Постанова
від 21.11.2018 по справі 521/11219/18
МАЛИНОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа №521/11219/18

Номер провадження 3/521/7307/18

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 листопада 2018 року Малиновський районний суд міста Одеси у складі:

головуючого судді Граніна В.Л.

при секретарі Шкребтієнко Г.М.

за участю:

представника Одеської митниці ДФС Ткаченко О.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Одесі справу, що надійшла з Одеської митниці ДФС за протоколом складеним відносно громадянина України ОСОБА_2, місце проживання: АДРЕСА_1, про порушення митних правил, передбачених ч. 2 ст. 483 МК України, -

ВСТАНОВИВ:

До Малиновського районного суду м. Одеси після проведення додаткової перевірки надійшли матеріали справи про адміністративне правопорушення, відповідно до протоколу №1340/50000/18 від 31.05.2018 року, про порушення митних правил з відповідними матеріалами, у відношенні гр. ОСОБА_2, за ознаками скоєння правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 483 МК України.

З вищезазначеного протоколу про порушення митних правил вбачається, що 01.02.2017 року між ТОВ Міратон Груп (код ЄДРПОУ 41057399) в особі директора гр. ОСОБА_2 та фірмою Beyaz Yol Logistik LTD (Туреччина) в особі гр. ОСОБА_3 було укладено контракт №TRMIR щодо поставки в Україну товарів.

В рамках наведеного зовнішньоекономічного контракту до м/п Одеса - центральний Одеської митниці ДФС з Туреччини на умовах поставки CIF UA Odessa на судні закордонного плавання Zim Shekou прибув контейнер OOLU0464992 з товаром частини до радіаторів .

22.04.2017 громадянином ОСОБА_2 була підготовлена та подана до митного оформлення митна декларація (далі МД) в режимі ІМ 40 АА , яка була прийнята органом доходів і зборів та зареєстрована за номером №UA500030/2017/005098.

Разом з митною декларацією гр. ОСОБА_2, як підставу для переміщення товару, який надійшов у контейнері OOLU0464992, Одеській митниці ДФС було надано, передбачені ст. 335 МК України, документи, серед яких: інвойс від 13.04.2017 року №22355, пакувальний лист до вказаного інвойсу, коносамент від 15.04.2017 року №SEA.EXP.F. 17.04-4214-0, контракт №TRMIR від 01.02.2017 року та інші товаросупровідні документи.

Відповідно до наданих разом з митною декларацією документів, в контейнері переміщено товар: №1 вироби з пластмаси, вироблені з листового матеріалу: прокладки тефлонові до шарових кранів - 398 кг , №2 фітинги з мідних сплавів для труб трубок для побутового водопостачання з мідних сплавів типу американка, в асортименті - 700 кг , №3 частини до радіаторних кранів,

вироблені мідних сплавів шари та штоки до кранів - 6400 кг . Країна виробництва - Туреччина загальною вартістю 27 589,56 доларів США (відповідно до інвойсу від 13.04.2017 року №22355).

Митна вартість товару за МД №UA500030/2017/005098 склала 746 248,52 грн.

Продавцем товару є компанія Beyaz Yol Logistik LTD (Туреччина), відправником товару є компанія Guray makina yedek parka san.ve.tic ltd sti. (Туреччина), а покупцем та одержувачем є ТОВ Міратон Груп (65012, Україна, м. Одеса, вул. Лейтенанта Шмідта, 19, ЄДРПОУ 41057399).

Вищевказаний товар було оформлено в Одеській митниці ДФС у митному відношенні в режимі імпорт та після митного оформлення випущений у вільний обіг.

Разом з тим, з метою з'ясування питання про автентичність поданих органам доходів та зборів України документів, на зазначені товари через Департамент адміністрування митних платежів ДФС було направлено запит від 07.07.2017 року №11565/5/99-99-19-02-02-16 до митних органів Туреччини.

04.04.2018 року до Одеської митниці ДФС листом Департаменту адміністрування митних платежів Державної фіскальної служби України від 30.03.2018 року №9604/7/99-99-19-02-02-17 надійшла відповідь митної адміністрації Туреччини №29980007-724.01.03/UA-29964528-3029723 8 від 12.12.2017 року із наданням експортних документів, які були підставою для відправки товарів з Туреччини на Україну.

Так, під час перевірки документів, які були надані при імпорті товару до України та документів, які надавались при експорті в Туреччині було встановлено, що фактично товар, оформлений у Одеській митниці ДФС за МД №UA500030/2017/005098 від 22.04.2017 року оформлювався в режимі експорт до України у митних органах Туреччини на умовах поставки FCА - ISTAMBUL за експортною митною декларацію №1734310QEX075722 від 12.04.2017 року.

Також, відповідно наданим до Одеської митниці ДФС документам та згідно МД №UA500030/2017/005098 від 22.04.2017 року фактурна вартість товарів складала - 746 248,52 грн. (згідно інвойсу компанії Beyaz Yol Logistik LTD від 13.04.2017 року №22355 - 27 589,56 доларів США). Згідно отриманої відповіді митних органів Туреччини встановлено, що фактично вартість товарів, згідно експортної декларації №17343100ЕХ075722 від 12.04.2017 року, інвойс №586866 від 10.04.2017 року складала 68 321,36 доларів США (1828056,46 грн., згідно курсу НБУ на день митного оформлення).

Тобто, різниця між вартістю товарів за МД № UA5QQ030/2017/005098 від 22.04.2017 року (746248,52 грн.) та фактичною загальною вартістю товарів оформлених з Туреччини до України (1828056,46 грн.), складає 1 081 807,94 грн., що свідчить та підтверджує суттєве заниження вартості товарів, оформлених у Одеській митниці ДФС.

Таким чином, на думку митного органу, гр. ОСОБА_2 були вчинені дії, спрямовані на переміщення товарів на суму 1 828 056,46 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митниці, як підстави для переміщення товарів, документи, які містять неправдиві відомості щодо одержувача товару, вартості товарів та умов поставки, чим скоєно порушення митних правил, передбачене ч. 2 ст. 483 МК України.

На підставі вищевказаних обставин, у відношенні гр. ОСОБА_2 було складено протокол про ПМП №1340/50000/18 за ознаками адмінправопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 483 МК України.

У судовому засіданні гр. ОСОБА_2 участі не приймав.

Представник митниці у судовому засіданні вважав, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, винна у вчиненні адміністративного правопорушення зазначеного у протоколі про порушення митних правил, її вина підтверджується зібраними у справі доказами, і тому необхідно притягнути її до адміністративної відповідальності за ч. 2 ст. 483 МК України, та застосувати до неї адміністративне стягнення відповідно до санкції статті.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши думку учасників процесу, суд вважає, що в діях особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, вбачається наявність складу порушення митних правил, передбаченого ч. 2 ст. 483 МК України, за кваліфікуючими ознаками переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, які містять неправдиві відомості щодо одержувача товару, вартості товарів та умов поставки. Однак, у зв'язку з закінченням строків притягнення до адміністративної відповідальності, передбачених ст. 467 МК України, справа підлягає закриттю з наступних підстав.

Судом встановлено, що 01.02.2017 року між ТОВ Міратон Груп (код ЄДРПОУ 41057399) в особі директора гр. ОСОБА_2 та фірмою Beyaz Yol Logistik LTD (Туреччина) в особі гр. ОСОБА_3 було укладено контракт №TRMIR щодо поставки в Україну товарів.

В рамках наведеного зовнішньоекономічного контракту до м/п Одеса - центральний Одеської митниці ДФС з Туреччини на умовах поставки CIF UA Odessa на судні закордонного плавання Zim Shekou прибув контейнер OOLU0464992 з товаром частини до радіаторів .

22.04.2017 громадянином ОСОБА_2 була підготовлена та подана до митного оформлення митна декларація (далі МД) в режимі ІМ 40 АА , яка була прийнята органом доходів і зборів та зареєстрована за номером №UA500030/2017/005098.

Разом з митною декларацією гр. ОСОБА_2, як підставу для переміщення товару, який надійшов у контейнері OOLU0464992, Одеській митниці ДФС було надано, передбачені ст. 335 МК України, документи, серед яких: інвойс від 13.04.2017 року №22355, пакувальний лист до вказаного інвойсу, коносамент від 15.04.2017 року №SEA.EXP.F. 17.04-4214-0, контракт №TRMIR від 01.02.2017 року та інші товаросупровідні документи.

Відповідно до наданих разом з митною декларацією документів, в контейнері переміщено товар: №1 вироби з пластмаси, вироблені з листового матеріалу: прокладки тефлонові до шарових кранів - 398 кг , №2 фітинги з мідних сплавів для труб трубок для побутового водопостачання з мідних сплавів типу американка, в асортименті - 700 кг , №3 частини до радіаторних кранів, вироблені мідних сплавів шари та штоки до кранів - 6400 кг . Країна виробництва - Туреччина загальною вартістю 27 589,56 доларів США (відповідно до інвойсу від 13.04.2017 року №22355).

Митна вартість товару за МД №UA500030/2017/005098 склала 746 248,52 грн.

Продавцем товару є компанія Beyaz Yol Logistik LTD (Туреччина), відправником товару є компанія Guray makina yedek parka san.ve.tic ltd sti. (Туреччина), а покупцем та одержувачем є ТОВ Міратон Груп (65012, Україна, м. Одеса, вул. Лейтенанта Шмідта, 19, ЄДРПОУ 41057399).

Вищевказаний товар було оформлено в Одеській митниці ДФС у митному відношенні в режимі імпорт та після митного оформлення випущений у вільний обіг.

Разом з тим, з метою з'ясування питання про автентичність поданих органам доходів та зборів України документів, на зазначені товари через Департамент адміністрування митних платежів ДФС було направлено запит від 07.07.2017 року №11565/5/99-99-19-02-02-16 до митних органів Туреччини.

04.04.2018 року до Одеської митниці ДФС листом Департаменту адміністрування митних платежів Державної фіскальної служби України від 30.03.2018 року №9604/7/99-99-19-02-02-17 надійшла відповідь митної адміністрації Туреччини №29980007-724.01.03/UA-29964528-3029723 8 від 12.12.2017 року із наданням експортних документів, які були підставою для відправки товарів з Туреччини на Україну.

Так, під час перевірки документів, які були надані при імпорті товару до України та документів, які надавались при експорті в Туреччині було встановлено, що фактично товар, оформлений у Одеській митниці ДФС за МД №UA500030/2017/005098 від 22.04.2017 року оформлювався в режимі експорт до України у митних органах Туреччини на умовах поставки FCА - ISTAMBUL за експортною митною декларацію №1734310QEX075722 від 12.04.2017 року.

Також, відповідно наданим до Одеської митниці ДФС документам та згідно МД №UA500030/2017/005098 від 22.04.2017 року фактурна вартість товарів складала - 746 248,52 грн. (згідно інвойсу компанії Beyaz Yol Logistik LTD від 13.04.2017 року №22355 - 27 589,56 доларів США). Згідно отриманої відповіді митних органів Туреччини встановлено, що фактично вартість товарів, згідно експортної декларації №17343100ЕХ075722 від 12.04.2017 року, інвойс №586866 від 10.04.2017 року складала 68 321,36 доларів США (1828056,46 грн., згідно курсу НБУ на день митного оформлення).

Тобто, різниця між вартістю товарів за МД № UA5QQ030/2017/005098 від 22.04.2017 року (746248,52 грн.) та фактичною загальною вартістю товарів оформлених з Туреччини до України (1828056,46 грн.), складає 1 081 807,94 грн., що свідчить та підтверджує суттєве заниження вартості товарів, оформлених у Одеській митниці ДФС.

Відповідно до положень ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Стаття 483 МК України передбачає відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу, як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Відповідно до ч. 6 до Постанови Пленуму Верховного суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 року № 8 підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.

Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.

Незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку

Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Згідно з ст. 335 МК України, під час переміщення товарів через митний кордон України разом з митною декларацією надається рахунок, або інший документ, який визначає вартість товару.

Так, матеріалами справи встановлено, що як підставу вчинення дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України та їх митне оформлення були надані документи, які містять неправдиві відомості, що підтверджується відповіддю митних органів Великобританії.

Згідно з статтею 483 МК України, однією з ознак переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю, є надання органу доходів і зборів, як підстав для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо компанії продавця товарів, одержувача та вартості товару.

Таким чином, матеріалами справи доведена вина особи у вчинені адміністративного правопорушення, однак провадження по справі підлягає закриттю у зв'язку з закінченням строків притягнення до адміністративної відповідальності.

Відповідно до ч. 2 ст. 467 МК України, якщо справи про порушення митних правил, відповідно до ст. 522 цього Кодексу, розглядаються судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше, ніж через шість місяців з дня вчинення правопорушення, а в разі розгляду судами (суддями) справ про триваючі порушення митних правил, у тому числі передбачені статтями 469, 477-485 цього кодексу, - не пізніше, ніж через шість місяці з дня виявлення цих правопорушень.

Провадження у справах про порушення митних правил, згідно ст. 487 МК України, здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Так, митний орган посилається на відповідь митної адміністрації Туреччини від 04.04.2018 року, а тому строк притягнення до відповідальності обраховується саме з цієї дати та спливає 05.10.2018 року.

Згідно п. 7 ст. 247 КУпАП, провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у випадку закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків притягнення до адміністративної відповідальності.

Таким чином, на час розгляду справи сплинув шестимісячний строк накладення адміністративного стягнення, встановлений МК України.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст. 3, 467, 483, 487 МК України, п. 7 ст. 247 КУпАП,-

ПОСТАНОВИВ:

Провадження у справі про притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ч. 2 ст. 483 МК України - закрити у зв'язку із закінченням строків притягнення особи до адміністративної відповідальності.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі. Порядок оскарження постанови суду (судді) у справі про порушення митних правил визначається Кодексом України про адміністративні правопорушення та іншими законами України.

Суддя

СудМалиновський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення21.11.2018
Оприлюднено29.11.2018
Номер документу78175481
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —521/11219/18

Постанова від 21.11.2018

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Гранін В. Л.

Постанова від 08.08.2018

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Гранін В. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні