20-3/033-7/106
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Постанова
Іменем України
10 серпня 2006 року
Справа № 20-3/033-7/106
Севастопольський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Заплави Л.М.,
суддів Латиніна О.А.,
Маслової З.Д.,
секретар судового засідання Наконечний О.В.
за участю представників:
позивача: Смирнова Н.Р., довіреність б/н від 07.10.05;
відповідача: Агабабян С.С., довіреність №03/8-1391 від 28.03.06;
третьої особи: Байрамова К.В., довіреність №8-7/22-05 від 01.06.05;
розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи за апеляційними скаргами Севастопольського міського управління "Севастопольекокомресурси" Державної компанії з утилізації відходів як вторинної сировини Кабінету Міністрів України та Севастопольської митниці на постанову господарського суду міста Севастополя (суддя Ілюхіна Г.П.) від 11-18 травня 2006 року
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Зовнішметсервіс" (вул. Правди, 10, оф. 404, м. Севастополь, 99014; вул. Соловьова, 6, м. Севастополь, 99029)
до Севастопольської митниці (пр. Нахімова, 5а, м. Севастополь, 99011)
3-тя особа: Севастопольське міське управління "Севастопольекокомресурси" Державної компанії з утилізації відходів як вторинної сировини Кабінету Міністрів України (вул. Хрустальова, 11, 96-101, м. Севастополь, 99029)
про
-витребування у відповідача аркушів про пакування;
-визнання неправомірними дій Севастопольської митниці по оформленню аркушів про пакування державного підприємства "Укрекокомресурси" та його регіонального відділення Севастопольського міського управління "Севастопольекокомресурси";
-визнання недійсними аркушів про пакування.
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Зовнішметсервіс" звернулось до господарського суду міста Севастополя з позовом до Севастопольської митниці про витребування у останнього аркушів про пакування: СВ 000498 від 17.01.03; СВ 000499 від 17.01.03; СВ 000507 від 21.03.03; СВ 000506 від 21.03.03; СВ 000515 від 24.04.03; СВ 000517 від 24.04.03; ХЕ 001233 від 17.07.03; КА 142046 від 15.05.04; КА 142054 від 18.05.04; КА 441522 від 30.08.04; КА 441524 від 10.09.04; КА 441525 від 10.09.04; КУ 105440 від 14.06.05; про визнання неправомірними дій Севастопольської митниці щодо оформлення аркушів про пакування ДП "Укрекокомресурси" та його регіонального відділення Севастопольського міського управління "Севастопольекокомресурси"; про визнання недійсними аркушів про пакування: СВ 000498 від 17.01.03; СВ 000499 від 17.01.03; СВ 000506 від 21.03.03; СВ 000507 від 21.03.03; СВ 000515 від 24.04.03; СВ 000517 від 24.04.03; ХЕ 001233 від 17.07.03; КА 142046 від 15.05.04; КА 142054 від 18.05.04; КА 441522 від 30.08.02; КА 441524 від 10.09.04; КА 441525 від 10.09.04; КУ 105440 від 14.06.05.
У ході розгляду справи в суді першої інстанції, згідно зі статтями 51, 111 Кодексу адміністративного судочинства України, позовні вимоги змінено, та позивач просив визнати неправомірними дії Севастопольської митниці по витребуванню та заповненню при митному оформленні товару аркушів про пакування: СВ 000498 від 17.01.03; СВ 000499 від 17.01.03; СВ 000507 від 21.03.03; СВ 000506 від 21.03.03; СВ 000515 від 24.04.03; СВ 000517 від 24.04.03 ХЕ 001233 від 17.07.03; КА 142046 від 15.05.04; КА 142054 від 18.05.04; КА 441522 від 30.08.04; КА 441524 від 10.09.04; КА 441525 від 10.09.04; КУ 105440 від 14.06.05; визнати відсутність компетенції у митниці на контроль за визначенням в момент митного контролю обсягу послуг по збору, переробці та утилізації упаковки, в якій ввозяться товари на митну територію України.
Постановою господарського суду міста Севастополя від 11-18 травня 2006 року у справі № 20-3/033-7/106 позов задоволено частково, визнані неправомірними дії Севастопольської митниці з витребування та заповнення при митному оформленні товару аркушу про пакування КУ 105440 від 14.06.05 та відсутність компетенції на контроль за визначенням в момент митного контролю обсягу послуг по збору, переробці та утилізації упаковки, в якій ввозяться товари на митну територію України, відмовлено у задоволенні позовних вимог щодо визнання неправомірними дій Севастопольської митниці з витребування та заповнення при митному оформленні товару аркушів про пакування СВ 000498 від 17.01.03; СВ 000499 від 17.01.03; СВ 000507 від 21.03.03; СВ 000506 від 21.03.03; СВ 000515 від 24.04.03; СВ 000517 від 24.04.03 ХЕ 001233 від 17.07.03; КА 142046 від 15.05.04; КА 142054 від 18.05.04; КА 441522 від 30.08.04; КА 441524 від 10.09.04; КА 441525 від 10.09.04 та відсутності компетенції на контроль за визначенням в момент митного контролю обсягу послуг по збору, переробці та утилізації упаковки, в якій ввозяться товари на митну територію України.
Не погодившись з даною постановою, Севастопольська митниця подала апеляційну скаргу, в якій просить постанову скасувати в частині визнання неправомірними дій Севастопольської митниці з витребування та заповнення при митному оформленні товару Аркушу про пакування КУ 105440 від 14.06.05 та про визнання відсутності компетенції на контроль за визначенням в момент митного контролю обсягу послуг по збору, переробці та утилізації упаковки, в якій ввозяться товари на митну територію України.
Також, не погодившись з даною постановою, Севастопольське міське управління "Севастопольекокомресурси" Державної компанії з утилізації відходів як вторинної сировини Кабінету Міністрів України подало апеляційну скаргу, в якій просить постанову господарського суду міста Севастополя скасувати, у задоволенні позовних вимог Товариству з обмеженою відповідальністю "Зовнішметсервіс" відмовити.
Від позивача надійшло заперечення на апеляційні скарги, в якому він просить апеляційні скарги залишити без задоволення, постанову суду першої інстанції без змін, оскільки воно відповідає чинному законодавству.
Відповідно до розпорядження голови Севастопольського апеляційного господарського суду від 10 серпня 2006 року, у зв'язку з відпусткою судді Антонової І.В., було проведено заміну судді Антонової І.В. на суддю Латиніна О.А., головуючим суддею призначена суддя Заплава Л.М..
Під час розгляду справи Севастопольський апеляційний господарський суд встановив таке.
09 вересня 2002 року листом № 11/2-10-8138-ЕП Державна митна служба України проінформувала суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності про придбання Аркушів про пакування у регіональних відділеннях ДК "Укрекокомресурси" у зв'язку з введенням в дію 23 вересня 2002 року наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України та Державної митної служби України від 30 липня 2002 року №227/409, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08 серпня 2002 року № 642/6930 "Про внесення змін до Порядку контролю за тарою (упаковкою), у якій надходять імпортні товари, що підлягають митному оформленню в режимі випуску у вільний обіг на території України".
Як вбачається із змісту Постанови Кабінету Міністрів України від 26 липня 2001 року №915 "Про впровадження системи збору, сортування, транспортування, переробки та утилізації відходів як вторинної сировини" (зі змінами і доповненнями, "...підприємства, установи, організації, що імпортують продукцію в тарі (упаковці), зобов'язані забезпечити утилізацію всього обсягу використаних матеріалів і тари шляхом укладання договорів про надання послуг по збору, сортуванню, перевезенню, переробки та утилізації використаної тари (упаковці) з Компанією чи іншими спеціалізованими підприємствами, що мають відповідні ліцензії й умови для надання таких послуг на території України".
Також, із даної Постанови було визначено та делеговане Міністерству економіки разом з Держмитслужбою України розробити Порядок здійснення митного оформлення імпортних товарів у тарі (упаковці).
Порядком контролю за тарою (упаковкою), у якій надходять імпортні товари, що підлягають митному оформленню в режимі випуску у вільний обіг на території України, затвердженого наказом Мінекономіки та з питань європейської інтеграції і Державної митної служби України від 10.12.2001 № 304/793, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.01.2002 № 29/6317 (із змінами та доповненнями від 30.07.02 №227/409, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08.08.02 за № 642/6930) передбачено, що підставою для митного оформлення товарів є пакувальний аркуш, оформлений згідно розділу 3 цього Порядку.
Відповідно до п. 2.4. Порядку посадова особа митного органу, що здійснює митне оформлення, перевіряє в пакувальних аркушах: реквізити одержувача товару, назва, вага (брутто, нетто) і код товару. Особистою номерною печаткою на пакувальних аркушах інспектор митниці засвідчує номер цього аркуша та підтверджує тим самим ідентичність відомостей про товар і його одержувача, зазначених у пакувальних аркушах, зазначених у ВМД.
Як вбачається із матеріалів справи, що 15 січня 2003 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "Зовнішметсервіс" і Севастопольське міське управління "Севастопольекокомресурси" Державної компанії з утилізації відходів як вторинної сировини Кабінету Міністрів України уклали договір №79 про надання послуг щодо розробки і організації впровадження системи збирання, сортування, транспортування, переробки та утилізації використаної тари (упаковки) на умовах і за тарифами, визначеними постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 2001 року №915.
Відповідно до пункту 2.2. Договору, підставою для оплати послуг Компанії є Аркуш про пакування, оформлений відповідно до чинного законодавства.
Також даним Договором передбачено, що Підприємство зобов'язується прийняти надані Компанією послуги оформленням відповідного акта та оплатити їх у відповідності з аркушем пакування і вантажної митної декларації, згідно тарифів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.2001 №915 зі змінами внесеними Постановою КМУ від 26.07.2002 №1084. Договір підтверджує пряме добровільне волевиявлення ТОВ "Зовнішметсервис" надати до митного оформлення Аркуш пакування.
Відповідно до статті 6 Цивільного кодексу України сторони є вільними в укладені договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог Цивільного кодексу України, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Взаємовідносини позивача та третьої особи регулюються Договором між ними і не пов'язані безпосередньо з взаємовідносинами позивача з митницею.
У зв'язку з чим безпідставні доводи позивача про те, що дії відповідача щодо витребування Аркуша про пакування були підставами для примусового укладення договору з третьої особою.
Рішенням Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 05 вересня 2003 року №17-5/09/03 "Про необхідність усунення порушень вимог Указу Президента України від 03 лютого 1998 року №79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності" у спільних наказах Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України і Державної митної служби України" запропоновано Міністерству економіки та з питань європейської інтеграції України та Державній митній службі України скасувати спільні накази від 10 грудня 2001 року № 304/793 "Про порядок затвердження Порядку контролю за тарою (упаковкою), у якій надходять імпортні товари, що підлягають митному оформленню в режимі випуску у вільний обіг на території України" та від 30 липня 2002 року №227/409 "Про внесення змін до Порядку контролю за тарою (упаковкою), у якій надходять імпортні товари, що підлягають митному оформленню в режимі випуску у вільний обіг на території України", як такі, що суперечать положенням актів законодавства України вищої юридичної сили та створюють додаткові перешкоди для розвитку підприємницької діяльності.
15 червня 2005 року Наказом Міністерства економіки України, Державної митної служби України №167/530, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24 червня 2005 року за №682/10962, визнано таким, що втратив чинність, наказ Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України і Державної митної служби України від 10 грудня 2001 року №304/793 "Про порядок затвердження Порядку контролю за тарою (упаковкою), у якій надходять імпортні товари, що підлягають митному оформленню в режимі випуску у вільний обіг на території України", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 14 січня 2002 року за №29/6317, у зв'язку з приведенням нормативно-правових актів у відповідність із Митним кодексом України.
Згідно зі статтею 45 Митного кодексу України особи, які переміщують товари і транспортні засоби через митний кордон України чи провадять діяльність, контроль за якою цим Кодексом покладено на митні органи, зобов'язані подавати митним органам документи та відомості, необхідні для здійснення митного контролю.
Підприємства, що переміщують через митний кордон України товари та інші предмети, а також громадяни, які перетинають митний кордон України, зобов'язані в належних випадках подати митниці необхідні для митного контролю документи.
Стаття 86 Митного кодексу передбачає, що митна декларація приймається митним органом, якщо встановлено, що в ній містяться всі необхідні відомості і до неї додано всі необхідні документи.
Пункт 4 абзацу 1 Положення про вантажну митну декларацію, затвердженого Постановою Кабінетом Міністрів України від 09 червня 1997 року №574 митний орган не приймає Вантажну митну декларацію для оформлення, якщо вона подається без повного комплекту документів, необхідних для здійснення митного оформлення товарів.
Як вбачається із матеріалів справи 17 січня 2003 року, 21 березня 2003 року, 24 квітня 2003 року, 17 липня 2003 року, 15 травня 2004 року, 18 травня 2004 року, 30 серпня 2004 року, 10 вересня 2004 року, 14 червня 2005 року позивач надав до Севастопольської митниці Вантажні митні декларації про митне оформлення товару та повний перелік документів, необхідних для його здійснення, в тому числі, Аркуші про пакування СВ 000498; СВ 000499; СВ 000507; СВ 000506; СВ 000515; СВ 000517; ХЕ 001233; КА 142046; КА 142054; КА 441522; КА 441524; КА 441525; КУ 105440.
14 червня 2005 року до Севастопольської митниці позивачем була пред'явлена Вантажна митна декларація №1230000001/5/002786 на проведення митного оформлення риби, що надійшла в тарі-гофропаках на митну територію України на т/х "Бухта Ласпі" на адресу ТОВ "Внешметсервис". Однак, доказів у відмовленні митному оформленні у зв'язку з пред'явленням Аркушів про пакування за даними вантажними митними деклараціями позивачем не надано.
З урахуванням висловленого, судова колегія вважає, що Аркуш про пакування надавався позивачем при митному оформленні товару, на підставі наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України і Державної митної служби України №227/409 від 30 липня 2002 року, який діяв на момент митного оформлення товару позивачем, а тому позовні вимоги про визнання неправомірними дії Севастопольської митниці щодо витребування та заповнення при митному оформленні товарів Аркушів про пакування та визнання відсутності компетенції у митниці на контроль за визначенням в момент митного контролю обсягу послуг по збору, перебірці та утилізації упаковки, в якій ввозяться товари на митну територію України необґрунтовані, та не підлягають задоволенню.
Позивачем не надано доказів у відмовленні митного оформлення в зв'язку з не пред'явленням аркушів про пакування.
При таких обставинах, господарський суд неправомірно задовольнив позов про визнання неправомірними дії Севастопольської митниці з витребування та заповнення при митному оформленні товару аркушу про пакування КУ 105440 від 14 червня 2005 року та відсутність компетенції на контроль за визначенням в момент митного контролю обсягу послуг по збору, переробці та утилізації упаковки, в якій ввозяться товари на митну територію України, тому в цій частині постанова підлягає зміні, в інший частині постанова підлягає залишенню без змін.
Судова колегія вважає, що позов не підлягає задоволенню в повному обс'язі.
Керуючись пунктом 2 статті 198, пунктами 3, 4 статті 202, частиною 2 статті 205, статті 207 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Севастопольського міського управління "Севастопольекокомресурси" Державної компанії з утилізації відходів як вторинної сировини Кабінету Міністрів України задовольнити частково.
Апеляційну скаргу Севастопольської митниці задовольнити.
Постанову господарського суду міста Севастополя від 11-18 травня 2006 року у справі №20-3/033-7/106 змінити.
У задоволені позовних вимог щодо визнання неправомірними дії Севастопольської митниці з витребування та заповнення при митному оформленні товару аркушу про пакування КУ 105440 від 14 червня 2005 року та відсутність компетенції на контроль за визначенням в момент митного контролю обсягу послуг по збору, переробці та утилізації упаковки, в якій ввозяться товари на митну територію України, відмовити.
В інший частині постанову залишити без змін.
Постанова може бути оскаржена безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції.
Касаційна скарга на судові рішення подається протягом одного місяця після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Головуючий суддя Л.М. Заплава
Судді О.А.Латинін
З.Д. Маслова
Суд | Севастопольський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 17.08.2006 |
Оприлюднено | 03.09.2007 |
Номер документу | 78196 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Латинін О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні