Рішення
від 30.11.2018 по справі 826/1553/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

30 листопада 2018 року № 826/1553/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Пащенка К.С., за участю секретаря судового засідання Легейди Я.А., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1 доГоловного територіального управління юстиції у Київській області третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет споруСадівниче товариство "Арсеналець-6" про представники учасників справи:визнання протиправною та скасування відмови у вчиненні реєстраційної дії, зобов'язання вчинити певні дії позивача - ОСОБА_2; відповідача - ОСОБА_3; третьої особи: ОСОБА_4, ОСОБА_5; вільний слухач - ОСОБА_6,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (надалі - позивач або ОСОБА_1.) подала на розгляд Окружному адміністративному суду м. Києва позов до Головного територіального управління юстиції у Київській області (далі - відповідач або Управління або повністю найменування), в якому, з урахуванням заяви б/н від 05.04.2018 Про збільшення позовних вимог , просить суд:

- визнати протиправним рішення від 16.01.2018 Головного Територіального управління юстиції у Київській області Міністерства Юстиції України, код ЄДР № 34481907, адреса: 02002, м. Київ, вул. Євгена Сверстюка, 15, по заяві ОСОБА_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків № НОМЕР_1, форми 3 від 12.01.2018 про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу Садівницьке товариство Арсеналець-6 , код 25294770, що містяться в Єдиному державному реєстрі;

- зобов'язати Головне Територіальне управління юстиції у Київській області Міністерства Юстиції України, ЄДР № 34481907, адреса: 02002, м. Київ, вул. Євгена Сверстюка, 15, не пізніше наступного робочого дня з дати отримання судового рішення у даній справі провести за вказаною заявою форми 3 від 12.01.2018 ОСОБА_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків № НОМЕР_1, відповідну реєстраційну дію шляхом внесення до відомостей про юридичну особу Садівницьке товариство Арсеналець-6 , код ЄДР № 25294770, що містяться в Єдиному державному реєстрі, записів: ОСОБА_1 - керівник з 07.08.2016 - в графу № 5, ОСОБА_1 - підписант з 07.08.2016 - в графи № 6 і № 7, ОСОБА_1 - члена правління з 07.08.2016 - в графу № 8.

Позовні вимоги мотивовані протиправністю відмови відповідача у проведенні реєстраційної дії.

У своєму відзиві на позовну заяву відповідач наголошує на безпідставності та необґрунтованості позовних вимог.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 01.02.2018 (суддя Пащенко К.С.) відкрито провадження в даній адміністративній справі; судом задоволено клопотання ОСОБА_1 про розгляд справи за правилами спрощеного провадження; постановлено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні без виклику учасників справи та проведення судового засідання.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 19.02.2018 задоволено клопотання представника відповідача про розгляд справи у відкритому судовому засіданні з викликом уповноважених осіб; ухвалено розглядати справу за правилами загального позовного провадження; судом, внаслідок задоволення клопотання представника відповідача про залучення третьої особи, на підставі ч. 2 ст. 49 Кодексу адміністративного судочинства України (в рішенні - КАС України), залучено Садівниче товариство "Арсеналець-6" до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору (по тексту - третя особа); призначено справу до розгляду в підготовче засідання на 05.04.2018.

05 квітня 2018 року у судовому засіданні було оголошено перерву до 24 травня 2018 року.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 24.05.2018 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті у той самий день після закінчення підготовчого судового засідання.

У судовому засіданні 24.05.2018 представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі та просив задовольнити позов.

Представник відповідача наголосив на наявності підстав для відмови в задоволенні позову повністю, за викладених у відзиві обставин.

Третя особа (за підписом ОСОБА_4.) надала пояснення як на позов, так і на відзив. Вважає позовні вимоги, викладені в первинній редакції щодо: визнання відмови у вчинені реєстраційної дії протиправною та скасувати її та зобов'язання відповідача зареєструвати зміну керівника ГО СТ Арсеналець-6 на підставі поданої заяви 12.01.2018 , неконкретизованими та не зовсім обґрунтованими відповідно, а викладені у відзиві заперечення безпідставними по всім пунктам. Представники третьої особи підтримали викладені у поясненнях обставини.

Разом з тим, представники учасників справи звернулися до суду з клопотанням про розгляд справи у порядку письмового провадження.

З урахуванням чого адміністративна справа, відповідно до ч. 3 ст. 194 КАС України, розглядається у порядку письмового провадження.

Розглянувши подані учасниками справи документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

12 січня 2018 року ОСОБА_1 подала до Управління заяву та документи для проведення державної реєстрації зміни керівника юридичної особи.

За наслідками розгляду 16.01.2018 відповідачем заяви, позивачу було відмовлено у проведенні реєстраційної дії, про що прийняте відповідне рішення (по тексту - Спірне рішення або Оспорюване рішення або Рішення).

Позивач вважає Рішення відповідача протиправним, оскільки, по-перше, подана ОСОБА_1 заява від 12.01.2018 із доданими до неї документами відповідала вимогам статті 15, 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", а по-друге, були відсутніми підстави для відмови у державній реєстрації згідно статті 28 цього ж закону.

Окрім цього, позивач зазначає, що при розгляді справи необхідно було враховувати викладені Обухівським районним судом м. Києва у рішеннях по справі № 372/2570/16-ц від 29.11.2016 року та по справі № 372/2633/16-ц від 20.12.2016 обставини щодо законності проведення звітно-виборчих позачергових загальних зборів ГО СТ Арсеналець-6 від 06.08.2016. Також позивач акцентує на викладені в постанові Київського окружного адміністративного суду від 02.02.2017 у справі № 810/3519/16 обставини щодо компетенції територіального органу Міністерства юстиції України в питаннях державної реєстрації громадської організації та змін відомостей про таку юридичну особу.

Крім того, позивач наголошує, що реєстратори Мін'юсту зобов'язані були витребувати справу у Обухівського реєстратора, а не у Підгірцівської сільської ради.

За викладених обставин, за переконанням позивача, наявні підстави для визнання Рішення Управління протиправним та зобов'язання останнього провести реєстраційну дію шляхом внесення до відомостей про юридичну особу Садівницьке товариство Арсеналець-6 відповідних записів.

З викладеними позивачем в позові доводами відповідач не погоджується та у своєму відзиві зауважив, що позивачем не наведено обґрунтування порушення його прав та законних інтересів оскаржуваним рішенням та не надано жодного належного та допустимого доказу на підтвердження порушень. На думку відповідача, задоволення позовної вимоги щодо зобов'язання суб'єкта владних повноважень вчинити певні реєстраційні дії буде втручанням адміністративного суду в дискреційні повноваження державного реєстратора. Також відповідач вказав, що повідомлення від 12.01.2018 не відповідає формі встановленій законом та підзаконними актами, а тому, не розглядалось як підстава для внесення відомостей до Реєстру громадських об'єднань. Управлінням прийнято відмову у проведенні реєстраційних дій від 16.01.2018 з огляду на те, що, по-перше, ОСОБА_1 не додано свідоцтва про реєстрацію громадської організації. По-друге, позивачем подано Протокол загальних зборів від 06.08.2016 № 1 та Протокол засідання Правління від 10.01.2018 № 1 у копіях, що суперечить п. 2 ч. 4 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців". По-третє, форма заяви, яка була подана, не відповідає формі 3, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 18.11.2016 № 3268/5. По-четверте, найменування Громадської організація Садівницьке товариство Арсеналець-6 , яке міститься в протоколі № 2/01/18 від 10.01.2018 відрізняється із найменуванням, яке містить у ЄДР. Окремо відповідач зазначив, що Громадська організація Садівницьке товариство Арсеналець-6 не внесена до Реєстру громадських об'єднань та відсутня реєстраційна справа даної громадської організації. Водночас, у 1997 році реєстрація Організації здійснювалась виключно як реєстрація юридичної особи Обухівською районною державною адміністрацією без процедури відповідної реєстрації громадського об'єднання, у зв'язку з чим, Організації не було видано свідоцтво про реєстрацію, передбачене Положенням про порядок легалізації об'єднань громадян, затв. Постановою Кабінету Міністрів України від 26.02.1993 № 140, чинного станом на 01.07.1997.

Вирішуючи спір по суті, суд зауважує на таке.

Спірні правовідносини, які виникли між сторонами, регулюються Конституцією України, Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" (далі - Закон), Законом України "Про громадські об'єднання", Наказом від 18.11.2016 № 3268/5 Міністерства юстиції України Про затвердження форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , зареєстр. в Міністерстві юстиції України 18 листопада 2016 року за № 1500/29630 (в рішенні - Наказ), Положенням про порядок легалізації об'єднань громадян, затв. Постановою Кабінету Міністрів України від 26.02.1993 № 140, та іншими нормативно-правовими актами, виданими на їх виконання (тут і по тексту відповідні нормативно-правові акти наведено в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

06.08.2016 були проведені загальні збори членів Громадської організації Садівницьке товариство Арсеналець-6 , на яких, серед іншого, обрано голову правління - ОСОБА_1 Результати проведених зборів оформлено протоколом.

За ч. 4 ст. 78 КАС України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Судом встановлено, що рішенням Обухівського районного суду Київської області від 20.12.2016 у справі № 372/2633/16-ц за позовом ОСОБА_7 до Садівницького товариства Арсеналець-6 , треті особи: ОСОБА_1, ОСОБА_8, державний реєстратор Обухівської районної державної адміністрації Київської області Кульбачна Ю.М., про визнання недійсними загальних зборів - у задоволенні позовних вимог відмовлено повністю.

Зі змісту вказаного рішення випливає, що: Предметом спору є протокол загальних зборів СТ Арсеналець - 6 від 06.08.2016. Загальні збори, у відповідності із вимогами п. 5.5 Статуту, 06.08.2016 були правомочні вирішувати питання, передбачені порядком денним. Рішення загальних зборів від 06.08.2016 також є прийнятим, так як відповідно до цього ж пункту статуту, за нього проголосувало понад половини усіх членів СТ. Доводи позивача про відсутність в порядку денному питання про обрання голови правління спростовується письмовими доказами: оголошенням від 21 липня 2016 року, оголошенням в газеті Варіант , в змісті яких в якості одного з питань зазначено обрання членів правління .

Таким чином, встановленими, згідно вказаного рішення, є обставини, зокрема, правомочності загальних зборів СТ Арсеналець - 6 , що були проведені 06.08.2016 та щодо вирішення включеного до порядку денного питання обрання голови правління ОСОБА_1

Матеріали справи також свідчать, що постановою Київського окружного адміністративного суду від 02.02.2017 у справі № 810/3519/16 за позовом ОСОБА_1 до Державного реєстратора - завідувача сектору реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб підприємців Обухівської районної державної адміністрації Київської області, третя особа - Садівницьке товариство "АРСЕНАЛЕЦЬ-6", про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії - у позові відмовлено повністю.

З постанови вбачається, що: Садівницьке товариство "АРСЕНАЛЕЦЬ-6" утворено в організаційно-правовій формі громадської організації. Це означає, що державна реєстрація цієї юридичної особи та змін до відомостей про цю юридичну особу є компетенцією територіального органу Міністерства юстиції України (Головного територіального управління юстиції у Київській області). Відповідач є державним реєстратором Обухівської районної державної адміністрації Київської області і не має повноважень щодо вчинення державної реєстрації змін до відомостей про юридичні особи, що утворені у формі громадських організацій. З огляду на наведене, суд дійшов висновку, що позов не підлягає задоволенню .

За таких обставин, встановленими, в межах відповідної справи, є обставини щодо організаційно-правової форми Садівницького товариства "АРСЕНАЛЕЦЬ-6" - громадської організації та стосовно особи, яка має право повноваження на вчинення дій з державної реєстрації змін до відомостей про юридичні особи, що утворені у формі громадських організацій - Головне територіальне управління юстиції у Київській області.

Поряд з вказаними судовими рішеннями, 12.01.2018 Обухівським районним судом Київської області у справі № 372/2802/17 за позовом ОСОБА_1 до Садівницького товариства Арсеналець-6 та ОСОБА_8 про визнання права управління та зобов'язання усунути перешкоди в управлінні юридичною особою прийнято рішення, залишене без змін постановою Апеляційного суду Київської області від 12.06.2018, яким у задоволенні позовних вимог відмовлено.

З вступної та мотивувальної частин рішення видно, що: 18.09.2017 позивач звернулась до суду з позовом в якому просила, визнати за нею право на управління юридичною особою Громадською організацією Садівницьке товариство Арсеналець-6 з 07 серпня 2016 року, як голови правління та зобов'язати Громадську організацію Садівницьке товариство Арсеналець-6 та ОСОБА_8 усунути перешкоди в управлінні шляхом передачі їй по акту прийому-передачі права розпоряджатись грошовими коштами на банківських рахунках, печатки, майна та всіх наявних документів СТ Арсеналець-6 , в тому числі особливо важливих, зокрема, оригіналів Статутів, Свідоцтва про державну реєстрацію, рішень правління минулого складу, Реєстру членів Організації станом на 07.08.2016. В обґрунтування позовних вимог зазначила, що відповідач добровільно не надає оригінали статуту громадської організації СТ Арсеналець-6 та свідоцтва про державну реєстрацію, які необхідні для здійснення Державної реєстрації в Міністерстві юстиції України, тому реалізувати своє право, як керівника громадської організації, позивач не може. Позивач вказував, що позачергові збори 06.08.2016 відбулись, є правомочними, відповідач уникає зустрічей та ухиляється від передачі оригіналів документів, які були йому надані, як керівнику громадської організації, у зв'язку з цим у позивача виникають проблеми в реалізації права на участь у керівництві громадської організації та відповідно у проходженні Державної реєстрації. Судом встановлено, що судові спори в порядку адміністративного судочинства щодо державної реєстрації зміни керівництва Садівницького товариства Арсеналець-6 не завершено, відомості про позивача, як про нового обраного керівника - голову правління вказаної юридичної особи до державних реєстрів не внесені, відтак в межах справи не доведено виникнення у встановленому законом порядку у позивача права управління юридичною особою, яке позивач просить захистити в судовому порядку, а позов є передчасним .

Відповідно до ст. 1 Закону України Про громадські об'єднання , громадське об'єднання - це добровільне об'єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів. Громадське об'єднання за організаційно-правовою формою утворюється як громадська організація або громадська спілка. Громадська організація - це громадське об'єднання, засновниками та членами (учасниками) якого є фізичні особи. Громадське об'єднання може здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи або без такого статусу. Громадське об'єднання зі статусом юридичної особи є непідприємницьким товариством, основною метою якого не є одержання прибутку.

Згідно із ч. 3 ст. 3 Закону, громадські об'єднання утворюються і діють на принципах: добровільності, самоврядності, вільного вибору території діяльності, рівності перед законом, відсутності майнового інтересу, прозорості, відкритості та публічності.

При цьому, принцип самоврядності, як вбачається із ч. 3 ст. 3 Закону, передбачає право членів (учасників) громадського об'єднання самостійно здійснювати управління діяльністю громадського об'єднання відповідно до його мети (цілей), визначати напрями діяльності, а також невтручання органів державної влади, органів місцевого самоврядування в діяльність громадського об'єднання, крім випадків, визначених законом.

Відповідно до ст. 11 Закону України Про громадські об'єднання , громадська організація керується в своїй діяльності статутом, який, в тому числі, має містити відомості про повноваження керівника, інших органів управління, порядок їх формування та зміни складу, термін повноважень та ін.

У відповідності до статуту Громадської організації Садівницьке товариство Арсеналець-6 (обставини, встановлені при розгляді справ: № 372/2633/16-ц, № 810/3519/16 та № 372/2802/17) остання має статус юридичної особи. Основною метою створення та діяльності садового товариства є задоволення та захист законних прав та інтересів його членів, завданням є створення умов повноцінного використання його членами земельних ділянок для вирощування фруктів, ягід, овочів та іншої сільськогосподарської продукції, з можливістю розташування на них садових будинків, створення умов для оздоровлення та відпочинку членів садового товариства та їх родин.

Згідно наявного у справі № 826/1553/18 витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Садівницьке товариство Арсеналець-6 (ідентифікаційний код 25294770) є громадською організацією з кількістю 280 членів товариства, керівником організації з 17.07.2010 є ОСОБА_8, органом управління юридичної особи є загальні збори.

Суд зазначає, що питання правомочності проведених 06.08.2016 загальних зборів Садівницького товариства Арсеналець-6 та організаційно-правової форми товариства наразі сторонами не оспорюється.

Предметом спору у справі № 826/1553/18 є питання правомірності відмови позивачу з боку відповідача у проведенні реєстраційної дії за заявою ОСОБА_1 від 12.01.2018.

Положеннями Закону регулюються відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців.

Вимоги до оформлення документів, що подаються для державної реєстрації встановлені в ст. 15 Закону.

Так, за ч. 1 ст. 15 Закону, документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати таким вимогам, зокрема: документи мають бути викладені державною мовою та додатково, за бажанням заявника, - іншою мовою (крім заяви про державну реєстрацію); текст документів має бути написаний розбірливо (машинодруком або від руки друкованими літерами); документи не повинні містити підчищення або дописки, закреслені слова та інші виправлення, не обумовлені в них, орфографічні та арифметичні помилки, заповнюватися олівцем, а також містити пошкодження, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст; документи в електронній формі мають бути оформлені згідно з вимогами, визначеними законодавством; заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена; рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству. Рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, що подається для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами). Справжність підписів на такому рішенні нотаріально засвідчується, крім випадків, передбачених законом; установчий документ викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами, крім випадків заснування юридичної особи). Справжність підписів на установчому документі нотаріально засвідчується, крім випадків, передбачених законом; у разі якщо оригінали документів, необхідних для державної реєстрації, відповідно до законодавства залишаються у справах державних органів, органів місцевого самоврядування, що їх видають, заявник подає копії документів, оформлені такими органами відповідно до законодавства.

Форми заяв про державну реєстрацію затверджуються Міністерством юстиції України (ч. 2 ст. 15 Закону).

Так, згідно пп. 3 п. 1 Наказу, затверджено форму заяви у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань: Форма 3 - Заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Відповідно до ч.ч. 1, 3 ст. 17 Закону, для державної реєстрації створення юридичної особи (у тому числі в результаті виділу, злиття, перетворення, поділу), крім створення державного органу, органу місцевого самоврядування, подаються такі документи: заява про державну реєстрацію створення юридичної особи. У заяві про державну реєстрацію створення юридичної особи, утвореної в результаті поділу, додатково зазначаються відомості про відокремлені підрозділи в частині їх належності до юридичної особи - правонаступника; примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення засновників, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідного державного органу, про створення юридичної особи; документ, що підтверджує створення громадського формування, відповідність статуту юридичної особи, на підставі якого діє громадське формування, - у разі державної реєстрації громадського формування, що є самостійним структурним підрозділом у складі іншої юридичної особи; відомості про керівні органи громадського формування (ім'я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку), відомості про особу (осіб), яка має право представляти громадське формування для здійснення реєстраційних дій (ім'я, дата народження, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку); установчий документ юридичної особи - у разі створення юридичної особи на підставі власного установчого документа; реєстр осіб (громадян), які брали участь в установчому з'їзді (конференції, зборах), - у разі державної реєстрації створення громадських об'єднань, політичної партії; документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону; документи для державної реєстрації змін про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, визначені частиною четвертою цієї статті, - у разі створення юридичної особи в результаті виділу. Для державної реєстрації включення відомостей про юридичну особу, зареєстровану до 1 липня 2004 року, відомості про яку не містяться в Єдиному державному реєстрі, подається заява про державну реєстрацію включення відомостей про юридичну особу до Єдиного державного реєстру.

Для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи: заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі; примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою; реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об'єднання, політичні партії; документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення відповідно до статуту громадського формування про внесення змін до Єдиного державного реєстру, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування; відомості про керівні органи громадського формування (ім'я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів; документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону; установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі; примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи. У разі подання документів, крім випадку, коли відомості про повноваження цього представника містяться в Єдиному державному реєстрі, представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження (ч. 4 ст. 17 Закону).

Виходячи з приписів статей 15 та 17 Закону, визначеними, згідно вказаного закону, є вимоги до оформлення документів, що подаються для державної реєстрації, та встановленим є перелік документів, що подається заявником для державної реєстрації юридичної особи.

Згідно поданого опису документів від 12.01.2018, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії: Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах , Садівницьким товариством Арсеналець-6 подано: реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; документ про правомочність від 06.08.2016; повідомлення вих. № 2-01-/18 від 12.01.2018; відомості про керівні органи; відомості про особу, уповноважену представляти ГО СТ; копію протоколу № 2/01/18 засідання правління від 10.01.2018; копію реєстру осіб, які брали участь в заг. зборах 06.08.2016; копію протоколу № 1 заг. зборів від 06.08.2016; копію протоколу № 1 засідання правління від 06.08.2016; ксерокопію копії рішення суду від 20.12.2016, справа № 372/2633/16-ц; ксерокопію копії ухвали суду від 30.03.2017, провадження № 22ц/780/1251/2017; ксерокопію копії рішення суду від 29.11.2016, справа № 372/2570/16-ц, провадження № 2-1439/1; ксерокопію копії постанови суду від 02.02.2017, справа № 810/3519/16; квитанцію від 11.01.2018 про сплату адм. збору; квитанцію від 12.01.2018 про сплату адм. збору.

Відповідно до ч.2 ст. 25 Закону порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, зокрема включає: перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання.

Згідно з ст. 28 Закону, підставами для відмови у державній реєстрації є: 1) документи подано особою, яка не має на це повноважень; 2) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони проведення реєстраційної дії; 3) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення про арешт корпоративних прав - у разі державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв'язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи; 4) не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку; 5) документи суперечать вимогам Конституції та законів України; 6) документи суперечать статуту громадського формування; 7) порушено встановлений законом порядок створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи; 8) невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону; 9) щодо засновника (учасника) юридичної особи, що створюється, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 10) щодо юридичної особи, стосовно якої подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов'язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 11) документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані: раніше строку, встановленого цим Законом; щодо юридичної особи, що припиняється в результаті її ліквідації та є засновником (учасником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи, та/або є засновником третейського суду; в Єдиному державному реєстрі відсутній запис про державну реєстрацію юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації в результаті злиття, приєднання або поділу; щодо акціонерного товариства, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованої реєстрації випуску акцій; щодо юридичної особи - емітента цінних паперів, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованих випусків цінних паперів; щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування; щодо юридичної особи, що реорганізується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та відсутній узгоджений план реорганізації юридичної особи; щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування; щодо юридичної особи, що припиняється в результаті ліквідації, стосовно якої надійшли відомості про відкрите виконавче провадження; щодо юридичної особи, стосовно якої відкрито провадження у справі про банкрутство.

Повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації повинно містити посилання на конкретну норму (пункт, статтю) законодавства із зазначенням, що саме порушено під час оформлення та подання документів, а також повинно бути зазначено, який саме пункт чи стаття поданого заявником документа (статуту, протоколу тощо) не відповідає нормам законодавства. Відмова у державній реєстрації з підстав, не передбачених цією статтею, а також відмова у державній реєстрації (легалізації) професійної спілки, її організації або об'єднання не допускається. Після усунення причин, що були підставою для відмови у державній реєстрації, заявник може повторно подати документи для державної реєстрації.

Отже, у ст. 28 Закону наведений вичерпний перелік підстав для відмови у державній реєстрації.

Своїм Рішенням, Управління відмовило в державній реєстрації змін до відомостей про юридичну особу Садівницьке товариство Арсеналець-6 . Підставами для відмови стали наступні причини:

- заявником не подано копію свідоцтва про реєстрацію громадської організації та статуту, що не відповідає вимогам пункту 11 Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про громадські об'єднання . Інше;

- заявником подано копії Протоколу № 1 загальних зборів від 06 серпня 2016 року та Протокол № 1 засідання Правління від 10 січня 2018 року, що суперечить пункту 2 частині четвертій статті 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань . Інше;

- подана сторінка Заяв, де міститься зміна відомостей про ОСОБА_11, не відповідає формі 3, затвердженій Наказом Міністерства юстиції України від 18.11.2016 № 3268/5. Інше;

- найменування організації, яке міститься у Протоколі № 2/01/18 від 10 січня 2018 року, різниться із найменуванням яке міститься у Єдиному державному реєстрі. Інше.

Щодо викладених причин відмови у проведенні державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу Садівницьке товариство Арсеналець-6 , слід вказати про таке.

Як зазначалося вище, згідно поданого опису документів від 12.01.2018 Садівницьким товариством Арсеналець-6 , окрім іншого, було подано повідомлення № 2-01-/18 від 12.01.2018, зокрема про внесення відомостей про Організацію до Реєстру громадських об'єднань.

У ч. 1 ст. 19 Закону визначено, що державна реєстрація громадського об'єднання, що не має статусу юридичної особи, здійснюється шляхом повідомлення про утворення такого громадського об'єднання. Для повідомлення про утворення громадського об'єднання, що не має статусу юридичної особи, зокрема подається заява про державну реєстрацію громадського об'єднання, що не має статусу юридичної особи, форма якої затверджена Наказом.

Таким чином, повідомлення про утворення громадського об'єднання здійснюється у встановленій нормативно-правовими актами формі, а не у довільній формі, яке додано позивачем до заяви, та подається для державної реєстрації громадського об'єднання без статусу юридичної особи.

З огляду на те, що у 1997 році Обухівською районною державною адміністрацією проведено реєстрацію Організації як юридичної особи, то подане ОСОБА_1 повідомлення не могло розглядатися відповідачем як підстава для внесення відомостей до реєстру громадських об'єднань.

Станом на час здійснення реєстрації Організації, порядок створення та діяльність громадських організацій регулювалась Законом України від 16.06.1992 № 2460-XII Про об'єднання громадян , згідно ч. 1 і 2 ст. 14 якого легалізація (офіційне визнання) об'єднань громадян є обов'язковою і здійснюється шляхом їх реєстрації або повідомлення про заснування. Діяльність об'єднань громадян, які нелегалізовані або примусово розпущені за рішенням суду, є протизаконною. У разі реєстрації об'єднання громадян набуває статус юридичної особи.

Відповідно до п. 3 Положення про порядок легалізації об'єднань громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.02.1993 № 140, яке було чинним станом на 01 липня 1997 року, для реєстрації об'єднання громадян до реєструючого органу подавалась заява, підписана не менш як трьома засновниками об'єднання громадян або їх уповноваженими представниками. До заяви додавалися: 1) статут (положення) в двох примірниках; 2) протокол установчого з'їзду (конференції) або загальних зборів, які прийняли статут (положення); 3) відомості про склад керівництва центральних статутних органів (із зазначенням прізвища, імені, по батькові, року народження, місця постійного проживання, посади (заняття), місця роботи); 4) дані про наявність місцевих осередків (додаток N 2), підтверджені протоколами конференцій (зборів); 5) документ про сплату реєстраційного збору; 6) відомості про засновників об'єднання громадян або спілок об'єднань громадян.

За результатами розгляду заяви приймається рішення про реєстрацію об'єднання громадян або про відмову в його реєстрації. У разі реєстрації об'єднання громадян засновникові видається свідоцтво про реєстрацію встановленого зразка (п. п. 6, 7 цього Положення).

За п.п. 11, 12 розділу V Прикінцеві та перехідні положення Закону України "Про громадські об'єднання", громадські організації, їх спілки (союзи, асоціації, інші об'єднання громадських організацій), легалізовані на день введення цього Закону в дію, подають (надсилають поштовим відправленням) документи для вчинення реєстраційних дій до уповноваженого органу з питань реєстрації за своїм місцезнаходженням. Строк розгляду повідомлення про зміни до статуту, зміну у складі керівних органів, зміну місцезнаходження громадських організацій та спілок, зазначених у цьому пункті, продовжується на час пересилання реєстраційних справ громадських організацій та спілок. Для формування реєстраційних справ громадських організацій та спілок, зареєстрованих виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, документи подаються разом з копіями статутів (положень) та свідоцтв про реєстрацію громадської організації, спілки, засвідченими печаткою такої організації, спілки. Виконавчим органам сільських, селищних, міських рад, які здійснювали делеговані повноваження щодо реєстрації громадських організацій, до дня введення цього Закону в дію забезпечити передачу уповноваженому органу з питань реєстрації відомостей щодо громадських організацій, зареєстрованих (легалізованих) відповідними виконавчими органами на день набрання чинності цим Законом, та щодо реєстраційних дій, які вчинятимуться відповідними виконавчими органами з дня набрання цим Законом чинності до дня введення його в дію. У разі наявності розбіжностей між відомостями, переданими виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, та відомостями, наданими громадськими організаціями та спілками відповідно до пункту 11 цього розділу, уповноважений орган з питань реєстрації бере до уваги відомості, надані виконавчими органами сільських, селищних, міських рад.

У березні 2017 року Громадською організацією Садівницьке товариство Арсеналець-6 подано до Управління повідомлення № 17/03/17-1 від 20.03.2017, в якому заявник просив внести до Реєстру громадських об'єднань запис про юридичну особу - Громадську організацію Садівницьке товариство Арсеналець-6 .

У відповідь на повідомлення № 17/03/17-1 від 20.03.2017, в квітні 2017 року ОСОБА_1 отримала від Головного територіального управління юстиції у Київській області лист № 4846-3.2-23/3.2 від 18.04.2017 про відмову у внесенні Громадської організації Садівницьке товариство Арсеналець-6 до Реєстру громадських об'єднань, зокрема з підстав відсутності свідоцтва про реєстрацію громадської організації.

Раніше, за відповідних, в тому числі, причин, листом № 32-23/2191 від 05.09.2016 позивачу вже відмовлялося у внесенні Громадської організації Садівницьке товариство Арсеналець-6 до Реєстру громадських об'єднань. При цьому, листом № 3.2-25/1989 від 15.08.2016 ОСОБА_1 повідомлялося про продовження строку розгляду заяви на час пересилання реєстраційної справи Громадської організації Садівницьке товариство Арсеналець-6 до Управління.

Доказів подання в січні 2018 року Громадською організацією Садівницьке товариство Арсеналець-6 до Управління для вчинення реєстраційних дій, пов'язаних з питанням зміни у складі керівних органів, копій статуту та свідоцтва про реєстрацію громадської організації, засвідчених печаткою такої організації, зі змісту опису від 12.01.2018 не вбачається.

Таким чином, ОСОБА_1 в порушення вимог п. 11 розділу V Прикінцеві та перехідні положення Закону України "Про громадські об'єднання" не додано засвідчену копію свідоцтва про реєстрацію громадської організації.

За ст. 9 Закону України "Про громадські об'єднання", протокол установчих зборів громадського об'єднання має містити відомості про: 1) дату та місце проведення установчих зборів; 2) осіб, які брали участь в установчих зборах (відповідно до частини одинадцятої цієї статті); 3) рішення про утворення громадського об'єднання із зазначенням мети (цілей) його діяльності; 4) рішення про визначення найменування та за наявності - скороченого найменування громадського об'єднання; 5) рішення про затвердження статуту громадського об'єднання; 6) рішення про утворення (обрання) керівника, органів управління громадського об'єднання відповідно до затвердженого статуту; 7) рішення про визначення особи (осіб), яка має право представляти громадське об'єднання у правовідносинах з державою та іншими особами і вчиняти дії від імені громадського об'єднання без додаткового уповноваження (далі - особа, уповноважена представляти громадське об'єднання), - для громадського об'єднання, яке має намір здійснювати діяльність без статусу юридичної особи, якщо утворення (обрання) органів управління не передбачено рішенням про утворення такого об'єднання; 8) рішення про визначення особи (осіб), яка має право представляти громадське об'єднання для здійснення реєстраційних дій, - для громадського об'єднання, яке має намір здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи. У протоколі установчих зборів можуть зазначатися відомості і про інші прийняті на цих зборах рішення стосовно утворення та/або діяльності громадського об'єднання. Особа може бути обрана керівником, обрана до складу керівного органу громадського об'єднання, визначена особою, яка має право представляти громадське об'єднання для здійснення реєстраційних дій, або визначена особою, уповноваженою представляти громадське об'єднання, за наявності її особистої згоди. Протокол установчих зборів підписується головуючим та секретарем зборів.

З норми ст. 9 Закону України "Про громадські об'єднання" вбачається, що особа, за наявності її особистої згоди, може бути обрана керівником, обрана до складу керівного органу громадського об'єднання, визначена особою, яка має право представляти громадське об'єднання для здійснення реєстраційних дій, або визначена особою, уповноваженою представляти громадське об'єднання.

З п.п. 8, 10, 4 протоколів від 06.08.2016 слідує про: обрання ОСОБА_1 головою правління Громадської організації Садівницьке товариство Арсеналець-6 ; уповноваження ОСОБА_1 на проведення відповідних змін в ЄДР; затвердження надання повноважень голові правління ОСОБА_1 вчиняти дії від імені товариства без довіреності, та право подання документів для державної реєстрації. Призначено голову правління ОСОБА_1 вести, складати та підписувати протоколи правління Громадської організації Садівницьке товариство Арсеналець-6 . ОСОБА_1, яка була присутня на загальних зборах, уповноважено представляти інтереси Громадської організації Садівницьке товариство Арсеналець-6 , що підтверджується даними з відомостей.

Подібні за змістом положення викладено у протоколі від 10.01.2018, зокрема, про надання повноважень голові правління ОСОБА_1 вчиняти дії від імені товариства без довіреності, та право подання документів для державної реєстрації, а також стосовно призначення голови правління ОСОБА_1 вести, складати та підписувати протоколи правління Громадської організації Садівницьке товариство Арсеналець-6 .

Відповідно до п. 2 ч. 4 ст. 17 Закону, для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру.

З конструкції п. 2 ч. 4 ст. 17 Закону вбачається про необхідність подання заявником примірника оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру.

Судом наголошується, що за ст. 5 Закону, систему органів у сфері державної реєстрації становлять: 1) Міністерство юстиції України; 2) інші суб'єкти державної реєстрації. До повноважень інших суб'єктів державної реєстрації належить: 1) забезпечення: прийому документів, поданих для державної реєстрації; державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій; ведення Єдиного державного реєстру та надання відомостей з нього; формування та зберігання реєстраційних справ; 2) здійснення інших повноважень, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Згідно ч. 9 ст. 28 Закону, після усунення причин, що були підставою для відмови у державній реєстрації, заявник може повторно подати документи для державної реєстрації.

Так, 20.02.2017, 02.03.2017 та 07.03.2017 ОСОБА_1 подавала до Управління примірник оригіналу рішення уповноваженого органу про зміну керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, а також протоколи від 06.08.2016.

За ч. 9 ст. 28 Закону, у разі відмови у державній реєстрації документи, подані для державної реєстрації (крім документа про сплату адміністративного збору), повертаються (видаються, надсилаються поштовим відправленням) заявнику не пізніше наступного робочого дня з дня надходження від заявника заяви про їх повернення.

Між тим, у справі відсутні подані ОСОБА_1 до Управління заяви про повернення поданих для державної реєстрації документів.

Суд зауважує про те, що положення Закону не містять приписів щодо можливості неподання заявником відповідних документів у разі їх знаходження у реєстраційному органі, натомість, містять вичерпний перелік документів, що подаються для здійснення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи. Повернення документів заявнику у разі відмови у державній реєстрації здійснюється на підставі відповідної заяви заявника, а не подання такої заяви та як наслідок не повернення документів, не є підставою для невиконання вимог Закону щодо подання належного та достатнього пакету документів для здійснення державної реєстрації, навіть якщо особа звертається із такою заявою в черговий раз.

Щодо відмінності найменування Організації у протоколі № 2/01/18 від 10.01.2018 та ЄДР, то суд зазначає, що, дійсно, у протоколі від 10.01.2018 зазначено, що це протокол засідання правління Громадської організації Садівничого товариства Арсеналець-6 , тоді як в Єдиному державному реєстрі зазначена назва юридичної особи - Садівницьке товариство Арсеналець-6 .

Враховуючи те, що причини відмови у вчиненні реєстраційної дії, зазначені Управлінням, є вмотивованими та містять посилання на норми законодавства, вимоги яких не дотримано, суд вважає, що позовні вимоги щодо визнання протиправним Спірного рішення, з огляду на невідповідність заяви від 12.01.2018 позивача статті 15, 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" є необґрунтованими, тому, як наслідок, наявні підстави для відмови у державній реєстрації згідно статті 28 Закону. У свою чергу, викладені відповідачем у відзиві доводи щодо невідповідності заяви від 12.01.2018 вимогам Закону не спростовані позивачем за викладених у позові обставин.

Стосовно наведених Управлінням у відзиві мотивів про не зазначення позивачем обґрунтування порушення його прав та законних інтересів оскаржуваним рішенням та не надання жодного належного та допустимого доказу на підтвердження порушень, суд виходить з такого.

У відповідності до ч. 6 ст. 9 Закону України "Про громадські об'єднання", особа може бути обрана керівником, обрана до складу керівного органу громадського об'єднання, визначена особою, яка має право представляти громадське об'єднання для здійснення реєстраційних дій, або визначена особою, уповноваженою представляти громадське об'єднання.

Протоколами загальних зборів Громадської організації Садівницьке товариство Арсеналець-6 від 06.08.2016, серед іншого, вирішено: обрати ОСОБА_1 головою правління Громадської організації Садівницьке товариство Арсеналець-6 ; уповноважено ОСОБА_1 на проведення відповідних змін в ЄДР; надано повноваження голові правління ОСОБА_1 вчиняти дії від імені товариства без довіреності, та права подання документів для державної реєстрації.

Тотожні положення викладено у протоколі від 10.01.2018, зокрема, про надання повноважень голові правління ОСОБА_1 вчиняти дії від імені товариства без довіреності, та право подання документів для державної реєстрації.

Статтею 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Згідно ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

В силу положень ч. 1 ст. 2 КАС України слідує, що завдання адміністративного судочинства щодо справедливого, неупередженого та своєчасного вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин здійснюється з метою ефективного захисту прав та інтересів фізичних та юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Відповідно до ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

За визначенням, яке міститься у п. 4 ч.1 ст. 1 Закону державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Державна реєстрація проводиться на підставі заяви про державну реєстрацію та доданих до неї документів шляхом внесення відповідних записів до ЄДР.

Тобто, процедура прийняття такого рішення випливає із відносин між заявником та органом державної реєстрації щодо виконання покладених на останнього управлінських функцій.

У даному випадку, підставою для звернення до суду з позовом є відмова в державній реєстрації зміни керівника та членів керівних органів громадської організації, а відтак публічно-правові відносини, що склалися між Садівницьким товариством Арсеналець-6 та органом державної реєстрації направлені виключно на проведення змін в юридичній особі. При цьому, ОСОБА_1 підписувала та подавала документи для проведення державної реєстрації як уповноважена особа Організації, в той же час, позов поданий нею до суду як фізичною особою.

З огляду на це, суд погоджує доводи Управління в тій частині, що позивач не входить до суб'єктного складу осіб, яким належить право вимоги щодо скасування спірного рішення.

Стосовно доданого третьою особою (за підписом ОСОБА_8І.) до пояснень скороченого рішення Обухівського районного суду Київської області від 12.01.2018 у справі № 372/2802/17 за позовом ОСОБА_1 до Садівницького товариства Арсеналець-6 та ОСОБА_8 про визнання права управління та зобов'язання усунути перешкоди в управлінні юридичною особою, яке, між іншим, було відмічено в рішенні, суд зазначає, що в силу ч. 7 ст. 78 КАС України правова оцінка, надана судом певному факту при розгляді іншої справи, не є обов'язковою для суду. Так, приймаючи до уваги викладені у рішенні по даній справі факти щодо державної реєстрації змін за заявою від 12.01.2018 ОСОБА_1, з урахуванням передчасності поданого позову у справі № 372/2802/17, з підстав не завершення судового спору в порядку адміністративного судочинства щодо державної реєстрації зміни керівництва Садівницького товариства Арсеналець-6 , судом не приймається до уваги, як обов'язкова, надана судом у справі № 372/2802/17 правова оцінка суду певним відповідним фактам.

В частині позовних вимог про зобов'язання Управління вчинити дії суд відзначає, що враховуючи наявність правових підстав для відмови позивачу у державній реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі щодо Громадської організації Садівницьке товариство Арсеналець-6 , необґрунтованою є також позовна вимога позивача про зобов'язання відповідача вчинити певні дії, оскільки по суті спору є похідною від вимоги про визнання протиправним оскаржуваного рішення.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди, у відповідності до положень частини 2 статті 2 КАС України, перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Беручи до уваги зазначені правові положення законодавства та обставини цієї справи, суд приходить до висновку, що рішення Управління від 16.01.2018 по заяві ОСОБА_1 форми 3 від 12.01.2018 про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу Садівницьке товариство Арсеналець-6 , що містяться в Єдиному державному реєстрі, є правомірним та обґрунтованим, містить посилання на визначені чинним законодавством України норми, які не були дотримані позивачем. Доводи позивача, наведені у позові на обґрунтування заявлених вимог, не спростовують висновків суду та викликають сумнів у законності рішення відповідача.

Виходячи зі змісту статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року справедливість судового рішення вимагає, аби такі рішення достатньою мірою висвітлювали мотиви, на яких вони ґрунтуються. Межі такого обов'язку можуть різнитися залежно від природи рішення і мають оцінюватись у світлі обставин кожної справи. Національні суди, обираючи аргументи та приймаючи докази, мають обов'язок обґрунтувати свою діяльність шляхом наведення підстав для такого рішення. Таким чином, суди мають дослідити: основні доводи (аргументи) сторін та з особливою прискіпливістю й ретельністю - змагальні документи, що стосуються прав та свобод, гарантованих Конвенцією.

Рішенням ЄСПЛ від 19 квітня 1993 року у справі Краска проти Швейцарії визначено, що ефективність справедливого розгляду досягається тоді, коли сторони процесу мають право представити перед судом ті аргументи, які вони вважають важливими для справи. При цьому такі аргументи мають бути почуті, тобто ретельно розглянуті судом. Іншими словами, суд має обов'язок провести ретельний розгляд подань, аргументів та доказів, поданих сторонами.

За правилами ст. 74 КАС України, суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом. Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Згідно ст. 75 КАС України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.

Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання (ст. 76 КАС України).

У відповідності до ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Статтею 90 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Надаючи оцінку кожному окремому специфічному доводу учасників справи, що мають значення для правильного вирішення адміністративної справи, суд застосовує позицію ЄСПЛ (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану в пункті 58 рішення у справі Серявін та інші проти України (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов'язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов'язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов'язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (Ruiz Torija v. Spain) № 303-A, пункт 29).

Наведена позиція ЄСПЛ також застосовується у практиці Верховним Судом, що, як приклад, відображено у постанові від 28 серпня 2018 року (справа № 802/2236/17-а).

Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Оскільки суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог, то судові витрати в силу ст. 139 КАС України розподілу не підлягають.

Керуючись ст.ст. 5, 6, 7, 9, 19, 139, 194, 229, 242, 243, 246, 250, 255 КАС України, суд,-

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 відмовити повністю.

Рішення, відповідно до ст. 255 КАС України, рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Окружний адміністративний суд м. Києва.

Суддя К.С. Пащенко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення30.11.2018
Оприлюднено02.12.2018
Номер документу78228542
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/1553/18

Постанова від 16.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Постанова від 16.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Ухвала від 04.03.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Ухвала від 04.03.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Ухвала від 01.02.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Рішення від 30.11.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 24.05.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 19.02.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 01.02.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні