Рішення
від 03.12.2018 по справі 826/16703/16
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01051, м.  Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/341 Р І Ш Е Н Н Я І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 03 грудня 2018 року                      № 826/16703/16 За позовом                    Товариство з обмеженою відповідальністю "ТРАНС МЕДІА" До                              виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)                               Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Про                              визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії Суддя О.В.Головань Обставини справи:           Товариство з обмеженою відповідальністю "ТРАНС МЕДІА" звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про           визнання протиправним та скасування розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 31.08.2016 року № 778 "Про відмову у наданні дозволів на розміщення зовнішньої реклами" в частині пунктів № 73 -№131.           зобов'язання виконавчий орган Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) прийняти відповідне рішення про надання ТОВ "ТРАНС МЕДІА" (код ЄДРПОУ 32490690) дозволів на розміщення зовнішньої реклами з урахуванням принципу мовчазної згоди за адресою м. Київ, Оболонський район, проспект Степана Бандери 21, згідно поданих заяв та отриманих описів, за наступними номерами справ: 01113-217054-111; 01113-217057-111; 01113-217060-111; 01113-217063-111; 01113-217066-111; 01113-217069-111; 01113-217074-111; 01113-217051-111; 01113-217039- 111; 01113-217046-111; 01040-217098-111; 01040-217109-111; 01040-217110-111; 01040- 217108-111; 01040-217106-111; 01040-217071-111; 01040-217056-111; 01040-217049-111; 01040-217065-111; 01040-217043-111; 01040-217037-111; 01040-217076-111; 01040-217080- 111; 01040-217084-111; 01040-217086-111; 01040-217093-111; 01040-217096-111; 01040- 217104-111; 01040-217111-111; 01040-217101-111; 01040-217061-111; 01030-217107-111; 01030-217105-111; 01030-217100-111; 01030-217097-111; 01030-217094-111; 01030-217090- 111; 01030-217055-111; 01030-217050-111; 01030-217045-111; 01030-217040-111; 01030- 217085-111;01030-217078-111; 01030-217073-111; 01030-217067-111; 01005-217099-111; 01005-217103-111; 01005-217070-111; 01005-217075-111; 01005-217079-111; 01005-217082- 111; 01005-217087-111; 01005-217092-111; 01005-217095-111; 01005-217052-111; 01005- 217059-111;01005-217064-111; 01005-217047-111; 01005-217042-111, які сформовані 22.07.2016 року.           В судовому засіданні 08.10.2018 р. оголошено ухвалу про перехід до розгляду справи в порядку письмового провадження згідно ч. 3 ст. 194 КАС України.           Ознайомившись з матеріалами справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд, - ВСТАНОВИВ:           Товариство з обмеженою відповідальністю "ТРАНС МЕДІА" (код 32490690), місцезнаходження 01033, м. Київ, вул. Шота Руставелі, буд. 33-Б, нежиле приміщення 27, зареєстровано в якості юридичної особи 10.06.2003 р., основний вид економічної діяльності 73.11 Рекламні агентства.           Згідно попередньо отриманих дозволів на розміщення зовнішньої реклами товариство станом на липень 2016 р. та станом на час розгляду справи використовує рекламні площі у м. Києві за адресою - пр-т Бандери, 21 (59 об'єктів).            22.07.2016 р. товариство передало через державного адміністратора міського дозвільного центру та робочого органу Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради заяви на отримання дозволів на розміщення зовнішньої реклами за вказаною адресою по всіх 59 об'єктах. До заяв додано фотокартка та комп'ютерний макет місця (розміром не менш 6х9 см), на якому планується розташування рекламного засобу з конструктивним рішенням, завірений підписами та печатками розробника, документи, що посвідчують особу представника, лист-погодження, ліцензія. Термін виконання — 08.08.2016 р.           У зв'язку з відсутністю жодного рішення щодо поданих заяв товариство 22.08.2016 р. скерувало запит до Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради.           Листом від 21.09.2016 р. за №055-13997 Департамент містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради повідомив товариство про те, що розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 31.08.2016 р. № 778 "Про відмову у наданні дозволів на розміщення зовнішньої реклами" у видачі документів дозвільного характеру відмовлено.           Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "ТРАНС МЕДІА" — вважає вказане розпорядження протиправним та просить його скасувати, зазначаючи, що ним виконано всі вимоги законодавства для отримання дозвільних документів, передбачені Законом України "Про рекламу", Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 р. №2067, Порядком розміщення реклами у м. Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради від 22.09.2011 р. №37/6253.           Оскільки в передбачений законодавством строк заяви позивача не були розглянуті, він просить зобов'язати прийняти відповідне рішення про надання дозволів на розміщення зовнішньої реклами з урахуванням принципу мовчазної згоди в порядку Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".           Відповідач - виконавчий орган Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) — проти задоволення позовних вимог заперечив з таких підстав.           Відповідач зазначає, що прийняття рішення про надання документу дозвільного характеру є правом, а не обов'язком його як суб'єкта владних повноважень.           Позитивний висновок (пропозиція, розпорядження про надання дозволу) можливе лише у разі, коли надані заявником документи відповідають усім встановленим вимогам щодо надання дозволу на право провадити певні дії. Чинне законодавство не передбачає обов'язку дозвільних органів надати документ дозвільного характеру виключно на тій підставі, що подані всі документи, а спеціальними актами законодавства щодо розміщення реклами не передбачено застосування до цих правовідносин принципу мовчазної згоди.           Присутній у судовому засіданні представник відповідача зазначив, що під час опрацювання наданих позивачем заявок з доданими документами встановлено їх невідповідність вимогам Порядку розміщення реклами у м. Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради від 22.09.2011 р. №37/6253, а саме — п. 4.1, 13.1, 13.2.1, 5.2.4 р. ІІ Порядку, що є підставою для відмови у наданні дозволу згідно п. 5.6 р. ІІ Порядку.           Відповідач - Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) — пояснень на позов не надав, представника до судового засідання не скерував.           Проаналізувавши матеріали справи та пояснення представників сторін, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до часткового задоволення з таких підстав.           Згідно ст. 1 Закону України "Про рекламу" від 03.07.1996 р. №270/96-ВР зовнішня реклама - реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях - рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.           Згідно ст. 16 Закону №270/96-ВР розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.           Під час видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами втручання у форму та зміст зовнішньої реклами забороняється.           Зовнішня реклама на територіях, будинках та спорудах розміщується за згодою їх власників або уповноважених ними органів (осіб).           Зовнішня реклама повинна відповідати таким вимогам:           розміщуватись із дотриманням вимог техніки безпеки та із забезпеченням видимості дорожніх знаків, світлофорів, перехресть, пішохідних переходів зупинок транспорту загального користування та не відтворювати зображення дорожніх знаків;           освітлення зовнішньої реклами не повинно засліплювати учасників дорожнього руху, а також не повинно освітлювати квартири житлових будинків;           фундаменти наземної зовнішньої реклами, що виступають над поверхнею землі, можуть бути декоративно оформлені;           опори наземної зовнішньої реклами, що розташована вздовж проїжджої частини вулиць і доріг, повинні мати вертикальну дорожню розмітку, нанесену світлоповертаючими матеріалами, заввишки до 2 метрів від поверхні землі;           нижній край зовнішньої реклами, що розміщується над проїжджою частиною, у тому числі на мостах, естакадах тощо, повинен розташовуватися на висоті не менше ніж 5 метрів від поверхні дорожнього покриття;           у місцях, де проїжджа частина вулиці межує з цоколями будівель або огорожами, зовнішня реклама може розміщуватися в одну з фасадами будівель або огорожами лінію.           Забороняється розташовувати засоби зовнішньої реклами:           на пішохідних доріжках та алеях;           у населених пунктах на висоті менш ніж 5 метрів від поверхні дорожнього покриття, якщо їх рекламна поверхня виступає за межі краю проїжджої частини;           поза населеними пунктами на відстані менш ніж 5 метрів від краю проїжджої частини.           Перелік обмежень та заборон щодо розміщення зовнішньої реклами, встановлений цим Законом, є вичерпним.           Згідно Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 р. №2067, -           виконавчий орган ради - виконавчий комітет сільської (сільський голова), селищної, міської ради, Київська та Севастопольська міськдержадміністрації;           дозвіл - документ установленої форми, виданий розповсюджувачу зовнішньої реклами на підставі рішення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, який дає право на розміщення зовнішньої реклами на певний строк та у певному місці;           місце розташування рекламного засобу - площа зовнішньої поверхні будинку, споруди, елемента вуличного обладнання або відведеної території на відкритій місцевості у межах населеного пункту, що надається розповсюджувачу зовнішньої реклами в тимчасове користування власником або уповноваженим ним органом (особою) (п. 2);           Зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчими органами сільських, селищних, міських рад відповідно до цих Правил.           Видача (відмова у видачі, переоформлення, видача дубліката, анулювання) дозволу на розміщення зовнішньої реклами здійснюється відповідно до Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" (п. 4);           На територіях, будинках і спорудах зовнішня реклама розміщується за згодою їх власників або уповноважених ними органів (осіб) з урахуванням архітектурних, функціонально-планувальних, історико-культурних чинників, типології елементів місцевого середовища та з додержанням правил благоустрою територій населених пунктів (п. 4);           Для регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами сільська, селищна, міська рада може утворювати відділ, управління, інший виконавчий орган або покладати відповідні функції на існуючий відділ, управління. Робочий орган не вправі подавати заяву та одержувати дозвіл на розміщення зовнішньої реклами (п. 5);           До повноважень робочого органу належать, в тому числі, розгляд заяв розповсюджувачів зовнішньої реклами на надання дозволу, внесення змін у дозвіл, переоформлення дозволу та продовження строку його дії; підготовка проекту рішення виконавчого органу ради щодо надання дозволу (у тому числі погодження з органами та особами, зазначеними у пункті 16 цих Правил) чи про відмову у його наданні; видача дозволу на підставі рішення виконавчого органу ради (п. 6);           Для одержання дозволу заявник подає робочому органу заяву за формою згідно з додатком 1, до якої додаються: фотокартка або комп'ютерний макет місця (розміром не менш як 6 х 9 сантиметрів), на якому планується розташування рекламного засобу, та ескіз рекламного засобу з конструктивним рішенням (п. 9);           За наявності документів, передбачених пунктом 9 цих Правил, відомості про заяву у той же день вносяться робочим органом до внутрішнього реєстру заяв та дозволів на розміщення зовнішньої реклами (журналу), який ведеться у довільній формі.           Робочий орган протягом двох робочих днів з дня реєстрації заяви перевіряє місце розташування рекламного засобу, зазначене у заяві, на предмет надання на заявлене місце зареєстрованого в установленому порядку дозволу за формою згідно з додатком 3.           У разі прийняття рішення про відмову у видачі дозволу робочий орган надсилає заявникові вмотивовану відповідь із зазначенням підстав, передбачених законом.           Строк видачі дозволу або надання письмового повідомлення про відмову у його видачі становить 10 робочих днів (п. 10).           Дозвіл надається строком на п'ять років, якщо менший строк не зазначено у заяві (п. 23).           Згідно п. 4.1-4.4 р. ІІ Порядку розміщення реклами у м. Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради від 22.09.2011 р. №37/6253 (чинного станом на 22.07.2016 р.) -           Видача дозволів заявникам здійснюється в міському дозвільному центрі за принципом організаційної єдності.           Для одержання дозволу заявник або уповноважена ним особа подає в міський дозвільний центр заяву за формою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 07.12.2005 №1176 "Про затвердження форми заяви на одержання суб'єктом господарювання або уповноваженою ним особою документів дозвільного характеру" (із змінами і доповненнями), до якої додаються:           фотокартка та комп'ютерний макет місця (розміром не менш як 6 х 9 сантиметрів), на якому планується розташування РЗ, та ескіз РЗ з конструктивним рішенням (конструктивне рішення завірене підписами і печаткою розробника, яке містить інформацію про основні габаритні розміри, вузли кріплення, застосовані матеріали, підключення до інженерних мереж, інші технічні характеристики та дотримання встановлених вимог ДСТУ, ДБН, ЄСКД та інших нормативних документів (формат А4), разом із завіреною належним чином копією ліцензії розробника, що підтверджує право останнього надавати послуги (роботи) на право будівельного проектування та конструювання);           завірена у встановленому порядку копія свідоцтва про державну реєстрацію заявника як юридичної особи або фізичної особи - підприємця.           Перелік документів, що додаються до заяви, є вичерпним. Дозвіл на розміщення зовнішньої реклами видається лише на один рекламний засіб (один об'єкт).           Заява та документи, що додаються до неї, подаються особисто заявником (керівником юридичної особи, фізичною особою - підприємцем) або уповноваженою ним особою. Заявник несе відповідальність за достовірність відомостей, зазначених у заяві та документах, що додаються до неї.           Заява та документи, що додаються до неї, приймаються міським дозвільним центром за описом, копія якого видається заявнику з відміткою про дату та номер їх реєстрації в міському дозвільному центрі.           Усі заяви щодо видачі дозволу підлягають обов'язковій реєстрації міським дозвільним центром. За наявності всіх документів, передбачених пунктом 4.1 цього розділу, відповідальний представник міського дозвільного центру проводить реєстрацію заяви у журналі обліку/реєстрації заяв та документів, необхідних для видачі дозволу, та передає заяву з документами до дозвільного органу не пізніше ніж наступного робочого дня.           Дозвільний орган протягом п'яти робочих днів з дати реєстрації заяви перевіряє місце розташування РЗ, зазначене у заяві, на предмет наявності на це місце пріоритету іншого заявника або надання на заявлене місце зареєстрованого в установленому порядку дозволу, а також дотримання вимог пунктів 13.2, 13.4 та 13.7 цього Порядку.           Після перевірки місця керівник дозвільного органу приймає рішення про встановлення за заявником пріоритету на заявлене місце або про відмову у встановленні пріоритету.           Рішення дозвільного органу про встановлення пріоритету на заявлене місце або про відмову у встановленні пріоритету оформлюється у вигляді наказу керівника дозвільного органу.           У разі прийняття рішення дозвільного органу про встановлення пріоритету заявника на місце розташування РЗ дозвільний орган не пізніше ніж через п'ять робочих днів з моменту прийняття такого рішення передає міському дозвільному центру два примірники дозволу за встановленою формою та визначає вичерпний перелік уповноважених органів (осіб), з якими необхідно їх погодити, а також повідомляє про необхідність укладення договору на право тимчасового користування місцем, про що міський дозвільний центр не пізніше наступного робочого дня з дня отримання від дозвільного органу інформації повідомляє заявника.           У разі прийняття рішення про відмову у встановленні пріоритету дозвільний орган не пізніше наступного робочого дня з моменту прийняття такого рішення передає міському дозвільному центру вмотивоване рішення про відмову та повертає всі подані заявником документи. Міський дозвільний центр не пізніше наступного робочого дня з дня отримання від дозвільного органу рішення про відмову та поданих заявником документів повідомляє суб'єкта господарювання про час та місце видачі рішення про відмову та поданих документів.           В даному випадку позивачем 22.07.2016 р. подано до міського дозвільного центру заяву за формою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 07.12.2005р. №1176, з додатками - фотокартка та комп'ютерний макет місця (розміром не менш 6х9 см), на якому планується розташування рекламного засобу з конструктивним рішенням, завірений підписами та печатками розробника, документи, що посвідчують особу представника, лист-погодження, ліцензія.           Факт отримання вказаних заяв відповідачем не заперечується і підтверджується копіями відповідних описів документів.           У вказаних описах вказано термін виконання — 08.08.2016 р.           Згідно матеріалів справи та пояснень представників сторін станом на 08.08.2016 р. жодного рішення щодо заяв позивача прийнято не було, його не було повідомлено письмово про результати розгляду, зокрема, про встановлення пріоритету чи відмову у його встановленні, що в подальшому згідно передбаченої законодавством процедури унеможливило погодження (і випадку видачі пріоритету) та прийняття рішення про надання дозволу.           Натомість лише за зверненням позивача листом від 21.09.2016 р. за №055-13997 Департамент містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради повідомив його про те, що розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 31.08.2016 р. № 778 "Про відмову у наданні дозволів на розміщення зовнішньої реклами" у видачі документів дозвільного характеру відмовлено.           Вказана бездіяльність щодо повідомлення позивача про результати розгляду його заяви в будь-якому випадку є протиправною, оскільки вчинена на порушення покладеного на позивача обов'язку.           Згідно змісту оскаржуваного розпорядження від 31.08.2016 р. № 778 "Про відмову у наданні дозволів на розміщення зовнішньої реклами" в його преамбулі містяться посилання на акти законодавства, що регулюють вказане питання, проте посилання на конкретні підстави відмови відсутні.           Згідно пояснень представника відповідача вказані підстави зазначені у пояснювальній записці до розпорядження, копія якої долучена до матеріалів справи, в якій містяться посилання на порушення вимог Порядку розміщення реклами у м. Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради від 22.09.2011 р. №37/6253, а саме.           Згідно пп. 5.2.4 р. ІІ Порядку утримувачем інженерних комунікацій - у разі розміщення РЗ у межах охоронних зон цих комунікацій (погодження дозволу цим органом здійснюється на топогеодезичному знімку місцевості М 1:500 з прив'язкою місця розташування РЗ). Межі охоронних зон інженерних комунікацій при розміщенні фундаментів РЗ визначаються відповідно до нормативних вимог до відстаней, встановлених Державними будівельними нормами і передбачених при розміщенні фундаментів огороджень підприємств, естакад, опор контактної мережі і зв'язку, залізничних доріг.           Згідно п. 13.1 р. ІІ Порядку РЗ мають розміщуватись з дотриманням законів України "Про рекламу", "Про дорожній рух", Типових правил, постанови Кабінету Міністрів України від 30.03.94 N 198 "Про затвердження Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони" (із змінами і доповненнями), Державних стандартів України, Державних будівельних норм і правил та інших нормативних актів України, рішень Київської міської ради, розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), а також цього Порядку.           Згідно п. 13.21 р. ІІ Порядку усі вперше встановлювані вздовж проїжджої частини вулиць і доріг РЗ будь-якого виду, типу та форми мають розміщуватися (у тому числі відносно раніше розташованих наземних РЗ таких типів: щит, що стоїть окремо, лайтпостер, що стоїть окремо, телевізійний екран, тумба, об'ємно-просторова конструкція, що стоять окремо) на такій відстані: - не ближче 50 м - для РЗ розміром однієї рекламної площини до 8 кв. М; - не ближче 100 м - для РЗ розміром однієї рекламної площини від 8 кв. м і більше.           При цьому, копії доданих до заяви позивача від 22.07.2016 р. документів відповідачем до матеріалів справи не надано, тоді як за їх відсутності надати оцінку посиланням відповідача на недотримання вказаних вимог Порядку від 22.09.2011 р. №37/6253 суд позбавлений можливості.           Згідно ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.           В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.           За таких обставин у суду відсутні підстави для висновку про відповідність законодавству підстав відмови у задоволенні заяв позивача згідно розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 31.08.2016 р. № 778 "Про відмову у наданні дозволів на розміщення зовнішньої реклами", що є підставою для визнання вказаного розпорядження протиправним та його скасування.           Щодо застосування до правовідносин сторін принципу мовчазної згоди суд зазначає наступне.           Вказаний принцип передбачено Законом України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" від 06.09.2005 р. № 2806-IV, згідно ст. 1 якого принцип мовчазної згоди - принцип, згідно з яким суб'єкт господарювання набуває право на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності без отримання відповідного документа дозвільного характеру, за умови якщо суб'єктом господарювання або уповноваженою ним особою подано в установленому порядку заяву та документи в повному обсязі, але у встановлений законом строк документ дозвільного характеру або рішення про відмову у його видачі не видано або не направлено.           При цьому, дозвіл на розміщення зовнішньої реклами є документом дозвільного характеру в розумінні ст. 1 Закону, - документ дозвільного характеру - дозвіл, висновок, рішення, погодження, свідоцтво, інший документ в електронному вигляді (запис про наявність дозволу, висновку, рішення, погодження, свідоцтва, іншого документа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), який дозвільний орган зобов'язаний видати суб'єкту господарювання у разі надання йому права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності та/або без наявності якого суб'єкт господарювання не може проваджувати певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності.           Згідно ст. 2 Закону № 2806-IV надання дозволів на розміщення зовнішньої реклами не є видом діяльності, на який вимоги Закону не розповсюджуються.           На вказаний Закон прямо міститься посилання у Типових правилах розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003р. №2067.           Таким чином, вказаний принцип може бути застосований до правовідносин сторін.           Згідно ч. 1, 6 ст. 4-1 Закону № 2806-IV строк видачі документів дозвільного характеру становить десять робочих днів, якщо інше не встановлено законом.           У разі якщо у встановлений законом строк суб'єкту господарювання не видано або не направлено документ дозвільного характеру або рішення про відмову у його видачі, то через десять робочих днів з дня закінчення встановленого строку для видачі або відмови у видачі документа дозвільного характеру суб'єкт господарювання має право провадити певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності. Копія заяви (опису  прийнятих документів) з відміткою про дату їх прийняття є підтвердженням подачі   заяви та документів адміністратору або дозвільному органу.           Днем видачі документа дозвільного характеру вважається останній день строку розгляду заяви дозвільним органом, передбаченого законом.           Відповідно, після завершення визначеного при прийнятті заяв строк їх розгляду — до 08.08.2016 р. і спливу десятиденного строку (робочі дні), починаючи з 09.08.2016 р. позивач має право розміщувати зовнішню рекламу згідно поданих 22.07.2016 р. заяв за принципом мовчазної згоди (з 22.08.2016 р.)           Згідно пояснень представника позивача ним використовуються рекламні конструкції для розміщення зовнішньої реклами за адресою пр-т Бандери, 21 згідно раніше отриманого дозволу, відповідно, вони можуть ним використовуватися за принципом мовчазної згоди протягом строку, на який мали бути видані дозволи — 5 років згідно п. 23 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 р. №2067.           Станом на час прийняття рішення у справі частина вказаного терміну вже сплила.           Після звернення позивача до суду і до прийняття рішення у справі Київською міською радою було прийнято рішення від 20.04.2017 р. №223/2445 "Про затвердження Правил розміщення рекламних засобів у м. Києві", згідно п. 4 якого рішення Київської міської ради від 22 вересня 2011 року №37/6253 "Про затвердження Порядку розміщення реклами в м. Києві" застосовується в частині, що не суперечить цьому рішенню, та втрачає чинність з моменту затвердження виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією) Порядку розміщення зовнішньої реклами в місті Києві, реклами на транспорті комунальної власності територіальної громади міста Києва та розміщення реклами в ліфтах житлових будинків комунальної власності територіальної громади міста Києва.           Також п. 6 рішення встановлено, що дозволи на розміщення реклами в місті Києві та погодження на розміщення реклами на транспорті комунальної власності, видані до набрання чинності цим рішенням, є чинними до закінчення строку їх дії.           Відповідно, застосування принципу мовчазної згоди означає, що за позивачем зберігається право на розміщення зовнішньої реклами згідно поданих 22.07.2016 р. заяв до завершення п'ятирічного терміну, починаючи з 22.08.2016 р.           При цьому, застосування до правовідносин сторін принципу мовчазної згоди виключає необхідність захисту порушеного права позивача у вигляді зобов'язання виконавчий орган Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) прийняти відповідне рішення про надання дозволів на розміщення зовнішньої реклами з урахуванням принципу мовчазної згоди за адресою м. Київ, Оболонський район, проспект Степана Бандери 21, згідно поданих заяв, тому суд не знаходить підстав для задоволення позовних вимог в цій частині.           На підставі вищевикладеного, ст. 241-246, 255, 257-262, 293, 295 КАС України, суд, - ВИРІШИВ:            1. Позовні вимоги задовольнити частково.            2. Визнати протиправним та скасувати розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 31.08.2016 року № 778 "Про відмову у наданні дозволів на розміщення зовнішньої реклами" в частині пунктів № 73 -№131.            3. В задоволенні решти позовних вимог відмовити.            4. Присудити до стягнення на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАНС МЕДІА" за рахунок бюджетних асигнувань виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) 689 грн. судового збору.            5. Рішення може бути оскаржене протягом тридцяти днів з дня виготовлення повного тексту рішення. Суддя                                                                                                О.В. Головань Повний текст рішення виготовлено і підписано 03.12.18 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення03.12.2018
Оприлюднено04.12.2018
Номер документу78260150
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/16703/16

Рішення від 03.12.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 26.07.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 26.07.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 11.06.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

Ухвала від 11.06.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

Ухвала від 19.04.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Ухвала від 26.01.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Ухвала від 17.11.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні