Ухвала
від 27.11.2018 по справі 810/3873/18
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А

про закриття провадження у справі

27 листопада 2018 року м. Київ 810/3873/18

Київський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Головенко О.Д.,

за участю секретаря судового засідання Желевській О.О.,

за участю:

представника позивача - Курдалевської О.В.;

представника відповідача 1,2 - не з"явились;

представника третьої особи СГ "Озірщина" - Букреєва В.А.;

представника третьої особи СГ "Фізіолог" - Назарука О.В.;

представника третьої особи СГ "Ентузіаст" - Горбаченка О.М.;

представника третьої особи СГ "Піон" - Степанова А.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу Садівницького товариства "КВАЗАР" до Державного реєстратора Відділу державної реєстрації прав на нерухоме майно та бізнесу Бородянської районної державної адміністрації Герасименко Ірини Миколаївни, Бородянської районної державної адміністації Київської області, треті особи - Садівниче об"єднання "Озірщина" , Садівницьке товариство "Фізіолог", Садівницьке товариство "Ентузіаст", Садівницьке товариство "Піон",

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Садівницьке товариство "КВАЗАР" з позовом до Державного реєстратора Відділу державної реєстрації прав на нерухоме майно та бізнесу Бородянської районної державної адміністрації Герасименко Ірини Миколаївни, Бородянської районної державної адміністаці Київської області, треті особи - Садівниче об"єднання "Озірщина" , Садівницьке товариство "Фізіолог" та просить суд:

визнати протиправним та скасувати рішення про включення відомостей про юридичну особу Садівниче об"єднання "Озірщина" (код 24881815) до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 01.02.2018 № 13311200000002150;

визнати протиправним та скасувати рішення про внесення змін до відомостей про юридичну особу - Садівниче об"єднання "Озірщина" (код 24881815), що не пов"язані зі змінами в установчих документів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 06.02.2018 № 13311070001002150.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 31.07.2018 провадження у справі було відкрито за правилами спрощеного позовного провадження.

Під час розгляду справи, судом було залучено у якості третіх осіб, які не заявляються самостійних вимог на предмет спору Садівниче об"єднання "Озірщина" , Садівницьке товариство "Фізіолог", Садівницьке товариство "Ентузіаст", Садівницьке товариство "Піон", що входять до складу добровільного об"єднання Садівниче об"єднання "Озірщина".

Під час розгляду справи, судом було поставлено на розгляд питання щодо закриття провадження у справі у зв"язку з тим, що дана справа не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства, оскільки суть спірних правовідносин є порушене корпоративне та майнове право.

Представник позивача проти закриття провадження заперечила та просила продовжити розгляд справи в порядку адміністративного судочинства.

Представники відповідачів до суду не з"явились та просили розглядати справу у їх відсутності.

Представника третьої особи СГ "Оізрщина" проти закриття провадження у справі не заперечував.

Представника третьої особи СГ "Фізіолог" проти закриття провадження заперечив та просив продовжити розгляд справи в порядку адміністративного судочинства.

Представника третьої особи СГ "Ентузіаст" проти закриття провадження у справі не заперечував.

Представника третьої особи СГ "Піон" проти закриття провадження у справі не заперечувала.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення, заслухавши пояснення учасників справи, оглянувши письмові докази, які були надані сторонами, суд вважає, що справа не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства та підлягає закриттю, з огляду на наступне.

СО Озірщина з кодом в ЄДРПОУ 24881815 було створене на підставі Закону України Про власність та інших законодавчих актів України та є правонаступником Ради садівницьких товариств масиву Озірщина та садівничого масиву Озірщина .

Свідоцтво про реєстрацію встановленого на той час зразка, видане Бородянською районною державною адміністрацією 05.02.1997 за № 384.

У 2016 року СТ "КВАЗАР" звернулось до Господарського суду Київської області з позовною заявою про визнання недійсним п. 5 рішення конференції Садівничого об'єднання Озірщина від 14.09.2002, визнання недійсним статуту громадського об'єднання Садівницького об'єднання Озірщина (нова редакція 2002 року) та визнання недійсною реєстрації громадського об'єднання Садівницьке об'єднання Озірщина .

Так, 05.09.2016 рішенням Господарського суду Київської області у справі 911/235/16 визнано недійсним п. 5 рішення конференції Садівничого об'єднання Озірщина , що оформлене протоколом від 14.09.2002, визнано недійсним статут Громадського об'єднання Садівницьке об'єднання Озірщина , затверджений рішенням, оформленим протоколом конференції Садівничого об'єднання Озірщина від 14.09.2002, зареєстрований 13.05.2003 Новокорогодською сільською радною, із наступними змінами до нього, визнано недійсною реєстрацію Громадського об'єднання Садівницьке об'єднання Озірщина .

В ухвалі від 28.11.2017 у справі 911/235/16 Господарський суд Київської області щодо роз"яснення рішення від 05.09.2016 зазначив, що рішення суду в частині визнання недійсної реєстрації Громадського об'єднання Садівницьке об'єднання Озірщина тягне за собою скасування реєстраційної дії в Єдиному державному реєстрі за номером 13311200000000804 від 15.11.2006 про включення відомостей про юридичну особу, а саме про Громадське об'єднання Садівницьке об'єднання Озірщина . При цьому, відомості про юридичну особу - Садівниче об'єднання Озірщина (код 24881815) мають міститися в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Також зазначено ст. 104 Цивільного кодексу України (що діяв на момент прийняття даної ухвали) юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення. Порядок припинення юридичної особи в процесі відновлення її платоспроможності або банкрутства встановлюється законом. Особливості припинення банку як юридичної особи встановлюються законом. Отже, припинення юридичної особи є наслідком реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації юридичної особи, а тому визнання недійсною реєстрації Громадського об'єднання Садівницьке об'єднання Озірщина не тягне за собою внесення запису про припинення юридичної особи.

Надалі 22.12.2017 Головним територіальним управлінням юстиції у Київській області було виконано вищезазначене рішення суду шляхом скасування реєстраційної дії за № 13311200000000804 від 15.11.2006 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Третя особа Громадська організація Садівниче об'єднання Озіщина 23.01.2018 звернулася до Головного територіального управління юстиції у Київській області з заявою про включення відомостей про юридичну особу до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, однак отримало відмову.

В обгрунтування причин відмови державний реєстратор послався на вищезазначене рішення господарського суду Київської області відносно Громадської організації Садівниче об'єднання Озірщина , рішення апеляційної і касаційної інстанції у справі № 911/235/16.

Також, Головне територіальне управління юстиції у Київській області № 29377-3-23/32 від 24.01.2018, розглянувши звернення ОСОБА_8 щодо державної реєстрації Громадського об'єднання Садівницьке об'єднання Озірщина (код ЄДРПОУ 24881815) повідомило, що для включення відомостей про юридичну особу до Єдиного державного реєстру, зареєстровану до 01.07.2004, відомості про яку не містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, необхідно звернутись до державного реєстратора з заявою про державну реєстрацію включення відомостей про юридичну особу до Єдиного Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (форма 9), зразок якої затверджено наказом Міністерства юстиції України № 3268/5 від 18.11.2016 та зареєстрованих Міністерством юстиції України 1500/29630 18.11.2016.

31 січня 2018 року СО Озірщина , код ЄДРПОУ 24881815, згідно з роз'ясненнями Господарського суду Київської області від 28.11.2017 та Головного територіального управління юстиції у Київській області № 29377-3-23/32 від 24.01.2018, керуючись ч. 3 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" № 755 від 15.05.2003 (далі - Закон № 755) було подано за описом адміністратору Відділу - центру адміністративних послуг Бородянської районної державної адміністрації Погуці Н.В. реєстраційну картку про включення Садівничого об'єднання Озірщина (код ЄДРПОУ 24881815) до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та свідоцтво про державну реєстрацію.

Таким чином, на підставі наданих документів державним реєстратором Герасименко І.М. було проведено державну реєстрацію включення СО Озірщина до Єдиного державноого реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Враховуючи те, що судовими рішеннями було визнано, що СО Озірщина не є громадським об'єднанням, то воно на відміну від громадського об'єднання для здійснення своєї статутної діяльності в обов'язковому порядку повинно мати статус юридичної особи, у зв'язку з чим СО Озірщина набуває прав і обов'язків юридичної особи тільки після внесення відомостей про нього до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Після спірної реєстрації 01.02.2018 третя особа СО Озіршина знову набуло статусу юридичної особи.

Не погоджуючись з рішенням про включення відомостей про юридичну особу Садівниче об"єднання "Озірщина" до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 01.02.2018 № 13311200000002150 та рішенням про внесення змін до відомостей про юридичну особу - Садівниче об"єднання "Озірщина", що не пов"язані зі змінами в установчих документів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 06.02.2018 № 13311070001002150 позивач звернувся до суду за даним адміністративним позовом.

На думку позивача документи, що подавались третьою особою для включення відомостей про юридичну особу були подані не уповноваженою на те особою, а зазначення у відомостях керівника ОСОБА_8 було здійснено без належних на те підстав.

Позивач вказує, що порушене його право, як учасника Садівничого об"єднання "Озірщина".

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що виникли між учасниками справи, суд виходив з такого.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Згідно п. 2 ч. 1 ст. 4 КАС України публічно-правовий спір - це спір, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв'язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій.

Пунктом 1 ч. 1 ст. 19 КАС України визначено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності.

Вжитий у цій процесуальній нормі термін суб'єкт владних повноважень позначає орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхню посадову чи службову особу, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень (п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України).

Таким чином, визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є наявність публічно-правового спору, тобто спору, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, який виник у зв'язку з виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій і вирішення якого безпосередньо не віднесено до юрисдикції інших судів.

Публічно-правовий спір має особливий суб'єктний склад. Участь суб'єкта владних повноважень є обов'язковою ознакою для того, щоб класифікувати спір як публічно-правовий. Однак сама по собі участь у спорі суб'єкта владних повноважень не дає підстав ототожнювати спір з публічно-правовим та відносити його до справ адміністративної юрисдикції. Необхідно з'ясовувати, у зв'язку з чим виник спір та за захистом яких прав особа звернулася до суду.

Частиною 2 ст. 4 Господарського процесуального кодексу України визначено, що юридичні особи та фізичні особи - підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

Пунктом 3 ч. 1 ст. 20 Гоподасрького процесуального кодексу України встановлено, що господарські суди розглядають справи у спорах, що виникають у зв'язку із здійсненням господарської діяльності (крім справ, передбачених ч. 2 цієї статті), та інші справи у визначених законом випадках, зокрема, справи у спорах, що виникають з корпоративних відносин, в тому числі у спорах між учасниками (засновниками, акціонерами, членами) юридичної особи або між юридичною особою та її учасником (засновником, акціонером, членом), у тому числі учасником, який вибув, пов'язані зі створенням, діяльністю, управлінням або припиненням діяльності такої юридичної особи, крім трудових спорів.

Так, Садівницьке товариство "КВАЗАР" оскаржує до адміністративного суду дії суб'єктів владних повноважень - державного реєстратора, пов'язані з включенням відомостей Садівничого об"єднання, внесенням відомостей щодо зміни складу керівника, посилаючись при цьому на недотримання цими суб'єктами встановленого законом порядку проведення такої реєстрації.

Суд також наголошує на тому, що по суті спірні правовідносини склались між позивачем Садівницьким товариством "КВАЗАР" та Садівничим об"єданням "Озірщина" до складу якого він входить.

З висловлених позивачем у ході розгляду справи мотивів звернення до суду вбачається, що незаконність, на думку позивача, реєстрації таких змін пов'язана з неповідомленням щодо прийнття рішення та призначення на посаду керівника Садівничого об"єднання ОСОБА_8, тобто звернення позивача до суду із цим позовом покликане необхідністю захисту його прав не у сфері публічно-правових відносин, а його корпоративних прав, що виключає розгляд цієї справи в порядку адміністративного судочинства.

Пунктом 1 ч. 1 ст. 238 КАС України визначено, що суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Таким чином, у зв"язку з тим, що суть спірних правовідносин та їх суб'єктний склад дає підстави вважати, що спір підлягає розгляду в порядку гоподарського судочинства, справа № 810/3873/18 підлягає закриттю.

Аналогічна позиція міститься у постанові Великової Палати Верховного Суду від 05.06.2018 у справі № 805/4506/16.

Частиною 2 ст. 238 КАС України встановлено, що про закриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, а також вирішує питання про розподіл між сторонами судових витрат, повернення судового збору з бюджету. Ухвала суду про закриття провадження у справі може бути оскаржена.

Пунктом 5 ч. 1 ст. 7 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі закриття (припинення) провадження у справі (крім випадків, якщо провадження у справі закрито у зв'язку з відмовою позивача від позову і така відмова визнана судом), у тому числі в апеляційній та касаційній інстанціях.

З урахуванням того, що позивачем було сплачено до Державного бюджету України судовий збір у розмірі 3 524,00 грн. (квитанція № 95 від 09.07.2018), суд вважає за можливе його повернути.

Керуючись ст.ст. 238, 243, 248, 256 КАС України, суд

у х в а л и в:

1.Провадження в адміністративній справі № 810/3873/18 за позовом Садівницького товариства "КВАЗАР" до Державного реєстратора Відділу державної реєстрації прав на нерухоме майно та бізнесу Бородянської районної державної адміністрації Герасименко Ірини Миколаївни, Бородянської районної державної адміністації Київської області, треті особи - Садівниче об"єднання "Озірщина" , Садівницьке товариство "Фізіолог", Садівницьке товариство "Ентузіаст", Садівницьке товариство "Піон" - закрити.

2.Повернути Садівницькому товариству "КВАЗАР" (код ЄДРПОУ 38029225) з Державного бюджету України сплачений судовий збір у розмірі 3 524 (три тисячі п"ятсот двадцять чотири) грн. 00 коп.

3.Копію ухвали надіслати особам, які беруть участь у справі.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або у судовому засіданні у разі неявки учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженнні, набирає законної сили з моменту її підписання.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п'ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом п'ятнадцяти днів з дня складення повного ухвали.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Головенко О.Д.

Повний текс ухвали виготовлено та підписано 29.11.2018.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.11.2018
Оприлюднено05.12.2018
Номер документу78286192
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/3873/18

Ухвала від 25.03.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Брагіна О.Є.

Ухвала від 12.03.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Брагіна О.Є.

Ухвала від 05.09.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Брагіна О.Є.

Постанова від 03.06.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Постанова від 03.06.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 26.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 26.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 12.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 12.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 26.02.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Брагіна О.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні