ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 грудня 2019 рокуЛьвів№ СК-857/182/19
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів :
головуючого судді: Запотічного І.І.,
суддів: Довгої О.І., Матковської З.М.,
при секретарі судового засідання: Галаз Ю.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові в режимі відеоконференції апеляційну скаргу Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками на рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2018 року (суддя - Шульгач М.П., ухвалене в м. Тернопіль о 12:45, повний текст складено 30.11.2018р.) у справі № 1940/1737/18 за адміністративним позовом Комунальної установи Тернопільської обласної ради База спеціального медичного постачання до Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Державне агентство резерву України про визнання протиправним та скасування розпорядження,-
В С Т А Н О В И В:
06 вересня 2018 року Комунальна установа Тернопільської обласної ради База спеціального медичного постачання звернулася в суд з позовом до Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Державне агентство резерву України про визнання протиправним та скасування розпорядження Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками № 19 від 15.06.2018 року щодо усунення порушень ліцензійних умов.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що оскаржуване в даній справі розпорядження № 19 щодо усунення порушень ліцензійних умов прийняте з порушенням вимог законодавства, а тому підлягає скасуванню, оскільки вищевказані медичні засоби тільки зберігаються в Комунальної установи Тернопільської обласної ради База спеціального медичного постачання , а власником і розпорядником їх є Державне агентство резерву України, а тому без згоди власника неможливо знешкодити дані медичні засоби, оскільки це буде порушенням чинного законодавства.
Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2018 року позовні вимоги Комунальної установи Тернопільської обласної ради База спеціального медичного постачання задоволено в повному обсязі, визнано протиправним та скасовано розпорядження Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками № 19 від 15.06.2018 року щодо усунення порушень ліцензійних умов; стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань з Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками на користь комунальної установи Тернопільської обласної ради База спеціального медичного постачання сплачений судовий збір в сумі 1762,00 грн.
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, його оскаржив відповідач - Державна служба України з лікарських засобів та контролю за наркотиками подавши до Восьмого апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу, в якій покликаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти постанову, якою в задоволені позову відмовити.
В обґрунтування апеляційної скарги, зазначає, що суд першої інстанції не взяв до уваги те, що позивач має діючу ліцензію на придбання, зберігання, реалізацію (відпуск) та знищення наркотичних засобів (списку 1 таблиці ІІ та списку 1 таблиці ІІІ), психотропних речовин (списку 2 таблиці ІІ та списку 2 таблиці ІІІ), прекурсорів (списку 1 таблиці IV та списку 2 таблиці IV) Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, а отже є ліцензіатом.
У відповідності до п.75 Ліцензійних умов, знищення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів згідно з Порядком провадження діяльності, пов`язаної з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.06.2009 року № 589, здійснюється в разі коли:
-Закінчився строк їх придатності;
-Наркотичні засоби або психотропні речовини чи прекурсори зазнали впливу фізичних або хімічних факторів, внаслідок чого настала їх непридатність, що виключає можливість їх відновлення чи переробки.
Апелянт посилається на те, що в даному випадку правовий припис встановлює конкретний варіант дій та не наділяє Державну службу України з лікарських засобів та контролю за наркотиками певним ступенем свободи у вирішенні конкретної справи і прийнятті відповідного рішення, тобто він не встановлює можливість вибору в межах, встановлених правовими нормами, а отже Державна служба України з лікарських засобів та контролю за наркотиками не наділена дискреційними повноваженнями, а діє відповідно до закону.
З урахуванням встановлених порушень ліцензіатом Ліцензійних умов Державною службою України з лікарських засобів та контролю за наркотиками на виконання вимог ст. 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності видано Розпорядження Щодо усунення порушень Ліцензійних умов від 15.06.2018 року № 19, а відтак вважає таке розпорядження правомірним.
Позивач подав до суду відзив на апеляційну скаргу, в якому зазначає, що не погоджується із доводами апеляційної скарги, вважає їх безпідставними, а рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 28.11.2018 року у справі № 1940/1737/18 законним і обґрунтованим. Просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін. Також позивач подав клопотання про розгляд справи без участі його представника.
В судовому засіданні представник апелянта надав пояснення аналогічні викладеним в апеляційній скарзі, просив скасувати оскаржуване судове рішення та ухвалити нове, яким відмовити в задоволенні позовних вимог Комунальної установи Тернопільської обласної ради База спеціального медичного постачання .
Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Державного агентства резерву України підтримав вимоги апеляційної скарги, просив таку задовольнити.
Заслухавши суддю-доповідача, представника апелянта та третьої особи, перевіривши матеріали справи, апеляційну скаргу в межах наведених доводів, відзив на апеляційну скаргу, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення, виходячи з наступного.
Як встановлено судом, Комунальна установа Тернопільської обласної ради База спеціального медичного постачання є комунальною установою Тернопільської обласної ради, основним завданням якої є відповідальне зберігання матеріальних цінностей державного резерву - лікарських засобів та медичного обладнання призначених для надання медичної допомоги в особливий час.
З матеріалів справи слідує, що 15 червня 2018 року Державною службою України з лікарських засобів та контролю за наркотиками на підставі акта перевірки № 23/596 від 12.06.2018 року було видане розпорядження № 19 щодо усунення порушень ліцензійних умов. Даним розпорядженням відповідач у даній справі зобов`язав КУТОР База спеціального медичного постачання в строк до 15.09.2018 року здійснити знищення наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів, які зберігаються на медичному складі № 1170, термін придатності яких закінчився: морфіну гідрохлорид 1% - 3473 ампул (термін придатності - 02.2008); фенобарбітал 0,1 г - 2550 таблеток (термін придатності - 10.2006) та прекурсорів, які зазнали впливу фізичних факторів, внаслідок чого настала їх непридатність, що виключає можливість їх відновлення чи переробки: калію перманганат - 54,430 кг.
Як вірно встановлено судом першої інстанції, що Комунальна установа Тернопільської обласної ради База спеціального медичного постачання має діючу ліцензію на придбання, зберігання, реалізацію (відпуск), знищення наркотичних засобів (списку 1 таблиці II та списку 1 таблиці 2 таблиці III), психотропних речовин (списку 1 таблиці IV та списку 2 таблиці III), прекурсорів (списку 1 таблиці IV та списку 2 таблиці IV) "Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів" серія АЕ №637812 від 08.04.2015 року з терміном дії до 08.04.2020 року.
На зберіганні КУТОР База спеціального медичного постачання в спеціально обладнаному приміщенні медичному складі № 1170, що розташований за адресою м. Збараж, вул. Павлова, 10 знаходяться наркотичні засоби, психотропні речовини та прекурсори, термін придатності яких закінчився:
- морфіну гідрохлорид 1% розчин по 1 мл. в ампулі в кількості 3473 амп., серія 10105, термін придатності якого закінчився 01.2008 року (розпорядження КМУ від 21.10.2009 року№1249-р);
- фенобарбітал по 0,1 г. в табл. №6 в кількості 2460 уп., серія 09.1996р., термін придатності якого закінчився 09.2006 року;
- фенобарбітал по 0,1 г. в табл. №5 в кількості 90 уп., серія 09.1996р., термін придатності якого закінчився 09.2006 року
- калію перманганат в кількості 54,42988 кг, в тому числі:
- 0,2 кг., серія 06.1991р., термін придатності закінчився 06.2001 року (розпорядження КМУ від 30.05.2002 року №293-рт);
- 0,2 кг., серія 12.1992р., термін придатності закінчився 12.2002 року (розпорядження КМУ від 04.10.2004 року №689-р);
- 54,02988 кг., серія 05.1988-12.1992 р. термін придатності закінчився 1998-2002 року, (розпорядження КМУ від 21.10.2009 року №1249-р);
Колегія суддів зазначає, що відповідно до ст. 1 Закону України Про державний матеріальний резерв , Державний резерв є особливим державним запасом матеріальних цінностей, призначених для використання в цілях і в порядку, передбачених цим Законом. У складі державного резерву створюється незнижуваний запас матеріальних цінностей (постійно підтримуваний обсяг їх зберігання).
Норми ст. 2 цього Закону визначають, що відповідальне зберігання матеріальних цінностей державного резерву - зберігання закладених до державного резерву матеріальних цінностей у постачальника (виробника) або одержувача (споживача) без надання йому права користуватися цими матеріальними цінностями до прийняття у встановленому порядку рішення про відпуск їх з державного резерву.
Згідно ч. 1 ст. 11 вказаного Закону- запаси матеріальних цінностей державного резерву розміщуються на підприємствах, в установах і організаціях, спеціально призначених для зберігання матеріальних цінностей державного резерву.
Частини 4 і 6 ст. 8 Закону України Про державний матеріальний резерв закріплюють, що Державне агентство резерву України, як центральний орган виконавчої влади, що здійснює управління державним резервом:
- несе відповідальність за поставку, закладення і зберігання матеріальних цінностей державного резерву; за відпуск матеріальних цінностей з державного резерву у зв`язку з їх освіженням (поновленням), заміною і в порядку тимчасового позичання;
Нормативно-правові акти центрального органу виконавчої влади, що здійснює управління державним резервом, щодо порядку і умов поставки (закладення), зберігання і відпуску матеріальних цінностей державного резерву, зареєстровані в порядку, встановленому законом, є обов`язковими для міністерств, інших центральних і місцевих органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, постачальників і відповідальних зберігачів незалежно від форм власності.
Як вірно зазначено судом першої інстанції, облік матеріальних цінностей мобілізаційного резерву ведеться на позабалансовому рахунку КУТОР "База спеціального медичного постачання", загальний бухгалтерський облік матеріальних цінностей, накопичених у мобілізаційному резерві, проводиться Державним агентством резерву України, відповідно до пунктів 15 і 16 Особливостей формування, розміщення та проведення операцій із матеріальними цінностями мобілізаційного резерву, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29 січня 1998 року № 100-03.
Разом з тим, статтею 2 вказаного вище Закону визначено, що самовільне відчуження матеріальних цінностей державного резерву - використання або реалізація відповідальним зберігачем матеріальних цінностей державного резерву, що перебувають у нього на відповідальному зберіганні, без відповідного рішення на це центрального органу виконавчої влади, що здійснює управління державним резервом.
Відповідно до статуту Комунальної установи Тернопільської обласної ради База спеціального медичного постачання , а саме до розділу ІІІ Порядок утворення та використання майна і коштів бази спецмедпостачання п. 3.3 де вказано, що База спецмедпостачання з дозволу Тернопільської обласної ради має право продавати і передавати іншим організаціям, підприємствам, обмінювати, здавати в оренду, надавати безкоштовно в тимчасове користування належні їй основні засоби, а також списувати їх з балансу.
Відтак, колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що знищення вказаних наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів без дозволу центрального органу виконавчої влади буде порушенням чинного законодавства про зберігання матеріальних цінностей державного резерву.
Поруч із цим, судом першої інстанції вірно встановлено та матеріалами справи підтверджується, що КУТОР "База спеціального медичного постачання" неодноразово зверталась до Державного агентства резерву України з проханням надати дозвіл на знищення даних наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів, проте Державне агентство резерву України не надало дозволу на знищення даних препаратів.
З огляду на викладене, колегія суддів апеляційного суду вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що психотропні речовини та прекурсори не є власністю КУТОР "База спеціального медичного постачання", а є майном мобілізаційного резерву яке знаходиться на відповідальному зберіганні на медичному складі, а тому позивач не має жодних повноважень користуватись чи розпоряджатись, в т.ч. і знищувати дане майно без дозволу центрального органу виконавчої влади, що здійснює управління державним резервом - Державного агентства резерву України.
Таким чином, колегія суддів апеляційного суду погоджується із висновком суду першої інстанції щодо протиправності розпорядження Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками № 19 від 15.06.2018 року щодо усунення порушень ліцензійних умов, а відтак таке розпорядження судом першої інстанції скасовано правильно.
Згідност.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Доводи апелянта на спростовують висновків суду з наведених вище мотивів, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а оскаржуване рішення - без змін.
Керуючись ст. ст. 243, 308, 310, 312, 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками залишити без задоволення, а рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2018 року у справі № 1940/1737/18 - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття.
На постанову протягом тридцяти днів з моменту набрання нею законної сили може бути подана касаційна скарга безпосередньо до суду касаційної інстанції.
У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя І. І. Запотічний судді О. І. Довга З. М. Матковська Повне судове рішення складено 05.12.2019 року.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.12.2019 |
Оприлюднено | 09.12.2019 |
Номер документу | 86136955 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Шульгач Микола Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні