Постанова
від 22.11.2018 по справі 903/636/17
ПІВНІЧНО-ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПІВНІЧНО-ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

33001 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 листопада 2018 року Справа № 903/636/17

Північно-західний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючий суддя Тимошенко О.М., суддя Савченко Г.І. , суддя Демидюк О.О.

секретар судового засідання Саган І.О.

за участю представників сторін:

від апелянта: ОСОБА_1;

від кредиторів: не з'явились;

від боржника: не з'явився;

арбітражний керуючий: Рабан М.Т.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Волинській області на ухвалу господарського суду Волинської області від 12.06.2018 р. у справі № 903/636/17

за заявою ОСОБА_4

до Приватного підприємства "Автопалац"

про визнання банкрутом

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою господарського суду Волинської област від 12 червня 2018 р. у справі № 903/636/17 (суддя Шум М.С.) затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс приватного підприємства "Автопалац"; ліквідовано приватне підприємство "Автопалац"; зобов'язано державного реєстратора вчинити дії, передбачені Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" та спрямовані на припинення державної реєстрації приватного підприємства "Автопалац"; провадження у справі про банкрутство приватного підприємства "Автопалац" припинено.

Не погоджуючись з ухвалою суду першої інстанції, кредитор - Головне управління ДФС у Волинській області звернулось з апеляційною скаргою від 28.08.2018 р. в якій просить останню скасувати, а справу № 903/636/17 про банкрутство ПП "Автопалац" направити до господарського суду Волинської області для продовження процедури ліквідації. В обгрунтування скарги зазначає, що згідно поданої ПП "Автопалац" фінансової звітності за 9 місяців 2016 року підприємство задекларувало дебіторську заборгованість за товари, роботи, послуги на суму 21597,1 тис. грн. та іншу на суму 102959,3 тис.грн.; кредиторську заборгованість за товари, роботи, послуги на суму 103675,2 тис.грн. та іншу 48397,7 тис.грн. Вказані дані свідчать про відсутність взаєморозрахунків ПП "Автопалац" з постачальниками та покупцями придбаних товарів та ймовірне ухилення від сплати податків. Листом від 10.04.2018 р. ГУ ДФС у Волинській області звернулося до ліквідатора ПП "Автопалац" Рабана М.Т., в якому повідомило про зазначені факти із наданням підтверджуючих документів та просило врахувати їх при здійсненні ліквідаційної процедури банкрута. Однак ліквідатором не вживались заходи досудового врегулювання з питань повернення дебіторської заборгованості, подання позовних заяв тощо. Не вирішувалось питання заявлення вимог до третіх осіб, які несуть субсидіарну відповідальність за зобов'язаннями боржника; не з'ясовано вину засновників, керівника боржника у доведенні підприємства до банкрутства. За наведених обставин вважає вчинені ліквідатором дії неповними, а ліквідаційну процедуру в повному обсязі не проведеною.

В судовому засіданні представник апелянта підтримав викладені в скарзі доводи та просить її задоволити.

Ліквідатор у відзиві на апеляційну скаргу проти доводів апелянта заперечує, мотивуючи тим, що в процедурі ліквідації боржника вживались всі можливі заходи для встановлення активів підприємства-банкрута. Разом з цим, бухгалтерська та фінансова документація підприємства не була передана ліквідатору. Ухвалою суду від 16.04.2018 р. було зобов'язано директора підприємства передати всю документацію ліквідатору. Однак, згідно постанови ДВС виконати дану ухвалу не виявилось можливим. Відсутність у арбітражного керуючого фінансової і бухгалтерської документації унеможливлює здійснення аналізу щодо виявлення ознак фіктивного банкрутства або доведення до банкрутства та ознак дій з приховування банкрутства. При цьому вказує, що вина засновників підприємства у доведенні його до банкрутства може підтверджуватися лише вироком суду у кримінальному провадженні. Але такого вироку наразі не існує. Відтак, в силу відсутності будь-якої первинної документації не має можливості здійснювати претензійну роботу з контрагентами, тим більше здійснювати заявлення позовних вимог.

В судовому засіданні ліквідатор підтримав викладені у відзиві заперечення та просить відмовити в задоволенні скарги.

Інші учасники справи письмових відзивів на апеляційну скаргу не надіслали, явку повноважних представників в судове засідання не забезпечили.

Розглянувши матеріали справи, апеляційну скаргу та відзив на неї, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції при винесенні оскаржуваної ухвали норм матеріального та процесуального права, колегія суддів Північно-західного апеляційного господарського суду вважає, що у задоволенні апеляційної скарги слід відмовити, а ухвалу господарського суду Волинської області від 12.06.2018 р. у справі № 903/636/17 залишити без змін виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, ухвалою суду від 19.09.2017 р. порушено провадження у справі про банкрутство боржника - приватного підприємства "Автопалац".

Постановою суду від 01.03.2018 р. припинено процедуру розпорядження майном приватного підприємства "Автопалац" та повноваження розпорядника майна - арбітражного керуючого Белашова Костянтина Вадимовича, визнано банкрутом приватне підприємство "Автопалац". Ліквідатором приватного підприємства "Автопалац" призначено арбітражного керуючого Рабана Микиту Тарасовича.

Ліквідатор приватного підприємства "Автопалац" Рабан М.Т. листом від 21.05.2018 р. за вх.№01-115/12/18 звернувся до господарського суду із клопотанням про затвердження ліквідаційного балансу та звіту про роботу ліквідатора у справі про банкрутство боржника -приватного підприємства "Автопалац".

За наслідками дослідження в судовому засіданні матеріалів справи судом було взято до уваги наступні обставини:

Згідно ст. 37 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 22.12.2011р. №4212-VI (далі Закон про банкрутство) ліквідація - припинення суб'єкта підприємницької діяльності, визнаного господарським судом банкрутом, з метою здійснення заходів щодо задоволення в порядку цього Закону вимог кредиторів шляхом продажу його майна.

Згідно із ст. 41 Закону про банкрутство, ліквідатор - фізична особа, яка відповідно до судового рішення господарського суду організовує здійснення ліквідаційної процедури боржника, визнаного банкрутом, та забезпечує задоволення вимог кредиторів у встановленому цим Законом порядку.

Ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, що звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Законом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов'язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню на строк не менше п'яти років з дати визнання особи банкрутом; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному органу з питань банкрутства відповідну інформацію для ведення Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство; веде реєстр вимог кредиторів; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

З дня призначення ліквідатора до нього переходять права керівника (органів управління) юридичної особи-банкрута.

Відповідно до положень ст. 46 Закону про банкрутство, після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - копія розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів цінних паперів - копія звіту про наслідки погашення цінних паперів, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

На виконання постанови господарського суду від 30.01.2018 р. ліквідатором ПП "Автопалац" відповідно до ст. 41 Закону про банкрутство вчинялись дії на виконання заходів ліквідаційної процедури.

З метою виявлення майнових активів ПП "Автопалац" ліквідатором проведено наступні заходи, а саме направлено запити до:

- Луцької ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області;

- Центру надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів з обслуговування м. Луцьк, Луцького, Ківерцівського, та Рожищенського районів;

- Управлінню ДАБІ України у Волинській області;

- Головному управлінню Держгеокадастру у Волинській області;

- Управлінню Держпраці у Волинській області;

- Головному управлінню Держпродспоживслужбі у Волинській області;

- Державному територіально - галузевому об'єднанню "Львівська залізниця";

- Державному космічному агентству України;

- Державній інспекції України з безпеки на морському і річковому транспорті;

- Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку;

- Головному управлінню статистики у Волинській області.

На подані запити ліквідатором отримано наступні відповіді:

Центр ДАІ листом вих. № 31/3/1-758 від 24.03.18р. повідомив про відсутність зареєстрованих транспортних засобів за ПП "Автопалац";

Лист Управління Держпраці у Волинській області № 759/01-06 від 22.03.18р. про відсутність зареєстрованих за ПП "Автопалац" підіймальних споруд;

Лист Головного Управління Держгеокадастру у Волинській області № 33-3-0.2220-2158/2-18 від 16.03.18р. про відсутність зареєстрованих за ПП "Автопалац" земельних ділянок;

Лист Держпродспоживслужби у Волинській області № 08.18/1528 від 21.03.18р. про відсутність зареєстрованої с/г техніки за ПП "Автопалац";

Лист Луцької ОДНІ ГУ ДФС у Волинській області № 328/ФОП/03-18-08-01 від 19.03.18р. по відкритим ПП "Автопалац" рахункам;

Лист Державного космічного агентства України № 1402/10-КЗ.З/18 від 16.03.18р. про відсутність відомостей щодо зареєстрованої космічної техніки за ПП "Автопалац";

Лист Управління ДАБІ у Волинській області № 1003-1.15/829-18 від 19.03.18р. про відсутність зареєстрованих за ПП "Автопалац" документів, що дають право на виконання підготовчих і будівельних робіт;

Лист Управління статистики у Волинській області № 08-11/3-17 від 21.04.17р. відмову у наданні фінансової звітності ПП "Автопалац";

Лист № 10/01/9385 від 28.03.18р. НКЦПФР про відсутність Банкрута серед власників, що володіють значними пакетами акцій емітентів;

Лист ПАТ "Львівська залізниця" № НЮ - 438 від 15.03.18р. про відсутність серед зареєстрованих власників вантажних вагонів ПП "Автопалац" та відсутність реєстрації вантажних вагонів за банкрутом в автоматизованому банку даних парку вагонів;

Згідно Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта від 29.04.2018р. № 122395583 відсутні відомості про зареєстроване право власності на нерухоме майно.

Крім того, ліквідатором проведено пошук прав інтелектуальної власності ПП "Автопалац" у базах даних, що знаходяться у відкритому доступі в мережі інтернет Українського інституту інтелектуальної власності. За результатами пошуку Відомості з Державного реєстру свідоцтв України на знаки для товарів і послуг , Відомості з Державного реєстру патентів України на промислові зразки , Відомості з Державного реєстру патентів України на корисні моделі , Відомості з Державного реєстру патентів України на винаходи , Про добре відомі знаки в Україні - не знайдено жодного запису.

Ліквідатором банкрута - Рабаном М. Т. на виконання вимог Закону закрито усі рахунки ПП "Автопалац" в банківських установах, а саме: ПАТ "ПромінвестБанк", АТ "Райффайзен Банк Аваль",ПАТ КБ "Приватбанк".

Додатково ліквідатором повідомлено суд, що жодних активів Банкрута, фінансової і бухгалтерської документації, печаток та штампів не виявлено. Відсутність у арбітражного керуючого фінансової і бухгалтерської документації унеможливлює здійснення аналізу щодо виявлення ознак фіктивного банкрутства або доведення до банкрутства та ознак дій з приховування банкрутства.

Фактів укладення договорів, які б ущемляли права кредиторів, укладених за рік до порушення провадження у справі про банкрутство ПП "Автопалац", ліквідатором не встановлено.

Архівні документи ПП "Автопалац" ліквідатором не передані на зберігання в трудовий архів у зв'язку з їх відсутністю.

Пропозицій від інвесторів, засновників, директора підприємства та інших бажаючих осіб, стосовно поліпшення фінансової долі підприємства, не надходило.

У зв'язку з відсутністю у банкрута майнових активів, достатніх для погашення кредиторських вимог, ліквідатором прийнято рішення про подання до господарського суду звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута.

Відповідно до ч. 1 ст. 46 Закону про банкрутство після завершення усіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс

Як визначено ч. 2 ст. 46 названого Закону, якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута.

Якщо за результатами ліквідаційного звіту після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію банкрута. Копія цієї ухвали направляється органу, який здійснив державну реєстрацію особи - банкрута, органам державної статистики, органам державної податкової служби за місцезнаходженням банкрута.

Згідно ч. 5 ст. 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.

В процесі розгляду заяви ліквідатора, звітів про його роботу та обґрунтовуючих їх документів судом було встановлено, що за наслідками здійснення ліквідаційної процедури ліквідатором було вчинено належні дії по виявленню активів та пасивів боржника, доведено неможливість відновлення платоспроможності боржника внаслідок вжитих ліквідатором заходів та необхідність його ліквідації. Вказані висновки про встановлені обставини відповідають дійсності та підтверджуються достовірними доказами, дослідженими в судовому засіданні та долученими до справи.

Враховуючи викладене, суд першої інстанції дійшов висновку про затвердження звіту ліквідатора.

Твердження апелянта про неповноту вчинених дій в ліквідаційній процедурі судова колегія відхиляє. З матеріалів справи та звіту ліквідатора вбачається, що за клопотанням ліквідатора від 06.04.2018 р. судом було винесено ухвалу від 16.04.2018 р. про зобов'язання Черкавського Андрія Олександровича (керівника ПП "Автопалац") передати ліквідатору Рабану М.Т. печатки і штампи, матеріальні та інші цінності, а також усі необхідні установчі, бухгалтерські та податкові документи, що пов'язані з діяльністю ПП "Автопалац". За вказаною ухвалою суду було відрито виконавче провадження № 56342275 та відповідно до постанови ДВС від 10.05.2018 р. ухвалу повернуто без виконання в зв'язку з відсутністю у боржника майна, яке він повинен передати.

З огляду на вказане у звіті ліквідатора констатовано, що фінансової і бухгалтерської документації, печаток та штампів не виявлено. Відсутність у арбітражного керуючого фінансової і бухгалтерської документації унеможливлює здійснення аналізу щодо виявлення ознак фіктивного банкрутства або доведення до банкрутства та ознак дій з приховування банкрутства.

Таким чином, з огляду на відсутність вищевказаної документації, здійснення ліквідатором дій з пред'явлення претензій, позовів, вимог до третіх осіб тощо, не вбачається можливим. Інші дії ліквідатора щодо пошуку майна банкрута виконані в повному обсязі, що свідчить про належне виконання обов'язків відповідно до ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Враховуючи викладене, та беручи до уваги, що за результатами ліквідаційної процедури у підприємства-банкрута не було виявлено достатнього майна, а також грошових коштів, за рахунок яких було б можливе остаточне (повне) погашення кредиторських вимог, суд першої прийшов до правомірного висновку, що вимоги кредиторів приватного підприємства "Автопалац" (43000, м. Луцьк, вул. Єршова, 11, офіс 408 код ЄДРПОУ 39053285) слід вважати погашеними, зазначеного суб'єкта господарської діяльності-банкрута необхідно ліквідувати, а провадження у справі припинити.

Отже, з огляду на викладене вище, колегія суддів Північно-західного апеляційного господарського суду вважає, що ухвала господарського суду Волинської області від 12.06.2018 року відповідає матеріалам справи, грунтується на чинному законодавстві і підстав для його скасування немає. Зазначені в апеляційній скарзі інші доводи скаржника не обгрунтовані та не спростовують висновків суду першої інстанції, а тому не можуть бути підставою для скасування чи зміни оскаржуваної ухвали.

Керуючись ст. ст. 269, 270, 271, 275, 276, 281-284 Господарського процесуального кодексу України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Волинській області від 28.08.2018р. залишити без задоволення.

Ухвалу господарського суду Волинської області від 12 червня 2018 року у справі №903/636/17 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена до суду касаційної інстанції у строк та в порядку, встановленому статтями 287-289 ГПК України.

Справу №903/636/17 повернути господарському суду Волинської області.

Повний текст постанови складений "28" листопада 2018 р.

Головуючий суддя Тимошенко О.М.

Суддя Савченко Г.І.

Суддя Демидюк О.О.

Дата ухвалення рішення22.11.2018
Оприлюднено29.11.2018
Номер документу78180580
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —903/636/17

Судовий наказ від 27.05.2020

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

Ухвала від 27.05.2020

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

Ухвала від 27.05.2020

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

Судовий наказ від 27.05.2020

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

Ухвала від 12.05.2020

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

Ухвала від 01.04.2020

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

Ухвала від 10.03.2020

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

Ухвала від 06.11.2019

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

Ухвала від 25.10.2019

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

Ухвала від 02.10.2019

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні