ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
УХВАЛА
"26" листопада 2018 р. Справа № 924/906/18
м. Хмельницький
Господарський суд Хмельницької області у складі судді Виноградової В.В.,
за участю секретаря судового засідання Пасічник Б.О., розглянувши матеріали справи
за позовом приватного підприємства «СК-Транс Логістик» , м. Хмельницький
до товариства з обмеженою відповідальністю «Сіріус Екстружен» , м. Хмельницький
про стягнення 1166683,57 грн., з яких 1076249,15 грн. основного боргу, 83357,71 грн. пені, 7076,71 грн. 3% річних
за участю представників:
позивача: ОСОБА_1-М.М. - керівник
відповідача: ОСОБА_2 - за довіреністю від 23.04.2018 р.
У засіданні проголошено вступну і резолютивну частини ухвали.
встановив: приватне підприємство «СК-Транс Логістик» , м. Хмельницький звернулось до суду з позовом про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю «Сіріус Екстружен» , м. Хмельницький 1166683,57 грн., з яких 1076249,15 грн. основного боргу, 83357,71 грн. пені, 7076,71 грн. 3% річних.
В обґрунтування позову послався на невиконання відповідачем обов'язку з оплати послуг, наданих позивачем на підставі договору транспортного експедирування від 02.08.2017 р. №0219356, а також положення ст. ст. 525, 526, 629, 929, 931 ЦК України, ст. ст. 193, 222 ГК України.
Ухвалою суду від 19.10.2018 р. позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, призначено підготовче засідання. Ухвалою суду від 08.11.2018 р. підготовче засідання відкладено на 26.11.2018 р.
Відповідач у відзиві (від 06.11.2018 р.) зазначив, зокрема про часткову сплату заборгованості та те, що строк проведення розрахунків по спірним перевезенням не настав у зв'язку з ненаданням позивачем усіх документів, які підтверджують виконання перевезення; станом на момент подання позову не сплив строк розгляду претензії позивача.
Від позивача надійшла заява (від 20.11.2018 р.), в якій повідомив, що відповідач до початку розгляду справи по суті здійснив оплату свого боргу, тому позивач не підтримує своїх позовних вимог унаслідок задоволення їх відповідачем після пред'явлення позову та відмовляється від свого позову. Стверджує, шо відмова від позову не суперечить інтересам позивача та не порушує права інших осіб та зазначає, що наслідки відмови від позову розуміє. Просить прийняти відмову від позовних вимог до відповідача про стягнення 1166683,57 грн., з яких 1076249,15 грн. основного боргу, 83357,71 грн. пені, 7076,71 грн. 3% річних, а також вирішити питання про повернення позивачу з державного бюджету 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову, посилаючись на ст. ст. 130, 191 ГПК України.
До заяви додано банківську виписку за 30.10.2018 р., 06.11.2018 р., 16.11.2018 р. про сплату відповідачем на рахунок позивача 306775,65 грн., 299863,02 грн. та 469610,48 грн. за транспортні послуги (всього - 1076249,15 грн.).
Як убачається з матеріалів справи, 02.08.2017 р. між товариством з обмеженою відповідальністю "Сіріус Екстружен» (клієнт) та приватним підприємством „СК-Транс Логістик" (експедитор) укладено договір транспортного експедирування №0219356 (далі - договір), відповідно до умов якого експедитор зобов'язується за плату і за рахунок клієнта виконати або організувати із залученням третіх осіб перевізників виконання транспортних послуг по перевезенню та доставці вантажів автомобільним транспортом, в тому числі в міжнародному сполученні (п. 1.1 договору).
Згідно з п. 2.1 договору на клієнт зобов'язаний, зокрема подати експедитору заявку на перевезення вантажів; виплатити експедитору винагороду за надані послуги. Натомість експедитор відповідно до п. 2.2 договору зобов'язаний, зокрема прийняти заявку на перевезення вантажів до виконання; виконати або організувати виконання послуг по перевезенню вантажів в повному об'ємі, забезпечити вчасну доставку вантажу та його схоронність.
У п. 3.1 договору сторони узгодили, що розрахунки по цьому договору здійснюються в безготівковому порядку шляхом перерахування клієнтом сум, зазначених в заявці, платіжним дорученням на поточний рахунок експедитора протягом 30-ти днів, після надання останнім оригіналів наступних документів, які підтверджують виконання перевезення: при здійсненні внутрішніх перевезень - оригіналу заявки на перевезення, акту виконаних робіт, товарно-транспортної накладної - 2 екземпляри, рахунку на оплату перевезення, довіреності вантажоотримувача на отримання вантажу; при здійсненні міжнародних перевезень - оригіналу заявки на перевезення, акту виконаних робіт, міжнародної товарно-транспортної накладної (СМК) - 2 екземпляри, рахунку на оплату за перевезення.
Пунктом п. 4.2 договору встановлено, що у випадку прострочення в оплаті послуг експедитора клієнт сплачує на користь експедитора пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ від суми вартості послуг по перевезенню, оплата яких прострочена, за кожен день такого прострочення, але не більше 10% від простроченої суми.
Цей договір вступає в силу з моменту підписання сторонами і діє до 31 грудня 2019 року. У випадку відсутності за один місяць до закінчення строку дії цього договору письмових повідомлень сторін про припинення дії цього договору, він вважається продовженим терміном на один рік (п. п. 5.1, 5.2 договору).
На виконання умов договору на підставі заявок відповідача позивачем надано послуги транспортного експедирування. Як зазначає позивач та не заперечує відповідач, послуги транспортного експедирування надані на загальну суму 2735065,62 грн.
У підтвердження наданих послуг в матеріали справи надано: заявку від 16.03.2018 р. №3095, CMR №116599 від 16.03.2018 р., рахунок на оплату №64 від 19.03.2018 р. на суму 21074,95 грн. та акт надання послуг від 19.03.2018 р. №64 на суму 21074,95 грн.;
заявку від 22.03.2018 р. № 3078, CMR від 23.03.2018 р., рахунок на оплату №76 від 26.03.2018 р. на суму 24539,49 грн. та акт надання послуг від 26.03.2018 р. №76 на суму 24539,49 грн.;
заявку від 23.03.2018 р. №3079, CMR від 23.03.2018 р., рахунок на оплату №77 від 26.03.2018 р. на суму 24539,49 грн. та акт надання послуг від 26.03.2018 р. №77 на суму 24539,49 грн.;
заявку №3177 від 21.03.2018 р. із узгодженою сумою 15700 грн., ТТН №1164 від 21.03.2018 р. на суму 320902,56 грн., ТТН №1167 від 21.03.2018 р. на суму 356580,89 грн., ТТН №1168 від 21.03.2018 р. на суму 181359,00 грн., рахунок на оплату №83 від 23.03.2018 р. на суму 15700,00 грн. та акт надання послуг №83 від 23.03.2018 р.;
заявку №3173 від 23.03.2018 р., CMR від 27.03.2018 р., рахунок на оплату №84 від 27.03.2018 р. на суму 25941,84 грн. та акт надання послуг №84 від 27.03.2018 р. на суму 25941,84 грн.;
заявку №3080 від 23.03.2018 р., CMR від 24.03.2018 р., рахунок на оплату №85 від 26.03.2018 р. на суму 24250,43 грн. та акт надання послуг №85 від 26.03.2018 р. на суму 24250,43 грн.;
заявку №3189 від 28.03.2018 р., CMR від 29.03.2018 р., рахунок на оплату №87 від 30.03.2018 р. на суму 26045,28 грн. та акт надання послуг №87 від 30.03.2018 р. на суму 26045,28 грн.;
заявку №3233 від 28.03.2018 р., CMR від 30.03.2018 р., рахунок на оплату №88 від 30.03.2018 р. на суму 26045,28 грн. та акт надання послуг №88 від 30.03.2018 р. на суму 26045,28 грн.;
заявку №3234 від 30.03.2018р., CMR від 02.04.2018 р., рахунок на оплату №90 від 02.04.2018 р. на суму 26163,36 грн. та акт надання послуг №90 від 02.04.2018 р. на суму 26163,36 грн.;
заявку №3240 від 29.03.2018 р., CMR від 02.04.2018 р., рахунок на оплату №91 від 02.04.2018 р. на суму 26189,76 грн. та акт надання послуг №91 від 02.04.2018 р. на суму 26189,76 грн.;
заявку №3239 від 29.03.2018 р., CMR від 02.04.2018 р., рахунок на оплату №92 від 02.04.2018 р. на суму 26189,76 грн. та акт надання послуг №92 від 02.04.2018 р. на суму 26189,76 грн.;
заявку №4019 від 03.04.2018 р., CMR від 03.04.2018 р., рахунок на оплату №95 від 09.04.2018 р. на суму 23530,00 грн. та акт надання послуг №95 від 09.04.2018 р. на суму 23530,00 грн.;
заявку №4059 від 09.04.2018 р., CMR від 11.04.2018 р., рахунок на оплату №98 від 11.04.2018 р. на суму 25686,68 грн. та акт надання послуг №98 від 11.04.2018 р. на суму 25686,68 грн.;
заявку №4052 від 09.04.2018 р., CMR від 10.04.2018 р., рахунок на оплату №99 від 10.04.2018 р. на суму 25532,67 грн. та акт надання послуг №99 від 10.04.2018 р. на суму 25532,67 грн.;
заявку №4055 від 10.04.2018 р., CMR від 12.04.2018 р., рахунок на оплату №100 від 12.04.2018 р. на суму 25473,04 грн. та акт надання послуг №100 від 12.04.2018 р. на суму 25473,04 грн.;
заявку №4056 від 10.04.2018 р., CMR від 11.04.2018 р., рахунок на оплату №101 від 11.04.2018 р. на суму 25473,04 грн. та акт надання послуг №101 від 11.04.2018 р. на суму 25473,04 грн.;
заявку №4064 від 11.04.2018 р., CMR від 13.04.2018 р., рахунок на оплату №102 від 13.04.2018 р. на суму 25686,64 грн. та акт надання послуг №102 від 13.04.2018 р. на суму 25686,64 грн.;
заявку №4083 від 13.04.2018 р., CMR від 16.04.2018 р., рахунок на оплату №103 від 16.04.2018 р. на суму 25618,32 грн. та акт надання послуг №103 від 16.04.2018 р. на суму 25618,32 грн.;
заявку №4112 від 13.04.2018 р., CMR від 16.04.2018 р., рахунок на оплату №104 від 16.04.2018 р. на суму 25618,32 грн. та акт надання послуг №104 від 16.04.2018 р. на суму 25618,32 грн.;
заявку №4081 від 13.04.2018 р., CMR від 16.04.2018 р., рахунок на оплату №105 від 16.04.2018 р. на суму 25618,32 грн. та акт надання послуг №105 від 16.04.2018 р. на суму 25618,32 грн.;
заявку № 4082 від 13.04.2018 р., CMR від 16.04.2018 р., рахунок на оплату №106 від 16.04.2018 р. на суму 25618,32 грн. та акт надання послуг №106 від 16.04.2018 р. на суму 25618,32 грн.;
заявку №4080 від 13.04.2018 р., CMR від 16.04.2018 р., рахунок на оплату №107 від 16.04.2018 р. на суму 25618,32 грн. та акт надання послуг №107 від 16.04.2018 р. на суму 25618,32 грн.;
заявку №4110 від 17.04.2018 р., CMR від 19.04.2018 р., рахунок на оплату №112 від 19.04.2018 р. на суму 26786,09 грн. та акт надання послуг №112 від 19.04.2018 р. на суму 26786,09 грн.;
заявку №4128 від 17.04.2018 р., CMR від 19.04.2018 р., рахунок на оплату №113 від 19.04.2018 р. на суму 26786,09 грн. та акт надання послуг №113 від 19.04.2018 р. на суму 26786,09 грн.;
заявку №4169 від 23.04.2018 р., CMR від 23.04.2018 р., рахунок на оплату №118 від 23.04.2018 р. на суму 26885,19 грн. та акт надання послуг №118 від 23.04.2018 р. на суму 26885,19 грн.;
заявку №4170 від 20.04.2018 р., CMR від 23.04.2018 р., рахунок на оплату №119 від 23.04.2018 р. на суму 26952,51 грн. та акт надання послуг №119 від 23.04.2018 р. на суму 26952,51 грн.;
заявку №4222 від 23.04.2018 р., CMR від 25.04.2018 р., рахунок на оплату №120 від 25.04.2018 р. на суму 27067,37 грн. та акт надання послуг №120 від 25.04.2018 р. на суму 27067,37 грн.;
заявку №4223 від 23.04.2018 р., CMR від 25.04.2018 р., рахунок на оплату №121 від 25.04.2018 р. на суму 27067,37 грн. та акт надання послуг №121 від 25.04.2018 р. на суму 27067,37 грн.;
заявку №4254 від 24.04.2018 р., CMR від 26.04.2018 р., рахунок на оплату №123 від 26.04.2018 р. на суму 26856,82 грн. та акт надання послуг №123 від 26.04.2018 р. на суму 26856,82 грн.;
заявку №4249 від 25.04.2018 р., CMR від 29.04.2018 р., рахунком на оплату №124 від 29.04.2018 р. на суму 56910,86 грн. та акт надання послуг №124 від 29.04.2018 р. на суму 56910,86 грн.;
заявку №4263 від 27.04.2018 р., CMR 27.04.2018 р., рахунок на оплату №125 від 02.05.2018 р. на суму 27288,78 грн. та акт надання послуг №125 від 04.05.2018 р. на суму 27288,78 грн.;
заявку №4262 від 30.04.2018 р., CMR від 30.04.2018р., рахунок на оплату №126 від 02.05.2018 р. на суму 27607,95 грн. та акт надання послуг №126 від 02.05.2018 р. на суму 27607,95 грн.;
заявку №4261 від 30.04.2018 р., CMR від 03.05.2018 р., рахунок на оплату №127 від 02.05.2018 р. на суму 27288,78 грн. та акт надання послуг №127 від 02.05.2018 р. на суму 27288,78 грн.;
заявку №4281 від 30.04.2018 р., CMR від 03.05.2018 р., рахунок на оплату №128 від 02.05.2018 р. на суму 27607,95 грн. та акт надання послуг №128 від 02.05.2018 р. на суму 27607,95 грн.;
заявку №4264 від 27.04.2018 р., CMR від 29.04.2018 р., рахунок на оплату №129 від 02.05.2018 р. на суму 27288,78 грн. та акт надання послуг №129 від 02.05.2018 р. на суму 27288,78 грн.;
заявку №5043 від 07.05.2018 р., ТТН №1947 від 07.05.2018р. на суму 148299,19 грн., ТТН №1953 від 07.05.2018 р. на суму 1008172,57 грн., рахунок на оплату №132 від 08.05.2018 р. на суму 6700,00 грн. та акт надання послуг №132 від 08.05.2018 р. на суму 6700,00 грн.;
заявку №5056 від 09.05.2018 р., CMR від 11.05.2018 р., рахунок на оплату №133 від 11.05.2018 р. на суму 27066,28 грн. та акт надання послуг №133 від 11.05.2018 р. на суму 27066,28 грн.;
заявку №5059 від 09.05.2018 р., CMR від 11.05.2018 р., рахунок на оплату №134 від 11.05.2018 р. на суму 27066,28 грн. та акт надання послуг №134 від 11.05.2018 р. на суму 27066,28 грн.;
заявку №5060 від 09.05.2018 р., CMR від 11.05.2018 р., рахунок на оплату №135 від 11.05.2018 р. на суму 27066,28 грн. та акт надання послуг №135 від 11.05.2018 р. на суму 27066,28 грн.;
заявку №5068 від 09.05.2018р., CMR від 11.05.2018 р., рахунок на оплату №136 від 11.05.2018 р. на суму 27066,28 грн. та акт надання послуг №136 від 11.05.2018 р. на суму 27066,28 грн.;
заявку №5069 від 10.05.2018 р., CMR від 12.05.2018 р., рахунок на оплату №138 від 14.05.2018р. на суму 26920,53 грн. та акт надання послуг №138 від 14.05.2018 р. на суму 26920,53 грн.;
заявку №5063 від 11.05.2018 р., CMR від 14.05.2018 р., рахунок на оплату №139 від 14.05.2018 р. на суму 26911,02 грн. та акт надання послуг №139 від 14.05.2018 р. на суму 26911,02 грн.;
заявку №5088 від 15.05.2018 р., CMR від 18.05.2018 р., рахунок на оплату №141 від 18.05.2018 р. на суму 27138,60 грн. та акт надання послуг №141 від 18.05.2018 р. на суму 27138,60 грн.;
заявку №5089 від 15.05.2018 р., CMR від 17.05.2018 р., рахунок на оплату №143 від 17.05.2018 р. на суму 27138,60 грн. та акт надання послуг №143 від 17.05.2018 р. на суму 27138,60 грн.
Відповідач частково оплатив надані послуги на суму 1658816,47 грн., що підтверджується наявною в матеріалах справи випискою з банківського рахунку позивача, утворивши заборгованість в розмірі 1076249,15 грн., що відображено у розрахунку заборгованості за договором транспортного експедирування №0219356 від 02.08.2017 р.
Позивач звернувся до відповідача з претензією №07 від 25.07.2018 р., в якій вимагав сплатити 1076249,15 грн. основного боргу, 23829,97 грн. пені. Претензія залишена відповідачем без відповіді та задоволення.
У зв'язку з невиконанням відповідачем взятих на себе зобов'язань позивач звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача 1076249,15 грн. основного боргу, 83357,71 грн. пені, 7076,71 грн. 3% річних.
Разом з тим, після відкриття провадження у справі (19.10.2018 р.) та до початку розгляду справи по суті позивачем було подано заяву (від 20.11.2018 р.), в якій, посилаючись на сплату відповідачем заборгованості, повідомив, що не підтримує свої позовні вимоги, та просив прийняти його відмову від позову. На підтвердження сплати заборгованості позивачем надано виписку по рахунку за 30.10.2018 р., 06.11.2018 р., 16.11.2018 р. про сплату відповідачем на рахунок позивача 306775,65 грн., 299863,02 грн. та 469610,48 грн. за транспортні послуги (всього - 1076249,15 грн.). Крім того, зазначив, що відмова від позову не суперечить інтересам позивача та не порушує права інших осіб.
Судом враховується, що згідно з ч. 2 ст.46 ГПК України крім прав та обов'язків, визначених у ст. 42 цього Кодексу, позивач вправі зокрема відмовитися від позову (всіх або частини позовних вимог) на будь-якій стадії судового процесу.
Статтею 191 ГПК України встановлено, що позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві. До ухвалення судового рішення у зв'язку з відмовою позивача від позову або визнанням позову відповідачем суд роз'яснює сторонам наслідки відповідних процесуальних дій, перевіряє, чи не обмежений представник відповідної сторони у повноваженнях на їх вчинення. У разі відмови позивача від позову суд постановляє ухвалу про закриття провадження у справі. Суд не приймає відмову позивача від позову, визнання позову відповідачем у справі, в якій особу представляє її законний представник, якщо його дії суперечать інтересам особи, яку він представляє.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 231 ГПК України господарський суд закриває провадження у справі, якщо позивач відмовився від позову і відмову прийнято судом.
З огляду на вищенаведене, заявлена відмова від позовних вимог не суперечить законодавству і не порушує чиїх-небудь прав і охоронюваних законом інтересів.
У заяві про відмову від позову позивач зазначив, що він розуміє наслідки відмови від позову (у разі закриття провадження у справі повторне звернення до суду із спору між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав не допускається. Наявність ухвали про закриття провадження у зв'язку з прийняттям відмови позивача від позову не позбавляє відповідача в цій справі на звернення до суду за вирішенням цього спору).
З урахуванням викладеного, суд вважає за необхідне прийняти відмову позивача від позову, а провадження у справі закрити.
Разом з тим, позивач просив суд вирішити питання про повернення позивачу з державного бюджету 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.
Відповідно до ч. 1 ст. 130 ГПК України у разі укладення мирової угоди до прийняття рішення у справі судом першої інстанції, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу з державного бюджету 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.
Аналогічні положення містяться і в ч. 3 ст. 7 Закону України Про судовий збір .
З матеріалів справи слідує, що при поданні позову позивачем відповідно до платіжного доручення від 03.10.2018 р. №575 було сплачено 17500,25 грн. судового збору.
Враховуючи вищевикладене, відповідно до ч. 1 ст. 130 ГПК України, ч. 3 ст. 7 Закону України „Про судовий збір» , суд доходить висновку, що судовий збір, сплачений згідно з платіжним дорученням від 03.10.2018 р. №575, підлягає поверненню позивачу з Державного бюджету в розмірі 50 відсотків, який становить 8750,13 грн.
Керуючись ст. ст. 130, 191, 231, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, ст. 7 Закону України „Про судовий збір» , суд
УХВАЛИВ:
Відмову приватного підприємства «СК-Транс Логістик» від позову прийняти.
Провадження у справі за позовом приватного підприємства «СК-Транс Логістик» , м. Хмельницький до товариства з обмеженою відповідальністю «Сіріус Екстружен» , м. Хмельницький про стягнення 1166683,57 грн., з яких 1076249,15 грн. основного боргу, 83357,71 грн. пені, 7076,71 грн. 3% річних, закрити.
Повернути приватному підприємства «СК-Транс Логістик» , АДРЕСА_1 (код 41447592) із Державного бюджету України судовий збір у розмірі 8750,13 грн. (вісім тисяч сімсот п'ятдесят гривень 13 коп.), перерахований згідно із платіжним дорученням від 03.10.2018 р. №575, на підставі ч. 3 ст. 7 Закону України „Про судовий збір» .
Ухвала набирає законної сили 26.11.2018 р.
Ухвала (в частині закриття провадження у справі) може бути оскаржена у строки та порядку, встановлені ст. ст. 256, 257 ГПК України, з урахуванням п. 17.5 розділу XI «Перехідні положення» ГПК України.
Повний текст ухвали складений 28.11.2018 р.
Суддя В.В. Виноградова
Віддрук. 3 прим.: 1 - до справи, 2 - позивачу (29006, АДРЕСА_2), 3 - відповідачу (29000, м. Хмельницький, вул. Пілотська, 20). Всім рек. з пов. про вруч.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2018 |
Оприлюднено | 29.11.2018 |
Номер документу | 78181928 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Виноградова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні