Рішення
від 26.11.2018 по справі 2340/3579/18
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 листопада 2018 року справа № 2340/3579/18

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Руденко А.В., розглянувши у спрощеному позовному провадженні без повідомлення сторін в приміщенні суду адміністративну справу за позовом фермерського господарства «Агро Скіф» до Державної фіскальної служби України про скасування рішення та зобов'язання здійснити реєстрацію податкової накладної,-

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду звернулось фермерське господарство «Агро Скіф» з позовною заявою до Державної фіскальної служби України, в якій просить скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №572153/38509564 від 25.01.2018 та зобов'язати відповідача зареєструвати податкову накладну №6 від 29.11.2017 з продажу сої на загальну суму 1010672 грн. 36 коп. (в тому числі ПДВ у сумі 168445 грн. 39 коп.) в єдиному реєстрі податкових накладних.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що 06.12.2017 направив відповідачу для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №6 від 29.11.2017 з продажу сої в кількості 90,4 т на загальну суму 1010672 грн. 36 коп. Відповідачем податкову накладну було прийнято, але реєстрацію зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України з причин відповідності критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567, так як за результатами опрацювання виявлено невідповідність обсягів постачання товарів обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД:1201 і запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивачем було направлено повідомлення №3 щодо подачі документів про підтвердження здійснення операції з продажу сої по податковій накладній, реєстрацію якої зупинено. 25.01.2018 позивач отримав рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстави надання копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Позивач зазначає, що не здійснює забороненої законом підприємницької діяльності, а оскаржуване рішення є дискримінацією позивача. Вважає, що оскаржуваним рішенням порушено його права та завдано збитків на суму 168445 грн. 39 коп.

08 листопада 2018 року до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач заперечує проти задоволення позову та зазначає, що підставою для відмови у реєстрації податкової накладної від 29.11.2017 №6 стало ненадання документів на закупівлю посівного матеріалу та надання не в достатній кількості документів на підтвердження продажу сої для ТОВ АДМ Трейдінг Україна , а саме: не було надано документів на підтвердження оплати вказаного товару, видаткових накладених, актів прийому-передачі, довіреностей на отримання товару та інші.

Враховуючи, що позивачем надано не всі документи з Вичерпного переліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, а надані документи складені з порушенням законодавства та не є достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної, відповідач вважає, що рішення комісії ДФС України від 25.01.2018 №572153/38509564 прийняте у межах повноважень та у спосіб, визначений чинним законодавством України, а тому правові підстави для задоволення позовних вимог відсутні.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд справи здійснюється у спрощеному позовному провадженні без повідомлення сторін.

Вивчивши доводи сторін, викладені у позовній заяві та відзиві на позовну заяву, дослідивши письмові докази, які містяться у справі, суд встановив наступне.

Фермерське господарство Агро Скіф зареєстроване як юридична особа 22 серпня 2013 року; основний вид діяльності: вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (01.11).

Згідно з довідкою Грушківської сільської ради Кам'янського району Черкаської області від 30.08.2018 №314 позивач орендує землі по Грушківскій сільській раді у кількості 466,2853 га, в тому числі ріллі 400,8483 га.

Згідно звіту про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2017 року посівні площі сої складають 71 га.

Згідно звіту про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду на 1 грудня 2017 року обсяг виробництва сої склав 904 ц.

24.07.2017 між позивачем та ТОВ АДМ Кам'янський елеватор був укладений договір складського зберігання зерна №36, в т.ч. сої у кількості 100 т зі строком зберігання з 24.07.2017 по 30.06.2018.

Згідно з товарно-транспортними накладними №1 від 15.11.2017, №2 від 15.11.2017, №3 від 16.11.2017 та №4 від 16.11.2017 позивач здійснив перевезення сої у кількості 24,820 т, 25 т, 25,460 т та 18,480 т з с. Грушківка (пункт навантаження) на ТОВ АДМ Кам'янський елеватор (вантажоодержувач). На вказаних товарно-транспортних накладних міститься штамп ТОВ АДМ Кам'янський елеватор про прийняття вантажу та підпис відповідальних осіб вантажоодержувача Шевченко та Шрамко.

29.11.2017 між фермерським господарством Агро Скіф (постачальник) та товариством з обмеженою відповідальністю АДМ Трейдінг Україна (покупець) укладено договір поставки №510/1-101142, за яким постачальник зобов'язується поставити та передати у власність, а покупець прийняти та оплатити Сою українського походження. урожаю 2017 року, код товару з УКТ ЗЕД 1201 - насипом на умовах, передбачених даним Договором.

Пунктом 4.1 вказаного договору передбачено, що постачальник здійснює поставку товару на умовах ЕХW (франко-склад) згідно ІНКОТЕРМС в редакції 2010 року АДМ Кам'янський елеватор, ТОВ, 20800, Черкаська область, Кам'янський район, м. Кам'янка, вул. Борисової, 88, Черкаська обл., в строк до 5 грудня 2017 року.

На виконання договору поставки №510/1-101142 від 29.11.2017 позивач передав, а ТОВ АДМ Трейдінг Україна в особі директора відділення в м. Кропивницький ОСОБА_1 за довіреністю від 29.11.2017 №7169 КД прийняв сою урожаю 2017 року у кількості 90,40 т по ціні 9316,67 грн. на суму 842226,97 грн., ПДВ 168445,39 грн., всього з ПДВ 1010672,36 грн., що підтверджується видатковою накладною №6 від 29.11.2017 та копією довіреності від 29.11.2017 №7169 КД.

Згідно з випискою по банківському рахунку позивача в ПАТ Укрсоцбанк за 29.11.2017 позивач сплатив 10890,24 грн. ТОВ АДМ Кам'янський елеватор за послуги з переоформлення, приймання, зберігання та очищення сої урожаю 2017 року згідно рахунку №675, та отримав від ТОВ АДМ Трейінг Україна 808537,88 грн. за сою згідно рахунку №6 від 29.11.2017 за договором №510/1-101142 від 29.11.2017.

29.11.2017 фермерським господарством Агро Скіф складено податкову накладну №6 на поставку сої урожаю 2017 року в кількості 90,40 т на загальну суму 1010672,36 грн, в т.ч. ПДВ 168445,39 грн.

06.12.2017 року податкова накладна від 29.11.2017 №6 подана для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладених.

06.12.2017 року автоматизованою системою Єдине вікно подання електронних документів ДФС України позивачу надіслано квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної від 29.11.2017 №6 на підставі п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, а саме: за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 1201. Позивачу запропоновано надати пояснення та / або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідально до п. в п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.207 №567.

20.12.2017 року директором ФГ Агро Скіф подано повідомлення №3 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинена, відповідно до якого надано пояснення, що ФГ Агро Скіф укладено договір поставки з ТОВ АДМ Трейдінг Україна від 29.11.2017 №510/1-101142. На виконання умов договору поставки реалізовано сою урожаю 2017 року на загальну суму 1010,672 тис. грн, в т.ч. ПДВ 168,445 тис. грн., в кількості 90,4 т по ціні 9316,57 грн/т. На реалізовану сою виписано накладну від 29.11.2017 №6 на загальну суму 1010,672 тис. грн, в т.ч. ПДВ 168,445 тис. грн. в кількості 90,4 т. ФГ Агро Скіф перевезення сої здійснювало власним транспортним засобом (КАМАЗ СА2577АІ), що підтверджується товарно-транспортними накладними: ТТН №1 від 15.11.2017 в кількості 24 т 820 кг; ТТН №2 від 15.11.2017 в кількості 25 т 00 кг; ТТН №3 від 16.11.2017 в кількості 25 т 460 кг; ТТН №4 від 16.11.2017 в кількості 18 т 480 кг. Вся відвантажена сільськогосподарська продукція, а саме: соя урожаю 2017 року є продукцією власного виробництва, зібраною із земельних ділянок, які використовує фермерське господарство (підтверджено статистичним звітом - Форма 29-сг). Фермерське господарство має на балансі власні основні засоби, які використовує у своїй діяльності, а саме: Камаз, комбайн Кейс, трактор МТЗ 892, трактор МТЗ 1221, трактор Т150, причіп, сівалка зернова, сівалка СЗ, плуги, діскова борона, культиватор, катки, оприскувач та ін.

Рішенням комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 25.01.2018 №572153/38509564 позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної від 29.11.2017 №6 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та / або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної, згідно з п.п 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України.

Не погоджуючись з рішенням комісії ДФС України про відмову у реєстрації податкової накладної, позивач звернувся до суду.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд виходить з наступного.

Відповідно до приписів п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України (у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пункт 201.10 статті 201 ПК України визначає, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Відповідно до п. 74.2 ст. 74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (п. 74.3 ст. 74 ПК України).

Пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України передбачає, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до п.74.2 ст.74 цього Кодексу.

Згідно з пп. 201.16.1. п. 201.16 ст. 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Також п. 12 Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246) передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до п. 201.16 ст. 201 Кодексу.

Згідно п. 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених п. 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Зі змісту Квитанції по податковій накладній № 6 від 29.11.2017 вбачається, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 № 567, а саме: невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 1201.

Згідно з п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567, моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 % загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60 % - від 0,02 до 0,03; більше 50 % - від 0,015 до 0,02; більше 40 % - від 0,01 до 0,015, більше 30 % - від 0,005 до 0,01, більше 20 % - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних передбачений Критеріями оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №567, згідно з якими для критерію, зазначеного у пп. 1 п. 6 Критеріїв, такими документами є: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

Відповідно до пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Згідно з пп. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до пп. 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до пп. 201.16.2 ПК України.

Судом встановлено, що 19.01.2018 року позивачем було надіслано до ДФС України повідомлення №3 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПК/РК, реєстрація якої/го зупинено, з документами, що підтверджують реальність здійснення господарської операції, зокрема: договір поставки №510/1-101142 від 29.11.2017 (надано дві відскановані сторінки договору); рахунок №6 від 29.11.2017 та накладна №6 від 29.11.2017; Звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду; бухгалтерська довідка; довідка Грушківської сільської ради Кам'янського району Черкаської області; товарно-транспортна накладна №2 від 15.11.2017; відомості про вантаж; видаткова накладна №6 від 29.11.2017.

Після аналізу наданих позивачем документів Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної ФГ Агро Скіф від 29.11.2017 №6.

Відповідно до абз. 1 постанови Кабінету Міністрів України №190 від 29.03.2017 "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" (далі - Постанова №190) Комісія Державної фіскальної служби приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Абзацом 2 Постанови №190 визначено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з п. 201.16 ст. 201 Кодексу;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до пп. "в" пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 Кодексу

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Суд зазначає, що у рішенні про відмову в реєстрації податкової накладної ФГ Агро Скіф від 29.11.2017 №6 не вказано, які саме документи складені з порушенням законодавства та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. Разом з цим, у письмовому відзиві на позов відповідач зазначає, що договір наданий окремими сканованими документами та лише 2 сторінки договору, зокрема, відсутня остання сторінка договору, яка повинна містити реквізити та підписи сторін, які його укладали; товарно-транспортна накладна, надана позивачем, датована 15.11.2017, тобто раніше, ніж був укладений сам договір поставки між позивачем та ТОВ АДМ Трейдінг України від 29.11.2017. Відповідач вважає, що з наведених документів неможливо встановити першу подію, за якою складено оскаржувану податкову накладну, адже відвантаження товару відбулось раніше ніж був укладений договір поставки. Крім того, позивачем не було надано документів щодо підтвердження оплати товару.

Під час судового розгляду справи встановлено, та підтверджується звітом про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду на 1 грудня 2017 року, що позивачем у 2017 році вирощено сої у кількості 90,4 т, яка була перевезена позивачем на зберігання до ТОВ АДМ Кам'янський елеватор згідно укладеного договору зберігання №36 від 24.07.2017 за товарно-транспортними накладними №1 від 15.11.2017, №2 від 15.11.2017, №3 від 16.11.2017 та №4 від 16.11.2017.

У подальшому згідно договору поставки №510/1-101142 від 29.11.2017 позивач продав сою у кількості 90,4 т ТОВ АДМ Трейдінг Україна , передача сої здійснена на ТОВ АДМ Кам'янський елеватор . Фактичне здійснення вказаних господарських операцій підтверджується також фактом оплати позивачем вартості послуг з переоформлення, приймання, зберігання та очищення сої урожаю 2017 року, наданих ТОВ АДМ Кам'янський елеватор , у сумі 10890,24 грн., та отриманням від ТОВ АДМ Трейінг Україна 808537,88 грн. за сою згідно рахунку №6 від 29.11.2017 за договором №510/1-101142 від 29.11.2017, що підтверджується випискою по банківському рахунку позивача в ПАТ Укрсоцбанк за 29.11.2017.

Суд зазначає, що відповідачу не були надані договір поставки №510/1-101142 від 29.11.2017 у повному обсязі, оскільки була відсутня сторінка з підписами сторін договору, договір зберігання зерна №36 від 24.07.2017, укладений з ТОВ АДМ Кам'янський елеватор , товарно-транспортні накладні №1 від 15.11.2017, №3, 4 від 16.11.2017 та виписка з банківського рахунку за 29.11.2017 про оплату вартості сої, однак на думку суду надані копії договору поставки №510/1-101142 від 29.11.2017, бухгалтерської довідки, у якій зазначені площа орендованих земельних ділянок, перелік основних засобів (трактори, комбайни та ін.), перелік товарно-транспортних накладних №1,2 від 15.11.2017 та №3,4 від 16.11.2017, договір поставки №510/1-101142 від 29.11.2017, видаткова накладна №6 від 29.11.2017, довідки виконкому Грушківської сільської ради від 08.02.2017 №49, звіту про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду на 1 грудня 2017 року, рахунку №6 від 29.11.2017 на оплату сої, накладної №6 від 29.11.2017 та товарно-транспортної накладної №2 від 15.11.2017 є достатніми документами для підтвердження відповідності обсягів вирощеної та проданої сої і, відповідно, реєстрації податкової накладної №6 від 29.11.2017.

Ненадання документів на придбання посівного матеріалу за наявності перелічених доказів не є достатнім доказом того, що позивач не вирощував сою.

Таким чином, суд дійшов висновку, що позивач надав відповідачу вичерпний перелік документів, необхідних для реєстрації податкової накладної від 29.11.2017 №6 в Єдиному реєстрі податкових накладних, тому рішення від 25.01.2018 №572153/38509564 про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 29.11.2017 є протиправним та підлягає скасуванню.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти постанову про зобов'язання відповідача вчинити певні дії.

Враховуючи висновок щодо протиправності рішення відповідача, суд вважає за необхідне застосувати належний спосіб захисту порушеного права та зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкову накладну №4 від 16.11.2017 і вважати податкову накладну зареєстрованою в день її подання.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими, а вимоги такими, що належить задовольнити.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відтак, судові витрати позивача по сплаті судового збору підлягають стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст.ст. 6, 9, 14, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

Позов фермерського господарства «Агро Скіф» (20810, Черкаська область, Кам'янський район, с. Грушківка, вул. Молодіжна, 27; код ЄДРПОУ 38509564) задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №572153/38509564 від 25.01.2018.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8; код ЄДРПОУ 39292197 ) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкову накладну №6 від 29 листопада 2017 року і вважати зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №6 від 29 листопада 2017 року на загальну суму 1010672 грн. 36 коп. в т.ч. ПДВ 168445 грн. 39 коп., складену фермерським господарством Агро Скіф (20810, Черкаська область, Кам'янський район, с. Грушківка, вул. Молодіжна, 27; код ЄДРПОУ 38509564) в день її подання, а саме: 06 грудня 2017 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8; код ЄДРПОУ 39292197) на користь фермерського господарства «Агро Скіф» (20810, Черкаська область, Кам'янський район, с. Грушківка, вул. Молодіжна, 27; код ЄДРПОУ 38509564) судові витрати зі сплати судового збору в сумі 2526 (дві тисячі п'ятсот двадцять шість) гривень 68 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів від з дня складення повного судового рішення.

Суддя А.В. Руденко

Дата ухвалення рішення26.11.2018
Оприлюднено30.11.2018
Номер документу78188545
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування рішення та зобов'язання здійснити реєстрацію податкової накладної

Судовий реєстр по справі —2340/3579/18

Ухвала від 23.11.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Рішення від 26.11.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 12.09.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні