Постанова
від 16.04.2019 по справі 826/1553/18
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/1553/18 Суддя (судді) першої інстанції: Пащенко К.С.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 квітня 2019 року м. Київ

Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого - судді Земляної Г.В.

суддів Ісаєнко Ю.А., Лічевецького І.О.

за участю секретаря Антоненко К.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_2

на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 листопада 2018 року

у справі №826/1553/18 (розглянутої у порядку спрощеного провадження)

за позовом ОСОБА_2

до відповідача Головного територіального управління юстиції у Київській області

третя особа: Садівниче товариство Арсеналець-6

про визнання протиправною та скасування відмови у вчиненні реєстраційної дії, зобов'язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И Л А :

ОСОБА_2 (надалі - позивач або ОСОБА_2.) звернулася до суду з позовом до Головного територіального управління юстиції у Київській області (далі - відповідач або Управління), третя особа: Садівниче товариство Арсеналець-6 в якому, з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог, просила суд:

- визнати протиправним рішення від 16.01.2018 Головного Територіального управління юстиції у Київській області Міністерства Юстиції України, код ЄДР № 34481907, адреса: 02002, м. Київ, вул. Євгена Сверстюка, 15, по заяві ОСОБА_2, реєстраційний номер облікової картки платника податків № НОМЕР_1, форми 3 від 12.01.2018 про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу Садівницьке товариство Арсеналець-6 , код 25294770, що містяться в Єдиному державному реєстрі;

- зобов'язати Головне Територіальне управління юстиції у Київській області Міністерства Юстиції України, ЄДР № 34481907, адреса: 02002, м. Київ, вул. Євгена Сверстюка, 15, не пізніше наступного робочого дня з дати отримання судового рішення у даній справі провести за вказаною заявою форми 3 від 12.01.2018 ОСОБА_2, реєстраційний номер облікової картки платника податків № НОМЕР_1, відповідну реєстраційну дію шляхом внесення до відомостей про юридичну особу Садівницьке товариство Арсеналець-6 , код ЄДР № 25294770, що містяться в Єдиному державному реєстрі, записів: ОСОБА_2 - керівник з 07.08.2016 - в графу № 5, ОСОБА_2 - підписант з 07.08.2016 - в графи № 6 і № 7, ОСОБА_2 - члена правління з 07.08.2016 - в графу № 8.

В обґрунтування позовних вимог позивач послалася на протиправність відмови відповідача у проведенні реєстраційної дії.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 листопада 2018 року у задоволенні позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити в повному обсязі. В своїй апеляційній скарзі апелянт посилається на незаконність, необґрунтованість та необ'єктивність рішення суду, неповне з'ясування всіх обставин, що мають значення для вирішення справи, порушення судом норм процесуального права, що є підставою для скасування судового рішення.

Відповідачем та третьою особою було подано відзиви на апеляційну скаргу в яких зазначено, що апеляційна скарга є безпідставною та необґрунтованою та просять залишити її без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Представник відповідача та третьої особи в судовому засіданні вимоги та доводи апеляційної скарги заперечували та просили у задоволенні апеляційної скарги відмовити з огляду на її необґрунтованість та безпідставність, а рішення суду першої інстанції залишити в силі.

Позивач в судове засідання призначене на 16 квітня 2019 року на 12 -10 год. не з'явилася.

Натомість, о 12-27 год. 16 квітня 2019 року на електронну адресу суду надійшло від позивача клопотання про відкладення розгляду справи у зв'язку з перебуванням на лікарняному. Проте, позивачем до клопотання не додано жодних доказів на підтвердження вказаного клопотання.

Крім того, колегія суддів відмовляючи у задоволенні клопотання про відкладення розгляду справи, враховувала ту обставину, що в попередньому судовому засіданні призначеному на 09 квітня 2019 року оголошувалася у справі перерва на підставі заявленого клопотання позивача.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, а рішення суду слід залишити без змін, з наступних підстав.

Відповідно до положень статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Згідно зі статтями 315, 316 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Суд першої інстанції всебічно, повно та об'єктивно розглянув справу, правильно встановив обставини справи, наданим доказам дав правильну правову оцінку і прийшов до обґрунтованого висновку про відмову у задоволенні позовних вимог.

Як вбачається з матеріалів справи, 12 січня 2018 року ОСОБА_2 звернулася до Головного територіального управління юстиції у Київській області з заявою щодо проведення реєстраційної дії Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах та пакетом документів для проведення державної реєстрації зміни керівника юридичної особи.

16.01.2018 Головним територіальним управлінням юстиції у Київській області відмовлено позивачу у реєстраційній дії щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах відмовлено.

Підставами для відмови стали наступні причини:

- заявником не подано копію свідоцтва про реєстрацію громадської організації та статуту, що не відповідає вимогам пункту 11 Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про громадські об'єднання .

- заявником подано копії Протоколу № 1 загальних зборів від 06 серпня 2016 року та Протокол № 1 засідання Правління від 10 січня 2018 року, що суперечить пункту 2 частині четвертій статті 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань .

- подана сторінка Заяв, де міститься зміна відомостей про ОСОБА_4, не відповідає формі 3, затвердженій Наказом Міністерства юстиції України від 18.11.2016 № 3268/5.

- найменування організації, яке міститься у Протоколі № 2/01/18 від 10 січня 2018 року, різниться із найменуванням яке міститься у Єдиному державному реєстрі.

Позивач вважаючи Рішення відповідача протиправним, звернувся за захистом порушених прав.

Приймаючи рішення про відмову у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що рішення відповідача від 16.01.2018 по заяві ОСОБА_2 від 12.01.2018 про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу Садівницьке товариство Арсеналець-6 , що містяться в Єдиному державному реєстрі, є правомірним та обґрунтованим, містить посилання на визначені чинним законодавством України норми, які не були дотримані позивачем.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Спірні правовідносини, які виникли між сторонами, регулюються Конституцією України, Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" (далі - Закон), Законом України "Про громадські об'єднання", Наказом від 18.11.2016 № 3268/5 Міністерства юстиції України Про затвердження форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , зареєстр. в Міністерстві юстиції України 18 листопада 2016 року за № 1500/29630 (в рішенні - Наказ), Положенням про порядок легалізації об'єднань громадян, затв. Постановою Кабінету Міністрів України від 26.02.1993 № 140, та іншими нормативно-правовими актами, виданими на їх виконання (тут і по тексту відповідні нормативно-правові акти наведено в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

З матеріалів справи вбачається, що 06.08.2016 були проведені загальні збори членів Громадської організації Садівницьке товариство Арсеналець-6 , на яких, серед іншого, обрано голову правління - ОСОБА_2 Результати проведених зборів оформлено протоколом.

Відповідно до частини 4 ст. 78 КАС України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Як встановлено судом першої інстанції, рішенням Обухівського районного суду Київської області від 20.12.2016 у справі № 372/2633/16-ц за позовом ОСОБА_6 до Садівницького товариства Арсеналець-6 , треті особи: ОСОБА_2, ОСОБА_7, державний реєстратор Обухівської районної державної адміністрації Київської області Кульбачна Ю.М., про визнання недійсними загальних зборів - у задоволенні позовних вимог відмовлено повністю.

Зі змісту вказаного рішення вбачається, що: Предметом спору є протокол загальних зборів СТ Арсеналець - 6 від 06.08.2016. Загальні збори, у відповідності із вимогами п. 5.5 Статуту, 06.08.2016 були правомочні вирішувати питання, передбачені порядком денним. Рішення загальних зборів від 06.08.2016 також є прийнятим, так як відповідно до цього ж пункту статуту, за нього проголосувало понад половини усіх членів СТ. Доводи позивача про відсутність в порядку денному питання про обрання голови правління спростовується письмовими доказами: оголошенням від 21 липня 2016 року, оголошенням в газеті Варіант , в змісті яких в якості одного з питань зазначено обрання членів правління .

Таким чином, встановленими, згідно вказаного рішення, є обставини, зокрема, правомочності загальних зборів СТ Арсеналець - 6 , що були проведені 06.08.2016 та щодо вирішення включеного до порядку денного питання обрання голови правління ОСОБА_2

Крім того, судом першої інстанції встановлено, що постановою Київського окружного адміністративного суду від 02.02.2017 у справі № 810/3519/16 за позовом ОСОБА_2 до Державного реєстратора - завідувача сектору реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб підприємців Обухівської районної державної адміністрації Київської області, третя особа - Садівницьке товариство "АРСЕНАЛЕЦЬ-6", про визнання протиправними дії відповідача та визнання нечинним повідомлення про залишення документів позивача без розгляду від 03.10.2016 б/н; зобов'язання відповідача внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запис про зміну відомостей про юридичну особу Садівницьке товариство "АРСЕНАЛЕЦЬ-6", що не пов'язані із змінами в установчих документах, - згідно заяви ОСОБА_2 від 03.10.2016 - у задоволенні позову відмовлено повністю.

Під час розгляду справи № 810/3519/16 судом встановлено, що: Садівницьке товариство "АРСЕНАЛЕЦЬ-6" утворено в організаційно-правовій формі громадської організації. Це означає, що державна реєстрація цієї юридичної особи та змін до відомостей про цю юридичну особу є компетенцією територіального органу Міністерства юстиції України (Головного територіального управління юстиції у Київській області). Відповідач є державним реєстратором Обухівської районної державної адміністрації Київської області і не має повноважень щодо вчинення державної реєстрації змін до відомостей про юридичні особи, що утворені у формі громадських організацій. З огляду на наведене, суд дійшов висновку, що позов не підлягає задоволенню .

За таких обставин, встановленими, в межах відповідної справи, є обставини щодо організаційно-правової форми Садівницького товариства "АРСЕНАЛЕЦЬ-6" - громадської організації та стосовно особи, яка має право повноваження на вчинення дій з державної реєстрації змін до відомостей про юридичні особи, що утворені у формі громадських організацій - Головне територіальне управління юстиції у Київській області.

Разом з тим, рішенням Обухівського районного суду Київської області від 12.01.2018 у справі № 372/2802/17 за позовом ОСОБА_2 до Садівницького товариства Арсеналець-6 та ОСОБА_7 про визнання права управління та зобов'язання усунути перешкоди в управлінні юридичною особою прийнято рішення, залишене без змін постановою Апеляційного суду Київської області від 12.06.2018, у задоволенні позовних вимог відмовлено.

З вступної та мотивувальної частин рішення у справі у справі № 372/2802/17 вбачається, що: 18.09.2017 позивач звернулась до суду з позовом в якому просила, визнати за нею право на управління юридичною особою Громадською організацією Садівницьке товариство Арсеналець-6 з 07 серпня 2016 року, як голови правління та зобов'язати Громадську організацію Садівницьке товариство Арсеналець-6 та ОСОБА_7 усунути перешкоди в управлінні шляхом передачі їй по акту прийому-передачі права розпоряджатись грошовими коштами на банківських рахунках, печатки, майна та всіх наявних документів СТ Арсеналець-6 , в тому числі особливо важливих, зокрема, оригіналів Статутів, Свідоцтва про державну реєстрацію, рішень правління минулого складу, Реєстру членів Організації станом на 07.08.2016. В обґрунтування позовних вимог зазначила, що відповідач добровільно не надає оригінали статуту громадської організації СТ Арсеналець-6 та свідоцтва про державну реєстрацію, які необхідні для здійснення Державної реєстрації в Міністерстві юстиції України, тому реалізувати своє право, як керівника громадської організації, позивач не може. Позивач вказував, що позачергові збори 06.08.2016 відбулись, є правомочними, відповідач уникає зустрічей та ухиляється від передачі оригіналів документів, які були йому надані, як керівнику громадської організації, у зв'язку з цим у позивача виникають проблеми в реалізації права на участь у керівництві громадської організації та відповідно у проходженні Державної реєстрації. Судом встановлено, що судові спори в порядку адміністративного судочинства щодо державної реєстрації зміни керівництва Садівницького товариства Арсеналець-6 не завершено, відомості про позивача, як про нового обраного керівника - голову правління вказаної юридичної особи до державних реєстрів не внесені, відтак в межах справи не доведено виникнення у встановленому законом порядку у позивача права управління юридичною особою, яке позивач просить захистити в судовому порядку, а позов є передчасним .

Так, відповідно до ст. 1 Закону України Про громадські об'єднання , громадське об'єднання - це добровільне об'єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів. Громадське об'єднання за організаційно-правовою формою утворюється як громадська організація або громадська спілка. Громадська організація - це громадське об'єднання, засновниками та членами (учасниками) якого є фізичні особи. Громадське об'єднання може здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи або без такого статусу. Громадське об'єднання зі статусом юридичної особи є непідприємницьким товариством, основною метою якого не є одержання прибутку.

Згідно із ч. 3 ст. 3 Закону України Про громадські об'єднання , громадські об'єднання утворюються і діють на принципах: добровільності, самоврядності, вільного вибору території діяльності, рівності перед законом, відсутності майнового інтересу, прозорості, відкритості та публічності.

При цьому, принцип самоврядності, як вбачається із ч. 3 ст. 3 Закону України Про громадські об'єднання , передбачає право членів (учасників) громадського об'єднання самостійно здійснювати управління діяльністю громадського об'єднання відповідно до його мети (цілей), визначати напрями діяльності, а також невтручання органів державної влади, органів місцевого самоврядування в діяльність громадського об'єднання, крім випадків, визначених законом.

Відповідно до ст. 11 Закону України Про громадські об'єднання , громадська організація керується в своїй діяльності статутом, який, в тому числі, має містити відомості про повноваження керівника, інших органів управління, порядок їх формування та зміни складу, термін повноважень та ін.

Як встановлено судом першої інстанції, відповідно до статуту Громадської організації Садівницьке товариство Арсеналець-6 (обставини, встановлені під час розгляду справ: № 372/2633/16-ц, № 810/3519/16 та № 372/2802/17) остання має статус юридичної особи. Основною метою створення та діяльності садового товариства є задоволення та захист законних прав та інтересів його членів, завданням є створення умов повноцінного використання його членами земельних ділянок для вирощування фруктів, ягід, овочів та іншої сільськогосподарської продукції, з можливістю розташування на них садових будинків, створення умов для оздоровлення та відпочинку членів садового товариства та їх родин.

З матеріалів справи вбачається, що згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Садівницьке товариство Арсеналець-6 (ідентифікаційний код 25294770) є громадською організацією з кількістю 280 членів товариства, керівником організації з 17.07.2010 є ОСОБА_7, органом управління юридичної особи є загальні збори.

Як правомірно зазначено судом першої інстанції, питання правомочності проведених 06.08.2016 загальних зборів Садівницького товариства Арсеналець-6 та організаційно-правової форми товариства наразі сторонами не оспорюється.

При цьому, колегія суддів наголошує на тому, що предметом спору у даній справі є саме питання правомірності відмови позивачу щодо проведенні реєстраційної дії за заявою ОСОБА_2 від 12.01.2018 відповідачем.

Положеннями Закону регулюються відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців.

Вимоги до оформлення документів, що подаються для державної реєстрації встановлені в ст. 15 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Так, за ч. 1 ст. 15 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати таким вимогам, зокрема: документи мають бути викладені державною мовою та додатково, за бажанням заявника, - іншою мовою (крім заяви про державну реєстрацію); текст документів має бути написаний розбірливо (машинодруком або від руки друкованими літерами); документи не повинні містити підчищення або дописки, закреслені слова та інші виправлення, не обумовлені в них, орфографічні та арифметичні помилки, заповнюватися олівцем, а також містити пошкодження, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст; документи в електронній формі мають бути оформлені згідно з вимогами, визначеними законодавством; заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена; рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству. Рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, що подається для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами). Справжність підписів на такому рішенні нотаріально засвідчується, крім випадків, передбачених законом; установчий документ викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами, крім випадків заснування юридичної особи). Справжність підписів на установчому документі нотаріально засвідчується, крім випадків, передбачених законом; у разі якщо оригінали документів, необхідних для державної реєстрації, відповідно до законодавства залишаються у справах державних органів, органів місцевого самоврядування, що їх видають, заявник подає копії документів, оформлені такими органами відповідно до законодавства.

Форми заяв про державну реєстрацію затверджуються Міністерством юстиції України (ч. 2 ст. 15 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців").

Так, згідно пп. 3 п. 1 Наказу, затверджено форму заяви у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань: Форма 3 - Заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Відповідно до ч.ч. 1, 3 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", для державної реєстрації створення юридичної особи (у тому числі в результаті виділу, злиття, перетворення, поділу), крім створення державного органу, органу місцевого самоврядування, подаються такі документи: заява про державну реєстрацію створення юридичної особи. У заяві про державну реєстрацію створення юридичної особи, утвореної в результаті поділу, додатково зазначаються відомості про відокремлені підрозділи в частині їх належності до юридичної особи - правонаступника; примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення засновників, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідного державного органу, про створення юридичної особи; документ, що підтверджує створення громадського формування, відповідність статуту юридичної особи, на підставі якого діє громадське формування, - у разі державної реєстрації громадського формування, що є самостійним структурним підрозділом у складі іншої юридичної особи; відомості про керівні органи громадського формування (ім'я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку), відомості про особу (осіб), яка має право представляти громадське формування для здійснення реєстраційних дій (ім'я, дата народження, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку); установчий документ юридичної особи - у разі створення юридичної особи на підставі власного установчого документа; реєстр осіб (громадян), які брали участь в установчому з'їзді (конференції, зборах), - у разі державної реєстрації створення громадських об'єднань, політичної партії; документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону; документи для державної реєстрації змін про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, визначені частиною четвертою цієї статті, - у разі створення юридичної особи в результаті виділу. Для державної реєстрації включення відомостей про юридичну особу, зареєстровану до 1 липня 2004 року, відомості про яку не містяться в Єдиному державному реєстрі, подається заява про державну реєстрацію включення відомостей про юридичну особу до Єдиного державного реєстру.

Для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи: заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі; примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою; реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об'єднання, політичні партії; документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення відповідно до статуту громадського формування про внесення змін до Єдиного державного реєстру, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування; відомості про керівні органи громадського формування (ім'я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів; документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону; установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі; примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи. У разі подання документів, крім випадку, коли відомості про повноваження цього представника містяться в Єдиному державному реєстрі, представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження (ч. 4 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців").

Виходячи з приписів статей 15 та 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", визначеними, згідно вказаного закону, є вимоги до оформлення документів, що подаються для державної реєстрації, та встановленим є перелік документів, що подається заявником для державної реєстрації юридичної особи.

Як вбачається з матеріалів справи, згідно поданого позивачем опису документів від 12.01.2018, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії: Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах , Садівницьким товариством Арсеналець-6 подано: реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; документ про правомочність від 06.08.2016; повідомлення вих. № 2-01-/18 від 12.01.2018; відомості про керівні органи; відомості про особу, уповноважену представляти ГО СТ; копію протоколу № 2/01/18 засідання правління від 10.01.2018; копію реєстру осіб, які брали участь в заг. зборах 06.08.2016; копію протоколу № 1 заг. зборів від 06.08.2016; копію протоколу № 1 засідання правління від 06.08.2016; ксерокопію копії рішення суду від 20.12.2016, справа № 372/2633/16-ц; ксерокопію копії ухвали суду від 30.03.2017, провадження № 22ц/780/1251/2017; ксерокопію копії рішення суду від 29.11.2016, справа № 372/2570/16-ц, провадження № 2-1439/1; ксерокопію копії постанови суду від 02.02.2017, справа № 810/3519/16; квитанцію від 11.01.2018 про сплату адм. збору; квитанцію від 12.01.2018 про сплату адм. збору.

Відповідно до ч.2 ст. 25 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, зокрема включає: перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання.

Згідно з ст. 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", підставами для відмови у державній реєстрації є: 1) документи подано особою, яка не має на це повноважень; 2) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони проведення реєстраційної дії; 3) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення про арешт корпоративних прав - у разі державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв'язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи; 4) не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку; 5) документи суперечать вимогам Конституції та законів України; 6) документи суперечать статуту громадського формування; 7) порушено встановлений законом порядок створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи; 8) невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону; 9) щодо засновника (учасника) юридичної особи, що створюється, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 10) щодо юридичної особи, стосовно якої подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов'язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 11) документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані: раніше строку, встановленого цим Законом; щодо юридичної особи, що припиняється в результаті її ліквідації та є засновником (учасником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи, та/або є засновником третейського суду; в Єдиному державному реєстрі відсутній запис про державну реєстрацію юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації в результаті злиття, приєднання або поділу; щодо акціонерного товариства, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованої реєстрації випуску акцій; щодо юридичної особи - емітента цінних паперів, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованих випусків цінних паперів; щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування; щодо юридичної особи, що реорганізується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та відсутній узгоджений план реорганізації юридичної особи; щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування; щодо юридичної особи, що припиняється в результаті ліквідації, стосовно якої надійшли відомості про відкрите виконавче провадження; щодо юридичної особи, стосовно якої відкрито провадження у справі про банкрутство.

Повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації повинно містити посилання на конкретну норму (пункт, статтю) законодавства із зазначенням, що саме порушено під час оформлення та подання документів, а також повинно бути зазначено, який саме пункт чи стаття поданого заявником документа (статуту, протоколу тощо) не відповідає нормам законодавства. Відмова у державній реєстрації з підстав, не передбачених цією статтею, а також відмова у державній реєстрації (легалізації) професійної спілки, її організації або об'єднання не допускається. Після усунення причин, що були підставою для відмови у державній реєстрації, заявник може повторно подати документи для державної реєстрації.

Отже колегія суддів зазначає, що у ст. 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" наведений вичерпний перелік підстав для відмови у державній реєстрації.

При цьому відповідач відмовляючи в державній реєстрації змін до відомостей про юридичну особу Садівницьке товариство Арсеналець-6 виходив з того, що:

- заявником не подано копію свідоцтва про реєстрацію громадської організації та статуту, що не відповідає вимогам пункту 11 Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про громадські об'єднання .

- заявником подано копії Протоколу № 1 загальних зборів від 06 серпня 2016 року та Протокол № 1 засідання Правління від 10 січня 2018 року, що суперечить пункту 2 частині четвертій статті 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань .

- подана сторінка Заяв, де міститься зміна відомостей про ОСОБА_4, не відповідає формі 3, затвердженій Наказом Міністерства юстиції України від 18.11.2016 № 3268/5.

- найменування організації, яке міститься у Протоколі № 2/01/18 від 10 січня 2018 року, різниться із найменуванням яке міститься у Єдиному державному реєстрі.

Щодо викладених причин відмови у проведенні державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу Садівницьке товариство Арсеналець-6 , слід вказати про таке.

Як вже зазначалося судом апеляційної інстанції, згідно поданого опису документів від 12.01.2018 Садівницьким товариством Арсеналець-6 , окрім іншого, було подано повідомлення № 2-01-/18 від 12.01.2018, зокрема про внесення відомостей про Організацію до Реєстру громадських об'єднань.

У ч. 1 ст. 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" визначено, що державна реєстрація громадського об'єднання, що не має статусу юридичної особи, здійснюється шляхом повідомлення про утворення такого громадського об'єднання. Для повідомлення про утворення громадського об'єднання, що не має статусу юридичної особи, зокрема подається заява про державну реєстрацію громадського об'єднання, що не має статусу юридичної особи, форма якої затверджена Наказом.

Таким чином, повідомлення про утворення громадського об'єднання здійснюється у встановленій нормативно-правовими актами формі, а не у довільній формі, яке додано позивачем до заяви, та подається для державної реєстрації громадського об'єднання без статусу юридичної особи.

З огляду на те, що у 1997 році Обухівською районною державною адміністрацією проведено реєстрацію Організації як юридичної особи, то подане ОСОБА_2 повідомлення не могло розглядатися відповідачем як підстава для внесення відомостей до реєстру громадських об'єднань.

Крім того, колегія суддів зауважує на те, що станом на час здійснення реєстрації Організації, порядок створення та діяльність громадських організацій регулювалась Законом України від 16.06.1992 № 2460-XII Про об'єднання громадян , згідно ч. 1 і 2 ст. 14 якого легалізація (офіційне визнання) об'єднань громадян є обов'язковою і здійснюється шляхом їх реєстрації або повідомлення про заснування. Діяльність об'єднань громадян, які нелегалізовані або примусово розпущені за рішенням суду, є протизаконною. У разі реєстрації об'єднання громадян набуває статус юридичної особи.

Відповідно до п. 3 Положення про порядок легалізації об'єднань громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.02.1993 № 140, яке було чинним станом на 01 липня 1997 року, для реєстрації об'єднання громадян до реєструючого органу подавалась заява, підписана не менш як трьома засновниками об'єднання громадян або їх уповноваженими представниками. До заяви додавалися: 1) статут (положення) в двох примірниках; 2) протокол установчого з'їзду (конференції) або загальних зборів, які прийняли статут (положення); 3) відомості про склад керівництва центральних статутних органів (із зазначенням прізвища, імені, по батькові, року народження, місця постійного проживання, посади (заняття), місця роботи); 4) дані про наявність місцевих осередків (додаток № 2), підтверджені протоколами конференцій (зборів); 5) документ про сплату реєстраційного збору; 6) відомості про засновників об'єднання громадян або спілок об'єднань громадян.

За результатами розгляду заяви приймається рішення про реєстрацію об'єднання громадян або про відмову в його реєстрації. У разі реєстрації об'єднання громадян засновникові видається свідоцтво про реєстрацію встановленого зразка (п. п. 6, 7 цього Положення).

За п.п. 11, 12 розділу V Прикінцеві та перехідні положення Закону України "Про громадські об'єднання", громадські організації, їх спілки (союзи, асоціації, інші об'єднання громадських організацій), легалізовані на день введення цього Закону в дію, подають (надсилають поштовим відправленням) документи для вчинення реєстраційних дій до уповноваженого органу з питань реєстрації за своїм місцезнаходженням. Строк розгляду повідомлення про зміни до статуту, зміну у складі керівних органів, зміну місцезнаходження громадських організацій та спілок, зазначених у цьому пункті, продовжується на час пересилання реєстраційних справ громадських організацій та спілок. Для формування реєстраційних справ громадських організацій та спілок, зареєстрованих виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, документи подаються разом з копіями статутів (положень) та свідоцтв про реєстрацію громадської організації, спілки, засвідченими печаткою такої організації, спілки. Виконавчим органам сільських, селищних, міських рад, які здійснювали делеговані повноваження щодо реєстрації громадських організацій, до дня введення цього Закону в дію забезпечити передачу уповноваженому органу з питань реєстрації відомостей щодо громадських організацій, зареєстрованих (легалізованих) відповідними виконавчими органами на день набрання чинності цим Законом, та щодо реєстраційних дій, які вчинятимуться відповідними виконавчими органами з дня набрання цим Законом чинності до дня введення його в дію. У разі наявності розбіжностей між відомостями, переданими виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, та відомостями, наданими громадськими організаціями та спілками відповідно до пункту 11 цього розділу, уповноважений орган з питань реєстрації бере до уваги відомості, надані виконавчими органами сільських, селищних, міських рад.

Як встановлено судом першої інстанції, у березні 2017 року Громадською організацією Садівницьке товариство Арсеналець-6 подано до Управління повідомлення № 17/03/17-1 від 20.03.2017, в якому заявник просив внести до Реєстру громадських об'єднань запис про юридичну особу - Громадську організацію Садівницьке товариство Арсеналець-6 .

У відповідь на повідомлення № 17/03/17-1 від 20.03.2017, в квітні 2017 року ОСОБА_2 отримала від Головного територіального управління юстиції у Київській області лист № 4846-3.2-23/3.2 від 18.04.2017 про відмову у внесенні Громадської організації Садівницьке товариство Арсеналець-6 до Реєстру громадських об'єднань, зокрема з підстав відсутності свідоцтва про реєстрацію громадської організації.

Крім того, колегія суддів звергає увагу на те, що з тих самих підстав листом № 32-23/2191 від 05.09.2016 позивачу вже відмовлялося у внесенні Громадської організації Садівницьке товариство Арсеналець-6 до Реєстру громадських об'єднань. При цьому, листом № 3.2-25/1989 від 15.08.2016 ОСОБА_2 повідомлялося про продовження строку розгляду заяви на час пересилання реєстраційної справи Громадської організації Садівницьке товариство Арсеналець-6 до Управління.

При цьому, доказів подання в січні 2018 року Громадською організацією Садівницьке товариство Арсеналець-6 до Управління для вчинення реєстраційних дій, пов'язаних з питанням зміни у складі керівних органів, копій статуту та свідоцтва про реєстрацію громадської організації, засвідчених печаткою такої організації, зі змісту опису від 12.01.2018 не вбачається.

Виходячи з вищевикладеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що ОСОБА_2 в порушення вимог п. 11 розділу V Прикінцеві та перехідні положення Закону України "Про громадські об'єднання" не додано засвідчену копію свідоцтва про реєстрацію громадської організації.

За ст. 9 Закону України "Про громадські об'єднання", протокол установчих зборів громадського об'єднання має містити відомості про: 1) дату та місце проведення установчих зборів; 2) осіб, які брали участь в установчих зборах (відповідно до частини одинадцятої цієї статті); 3) рішення про утворення громадського об'єднання із зазначенням мети (цілей) його діяльності; 4) рішення про визначення найменування та за наявності - скороченого найменування громадського об'єднання; 5) рішення про затвердження статуту громадського об'єднання; 6) рішення про утворення (обрання) керівника, органів управління громадського об'єднання відповідно до затвердженого статуту; 7) рішення про визначення особи (осіб), яка має право представляти громадське об'єднання у правовідносинах з державою та іншими особами і вчиняти дії від імені громадського об'єднання без додаткового уповноваження (далі - особа, уповноважена представляти громадське об'єднання), - для громадського об'єднання, яке має намір здійснювати діяльність без статусу юридичної особи, якщо утворення (обрання) органів управління не передбачено рішенням про утворення такого об'єднання; 8) рішення про визначення особи (осіб), яка має право представляти громадське об'єднання для здійснення реєстраційних дій, - для громадського об'єднання, яке має намір здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи. У протоколі установчих зборів можуть зазначатися відомості і про інші прийняті на цих зборах рішення стосовно утворення та/або діяльності громадського об'єднання. Особа може бути обрана керівником, обрана до складу керівного органу громадського об'єднання, визначена особою, яка має право представляти громадське об'єднання для здійснення реєстраційних дій, або визначена особою, уповноваженою представляти громадське об'єднання, за наявності її особистої згоди. Протокол установчих зборів підписується головуючим та секретарем зборів.

З норми ст. 9 Закону України "Про громадські об'єднання" вбачається, що особа, за наявності її особистої згоди, може бути обрана керівником, обрана до складу керівного органу громадського об'єднання, визначена особою, яка має право представляти громадське об'єднання для здійснення реєстраційних дій, або визначена особою, уповноваженою представляти громадське об'єднання.

Судом апеляційної інстанції досліджено протокол від 06.08.2016, а саме п.п. 8, 10, 4 з яких вбачається про: обрання ОСОБА_2 головою правління Громадської організації Садівницьке товариство Арсеналець-6 ; уповноваження ОСОБА_2 на проведення відповідних змін в ЄДР; затвердження надання повноважень голові правління ОСОБА_2 вчиняти дії від імені товариства без довіреності, та право подання документів для державної реєстрації. Призначено голову правління ОСОБА_2 вести, складати та підписувати протоколи правління Громадської організації Садівницьке товариство Арсеналець-6 . ОСОБА_2, яка була присутня на загальних зборах, уповноважено представляти інтереси Громадської організації Садівницьке товариство Арсеналець-6 , що підтверджується даними з відомостей.

Подібні за змістом положення викладено у протокол від 10.01.2018, зокрема, про надання повноважень голові правління ОСОБА_2 вчиняти дії від імені товариства без довіреності, та право подання документів для державної реєстрації, а також стосовно призначення голови правління ОСОБА_2 вести, складати та підписувати протоколи правління Громадської організації Садівницьке товариство Арсеналець-6 .

Відповідно до п. 2 ч. 4 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру.

З конструкції п. 2 ч. 4 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" вбачається про необхідність подання заявником примірника оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру.

Колегія суддів наголошує на тому, що за вимогами ст. 5 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", систему органів у сфері державної реєстрації становлять: 1) Міністерство юстиції України; 2) інші суб'єкти державної реєстрації. До повноважень інших суб'єктів державної реєстрації належить: 1) забезпечення: прийому документів, поданих для державної реєстрації; державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій; ведення Єдиного державного реєстру та надання відомостей з нього; формування та зберігання реєстраційних справ; 2) здійснення інших повноважень, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Згідно ч. 9 ст. 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", після усунення причин, що були підставою для відмови у державній реєстрації, заявник може повторно подати документи для державної реєстрації.

При цьому, як правомірно встановлено судом першої інстанції 20.02.2017, 02.03.2017 та 07.03.2017 ОСОБА_2 подавала до Управління примірник оригіналу рішення уповноваженого органу про зміну керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, а також протоколи від 06.08.2016.

За приписами ч. 9 ст. 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", у разі відмови у державній реєстрації документи, подані для державної реєстрації (крім документа про сплату адміністративного збору), повертаються (видаються, надсилаються поштовим відправленням) заявнику не пізніше наступного робочого дня з дня надходження від заявника заяви про їх повернення.

Між тим, колегія суддів зауважує на те, що у справі відсутні подані ОСОБА_2 до Управління заяви про повернення поданих для державної реєстрації документів.

Суд зауважує про те, що положення Закону не містять приписів щодо можливості неподання заявником відповідних документів у разі їх знаходження у реєстраційному органі, натомість, містять вичерпний перелік документів, що подаються для здійснення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи. Повернення документів заявнику у разі відмови у державній реєстрації здійснюється на підставі відповідної заяви заявника, а не подання такої заяви та як наслідок не повернення документів, не є підставою для невиконання вимог Закону щодо подання належного та достатнього пакету документів для здійснення державної реєстрації, навіть якщо особа звертається із такою заявою в черговий раз.

Щодо відмінності найменування Організації у протоколі № 2/01/18 від 10.01.2018 та ЄДР, то суд зазначає, що, дійсно, у протоколі від 10.01.2018 зазначено, що це протокол засідання правління Громадської організації Садівничого товариства Арсеналець-6 , тоді як в Єдиному державному реєстрі зазначена назва юридичної особи - Садівницьке товариство Арсеналець-6 .

Враховуючи те, що причини відмови у вчиненні реєстраційної дії, зазначені Управлінням, є вмотивованими та містять посилання на норми законодавства, вимоги яких не дотримано, суд вважає, що позовні вимоги щодо визнання протиправним Спірного рішення, з огляду на невідповідність заяви від 12.01.2018 позивача статті 15, 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" є необґрунтованими, тому, як наслідок, наявні підстави для відмови у державній реєстрації згідно статті 28 Закону. У свою чергу, викладені відповідачем у відзиві доводи щодо невідповідності заяви від 12.01.2018 вимогам Закону не спростовані позивачем за викладених у позові обставин.

За визначенням, яке міститься у п. 4 ч.1 ст. 1 Закону державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Державна реєстрація проводиться на підставі заяви про державну реєстрацію та доданих до неї документів шляхом внесення відповідних записів до ЄДР.

Тобто, процедура прийняття такого рішення випливає із відносин між заявником та органом державної реєстрації щодо виконання покладених на останнього управлінських функцій.

У даному випадку, підставою для звернення до суду з позовом є відмова в державній реєстрації зміни керівника та членів керівних органів громадської організації, а відтак публічно-правові відносини, що склалися між Садівницьким товариством Арсеналець-6 та органом державної реєстрації направлені виключно на проведення змін в юридичній особі. При цьому, ОСОБА_2 підписувала та подавала документи для проведення державної реєстрації як уповноважена особа Організації, в той же час, позов поданий нею до суду як фізичною особою.

З огляду на це, суд погоджує доводи Управління в тій частині, що позивач не входить до суб'єктного складу осіб, яким належить право вимоги щодо скасування спірного рішення.

В частині позовних вимог про зобов'язання Управління вчинити дії колегія суддів зазначає, що враховуючи наявність правових підстав для відмови позивачу у державній реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі щодо Громадської організації Садівницьке товариство Арсеналець-6 , необґрунтованою є також позовна вимога позивача про зобов'язання відповідача вчинити певні дії, оскільки по суті спору є похідною від вимоги про визнання протиправним оскаржуваного рішення.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди, у відповідності до положень частини 2 статті 2 КАС України, перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Виходячи з аналізу наведених норм у сукупності колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції відмовляючи у задоволенні позовних вимог дійшов обґрунтованих висновків, що рішення Управління від 16.01.2018 по заяві ОСОБА_2 форми 3 від 12.01.2018 про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу Садівницьке товариство Арсеналець-6 , що містяться в Єдиному державному реєстрі, є правомірним та обґрунтованим, містить посилання на визначені чинним законодавством України норми, які не були дотримані позивачем.

Колегія суддів інші доводи апеляційних скарг не бере до уваги, з огляду на те, що судом першої інстанції вже була надана оцінна вказаним доводам, які не знайшли свого підтвердження під час розгляду справи.

Судом апеляційної інстанції враховується, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов'язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов'язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

При цьому не дивлячись, що апелянт посилається на винесення рішення суду першої інстанції з порушенням норм процесуального права, однак апеляційна скарга, не містить зазначення порушення яких саме норм КАС України допущено порушення судом першої інстанції, а колегією суддів в свою чергу не встановлено обставин, передбачених статтями 317-319 КАС України, за яких рішення суду першої інстанції може бути скасовано.

Зважаючи на вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, дав їм належну оцінку та прийняв законне та обґрунтоване рішення у відповідності з вимогами матеріального та процесуального права.

Відповідно до пункту першого частини першої статті 315 Кодексу адміністративного судочинства України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

За змістом частини першої статті 316 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції з додержанням норм матеріального і процесуального права, на підставі правильно встановлених обставин справи, а доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, то суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржуване судове рішення - без змін.

Зважаючи на вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, дав їм належну оцінку та прийняв законне та обґрунтоване рішення у відповідності з вимогами матеріального та процесуального права, в зв'язку з чим апеляційна скарга залишається без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

На підставі викладеного, керуючись 34, 242, 243, 246, 308, 310, 316, 321,322, 325, 328, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу ОСОБА_2 - залишити без задоволення .

Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 листопада 2018 року - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення є остаточною та оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя: Г.В. Земляна

Судді: Ю.А. Ісаєнко

І.О. Лічевецький

Повний текст постанови виготовлено 18 квітня 2019 року.

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.04.2019
Оприлюднено23.04.2019
Номер документу81333593
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/1553/18

Постанова від 16.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Постанова від 16.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Ухвала від 04.03.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Ухвала від 04.03.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Ухвала від 01.02.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Рішення від 30.11.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 24.05.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 19.02.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 01.02.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні