Рішення
від 28.11.2018 по справі 0840/2701/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

28 листопада 2018 року (16 год. 27 хв.) Справа № 0840/2701/18 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді КалашникЮ.В., при секретарі судового засідання Аксьоновій С.В., розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «Моє місто» (71630, Запорізька область, м.Дніпрорудне, вул.Шахтарська, буд. 32, прим. 1, код ЄДРПОУ 42104287) до Виконавчого комітету Енергодарської міської ради Запорізької області (71502, Запорізька область, м.Енергодар, вул. Курчатова, буд. 11, код ЄДРПОУ 04526934), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача – Товариство з обмеженою відповідальністю «Місто для людей Енергодар» (71503, Запорізька область, м.Енергодар, пр. Будівельників, 14, прим.159, ЄДРПОУ 420900091) про скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

05.07.2018 Товариство з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «Моє місто» (далі – позивач) звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду із позовною заявою до Виконавчого комітету Енергодарської міської ради Запорізької області (далі – відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача – Товариство з обмеженою відповідальністю «Місто для людей Енергодар», про скасування рішення від 06.06.2018 №161.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що 14.05.2018 позивач подав заяву про намір прийняти участь у конкурсі з призначення управителя багатоквартирних будинків у м.Енергодарі. Всі необхідні документи для участі у конкурсі позивач подав 21.05.2018. Вказує, що переможець конкурсу оголошується на засіданні конкурсної комісії, проте на засіданні конкурсної комісії, яке відбулось 31.05.2018 переможець оголошений не був, оскільки засідання було заблоковано жителями м.Енергодар та громадськими організаціями. Позивач вважає, що оскільки фактично засіданні комісії не відбулось, то відповідно відповідач не мав права приймати рішення щодо визначення управителя в багатоквартирних будинках м.Енергодар. Оскільки відповідачем порушений Порядок проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку, який затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 13.06.2016 №150, то просить позов задовольнити та скасувати рішення відповідача від 06.06.2018 №161 «Про призначення управителя багатоквартирних будинків».

06.08.2018 ухвалою суду відкрито загальне позовне провадження та призначено підготовче засідання на 29.08.2018.

Протокольною ухвалою суду 29.08.2018 до участі у справі залучено третю особу - Товариство з обмеженою відповідальністю «Місто для людей Енергодар».

29.09.2018 представник відповідача надав суду відзив на позовну заяву (вх. №26891), у якому просить відмовити у задоволенні позову та вказує, що конкурсна комісія декілька разів (29.05.2018, 30.05.2018 та 01.06.2018) намагалась провести засідання та прийняти рішення про результати проведення конкурсу у присутності всіх учасників. Проте, засідання конкурсної комісії були зірвані учасниками конкурсу, які виривали стільці з-під членів конкурсної комісії, погрожували знищенням документів, займали місця членів комісії. У зв'язку із таким подіями, голова комісії поставив на голосування питання про можливість проведення засідання конкурсної комісії у закритому режимі, без запрошення учасників конкурсу, за що одноголосно було проголосовано «за». Конкурсною комісією 01.06.2018 підписано протокол № 6, на підставі якого відповідачем прийняте рішення від 06.06.2018 №161 «Про призначення управителя багатоквартирних будинків». Вважає позов необґрунтованим.

У підготовчому засіданні 29.08.2018 оголошено перерву до 04.10.2018.

Ухвалою суду від 04.10.2018 продовжений строк підготовчого провадження до 05.11.2018 та відкладений розгляд справи до 30.10.2018.

Ухвалою суду від 30.10.2018 закрито підготовче провадження та призначено судовий розгляд справи по суті на 12.11.2018.

Представник позивача у судове засідання не прибув, надіслав суду заяву (вх.№36219 від 12.11.2018) про розгляд справи без його участі.

Представники відповідача та третьої особи також надали суду клопотання (вх.№36326 від 12.11.2018) про розгляд справи у письмовому провадженні.

Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Відповідно до ч.4 ст.229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

На підставі викладеного, враховуючи неявку всіх учасників справи, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

Згідно з ч. 4 с. 243 КАС України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Відповідно до ч. 2 ст. 193 КАС України, суд розглядає справу по суті протягом тридцяти днів з дня початку розгляду справи по суті.

Суд, оцінивши наявні у справі докази у їх сукупності, встановив наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення у справі.

Розглянувши матеріали справи, суд зазначає наступне.

27.04.2017 відповідачем прийнято рішення №105 «Про проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків у місті Енергодарі», відповідно до якого вирішено створити конкурсну комісію, затвердити Положення про конкурсну комісію та конкурсну комісію зобов'язано до 01.09.2017 підготувати конкурсну документацію (а.с.173, т.1).

Цим же рішенням затверджено склад конкурсної комісії з призначення управителя багатоквартирних будинків у місті Енергодарі (а.с.173-174, т.1).

Додатком до рішення є Положення про конкурсну комісію з призначення управителя багатоквартирних будинків у місті Енергодарі (а.с174-175, т.1).

Рішенням відповідача від 16.04.2018 №107 затверджено конкурсну документацію для проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків у м.Енергодарі (а.с.176-198, т.1).

У Протоколі №6 засідання конкурсної комісії від 01.06.2018 вказано, що конкурсна комісія декілька разів намагалась провести засідання у присутності учасників конкурсу, проте всі засідання (29.05.2018, 30.05.2018,01.06.2018) зірвані шляхом погроз. Ураховуючи такі обставини, які унеможливили прийняття рішення про результати проведення конкурсу, голова комісії поставив на голосування питання про можливість проведення засідання без участі учасників конкурсу у закритому режимі, за що одноголосно проголосували «за». (а.с.161-162, т.1).

На порядку денному засіданні комісії 01.06.2018 стояли питання щодо розкриття конкурсних пропозицій учасників конкурсу, зокрема і ТОВ «Керуюча компанія «Моє місто» (а.с.160, т.1).

Під час розгляду конкурсної пропозиції позивача встановлено, що позивач не виконав вимоги до конкурсних документів, не надав обґрунтовані розрахунки ціни послуг, не підтвердив досвід роботи у сфері житлово-комунального господарства, не підтвердив спроможність учасника виконувати роботи, що входять до переліку, не засвідчив належним чином копії документів. Конкурсна комісія відхилила конкурсну пропозицію позивача (а.с.164, т.1).

Відповідно до протоколу №7 засідання конкурсної комісії 01.06.2018 вирішено оголосити переможцем конкурсу Товариство з обмеженою відповідальністю «Місто для людей Енергодар» (а.с.200-201, т.1).

За результатами проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків у м. Енергодар, на підставі протоколу засідання конкурсної комісії від 01.06.2018 року № 6, відповідачем прийнято рішення від 06.06.2018 № 161 «Про призначення управителів багатоквартирних будинків», яким було призначено управителя багатоквартирних будинків у м. Енергодар.

Згідно вказаного рішення, було призначено ТОВ «Місто для людей Енергодар» управителем багатоквартирних будинків у місті Енергодарі за об'єктом конкурсу №1; управителем багатоквартирних будинків у місті Енергодарі за об'єктом конкурсу №2, крім багатоквартирних будинків, що знаходяться за адресою: вул. Українська, 29,33, просп.Будівельників, 41, 43 (а.с.199, т.1).

11.06.2018 позивач звернувся до відповідача із листом №44, у якому просив надати копію рішення конкурсної комісії та рішення відповідача про визначення результатів конкурсу (а.с.202, т.1).

Відповідач листом від 17.07.2018 №01-01-37/2933 надав позивачу відповідь, у якій вказав переможця конкурсу, а також зазначив про можливість ознайомитись із текстом рішення на веб-сайті Енергодарської міської ради. Крім того, відповідач не надав позивачу запитуваний ним протокол засідання конкурсної комісії та зазначив, про відсутність у учасника конкурсу права отримувати копії таких протоколів (а.с.203, т.1).

Позивач не погоджується із рішенням відповідача від 06.06.2018 року № 161 «Про призначення управителів багатоквартирних будинків», оскільки вважає, що відповідачем порушено Порядок проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 13.06.2016 № 150, та звернувся до суду із позовом про його скасування.

Дослідивши матеріали справи та докази по ним, суд не вбачає підстав для задоволення позовних вимог з огляду на наступне.

Прикінцевими положеннями Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» від 14.05.2015№ 417-VIII визначено, що у разі неприйняття рішення про форму управління багатоквартирним будинком, управління таким будинком здійснюється управителем, який призначається на конкурсних засадах виконавчим органом місцевої ради, на території якої він розташований.

Згідно із п.5 ст.13 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», у разі якщо протягом одного року з дати набрання чинності цим Законом співвласники багатоквартирного будинку, в якому не створено об'єднання співвласників, не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, управління таким будинком здійснюється управителем, який призначається на конкурсних засадах виконавчим органом місцевої ради, на території якої розташований багатоквартирний будинок. У такому разі ціна послуги з управління багатоквартирним будинком визначається за результатами конкурсу, який проводиться в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства, а договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком строком на один рік від імені співвласників підписує уповноважена особа виконавчого органу відповідної місцевої ради, за рішенням якого призначено управителя».

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 13.06.2016 № 150, затверджено Порядок проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку (далі - Порядок).

Порядок визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку, в якому не створено об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, співвласники якого не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком.

Згідно із Порядком, організатором конкурсу є виконавчий орган місцевої ради, на території якої розташовані багатоквартирні будинки, або інший орган - суб'єкт владних повноважень, якому делеговано функції із здійснення управління об'єктами житлово-комунального господарства, забезпечення їх утримання, ефективної експлуатації та необхідного рівня і якості послуг.

Судом встановлено, що відповідачем протягом в 2017-2018 роках прийняті відповідні рішення, які стосуються проведення конкурсу на управителя багатоквартирних будинків м. Енергодар.

Судом встановлено, що на підставі вимог Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» відповідачем проведено конкурс з призначення управителя багатоквартирних будинків у м. Енергодар.

За результатами проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків у м. Енергодар та на підставі протоколу засідання конкурсної комісії від 01.06.2018 № 6, відповідач рішенням від 06.06.2018 № 161 «Про призначення управителів багатоквартирних будинків» призначив управителя багатоквартирних будинків у м.Енергодар.

Відповідно до п. 5. Розділу 5 Порядку, підписаний протокол засідання конкурсної комісії є підставою для прийняття виконавчим органом місцевої ради протягом п'яти календарних днів з моменту його підписання рішення про призначення управителя.

Згідно з п.9 Розділу 4 Порядку, усі рішення конкурсної комісії приймаються на засіданні у присутності не менш як половини її складу відкритим голосуванням простою більшістю голосів. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови конкурсної комісії. Рішення конкурсної комісії оформлюється протоколом, який підписується усіма членами комісії, що брали участь у голосуванні.

Судом встановлено, що протокол № 6 від 01.06.2018 підписаний на засіданні конкурсної комісії з призначення управителя багатоквартирними будинками у місті Енергодар в присутності 8 членів конкурсної комісії одноголосно із 13 членів конкурсної комісії.

Щодо доводів позивача, зазначений ним у позові, що 22.05.2018, згідно з вимогами розділу 4 Порядку, комісією було проведено розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями, після цього до позивача не надходило жодної інформації та офіційних повідомлень про відхилення конкурсних пропозицій, то суд зазначає, що Порядком не передбачено обов'язку організатора конкурсу письмово повідомляти учасника конкурсу щодо відхилення конкурсної пропозиції.

Щодо твердження позивача, що засідання конкурсної комісії у встановлений строк не відбулося, а тому відповідач не мав права приймати рішення щодо визначення управителя в багатоквартирних будинках міста Енергодар, суд зазначає наступне.

Відповідно до п. 5 Розділу 5 Порядку, підписаний протокол засідання конкурсної комісії є підставою для прийняття виконавчим органом місцевої ради протягом п'яти календарних днів з моменту його підписання рішення про призначення управителя.

Як вже зазначено вище, згідно із п.9 Розділу 4 Порядку, усі рішення конкурсної комісії приймаються на засіданні у присутності не менш як половини її складу відкритим голосуванням простою більшістю голосів. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови конкурсної комісії. Рішення конкурсної комісії оформлюється протоколом, який підписується усіма членами комісії, що брали участь у голосуванні.

Протокол № 6 від 01.06.2018 підписано на засіданні конкурсної комісії з призначення управителя багатоквартирними будинками у місті Енергодар в присутності 8 членів конкурсної комісії.

Відповідно до пунктів 2 та 3 розділу 5 Порядку, рішення про результати проведення конкурсу приймається конкурсною комісією не пізніше десяти календарних днів з моменту розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями відповідно до пункту 9 розділу ІV цього Порядку. Переможець конкурсу за кожним об'єктом конкурсу оголошується на засіданні конкурсної комісії, на яке запрошуються всі учасники конкурсу або уповноважені ними особи.

Розкриття конкурсних пропозицій учасників відбулося 22.05.2018.

Також, з огляду на ситуацію, яка мала місце під час проведення засідання комісії 29.05.2018, 30.05.2018 та 01.06.2018, голова комісії поставив на голосування питання про можливість проведення засідання конкурсної комісії у закритому режимі, без запрошення учасників конкурсу.

Конкурсна комісія скористалась своїми дискреційними повноваженнями, оскільки під дискреційним повноваженням слід розуміти повноваження, яке адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Таким чином, засідання комісії 01.06.2018, яке оформлене протоколом №6 відбулось у закритому режимі.

Так, судом встановлено, що рішення відповідача від 06.06.2018 №161 прийнято відповідно до статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», п.5 статті 13 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», Порядку проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 13.06.2016 №150, за результатами проведеного конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку у м. Енергодар на підставі протоколу засідання конкурсної комісії від 01.06.2018 №6.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною першою статті 2 КАС України передбачено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Частиною другою статті 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4)безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8)пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частинами першою та другою статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що відповідач, як суб'єкт владних повноважень, діяв у межах повноважень, наданих йому законодавством та довів правомірність прийнятого рішення, а тому у задоволенні позову слід відмовити.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі, суд враховує, що особі, що не є суб'єктом владних повноважень у разі відмови у задоволені позову - судовий збір поверненню не підлягає.

Керуючись ст.ст.9, 139, 243-246 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «Моє місто» (71630, Запорізька область, м.Дніпрорудне, вул. Шахтарська, буд. 32, прим. 1, код ЄДРПОУ 42104287) до Виконавчого комітету Енергодарської міської ради Запорізької області (71502, Запорізька область, м.Енергодар, вул. Курчатова, буд. 11, код ЄДРПОУ 04526934), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача – Товариство з обмеженою відповідальністю «Місто для людей Енергодар» (71503, Запорізька область, м.Енергодар, пр.Будівельників, 14, прим.159, ЄДРПОУ 420900091) про скасування рішення, – відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до п.п. 15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі протягом тридцяти днів, з дня його проголошення апеляційної скарги. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення у повному обсязі складено та підписано 28.11.2018.

Суддя Ю.В. Калашник

Дата ухвалення рішення28.11.2018
Оприлюднено03.12.2018
Номер документу78224320
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування рішення

Судовий реєстр по справі —0840/2701/18

Постанова від 05.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Постанова від 05.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 29.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 29.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 26.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 26.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 18.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 21.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 18.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Рішення від 28.11.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні