Рішення
від 28.11.2018 по справі 1940/1737/18
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 1940/1737/18

28 листопада 2018 рокум.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд в складі:

Головуючого судді : Шульгача М.П.,

при секретарі: Музиці О. М.,

за участю:

представника позивача: Панченко А. В.,

представника відповідача: Гнатюк О. Б.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом комунальної установи Тернопільської обласної ради База спеціального медичного постачання до Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками, третя особа: Державне агентство резерву України про визнання протиправним та скасування розпорядження, суд,-

ВСТАНОВИВ:

Комунальна установа Тернопільської обласної ради База спеціального медичного постачання звернулася до суду з позовом до Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками, третя особа: Державне агентство резерву України про визнання протиправним та скасування розпорядження Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками № 19 від 15.06.2018 року щодо усунення порушень ліцензійних умов.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та пояснив, що на 15 червня 2018 року Державною службою України з лікарських засобів та контролю за наркотиками (далі - Відповідач) на підставі акта перевірки № 23/596 від 12.06.2018 року було дане розпорядження № 19 щодо усунення порушень ліцензійних умов. Даним розпорядженням Відповідач зобов'язав КУТОР "База спеціального медичного постачання" в строк до 15.09.2018 року здійснити знищення наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів, які зберігаються на медичному складі № 1170 термін придатності яких закінчився: морфіну гідрохлорид 1% - 3473 ампул (термін придатності - 02.2008); фенобарбітал 0,1 г - 2550 таблеток (термін придатності - 10.2006) та прекурсорів, які зазнали впливу фізичних факторів, внаслідок чого настала їх непридатність, що виключає можливість їх відновлення чи переробки: калію перманганат - 54,430 кг.

З даним розпорядженням незгідний, вважає, що дане розпорядження прийняте з порушенням вимог законодавства, а тому підлягає скасуванню, поскільки вищевказані медичні засоби тільки зберігаються в КУТОР "База спеціального медичного постачання" а власником і розпорядником їх є Державне агентство резерву України, а тому без їх згоди позивач не може знешкодити дані медичні засоби, поскільки це буде порушенням чинного законодавства.

Просить позов задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив та пояснив, що дані наркотичні засоби, психотропні речовини та прекурсори мають бути знищені відповідно до вимог Закону України Про лікарські засоби у зв'язку з закінченням терміну придатності, з урахуванням вимог Закону України Про державний матеріальний резерв за визначеним Держлікслужбою методом знищення

Просить в позові відмовити.

Третя особа Державне агентство резерву України в судове засідання не з'явились про час, дату та місце розгляду справи були належним чином повідомленні.

Суд, заслухавши в судовому засіданні пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, встановив наступні факти:

КУТОР "База спеціального медичного постачання" є комунальною установою Тернопільської обласної ради, основним завданням якої є відповідальне зберігання матеріальних цінностей державного резерву - лікарських засобів та медичного обладнання призначених для надання медичної допомоги в особливий час.

15 червня 2018 року Державною службою України з лікарських засобів та контролю за наркотиками (далі - Відповідач) на підставі акта перевірки № 23/596 від 12.06.2018 року було дане розпорядження № 19 щодо усунення порушень ліцензійних умов. Даним розпорядженням Відповідач зобов'язав КУТОР "База спеціального медичного постачання" в строк до 15.09.2018 року здійснити знищення наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів, які зберігаються на медичному складі № 1170 термін придатності яких закінчився: морфіну гідрохлорид 1% - 3473 ампул (термін придатності - 02.2008); фенобарбітал 0,1 г - 2550 таблеток (термін придатності - 10.2006) та прекурсорів, які зазнали впливу фізичних факторів, внаслідок чого настала їх непридатність, що виключає можливість їх відновлення чи переробки: калію перманганат - 54,430 кг.

КУТОР "База спеціального медичного постачання" має діючу ліцензію на придбання, зберігання, реалізацію (відпуск), знищення наркотичних засобів (списку 1 таблиці II та списку 1 таблиці 2 таблиці III), психотропних речовин (списку 1 таблиці IV та списку 2 таблиці III), прекурсорів (списку 1 таблиці IV та списку 2 таблиці IV) "Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів" серія АЕ №637812 від 08.04.2015 року з терміном дії до 08.04.2020 року.

На зберіганні КУТОР "База спеціального медичного постачання" в спеціально обладнаному приміщенні медичному складі № 1170, що розташований за адресою м. Збараж, вул. Павлова, 10 знаходяться наркотичні засоби, психотропні речовини та прекурсори, термін придатності яких закінчився:

- морфіну гідрохлорид 1% розчин по 1 мл. в ампулі в кількості 3473 амп., серія 10105, термін придатності якого закінчився 01.2008 року (розпорядження КМУ від 21.10.2009 року№1249-р);

- фенобарбітал по 0,1 г. в табл. №6 в кількості 2460 уп., серія 09.1996р., термін придатності якого закінчився 09.2006 року;

- фенобарбітал по 0,1 г. в табл. №5 в кількості 90 уп., серія 09.1996р., термін придатності якого закінчився 09.2006 року

- калію перманганат в кількості 54,42988 кг, в тому числі:

- 0,2 кг., серія 06.1991р., термін придатності закінчився 06.2001 року (розпорядження КМУ від 30.05.2002 року №293-рт);

- 0,2 кг., серія 12.1992р., термін придатності закінчився 12.2002 року (розпорядження КМУ від 04.10.2004 року №689-р);

- 54,02988 кг., серія 05.1988-12.1992 р.р. термін придатності закінчився 1998-2002 року, (розпорядження КМУ від 21.10.2009 року №1249-р);

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про державний матеріальний резерв" (далі - Закон) Державний резерв є особливим державним запасом матеріальних цінностей, призначених для використання в цілях і в порядку, передбачених цим Законом. У складі державного резерву створюється незнижуваний запас матеріальних цінностей (постійно підтримуваний обсяг їх зберігання).

Статтею 2 Закону визначено, що відповідальне зберігання матеріальних цінностей державного резерву - зберігання закладених до державного резерву матеріальних цінностей у постачальника (виробника) або одержувача (споживача) без надання йому права користуватися цими матеріальними цінностями до прийняття у встановленому порядку рішення про відпуск їх з державного резерву.

Згідно ч. 1 ст. 11 Закону - запаси матеріальних цінностей державного резерву розміщуються на підприємствах, в установах і організаціях, спеціально призначених для зберігання матеріальних цінностей державного резерву.

Відповідно до ч. 4 і 6 ст. 8 Закону - Державне агентство резерву України, як центральний орган виконавчої влади, що здійснює управління державним резервом:

- несе відповідальність за поставку, закладення і зберігання матеріальних цінностей державного резерву; за відпуск матеріальних цінностей з державного резерву у зв'язку з їх освіженням (поновленням), заміною і в порядку тимчасового позичання;

Нормативно-правові акти центрального органу виконавчої влади, що здійснює управління державним резервом, щодо порядку і умов поставки (закладення), зберігання і відпуску матеріальних цінностей державного резерву, зареєстровані в порядку, встановленому законом, є обов'язковими для міністерств, інших центральних і місцевих органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, постачальників і відповідальних зберігачів незалежно від форм власності.

Облік матеріальних цінностей мобілізаційного резерву ведеться на позабалансовому рахунку КУТОР "База спеціального медичного постачання", загальний бухгалтерський облік матеріальних цінностей, накопичених у мобілізаційному резерві, проводиться Державним агентством резерву України, відповідно до пунктів 15 і 16 Особливостей формування, розміщення та проведення операцій і матеріальними цінностями мобілізаційного резерву, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29 січня 1998 року № 100-03.

Статтею 2 Закону визначено, що самовільне відчуження матеріальних цінностей державного резерву - використання або реалізація відповідальним зберігачем матеріальних цінностей державного резерву, що перебувають у нього на відповідальному зберіганні, без відповідного рішення на це центрального органу виконавчої влади, що здійснює управління державним резервом.

Відповідно до статуту комунальної установи Тернопільської обласної ради база спеціального медичного постачання , а саме до розділу ІІІ Порядок утворення та використання майна і коштів бази спецмедпостачання п. 3.3 де вказано, що База спецмедпостачанняз дозволу Тернопільської обласної ради має право продавати і передавати іншим організаціям, підприємствам, обмінювати, здавати в оренду, надавати безкоштовно в тимчасове користування належні їй основні засоби, а також списувати їх з балансу.

Таким чином знищення вказаних наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів без дозволу центрального органу виконавчої влади буде порушенням чинного законодавства про зберігання матеріальних цінностей державного резерву.

Разом з тим, судом встановлено, що КУТОР "База спеціального медичного постачання" неодноразово зверталась до Державного агентства резерву України з проханням надати дозвіл на знищення даних наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів (копії звернень та відповідей знаходяться в матеріалах справи). Однак Державне агентство резерву України до цього часу не надало дозволу на знищення даних препаратів.

Виходячи з вище наведеного суд приходить до висновку, що психотропні речовини та прекурсори не є власністю КУТОР "База спеціального медичного постачання", а є майном мобілізаційного резерву яке знаходиться на відповідальному зберіганні на медичному складі, а тому позивач не має жодних повноважень користуватись чи розпоряджатись, в т.ч. і знищувати дане майно без дозволу центрального органу виконавчої влади, що здійснює управління державним резервом - Державного агентства резерву України.

Таким чином суд вважає, що розпорядження Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками № 19 від 15.06.2018 року щодо усунення порушень ліцензійних умов є протиправним так як воно спонукає КУТОР "База спеціального медичного постачання" до порушення чинного законодавства, а тому його слід скасувати.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250, 291 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати розпорядження Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками № 19 від 15.06.2018 року щодо усунення порушень ліцензійних умов.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками (адреса: проспект Перемоги, 120-А, м. Київ, код ЄДРПОУ 40517815) на користь комунальної установи Тернопільської обласної ради База спеціального медичного постачання (адреса: вул. С. Крушельницької, 18, оф. 305, м. Тернопіль, код ЄДРПОУ 00182113) сплачений судовий збір в сумі 1762,00 грн.

Рішення суду може бути оскаржене до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в строки передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повне судове рішення складено 30 листопада 2018 року.

Головуючий суддя Шульгач М.П.

копія вірна

Суддя Шульгач М.П.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.11.2018
Оприлюднено04.12.2018
Номер документу78257227
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1940/1737/18

Постанова від 02.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 11.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 10.09.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 29.08.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 05.06.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 19.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 20.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 04.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 08.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Рибачук Андрій Іванович

Рішення від 28.11.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Шульгач Микола Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні