Ухвала
від 29.11.2018 по справі 913/591/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 61022 м. Харків, пр. Науки, буд.5, тел./факс 702-10-79 inbox@lg.arbitr.gov.ua


У Х В А Л А

про відкриття провадження у справі

29 листопада 2018 року Справа № 913/591/18

Провадження № 18/913/591/18

Суддя господарського суду Луганської області Корнієнко В.В. , розглянувши матеріали позовної заяви № 114/7152вих-18 від 19.11.2018

Керівника Старобільської місцевої прокурори Луганської області, м. Старобільськ Луганської області, в інтересах держави в особі органу, уповноваженого виконувати функції держави у спірних правовідносинах

1-го позивача - Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, м. Київ,

та 2-го позивача - Міністерства освіти і науки України, м. Київ

до 1-го відповідача - Луганського національного аграрного університету в особі відокремленого підрозділу Старобільський технікум Луганського національного аграрного університету , с. Веселе Старобільського району Луганської області

2-го відповідача - фізичної особи-підприємця Щербаченко Алли Вікторівни , м. Куп'янськ Харківської області

про визнання недійсним договору про закупівлю товару за бюджетні кошти

В С Т А Н О В И В:

Керівника Старобільської місцевої прокурори Луганської області звернувся до господарського суду Луганської області в інтересах держави в особі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України та Міністерства освіти і науки України до відповідачів: Луганського національного аграрного університету в особі відокремленого підрозділу Старобільський технікум Луганського національного аграрного університету та фізичної особи-підприємця Щербаченко Алли Вікторівни про визнання недійсним договору від 01.11.2018 № 147 про закупівлю бензину А-92 та дизельного палива, укладеного між відокремленим підрозділом Старобільський технікум Луганського національного аграрного університету та фізичною особою-підприємцем Щербаченко Аллою Вікторівною, на загальну суму 370740 грн.

Згідно з ч. 3 ст. 23 Закону України Про прокуратуру передбачено, що прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб'єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Частиною 4 ст. 23 Закону України Про прокуратуру передбачено, що наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді. Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва. У разі підтвердження судом наявності підстав для представництва прокурор користується процесуальними повноваженнями відповідної сторони процесу.

Згідно з ч. 1 ст. 24 Закону України Про прокуратуру право подання позовної заяви (заяви, подання) в порядку цивільного, адміністративного, господарського судочинства надається Генеральному прокурору, його першому заступнику та заступникам, керівникам регіональних та місцевих прокуратур, їх першим заступникам та заступникам.

Відповідно до ч. 4 ст. 53 Господарського процесуального кодексу України господарський суд порушує справи за позовними заявами прокурорів та їх заступників, які звертаються до господарського суду в інтересах держави; прокурор, який звертається до господарського суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

Підставою представництва інтересів держави в суді є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави.

Пред'являючи позов в інтересах Міністерства економічного розвитку і торгівлі України та Міністерства освіти і науки України, прокурор виходить з наступного.

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України є органом уповноваженим здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, а саме щодо реалізації державної політики у сфері державних та публічних закупівель.

Згідно з п. 4 Положення про Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 459 Міністерство відповідно до покладених на нього завдань формує та реалізовує державну політику у сфері державних закупівель, зокрема, розробляє та затверджує відповідні нормативно-правові акти; здійснює проведення моніторингу та аналізу системи державних закупівель; надає роз'яснення щодо застосування законодавства у сфері державних закупівель; здійснює в установленому порядку погодження застосування процедури закупівлі в одного учасника; погоджує навчальні програми з підготовки спеціалістів у сфері закупівель та підвищення їх кваліфікації; забезпечує видання безоплатного державного офіційного друкованого видання з питань державних закупівель, безоплатного міжнародного інформаційного видання з питань державних закупівель та функціонування безоплатного веб-порталу уповноваженого органу з питань закупівель; формує державне замовлення на постачання продукції для державних потреб і координує роботу державних замовників щодо його розміщення та виконання.

Міністерство освіти і науки України є центральним органом виконавчої влади, яке здійснює повноваження органу управління відносно Луганського національного аграрного університету та виступає головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти і науки.

Пунктом 1 Положення про Міністерство освіти і науки України, яке затверджене постановою Кабінету Міністрів України № 630 від 16.10.2014 передбачено що, Міністерство освіти і науки України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах освіти і науки, наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності, трансферу (передачі) технологій, а також забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері здійснення державного нагляду (контролю) за діяльністю навчальних закладів, підприємств, установ та організацій, які надають послуги у сфері освіти або провадять іншу діяльність, пов'язану з наданням таких послуг, незалежно від їх підпорядкування і форми власності.

Відповідно до пп. 1 п. 5 Положення Міністерство освіти і науки України з метою організації своєї діяльності забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, здійснення заходів щодо запобігання корупції і контроль за їх виконанням, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління.

Відповідно до розділу 3 Статуту Луганського національного аграрного університету (далі Статут) та відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань щодо Луганського національного аграрного університету, Міністерство освіти і науки України є засновником вказаного університету, реалізує права і обов'язки уповноваженого органу стосовно університету, як центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки, у підпорядкуванні та сфері управління якого перебуває університет, а також здійснює контроль за фінансово - господарською діяльністю університету та здійснює контроль за дотриманням Статуту.

Підставою звернення керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до суду в інтересах держави в особі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України та Міністерства освіти і науки України є порушення інтересів держави, яке полягає у неефективному використанні бюджетних коштів.

За таких обставин господарський суд дійшов висновку, про наявність у цьому випадку підстав для представництва прокурором інтересів держави відповідно до ст. 23 Закону України Про прокуратуру .

На підтвердження факту повідомлення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України та Міністерства освіти і науки України, про звернення до суду з даним позовом, прокурором надано відповідні листи № 114/7135вих.18 від 16.11.2018 та № 114/7134вих.18 від 16.11.2018 (з описами вкладення у цінний лист та фіскальними чеками від 20.11.2018).

Розглянувши матеріали позовної заяви, господарський суд визнав їх достатніми для прийняття позову до розгляду, відкриття провадження у справі та розгляду справи за правилами загального позовного провадження.

Суд звертає увагу сторін на те, що відповідно до ч. 1 ст. 80 ГПК України учасники справи подають докази у справі безпосередньо до суду.

Копії доказів (крім речових доказів), що подаються до суду, заздалегідь надсилаються або надаються особою, яка їх подає, іншим учасникам справи . Суд не бере до уваги відповідні докази у разі відсутності підтвердження надсилання (надання) їх копій іншим учасникам справи, крім випадку, якщо такі докази є у відповідного учасника справи або обсяг доказів є надмірним, або вони подані до суду в електронній формі, або є публічно доступними (ч. 9 ст. 80 ГПК).

Частиною 4 статті 74 ГПК України встановлено, що суд не може збирати докази, що стосуються предмета спору, з власної ініціативи.

Керуючись ст.ст. 12, 53, 120, 176, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд -

У Х В А Л И В:

1. Підтвердити підстави представництва керівником Старобільської місцевої прокуратури Луганської області інтересів держави в особі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України та Міністерства освіти і науки України з заявленими позовними вимогами.

2. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі.

3. Справу розглядати за правилами загального позовного провадження.

4. Підготовче засідання призначити на 18.12.2018 об 11 год. 30 хв.

5. Засідання відбудеться у приміщенні господарського суду Луганської області за адресою: м. Харків, проспект Науки, 5, 2-й поверх, зал судових засідань № 205.

6. Встановити відповідачам строк до 17.12.2018 (включно) для подачі відзиву на позовну заяву (з урахуванням вимог ст. 165 ГПК України).

7. Викликати учасників справи у підготовче засідання.

Повідомити учасників справи про відсутність у суду технічної можливості забезпечення учасникам справи права брати участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду до затвердження Положення про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему та початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи.

Інформацію по справі, що розглядається можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://lg.arbitr.gov.ua/sud5014/gromadyanam/csz/.

Ухвала набрала законної сили та оскарженню не підлягає.

Суддя В.В. Корнієнко

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення29.11.2018
Оприлюднено30.11.2018
Номер документу78214328
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/591/18

Рішення від 23.01.2019

Господарське

Господарський суд Луганської області

Корнієнко В.В.

Ухвала від 09.01.2019

Господарське

Господарський суд Луганської області

Корнієнко В.В.

Ухвала від 18.12.2018

Господарське

Господарський суд Луганської області

Корнієнко В.В.

Ухвала від 29.11.2018

Господарське

Господарський суд Луганської області

Корнієнко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні