеська обласна колегія адвокатів щодо врегулювання цього питання.

06.04.2017 року Фондом комунального майна ОСОБА_2 міської ради представнику АО Одеська обласна колегія адвокатів було направлено лист № 01/04-211 з черговою вимогою приведення договору оренди у відповідність до діючого законодавства, а також про наявність за АО Одеська обласна колегія адвокатів заборгованості з орендної плати за Договором та необхідність її погашення. Також в листі зазначалося, що у разі невиконання вказаних вимог в строк до 18.04.2017 року, на черговому засіданні сесії ОСОБА_2 міської ради буде винесено питання про розірвання Договору.

Вказаний лист АО Одеська обласна колегія адвокатів було отримано 11.04.2017 року, про що свідчить поштове повідомлення. Таким чином, з 11.04.2017 року позивачу було відомо про вимогу Фонду комунального майна та наміри щодо винесення на сесію питання щодо розірвання договору у разі не виконання цих вимог у вказаний строк.

Станом на 27.04.2017 року відповідь АО Одеська обласна колегія адвокатів до Фонду комунального майна з цього приводу так і не надійшла.

28.04.2017 року ОСОБА_2 міською радою було прийнято рішення № 2172-VII Про надання згоди на дострокове розірвання договору оренди нежитлового приміщення по вул.Михайлівський (колишня вул. Радянської міліції), 25/2 з АО Одеська обласна колегія адвокатів .

Відповідно до ч. 1 ст. 24 регламенту ОСОБА_2 міської ради VII скликання, затвердженого рішенням ОСОБА_2 міської ради № 3-VII від 17.11.2015 р. сесії ОСОБА_2 міської ради скликаються ОСОБА_2 міським головою відповідним розпорядженням.

Згідно ч. 3 ст. 24 регламенту ОСОБА_2 міської ради розпорядження міського голови про скликання сесії ОСОБА_2 міської ради доводиться до відома депутатів ОСОБА_2 міської ради та населення міста Ізмаїл не пізніш ніж за 10 днів до дня проведення сесії шляхом розміщення розпорядження на Офіційному сайті міста Ізмаїла. Також розпорядження про скликання сесії не пізніш ніж за день до її проведення повинно бути опубліковано в засобах масової інформації.

Відповідно до п. 3 ч. 9 ст. 25 регламенту ОСОБА_2 міської ради питання формування та наповнення бюджету можуть бути запропоновані для включення до повістки дня як додаткові в день пленарного засідання чергової сесії ради при формуванні повістки дня міським головою.

ОСОБА_2 міським головою 18.04.2017 року було прийнято розпорядження № 162р Про скликання 22-ої сесії ОСОБА_2 міської ради VII скликання та призначено проведення пленарного засідання на 28.04.2017 року. В той же день 18.04.2017 року вказане розпорядження було опубліковано на Офіційному сайті міста Ізмаїла відповідно до вимог ч. 3 ст. 24 регламенту ОСОБА_2 міської ради.

Також 22.04.2017 року розпорядження ОСОБА_2 міського голови Про скликання 22-ої сесії ОСОБА_2 міської ради VII скликання було опубліковано в газеті Кур'єр тижня № 41, тобто в строки передбачені законодавством.

В зв'язку з тим, що у встановлені строки АО Одеська обласна колегія адвокатів не надала відповідь до Фонду комунального майна, а питання умов оренди комунального майна, та слати заборгованості з орендної плати відносяться до питань формування та наповнення бюджету міста Ізмаїл, на засіданні постійної комісії ОСОБА_2 міської ради VII скликання з питань комунальної власності 25.04.2017 року було вирішено винести на розгляд сесії ОСОБА_2 міської ради питання щодо дострокового розірвання договору оренди нежитлових приміщень по вул. Михайлівській (колишня вул. Радянської міліції), 25/2 з АО Одеська обласна колегія адвокатів .

Вказане питання було рекомендовано для розгляду на 22-ій сесії ОСОБА_2 міської ради VII скликання 28.04.2017 року розпорядженням ОСОБА_2 міського голови № 176р від 25.04.2017 року, яке було опубліковано на Офіційному сайті міста Ізмаїла, хоча процедура публікації додаткових питань, які пропонуються міським головою для включення до повістки дня законодавством не передбачено.

Таким чином, оскаржуване рішення ОСОБА_2 міської ради № 2172-VII Про надання згоди на дострокове розірвання договору оренди нежитлового приміщення по вул. Михайлівський (колишня вул. Радянської міліції), 25/2 з АО Одеська обласна колегія адвокатів від 28.04.2017 року прийнято в порядку та в строки передбачені діючим законодавством та є вмотивованим та правомірним.

Вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Згідно зі ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відповідно ст. 140 Конституції України, місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Відповідно до ст.144 Конституції України, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Організаційні відносини, пов'язані з передачею в оренду майна, що перебуває в державній та комунальній власності, майнові відносини між орендодавцями та орендарями щодо господарського використання цих нежитлових приміщень регулюють Конституція України, Цивільний кодекс України і закони України Про місцеве самоврядування в Україні та Про оренду державного та комунального майна .

Судом встановлено, що 06.12.2002 року між Фондом комунального майна ОСОБА_2 міської ради Одеської області та АО Одеська обласна колегія адвокатів було укладено договір оренди нерухомого майна, а саме, нежитлового приміщення, яке знаходиться за адресою: м.Ізмаїл, вул. Радянської Міліції (нова назва - вул. Михайлівська), 25/2 площею 54,7 кв.м., цільове використання - юридична консультація. Строк оренди - два роки - пролонгація договору оренди від 04.01.1998 року з врахуванням змін площі приміщень, які орендуються (далі - Договір) (а.с. 9).

Відповідно до п.8.3 Договору у разі відсутності заяви однієї із сторін про припинення або зміну договору після закінчення його строку протягом місяця, він вважається продовженим на той самий строк та на тих самих умовах, які були передбачені договором.

Тобто, даний Договір був неодноразово пролонгований на той же строк на тих самих умовах, які передбачені договором, а саме на строк два роки до 05.12.2018 року.

За змістом статті 3 Закону України Про оренду державного та комунального майна відносини щодо оренди майна, що перебуває у комунальній власності, регулюються договором оренди, цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

У відповідності до статті 18 закону України Про оренду державного та комунального майна основними обов'язками орендаря є: використання та зберігання орендованого майна відповідно до умов договору, запобігання його пошкодженню, псуванню; сплата орендної плати своєчасно і у повному обсязі.

06.04.2017 року Фондом комунального майна ОСОБА_2 міської ради представнику АО Одеська обласна колегія адвокатів було направлено лист № 01/04-211 з черговою вимогою приведення договору оренди у відповідність до діючого законодавства, а також про наявність за АО Одеська обласна колегія адвокатів заборгованості з орендної плати за Договором та необхідність її погашення. Також в листі зазначалося, що у разі невиконання вказаних вимог в строк до 18.04.2017 року, на черговому засіданні сесії ОСОБА_2 міської ради буде винесено питання про розірвання Договору (а.с. 104).

Вказаний лист АО Одеська обласна колегія адвокатів було отримано 11.04.2017 року, про що свідчить поштове повідомлення (а.с. 105). Таким чином, з 11.04.2017 року позивачу було відомо про вимогу Фонду комунального майна та наміри щодо винесення на сесію питання щодо розірвання договору у разі невиконання цих вимог у вказаний строк.

07.04.2011 року завідуючим ОСОБА_2 юридичної консультації - адвокатом ОСОБА_1 було направлено лист ОСОБА_2 міському голові та начальнику Фонду комунального майна з проханням повідомляти завчасно у письмовому вигляді, з урахуванням отримання адвокатами відповідних викликів та повідомлень не пізніше ніж за три доби до запланованого заходу (а.с. 114-115).

ОСОБА_2 міським головою 18.04.2017 року було прийнято розпорядження № 162р Про скликання 22-ої сесії ОСОБА_2 міської ради VII скликання та призначено проведення пленарного засідання на 28.04.2017 року. В той же день 18.04.2017 вказане розпорядження було опубліковано на Офіційному сайті міста Ізмаїла відповідно до вимог ч. 3 ст. 24 регламенту ОСОБА_2 міської ради. Питання про надання згоди на дострокове розірвання договору оренди нежитлового приміщення по вул. Михайлівський (колишня вул. Радянської міліції), 25/2 з АО Одеська обласна колегія адвокатів до питання денного включено не було (а.с 14).

22.04.2017 року розпорядження ОСОБА_2 міського голови Про скликання 22-ої сесії ОСОБА_2 міської ради VII скликання було опубліковано в газеті Кур'єр тижня № 41 (а.с.13).

25.04.2018 року на засіданні постійної комісії ОСОБА_2 міської ради VII скликання по питанням комунальної власності було вирішено погодитися з проектом рішення Про надання згоди на дострокове розірвання договору оренди нежитлового приміщення по вул.Михайлівський (колишня вул. Радянської міліції), 25/2 з АО Одеська обласна колегія адвокатів та рекомендувати його на розгляд міської ради (а.с 16-19).

28.04.2017 року ОСОБА_2 міською радою було прийнято рішення № 2172-VII Про надання згоди на дострокове розірвання договору оренди нежитлового приміщення по вул.Михайлівській (колишня вул. Радянської міліції), 25/2 з АО Одеська обласна колегія адвокатів (а.с 23).

Фактичною підставою для прийняття спірного рішення ОСОБА_2 міською радою № 2172-VII від 28.04.2017 року згідно до заперечень представника відповідача слугувала заборгованість зі сплати орендної плати та ненадання відповіді позивачем до Фонду комунального майна щодо питання умов оренди комунального майна.

Згідно до наданих позивачем квитанцій заборгованість по сплаті орендної плати відсутня, а саме листом від 03.05.2017 року було направлено рахунок за квітень 2017 року та повідомлено про заборгованість за лютий та березень 2017 року, яка була сплачена відповідно до квитанції 05.05.2017 року (а.с. 131-139).

05.06.2018 року рішенням ОСОБА_2 міської ради № 3766-VII визначено, що вважається таким, що втратило свою силу рішення ОСОБА_2 міської ради № 2172 - VІІ Про надання згоди на дострокове розірвання договору оренди нежитлових приміщень по вул.Михайлівська (колишня Радянської міліції), 25/2 з об'єднанням адвокатів Одеська обласна колегія адвокатів .

Як передбачено п. 3.3 договору оренди нерухомого майна від 06.12.2002 року укладеного між об'єднанням адвокатів Одеська обласна колегія адвокатів та Фондом комунального майна ОСОБА_2 міської ради розмір орендної плати може бути переглянутий на вимогу однієї із сторін у випадку змін методики її розрахунку, зміни централізованих цін і тарифів а також і в інших випадках, передбачених законодавством України.

Згідно п. 3.4 вказаного договору орендна плата, перерахована несвоєчасно або не в повному обсязі, стягується Орендарем відповідно з діючим законодавством України з урахуванням пені в розмірі подвійної облікової ставки НБУ на дату нарахування пені від суми заборгованості за кожен день прострочки, включаючи день оплати.

В свою чергу, п. 8.2 передбачено, що договір може бути розірваний за вимогою однієї із сторін за рішенням господарського суду у випадках, передбачених Законом.

Відповідно до ч. 5 ст. 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правоможності щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об'єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об'єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

Згідно ч. 1 ст. 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно.

Згідно ч. 13 ст. 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вноситися сільським, селищним, міським головою, постійними комісіями, депутатами, виконавчим комітетом ради, головою місцевої державної адміністрації, головою районної, обласної ради, загальними зборами громадян.

Положеннями ч. 15 ст. 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що порядок проведення першої сесії ради, порядок обрання голови та заступника (заступників) голови районної у місті, районної, обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради.

У Рішенні від 20.10.2011 р. у справі Rysovskyy v. Ukraine Європейський суд з прав людини зазначив, що принцип належного урядування передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб ( Beyeler v. Italy , Oneryildiz v. Turkey , Megadat.com S.r.l. v. Moldova , Moskal v. Poland ). На державні органи покладено обов'язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок ( Lelas v. Croatia і Toscuta and Others v. Romania ) і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси (Oneryildiz v. Turkey", та Beyeler v. Italy ).

Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов'язків ( Lelas v. Croatia ).

Враховуючи, що фактичною підставою для прийняття спірного рішення ОСОБА_2 міською радою за № 2172-VII від 28.04.2017 року згідно до заперечень представника відповідача слугувала заборгованість зі сплати орендної плати та ненадання відповіді позивачем до Фонду комунального майна щодо питання умов оренди комунального майна то відповідач не діяв відповідно до умов договору оренди нерухомого майна від 06.12.2002 року.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що розгляд ОСОБА_2 міською радою питання щодо надання згоди на дострокове розірвання договору оренди нежитлового приміщення по вул. Михайлівській (колишня вул. Радянської міліції), 25/2 з АО Одеська обласна колегія адвокатів, здійснений з порушенням принципу належного урядування без дотримання своїх власних процедур, встановлених відповідними нормативно-правовими та локальними актами.

В свою чергу, судом не приймаються до уваги доводи представника позивача, як підстави для задоволення позову про те, що станом на 06.12.2002 року, тобто на момент укладення договору оренди вказаного нежилого приміщення ОСОБА_2 міська рада не була власником зазначеного приміщення та будь - які документи про прийняття та оформлення права власності на нежитлове приміщення за вказаною адресою в розпорядженні ОСОБА_2 міської ради на той час були відсутні, оскільки сторони договору до цього часу не зверталися з вимогами щодо розірвання саме договору з цієї підстави.

Статтею 72 КАС України встановлено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами:1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Частинами 1, 2 ст. 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Приймаючи до уваги вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги необхідно задовольнити та визнати протиправним рішення ОСОБА_2 міської ради від 28.04.2017 року № 2172-VII Про надання згоди на дострокове розірвання договору оренди нежитлових приміщень по вул. Михайлівській (колисня назва - Радянської міліції), 25/2 з АО Одеська обласна колегія адвокатів .

Керуючись ст. ст. 72 - 78, 139, 242-246 КАС України, суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов об'єднання адвокатів Одеська обласна колегія адвокатів (розташоване за адресо: м. Одеса, вул. Гречеська, 25, код ЄДРПОУ - 02893019) до ОСОБА_2 міської ради Одеської області (розташована за адресою: Одеська область, м. Ізмаїл, пр. Суворова, 62, код ЄДРПОУ - 26569223), третя особа - Фонд комунального майна ОСОБА_2 міської радиОдеської області (розташованого за адресою: Одеська область, м. Ізмаїл, пр. Суворова, 62, код ЄДРПОУ - 22514515)про визнання протиправним рішення ОСОБА_2 міської ради № 2172-VII від 28.04.2017 року - задовольнити.

Визнати протиправним рішення ОСОБА_2 міської ради від 28.04.2017 року № 2172-VII Про надання згоди на дострокове розірвання договору оренди нежитлових приміщень по вул. Михайлівській (колишня вул. Радянської міліції), 25/2 з ОА Одеська обласна колегія адвокатів .

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. Апеляційна скарга подається апеляційному суду через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п'ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено та підписано 27.11.2018 року.

Суддя: ОСОБА_3

СудІзмаїльський міськрайонний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення20.11.2018
Оприлюднено29.11.2018
Номер документу78174900
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —500/4341/17

Рішення від 20.11.2018

Адміністративне

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Бурнусус О. О.

Рішення від 20.11.2018

Адміністративне

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Бурнусус О. О.

Ухвала від 04.10.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 06.09.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 06.09.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 16.08.2017

Адміністративне

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Бурнусус О. О.

Ухвала від 10.08.2017

Адміністративне

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Бурнусус О. О.

Ухвала від 10.08.2017

Адміністративне

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Бурнусус О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні